Gehackt email account en hoe dit voorkomen en oplossing

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0st58
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10-03-2018
Heren en dames ik heb een klein probleem en ik wil graag feedback en als het kan hulp met de oplossing

Het is een beetje een lang verhaal maar ik zal het zo duidelijk mogelijk trachten te omschrijven.

Het volgende is er namelijk gebeurt:
Enkele dagen geleden is 1 van mijn email accounts gehackt. Daardoor is er ook geprobeerd om mijn gelinkte mail te hacken.
Het account dat gehackt is heeft ook nog een verhaal opzich, dit account is al sinds jaar en dag niet meer in gebruik ivm wisselen van provider (van Online.nl naar Ziggo).
Doch ondanks het opzeggen van het abonnement blijft kennelijk het hoofdaccount en bijbehorende extra mail adressen actief. (inmiddels na een hoop drama met Online.nl is het gister wel volledig opgeheven)

Nu heb ik voor al mijn mail adressen en andere accounts (denk aan Social club, Steam, Spotify enzovoorts) 2 staps verificatie ingesteld (ja had ik gelijk moeten doen :/ )

Nou dacht ik dat ik daarmee een boel opgelost had maar kennelijk was ik spotify vergeten en na een aantal dagen wil ik dat gebruiken en ook daar ineens uitgelogd en na wat gemail met Spotify blijkt ook daar het mail adres te zijn gewijzigd (dit was voor de 2 staps verificatie trouwens).
Gelukkig is Spotify erg goed bereikbaar en denken ze extreem goed mee voor oplossingen met de klant dus niks dan lof _/-\o_ en is het probleem daar opgelost.

Ik heb nu alle mail adressen los van elkaar, alle wachtwoorden voor alles verandert en voor bepaalde dingen een compleet niet met mij in verband te brengen nieuw mail adres aangemaakt.

Dus ik denk persoonlijk dat ik al een groot deel goed heb aan gepakt.
Nu rest mij de vraag, hoe zijn ze aan dat betreffende mail adres gekomen en hoe kan ik nu mn veiligheid vergroten?

Ik heb het 1 en ander gelezen over VPN maar dat is me nog niet duidelijk genoeg om direct daar geld aan te spenderen, kan iemand me daar mee helpen?

Eventuele andere tips en tricks zijn ook welkom

Ik ben overigens geen digibeet maar ook geen echte tweaker zegmaar dus een beetje jip en janneke taal maakt het wel makkelijker :X O+

Ik heb overigens overal de functie wachtwoord opslaan en dergelijke uit geschakeld ( en ja ook dit had ik nooit aan gehad hebben)

(ik moet wel toegeven dat ik erg stom geweest ben met wachtwoorden en die vooral niet te moeilijk had, ik weet het het is stom en ja ik dacht dat gebeurd iedereen behalve mij,)

Bedankt voor de moeite en antwoorden alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jansen-nl
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-04 15:08
KeePass of een vergelijkbare tool gaat je vast helpen! En als je het dan toch in jip-en-janneke taal wilt hebben...

https://laatjeniethackmaken.nl/

“He is no fool who gives what he cannot keep to gain what he cannot lose.” - Jim Elliot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Check even of je oude e-mailadres hier te vinden is: https://haveibeenpwned.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aragornnnn
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 02-06 23:14
Zolang er geen 2 staps verificatie op je mail staat, is geen enkel gelinkt platform (Facebook, etc...)
veilig ook al staat hier wel 2 staps verificatie op.
Maar aangezien je dit nu hebt ingeschakeld zou je in principe safe moeten zitten :)