Nou, daar istie eindelijk:
Vooropgesteld, er zijn hier suggesties om een en ander online uit te voeren. Dat is helemaal prima maar dan trek ik mij terug uit het organiseren hiervan

Voor mij zit juist de lol in het organiseren van iets waar we elkaar ook eens zien. Iemand haalt terecht aan dat je ook geen tijdelijk lab wil worden. Dus ik wil de test niet te lang laten duren. Wel allemaal stil wezen tijdens de test

Uiteraard wil ik het wel op een wijze uitvoeren waarbij gezegd kan worden dat de resultaten pseudo-wetenschappelijk of zelfs helemaal wetenschappelijk verkregen zijn

Mijn voorstel is om de test in het belang van de duur en gezelligheid ook puur om de versterkers laten draaien. Niet teveel versterkers, niet teveel muziek, geen andere kabels, geen mp3’s met andere bitrates enzovoort. Dat kan altijd nog in een andere meeting als het een succes is
4 soorten versterkers:
• Mainstream mid-level/high-end van een mainstream merk (ik heb een Pioneer SC1223)
• Budget van een mainstream merk (ik heb een Sony KSL-5)
• Nader in te vullen, idee: goedkope Chinese t-amp
• Nader in te vullen, idee: mid-level/high stereo versterker
Een set speakers hoger dan het budget segment. Ik kan hier eventueel in voorzien in de vorm van Jamo Concert 8 met Seas Excel drivers. Alle versterkers op direct/pure/whatever, zonder bewerking van het geluid door de versterker dus.
Wat betreft muziek moeten we natuurlijk nog wat kiezen. Klassiek, pop en electronisch lijkt mij een goede selectie. Ieder liedje voor een duur van 1,5 minuut. Zelf stel ik voor:
• Klassiek: geen idee
• Pop: Jennifer Warnes - The Hunter (met dank aan Jag)
• Electronisch: Daft Punk - Harder Better Faster Stronger
Luisteropzet:
• Naar idee van Jag calibreren we de apparatuur door middel van het aftappen van het signaal wanneer de speakers zijn aangesloten. Zoals ik begreep heeft Jag de middelen hiervoor.
• Per liedje switchen tussen versterkers. Met 4 versterkers hoor je dezelfde sample dus 4 keer.
Resultaten noteren op een formulier, uiteraard niet onderling overleggen.
• Als we 2 groepen hebben die de test willen doen omdat er genoeg mensen zijn dan kan iedereen meedoen, dan hebben we elke test iemand van de niet-deelnemende groep die kan wisselen tussen versterkers.
• DjaRoel probeert volgens mij te stellen dat een soort controle-onderzoek vooraf de test completer maakt. Zou wel betekenen dat een en ander twee keer zo lang gaat duren. Ik hoor graag wat jullie daarvan vinden.
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning