Verwijderd
Mijn laptop is 100mbit en daarmee kon ik gewoon altijd i-netten. Maar een andere pc hier heeft ook een 10mbit half kaartje erin zitten, maar die doet het dus ook niet.Op zaterdag 02 maart 2002 21:18 schreef Predator het volgende:
[..]
Nee je kan ze niet uit elkaar houden.
Heb je die andere nic niet op 10mbit half duplex geforced ?
Die kabelmodems zijn bijna altijd 10mbit half.
Mja dit is wel zo. Lees dit maar eens Dit werkte bij mij ook. Ik kan in mn kabelmodem komen en dan mn MAC adres bekijken. Zelfs opties als kabelfrequenties veranderen. Dat laatste heb ik nog niet geprobeert, want dan ben ik bang dat ik mn modem verknoeiOp zaterdag 02 maart 2002 21:15 schreef freebie het volgende:
[..]
dat leek mij ook, maar het wil echt niet werken. Met de 3com kaart van chello werkt het gewoon zonder problemen. Misschien dat de kabelmodem iets vasthoud van je ethernetkaart, maar dat lijkt me ook zo raar.
Maar mijn moterola modem houdt dus wel dingen vast van mn pc/ethernetkaart.
Maar voor de rest, als die modem dit niet zou doen, zou ik Predator gelijk geven, dan kan chello de verandering niet opmerken lijkt mij. De mac waarde is dan hetzelfde en ze zouden dan gewoon internet moeten geven. Maar ook dat kan aan mij liggen
BTW: Greets to Predator
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Verwijderd
Ik kan dus niet in mijn kabelmodem komen, 192.168.100.1 wordt niet op het netwerk herkend. Het is een vrij nieuw moterola modem.Op zaterdag 02 maart 2002 21:24 schreef Wolkjeh het volgende:
[..]
Mja dit is wel zo. Lees dit maar eens Dit werkte bij mij ook. Ik kan in mn kabelmodem komen en dan mn MAC adres bekijken. Zelfs opties als kabelfrequenties veranderen. Dat laatste heb ik nog niet geprobeert, want dan ben ik bang dat ik mn modem verknoei
Maar mijn moterola modem houdt dus wel dingen vast van mn pc/ethernetkaart.
Maar voor de rest, als die modem dit niet zou doen, zou ik Predator gelijk geven, dan kan chello de verandering niet opmerken lijkt mij. De mac waarde is dan hetzelfde en ze zouden dan gewoon internet moeten geven. Maar ook dat kan aan mij liggen
offtopic:
BTW: Greets to Predatorl33te [NT] skills heb jij
Waar het op neerkomt is dat je het in de eprom geramde MAC adres nooit ever van z'n lang zal ze leven niet kan wijzigen. MAC adressen bestaan uit een code voor fabrikant en nog wat code. Ze zijn uniek. Dat moet wel anders komen er meerdere netwerkkaarten met hetzelfde MAC adres is een netwerk en als jullie een beetje bekend zijn met het OSI model dan weet je dat in het laatste physical laagje (okee...pin me daar ff niet op vast :-)) op MAC-adres nivo geluld wordt. Dus 2 dezelfde MAC adressen is onmogelijk.
En dat je het in kan stellen..jeez...I don't know hoe dat precies zit. Bedoelen jullie niet het LANA-nummer ofzo?
| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid
Verwijderd
Nee we bedoelen niet LANA-nummer.Op zaterdag 02 maart 2002 21:29 schreef TheRitz het volgende:
En dat je het in kan stellen..jeez...I don't know hoe dat precies zit. Bedoelen jullie niet het LANA-nummer ofzo?
Echt HW-address
Zie je:
1
2
3
 | ifconfig eth0 down ifconfig eth0 hw ether 00:01:02:03:04:05:06 dhcpcd eth0  | 
Hmm je had t ook vriendelijker kunnen zeggen, maargoed in het geval dat jij gelijk zou hebben: Hoe verklaar je die voorbeelden daarboven dan?Op zaterdag 02 maart 2002 21:29 schreef TheRitz het volgende:
Wat een gelul allemaal zeg....
Waar het op neerkomt is dat je het in de eprom geramde MAC adres nooit ever van z'n lang zal ze leven niet kan wijzigen. MAC adressen bestaan uit een code voor fabrikant en nog wat code. Ze zijn uniek. Dat moet wel anders komen er meerdere netwerkkaarten met hetzelfde MAC adres is een netwerk en als jullie een beetje bekend zijn met het OSI model dan weet je dat in het laatste physical laagje (okee...pin me daar ff niet op vast :-)) op MAC-adres nivo geluld wordt. Dus 2 dezelfde MAC adressen is onmogelijk.
Ik zie daar alles behalve LANA-staan...
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
Verwijderd
Kan je nu hardwarematig het MAC adres veranderen?? Dus je trekt de kaart uit je pc (welke je net "veranderd" hebt) en zet die in een andere. Heeft die dan nog steeds dat nieuwe adres?? (dat zou grandioos zijn)
"Elke kaart heeft z'n unieke adres" Geldt dit dan ook voor token-ring kaarten btw??
Ik heb het echt helemaal doorgelezen, maar deze vragen zijn nog niet echt beantwoord (nou ja, is mij niet duidelijk eigenlijk)......
Hmmmm en het OSI-model ken ik ja
Verwijderd
Ja hoor dat werkte perfect, sinds 1,5week bij mij dus niet meer. Naja het adres blijft hetzelfde alleen een ip-ontvangen niet.Op zaterdag 02 maart 2002 21:43 schreef Rendier2710 het volgende:
Sorry hoor dat ik dit nu ga vragen:
Kan je nu hardwarematig het MAC adres veranderen?? Dus je trekt de kaart uit je pc (welke je net "veranderd" hebt) en zet die in een andere. Heeft die dan nog steeds dat nieuwe adres?? (dat zou grandioos zijn)
Ja hoor, dat kun je in je OS zo op iedere kaart instekllen."Elke kaart heeft z'n unieke adres" Geldt dit dan ook voor token-ring kaarten btw??
OkIk heb het echt helemaal doorgelezen, maar deze vragen zijn nog niet echt beantwoord (nou ja, is mij niet duidelijk eigenlijk)......
Das wel erg vreemd. Misschien is zou jouw ISP zo slim geweest om het uit te zetten.Op zaterdag 02 maart 2002 21:40 schreef freebie het volgende:
mijn kabelmodem is trouwens een: Motorola SB4100E en die kan ik niet met 192.168.100.1 pingen/connecten
Ik denk dat dat niet gaat werken helaas. Je faked je MAC adres en dus zorg je ervoor dat windows denkt op het nieuwe MAC adres te moeten luisteren/verzenden (wat ie ook trouw doet). Maar als je je kaart eruit haalt, werkt dat dus niet meer. Of er moeten kaarten zijn met een soort MAC-flashSorry hoor dat ik dit nu ga vragen:
"Elke kaart heeft z'n unieke adres" Geldt dit dan ook voor token-ring kaarten btw??
Ik heb het echt helemaal doorgelezen, maar deze vragen zijn nog niet echt beantwoord (nou ja, is mij niet duidelijk eigenlijk)......
typo
Verwijderd
Misschien dat motorola inmiddels een nieuw ip hiervoor bed8 heeft ofzo, omdat teveel mensen ermee gingen rommelen ofzo.Op zaterdag 02 maart 2002 21:46 schreef Wolkjeh het volgende:
[..]
Das wel erg vreemd. Misschien is zou jouw ISP zo slim geweest om het uit te zetten.Anders zou ik het ook niet weten, want het werkt bij iedereen die ik ken met dat type modem ...
[..]
als ik b.v. gebanned ben op een forum ofzo
best handig, heb je in 2 sec. een nieuw IP met b.v. chello
(die normaal max. 1x per 24 uur kan wisselen)
//
Verwijderd
Uhmmmzz die zijn wel te wijzigen hoor..Op zaterdag 02 maart 2002 21:29 schreef TheRitz het volgende:
Dat is nu net het mooie van een EEPROM..
Kijk maar eens op http://www.scyld.com/diag/
Wil alleen niet met elke kaart.
Bij oude (10Mbit Combo) Realtek kaartjes kreeg je er zelfs een config util bij waar je oa het MAC address in kon wijzigen welke dat geupdate werd naar je EEPROM.
(Let wel dit was onder het DOS tijdperk, dit vereiste geen aparte regels in bv je NET.CFG(Netware 3.X met NETX) waar je softwarematig je MAC adres meekon wijzigen)
De code waar jij het over hebt.
MAC adres bestaat uit 12 HEX digits. 6 voor fabrikant code en 6 voor serienummer.
En twee dezelfde MAC adressen op een lan kan zeer zeker wel.
Ooit van bundeling gehoord? Moet je switch waar je op zit ook wel ondersteunen maargoed. Meestal moet je een server-trunk hiervoor aanmaken. (Men koppelt dus 2 nic's als 1 nic. Deze feature zit bij de meeste servers nics.)
(First post dont kill me.. ;-))
Weer al iemand die niet heeft leren lezenOp zaterdag 02 maart 2002 21:29 schreef TheRitz het volgende:
Jij bent gewoon
Niet dom omdat je het niet weet maar dom omdat je niet kan/wil lezen.
LEES TOCH VERDORIE EENS ALLES VOOR JE GAAT BLATEN.
Ik heb al het bewijs geleverd hier, Dirk-Jan heeft al een screenshot van de instelling van z'n 3c905 gepost en het staat in de FAQ.
Een mac adres kan je altijd software matig instellen. Dan hangt het af van de driver & instellingen. Op een linux als je het instelt met ifconfig en je reboot dan is je mac adres weer het oude. Op sommige nic's kan je hetzelf hardware matig zoals hier AL ZOVEEL MALEN GEZEGD ook aanpassen via een tool. Dat is indd met eeprom.
Hmz raar OSI model zeg. Je heb het zeker zelf uitgevonden ?OSI model dan weet je dat in het laatste physical laagje (okee...pin me daar ff niet op vast :-)) op MAC-adres nivo geluld wordt
Het ethernet niveau (en dus mac adres) is NIET de onderste laag maar wel de laag erboven. Namelijk de datalink laag.
Misschien eens begrijpend leren ipv van buiten te blokken.
En ja ik ga hier iedereen afzeiken die beweert dat het niet kan omdat ze allemaal eerst maar de draad moeten lezen ipv van direct hun geblaat te posten.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Alleen heb ik het laatst onder redhat 7.2 geprobeerd via de ui en daarna wilde linux niet meer langs de netwerkaart komen bij het booten en afsluiten. dit was met een national semiconductor dp83815, die ik 10 minuten ervoor met win2ksp2 zonder problemen kon omgooien.
voor de rest boeit het niet zo, was alleen maar even om het uit te proberen en met de tips uit dit forum moet het nu ook wel onder redhat lukken.
coole link naar het flashen van je mac trouwens.
Ik vind het jammer dat iemand hier via dit topic een duur kaartje heeft gekocht terwijl dat niet nodig was (ach ja heeft die hopelijk wat minder cpu belasting als ie zijn netwerkaart volop gebruikt)
100% cpubelasting
Oftewel om mijn verhaal af te sluiten.....
Wel als ISPs zoals Chello het Mac address direct koppelen aan het verkrijgen van een IP address. Dat betekent dat mensen die bijvoorbeeld hun Notebook aan het Chello netwerk willen hangen dat gewoon kunnen vergeten omdat het mac address niet bekend is.Op vrijdag 15 februari 2002 15:22 schreef Dirk-Jan het volgende:
maar dan vraag ik me af, waarom wil je je mac adres instellen? echt nuttig is het niet.
Daarnaast is het al goed geregeld door de fabrikant van je kaartje.
Ik heb vernomen dat bij een aantal chello gebieden het uitzetten van de modem van een kwartier de koppeling tussen mac en ip wordt verbroken. Dat heeft bij mij nog nooit gewerkt (ook het beroemde "aps" is nog nooit opgekomen.
dat antwoord is pas 34 keer langs gekomen, maar toch bedanktOp zondag 03 maart 2002 14:54 schreef bramfm het volgende:
[..]
Wel als ISPs zoals Chello het Mac address direct koppelen aan het verkrijgen van een IP address. Dat betekent dat mensen die bijvoorbeeld hun Notebook aan het Chello netwerk willen hangen dat gewoon kunnen vergeten omdat het mac address niet bekend is.
offtopic:
Ik heb vernomen dat bij een aantal chello gebieden het uitzetten van de modem van een kwartier de koppeling tussen mac en ip wordt verbroken. Dat heeft bij mij nog nooit gewerkt (ook het beroemde "aps" is nog nooit opgekomen.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
wij zaten laatst bij datacommunicatie he, mijn leraar ff het osimodel doornemen en kwam het begrip mac-adres langs vliegen. Hij ook zeggen is in de chip gebakken van je nic.. hele klas geloven je weet wel.. ik aan het einde van de les: Meneer, ff over dat mac-adres. Dat kun je wel degelijk veranderen, software matig en hardwarematig.. en ja hij niet geloven en de hele klas lachtte me uit
Nou daar kon ik meelven. Hij zeggen, laat maar eens zien dan... ben ik nu ff een website in elkaar aan het flatsen...
Nu heb ik ff wat vragen..
Noem eens wat dingen op waarvoor je een mac adres zou willen veranderen..
Met welke kaarten kan je je mac-adres zeker veranderen?
Hij wou dat ik het demonstreerde hardwarematig..
ik heb wel een 3com isa III 509B... die kan het wel volgens mij maar kan geen util vinden.. Als iemand die toevallig heeft, zou ie hem dan kunnen mailen/icqen naar mij?
dat was het..
ik wacht jullie reacties af
A) Vaste entries in een DHCP server (bv chello klanten).Op donderdag 14 maart 2002 18:54 schreef DarkRider het volgende:
Uhm Houston i got a problem
wij zaten laatst bij datacommunicatie he, mijn leraar ff het osimodel doornemen en kwam het begrip mac-adres langs vliegen. Hij ook zeggen is in de chip gebakken van je nic.. hele klas geloven je weet wel.. ik aan het einde van de les: Meneer, ff over dat mac-adres. Dat kun je wel degelijk veranderen, software matig en hardwarematig.. en ja hij niet geloven en de hele klas lachtte me uit![]()
Nou daar kon ik meelven. Hij zeggen, laat maar eens zien dan... ben ik nu ff een website in elkaar aan het flatsen...
Nu heb ik ff wat vragen..
Noem eens wat dingen op waarvoor je een mac adres zou willen veranderen..
Als je de nic van een computer zou vervangen dan moet je ook het mac adres van de fixed entry in de dhcp server aanpassen.
Soms kan je niet aan die DHCP server en is het aanpassen van een mac handig.
C) en zo zijn er nog redenen ....
Software matig altijd in linux.Met welke kaarten kan je je mac-adres zeker veranderen?
Moet je wel een kaartje hebben die je kan flashen.Hij wou dat ik het demonstreerde hardwarematig..
Maar wat maakt het uit ? Als je kan aantonen dat andere computers packetten van een pc met een andere mac adres zien heb je het al bewezen.
Dat kan je doen zoals ik gepost heb horen.
2pc's waarvan 1 linux (gaat snel).
Ping over en weer.
Arp cache op andere pc tonen met arp -a
Op andere pc arp cache leegmaken.
Op linux pc:
ifconfig eth0 down
ifconfig eth0 hw ether xx:xx:xx:xx:xx:xx
ifconfig eth0 up
Ping over en weer.
Arp cache op andere pc tonen met arp -a
Oops ander mac adres in de arp cache ?
Jouw leraar schart op zijn kop.
Jouw leraar kan niet alles weten, gelukkig zit ie niet op GOT anders hadden we hier nog iemand die kwam zagen dat je at niet kan veranderen.ik heb wel een 3com isa III 509B... die kan het wel volgens mij maar kan geen util vinden.. Als iemand die toevallig heeft, zou ie hem dan kunnen mailen/icqen naar mij?
dat was het..
ik wacht jullie reacties af
Ik vind het wel erg dat jouw leraar niet kan inzien waarom het veranderen soms noodzakelijk is en ook niet wil inzien dat het mogelijk is.
a) het was wat lomp --> zware dag gehad --> louzy excuse I know
b) ik heb NIET goed gelezen
c) ook ik leer dagelijks bij zoals gebeurd is met deze topic.
Zijn we nou weer vriendjes?
| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid
PDNTSPAOp zaterdag 16 februari 2002 01:41 schreef Paitor het volgende:
[..]
De 7 layers brrrrr.
Dit leer je al in 5 VWO bij informatica man.
Denk eens na voordat je hier iets roept, als je ziet dat meerdere mensen zeggen dat dit kan, als je ziet dat IBM het in clusters verwerkt, hoe haal je het dan nog in je hoofd om het tegendeel te schreeuwen????
Beetje jammer....
amsterdamOp woensdag 20 maart 2002 22:45 schreef Predator het volgende:
[..]
Please Do Not Throw Sausage Pizza Away
provides
stupid
tourists
narcotics
drugs
pot
Dirks
Needs