Ik ben me aan het orienteren op een setup voor mijn woonkamer, maar kan er nog niet echt een gevoel bij krijgen wat ik wil, ik hoop op wat feedback en ideeën om dit helderder te krijgen. Ik heb hier en daar wel wat topics doorgelezen maar er zoveel informatie dat ik niet precies weet waar ik moet beginnen te filteren.
Wat denk ik dat ik wil
Ik deze dingen reeds in m'n bezit en ben bijvoorbeeld niet van plan een andere tv aan te schaffen, hier 'moet ik 't mee doen'.
Ik denk dat als ik een idee/richting heb mbt versterker en speakers, welke kant dat op moet, dat de rest wel op z'n plek valt. Ik heb niet veel verstand van versterkers, kan iemand mij ietsjes de ( goede
! ) richting wijzen om een mooi startpunt te hebben om van daar uit verder te zoeken.
.
Wat denk ik dat ik wil
- Muziek luisteren, 2.0 speakers. Ik kan wel genieten van muziek luisteren op de bank/fauteuil, daarom twee speakers, recht voor deze zitplek. M'n digitale bibliotheek eenvoudig bedienen en beluisteren.
- Film/series kijken. Hier heb ik geen hoge eisen aan. 5.1 lijkt me overkill en ik heb ook geen zin om boxjes door m'n hele woonkamer te hebben, dan kom ik eerder weer uit op die 2.0 of anders 2.1 speakerset.
- Draadloos muziek luisteren met headphones. Als ik bijvoorbeeld aan 't koken ben of stofzuigen, headphones op en lekker ontspannen m'n werkzaamheden verrichten.
- Draadloos op de bank gamen. Ik speel al tijden niet meer echt veel spellen, maar als ik een weekje vakantie heb wil ik nog wel eens aan een potje Civilization beginnen, het lijkt me prettig om dit op de bank te kunnen doen. Tevens ben ik wel gecharmeerd van Uncharted en heb ik (bijna alleen voor deze spellen al) in overweging een tweedehands PS3 aan te schaffen.
Ik deze dingen reeds in m'n bezit en ben bijvoorbeeld niet van plan een andere tv aan te schaffen, hier 'moet ik 't mee doen'.
- Samsung 6120. 2x hmdi, 1x hdmi-arc.
- Mediabox XL. Om af en toe wat op te kunnen nemen wat op tv te zien is niet gebruik gemaakt van CI+
maar van de Mediabox. - Raspberry Pi 2. Ooit als sinterklaascadeau aangeschaft en momenteel met Kodi in gebruik om af een toe een film of serie te starten vanaf usbstick. Tevens kijk ik youtube, Twitch (CS:GO wedstrijden zijn wel spannend) en andere streaming video met dit apparaat.
- Steamlink Deze kon ik niet laten liggen voor 15 euro tijdens de sale
, leek me leuk spelgoed, en komt evt. wel van pas bij het spelen van bijvoorbeeld Civilization.
- Bluetooth wireless headset. Momenteel on ear, ben wel in overweging om overear en noise cancelling aan te schaffen.
- Nas. Google drive integratie zou prettig zijn, ik ben nog wel geschrokken van de prijzen van Synology apparaten. Ik denk echter dat geldt: 'het werkt en 't is goed'.
- Versterker. Hier heb ik geen idee waar ik rekening mee moet houden met m'n eisen/wensen
- Twee speakers. Hier nog niet in verdiept, misschien moet het dus wel 2.1 worden of weet iemand mij te overtuigen dat het 5.1 moet worden.
- Chrome cast. Mocht toch via android iets streamen de enige/betere oplossing zijn.
- Tweede hands PS3 met een lading spellen
- Een versterker om m'n muziek af te spelen, het lijkt me erg makkelijk als ik muziek vanuit de bank kan bedienen zoals dat op de computer met Winamp heerlijk overzichtelijk kan.
- Draadloos muziek luisteren, met bluetooth wil dat prima, maar misschien zijn er geschiktere protocollen om in huis draadloos muziek te luisteren.
- Ik denk dat een 2.1 set voor mij geen toegevoegde waarde heeft over twee goede speakers. Ik vind eigenlijk het geluid uit m'n tv al prima voor het kijken van films en series. Ik ben ook niet een audiofiel (die bij maanlicht door elfjes gesmeedde kabels gebruikt
), ik wil gewoon lekker muziek kunnen luisteren.
- Ik heb een redelijk grote muziek bibliotheek in eigen bezit, gedigitaliseerd, en heb ook geen spotify abonnement. Al zie ik zeker wel de voordelen van zo'n abonnement en zal dat er in de toekomst misschien ook wel komen.
- Ik ben niet onhandig, een afstandsbediening meer of minder is geen ramp, maar de aantallen minimaliseren werkt wel zo lekker makkelijk in de bediening.
Ik denk dat als ik een idee/richting heb mbt versterker en speakers, welke kant dat op moet, dat de rest wel op z'n plek valt. Ik heb niet veel verstand van versterkers, kan iemand mij ietsjes de ( goede
- Waar moet ik op letten?
- Hoe lopen dadelijk de (hdmi) kabels dan in de volledige setup?
- Waarvandaan speel ik mijn muziek af, Pi? Of kan de versterker dit zelf, maar hoe is die in de bediening?