Woonkamer setup orientatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Ik ben me aan het orienteren op een setup voor mijn woonkamer, maar kan er nog niet echt een gevoel bij krijgen wat ik wil, ik hoop op wat feedback en ideeën om dit helderder te krijgen. Ik heb hier en daar wel wat topics doorgelezen maar er zoveel informatie dat ik niet precies weet waar ik moet beginnen te filteren.

Wat denk ik dat ik wil
  • Muziek luisteren, 2.0 speakers. Ik kan wel genieten van muziek luisteren op de bank/fauteuil, daarom twee speakers, recht voor deze zitplek. M'n digitale bibliotheek eenvoudig bedienen en beluisteren.
  • Film/series kijken. Hier heb ik geen hoge eisen aan. 5.1 lijkt me overkill en ik heb ook geen zin om boxjes door m'n hele woonkamer te hebben, dan kom ik eerder weer uit op die 2.0 of anders 2.1 speakerset.
  • Draadloos muziek luisteren met headphones. Als ik bijvoorbeeld aan 't koken ben of stofzuigen, headphones op en lekker ontspannen m'n werkzaamheden verrichten.
  • Draadloos op de bank gamen. Ik speel al tijden niet meer echt veel spellen, maar als ik een weekje vakantie heb wil ik nog wel eens aan een potje Civilization beginnen, het lijkt me prettig om dit op de bank te kunnen doen. Tevens ben ik wel gecharmeerd van Uncharted en heb ik (bijna alleen voor deze spellen al) in overweging een tweedehands PS3 aan te schaffen.
Wat heb ik
Ik deze dingen reeds in m'n bezit en ben bijvoorbeeld niet van plan een andere tv aan te schaffen, hier 'moet ik 't mee doen'.
  • Samsung 6120. 2x hmdi, 1x hdmi-arc.
  • Mediabox XL. Om af en toe wat op te kunnen nemen wat op tv te zien is niet gebruik gemaakt van CI+
    maar van de Mediabox.
  • Raspberry Pi 2. Ooit als sinterklaascadeau aangeschaft en momenteel met Kodi in gebruik om af een toe een film of serie te starten vanaf usbstick. Tevens kijk ik youtube, Twitch (CS:GO wedstrijden zijn wel spannend) en andere streaming video met dit apparaat.
  • Steamlink Deze kon ik niet laten liggen voor 15 euro tijdens de sale :9, leek me leuk spelgoed, en komt evt. wel van pas bij het spelen van bijvoorbeeld Civilization.
  • Bluetooth wireless headset. Momenteel on ear, ben wel in overweging om overear en noise cancelling aan te schaffen.
Wat heb ik in overweging om aan te schaffen
  • Nas. Google drive integratie zou prettig zijn, ik ben nog wel geschrokken van de prijzen van Synology apparaten. Ik denk echter dat geldt: 'het werkt en 't is goed'.
  • Versterker. Hier heb ik geen idee waar ik rekening mee moet houden met m'n eisen/wensen
  • Twee speakers. Hier nog niet in verdiept, misschien moet het dus wel 2.1 worden of weet iemand mij te overtuigen dat het 5.1 moet worden.
  • Chrome cast. Mocht toch via android iets streamen de enige/betere oplossing zijn.
  • Tweede hands PS3 met een lading spellen
Verdere overwegingen
  • Een versterker om m'n muziek af te spelen, het lijkt me erg makkelijk als ik muziek vanuit de bank kan bedienen zoals dat op de computer met Winamp heerlijk overzichtelijk kan.
  • Draadloos muziek luisteren, met bluetooth wil dat prima, maar misschien zijn er geschiktere protocollen om in huis draadloos muziek te luisteren.
  • Ik denk dat een 2.1 set voor mij geen toegevoegde waarde heeft over twee goede speakers. Ik vind eigenlijk het geluid uit m'n tv al prima voor het kijken van films en series. Ik ben ook niet een audiofiel (die bij maanlicht door elfjes gesmeedde kabels gebruikt ;) ), ik wil gewoon lekker muziek kunnen luisteren.
  • Ik heb een redelijk grote muziek bibliotheek in eigen bezit, gedigitaliseerd, en heb ook geen spotify abonnement. Al zie ik zeker wel de voordelen van zo'n abonnement en zal dat er in de toekomst misschien ook wel komen.
  • Ik ben niet onhandig, een afstandsbediening meer of minder is geen ramp, maar de aantallen minimaliseren werkt wel zo lekker makkelijk in de bediening.
Waar ik mee zit..
Ik denk dat als ik een idee/richting heb mbt versterker en speakers, welke kant dat op moet, dat de rest wel op z'n plek valt. Ik heb niet veel verstand van versterkers, kan iemand mij ietsjes de ( goede :> ! ) richting wijzen om een mooi startpunt te hebben om van daar uit verder te zoeken.
  • Waar moet ik op letten?
  • Hoe lopen dadelijk de (hdmi) kabels dan in de volledige setup?
  • Waarvandaan speel ik mijn muziek af, Pi? Of kan de versterker dit zelf, maar hoe is die in de bediening?
Maar misschien zit ik wel helemaal verkeerd te zoeken en moet ik 't anders benaderen, ik hoor graag wat _/-\o_ .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:58

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Vraag 1 is alvast wat je budget is.

Verder: kijk maar naar home cinema receivers, die doen ook prima stereo en doen alle muziekstreaming ook. Onder de ca 500 euro kun je stellen dat je alleen naar de opties hoeft te kijken die je wilt, merk maakt dan niet zoveel uit, is allemaal even goed.

NAS is idd handig en synology is prima. Niet goedkoop idd. Maar je kunt ook een DLNA server op je windows pc draaien om mee te beginnen. Moet alleen je pc aan staan.

Speakers is een kwestie van luisteren. Geluidssmaak is persoonlijk en moet je dus met je eigen favoriete muziek horen.

[ Voor 33% gewijzigd door The Eagle op 05-03-2018 20:17 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Ah budget, facepalm. Ik hoef niet alles in één keer aan te schaffen, maar receiver en speakers voor de prijs van m'n tv zou mooi zijn, zeg 600 euro. Minder mag ook ;). Ik zal morgen uitgebreider reageren als ik me een beetje in home cinema receivers heb ingelezen en een beter idee heb van de mogelijkheden in die prijsklasse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:58

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Lol. Receiver en speakers voor 600 euro. Begin maar met 4 a 500 euro wegzetten voor een instap receiver en met sparen voor speakers dan. Of je moet een alles in een setje met bij voorbaat slecht geluid willen. Maar dat wil je niet ;)
Beetje speakerset mag je een 800 euro voor neertellen. Dan heb je twee vloerstaanders of twee bookshelves met een instap sub.

Doe jezelf een lol, duik een hifizaak in en ga eens luisteren - en kijk ook naar de prijzen.
Laat mediamarkt en consorten links liggen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Arie- schreef op maandag 5 maart 2018 @ 19:42:
Ik ben me aan het orienteren op een setup voor mijn woonkamer, maar kan er nog niet echt een gevoel bij krijgen wat ik wil, ik hoop op wat feedback en ideeën om dit helderder te krijgen. Ik heb hier en daar wel wat topics doorgelezen maar er zoveel informatie dat ik niet precies weet waar ik moet beginnen te filteren.
Aankoopadviezen doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies. Het topic is dus die kant op gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-07 15:46
600 euro is tamelijk karig om een goede 2.0 laat staan 2.1 set neer te zetten.
Een goede sub gaat al richting de 500+, dus in jouw geval dus beginnen met een 2.0 setup.

Wellicht kun je beginnen met het zoeken naar een receiver die aan jouw wensen voldoet. Denk aan het aantal HDMI poorten, streaming mogelijkheden etc. etc. Alleen-al de receiver slokt al zo'n 300 a 400 euro op van je budget, 2 voorbeeldjes:

pricewatch: Yamaha MusicCast RX-V483 Titanium
pricewatch: Denon AVR-X1400H

Nu hou je eigenlijk nog maar 200-250 euro over voor je speakers, en daar koop je wellicht een leuk setje Boekenplank speakers voor, maar kwalitatief hoogwaardige zuilen ga je er niet voor vinden. Eventueel 2e hands op marktplaats zou het wel moeten lukken.

Een prima setje boekenplank speaker zou bijvoorbeeld kunnen zijn:

- Klipsch R-14m
- Q-acoustic 3010 / 3020
- dali zensor of spector serie

En zo zijn er nog vele anderen waarbij het advies eigenlijk geld om te gaan luisteren in een audio shop. Niet bij de bekende rode MM winkel, maar pak een echte hifi shop en koop hetgene wat jij mooi vindt klinken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThoNohT
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-07 14:30
Om hier even op in te haken, er wordt erg hard beweerd dat voor een receiver je 400-500 euro kwijt moet zijn. Maar ik ben al lang tevreden gebruiker van een pricewatch: Yamaha RX-397 Titanium, die rond de 250 zal hebben gekost, en ben ter vervanging aan het twijfelen over een pricewatch: Yamaha RX-V383 Titanium, welke rond de 280 euro te koop is.

Omdat deze duidelijk onder het budget valt wat hier, en in talloze andere topics genoemd wordt begin ik me toch af te vragen wat daar mis mee is. Vooral omdat TS aangeeft slechts 2.0 of 2.1 nodig te hebben zou die toch perfect passen. Zelfs draadloos met headphones is mogelijk met de bluetooth functie die erop zit. Dit scheelt toch weer een 100 euro in zijn budget voor de receiver.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-07 15:46
ThoNohT schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 09:48:
Om hier even op in te haken, er wordt erg hard beweerd dat voor een receiver je 400-500 euro kwijt moet zijn. Maar ik ben al lang tevreden gebruiker van een pricewatch: Yamaha RX-397 Titanium, die rond de 250 zal hebben gekost, en ben ter vervanging aan het twijfelen over een pricewatch: Yamaha RX-V383 Titanium, welke rond de 280 euro te koop is.

Omdat deze duidelijk onder het budget valt wat hier, en in talloze andere topics genoemd wordt begin ik me toch af te vragen wat daar mis mee is. Vooral omdat TS aangeeft slechts 2.0 of 2.1 nodig te hebben zou die toch perfect passen. Zelfs draadloos met headphones is mogelijk met de bluetooth functie die erop zit. Dit scheelt toch weer een 100 euro in zijn budget voor de receiver.
Eens, een degelijke receiver zal waarschijnlijk prima in staat zijn om de speakers aan te sturen. Echter qua streaming diensten etc. zijn ze gewoon wat beperkter. Indien je hier totaal geen gebruik van maakt dan is dat ook prima. Daarom koop je in deze prijsklasse vooral receiver op basis van functionaliteiten en totaal niet op de hoeveelheid WATTS etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThoNohT
Ja, internetverbinding op je receiver, allerlei diensten geïntegreerd zou een reden zijn voor een duurdere amp van de 400 serie bijvoorbeeld. OP gebruikt geen Spotify, en heeft zijn eigen digitale bibliotheek, dus ik verwacht dat dat niet per se nodig zou zijn.

Ik zit in een vergelijkbare situatie, ik heb zelf een HTPCtje, gewoon Windows 10 onder mijn tv staan. Deze is direct op mijn amp aangesloten, en ik heb de android app AWARemote, waarmee ik Winamp via mijn telefoon aan kan sturen. Op deze manier heb ik geluid van mijn bibliotheek zonder dat daar de tv voor aanhoeft, en ik kan bij heel mijn lokale muziekbibliotheek. Het is een beetje de vraag hoeveel je wil knutselen voor dit soort oplossingen.

OP zegt wel een Chromecast te kopen. Daarmee kan waarschijnlijk ook wel een app gevonden worden om je lokale bibliotheek te casten. Zonder de nood om daarvoor functionaliteit op de receiver te hebben. Dus in dat geval ben je met 280 euro klaar voor de receiver. Dat laat 320 euro voor speakers over, ervan uit gaande dat hij met 2.0 begint.

Persoonlijk heb ik 2x pricewatch: Magnat Monitor Supreme 1000 (Zwart), welke niet meer te koop zijn, maar wel in dat budget zouden passen. En ik heb nooit de behoefte gehad om een subwoofer toe te voegen. Maar ik kan me voorstellen dat dat bij anderen belangrijker is dan ik het vind.

Ik heb te lang niets nieuws gekocht om te kunnen zeggen of er iets vergelijkbaars binnen zo'n budget te koop is tegenwoordig. En of mijn setup ook goed genoeg klinkt voor jou, dat is natuurlijk niet te zeggen. Daarvoor blijft het eerdergenoemde advies van zelf gaan luisteren in een hifi zaak het belangrijkste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:28

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Als je er ook films mee wilt kijken, altijd voor een receiver kiezen. Geluidskwaliteit is gelijk aan een versterker en je wint er oa hdmi mee en de mogelijkheid om van surroundgeluid (bijvoorbeeld 5.1) ook andere speaker setups te downmixen. Een stereoversterker speelt alleen 2.0, mogelijk eventueel 2.1. Dan moet je maar afwachten of de kanalen voor de stemmen (center) en lage tonen (subwoofer) netjes over links en rechts verdeeld worden of deels wegvallen. Een versterker is immers niet gemaakt om surround te verwerken. Een receiver die bijvoorbeeld 5.1 of 7.2.4 aankan, kan ook alle varianten met minder speakers prima processen en aansturen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Excuses, ik ben er gisteren niet aan toe gekomen, drukte op het werk en omdat ik 's avond nog andere plannen gehad. Ik heb jullie alvst een plusje gegeven voor de reacties en het meedenken :). M'n budget staat niet vast, maar ik ben zelf nogal van het, "Dit heb ik er voor over en daar moet ik 't mee doen". Ik probeer een dezer dagen m'n mogelijkheden en ideeen wat duidelijker te krijgen met jullie input! Mogelijk rek ik m'n budget op. Alvast bedankt.

[ Voor 3% gewijzigd door Arie- op 07-03-2018 07:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThoNohT
Jorgen schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 02:52:
Als je er ook films mee wilt kijken, altijd voor een receiver kiezen. Geluidskwaliteit is gelijk aan een versterker en je wint er oa hdmi mee en de mogelijkheid om van surroundgeluid (bijvoorbeeld 5.1) ook andere speaker setups te downmixen. Een stereoversterker speelt alleen 2.0, mogelijk eventueel 2.1. Dan moet je maar afwachten of de kanalen voor de stemmen (center) en lage tonen (subwoofer) netjes over links en rechts verdeeld worden of deels wegvallen. Een versterker is immers niet gemaakt om surround te verwerken. Een receiver die bijvoorbeeld 5.1 of 7.2.4 aankan, kan ook alle varianten met minder speakers prima processen en aansturen.
OP noemde het wellicht een versterker, maar het lijkt me redelijk om aan te nemen dat hij een receiver bedoelde, want de functies die hij ervan verwacht ga je op een versterker niet krijgen. De termen worden ook nogal eens ooit verward, vooral door mensen die er nog nooit wat mee hebben gedaan, en de media natuurlijk.

Overigens zegt het aantal kanalen niet veel over het type, want degene die ik nu heb, hierboven gelinkt is een stereo receiver bijvoorbeeld, en surround versterkers bestaan natuurlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Ik ben in ieder geval al een eind geholpen met hoe ik de zoektocht moet benaderen.
* Niet zoeken op versterker, maar op receiver.
* Niet zoeken in pricewatch categorie categorie: Home cinema en audiosets, maar in categorie: Versterkers en receivers.
* M'n budget was misschien niet onmogelijk, maar een ruimer budget nemen om minder consessies te doen is aan te raden. 400 euro voor een receiver is verre van ongewoon. Hetzelfde geldt voor speakers en hier lopen de prijzen nog sneller op.

Mbt. de receiver
Ik heb een snelle som gemaakt en daaruit blijkt dat ik sowieso rekening moet houden met 5 HDMI bezette HDMI poorten in de toekomst.
* Chromecast
* Pi
* Steamlink
* Mediabox XL
* PS3

Mbt. speakers
Ik heb geen heel erg grote woonkamer en zie het niet zitten om tegen zuilen van 1m hoog aan te kijken. Tijdens m'n oriëntatie op het internet kom ik eigenlijk alleen maar speakers tegen in de categorie tot 40cm en een categorie 80cm en groter. In m'n hoofd had ik het idee om speakers met een hoogte van zo'n 50 cm aan beide zijden van m'n tv meubel te positioneren, maar die lijken niet te bestaan (misschien zoek ik verkeerd). Mogelijk heeft het te maken met hogere frequenties (vanuit een zuil) op een ruime hoogte van de grond en de lagere frequenties (door evt. subwoofer) op de vloer. Volumes en wattages, daar ga ik me ook nog op inlezen, ik zit op ongeveer 3 meter van de plek waar ik de speakers van plan ben te plaatsen.

En nu
Volgend weekend probeer ik op zaterdag of zondag een dagdeel vrij te plannen om wat rond te gaan kijken in de regio Overijssel. Zoekend naar wat inspiratie en wat gevoel bij de prijscategorieen en de verschillen ertussen. Op het moment heb ik bij de receivers voornamelijk gekeken naar de populairste modellen in de pricewatch in de categorie 300-500 euro. Daar kan best tussen zitten wat ik zoek. Zoals hierboven al werd gezegd, dan moet ik weten wat m'n eisen zijn en wat ik aan functionaliteiten kan laten schieten. Bij de speakers heb ik me tot nu toe voornamelijk gefocust op het uiterlijk (afmetingen) en hoe aanwezig zo'n speaker zou zijn in mijn woonkamer.

Ik heb nog heel wat uitzoek werk voor de boeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

492828

De volgorde voor het maken van je keuzes is eigenlijk niet moeilijk. Het enige dat écht bepaalt hoe het gaat klinken zijn de speakers. Ga luisteren, gebruik daar vooral je favoriete muziek bij. Hou er eventueel ook rekening mee dat je speakers ook spraak en filmeffecten weer moeten kunnen geven. Elke speaker heeft een eigen klankkarakter en elke speaker klinkt voor iedereen weer anders. Je zult er vrij snel achter komen welk merk/type jij het prettigst vindt klinken, een "warme" klank of juist heel strak en koel, of....(vul maar in).
Tja en dan het formaat van de speakers. Ik begrijp dat je geen formaat barkruk wil hebben, maar....hoe meer ruimte een speaker in z'n box heeft, des te beter klinkt het. Luister maar eens naar zo'n setje melkpakjes. Het lijkt indrukwekkend (en is dat eigenlijk ook wel omdat het soms nog best aardig klinkt) doordat er een subwoofer bij staat, maar na verloop van tijd merk je dat het geluid lang niet zo goed/gebalanceerd klinkt als een setje grotere speakers zonder subwoofer. Er zit vaak een opvallend "gat" in het geluid, wat te maken heeft met de overgang tussen de subwoofer en de melkpakjes.

Eén tip: als een speaker al meteen erg lekker klinkt, is dat meestal de speaker die je na een paar uur luisteren heel vermoeiend vindt klinken. Dan wordt die "vette bas" of "lekkere hoge tonen" opeens irritant en klinkt het allemaal nogal nep.
Nog een tip: luister ook even naar wat goede opnames van klassieke muziek. Niet echt mijn muziek, maar je hoort genadeloos waar speakers de fout in gaan of tekortschieten.
Neem vooral je tijd, je vindt die speaker die voor jou tóp klinkt echt niet binnen het uur...... en zelfs als dat zo is: ga toch wat langer luisteren of hij écht zo lekker klinkt.

Als je dan eenmaal weet welke speakers je wilt hebben, kun je verder met de keuze voor een versterker of receiver die jouw speakers lekker kan aansturen.
Een échte audiopurist gruwt misschien van receivers, maar inmiddels worden er hele beste receivers gemaakt, die zich van de "pure" versterkers onderscheiden door heel veel aansluitmogelijkheden, streaming enz. enz.. Daarnaast hebben receivers vaak veel opties om je geluid "lekker" te laten klinken en is het gehoormatige verschil met versterkers (tenzij heel duur en heel bijzonder) inmiddels verwaarloosbaar.

Ik ben jarenlang een redelijke audiofiel geweest, maar besloot mijn oude "barkrukken" en versterker aan de kant te zetten (moeders wilde die grote dingen niet meer zien...). Ik heb toen een kwalitatief prima receiver gekocht met een kwalitatief goede (en redelijk dure) 5.1 set van Kef, met een slagje grotere "melkpakken". En toch.... was het geluid kwalitatief duidelijk minder.
Ik heb sinds kort de oude barkrukken weer staan, gecombineerd met een deel van de 5.1 set. Ik ben weer helemaal verliefd op het geluid, die twee grote speakers (inmiddels "vintage" Elipsons) klinken nog steeds fantastisch, ook (juist?) in combinatie met de Kef's. Zelfs mijn vrouw geeft toe dat het veel beter klinkt......

Een budget is lastig, omdat je het geld nu eenmaal moet hebben en er voor over moet hebben, maar voor een knap setje speakers (2.0 ofwel stereo) moet je toch rekenen op een startbedrag van 400 Euro, maar dan heb je iets redelijks, meestal een goede boekenkastspeaker. Een goede 5.1 set met een actieve subwoofer wordt nog flink wat duurder. Tweedehands is uiteraard ook een optie, er zijn kwalitatief prima speakersets te koop op Marktplaats voor rond die 400-500 Euro.
Bij een set met subwoofer: neem altijd een "actieve" subwoofer, de passieve variant (en meestal de hele set) gaat kwalitatief nergens over. Een redelijke receiver (ook afhankelijk van de speakers die je koopt) met voldoende aansluitingen en andere opties is vanaf zo'n 300-400 Euro te koop.

Oh.... als het formaat van de speakers klein uitvalt: voor veel speakers heb je standaards, waarmee je ze hoger kunt plaatsen en anders is het niet te moeilijk zelf iets te maken. Daar mag het niet op hangen. En laat de wens om speakers niet te laten opvallen niet te veel de boventoon voeren, het draait om goed geluid. Anders kun je net zo goed een alles in een setje van 200 Euro kopen.

[ Voor 8% gewijzigd door 492828 op 10-03-2018 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-06 21:27

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Op basis van een topic hier en op Facebook heb ik zelf niet al te lang geleden een eenvoudige 2.0 set aangeschaft. (De set kan 7.2 maar ik gebruik 'm als 2.0 set.)

Receiver:
Onkyo TX-NR656
pricewatch: Onkyo TX-NR656 Zwart

Speakers:
Wharfedale Diamond 220
pricewatch: Wharfedale Diamond 220 Zwart

Wij willen ook een grote speakers en die Wharfedales zijn heerlijk klein, terwijl ze wel een ontzettend fijn geluid geven. (Stiekem hebben ze een bass-reflex poort in het ding weggewerkt. Vrijwel onzichtbaar. Ze lijken op een plankje te staan. In de kast zit een naar beneden gerichte bass reflex poort.) Oh, grappige feature in dit segment: Je kunt ze bi-wiren / bi-ampen.

Set bevalt prima, een sub komt er misschien ooit maar voorlopig vind ik de set zoals 'ie nu is prima. (Ik heb er overigens 2. 1 voor beneden in de woonkamer en 1 voor boven in mijn werkkamer. Die 2e hangt mijn PC aan.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Pagina: 1