Oude tv + nieuwe soundbar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11-2024
Hallo,

Zojuist een LG SJ9 ontvangen. Alles werkt prima ik vraag me alleen af of het beter kan door het anders aan te sluiten.

Ik heb een oude LCD tv van Samsung LE40551.

De LG SJ9 met ingebouwde Chromecast

Een Playstation 4 (non-pro)

Ik heb de PS4 aangesloten via HDMI op mijn tv die geen ARC aansluiting heeft. En de tv vervolgens via optical naar de soundbar. De soundbar heeft 1 HDMI in en dus een HDMI ARC out die ik voorlopig niet kan gebruiken. Is er iets wat ik kan veranderen zodat ik bijvoorbeeld toch 5.1 geluid heb als ik Netflix via de PS4? Optical zend Volgens mij stereo uit op deze tv bij externe bronnen. Kan ik nog wat met het Chromecast gebeuren (nooit gebruikt).

Kortom, is dit wat het is of kan het nog wat beter. De soundbar klinkt overigens hartstikke goed :)

Het duurt nog een jaar voor ik op de LG 2019 tv serie overstap dus alvast bedankt voor jullie input.

[ Voor 3% gewijzigd door power_user op 05-03-2018 12:04 ]

PSN: Oldzkoel

Beste antwoord (via FeaR op 23-03-2018 20:55)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:49

FeaR

In GoT we trust

Waarom niet de Playstation met HDMI op de HDMI In van de LG aansluiten en dan de HDMI Out van de LG weer op de Samsung TV? HDMI ARC kan je dan wel niet gebruiken omdat je een oudere TV hebt, maar de manier van aansluiten werkt gewoon. In plaats van HDMI ARC zal je dan S/PDIF Out moeten gebruiken. Door de PS4 direct op de LG aan te sluiten heb je het volledige signaal.en wordt je niet beperkt tot 2.0 stereo.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Waarom niet de Playstation met HDMI op de HDMI In van de LG aansluiten en dan de HDMI Out van de LG weer op de Samsung TV? HDMI ARC kan je dan wel niet gebruiken omdat je een oudere TV hebt, maar de manier van aansluiten werkt gewoon. In plaats van HDMI ARC zal je dan S/PDIF Out moeten gebruiken. Door de PS4 direct op de LG aan te sluiten heb je het volledige signaal.en wordt je niet beperkt tot 2.0 stereo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-10 11:34

MM99

That is the way I am!

Kan je niet PS4 -> HDMI IN - Soundbar - HDMI OUT -> TV doen?

Ook al heeft je TV geen ARC, dat hoeft niet te zeggen dat de normale HDMI niet werkt lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
Heb dat geprobeerd maar geen beeld meer omdat er geen HDMI kabel direct van de PS4 naar de tv is verbonden?

Heb nu dus PS4 naar soundbar HDMI in poort en dan nog een kabel in de HDMI out van de soundbar naar de tv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

power_user schreef op maandag 5 maart 2018 @ 12:10:
Heb nu dus PS4 naar soundbar HDMI in poort en dan nog een kabel in de HDMI out van de soundbar naar de tv.
Dat zou gewoon moeten werken. PS4 wel instellen op bitstream audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
Ok het werkt! Bitstream Dolby of bitstream DTS op de PS4?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Tussen die twee zou ik voor DTS gaan. Overig kan je ook LPCM proberen. De handleiding stelt dat je het bronapparaat op bitstream moet zetten, maar in de specs staat dat LPCM ook moet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
Ik lees op internet dat PCM beter zou zijn want lossless...het werkt in ieder geval wel. Klopt dit?

[ Voor 7% gewijzigd door power_user op 05-03-2018 14:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Bij de PS4 kan je LPCM zien als DTS-HD dan wel Dolby TrueHD versus de gewone DTS en DD. Hogere bitrate en daarmee in theorie beter. Of het hoorbaar is is een tweede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
Ok allen bedankt! Topic kan weer dicht :)

Pagina: 1