Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabEe
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Blackouts schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 17:29:
[...]

Eerste jaar sinds 2007 dat ik niet naar Awakenings ga. Weet niet... Ben er een beetje klaar mee. Steeds meer popi-jopi publiek, kermistechno, woke gedoe met dat vegan eten. Zelfs de mayo op de friet is niet te vreten.

Vooralsnog gepland dit jaar:
- 909 Festival
- Mysteryland
- Wat lokale early hardstyle / oldschool feestjes
dat eten komt steeds meer vanuit de gemeenten. in Amsterdam moet bijvoorbeeld minimaal 30% van het aangeboden voedsel vega zijn (https://assets.amsterdam....n_van_evenementen_wrt.pdf)
voor halfweg (gemeente haarlemmermeer) kan ik het niet vinden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:06
KabEe schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 21:26:
[...]

dat eten komt steeds meer vanuit de gemeenten. in Amsterdam moet bijvoorbeeld minimaal 30% van het aangeboden voedsel vega zijn (https://assets.amsterdam....n_van_evenementen_wrt.pdf)
voor halfweg (gemeente haarlemmermeer) kan ik het niet vinden
Dat kan, en goed dat het aangeboden wordt, maar nu wordt het opgedrongen door geen andere keus te geven. Ook in Hilvarenbeek trouwens.
Bovendien is het vaak niet duidelijk dat het vega is. Vorig jaar bijvoorbeeld hadden ze ergens de keus tussen een broodje vega en een broodje kip. Bij navraag bleek pas dat ook de kip vegetarisch "vlees" was. Dat soort dingen wekt ergernis bij me op en spelen mee om verder te gaan kijken.

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tjesus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-09 12:51
Voor wie het nog niet heeft gezien:
De set van Public Energy (Speedy J) op Unpolished 2020 is met video uitgebracht.
Geniet van de lichtshow en van de set. :9~

[ Voor 17% gewijzigd door Tjesus op 07-03-2025 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Tjesus schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 14:43:
Voor wie het nog niet heeft gezien:
De set van Public Energy (Speedy J) op Unpolished 2020 is met video uitgebracht.
Geniet van de lichtshow en van de set. :9~

[YouTube: Public Energy at Unpolished 2020]
Lekker hard! Ik moet zeggen dat ik de lichtshow nou niet echt bijzonder vind. Vast wel om er te staan, maar op video... het komt (vooral) allemaal van voren. Ik hou van die lichtshows waar de hele zaal meedoet. De (strobing) Moving heads blijven mijn favoriet. :9~

(Dit stukje, bijvoorbeeld, waar de moving heads al flitsend over het publiek 'scannen' vind ik in de basis erg gaaf: YouTube: Public Energy at Unpolished 2020. Maar dat wordt niet echt uitgewerkt.)

[ Voor 17% gewijzigd door Room42 op 07-03-2025 14:56 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

Ben in november in Tresor ( Berlijn) geweest. WAT-EEN-BELEVING. Holy smokes wat gaaf!

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• WasBak
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Room42 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 14:53:
[...]

Lekker hard! Ik moet zeggen dat ik de lichtshow nou niet echt bijzonder vind.
Je kwam niet op Unpolished voor de lichtshows, maar voor de dikke harde techno die nergens anders werd gedraaid. Onvergelijkbaar met wat nu "hardtechno" is.

Helaas was dat het einde van Reaktor en Unpolished, maar het was wel een mooi eind. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02:28
Room42 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 14:53:
[...]
Ik hou van die lichtshows waar de hele zaal meedoet.
Dan vind je dit vast ook wel tof om eens te zien: een render van hoe een Qlimax-show werd geprogrammeerd.
YouTube: Depence | Qlimax 2023 | Full Showcase Rendering

[ Voor 10% gewijzigd door Dennisdn op 07-03-2025 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjesus
WasBak schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 15:10:
[...]
Onvergelijkbaar met wat nu "hardtechno" is.
Totaal niet te vergelijken. Luister met regelmaat nog steeds de sets van Reaktor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantjo
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-09 17:37
Agent47 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 14:56:
Ben in november in Tresor ( Berlijn) geweest. WAT-EEN-BELEVING. Holy smokes wat gaaf!
Technofeesten in Berlijn blijft toch wel vet ja!
Alleen al de clubs en de hele vibe/setting van die locaties is iets wat je helaas niet vaak meer in NL vindt.

Leven je trommelvliezen nog? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Jantjo schreef op maandag 10 maart 2025 @ 17:13:
[...]

Technofeesten in Berlijn blijft toch wel vet ja!
Alleen al de clubs en de hele vibe/setting van die locaties is iets wat je helaas niet vaak meer in NL vindt.

Leven je trommelvliezen nog? :)
Bij het binnenkomen al: je mobiele camera moest afgeplakt worden met van die plakkertjes.

Mijn maat en ik kwamen binnen en waren als een van de eersten. In het begin hadden we in de kelder zoiets van: WTF is dit joh. Vette entrance richting de kelder. Iedereen doet gewoon zijn / haar ding, geen gezeik, bier uit flesjes, nette prijzen, lekker binnen ergens in een shady hokje een rookruimte die niet hoger is dan 2m.

Echt perfect joh ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:59
Dennisdn schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 15:21:
[...]

Dan vind je dit vast ook wel tof om eens te zien: een render van hoe een Qlimax-show werd geprogrammeerd.
YouTube: Depence | Qlimax 2023 | Full Showcase Rendering
offtopic:
Zelf ooit een keer bij Qlimax geweest waar ze halverwege de avond ineens de lasers op een stel spiegelbollen lieten schijnen. Had dat nog nooit gezien man wat was ik onder de indruk. hahaha

(oef ben aan het terug zoeken en zie dat het alweer in 2013 was :X )
hier een impressie (video is niet van mij) YouTube: Qlimax 2013 with AMAZING Lasershow!!!
effect was irl natuurlijk 10x sterker van op video maar je snapt me..

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jantjo
Agent47 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 17:25:
[...]

Bij het binnenkomen al: je mobiele camera moest afgeplakt worden met van die plakkertjes.

Mijn maat en ik kwamen binnen en waren als een van de eersten. In het begin hadden we in de kelder zoiets van: WTF is dit joh. Vette entrance richting de kelder. Iedereen doet gewoon zijn / haar ding, geen gezeik, bier uit flesjes, nette prijzen, lekker binnen ergens in een shady hokje een rookruimte die niet hoger is dan 2m.

Echt perfect joh ;)
Ja vet hoor! de Techno formule is eigenlijk best simpel . Hoeft allemaal niet zo gelikt te zijn :-P

10 jaar geleden hadden we best wel wat clubs hier in NL met een soortgelijke vibe waar iedereen gewoon hun ding deed EN met shady rookhojes. Maar veel van die clubs zijn er helaas niet meer :-/
Voor het rauwe/industriele daar zal je toch wel naar Berlijn voor moeten gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WasBak
  • Niet online
Jantjo schreef op maandag 10 maart 2025 @ 17:42:
[...]

Ja vet hoor! de Techno formule is eigenlijk best simpel . Hoeft allemaal niet zo gelikt te zijn :-P

10 jaar geleden hadden we best wel wat clubs hier in NL met een soortgelijke vibe waar iedereen gewoon hun ding deed EN met shady rookhojes. Maar veel van die clubs zijn er helaas niet meer :-/
We hebben hier wel wat goede clubs die de vibe hebben. Tilla Tec, Raum, Lofi en bijv Radion. Althans dat zijn de plekken waar je het meest jezelf mag zijn en er geen foto’s gemaakt mogen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasBak
  • Niet online
Tjesus schreef op maandag 10 maart 2025 @ 17:10:
[...]

Totaal niet te vergelijken. Luister met regelmaat nog steeds de sets van Reaktor.
Eens hoor, het heeft ook helemaal niks met techno te maken en dat maakt het ook zo jammer, vind ik. Het mag prima bestaan, maar geef het dan de juiste naam.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jantjo
WasBak schreef op maandag 10 maart 2025 @ 18:50:
[...]

We hebben hier wel wat goede clubs die de vibe hebben Tilla Tec, Raum, Lofi en bijv Radion. Althans dat zijn de plekken waar je het meest jezelf mag zijn en er geen foto’s gemaakt mogen worden.
Ik had niet gezegd dat ze er helemaal niet meer waren :9 er zijn er idd nog een aantal waar dit zo is.
Ik bedoelde meer dat dat er een stuk meer waren destijds. Maar tov. Berlijn waar je bepaalde gebieden hebt met meerdere goeie clubs vlak bij mekaar dat is hier bijna niet voor te stellen.

"Tilla Tec, Raum, Lofi en bijv Radion." zijn allemaal afgeleide van clubs daarvoor maar zullen toch nooit helemaal dat niveau bereiken kwa vibe. Clubs zoals TROUW en of Club 11 krijgen we namelijk nooit meer terug om er even een paar te noemen :)

Tevens werd er ook anders gefeest als we het over ~10-15 jaar geleden hadden. Toen waren de mobiele telefoons nog niet zo aanwezig op de dansvloer en werd erg op de avond echt feest :-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tjesus
Jantjo schreef op maandag 10 maart 2025 @ 17:42:
[...]

Nog niet zo heel lang geleden (al lijkt 6 jaar inmiddels best wel lang): de allereerste keer dat ik naar een Reaktorevenement ging, Katharsis 2019.
Ik heb mij echt helemaal verwonderd zitten kijken die avond. Ja, toen had je al de visnetten, tuigjes, lui zonder shirtjes, in leren strings of helemaal geen kleding. Maar iedereen gaf daar geen ene fuck. Iedereen accepteerde het, maakten met zijn allen een geweldige nacht/weekend. Ook de schoonmaker was geheel in stijl (grote donkere man in een bloemetjesschort met van die gele goedkope handschoenen :+ )

En toch vind ik het heel jammer, dat ondanks alle inclusiviteit/afgeplakte camera's dat dit niet meer mogelijk is. Niet dat ik het heel graag wil zien, het is alleen dat men tegenwoordig meer oog heeft op het outfitje met bijbehorende dansje, dan voor de sfeer/muziek.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jantjo
Tjesus schreef op maandag 10 maart 2025 @ 20:58:
[...]

Nog niet zo heel lang geleden (al lijkt 6 jaar inmiddels best wel lang): de allereerste keer dat ik naar een Reaktorevenement ging, Katharsis 2019.
Ik heb mij echt helemaal verwonderd zitten kijken die avond. Ja, toen had je al de visnetten, tuigjes, lui zonder shirtjes, in leren strings of helemaal geen kleding. Maar iedereen gaf daar geen ene fuck. Iedereen accepteerde het, maakten met zijn allen een geweldige nacht/weekend. Ook de schoonmaker was geheel in stijl (grote donkere man in een bloemetjesschort met van die gele goedkope handschoenen :+ )

En toch vind ik het heel jammer, dat ondanks alle inclusiviteit/afgeplakte camera's dat dit niet meer mogelijk is. Niet dat ik het heel graag wil zien, het is alleen dat men tegenwoordig meer oog heeft op het outfitje met bijbehorende dansje, dan voor de sfeer/muziek.
Ik heb dat hele inclusiviteit nooit echt begrepen. Ik was altijd in de veronderstelling dat Techno daar juist voor stond als in iedereen is gelijk die komt feesten. Zo kan ik me nog juist de mooie avonden herinneren dat er op bepaalde feesten van alle lagen van de bevolking mensen waren (ook de gasten met de visnetjes en shirtloos) en je maakt praatjes met iedereen, doet een dansje en dat iedereen lekker uit hun dak ging ongeacht waar je vandaan kwam of wie je was en of welke geaardheid je nou had.

Dat heel 'inclusieve' heeft in mijn inziens juist allemaal voor extra 'vakjes' gezorgd waardoor het ineens een ding werd. Een ding wat er in principe nooit was geweest.

De camera's daar op tegen heb ik wel begrip voor. Niet in alle sectoren van werk is het handig dat je met grote pupillen op het internet staat namelijk ;-) Dus vanwege dat aspect begrijp ik dat wel.
En wat ik ook eerder vermelde, mobiele telefoons hebben toch wel een grote impact gehad op het hele uitgaan. oa. dat mensen de hele avond staan te filmen of op hun telefoon bezig zijn. Dat is echt ten koste gegaan van de sfeer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WasBak
  • Niet online
Tjesus schreef op maandag 10 maart 2025 @ 20:58:
[...]

Dan kom je ook op RatherLost? Lofi (oude eigenaar van Reaktor) en de organisatie daarvan is deels ook oud Reaktor en veel van de mensen die daar komen zijn allemaal oud Reaktor bezoekers. De muziek is wel anders, meer volwassen geworden(vind ik).

De tuigjes en dansjes is wel meer wat mainstream geworden en dat zie je denk ik nog veel meer in de hardtechno/harddance scène, maar als je die skipt heb je er ook weinig last van 😉

Overigens ben ik zelf (nog) niet terug geweest in de Elemenenstraat, ik hoor alleen maar dat het minder is geworden dus dan skip ik het liever.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WasBak
  • Niet online
Jantjo schreef op maandag 10 maart 2025 @ 20:53:
[...]

Ik had niet gezegd dat ze er helemaal niet meer waren :9 er zijn er idd nog een aantal waar dit zo is.
Ik bedoelde meer dat dat er een stuk meer waren destijds. Maar tov. Berlijn waar je bepaalde gebieden hebt met meerdere goeie clubs vlak bij mekaar dat is hier bijna niet voor te stellen.

"Tilla Tec, Raum, Lofi en bijv Radion." zijn allemaal afgeleide van clubs daarvoor maar zullen toch nooit helemaal dat niveau bereiken kwa vibe. Clubs zoals TROUW en of Club 11 krijgen we namelijk nooit meer terug om er even een paar te noemen :)

Tevens werd er ook anders gefeest als we het over ~10-15 jaar geleden hadden. Toen waren de mobiele telefoons nog niet zo aanwezig op de dansvloer en werd erg op de avond echt feest :-)
Het is ook wel een beetje romantiseren wat vroeger echt heel goed was. Ja Trouw was mooi, DS ook. Maar je moet de nieuwe clubs ook wel de kans geven en niet pas wanneer ze weer een hype zijn.

Raum heeft echt potentie iets heel moois te worden. Nu een aantal keer geweest en een hele goede vibe. Ik was daar met Dax J recentelijk. Ik ga liever niet naar de grote dj’s, maar als ze in zo’n kleine setting draaien is dat altijd wel speciaal, en dat was ook echt verdomde goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjesus
WasBak schreef op maandag 10 maart 2025 @ 21:42:
[...]

Dan kom je ook op RatherLost? Lofi (oude eigenaar van Reaktor) en de organisatie daarvan is deels ook oud Reaktor en veel van de mensen die daar komen zijn allemaal oud Reaktor bezoekers. De muziek is wel anders, meer volwassen geworden(vind ik).

De tuigjes en dansjes is wel meer wat mainstream geworden en dat zie je denk ik nog veel meer in de hardtechno/harddance scène, maar als je die skipt heb je er ook weinig last van 😉

Overigens ben ik zelf (nog) niet terug geweest in de Elemenenstraat, ik hoor alleen maar dat het minder is geworden dus dan skip ik het liever.
RatherLost en Sudor heb ik moeten overslaan, omdat de groep waar ik altijd mee ging deels uit elkaar is gevallen. Pas sinds kort heb ik een andere groep gevonden om naar feestjes te gaan. Dankzij deze nieuwe groep ben ik vorig jaar ook voor het eerst naar de Gashouder gegaan en twee weken geleden voor het eerst Collabs 3000 mogen aanschouwen, tevens voor het eerst naar Lofi. Binnenkort komt Timewarp ook daarbij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jantjo
WasBak schreef op maandag 10 maart 2025 @ 21:45:
[...]

Het is ook wel een beetje romantiseren wat vroeger echt heel goed was. Ja Trouw was mooi, DS ook. Maar je moet de nieuwe clubs ook wel de kans geven en niet pas wanneer ze weer een hype zijn.

Raum heeft echt potentie iets heel moois te worden. Nu een aantal keer geweest en een hele goede vibe. Ik was daar met Dax J recentelijk. Ik ga liever niet naar de grote dj’s, maar als ze in zo’n kleine setting draaien is dat altijd wel speciaal, en dat was ook echt verdomde goed.
Ik weet dat ik niet te veel mag romantiseren, dingen veranderen.
Maar je kan het ook omdraaien.. waarom zou je genoegen nemen met minder? >:)

De hele grote feesten met name binnen ben ik zelf ook een beetje vanaf gestapt.
Ik ga tegenwoordig liever naar de wat kleinere feesten. vind de belevenis overall beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03:43
Fuuuuck! 40 jaar Dimitri volgende week in Patronaat,
op 10 km afstand maar ik heb al wat :(

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yrew
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:19
WasBak schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 15:10:
[...]

Je kwam niet op Unpolished voor de lichtshows, maar voor de dikke harde techno die nergens anders werd gedraaid. Onvergelijkbaar met wat nu "hardtechno" is.

Helaas was dat het einde van Reaktor en Unpolished, maar het was wel een mooi eind. :)
Dit was mijn eerste en laatste Unpolished helaas. Ik ben dat weekend weggeblazen door alle dikke vette sets. Toen alles twee jaar later weer open ging ben ik vol frisse moed weer op pad gegaan. Zin om weer diezelfde sound te horen die ik "herondekt" had vlak voor alles op slot ging. De eerste die toen op de agenda stond was Jensen Interceptor in Nijmegen. Maar man, wat was dat slecht. Zijn set op Unpolished was te gek.

De hardtechno sound nog een keer opgezocht bij Rotterdam Rave, maar daar werd het me duidelijk dat er toch veel veranderd was in de tijd dat alles stil stond.

Voor de mensen die zin hebben in een klein feestje kan ik natuurlijk het Intergalactic FM festival (https://intergalactic.fm/festival/2025/) aanraden. Deze sla ik nooit over en daarnaast is er nog een klein festival in de Verenigde Staten dat ik bezoek. Verder laat ik alles voorbij gaan weer.
Agent47 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 14:56:
Was dit op 22 november toevallig? https://intergalactic.fm/...-hits-tresor-berlin/audio

[ Voor 29% gewijzigd door yrew op 21-03-2025 11:28 ]

intergalactic.fm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

yrew schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 11:24:
[...]

Dit was mijn eerste en laatste Unpolished helaas. Ik ben dat weekend weggeblazen door alle dikke vette sets. Toen alles twee jaar later weer open ging ben ik vol frisse moed weer op pad gegaan. Zin om weer diezelfde sound te horen die ik "herondekt" had vlak voor alles op slot ging. De eerste die toen op de agenda stond was Jensen Interceptor in Nijmegen. Maar man, wat was dat slecht. Zijn set op Unpolished was te gek.

De hardtechno sound nog een keer opgezocht bij Rotterdam Rave, maar daar werd het me duidelijk dat er toch veel veranderd was in de tijd dat alles stil stond.

Voor de mensen die zin hebben in een klein feestje kan ik natuurlijk het Intergalactic FM festival (https://intergalactic.fm/festival/2025/) aanraden. Deze sla ik nooit over en daarnaast is er nog een klein festival in de Verenigde Staten dat ik bezoek. Verder laat ik alles voorbij gaan weer.

[...]

Was dit op 22 november toevallig? https://intergalactic.fm/...-hits-tresor-berlin/audio
23 november ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WasBak
  • Niet online
yrew schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 11:24:
[...]

Vera Grace heeft een concept Werkstatt dat voornamelijk industrial techno boekt. Dat komt het meest dichtbij de sound van Unpolished, zeker een aanrader om eens naartoe te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yrew
WasBak schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 12:27:
[...]

Vera Grace heeft een concept Werkstatt dat voornamelijk industrial techno boekt. Dat komt het meest dichtbij de sound van Unpolished, zeker een aanrader om eens naartoe te gaan.
Tof, bedankt voor de tip!

intergalactic.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bownbreaker
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15-09 21:27
Blackouts schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 17:29:
[...]

Eerste jaar sinds 2007 dat ik niet naar Awakenings ga. Weet niet... Ben er een beetje klaar mee. Steeds meer popi-jopi publiek, kermistechno, woke gedoe met dat vegan eten. Zelfs de mayo op de friet is niet te vreten.

Vooralsnog gepland dit jaar:
- 909 Festival
- Mysteryland
- Wat lokale early hardstyle / oldschool feestjes
909 is top! Vorig jaar voor het eerst geweest en dit jaar ook weer aanwezig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yrew
De complete lineup voor Intergalactic FM Festival 2025 is bekend:

https://intergalactic.fm/festival/2025/?#lineup

Het leukste festival van Nederland wat mij betreft. Goede line-up ook weer dit jaar met een mooie mix van bekend en minder bekende acts. Ultradyne en Convextion live _/-\o_ om maar wat te noemen.

intergalactic.fm

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04:17
Âme Live x Barker x JakoJako x Sebastian Mullaert x Speedy J Live in Paradiso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jantjo
ppeterr schreef op donderdag 17 april 2025 @ 16:05:

[YouTube: STOOR x Circle of Live in Paradiso - April 2025]
Ik was even langs geweest , maar vond het dit keer jammer genoeg toch iets minder.
Het was net iets te mellow/ambient. Ik had me daar niet helemaal op ingesteld, en was dus niet
helemaal in die stemming. Ik dacht namelijk we gaan weer lekker knallen.

Hopelijk gaan ze volgende keer weer wat steviger draaien 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Jantjo schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 15:30:
[...]

Ik was even langs geweest , maar vond het dit keer jammer genoeg toch iets minder.
Het was net iets te mellow/ambient. Ik had me daar niet helemaal op ingesteld, en was dus niet
helemaal in die stemming. Ik dacht namelijk we gaan weer lekker knallen.

Hopelijk gaan ze volgende keer weer wat steviger draaien 8)
Ow joh :) Ik zit pas rond de eerste 2 uur van de 7....verwacht dat het wel iets harder gaat worden aan het einde. Ik ben volgens mij zelf wat softer geworden ook, dus vind het wel best :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04:15
Ze begonnen op 108bpm en een aantal uur later zaten ze in de 130. Maar aan de namen te zien word het geen 145bpm knallen hoor haha. Speedy J heeft wel een brede stijl van relaxed naar stevig dus alles kan. Vond het wel een fijne live sessie, al zat er soms wat gekraak/clipping her en der.

Mijn YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jantjo
kevz schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 15:54:
Ze begonnen op 108bpm en een aantal uur later zaten ze in de 130. Maar aan de namen te zien word het geen 145bpm knallen hoor haha. Speedy J heeft wel een brede stijl van relaxed naar stevig dus alles kan. Vond het wel een fijne live sessie, al zat er soms wat gekraak/clipping her en der.
Ik moet eerlijk toegeven. Ik ben er blind naar toegegaan zonder naar de line-up te kijken O-)
Ik heb nog steeds genoten hoor. Het blijft indrukwekkend dat alles wat je hoort live wordt gemaakt door meerdere artiesten. Maar wat ik zei, voor bepaalde stijlen moet je soms ook in de mood zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Jantjo op 18-04-2025 16:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranzity
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Kan niet wachten op de ADE versie! PAS!!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppeterr
Ik ben volgens mij vorige maand deze vergeten neer te zetten hier.

Maar ik heb hem dus nu weer op staan hier, en deze set is echt enorm tof en fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
ppeterr schreef op donderdag 17 april 2025 @ 16:05:

[YouTube: STOOR x Circle of Live in Paradiso - April 2025]
Hier bij geweest, net als andere poster niet helemaal mijn smaak qua tempo (had de tickets al gekocht voordat de lineup bekend was) maar wel heel cool om mee te maken. Goed publiek en het hele concept is cool, raad iedereen aan om een keer te gaan als ze kunnen.

Ik ga zeker vaker erheen, maar dan wel even de lineup afwachten. Voor ADE zijn de namen al bekend, beide dagen heel goed verwacht ik:
https://stoor.net/blogs/n...live-in-paradiso-ade-2025

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:31
Nog mensen die naar Awakenings Upclose gaan over twee weken?

Heb vorig jaar gelijk na de editie tickets gehaald voor de zondag in de veronderstelling dat het weer met Pinksteren zou zijn 😂. Kwam er van de week achter dat dat niet het geval is, gelijk maar even verlof aangevraagd voor maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik ga op de zaterdag ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17:10

Stimulate14

⭐⭐⭐

Nee, volgende week Emporium.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:44
Awakenings Upclose, aanwezig op de Zondag! Eindelijk weer naar Spaarnwoude, zin in. Ben Klock, Surgeon, Stranger... Lekker hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantjo
Zo die naam heb ik lang niet gehoord! Die stond vroeger standaard op mijn lijstje van Festivals.
Maar dat is inmiddels een hele poos geleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Jantjo schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 14:42:
[...]

Zo die naam heb ik lang niet gehoord! Die stond vroeger standaard op mijn lijstje van Festivals.
Maar dat is inmiddels een hele poos geleden
Mocht je nog eens willen gaan… het is de laatste keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantjo
Dennisdn schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 14:44:
[...]

Mocht je nog eens willen gaan… het is de laatste keer :)
Die ga ik denk niet meer meemaken dan.
Maar ze gaan er mee ophouden dus!

"Vrienden van Emporium, het einde van een tijdperk is aangebroken. Na 20 jaar is het tijd om met een grote finale op 24 mei aanstaande afscheid te nemen: Emporium stopt na de editie van 2025."

Das toch wel een mooie prestatie 20j!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Jantjo schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 14:55:
[...]

Die ga ik denk niet meer meemaken dan.
Maar ze gaan er mee ophouden dus!

"Vrienden van Emporium, het einde van een tijdperk is aangebroken. Na 20 jaar is het tijd om met een grote finale op 24 mei aanstaande afscheid te nemen: Emporium stopt na de editie van 2025."

Das toch wel een mooie prestatie 20j!
In een interview vertelde ie dat het organiseren wat saai was geworden en teveel tijd van andere evenementen snoepte. Zusje Dreamfields gaat wel gewoon door.

Hopelijk komt er iets anders op de locatie want die is wel top, maar Matrix heeft daar zelf vooralsnog geen interesse in.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bownbreaker
Veel plezier bij Upclose vandaag voor degenen die gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

On July 12, 2025, Berlin will once again be the epicenter of electronic music, community, transformation, and love! Under the motto “Our Future Is Now”, we’ll celebrate not just electronic music culture but also send a powerful message about unity, diversity, and a sustainable future – for both our culture and the planet.

Join us for an unforgettable mix of rave and political demonstration. Let’s dance, dream, and stand up for a better world on Berlins Straße des 17. Juni, between Brandenburg Gate and Grosser Stern.

https://www.ravetheplanet...e-the-planet-parade-2025/

[ Voor 6% gewijzigd door Stimulate14 op 17-05-2025 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K0xnnEEZoQZFuYRukjjsnljbmVk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qrgiDCNW51sBPWhqlItCehHf.avif?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n4HtBq799lcMsFh0A07UUg-Q5fs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MbuIUyoL7R5GaXJEElG0dvpb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Hier heb ik echt wel weer zin in.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03:43
Upclose was wel mooi. In de tent ging het lekker (en lekker warm). Geen idee wie er draaide. Maar poh, wat rammelde hij lekker door. De bewegende led zuil door de tent was ook leuk, weer eens wat nieuws. En wat een bak licht komt er vanaf tegenwoordig zeg. En dan toch ook de classic 6parren ophangen ook. Kan ik waarderen, en zag er gewoon goed uit.

[ Voor 58% gewijzigd door sig69 op 18-05-2025 01:28 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• joderoo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 14:29
sig69 schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 23:59:
Upclose was wel mooi. In de tent ging het lekker (en lekker warm). Geen idee wie er draaide. Maar poh, wat rammelde hij lekker door. De bewegende led zuil door de tent was ook leuk, weer eens wat nieuws. En wat een bak licht komt er vanaf tegenwoordig zeg. En dan toch ook de classic 6parren ophangen ook. Kan ik waarderen, en zag er gewoon goed uit.
Als afsluiter was het Oscar Mulero, was inderdaad heel vet!! (en warm)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Het werd toen al wat kouder buiten maar ik heb vooral genoten van Cynthia Spiering en DJ Rush :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HansAnders07
Onderweg van een lekkere dag Awakenings Upclose. Het weer maakte uiteraard al een hele hoop van de dag.
Moet zeggen dat het overal wel gezellig was maar niet meer dan dat. Kan het niet helemaal onder woorden brengen. Maar muzikaal kwam ik er niet helemaal in, Chris Stussy was wel Nice, op de ‘97 Adiel en ? Waren top, maar verder niet echt iets gevonden wat ons kon bekoren.

Heel veel al veel te hard, naar hardstyle/hardcore toe, of teveel trancey.

De enige stage waar het echt ouderwets gewoon techno-en was was de geheime stage naast de 97.
Helaas Jeff Mills overgeslagen, dat is wel jammer.

Alles was verder wel weer top geregeld zoals je mag verwachten maar weet niet of ik hier zo snel nog eens heen zou gaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaargod
@HansAnders07 ik denk dat ik je wel een beetje volg qua gevoel. Het was echt zoeken naar de juiste vibe (iets dat mss ook wat ongrijpbaar én iig heel persoonlijk is). Van dat lekkere weer heb ik weinig meegemaakt...

Ik heb eigenlijk de hele dag in de 01 tent gestaan. Af en toe even een rondje buiten, maar nergens waar het beter was dus steeds weer terug die donkere tent in.

Rrose & Surgeon (live) gevolgd door Jeff Mills... Wat een trip. Afsluiter in de tent met Donato Dozzy & Jane Fitz, voor mij nieuwe namen. Best wat heerlijk diepe platen gehoord, vooral in dat eerste uur. Ze hadden een 3u tijdslot, fijn dat ze gewoon de platen het werk lieten doen en niet te snel / wild waren met overgangen & FX etc.

Next up: 909 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bownbreaker
Gaargod schreef op maandag 19 mei 2025 @ 08:19:
@HansAnders07 ik denk dat ik je wel een beetje volg qua gevoel. Het was echt zoeken naar de juiste vibe (iets dat mss ook wat ongrijpbaar én iig heel persoonlijk is). Van dat lekkere weer heb ik weinig meegemaakt...

Ik heb eigenlijk de hele dag in de 01 tent gestaan. Af en toe even een rondje buiten, maar nergens waar het beter was dus steeds weer terug die donkere tent in.

Rrose & Surgeon (live) gevolgd door Jeff Mills... Wat een trip. Afsluiter in de tent met Donato Dozzy & Jane Fitz, voor mij nieuwe namen. Best wat heerlijk diepe platen gehoord, vooral in dat eerste uur. Ze hadden een 3u tijdslot, fijn dat ze gewoon de platen het werk lieten doen en niet te snel / wild waren met overgangen & FX etc.

Ik ga ook naar 909! Is me vorig jaar echt heel goed bevallen. Welke dag ga je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaargod
@bownbreaker ik ga op de Zondag :) jij dan?

Was er voor de laatste keer in 2022, altijd leuk daar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bownbreaker
Gaargod schreef op maandag 19 mei 2025 @ 12:22:
@bownbreaker ik ga op de Zondag :) jij dan?

Was er voor de laatste keer in 2022, altijd leuk daar.
Ik ook op de zondag. Valt mooi in het pinksterweekend. Ga sowieso even kijken bij Dax J. Vorige week spontaan de intercell met Dax J meegepakt met een 5 uur set, daar heeft hij heerlijk gedraaid. Kan niet wachten om weer een kijkje te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAnders07
Gaargod schreef op maandag 19 mei 2025 @ 08:19:

Grappig dat jij dit dus ook wel herkent, mijn neef en nicht zijn op zaterdag geweest en die hadden hetzelfde gevoel. Steeds zoekende waar ze moesten zijn.

Ik ben een paar keer in zaal 01 wezen kijken oa bij Donato Dozzy en Jane Fitz. Was rond 21:00/21:30 vrij aan het begin maar was mij toen voor dat moment veel te langzaam en diep.

Ik ging heel goed op Marron & René Wise
In die secret stage

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jantjo
HansAnders07 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 19:58:
[...]

Grappig dat jij dit dus ook wel herkent, mijn neef en nicht zijn op zaterdag geweest en die hadden hetzelfde gevoel. Steeds zoekende waar ze moesten zijn.

Ik ben een paar keer in zaal 01 wezen kijken oa bij Donato Dozzy en Jane Fitz. Was rond 21:00/21:30 vrij aan het begin maar was mij toen voor dat moment veel te langzaam en diep.

Ik ging heel goed op Marron & René Wise
In die secret stage
Ik loop hier helaas ook al een paar jaar tegenaan. Het is vaak zoeken naar een stage waar ik er echt goed in kom. Hoewel ik niet zo vaak meer uitga, blijft dit een terugkerend probleem op veel festivals die ik bezoek (op een paar uitgezonderd dan). Ik ben er tot de dag vandaag helaas nog niet achter wat daar precies de reden voor is :-(

Misschien zijn mijn verwachtingen te hoog ..I dunno :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
Jantjo schreef op maandag 19 mei 2025 @ 21:14:
[...]
Het is vaak zoeken naar een stage waar ik er echt goed in kom.
Ik en mijn vrienden hebben dit eigenlijk al zeker 10 jaar.
We zeggen dat ook altijd: "Vroegah zaten we ín een festival, nu alleen nog erop" :)

Het is wat moelijk de vinger erop te leggen, maar het begon denk ik een beetje rond de tijd toen de nieuwe generatie kwam die alleen nog met de telefoon in de hand naar de DJ kijkt i.p.v. met elkaar op het festival te zijn, met de rug naar de DJ staan en vooral rondjes lopen :p

(Lees dit vooral als: “We zijn f*cking jaloers op de generatie die nog zeker 20 jaar mee kan…” ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Dennisdn op 20-05-2025 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
@HansAnders07 ai, stonden zij op de secret stage? Wat vet. Daar ben ik helaas niet geweest. Marron heb ik eerder gezien en Rene Wise ook wel wat sets van geluisterd online, daar had ik wel wat mee gekund denk ik.

Wij zijn ff voor 22u afgetaaid uit de tent, ze bleven een beetje hangen en leek zelfs wel al wat tempo uit te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjesus
Afgelopen zondag was ik voor het eerst naar Awakenings Upclose geweest. En ik moet ook zeggen dat ik ook heel erg aan het zoeken was.

In het begin ben ik naar Area.97 geweest bij Adiel & Ogazón en Ben Klock & Ignez. Het was daarna wel goed zoeken naar wat meer in mijn smaak viel .
Vrienden wilden naar wat harder, dus dan maar even naar SNTS.
Daarna langs Area.24 (denk dat dit de secret stage is?) bij Anne en SHDW. Dat vond ik weer leuker, maar dat vonden mijn vrienden weer niet.
Vanaf dan heb ik eigenlijk maar een beetje rond lopen dwalen. (Jeff Mills einde van zijn set, begin KI/KI, Stranger & Truncate, afsluiten bij 9x9)

Misschien moet ik de volgende keer toch iets beter voorbereiden. Dit keer had ik namelijk geen "programma" samengesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranzity
  • Niet online
Stigmata + Jeff Mills hoogtepunten.
Blijft een geweldige locatie. Bar super snel, dichte blikjes(!). Fijn publiek, lekker lange sets, stages dicht bij elkaar.
Next stop ook 909. Zaterdag collabs!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yrew
Ik heb heel lang getwijfeld om afgelopen zondag als vanouds met wat vrienden naar Awake te gaan, maar als ik dit zo lees, ben ik blij dat ik dat niet gedaan heb.

Te veel keuze en dan blijven mensen rondlopen en dan komt de sfeer er niet goed in. Mede daarom ben ik groot voorstander van 1 podium. Iedereen krijgt dezelfde show te zien. De act durft net wat gewaagder te draaien, want het volk kan toch niet naar de volgende 13 in een dozijn dj, dus de kans iets bijzonders te zien stijgt.

intergalactic.fm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaargod
@yrew dat was ooit het uitgangspunt van 909. Volgens mij was het 2012, de eerste editie. 1 stage, allemaal in hetzelfde schuitje.
Fast forward een paar jaar verder, en het werden 2 stages.
Volgens mij zijn het er nu inmiddels 3 (of zelfs 4?), en ook multi-day natuurlijk.

@Tranzity idd, de typische Awakenings service was er gelukkig wel. Logistiek top geregeld, dat mag ook genoemd worden.

@Tjesus als ik hier goed lees zat de secret stage ergens naast / achter de 97 stage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WasBak
  • Niet online
Wat ik niet zo goed begrijp, is als iemand verwacht “als vanouds” naar Upclose(Awakenings) te gaan, je sowieso teleurgesteld gaat zijn. Het is geen Awakenings festival, en het is geen dertien in een dozijn techno zoals dat wel normaal op Awakenings, 909 of bijvoorbeeld op een Toffler hoort.

Het concept is anders en juist bedoeld voor een andere doelgroep.

Begrijp me niet verkeerd, op de andere festivals hoor je prima techno, maar de doelgroep en het concept is gewoon anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrew
Ik kan het verkeerd begrepen hebben, maar ik dacht dat upclose allemaal wat kleiner ging zijn, minder massaal, meer oog voor muziek. Dat deed mij een beetje denken aan mijn begin jaren van awakenings.

Volgens mij is het nog steeds in spaarnwoude, pendelbussen, lopen, hele dag dansen op electronische muziek, rondjes lopen, naar de uitgang lopen, met de pendelbus via sloterdijk naar uit. Op die manier is het als vanouds naar Awakenings gaan

intergalactic.fm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WasBak
  • Niet online
yrew schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 12:22:
Ik kan het verkeerd begrepen hebben, maar ik dacht dat upclose allemaal wat kleiner ging zijn, minder massaal, meer oog voor muziek. Dat deed mij een beetje denken aan mijn begin jaren van awakenings.
Dat is het ook, maar daarnaast ook een andere selectie van muziek. Je gaat er gewoon geen Beyer, Lens of Capriati zien. Het is (naar mijn mening) wat verfijnder, dichter op de dj’s (vandaar de kleinere stages) en het is voor veel mensen een hit, maar wel een ander soort publiek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joderoo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 14:29
WasBak schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 11:38:
Wat ik niet zo goed begrijp, is als iemand verwacht “als vanouds” naar Upclose(Awakenings) te gaan, je sowieso teleurgesteld gaat zijn. Het is geen Awakenings festival, en het is geen dertien in een dozijn techno zoals dat wel normaal op Awakenings, 909 of bijvoorbeeld op een Toffler hoort.

Het concept is anders en juist bedoeld voor een andere doelgroep.

Begrijp me niet verkeerd, op de andere festivals hoor je prima techno, maar de doelgroep en het concept is gewoon anders.
Precies, het doet mij een klein beetje denken aan Draaimolen. Kleinere stages in de natuur met iets meer expirimentele techno

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gaargod
WasBak schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 11:38:
en het is geen dertien in een dozijn techno zoals dat wel normaal op Awakenings, 909 of bijvoorbeeld op een Toffler hoort.
Ik cherypick deze er even tussen uit ;) het is naar huidige maatstaven toch juist 13 in een dozijn als de meeste stages snoeiharde techno / hardstyle / psy / whatever remixes draaien van popnummers met om de 30 seconden een break?

I'll leave myself out :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jantjo
Dennisdn schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 07:03:
[...]

Ik en mijn vrienden hebben dit eigenlijk al zeker 10 jaar.
We zeggen dat ook altijd: "Vroegah zaten we ín een festival, nu alleen nog erop" :)

Het is wat moelijk de vinger erop te leggen, maar het begon denk ik een beetje rond de tijd toen de nieuwe generatie kwam die alleen nog met de telefoon in de hand naar de DJ kijkt i.p.v. met elkaar op het festival te zijn, met de rug naar de DJ staan en vooral rondjes lopen :p

(Lees dit vooral als: “We zijn f*cking jaloers op de generatie die nog zeker 20 jaar mee kan…” ;)
Helaas is het hele fenomeen van de aanwezigheid van de telefoon alleen maar erger geworden.
Wat zeker ten koste gaat van de sfeer op een festival. Wat me ook is opgevallen is dat de nieuwe generatie op een hele andere manier feest. Je kan het bijna vergelijken met een vrijdagmiddag borrel. Het is gezellig , er wordt veel gepraat maar er wordt niet echt gedanst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Jantjo schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 14:19:
[...]
er wordt niet echt gedanst.
Nou zijn wij nou toevallig nooit echt de dansers geweest en komen niet verder dan meedeinen op het ritme met, als het héél gezellig is, de handen die op navelhoogte meedoen :P Wij zijn het soort dat achteraan en op de randen rond hangt, maar vooral links-voor samen komt.

Daartegenover heb je de zoals wij ze noemen “in het midden sta mensen”, ander soort volk, maar wel héél erg belangrijk voor de sfeer, die moeten wel dansen. Maar helaas staan die nu vaak inderdaad meer stil en naar de dj te kijken….

Moet wel zeggen dat dat bij techno wat minder is, al moet zelfs een Joris Voorn tegenwoordig heel ongemakkelijk van waarschijnlijk de manager zijn handen in de lucht doen omdat men dat nu graag wil zien….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WasBak
  • Niet online
Gaargod schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 14:18:
[...]

Ik cherypick deze er even tussen uit ;) het is naar huidige maatstaven toch juist 13 in een dozijn als de meeste stages snoeiharde techno / hardstyle / psy / whatever remixes draaien van popnummers met om de 30 seconden een break?

I'll leave myself out :>
Bij Area 07 heb je gelijk, met uitzondering van Rush. Het is dan weer geen 13 in een dozijn, maar weer wel populair onder een deel van de bezoekers. De rest kan je geen snoeiharde techno noemen of de andere genres.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HansAnders07
Tjesus schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 09:27:
Afgelopen zondag was ik voor het eerst naar Awakenings Upclose geweest. En ik moet ook zeggen dat ik ook heel erg aan het zoeken was.

In het begin ben ik naar Area.97 geweest bij Adiel & Ogazón en Ben Klock & Ignez. Het was daarna wel goed zoeken naar wat meer in mijn smaak viel .
Vrienden wilden naar wat harder, dus dan maar even naar SNTS.
Daarna langs Area.24 (denk dat dit de secret stage is?) bij Anne en SHDW. Dat vond ik weer leuker, maar dat vonden mijn vrienden weer niet.
Vanaf dan heb ik eigenlijk maar een beetje rond lopen dwalen. (Jeff Mills einde van zijn set, begin KI/KI, Stranger & Truncate, afsluiten bij 9x9)

Misschien moet ik de volgende keer toch iets beter voorbereiden. Dit keer had ik namelijk geen "programma" samengesteld.
Nee 24 was niet die secret stage. De ingang voor die secret stage was na de toiletten richting area 97 voor de bar rechts af een paadje in. Vorig jaar was dat gewoon alleen verlicht en kwam je bij het podium van 97 uit.
yrew schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 12:22:

Volgens mij is het nog steeds in spaarnwoude, pendelbussen, lopen, hele dag dansen op electronische muziek, rondjes lopen, naar de uitgang lopen, met de pendelbus via sloterdijk naar uit. Op die manier is het als vanouds naar Awakenings gaan
Het is ook zeker wat je zegt, ik was daarom juist vorig jaar zo enthousiast omdat er in tegenstelling tot het grote festival in Hilvarenbeek juist meer muzikale variatie was. Ik was vorig jaar echt verrast door het onbekende en waren ook weinig dj’s die ik kende.

Maar nu was het allemaal meer van hetzelfde. Allemaal die hogere aantal bpm’s, trancey vibes. Ik vind dat dan jammer juist omdat ik dat pure van vorig jaar zo leuk vond.

Op de line up stond ook 9999999 acid set, was gewoon allemaal opgepitchte eurodance en psytrance achtige nummers, weinig acid aan. Of ik begrijp natuurlijk niet goed wat er onder acid valt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrew
HansAnders07 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 17:59:
[...]

Nee 24 was niet die secret stage. De ingang voor die secret stage was na de toiletten richting area 97 voor de bar rechts af een paadje in. Vorig jaar was dat gewoon alleen verlicht en kwam je bij het podium van 97 uit.
[...]

Het is ook zeker wat je zegt, ik was daarom juist vorig jaar zo enthousiast omdat er in tegenstelling tot het grote festival in Hilvarenbeek juist meer muzikale variatie was. Ik was vorig jaar echt verrast door het onbekende en waren ook weinig dj’s die ik kende.

Maar nu was het allemaal meer van hetzelfde. Allemaal die hogere aantal bpm’s, trancey vibes. Ik vind dat dan jammer juist omdat ik dat pure van vorig jaar zo leuk vond.

Op de line up stond ook 9999999 acid set, was gewoon allemaal opgepitchte eurodance en psytrance achtige nummers, weinig acid aan. Of ik begrijp natuurlijk niet goed wat er onder acid valt
Ik denk dat je heel goed weet wat onder acid valt en laat je ook vooral niet wijsmaken dat het iets anders is.
yrew schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 12:07:
Ik vond Awakenings leuk, zoals altijd een top productie. Ik moet zeggen dat ik de huidige trent van oude rave platen en trance rehashen tot techno niet heel erg denderend vind. Ook het gelikte acid geluid wat ik soms hoorde was niet iets waar ik kapot van ben. Ik hoor liever altern-8 live en sta liever in de acid bunker op intergalactic fm festival om het maar zo te zeggen.
Daar vond ik zelf een tijdje geleden ook al wat van.

Ik verwacht bij acid iets als dit: https://on.soundcloud.com/zkaFMv3cuspypJAd6

Of

http://intergalactic.fm/hotmixes/baz-reznik-acid-terror-2006

Of recenter, reeds gedeeld, maar voor de volledigheid:

http://intergalactic.fm/h...bunker-hits-tresor-berlin

[ Voor 68% gewijzigd door yrew op 20-05-2025 18:42 ]

intergalactic.fm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bownbreaker
[...]

[...]

Ik merk inderdaad dat die hardtechno trend wat af begint te zwakken en nu die house/trance achtige sound heel erg in opkomst is met artiesten als Benwal en Marlon Hoffstadt. Ik vind het zelf allemaal wat te opgefokt klinken en heb er niet zoveel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Wat grappig, ik was juist altijd een fan van de combinatie trance en acid en moest dan ook gelijk aan mijn held van de begin jaren '00 denken :) YouTube: Kai Tracid - Trance & Acid (Official Video)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
Donato Dozzy dropte zo'n trippende plaat Zondag bij Upclose. Met een soort vogelgeluiden en dikke trommeltjes. In deze set vanaf 2u37! Iemand een ID?

https://soundcloud.com/iv...nato-dozzy-djset-05-05-24

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAnders07
bownbreaker schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 18:47:
[...]

Ik merk inderdaad dat die hardtechno trend wat af begint te zwakken en nu die house/trance achtige sound heel erg in opkomst is met artiesten als Benwal en Marlon Hoffstadt. Ik vind het zelf allemaal wat te opgefokt klinken en heb er niet zoveel mee.
De hardtechno die nu zo populair is op o.a. Verknipt is natuurlijk gewoon voornamelijk early hardstyle, want echte hardtechno zoals bijv een keer een geniale hardtechno special in de Gashouder of zoals Area Z op Awakenings festival altijd was, is dat ook niet. Heerlijk, lekker schranz invloeden.

En prima ook die trance sound, maar van een afsluiter a la ki/ki hoef ik dat niet te horen
Dennisdn schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 18:58:
Wat grappig, ik was juist altijd een fan van de combinatie trance en acid en moest dan ook gelijk aan mijn held van de begin jaren '00 denken :) YouTube: Kai Tracid - Trance & Acid (Official Video)
Haha draaiden ze dit maar als ze een acid set beloven 😂

[ Voor 21% gewijzigd door HansAnders07 op 20-05-2025 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjesus
[...]

Helder. Dan let ik daar wel beter op volgend jaar.

Het lag dus niet aan mij. Misschien waren mijn verwachtingen ook te hoog na het zien van Colin Benders zijn Upclose set van vorig jaar op YouTube.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jantjo
What the ... :X

Er is veel verandert als dit is wat er gedraaid wordt op Awakenings.. :-(

----

https://www.facebook.com/share/p/1BjLkPfY8r/

link 1: https://www.facebook.com/...432&rdid=y7QRrvlniNpwmmcj

link 2: https://www.facebook.com/...525646197/680499477928259

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Danjel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:30
Vre-se-lijk... Echt niet meer wat het ooit was. En het staat er echt ver vanaf ook.

Ik luister de laatste tijd weer eens naar de wat langzamere sets van SpeedyJ. Zoals deze uit 2012. Errug genieten!

They who buy the dip, deserves the rip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantjo
Ik begrijp nu beter waar eerdere reacties over de beleving van sommige mensen vandaan komen.

Deze stijlen trekken een heel ander soort publiek en ja als je dan voor 'Techno' wat je vanzelfsprekend associeert met Awakenings is dit niet iets wat je dan verwacht dat er gedraaid zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Het zal mij niets verbazen dat het een beetje met de tijdsgeest te maken heeft. Heel simpel gezegd: is er nog wel voldoende "ouderwets technovolk" om een festival als Awake te kunnen vullen? Komt er voldoende jong publiek bij om de oudere uitstappers te compenseren? Technopubliek was volgens mij altijd al wat volwassener die de vol-er-in-leeftijd langzaam ontgroeien. En de jonge garde is meer van de Verknipt-stijl, crossover etc. De laatste dagen is er al veel te doen in het nieuws over de nieuwe eigenaren. Die hebben geen enkele binding met de branche, laat staan de scene's. Die willen gewoon keihard geld zien. Men zal dingen moeten proberen....

[ Voor 24% gewijzigd door Dennisdn op 21-05-2025 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantjo
Dennisdn schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 18:29:
Het zal mij niets verbazen dat het een beetje met de tijdsgeest te maken heeft. Heel simpel gezegd: is er nog wel voldoende "ouderwets technovolk" om een festival als Awake te kunnen vullen? Komt er voldoende jong publiek bij om de oudere uitstappers te compenseren? Technopubliek was volgens mij altijd al wat volwassener die de vol-er-in-leeftijd langzaam ontgroeien. En de jonge garde is meer van de Verknipt-stijl, crossover etc. De laatste dagen is er al veel te doen in het nieuws over de nieuwe eigenaren. Die hebben geen enkele binding met de branche, laat staan de scene's. Die willen gewoon keihard geld zien. Men zal dingen moeten proberen....
Daar heb je zeker een goed punt. De generatie van 40 tot 55 jaar blijft de komende jaren nog relevant, maar uiteindelijk zal hun aandeel afnemen en zal de jongere generatie steeds meer de richting bepalen.

Antwoord op je vraag. JA , Ik ben van mening dat er momenteel nog steeds genoeg technovolk is icm een goeie line-up. ;-) Maar ik weet dat veel organisaties zich meer bezighouden met het trekken van jongere mensen. (30 en jonger). Dat staat zo ook expliciet in de briefings die ik zo nu en dan voorbij zie komen bij bijv. fotografen als het gaat om promo beelden die ze moeten vastleggen. En ja daar horen ook de nieuwe muziekstijlen bij, die met name jongere momenteel aanspreken.

Wat betreft de nieuwe eigenaren vind ik de keuzes best opmerkelijk. (correct me if I'm wrong) Als we het over hetzelfde hebben dan worden festivals en evenementen in zijn algemeen de komende jaren nog duurder dan ze nu al zijn. Echter de organisatie richten zich op een groeiend publiek met beperkte financiële middelen, terwijl ze juist afstand nemen van een doelgroep die wél over de middelen beschikt om zelfs meerdere festivals te bezoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Jantjo schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 00:39:
[...]
JA , Ik ben van mening dat er momenteel nog steeds genoeg technovolk is icm een goeie line-up. ;-)
Even later bedacht ik mij nog toen ik FreeYoureMind over twee weken in m'n agenda zag staan dat zij in een paar jaar tijd natuurlijk ook flink groter zijn geworden van een thuisfestival in Arnhem naar een boel landelijke evenementen, dus er is ruimte voor techno :)
Jantjo schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 00:39:
[...]
Wat betreft de nieuwe eigenaren vind ik de keuzes best opmerkelijk. (correct me if I'm wrong) Als we het over hetzelfde hebben dan worden festivals en evenementen in zijn algemeen de komende jaren nog duurder dan ze nu al zijn. Echter de organisatie richten zich op een groeiend publiek met beperkte financiële middelen, terwijl ze juist afstand nemen van een doelgroep die wél over de middelen beschikt om zelfs meerdere festivals te bezoeken.
Ik denk dat we dezelfde bedoelen.

Ik ben benieuwd hoe het landschap er over 5-10 jaar uit ziet.
Ben bijna dankbaar dat ik een leuke tijd heb mogen mee maken. Van pionieren met een podium en een barretje op een bult in Spaarnwoude tot zeg een supergelikte Defqon wat nu staat. Maar heb ook de munten van 6 voor een tientje zien gaan naar 4,5 euro per stuk nu :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjesus
Moet je eens nagaan dat dit ook een acid set zou zijn :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantjo
Tjesus schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 07:48:
[...]

Moet je eens nagaan dat dit ook een acid set zou zijn :X
:X

Ja als mensen niet beter weten kan je ze uiteraard van alles wijsmaken :F
Maar goed, dit is duidelijk geen acid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantjo
Dennisdn schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 07:04:
[...]

Even later bedacht ik mij nog toen ik FreeYoureMind over twee weken in m'n agenda zag staan dat zij in een paar jaar tijd natuurlijk ook flink groter zijn geworden van een thuisfestival in Arnhem naar een boel landelijke evenementen, dus er is ruimte voor techno :)

[...]

Ik denk dat we dezelfde bedoelen.

Ik ben benieuwd hoe het landschap er over 5-10 jaar uit ziet.
Ben bijna dankbaar dat ik een leuke tijd heb mogen mee maken. Van pionieren met een podium en een barretje op een bult in Spaarnwoude tot zeg een supergelikte Defqon wat nu staat. Maar heb ook de munten van 6 voor een tientje zien gaan naar 4,5 euro per stuk nu :+
Ik moest gelijk aan dat artikel denken ja toen ik je comment las ;-)

ps. link : https://archive.ph/GFpts

Ja belachelijk. Ik was echt geschrokken van de prijzen laatst.
Was op Mystic Garden (wintergarden) kreeg in de avond trek en had toen een bakje pasta besteld.
3 muntjes op zich niks mis mee. Tot ik erachter kwam dat een muntje daar 4 euro was
12 Euri voor een bakje pasta... :X

en dat gaat dus de komende jaren nog duurder worden 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Bij hardstyle en hardcore scene lees je precies hetzelfde als hier: "maar dit is geen <genre>, 5/10/15/20/25/30 jaar geleden was de echte <genre>". Stijlen evolueren, er komen nieuwe generaties van zowel producers, djs als bezoekers en daar heb je het mee te doen, deal with it :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17-09 14:15
Deels mee eens, maar er komt een punt dat een evolutie geen evolutie meer is maar overstappen op een ander genre.
Je kunt het dakraam van een auto zo groot maken als je wil, er komt een punt dat het een cabrio wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WasBak
  • Niet online
jopie schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 09:36:
Deels mee eens, maar er komt een punt dat een evolutie geen evolutie meer is maar overstappen op een ander genre.
Je kunt het dakraam van een auto zo groot maken als je wil, er komt een punt dat het een cabrio wordt.
Helemaal mee eens, hard techno is daarom naar mijn mening ook geen techno, dat hoort onder het kopje EDM. Vaak veel vocals, opbouw, opbouw, drop, en weer hetzelfde. Heeft niks met techno te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
WasBak schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 09:38:
[...]

Helemaal mee eens, hard techno is daarom naar mijn mening ook geen techno, dat hoort onder het kopje EDM. Vaak veel vocals, opbouw, opbouw, drop, en weer hetzelfde. Heeft niks met techno te maken.
Maar wie bepaalt wat techno is, jij, iedereen ouder dan 30, ouder dan 40, ouder dan 50?

Begrijp me goed, ik heb ook meer met bijv de hardstyle uit 2003 toen t net op kwam maar het "dit is geen hardstyle meer" is gewoon ook een "vroeger was alles beter" uitspraak. Hard techno heeft toch ook een eigen naam dus daarmee geeft het al expliciet aan dat het anders is. Grappig genoeg kan ik hard techno wel weer waarderen omdat het best wel lijkt op de early hardstyle die me destijds heeft aangetrokken festivals te gaan bezoeken. Op een Defqon vermaak ik me bijvoorbeeld erg in de Magenta waar early hardstyle gedraaid wordt, als dat het meest populaire genre was dan hadden ze dat wel op de mainstage gedaan ipv een kleinere stage. Piepkicks in de hardcore vind ik vreselijk maar het verkoopt, er is markt voor, wie ben ik dan om te zeggen dat het geen hardcore is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Ik moest ineens hier aan denken, wellicht leuk voor de liefhebbers. Een waanzinnig mooi soort blauwdruk van alle genres en subgenres die in de jaren zijn ontstaan: https://music.ishkur.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasBak
  • Niet online
Cartman! schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 10:48:
[...]

Maar wie bepaalt wat techno is, jij, iedereen ouder dan 30, ouder dan 40, ouder dan 50?
Daarom zeg ik ook naar mijn mening. Naar mijn bescheiden mening is techno repetitief, weinig vocals en misschien lastig meetbaar, hoort het underground te zijn. Zodra het wat massaler wordt en toegankelijk, haak ik persoonlijk af.
Begrijp me goed, ik heb ook meer met bijv de hardstyle uit 2003 toen t net op kwam maar het "dit is geen hardstyle meer" is gewoon ook een "vroeger was alles beter" uitspraak. Hard techno heeft toch ook een eigen naam dus daarmee geeft het al expliciet aan dat het anders is. Grappig genoeg kan ik hard techno wel weer waarderen omdat het best wel lijkt op de early hardstyle die me destijds heeft aangetrokken festivals te gaan bezoeken. Op een Defqon vermaak ik me bijvoorbeeld erg in de Magenta waar early hardstyle gedraaid wordt, als dat het meest populaire genre was dan hadden ze dat wel op de mainstage gedaan ipv een kleinere stage. Piepkicks in de hardcore vind ik vreselijk maar het verkoopt, er is markt voor, wie ben ik dan om te zeggen dat het geen hardcore is.
Het heeft niet echt een eigen naam, omdat het woord techno er aan verbonden is. Dan denken mensen dat het een sub genre van techno is, (mening) dat vind ik dus niet. Het past niet in wat ik eerder benoem wat techno is. Maar uiteindelijk moet iedereen doen waar hij/zij/x gelukkig van wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantjo
Cartman! schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 10:48:
[...]

Ik denk dat precies daar het probleem én de uitdaging ligt.
De term 'techno' wordt tegenwoordig door verschillende leeftijdsgroepen gebruikt om een muziekstijl aan te duiden. Echter vallen er heel veel stijlen onder deze noemer. Hetzelfde geldt voor 'hard techno'. Maar in werkelijkheid verwijzen deze groepen vaak naar totaal verschillende stijlen, ook al gebruiken ze dezelfde benaming. De associatie met de stijl hangt dus sterk af van de generatie.

Daardoor gebeurt het nu regelmatig dat je op het verkeerde been wordt gezet: je verwacht A, maar krijgt B.
Het zou duidelijker zijn als elke stijl duidelijk/specifiek benoemd wordt, zodat iedereen weet waar hij of zij aan toe is. Op dit moment is er simpelweg te veel verwarring, omdat muziekstijlen/benamingen (opnieuw) worden gebruikt of anders worden geïnterpreteerd. Daardoor kun je op een festival belanden dat totaal niet aan je verwachtingen voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Jantjo schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 12:42:
[...]
Daardoor kun je op een festival belanden dat totaal niet aan je verwachtingen voldoet.
Daar zijn lineups toch voor? Er is mij ook geen event bekend dat zich "techno" noemt waar je dan ineens trance of hardstyle krijgt de hele dag.

[ Voor 19% gewijzigd door Cartman! op 22-05-2025 13:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bRuud83
  • Laatst online: 17-09 15:09
WasBak schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 11:00:
[...]

Daarom zeg ik ook naar mijn mening. Naar mijn bescheiden mening is techno repetitief, weinig vocals en misschien lastig meetbaar, hoort het underground te zijn. Zodra het wat massaler wordt en toegankelijk, haak ik persoonlijk af.

[...]

Het heeft niet echt een eigen naam, omdat het woord techno er aan verbonden is. Dan denken mensen dat het een sub genre van techno is, (mening) dat vind ik dus niet. Het past niet in wat ik eerder benoem wat techno is. Maar uiteindelijk moet iedereen doen waar hij/zij/x gelukkig van wordt.
WasBak schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 11:00:
[...]

[...]

Naar mijn mening is hard techno ook gewoon hard-style, maar dan met een nieuwe benaming. Techno hoort gewoon thuis in een lekkere industriële setting, zoals een bunker of een krakkemikkige loods zonder poespas waar mensen zonder telefoons gewoon lekker los gaan op de muziek. Hardsty......kuch ik bedoel hardtechno is veel te recht toe recht aan vol met drops zonder percussie of iets. Maar goed ik ben de 40 gepasseerd dus wat weet ik er nog van. Tijden veranderen en ik luister liever naar deep house of zelfs de 90's house. Rustig aan dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzity
  • Niet online
Ga voor artiesten, denk niet in hokjes.
Andere stijlen tijdens 'x festival', is altijd al geweest. ook met Awake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
bRuud83 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 13:30:
Naar mijn mening is hard techno ook gewoon hard-style
Dan is dat streepje ertussen wel héél belangrijk om het niet te verwarren met hardstyle zónder streepje. Want hardstyle is een heel erg gedefinieerd geluid en letterlijk aan tafel bedacht door het geluid van Technoboy waarna de jongens van qdance aan de producers vroegen “we zoeken dit en dit geluid met een beetje van dit en dat” en hebben het direct als merknaam vastgelegd.

[ Voor 4% gewijzigd door Dennisdn op 22-05-2025 13:55 ]

Pagina: 1 ... 46 ... 48 Laatste