Technoton live. Wat is dit lekker om te zien zeg.
YouTube: Awakenings x Adam Beyer presents Drumcode by Day
Gisteren spontaan nog even naar de gashouder geweest. Paar vrienden van mij gingen en ik heb onder invloed van een paar biertjes ook maar besloten mee te gaan. Ben zelf niet de grootste fan van Charlotte maar heb me goed vermaakt. 9x9 als afsluiter was ook dik.Gaargod schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 21:32:
Technoton live. Wat is dit lekker om te zien zeg.
[ Voor 16% gewijzigd door bownbreaker op 14-10-2021 22:02 ]
DJ Rush brak de tent wel goed af op het eind. Totaal iets anders dan de Drumcode sound die daarvoor te horen was.Gaargod schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 08:13:
Ha dat zijn de beste @bownbreaker ! Goed verhaal toch. Ik viel in de livestream tijdens de set van Adam Beyer, ben geen groot fan van hem maar wat was het heerlijk om die Gashouder weer eens in full swing te zien en Rocco te horen brallen. Magische tent.
Dit is ook heerlijk!Gaargod schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 14:17:
Vanaf 15:30 Awakenings livestream uit de Gashouder:
YouTube: Awakenings x Afterlife by Day
[ Voor 28% gewijzigd door HansAnders07 op 15-10-2021 20:02 ]
Ik zag Charlotte toevallig een uurtje geleden nog rondlopen in Amsterdam Oost samen met er vriendHansAnders07 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 20:02:
Ik was gister in de Ziggodome bij de Awakenings ADE special. Tempo lag echt gigantisch hoog al dat wij binnen kwamen bij Nina Kravitz. Richie Hawtin was top, Amelie Lens en Charlotte de Witte ook ziek.
Wat me wel een beetje tegenviel was de aankleding. Voor 75 euro voor een kaartje verwacht je toch wel wat meer speciale effecten enzo.
[...]
Dit is ook heerlijk!
[ Voor 19% gewijzigd door ppeterr op 16-10-2021 16:12 ]
Ow. Viel mij inderdaad ook al op. Zou jammer zijn zeg, had hem graag weer eens gezien.Gaargod schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 16:57:
Als ik de planning in de description onder de livestream zie, gaat die er dus uit tussen 17u en 19u. Jammer, want dan is Stephan Bodzin! Die zal dus niet gestreamed willen worden. Of worden we verrast!
[ Voor 42% gewijzigd door ppeterr op 16-10-2021 20:42 ]
Ow ow....dat is zeker jammer, ik hield het al niet vol. Dus maar even wachten tot zev1nzent- schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 23:11:
Grmpfh, beetje jammer.
Hele avond zitten wachten op Capriati b2b Voorn kapt de stream er mee
Zeker dikke Line up, geluid was perfect dat is gegarandeerd in de Ziggodome natuurlijk.Jantjo schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 23:36:
[...]
Ik zag Charlotte toevallig een uurtje geleden nog rondlopen in Amsterdam Oost samen met er vriend
75 euries is best veel geld ja! Maar op zicht best ook wel een dikke lineup.
Maar speciale effecten als in lichtshow die tegenviel of andere speciale effecten?
Wel goed geluid?
Hoop dat ze Anna en Rush ook een beetje vlot online zettenppeterr schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 08:12:
[...]
Ow ow....dat is zeker jammer, ik hield het al niet vol. Dus maar even wachten tot ze
hem online kwakken...
[ Voor 58% gewijzigd door v1nzent- op 17-10-2021 14:18 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Tjesus op 17-10-2021 21:40 ]
[ Voor 6% gewijzigd door Jantjo op 18-10-2021 15:42 ]
Shelter is en blijft de beste club die "we" hebben. Wat heb ik weer genoten.Gaargod schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 14:10:
Zo, ADE zit er weer op! Gisteren de hele dag in Shelter gehangen. Begonnen met VBX x Sunrise, van 6u tot 14u met @ericafterdark. Ik was half 10 binnen, vroeg zatheerlijke Roemeense minimal, wat een genot voor de oren op dat kraakheldere soundsystem. Om 14u werden we er uitgeveegd, om om 16u weer terug te komen voor Ritchie Hawtin. Imogen (was mij onbekend) schakelde gelijk volgas en de toon was gezet. Hector Oaks draaide woest op knetterhoog bpm, wat een waanzinnige set. Ritchie Hawtin begon ook super, maar ben rond 22u naar huis gegaan. De voeten waren op, was mooi geweest
wat super om weer als vanouds te raven, iedereen had er zin in. Prachtig dit.
De 75% capaciteit regel maakte het stiekem wel extra prettig toeven in de Shelter. Fijn de ruimte om te dansen!
Hier had uw reclame kunnen staan.
Niet als het heel druk is. Ben twee(?) jaar geleden naar Charlotte de Witte daar geweest, heb de sound gevoeld en beperkt kunnen dansen, maar haar door de drukte geen één keer kunnen zien…Eiríkr schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 15:12:
[...]
Shelter is en blijft de beste club die "we" hebben. Wat heb ik weer genoten.
Klopt ja, ik hoorde ook veel klachten over slecht geluid bij The Machine, maar toen ik er rond 21:30 was, was het echt snoeihard en goed. Vond wel dat het bij Dockyard & Friends veel te druk was op de meeste momenten.thaeastwood schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 14:00:
Dockyards was leuk, Len Faki ook gezien daarna bij Sam Paganini blijven hangen. het geluid was opeens halvewege de middag een stuk beter...(en harder). Voor de rest een beetje rondgezworven .
Die security bij de ingang liet echt iedereen binnen zonder fouilleren . Dat sloeg echt nergens op.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Verwijderd
Volgens mij geldt dit alleen voor feesten op indoor locaties. Dockyard was een festival en had hier volgens mij geen last van.Fuujii schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:58:
Wat een genot om tijdens ADE weer een goed feestje te kunnen pakken. Overigens bevalt dat overdag clubben mij uitstekend. Dat mag wel blijven.
Is het trouwens zo dat feesten nog steeds 75% capaciteit hadden? Viel me niet per se op namelijk.
Ik ben alweer aan het opladen voor Time Warp Mannheim over anderhalve weekJantjo schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 18:25:
Voor wie nog wat energie overheeft van ADE om nog even na te stampen![]()
.
.Cassie Raptor | Boiler Room Festival London 2021 | Possession
.
[YouTube: Cassie Raptor | Boiler Room Festival London 2021 | Possession]
Nice!! ;-)Eiríkr schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 09:05:
[...]
Ik ben alweer aan het opladen voor Time Warp Mannheim over anderhalve week
[ Voor 11% gewijzigd door Jantjo op 20-10-2021 09:45 ]
Ja, het is een soort van goedmakertje? Een zaal, twee avonden. Een mix van namen uit alle zalen bij normale edities.Jantjo schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 09:40:
[...]
Nice!! ;-)
Ik heb zojuist even de line-up bekeken. Voor een Time-warp vind ik die wel best magertjes dit keer.
Mag uiteraard de pret niet bederven. Liever een feest dan helemaal geen feest
3 uur reizen is best veelMutybay schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 13:08:
Techno topic! Ik ben vrijdag naar Verknipt geweest in Warehouse 13. Was hier nog nooit geweest. Locatie was matig en het geluid was ook niet top. Het geluid moest om half 11 zachter omdat er overlast was.... ondanks alles een leuke avond gehad na een lange periode zonder feestjes.
Ik heb nog 2 kaartjes voor Reaktor: Dax J B2b Kobosil - All Night Long op 27 nov, maar nu het naar Groningen verplaatst is weet ik nog niet of ik ga. 3 uur reizen met OV van deur tot deur
Zo even een klein verslagje van deze feestjes.Terrz schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 14:16:
8 Oktober - Rave Rebels - Brussel
Adam Beyer b2b Maceo Plex
Amelie Lens
Kevin De Vries
Kobosil
Mathew Jonson live
Maxim Lany
Richie Hawtin
Tale Of Us
16 Oktober - Secret Festival - Amsterdam
Artbat
Ben Bohmer
Camelphat
Mind Against
[ Voor 4% gewijzigd door Terrz op 20-10-2021 14:45 ]
Ik ken misschien nog wel 2 mensen die graag zouden willen gaan. Als je niet meer van plan bent te gaan moet je het ff laten weten! Dan heb ik misschien nog wel belangstelling. Er gaat volgens mij wel een bus vanuit Amsterdam. Ik denk trouwens dat het verplaatst gaat worden naar de dag, als dat mogelijk is qua planning van alle DJ's, etc. Met die stijgende coronacijfers van nu verwacht ik eerlijk gezegd niet dat die laatste beperkingen ook op korte termijn opgeheven gaan worden.Mutybay schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 13:08:
Techno topic! Ik ben vrijdag naar Verknipt geweest in Warehouse 13. Was hier nog nooit geweest. Locatie was matig en het geluid was ook niet top. Het geluid moest om half 11 zachter omdat er overlast was.... ondanks alles een leuke avond gehad na een lange periode zonder feestjes.
Ik heb nog 2 kaartjes voor Reaktor: Dax J B2b Kobosil - All Night Long op 27 nov, maar nu het naar Groningen verplaatst is weet ik nog niet of ik ga. 3 uur reizen met OV van deur tot deur
[ Voor 17% gewijzigd door bownbreaker op 20-10-2021 16:40 ]
Volgens 1001tracklists is het een Adam Beyer & Layton Giordani Remix van Rave. Is nog niet uit, maar denk dat 'ie op Drumcode uitkomt.Terrz schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 14:44:
[...]
PS weet iemand welke remix van "Sam Paganini - Rave" dit is?
[YouTube: 20 oktober 2021]
Staat de tracklist van deze set online?bownbreaker schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 16:34:
[...]
Volgens 1001tracklists is het een Adam Beyer & Layton Giordani Remix van Rave. Is nog niet uit, maar denk dat 'ie op Drumcode uitkomt.
Nee niet van die set, maar is een remix die ik wel vaker voorbij heb zien komen en zit ook in andere sets. Heb 'm daar dus ff opgezocht.Terrz schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 16:55:
[...]
Staat de tracklist van deze set online?Ik kan m niet vinden namelijk.
bownbreaker schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 17:04:
[...]
Nee niet van die set, maar is een remix die ik wel vaker voorbij heb zien komen en zit ook in andere sets. Heb 'm daar dus ff opgezocht.
hier wordt ie bijvoorbeeld ook gedraaid op 12:00 minuten.
Die kans zit er helaas wel in ja denk ik zelf.bownbreaker schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 16:03:
Verwachten jullie dat het uitgaansleven de komende tijd weer op slot gaat vanwege de stijgende besmettingen? Ik hoop echt heel erg van niet, want nu ik er de afgelopen tijd weer van geproefd heb is de neiging om eens in de zoveel tijd een feestje te pakken weer ongekend groot...
Doordat alles constant op slot en weer open gaat krijg ik een beetje last van een YOLO mentaliteit, dan wil ik dus op de momenten dat alles open is zo veel mogelijk feestjes bezoeken omdat de kans bestaat dat het binnenkort weer dicht moet. Voor corona deed ik het altijd heel rustig aan en bezocht ik eens in de 3 maand een festival of ander feest. Nu wil ik eigenlijk ieder weekend
[ Voor 5% gewijzigd door Jantjo op 24-10-2021 12:44 ]
Ik hoop het niet, verwacht het wel gezien het aantal oplopende besmettingen.bownbreaker schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 16:03:
Verwachten jullie dat het uitgaansleven de komende tijd weer op slot gaat vanwege de stijgende besmettingen? Ik hoop echt heel erg van niet, want nu ik er de afgelopen tijd weer van geproefd heb is de neiging om eens in de zoveel tijd een feestje te pakken weer ongekend groot...
Doordat alles constant op slot en weer open gaat krijg ik een beetje last van een YOLO mentaliteit, dan wil ik dus op de momenten dat alles open is zo veel mogelijk feestjes bezoeken omdat de kans bestaat dat het binnenkort weer dicht moet. Voor corona deed ik het altijd heel rustig aan en bezocht ik eens in de 3 maand een festival of ander feest. Nu wil ik eigenlijk ieder weekend
Jij gaat dus ook naar de Reaktor Kobosil b2b Dax J in Groningen? Dat is namelijk het feestje waar ik op dit moment héél erg naar uitkijk en ben doodsbang dat die weer verplaatst gaat moeten worden.Tjesus schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 18:24:
[...]
Ik hoop het niet, verwacht het wel gezien het aantal oplopende besmettingen.
Dat van de YOLO mentaliteit herken ik ook in mijzelf. En ik moet zeggen dat ik nu al een beetje verzadigd raak.
Begin van de maand naar Hrfst festival geweest. Vorige week vrijdag en zaterdag naar ADE geweest en gisteren naar Marcel Dettmann in Deventer.
Volgende week zaterdag is er nog een Halloweenfeest met house/techhouse in Apeldoorn. Die ga ik dus overslaan.
Bauhauz x Utrecht had ik eigenlijk ook in de planning staan, alleen vanwege een verjaardag sla ik die ook maar over. Dan wordt het eerstkomende evenement Kobosil b2b Dax J. Hopelijk gaat dat nog door en hopelijk ben ik tegen die tijd dan weer opgeladen voor een clubavond/festival.
[ Voor 43% gewijzigd door terror-oehoe op 27-10-2021 17:12 ]
@Jantjo Die is gewoon erg lekker, wat een vibe! Had ik even nodig.Jantjo schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 19:45:
Hmm hier had ik ook wel bij willen zijn ... na het luisteren van deze set![]()
.
.DJ Rush @ Awakenings x Adam Beyer presents Drumcode by Day 14 10 2021
.
[YouTube: DJ Rush @ Awakenings x Adam Beyer presents Drumcode by Day 14 10 2021]
[ Voor 13% gewijzigd door ppeterr op 30-10-2021 19:36 ]
Zag dat er afgelopen weekend in Antwerpen gewoon een Techno festje was. In Belgie doen ze het iets beter qua C.kraanwagen schreef op zondag 14 november 2021 @ 21:34:
Ook nog wat feestjes gepakt. Helaas ligt alles hier nu stil. Zal zeker tot en met eind van dit jaar duren….
Weer iemand hoe het in Duitsland of België zit? Kun je daar nog gewoon naar een festival?
[ Voor 44% gewijzigd door Jantjo op 17-11-2021 12:17 ]
Vind het zelf ook heel erg zuur. Ik had nog een paar kaarten gehaald via TicketSwap. En nou is het wachten tot de refund en het volgende Reaktor feest.bownbreaker schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 17:51:
Toch wel een beetje zuur dat Reaktor niet meer doorgaat... had er zo veel zin in. Ook echt een vreselijke klap voor al die organisatoren die in sommige gevallen zelfs alles al hadden opgebouwd om vervolgens één dag van tevoren te horen dat ze alles af moeten blazen.
Gaargod schreef op maandag 22 november 2021 @ 21:29:
Ben er ook niet helemaal uit met Awakenings. Ik heb nog kaarten voor een Easter editie, en voor 2 dagen Festival. Festival wil ik gewoon Spaarnwoude, 2 dagen. Maar dat is nu in ene tijdens Pasen!? Een nachteditie na een festivaldag gaat m niet worden voor mij. Ga de Easter kaarten dan toch maar refunden na bijna 2 jaar.
[ Voor 5% gewijzigd door Jantjo op 23-11-2021 21:37 ]
Beide line-ups zijn heel goed. Het ligt maar eraan wat je precies wil. De zaterdag heeft meer een housesmaakje, de zondag heeft meer een technosmaakje.Jantjo schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 21:35:
[...]
![]()
[Afbeelding]
* ps haat zulke lineup's waar je moet kiezen welke de beste is, omdat ze beide goed zijn
[ Voor 4% gewijzigd door Tjesus op 24-11-2021 11:06 ]
[ Voor 42% gewijzigd door v1nzent- op 01-12-2021 17:40 . Reden: tag? ]
v1nzent- schreef op maandag 29 november 2021 @ 19:18:
[Soundcloud: Endless techno - #2]
grpmfh, wat was de tag ook alweer om de player weer te geven?
1
| [audio]https://soundcloud.com/endlesstechno/ht-1?si=50540446d5f44787b66eaab9a786d399[/audio] |
Wij hebben maar niets gedaan ivm ongelukkig vallende vakantieperiode, wordt dus Pasen.[
Overigens vorige week toch maar besloten om de kaarten van Awakenings Festival 2020 te refunden. Tegen die tijd zien we wel naar welk festival we dan gaan.
[ Voor 42% gewijzigd door ppeterr op 31-12-2021 14:57 ]
Is dit de officiele press release?cas v schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:42:
MOT zoekt de underground techno op met nieuwe Rave EP
Na de release van zijn laatste album Time was MOT toe aan wat nieuws. Tijdens de corona periode was raven de standaard geworden om toch een ‘festival’ mee te pakken. Vanuit deze mindset heeft MOT een switch gemaakt naar een meer underground sound.
Ondanks dat de EP inhaakt op raven, hebben de platen toch veel variatie. De plaat Invention is meer euforisch en melodisch opgebouwd. “Een plaat die goed als afsluiter kan worden gebruikt op je techno feestje”; zoals MOT het graag omschrijft. De plaat Rave raakt de kern van de EP, de reden dat de EP verder is uitgebouwd naar 3 nummers. Het heeft de grimmige sound die je verwacht van een rave plaat, samengesmolten met de kwaliteit die MOT heeft gebracht. De laatste plaat Hypno Rave is, verrassend genoeg, een track die bevredigd in de behoefte van een hypnotiserend nummer. Met verschillende synths die door het nummer heen de heletijd er in worden geklapt en er weer uitgaan, is dit het kroonjuweeltje van de EP.
MOT heeft deze corona periode flink stappen gezet in de artiesten wereld. MOT mocht aanwezig zijn bij verschillende livestreams en heeft, nadat festival wereld even openging, gelijk zijn kansen gepakt. Zo heeft hij een setje gedraaid op ADE, was hij te zien op Ploegendienst, Ploegendienst Soundsystem bij Pier 15 en het Zeeuws verbond. Ook zou MOT op zaterdag 13 November voor het eerst gaan draaien bij Spock, de Temple of Techno in Breda. Helaas door nieuwe maatregelen moet deze droom nog heel even op zich laten wachten. Komend jaar zal MOT steeds vaker te zien zijn op techno feestjes rondom Breda. MOT is hard op weg om een gevestigde naam te worden in Breda, stay tuned.
De EP is te beluisteren op Spotify via deze link; https://open.spotify.com/album/0gMG5WyjJqdHE2HYvPZzTT
[ Voor 14% gewijzigd door Tjesus op 14-01-2022 21:00 ]
Het was met een klein sarcastische knipoog ;-)kraanwagen schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 21:50:
Ik ben optimistisch ingesteld, maar daar geloof ik niks van. Grote evenementen zijn het laatst in de versoepelingsreeks aan de beurt. Zelf denk ik pas over een paar maanden. Helaas.
Shit, had ik moeten kunnen weten…Jantjo schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 23:15:
[...]
Het was met een klein sarcastische knipoog ;-)
Dichtsbijzijnde is natuurlijk Verenigd Koninkrijk, volgens mij hebben ze recentelijk ook de inreisregels versoepeld omdat toch iedereen corona heeft daar.kraanwagen schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 15:56:
[...]
Shit, had ik moeten kunnen weten…
We gaan iig de goede kant op. Weet iemand of er in buurlanden nog techno-evenementen mogelijk zijn? Polen zag ik laatst, maar verder weet ik het niet.
Misschien ga ik nu oud klinken, maar de techno van ~2000 vind ik persoonlijk vele malen beter dan de monotone techno die tegenwoordig wordt gedraaid. Ik realiseer mij dat zoals met alles ook muziek verandert om de zoveel jaar. maar verandering hoeft niet altijd te betekenen dat dan direct 'beter' is. Ik mis iig de soul, groove en de energieke (tribal en schranz invloeden, ) die er destijds voor mij meer inzat.Tjesus schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 20:59:
Ben even in een "old skool'' moment beland.
Toen Adam Beyer nog vinyl draaide.
[Soundcloud: Adam_Beyer_TWDE2004_The Lost Tapes by Time Warp (official)]
Pas geleden ontdekt. Draait alleen op vinyl en het liefst oude platen.
[Soundcloud: Laure Croft | TM8 #63 by Technomate]
[ Voor 9% gewijzigd door Jantjo op 16-01-2022 10:52 ]
Je hoort die sound niet veel meer inderdaad. Misschien dat Kruse nog weleens in de buurt komt?Jantjo schreef op zondag 16 januari 2022 @ 10:46:
[...]
Misschien ga ik nu oud klinken, maar de techno van ~2000 vind ik persoonlijk vele malen beter dan de monotone techno die tegenwoordig wordt gedraaid. Ik realiseer mij dat zoals met alles ook muziek verandert om de zoveel jaar. maar verandering hoeft niet altijd te betekenen dat dan direct 'beter' is. Ik mis iig de soul, groove en de energieke (tribal en schranz invloeden, ) die er destijds voor mij meer inzat.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq