Jantjo schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 09:26:
Een vraag voor de mensen die recentelijk bij een of meerdere festivals geweest zijn?
Het blijft uiteraard voor iedereen een persoonlijke mening maar kun je je ergens vinden bij de
besluiten van gisterenavond door de overheid? (Met name als het gaat om verspreiding of beter gezegd om verspreiding te voorkomen)
Of zeg je juist die hadden ze makkelijk kunnen laten doorgaan?
Deels wel, deels niet.
Buitenfestivals/buitenclubs hadden van mij wel door mogen gaan. Er is vrij veel data verzameld met de Fieldlabs evenementen en op basis daarvan een advies opgesteld. Tot nu toe heb ik nog geen bericht gezien dat er een mogelijke besmetting was geweest op Thuishaven. Zolang clubs en evenementen zich aan de regels houden, dan wordt de kans op een besmetting ook kleiner. Hoe dan ook, een besmetting kan altijd gebeuren.
Waarom niet? In mijn omgeving, Apeldoorn, heb ik al van twee cafés berichten gelezen dat er een mogelijk besmetting is geweest, en als ik dat combineer met de verhalen over fraude of hoe makkelijk mensen binnen kunnen komen dan, misschien te kort door de bocht, hebben de ondernemers dat aan zichzelf te danken.
Daarnaast vind ik ook dat er iets te snel is versoepeld. Vanwege twee redenen:
1) Niet iedereen is gevaccineerd en zelfs na de eerste prik zou er nog gewacht moeten worden, omdat je niet direct bent beschermd. Ik hield mij bijvoorbeeld nog aan de regels voor de niet gevaccineerden, ondanks dat ik anderhalve week geleden een Janssen-vaccin heb gehad.
2) Delta-variant begon op dat moment aan een opmars. En dan gooi je alles open.

Ik ben geen wetenschapper/expert, maar mag toch wel hopen dat iemand dit een groot risico vindt?
En om het af te sluiten, deel ik dezelfde mening als van de interviewer/geïnterviewden:
https://m.facebook.com/st...434140&id=104539121292361
Edit:
Om het nog gezellig te houden:
[
Voor 4% gewijzigd door
Tjesus op 10-07-2021 20:59
]