Dan valt het wel mee inderdaad! Ik ken een aantal mensen die ook op zoek zijn naar een ticket, zij beweren dat het niet te doen is. Gewoon blijven proberen dusWasBak schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 22:55:
[...]
Ja hoor, Ik had gisteren in een uurtje twee tickets.
Gisteravond nog voor een maat van mij Ticketswap in de gaten gehouden. Ingelogd op een iPhone en op een Android telefoon, elk met een andere account. Het was niet te doen zowat. Elke keer was iemand mij voor. Uiteindelijk heeft hij gekozen om een kaartje te halen via Viagogo. Hij was wel bijna het dubbele kwijt i.p.v. ongeveer 96euro.bownbreaker schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 23:48:
[...]
Dan valt het wel mee inderdaad! Ik ken een aantal mensen die ook op zoek zijn naar een ticket, zij beweren dat het niet te doen is. Gewoon blijven proberen dus

ppeterr schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 16:18:
Old skool met een vers sausje, lekker zweterig. Niet te wild
[Soundcloud: VINKA KATT Mixtape #022 - aitch by VINKA KATT]
En daarna de beuk er maar in, we plakken toch al aan elkaar van de hitte.
[Soundcloud: SUBSTANTIV podcast 074 - BRECC by SUBSTANTIV]
[ Voor 29% gewijzigd door Tjesus op 27-06-2019 11:43 ]
Je had je wel ingeschreven voor ticket alerts en de app open?Tjesus schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 11:40:
[...]
Gisteravond nog voor een maat van mij Ticketswap in de gaten gehouden. Ingelogd op een iPhone en op een Android telefoon, elk met een andere account. Het was niet te doen zowat. Elke keer was iemand mij voor. Uiteindelijk heeft hij gekozen om een kaartje te halen via Viagogo. Hij was wel bijna het dubbele kwijt i.p.v. ongeveer 96euro.
[...]
Jazeker. Ticket alert, app open. Vreemd genoeg kreeg ik op Android alle notificaties en op iPhone weer niet. Instellingen komen wel overeen.WasBak schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 15:33:
[...]
Je had je wel ingeschreven voor ticket alerts en de app open?
Oeiiiii... dat zijn flinke prijzen inderdaad, maar je moet er wat voor over hebben hèTjesus schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 11:40:
[...]
Gisteravond nog voor een maat van mij Ticketswap in de gaten gehouden. Ingelogd op een iPhone en op een Android telefoon, elk met een andere account. Het was niet te doen zowat. Elke keer was iemand mij voor. Uiteindelijk heeft hij gekozen om een kaartje te halen via Viagogo. Hij was wel bijna het dubbele kwijt i.p.v. ongeveer 96euro.
[...]
Beyer, met een naar mijn mening top setje. Wel weer het 2e uurtje van een langere set.
Zitten een paar mooie klassiekers in verstopt. Wel weer dom gelul er tussen door
Zitten een paar mooie klassiekers in verstopt. Wel weer dom gelul er tussen door
[ Voor 5% gewijzigd door ppeterr op 27-06-2019 17:08 ]
Jammer! Meestal lukt het bij mij dan wel. Natuurlijk ook veel missers maar normaal altijd wel een keer prijs.Tjesus schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 16:04:
[...]
Jazeker. Ticket alert, app open. Vreemd genoeg kreeg ik op Android alle notificaties en op iPhone weer niet. Instellingen komen wel overeen.
Ik vond de TS prijs al erg aan een hoge kant, maar viagogo is helemaal belachelijk. Maar hij kan er in elk geval bij zijn, dat is het belangrijkste!

Lekker hoor! Las hier laatst een interview met Beyer, vond het wel interessant om te lezen. Helaas geeft 'ie hier ook aan dat hij na 10 jaar misschien wil stoppen met DCR. Ik zou het wel jammer vinden, luister die sets altijd als ik aan het sporten ben. Hij zegt er gelukkig wel bij dat er iets nieuws voor in de plaats komt.ppeterr schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 17:02:
Beyer, met een naar mijn mening top setje. Wel weer het 2e uurtje van een langere set.
Zitten een paar mooie klassiekers in verstopt. Wel weer dom gelul er tussen door![]()
[Soundcloud: DCR464 – Drumcode Radio Live - Adam Beyer live from Junction 2, London by adambeyer]
Awakenings gaat ook mee met de statiegeld hype. Ik ben hier op zich voorstander van mits het goed ingevoerd wordt. 15 jaar geleden hadden ze in Duitsland al een top systeem. Gewoon een 50 cent op een beker en bij inleveren was je rekening 50 cent minder. Leverder je er twee in dan was de rekening 1 euro minder. Heel overzichtelijk, je voelde je nooit genaait en je had een mooi schoon terrein.
Bij the Crave dit jaar hadden ze ook zoiets, maar moest je een halve munt statiegeld betalen. Als je daarna je beker gewoon weer mee nam naar de bar dan hoefde je geen extra halve munt te betalen. Maar toen kwam het, ik ging met beker naar de toiletten en mijn vrienden besloten een rondje te halen. Toen ik terug kwam had ik koude pils en een nieuwe beker. De volgende keer dat ik naar de bar ging met twee bekers kreeg ik een roze munt terug. Ik dacht ik die gewoon weer in kon leveren tegen dezelfde waarde, maar dat kon niet. Ik kon ze alleen nog doneren aan een goed doel. Dit was onduidelijk, aan bar konden ze ons niks vertellen maar goed toen we het eenmaal door hadden hadden we dus in totaal voor 30 euro aan munten over waar we niks mee konden.
Op awakenings is de statie geld een volle munt! Als je je beker kwijt raakt betaal je voor je volgende drankje 2 munten. Als je je beker inlevert krijg je een statie geld munt terug. Als je aan het einde van je festival statiegeld munten over hebt, dan kun je mee doen met een online prijsvraag.
Ik zie dit systeem echt als een verkapte extra inkomsten bron die voor de organisatie dubbel oplevert.
1. minder schoonmaak kosten
2. meer inkomsten omdat mensen bekers echt wel kwijt raken, per ongeluk extra bier meenemen voor vrienden.
De bezoeker betaalt toch wel.
https://www.awakenings.com/en/blogs/our-recycle/13283/
Bij the Crave dit jaar hadden ze ook zoiets, maar moest je een halve munt statiegeld betalen. Als je daarna je beker gewoon weer mee nam naar de bar dan hoefde je geen extra halve munt te betalen. Maar toen kwam het, ik ging met beker naar de toiletten en mijn vrienden besloten een rondje te halen. Toen ik terug kwam had ik koude pils en een nieuwe beker. De volgende keer dat ik naar de bar ging met twee bekers kreeg ik een roze munt terug. Ik dacht ik die gewoon weer in kon leveren tegen dezelfde waarde, maar dat kon niet. Ik kon ze alleen nog doneren aan een goed doel. Dit was onduidelijk, aan bar konden ze ons niks vertellen maar goed toen we het eenmaal door hadden hadden we dus in totaal voor 30 euro aan munten over waar we niks mee konden.
Op awakenings is de statie geld een volle munt! Als je je beker kwijt raakt betaal je voor je volgende drankje 2 munten. Als je je beker inlevert krijg je een statie geld munt terug. Als je aan het einde van je festival statiegeld munten over hebt, dan kun je mee doen met een online prijsvraag.
Ik zie dit systeem echt als een verkapte extra inkomsten bron die voor de organisatie dubbel oplevert.
1. minder schoonmaak kosten
2. meer inkomsten omdat mensen bekers echt wel kwijt raken, per ongeluk extra bier meenemen voor vrienden.
De bezoeker betaalt toch wel.
https://www.awakenings.com/en/blogs/our-recycle/13283/
intergalactic.fm
@yrew wat zie jij als betere oplossing dan? Als je je bekers niet kwijtraakt (of net zoveel vindt als je kwijtraakt) maakt het qua kosten niet uit.
Ik ga zondag naar Sundays are for Dancing. 's ochtends haal ik Mark Grusane van Schiphol als vriendendienst.
Nu al zin in. Buiten chillen met lekkere muziek, vrienden en drank
Ik ga zondag naar Sundays are for Dancing. 's ochtends haal ik Mark Grusane van Schiphol als vriendendienst.
Nu al zin in. Buiten chillen met lekkere muziek, vrienden en drank
Ik vind het beter om iedere euro statie geld die ik betaal ook daadwerkelijk terug krijg als statiegeld. Als ik nu naar het toilet loop met mijn beker en mijn vrienden halen een rondje en meteen ook een drankje voor mij, dan hebben we dus een beker over waar we niks meer voor terug kunnen krijgen behalve een loterij muntje.
Dus het kwijtraken van bekers is niet het probleem, maar vooral de extra bekers omdat je wel een drank je voor iemand mee wilt nemen die er op dat moment even niet is met zijn beker, daar zit bij mij de pijn.
Dus het kwijtraken van bekers is niet het probleem, maar vooral de extra bekers omdat je wel een drank je voor iemand mee wilt nemen die er op dat moment even niet is met zijn beker, daar zit bij mij de pijn.
[ Voor 24% gewijzigd door yrew op 28-06-2019 14:49 ]
intergalactic.fm
Dus wie zie ik morgen op Awakenings Festival?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Het hele idee achter statiegeld is toch ook dat je iets betaald wat je later na omruilen weer terugkrijgt.
Anders is het geen statiegeld.
Vermoed ook dat het met het milieu als groene deken een verkapte manier van extra inkomsten is.
Is natuurlijk niet veel, maar veel minder opruimen en 20.000 keer een munt van 2 à 3 euro extra binnenharken is toch de moeite waard.
Anders is het geen statiegeld.
Vermoed ook dat het met het milieu als groene deken een verkapte manier van extra inkomsten is.
Is natuurlijk niet veel, maar veel minder opruimen en 20.000 keer een munt van 2 à 3 euro extra binnenharken is toch de moeite waard.
@jopie dat is inderdaad mijn punt. Het is een verkapte verdien actie. Ik ben iig blij dat ik het van te voren weet en niet net als op de crave uiteindelijk met een zak vol munten rondloop waar ik niks mee kan.
intergalactic.fm
Beter qua temperatuur op zondag sowieso, dus veel plezier alvast
Zaterdag, vanaf 15.45uur van plan om alleen op Area A rond te hangen. (999999999, Paula Temple, Attention Deficit Disorder).
Mogelijk dat ik tussendoor nog een uitstapje maak naar Rebekah tijdens de set van Paula Temple, en anders andersom.
De rest van de dag mogen mijn vrienden wel een bepalen van wat zij willen zien. Kan trouwens ook zo zijn dat een deel rond 18.15uur naar Amelie Lens willen gaan. Dat vind ik ook geen ramp.
Mijn must-see is iig 9x9.
Cool dat 9x9 zo hard gaat op het moment. Ik had ze ook graag gezien, maar ze spelen niet op zondag.Tjesus schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 15:13:
[...]
Zaterdag, vanaf 15.45uur van plan om alleen op Area A rond te hangen. (999999999, Paula Temple, Attention Deficit Disorder).
Mogelijk dat ik tussendoor nog een uitstapje maak naar Rebekah tijdens de set van Paula Temple, en anders andersom.
De rest van de dag mogen mijn vrienden wel een bepalen van wat zij willen zien. Kan trouwens ook zo zijn dat een deel rond 18.15uur naar Amelie Lens willen gaan. Dat vind ik ook geen ramp.
Mijn must-see is iig 9x9.
intergalactic.fm
Wat een keuzes allemaal. Gelukkig zit je vaak gewoon goed. Zo ook maar ff een time table in elkaar knallen.
Ik ben er morgen ook. Zoals gezegd, groot deel van de dag C. Met af en toe een uitstapje. Naar bijvoorbeeld Richie Hawtin.
Hier had uw reclame kunnen staan.
De festivalkriebels zijn bij mij nu echt begonnen 
Ik ben er sowieso 2 dagen. Morgen ff voor 12'en vertrekken we, en dan gelijk de benen losgooien bij Juan Sanchez! En nog ergens een kleine meetup met @ericafterdark bekokstoven.
Zin in!
Ik ben er sowieso 2 dagen. Morgen ff voor 12'en vertrekken we, en dan gelijk de benen losgooien bij Juan Sanchez! En nog ergens een kleine meetup met @ericafterdark bekokstoven.
Zin in!
Baal nu best wel dat ik alleen de zondag ga. Met dat lekkere weer had ik graag beide dagen meegepakt. Zaterdag eigenlijk wel iets te warm.
@yrew Ze gebruikten dit systeem ook in de gashouder tijdens Pasen. Ik weet niet hoe, maar aan het eind van de avond had ik vier van die recycle tokens in m'n broekzak zitten. Volgens mij werd dat systeem daar niet heel erg strak nageleefd. Heb volgens mij meerdere malen drinken gehaald zonder daadwerkelijk zo'n token in te leveren toen.bownbreaker schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 18:43:
Baal nu best wel dat ik alleen de zondag ga. Met dat lekkere weer had ik graag beide dagen meegepakt. Zaterdag eigenlijk wel iets te warm.
Het zal wellicht wel los lopen. En anders wordt het ff wat bekers rapen als je spontaan langs de bar wilt. Het scheelt al veel dat ik van te voren weet hoe het werkt en er niet pas achter hoef te komen op drie kwart van het feestje.
intergalactic.fm
ben er ook een beetje bij hoor!
15:00 - 17:00 Bart Skils X Victor Ruiz
19:00 - 21:00 Kölsch
21:00 - 23:00 Joris Voorn
YouTube: Awakenings Festival 2019 live with Kölsch, Joris Voorn & more
15:30 - 16:30 Guti live
17:00 - 18:00 Enrico Sangiuliano
19:00 - 21:00 Maceo Plex
21:30 - 23:00 Nina Kraviz
YouTube: Awakenings Festival 2019 live with Nina Kraviz, Enrico Sangiuliano &...
15:00 - 17:00 Bart Skils X Victor Ruiz
19:00 - 21:00 Kölsch
21:00 - 23:00 Joris Voorn
YouTube: Awakenings Festival 2019 live with Kölsch, Joris Voorn & more
15:30 - 16:30 Guti live
17:00 - 18:00 Enrico Sangiuliano
19:00 - 21:00 Maceo Plex
21:30 - 23:00 Nina Kraviz
YouTube: Awakenings Festival 2019 live with Nina Kraviz, Enrico Sangiuliano &...
[ Voor 54% gewijzigd door ppeterr op 29-06-2019 16:16 ]
Mijn god, wees maar blij dat als je nu bij Awakenings bent.
Je niet ziet hoe Nina staat te kloten met der doorgesnoven barbi harses.
Wat een aanfluiting.
Nina Kraviz,
Wat een aanfluiting.
Nina Kraviz,
[ Voor 7% gewijzigd door ppeterr op 29-06-2019 21:59 ]
Ik zou het niet weten, geen van die streams werken zoals het hoort. Nog nooit eerder de progress-bar van youtube zo zien knipperen, misschien zitten de servers vol ofzo?
edit; Werkt nu wel, het duurde gewoon even voordat het werkte
nog een edit; Mixen lijkt niet zo soepeltjes te gaan, misschien werken de monitorspeakers niet goed, dit zie je normaal nooit bij Nina Kraviz.
edit; Werkt nu wel, het duurde gewoon even voordat het werkte
nog een edit; Mixen lijkt niet zo soepeltjes te gaan, misschien werken de monitorspeakers niet goed, dit zie je normaal nooit bij Nina Kraviz.
[ Voor 39% gewijzigd door kevz op 29-06-2019 22:28 ]
Ik heb hier inderdaad ook wat hik-ups. Maar dat is te doen.kevz schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 22:19:
Ik zou het niet weten, geen van die streams werken zoals het hoort. Nog nooit eerder de progress-bar van youtube zo zien knipperen, misschien zitten de servers vol ofzo?
Het enige wat ik tot nu toe voorbij heb zien komen wat enig zins naar
mijn mening oke is, dat is Bart Skils btb met Victor Ruiz.
Verder hoop ik dat de sfeer uitmuntend is ofzo
Eigenlijk zou haar hele set overnieuw moeten, met een gast die het wel kan,
of minder gekke dingen doet. Want, haar platen keuze is wel onwijs tof.
Verder vind ik haar best wel ruk dus

[ Voor 18% gewijzigd door ppeterr op 29-06-2019 22:46 ]
Awakenings
Het was zweten maar man wat was het lekker. Wel een minpuntje: rot op met je vega zooi. Prima als het er is, maar nu wordt het door je strot geduwd. Ze hebben ook bijna niks verkocht dus dat signaal is wel over gekomen denk ik.

Heb gisteren een stuk meegeluisterd/gekeken met de stream.ppeterr schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 21:48:
Mijn god, wees maar blij dat als je nu bij Awakenings bent.
Wat een aanfluiting.
Nina Kraviz,
Respect voor de vinyl maar pfff wat een fouten, corrigeren was ook drama.
Ga dan lekker over op die CDJ's met sync als het niet gaat.
Sunday - Channel 1
14:00 - 16:00 Ida Engberg
17:30 - 19:00 Charlotte de Witte
19:00 - 21:00 Pan-Pot
21:00 - 23:00 Adam Beyer
YouTube: Awakenings Festival 2019 live with Charlotte de Witte, Adam Beyer & ...
Sunday - Channel 2
15:30 - 17:15 Mind Against
18:00 - 19:30 Alan Fitzpatrick
19:30 - 21:15 Joseph Capriati
21:45 - 23:00 Amelie Lens
YouTube: Awakenings Festival 2019 live with Amelie Lens, Joseph Capriati & more
14:00 - 16:00 Ida Engberg
17:30 - 19:00 Charlotte de Witte
19:00 - 21:00 Pan-Pot
21:00 - 23:00 Adam Beyer
YouTube: Awakenings Festival 2019 live with Charlotte de Witte, Adam Beyer & ...
Sunday - Channel 2
15:30 - 17:15 Mind Against
18:00 - 19:30 Alan Fitzpatrick
19:30 - 21:15 Joseph Capriati
21:45 - 23:00 Amelie Lens
YouTube: Awakenings Festival 2019 live with Amelie Lens, Joseph Capriati & more
Nou zweten... in die tenten was t echt bijna onverantwoord. Heb er mensen gewoon nokkie zien gaan van de hitte. Maar goed, het was wel mega dik haha!sig69 schreef op zondag 30 juni 2019 @ 08:33:
AwakeningsHet was zweten maar man wat was het lekker. Wel een minpuntje: rot op met je vega zooi. Prima als het er is, maar nu wordt het door je strot geduwd. Ze hebben ook bijna niks verkocht dus dat signaal is wel over gekomen denk ik.
Het was op bepaalde plekken inderdaad bijna niet uit te houden door de hitte, desondanks was het echt een geweldig feestje. Afgesloten met Joris Voorn wat niet helemaal de bedoeling was maar hij draaide een zeer toffe set
.
Hehehe het was best zweten idd. Maar al met al totaal geen last van gehad. Raketje extra
Wat.Was.Awakenings.Weer.Genieten
Behalve de hitte af en toe, hebben we (gisteren) weer heerlijk van deze editie genoten.
Blijft toch 1 v mijn favo festivals met elke keer fijn aanbod qua DJ's.
#brak
Behalve de hitte af en toe, hebben we (gisteren) weer heerlijk van deze editie genoten.
Blijft toch 1 v mijn favo festivals met elke keer fijn aanbod qua DJ's.
#brak
Ik ben ook weer terug. Echt een topdag gehad! Vond de wandeling van de shuttle naar de ingang wel aan de lange kant.
Op de terugweg kreeg iemand van onze groep het idee om met de taxi naar Sloterdijk te gaan in plaats van de shuttle, taxi was echt complete chaos daar. Uiteindelijk toch nog de shuttle bus gepakt en was rond half 2 pas bij Amsterdam Sloterdijk.
Verder wel gewoon genoten hoor. Kobosil in Area A ging echt snoeihard, Dax J was ook tof en heb afgesloten bij Area V.
Op de terugweg kreeg iemand van onze groep het idee om met de taxi naar Sloterdijk te gaan in plaats van de shuttle, taxi was echt complete chaos daar. Uiteindelijk toch nog de shuttle bus gepakt en was rond half 2 pas bij Amsterdam Sloterdijk.
Verder wel gewoon genoten hoor. Kobosil in Area A ging echt snoeihard, Dax J was ook tof en heb afgesloten bij Area V.
Zaterdag ook een topdag gehad, het was wel iets te warm, maar vond het in de tent nog wel te doen eigenlijk. Ik had lekker een watersproeier mee en daarmee kon ik onze groep en de mensen om mij heen prima verkoelen.
De topper van de dag was voor mij toch echt 9x9 en Charlotte was een goede afsluiter.
De topper van de dag was voor mij toch echt 9x9 en Charlotte was een goede afsluiter.
Zo dat was het weekend wel weer! Extreem genoten van Awakenings Festival.
Zaterdag de hitte weten te doorstaan, vrijwel de hele dag in tenten gestaan wegens te warm buiten in de zon.
In chronologische volgorde gezien / gehoord;
Juan Sanchez - wat een openingsset, hulde voor deze man.
Ion Ludwig
Joran van Pol
Monika Kruse
999999999 - hoogtepunt van de dag. A tent bleek voor ons the place to be!
Paula Temple - 2e hoogtepunt, dit was echt meedogenloos. Wederom A.
DJ Rush x J. Fernandes - in de Z tent viel het geluid ons wat tegen. Stonden wellicht wat te ver achterin...
Richie Hawtin
Sam Paganini - afsluiter, wederom A.
Dag 2 dan, wat een verademing qua weer. Perfect festivalweer! Hier gingen we;
Andhim
Mars Levi - verrassing van de dag. Ging spontaan in de surprise b2b met Maceo Plex!! Supervette sound.
Perc & Ansome Hybrid - uiteraard A. De benen moesten even goed losgegooid worden
Kobosil
Boris Brechja
Dixon
Dax J - stelt deze man ooit teleur? Echt wat was die weer heerlijk bezig!
Joseph Capriati
DJ Rush - alle remmen los, niet te houden deze man. Wat een energie in deze afsluitset.
Een klein minpunt vond ik in vergelijking met voorgaande jaren dat het vaak drukker was bij de bars en toiletten. Meer kaarten verkocht / capaciteit niet opgeschaald?
Al met al 2 topdagen gehad. De stappenteller kwam tot 55k / 47 km op de zaterdag en 50k / 44km op zondag
De 2020 editie staat alweer in de agenda.
Zaterdag de hitte weten te doorstaan, vrijwel de hele dag in tenten gestaan wegens te warm buiten in de zon.
Ion Ludwig
Joran van Pol
Monika Kruse
DJ Rush x J. Fernandes - in de Z tent viel het geluid ons wat tegen. Stonden wellicht wat te ver achterin...
Richie Hawtin
Dag 2 dan, wat een verademing qua weer. Perfect festivalweer! Hier gingen we;
Andhim
Mars Levi - verrassing van de dag. Ging spontaan in de surprise b2b met Maceo Plex!! Supervette sound.
Perc & Ansome Hybrid - uiteraard A. De benen moesten even goed losgegooid worden
Kobosil
Boris Brechja
Dixon
Dax J - stelt deze man ooit teleur? Echt wat was die weer heerlijk bezig!
Joseph Capriati
DJ Rush - alle remmen los, niet te houden deze man. Wat een energie in deze afsluitset.
Een klein minpunt vond ik in vergelijking met voorgaande jaren dat het vaak drukker was bij de bars en toiletten. Meer kaarten verkocht / capaciteit niet opgeschaald?
Al met al 2 topdagen gehad. De stappenteller kwam tot 55k / 47 km op de zaterdag en 50k / 44km op zondag
De 2020 editie staat alweer in de agenda.
Ik zie dat we veel dezelfde sets hebben gehoord.Gaargod schreef op maandag 1 juli 2019 @ 15:50:
Zo dat was het weekend wel weer! Extreem genoten van Awakenings Festival.
Ion Ludwig
Joran van Pol
Monika Kruse
Richie Hawtin
Juan Sanchez was inderdaad erg goed, helemaal als openingsset nog nuchter en wel.
Bij Paula was het inderdaad zoals altijd goed beuken, bij haar nog niet meegemaakt dat het niks was.
Wij waren na 20 minuten weg bij Rush, geluid was bagger en de set greep mij niet echt. We zijn daarna naar Amelie Lens gegaan.
@Gaargod denk dat er gewoon veel meer gedronken werd. Vond het idd ook druk aan de bar.
Volgens mij zitten ze al een aantal jaar op de 80000 tickets, weet dit niet helemaal zeker hoor.Gaargod schreef op maandag 1 juli 2019 @ 15:50:
Heb zelf toch altijd een beetje last van de post-Awakenings leegte. Voor mij ieder jaar wel het dikste festival. Kijk er altijd wel echt een lange tijd naar uit, dan knipper je een keer met je ogen en is het alweer voorbij.
Weer helemaal bijgekomen van de zaterdag. Planning was uiteindelijk wel iets gewijzigd.
Area Y - Juan Sanchez
Area V - Patrice Bäumel
Area Z - Shlømo, beetje Reinier Zonneveld
Area A - 999999999 (Helemaal TOP!)
Area Z - Rebekah
Area A - Paula Temple.
Area W - Maceo Plex (vanaf de tribune)
Na 999999999, Rebekah en Paula Temple was ik ook echt op. Ik had helaas niet meer de energie voor Attention Deficit Disorder
. Misschien was het wel de combinatie van weinig drinken en hitte in de tenten in die 3uur. En ik was te druk bezig met heen en weer lopen tussen area A en Z. Volgende keer beter op Katharsis. Dan heb ik nog een kans om ze te kunnen zien. .
Rest van de tijd nog een beetje rond zitten kijken bij Charlotte de Witte, en om af te sluiten even gestaan bij Joris Voorn. Die deed het overigens niet slecht.
Op naar de volgende festival! Dan is Welcome to the Future weer aan de beurt.
[rant]
Ze mogen trouwens wel wat anders bedenken voor dat Recycle Token systeem. In de basis werkt het wel (minder plastic overal en nergens, festivalterrein was ook schoon), maar het inleveren van een token voor een glas en een token voor het drankje werkte toch nog een beetje verwarrend voor mij.
[/rant]
Area Y - Juan Sanchez
Area V - Patrice Bäumel
Area Z - Shlømo, beetje Reinier Zonneveld
Area A - 999999999 (Helemaal TOP!)
Area Z - Rebekah
Area A - Paula Temple.
Area W - Maceo Plex (vanaf de tribune)
Na 999999999, Rebekah en Paula Temple was ik ook echt op. Ik had helaas niet meer de energie voor Attention Deficit Disorder
Rest van de tijd nog een beetje rond zitten kijken bij Charlotte de Witte, en om af te sluiten even gestaan bij Joris Voorn. Die deed het overigens niet slecht.
Op naar de volgende festival! Dan is Welcome to the Future weer aan de beurt.
[rant]
Ze mogen trouwens wel wat anders bedenken voor dat Recycle Token systeem. In de basis werkt het wel (minder plastic overal en nergens, festivalterrein was ook schoon), maar het inleveren van een token voor een glas en een token voor het drankje werkte toch nog een beetje verwarrend voor mij.
[/rant]
Nou heb ik de streams gekeken, en is wat beperkt natuurlijk.
Zeker in de keuze's. En Eigenlijk zowat niks is op de stream geweest
waar jullie hebben staan knallen.
Maar wat ik wel top vond is deze, daarom pleur ik hem er even bij in het topic
Bart Skils X Victor Ruiz @ Awakenings Festival [29 - 06 - 2019]_HD
https://soundcloud.com/ba...gs-festival-29-06-2019_hd
Zeker in de keuze's. En Eigenlijk zowat niks is op de stream geweest
waar jullie hebben staan knallen.
Maar wat ik wel top vond is deze, daarom pleur ik hem er even bij in het topic
Bart Skils X Victor Ruiz @ Awakenings Festival [29 - 06 - 2019]_HD
https://soundcloud.com/ba...gs-festival-29-06-2019_hd
[ Voor 9% gewijzigd door ppeterr op 02-07-2019 18:45 ]
Niet echt een strict techno-festival, maar wel een hoogte puntje elk jaar.
Volgende week Wildeburg, van hier nog mensen aanwezig? Wordt mijn 3de keer.
Volgende week Wildeburg, van hier nog mensen aanwezig? Wordt mijn 3de keer.
@ppeterr stond toen wel bij V met Bart Skils x Victor Ruiz. Vond die wel lekker. Daarna Sven Vath, maar die vond ik wat minder en toen maar snel naar Maceo Plex gegaan bij W. Die vond ik echt lkkr draaien. Pan Pot erna was ook goed, maar vond Maceo beter.
Voor de rest komen er steeds meer sets op het YouTube kanaal van Awakenings. Staan er al 3 en morgen komt er 1 van Kölsch online.
Voor de rest komen er steeds meer sets op het YouTube kanaal van Awakenings. Staan er al 3 en morgen komt er 1 van Kölsch online.
[ Voor 31% gewijzigd door paragon op 03-07-2019 07:48 ]
Ja helaas awakenings moeten missen dit jaar..zit midden in een verhuizing leuke is wel dat ik met het opruimen nog oude mix cd-tjes van mezelf ben tegengekomen van bijna 15-20 jaar geleden..sommige tracks zijn nog steeds relevant..goede techno is tijdloos
Techno:
https://www.mixcloud.com/...ve-techno-vinyl-2002-mix/
(tracks van o.a. robert hood, surgeon, james ruskin, kevin yost, david alvarado..nog steeds kippevel bij de track op 31 min..weet alleen niet zo ff de track meer)
Techhouse-techno:
https://www.mixcloud.com/...techhouse-vinyl-2004-mix/
(leftfield, oxia, agoria, the youngsters
Techno:
https://www.mixcloud.com/...ve-techno-vinyl-2002-mix/
(tracks van o.a. robert hood, surgeon, james ruskin, kevin yost, david alvarado..nog steeds kippevel bij de track op 31 min..weet alleen niet zo ff de track meer)
Techhouse-techno:
https://www.mixcloud.com/...techhouse-vinyl-2004-mix/
(leftfield, oxia, agoria, the youngsters
Zo dan die plaat die Enrico in zijn set draait.
(HA die had ik al eens in dit topic gezet)
Charlotte staat er ook als een baas, erg fijne set.
En die house of god trommelmachine achtige remix deed het vast ook
goed het gehele weekend
YouTube: Stomp Boxx - Extintion [STOMP EP x JÄGERMUSIC LAB]
(HA die had ik al eens in dit topic gezet)
Charlotte staat er ook als een baas, erg fijne set.
En die house of god trommelmachine achtige remix deed het vast ook
goed het gehele weekend

YouTube: Stomp Boxx - Extintion [STOMP EP x JÄGERMUSIC LAB]
[ Voor 39% gewijzigd door ppeterr op 03-07-2019 20:15 ]
Heerlijke set! En mooi om die twee altijd zo te zien genieten als ze draaien.paragon schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 16:14:
Kölsch zaterdag V
[YouTube: Awakenings Festival 2019 Saturday - Live set Kölsch @ Area V]
En Pan Pot zondag V
[YouTube: Pan-Pot @ Awakenings Festival 2019]
Ik vond Awakenings leuk, zoals altijd een top productie. Ik moet zeggen dat ik de huidige trent van oude rave platen en trance rehashen tot techno niet heel erg denderend vind. Ook het gelikte acid geluid wat ik soms hoorde was niet iets waar ik kapot van ben. Ik hoor liever altern-8 live en sta liever in de acid bunker op intergalactic fm festival om het maar zo te zeggen. Tevens heb ik een ongeloofelijke hekel aan breaks in een set. Bij veel stromingen zie je deze breaks terug en ik kan er werkelijk niks mee, ik vind het valse hoogtepunten. Tot een paar jaar geleden viel het bij techno sets dan nog behoorlijk mee met de breaks maar dit jaar leek het wel of ze in bijna iedere set terug te vinden waren.
Mijn sets van de dag waren I-F, Ben Sims, AnD en Helena Hauff.
Wat ik gehoord heb van Anna, the Tale of us, Luigi Madonna, Mars Levi, Maceo Plex deed me heel weinig
Ik moet zeggen dat ik niet veel in de A ben geweest, achteraf gezien had dat wellicht een betere keuze geweest.
Next up:
Expedition Festival
We geven het weer een kans, twee jaar geleden voor het laatst geweest, toen was het een enorme aanfluitign, maar de lineup belooft veel goeds.
Dekmantel 3 dagen
Heel veel zin in.
Festival Forte
Mega veel zin in! De ultieme techno evaring als je het mij vraagt.
Mijn sets van de dag waren I-F, Ben Sims, AnD en Helena Hauff.
Wat ik gehoord heb van Anna, the Tale of us, Luigi Madonna, Mars Levi, Maceo Plex deed me heel weinig
Ik moet zeggen dat ik niet veel in de A ben geweest, achteraf gezien had dat wellicht een betere keuze geweest.
Next up:
Expedition Festival
We geven het weer een kans, twee jaar geleden voor het laatst geweest, toen was het een enorme aanfluitign, maar de lineup belooft veel goeds.
Dekmantel 3 dagen
Heel veel zin in.
Festival Forte
Mega veel zin in! De ultieme techno evaring als je het mij vraagt.
intergalactic.fm
Volgens mij hangt er hier nog een awakenings stemming, hier eigenlijk ook wel..
Er komen hopelijk nog veel meer sets voorbij. O.a. geloof ik dat Zonneveld daar
ook de boel op zijn kop heeft gezet ergens.
Ondertussen dan:
YouTube: Reinier Zonneveld @ the State Aviation Museum for Cercle
Aan het einde, zoals Cercle wel vaker doet, een leuk kort interview met hem.
Er komen hopelijk nog veel meer sets voorbij. O.a. geloof ik dat Zonneveld daar
ook de boel op zijn kop heeft gezet ergens.
Ondertussen dan:
YouTube: Reinier Zonneveld @ the State Aviation Museum for Cercle
Aan het einde, zoals Cercle wel vaker doet, een leuk kort interview met hem.
[ Voor 12% gewijzigd door ppeterr op 04-07-2019 17:42 . Reden: leesbaar gemaakt :) ]
Ik moet de afgelopen dagen veel aan dit interview met DVS1 denken. Hij omschrijft zo treffend wat ik de laatste paar jaar bij grote dag festivals voel.
YouTube: Interview: DVS1 explains how festivals are jeopardizing club culture...
Het zal ook niet vast niet de enige reden zijn waarom het nachtleven in Nederland zo beperkt is, maar alle festivals dragen er zeker aan bij. Als je je dan ook nog eens bedenkt dat een heel groot deel van de grote (dance) festivals in Nederland in handen zijn SFX, dan vind ik best dat er meer subsidie naar het Nederlandse nachtleven mag. Ik vind het namelijk al sinds ik naar techno luister onwijs jammer dat er geen legendarische club te vinden is in Nederland. Alles ging dicht na een paar jaar. Daar tegen over stond the Fuse in Belgie, de Tresor in Berlijn, U60311 in Frankfurt en de Rex in Parijs om maar wat te noemen.
Als ik dan alleen ff naar Rotterdam kijk hoe het vroeger was. De hele wereld keek naar Rotterdam en wilde er heen. WIlde er spelen. Ten tijden van de Parkzicht en de Energiehal bijvoorbeeld. In 1992 stond Richie Hawtin al in Parkzicht. Maar als je nu kijkt, Bar programmeerde vrij sterk maar ook zij zijn afgelopen weekend dicht gegaan (David Vunk op maandag ochtend van 0600 tot 11:45 ik had er mijn Awakefest achteraf graag voor ingeruild). Maar goed, 6000 a 8000 euro huur per maand. Dan nog wat acts programeren en je moet behoorlijk wat bier verkopen om rond te komen.
En ik ben nooit zo kapot van subsidies, maar als je ziet wat het een stad als Berlijn oplevert aan inkomsten en toerisme (https://www.residentadvisor.net/news/43320) dan vind ik het beleid ook nog eens stupide. Je zou er bijvoorbeeld wat cruiseschepen mee kunnen vervangen. Dan komen de rest van de schone lucht maatregelen ook wat beter over misschien.
YouTube: Interview: DVS1 explains how festivals are jeopardizing club culture...
Het zal ook niet vast niet de enige reden zijn waarom het nachtleven in Nederland zo beperkt is, maar alle festivals dragen er zeker aan bij. Als je je dan ook nog eens bedenkt dat een heel groot deel van de grote (dance) festivals in Nederland in handen zijn SFX, dan vind ik best dat er meer subsidie naar het Nederlandse nachtleven mag. Ik vind het namelijk al sinds ik naar techno luister onwijs jammer dat er geen legendarische club te vinden is in Nederland. Alles ging dicht na een paar jaar. Daar tegen over stond the Fuse in Belgie, de Tresor in Berlijn, U60311 in Frankfurt en de Rex in Parijs om maar wat te noemen.
Als ik dan alleen ff naar Rotterdam kijk hoe het vroeger was. De hele wereld keek naar Rotterdam en wilde er heen. WIlde er spelen. Ten tijden van de Parkzicht en de Energiehal bijvoorbeeld. In 1992 stond Richie Hawtin al in Parkzicht. Maar als je nu kijkt, Bar programmeerde vrij sterk maar ook zij zijn afgelopen weekend dicht gegaan (David Vunk op maandag ochtend van 0600 tot 11:45 ik had er mijn Awakefest achteraf graag voor ingeruild). Maar goed, 6000 a 8000 euro huur per maand. Dan nog wat acts programeren en je moet behoorlijk wat bier verkopen om rond te komen.
En ik ben nooit zo kapot van subsidies, maar als je ziet wat het een stad als Berlijn oplevert aan inkomsten en toerisme (https://www.residentadvisor.net/news/43320) dan vind ik het beleid ook nog eens stupide. Je zou er bijvoorbeeld wat cruiseschepen mee kunnen vervangen. Dan komen de rest van de schone lucht maatregelen ook wat beter over misschien.
intergalactic.fm
FUSION FESTIVAL 2019Gaargod schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 10:17:
Oei, Fusion... Dat lijkt me zo vet. Ben je al eens eerder geweest?...
Fusion Festival was ik nooit geweest, nu wel. Dios mio wat een festival van indrukken. Echt heel gaaf. Heel harde techno staat er niet, stevigste was een briljante set van Oliver hunteman wat ik heb gezien. Ook hidden empire was echt heel gaaf. Tsepo, Pilokca Krach, Daniel Jaeger draaiden echt heel lekkere setjes. Job Jobse en Undercatt draaiden alles lekker in de soep dat was niet om aan te horen vond ik. Undercatt stond zondagochtend van 04-630. Nadeel daarvan was dat iedereen al helemaal naar de knetter was of mega gaar in ieder geval dus ja dan kom je daar en staan er 1000 laffe harries voor je dat is niet echt top om dan de set van de eeuw te draaien. Dus daar ben ik snel weggegaan met groot succes al weet ik niet meer waar we toen stonden. Verder veeeeeel onbekende namen gezien op kleinere binnen podia (was oud vliegveld waarbij de kleine podia in de hangars waren) waar ik geen goede info meer van weet alleen dat het erg gaaf was. Veel gemist maar ook veel wel gezien wat allemaal heel leuk was.
Aankleding van het festival vond ik echt gaaf. Je had bij elk podium wel een thema al zag het er over het
algemeen een beetje mad max achtig uit vond ik. Seebuhne-podium had bv allemaal luchtballonnen madmax style op de palen met lampen wat wel cool uitzag. De tanzwuste bestond uit allemaal torens met veel lampen waarbij er tussen de palen kabels waren gespannen waar vuur uit kwam, erg gaaf zeker snachts. De goa stage was eigenlijk meer een scene uit het sprookjesbos van de efteling heel cool gedaan.
Op het festivalterrein zelf liep geen (zichtbare) politie rond, ook stonden er geen lui als security bij de stages naar mijn weten of wel maar dan heb ik dat niet in de gaten gehad. Was op zich heel fijn al heb ik daar niet echt een harde mening over (politie wilde dit jaar wel op het festival aanwezig zijn ivm drugs maar is een petitie gestart om dit tegen te houden en met succes). Ik heb me op geen moment onveilig gevoeld, nouja alleen toen een vriendin met onze stok ging zwaaien haha. Het festival is ontstaan jaren geleden bij protesten van linkse lui en dit is ook wel te merken. Er stond een politieman als trekpop ergens op het terrein en er liepen aantal lui met ' fuck the police' en ' gegen nazi's' shirts rond. Naja niet aan gestoord maar viel me op heb daar geen uitgesproken mening over. Het festival was ook volledig vegan/vegetarisch, daardoor vind ik dat er altijd wel lekkerder eten staat, al ben ik zelf geen vegetarier (had zelf blikken knacks bij ohhhohh stout
totale bezoekers aantal ligt bij fusion rond de 70000. ik moet echt zeggen dat ik dat totaal niet in de gaten heb gehad. het terrein is vrij groot maar den kdat er bij de grotere stages max 2000-5000 man kunnen staan en zelfs daar heb ik nooit in een bizarre mensenmassa (zoals op Dour, Pinkpop ofLowlands) gestaan. Nergens stonden er rijen en bij het halen van drank stond je max 1-2 minuten te wachten, echt zo fijn was dat.
Beetje warrig verhaal maar dit waren mijn indrukken van Fusion Festival 2019. Heel vet festival met weinig slaap maar alles was er vet aan. Zal er nooit meer terug heen gaan hoewel ik het iedereen kan aanraden om het mee te maken. Ben wel beetje klaar met meerdaagse festivals ga liever mijn vakantiedagen aan reisjes opmaken, maar iedereen die naar fusion wilt zeker gaan!
Ik heb het filmpje een tijdje geleden gezien en ergens heeft hij zeker wel punten, maar het is ook weel een beetje puristen-praat als je het mij vraagt. Ik denk helemaal niet dat festivals ervoor zorgen dat het nachtleven in Nederland zo beperkt is, misschien juist wel het tegenovergestelde de laatste jaren. De kleinere "clubs" hebben juist weer mooie "clubavonden" met mooie namen. Festivals geeft voor heel veel mensen juist een verbreding van muzieksmaak. Wat weer ten goede komt aan heel veel DJ's die kunnen doen waar ze van houden. Daarnaast is het ook gewoon vraag en aanbod, mensen zijn graag overdag buiten, met muziek een drankje en het liefst nog zon.
Overigens ging Bar volgens mij om een andere reden dicht dan geld, maar dat heb ik alleen maar via-via gehoord. In Amsterdam hebben we ook nog steeds de School(onder toeristen en veel liefhebbers best wel een ding) en hebben we Shelter en nog wel een aantal leuke in Amsterdam. De top locatie is voor mij overigens nog steeds de warehouse Elementenstraat, maar dat is geen club. Maar in Nederland is er gewoon geen stad met Berlijn te vergelijken, ik vraag me ook af of je zo'n scene moet willen in Nederland.
Waar ik het wel heel erg mee eens ben is het punt dat hij maakt over hoe belangrijk de DJ lijkt te zijn. Iedereen staat altijd met zijn gezicht naar de booth, terwijl het daar helemaal niet om draait, en dat zullen vast meer mensen wel denken. Maar toen ik vorig jaar op Draaimolen was, en bij de stage van Job Jobse stond waar je de DJ niet kon zien, was ik wel even van slag, en de mensen om mij heen ook. Dat zegt uiteindelijk ook wel iets. Daar kwam volgens mij een mooi stukje voorbij van hem.
Overigens is mijn volgende ook 3 dagen Dekmantel, al denk ik dat ik aan twee dagen wel genoeg ga hebben.
Beste beuk set. Goed om het weekend mee in te gaan
zo op de vrijdag middag. I approve!!!!
YouTube: SOUNDZRISE live: STOMP BOXX @ Movement Torino Music Festival 2018
zo op de vrijdag middag. I approve!!!!
YouTube: SOUNDZRISE live: STOMP BOXX @ Movement Torino Music Festival 2018
@WasBak het is ook een puristen dingetje, daar heb je gelijk in. Ik voel me inderdaad ook wel eens een technosnob, maar dat krijg je waarschijnlijk vanzelf na een x aantal jaar. Daarbij zijn er een hoop vrienden een stuk minder kritisch en die zijn inderdaad van een biertje doen in de zon en lekker bij kletsen. En dat wordt erger naarmate ik ouder wordt. Het is ook niet voor niets dat er feestjes in opkomst zijn die beginnen om 2100 en die duren tot 0300. Anders worden mensen te moe.
Nu is een verglijking met Berlijn inderdaad niet direct te maken in Nederland, ik wilde er vooral mee aangeven dat er voor een gemeente wel geld met electronische muziek te verdienen is, net als met andere vormen van cultuur maar dat het toch moeilijk blijft om initiatieven van de grond te krijgen en te houden. Ik ben wel benieuwd waarom jij denkt dat bar dicht gaat. Het heeft volgens mij meerdere oorzaken. Ze waren al bezig met sluiten omdat ze een naar een nieuwe locatie zouden gaan, op deze nieuwe locatie zouden de ruimtes veel beter kunnen benutten en er ook dag horeca in kwijt kunnen waardoor ze niet alleen afhankelijk waren van de nachten. Maar zoals we weten gaat dit feest niet door helaas.
Volgend jaar ga ik voor het eerst naar de elementstraat, Unpolished 2 dagen, ik ga ervoor. Ik vind overigens the Shelter geen legendarische club, de School ben ik niet geweest. Is dat de opvolger van Trouw? Ik zie wel vaak dat ze een goede programmering hebben. Ik kom alleen niet vaak in Amsterdam snachts, dan blijf ik toch meer in Rotterdam/Den Haag hangen
Grappig die stage van Job op Draaimolen, ik was daar ook en ja. In het begin is het ff zoeken want je vraagt je toch af waar het geluid vandaan komt ofzo. Ik vind dat wel echt 1 van de gaafste stages die ik tegen gekomen ben de afgelopen jaren.
edit:
Hier een setje van Festival Forte. Dit was zondag ochtend van 1000 tot 1200, vol in de zon, parasols op dancevloer en iemand die rond liep met een tuinslang https://soundcloud.com/el...t-festival-forte-portugal
edit 2: Geen idee wanneer dit was
ik was er niet eens bij. Ik dacht dat deze set uit 2017 was, maar het is 2015 en ik ging pas in 2016 voor het eerst. Ik herkende al zo weinig.
Nu is een verglijking met Berlijn inderdaad niet direct te maken in Nederland, ik wilde er vooral mee aangeven dat er voor een gemeente wel geld met electronische muziek te verdienen is, net als met andere vormen van cultuur maar dat het toch moeilijk blijft om initiatieven van de grond te krijgen en te houden. Ik ben wel benieuwd waarom jij denkt dat bar dicht gaat. Het heeft volgens mij meerdere oorzaken. Ze waren al bezig met sluiten omdat ze een naar een nieuwe locatie zouden gaan, op deze nieuwe locatie zouden de ruimtes veel beter kunnen benutten en er ook dag horeca in kwijt kunnen waardoor ze niet alleen afhankelijk waren van de nachten. Maar zoals we weten gaat dit feest niet door helaas.
Volgend jaar ga ik voor het eerst naar de elementstraat, Unpolished 2 dagen, ik ga ervoor. Ik vind overigens the Shelter geen legendarische club, de School ben ik niet geweest. Is dat de opvolger van Trouw? Ik zie wel vaak dat ze een goede programmering hebben. Ik kom alleen niet vaak in Amsterdam snachts, dan blijf ik toch meer in Rotterdam/Den Haag hangen
Grappig die stage van Job op Draaimolen, ik was daar ook en ja. In het begin is het ff zoeken want je vraagt je toch af waar het geluid vandaan komt ofzo. Ik vind dat wel echt 1 van de gaafste stages die ik tegen gekomen ben de afgelopen jaren.
edit:
Hier een setje van Festival Forte. Dit was zondag ochtend van 1000 tot 1200, vol in de zon, parasols op dancevloer en iemand die rond liep met een tuinslang https://soundcloud.com/el...t-festival-forte-portugal
edit 2: Geen idee wanneer dit was
[ Voor 13% gewijzigd door yrew op 05-07-2019 15:02 ]
intergalactic.fm
Ik heb soms het idee dat je dat bij techno vaker ziet hoor, het snob-gehalte, dat vind ik niet goed of fout.yrew schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 14:15:
@WasBak het is ook een puristen dingetje, daar heb je gelijk in. Ik voel me inderdaad ook wel eens een technosnob, maar dat krijg je waarschijnlijk vanzelf na een x aantal jaar. Daarbij zijn er een hoop vrienden een stuk minder kritisch en die zijn inderdaad van een biertje doen in de zon en lekker bij kletsen. En dat wordt erger naarmate ik ouder wordt. Het is ook niet voor niets dat er feestjes in opkomst zijn die beginnen om 2100 en die duren tot 0300. Anders worden mensen te moe.
Zelf heb ik dat ook weleens, mij zie je niet bij de "commerciëlere" DJ's, die draaien toch meer de techno voor de grote massa, waar ik het niet zo op heb. Voor mij mag het duister, hard of beide. Maar daarom is er ook voor ieder wat wils.
Dan ga je wat meemaken als je het mij vraagt, Unpolished is voor mij wel de topper van het jaar. Ik ben de afgelopen 3 jaar geweest en nog geen een keer is het tegengevallen. Maar volgend jaar ga ik gewoon weer 1 nacht, dat is echt voldoende. Ik merk dat de jaren nu wel beginnen te tellen..Volgend jaar ga ik voor het eerst naar de elementstraat, Unpolished 2 dagen, ik ga ervoor. Ik vind overigens the Shelter geen legendarische club, de School ben ik niet geweest. Is dat de opvolger van Trouw? Ik zie wel vaak dat ze een goede programmering hebben. Ik kom alleen niet vaak in Amsterdam snachts, dan blijf ik toch meer in Rotterdam/Den Haag hangen
De School is inderdaad de opvolger van Trouw, over legendarisch gesproken.
Maar Shelter is niet van dat niveau, maar heeft altijd wel mooie namen.
Dat was zeker een mooie stage, helemaal toen het wat donkerder werd met alle lazers.Grappig die stage van Job op Draaimolen, ik was daar ook en ja. In het begin is het ff zoeken want je vraagt je toch af waar het geluid vandaan komt ofzo. Ik vind dat wel echt 1 van de gaafste stages die ik tegen gekomen ben de afgelopen jaren.
Het is sowieso vrij frappant dat een land dat zo invloedrijk was, is en zal blijven in de dance-wereld, een dusdanig schraal clubaanbod heeft. Het grootste probleem, als je het mij vraagt, is dat het voor promoters en locaties steeds moeilijker wordt gemaakt door middel van regelgeving en vergunningen. Hoe lang hoor je al niet dat het in Amsterdam slecht gaat met het nachtleven? Vervolgens stellen ze dan symbolisch een nachtburgemeester aan, maar het lever niets op.yrew schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 08:03:
*knip*
Je kunt eigenlijk alleen Amsterdam vergelijken met Berlijn qua aanzien en historie in de dance. Het verschil zit hem in de beschikbaarheid van locaties en het beleid wat betreft het uitgaansleven. Ik denk niet dat je de festivals de schuld kunt geven van de verschraling van het aanbod hier in Nederland. Ik zie het succes en wildgroei van festivals meer als een symptoom van het veranderende publiek dat dance trekt tegenwoordig. Het is een meer mainstream publiek dat meer voor de ervaring komt dan de muziek en hun keuzes maken op basis van de reputatie van een festival en grote namen die ze herkennen op de flyer.
Als je bijvoorbeeld kijkt naar Londen, dan zie je dezelfde problemen spelen als in Amsterdam. Vastgoedprijzen gaan skyhigh, waardoor locaties of onbetaalbaar worden of worden verkocht. Het stadsbestuur heeft ook liever te doen met een vastgoedinvesteerder in krijtstreep dan een of andere hippe clubeigenaar als het gaat om bestemmingsplan en vergunningen. Kijk maar wat er bijna met Fabric is gebeurd. Natuurlijk werden er enkele drugsincidenten aangegrepen als verantwoording voor het intrekken van de vergunning, om vervolgens de locatie te kunnen verkopen. Gelukkig is dat op het laatste moment niet doorgegaan.
Ik vraag me af hoe je tegenwoordig nog een succesvolle club zou kunnen beginnen in Nederland. In grote steden is huur van een locatie van dusdanige grootte zo goed als onbetaalbaar. Door tijdelijke contracten, een constant veranderende attitude ten opzichte van nachtleven vanuit de (lokale) overheid, en de steeds snellere conjunctuur in het muzieklandschap, lijkt het me echt enorm lastig om een vaste kern van bezoekers te trekken. Net zoals je de laatste jaren kunt zien op festivals, de scene draait voor een steeds groter deel op dagjesmensen. Mensen die het voor een avondje of dag tof vinden, maar niet hardcore 'in the music' zijn om iedere week in je club te komen vertoeven. En met dagjesmensen wordt het boeken van 'grote namen' belangrijker. Daarmee nemen boekingskosten steeds verder toe. Echt lastig. Daarom ook niets dan diep respect voor de clubs en promoters die in deze moeilijke markt nog steeds avonden organiseren en hun liefde en passie in de scene stoppen.
[ Voor 4% gewijzigd door Tigerblood op 05-07-2019 19:36 ]
is dit techno?
PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]
Nu live op Exit Festival 2019 Adriatique en straks Tale of US en Solomon
https://youtu.be/COYphoNCBb4
https://youtu.be/COYphoNCBb4
[ Voor 5% gewijzigd door Buizerd__NL op 07-07-2019 00:52 ]
PSN: BUIZERD____NL 4x_. Battlenet: BuizerdNL#2451
@Fugitive2008, leuk Fusion verslag zeg. Toch maar weer eens in de gaten houden voor volgend jaar.
@AyeAyeCaptain! ik reken het onder microhouse, "housey minimal techno" als ik de microhouse Wikipedia pagina mag geloven, ben daar helemaal weg van
Als je BRYZ vet vindt, luister dan ook eens naar Barac, Vinyl Speed Adjust, Piktor. Hier nog wat meer tracks, prima voor de zondagavond denk ik zo;
YouTube: Takashi Himeoka - Ludwig
YouTube: A2. Piktor - French Kiss (Original Mix) [LKMV002]
YouTube: Vinyl Speed Adjust - Closed Circuit
YouTube: Barac - Superlate Check In
@AyeAyeCaptain! ik reken het onder microhouse, "housey minimal techno" als ik de microhouse Wikipedia pagina mag geloven, ben daar helemaal weg van
Als je BRYZ vet vindt, luister dan ook eens naar Barac, Vinyl Speed Adjust, Piktor. Hier nog wat meer tracks, prima voor de zondagavond denk ik zo;
YouTube: Takashi Himeoka - Ludwig
YouTube: A2. Piktor - French Kiss (Original Mix) [LKMV002]
YouTube: Vinyl Speed Adjust - Closed Circuit
YouTube: Barac - Superlate Check In
PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]
Mooie longread van 3voor12 over de laatste dagen van BAR:
https://3voor12.vpro.nl/a.../juli/BAR-Afsluiting.html
Ik hoop dat het gat van Bar snel opgevuld wordt. De komende twee maanden is de nood niet hoog voor mij persoonlijk (want festivalsGaargod schreef op maandag 8 juli 2019 @ 19:32:
Mooie longread van 3voor12 over de laatste dagen van BAR:
Expedition was nat, te nat. Ik ben tot Marcel Dettmann gebleven en toen het door bleef regenen zijn we 300 meter verderop bij iemand binnen gaan zitten. Pinnen aan de bar is trouwens fijn. Dat geeft toch ook weer minder plastic afval en je hoeft ook niet in de rij te staan voor munten.
[ Voor 22% gewijzigd door yrew op 10-07-2019 13:18 ]
intergalactic.fm
Ik zag dat deze twee tracks van Polar Inertia nog niet gepost waren. Polar Inertia trekt mij wel, ik heb inmiddels alles op vinyl of nou ja inmiddels, binnen een week dat ik het leerde kennen eigenlijk.
Dit jaar ga ik hem voor het eerst zien op Festival Forte. De eerste nacht dat ik op dat festival was zei ik al direct dat ik daar heel graag een keer Polar Inertia zou willen zien dus ik ben best in mijn nopjes met het feit dat ik het daar ga meemaken. Ik hoop dat dat ook betekent dat hij dit jaar weer met wat nieuws uit komt, want dat is al best wel weer even geleden.
intergalactic.fm
Even het tempo omhoog hier met mijn favo dj dame.
En ::: extra kadootje paar tracks uit bovenstaande set die ik erg dik vind.
YouTube: Introversion - Lichtenberg Figure [EMERALD004]
YouTube: Parallx - The Unseen [RP4]
YouTube: Ramiro Lopez ft Juliet Fox - On Your Face (Original Mix) - Noir Music
En ::: extra kadootje paar tracks uit bovenstaande set die ik erg dik vind.
YouTube: Introversion - Lichtenberg Figure [EMERALD004]
YouTube: Parallx - The Unseen [RP4]
YouTube: Ramiro Lopez ft Juliet Fox - On Your Face (Original Mix) - Noir Music
[ Voor 52% gewijzigd door ppeterr op 11-07-2019 16:53 ]
Pan-Pot vanaf Awakenings Festival, nu in de premiere op YouTube: YouTube: Awakenings Festival 2019 Sunday - Live set Pan-Pot @ Area V
@Edwin__ enjoy Wildeburg
Zit net even de line-up te bekijken, dit is niet te doen... Wat een keuzes, geweldig wat een aanbod.
Nog andere tweakers die op ravepad gaan dit weekend?
@Edwin__ enjoy Wildeburg
Zit net even de line-up te bekijken, dit is niet te doen... Wat een keuzes, geweldig wat een aanbod.
[ Voor 16% gewijzigd door Gaargod op 12-07-2019 15:38 ]
Wel grappig die 'premières' van Awakenings. De meeste sets staan al lang op de kanalen van de DJ's zelf voordat Awakenings ze op Youtube zet, bijv: YouTube: Pan-Pot @ Awakenings Festival 2019
@paragon
Toevallig heb ik een steekproef gedaan met twee sets en die stonden er beide al op
.
Ik keek snel even in dit topic en zag die laatste post en toen dacht ik 'Maar die was toch al lang beschikbaar?'.
Toevallig heb ik een steekproef gedaan met twee sets en die stonden er beide al op
Ik keek snel even in dit topic en zag die laatste post en toen dacht ik 'Maar die was toch al lang beschikbaar?'.
Het is normaal dat de streams met de video feed later weer als premiere op youtube gezet wordt.Snippo schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 16:57:
@paragon
Toevallig heb ik een steekproef gedaan met twee sets en die stonden er beide al op.
Dat er nu toevallig 2 wat eerder op youtube staan, is toevallig
Maar ja boeie! toch...
Ai @paragon en @Snippo, die heb ik gemist. Heb niet zo goed zitten opletten in dit topic sinds Awakenings Festival, moet ik eerlijk bekennen. Ik zag nu slechts de première op het Awakenings YouTube kanaal 
Hopelijk kan ik het goed maken met deze chille acid plaat!
YouTube: 747 - Aurora Centralis [AQR006]
Hopelijk kan ik het goed maken met deze chille acid plaat!
YouTube: 747 - Aurora Centralis [AQR006]
beukerdebeuk.....
[ Voor 124% gewijzigd door ppeterr op 13-07-2019 19:43 . Reden: ppeterr wijzigde deze reactie 13-07-2019 19:43 (987524%) ]
Perron heeft toch ook wel aardige programmeringen. Ik ben er zelf nog niet geweest, dus kan verder geen oordeel geven of het een leuke tent is.yrew schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 13:14:
[...]
Ik hoop dat het gat van Bar snel opgevuld wordt. De komende twee maanden is de nood niet hoog voor mij persoonlijk (want festivals) maar vanaf half september zou het fijn zijn als er weer een plek is met een half zo goede programmering.
Moet nog even kijken waar ik naartoe ga met WttF. Zijn toch wel een aantal namen die ik nog niet gezien heb en wil bezoeken.paragon schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 17:07:
@Snippo typisch een gevalletje van N=1 uhm 2Ik had die hele post van Gaargod over het hoofd gezien.
@Gaargod Dit weekend weer even niks. Volgende week WTTF even afsluiten bij Sam Paganini
Sam Paganini als afsluiter is wel een goede. Zag hem vorig jaar al afsluiten bij Free You Mind, en dat heeft mij niet teleurgesteld.
@Tjesus Sam heeft mij nog nooit teleurgesteld en nadat ik hem bij Awakening heb overgeslagen wordt het wel weer tijd. Of ik ga weer voor de gezelligheid en sta met iedereen bij main denk alleen dat dat een wat meer groovy set wordt.
Denk dat het iets van Fjaak, Steve Rachmad, Anna, Secret Cinema word voor Sam
Denk dat het iets van Fjaak, Steve Rachmad, Anna, Secret Cinema word voor Sam
Zeker en de sfeer in Perron is ook vaak goed. Qua ruimte vind ik er ook niks mis mee, alleen het geluid valt vaak tegen. Dus ik geef het zeker wel weer een kans binnenkort. Aankomend weekend is bijvoorbeeld best sterk. De zaterdag met Sunil Sharpe en Zadig spreekt me dan het meeste aan. Misschien dat ik even ga kijken.WasBak schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 22:26:
[...]
Perron heeft toch ook wel aardige programmeringen. Ik ben er zelf nog niet geweest, dus kan verder geen oordeel geven of het een leuke tent is.
intergalactic.fm
Wildeburg is echt fantastisch elk jaar. Zware aanrader om heen te gaan!Gaargod schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 15:34:
Pan-Pot vanaf Awakenings Festival, nu in de premiere op YouTube: YouTube: Awakenings Festival 2019 Sunday - Live set Pan-Pot @ Area V
@Edwin__ enjoy Wildeburg
Terrein is enorm vet, strandjes, bamboebossen, secret stages
Muziek vond ik dat jaar ook weer goed voor elkaar, uitschieter de set van Mad Miran
PSN: BUIZERD____NL 4x_. Battlenet: BuizerdNL#2451
Over herinneringen, nostalgie, old-skool. Of wat dan ook gesproken 
Vaak zet ik hier heel recent spul neer, maar soms duik ik toch mijn "vroeger" in.
Bolland kent iedereen wel denk ik, Abbeloos misschien ook wel, onder de naam T99.
Daarom even iets recent van Bolland, en een set die ook niet al te oud is. Maar toch
veel aspecten heeft van het "vroeger". Iets minder techno, althans...hedendaagse techno.
Eerst wat acid, daarna de set.
YouTube: CJ Bolland b2b Olivier Abbeloos T99 The Sound of Belgium Boiler Room...
Vaak zet ik hier heel recent spul neer, maar soms duik ik toch mijn "vroeger" in.
Bolland kent iedereen wel denk ik, Abbeloos misschien ook wel, onder de naam T99.
Daarom even iets recent van Bolland, en een set die ook niet al te oud is. Maar toch
veel aspecten heeft van het "vroeger". Iets minder techno, althans...hedendaagse techno.
Eerst wat acid, daarna de set.
YouTube: CJ Bolland b2b Olivier Abbeloos T99 The Sound of Belgium Boiler Room...
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Erg fijne knaller van Alan Fitzpatrick
YouTube: Alan Fitzpatrick - The Approach (Original Mix) [Suara]
YouTube: Alan Fitzpatrick - The Approach (Original Mix) [Suara]
Leuk, Intercell komt met een outdoor editie op 24 Augustus. Als ik de mail goed begrijp, in de buitenbinnenplaats (jaja) van de H7 loods! Met o.a. Ceephax Acid Crew live op de line up. Ik heb 'm vast met potlood in de agenda gezet, nog even aankijken hoe ik de week ervoor Lowlands doorkom
Gaat wel lkkr hier in de techno tent bij wttf
TOPPP met daxJ. Waar zijn de live streams ?paragon schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 17:19:
Gaat wel lkkr hier in de techno tent bij wttf
[ Voor 4% gewijzigd door ppeterr op 20-07-2019 17:48 ]
@ppeterr thanks. Was lkkr festival weer. Begonnen in de techno tent was ook wel handig qua de heftige buien. Rodhad zorgde ervoor dat ik er meteen lekker inzat. Dax J knalde lekker door. Daarna toch even naar main gegaan, maar Sven Vath stelde me weer teleur. Dus snel maar Anna opgezocht bij een kleine stage. Heerlijke vibe die nog ff verbeterd werd door Secret Cinema. Uiteindelijk eindigde Sam Paganini op main omdat Joseph Capriati er niet was. Dus daar lkkr afgesloten.
Ik ben dus niet de enige die Sven Väth vond tegenvallen. Beetje een rommeltje qua stijlen ofzo wat vrij irritant was. De techno tent was zeker top maar 's avonds was die iets te voor mijn stemming met die stroboscoop. Prima vermaakt in ieder gevalparagon schreef op zondag 21 juli 2019 @ 14:12:
@ppeterr thanks. Was lkkr festival weer. Begonnen in de techno tent was ook wel handig qua de heftige buien. Rodhad zorgde ervoor dat ik er meteen lekker inzat. Dax J knalde lekker door. Daarna toch even naar main gegaan, maar Sven Vath stelde me weer teleur. Dus snel maar Anna opgezocht bij een kleine stage. Heerlijke vibe die nog ff verbeterd werd door Secret Cinema. Uiteindelijk eindigde Sam Paganini op main omdat Joseph Capriati er niet was. Dus daar lkkr afgesloten.
Mooi spul dit. Namen ook even verder nagegaan, maken mooi spul. Thanks!VHS schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 11:20:
Daar wil ik graag deze aan toevoegen:
[YouTube: Synthek & Audiolouis - Unwise [ Polar Inertia Remix ]]
Ik moet zeggen dan het qua buien het wel een meeviel. Pas in het begin of halverwege bij Daan Groeneveld bij de Garden begon het te regenen. Vanaf toen alleen maar naar de overdekte stages gegaan (House, Techno en Aurora. Misschien tijdens Rødhåd dat het ook aan het regenen was, maar toen zat ik al veilig. Dax J en Kobosil nog gezien. Dat ging toch wel weer heerlijk.paragon schreef op zondag 21 juli 2019 @ 14:12:
Anna heb ik helaas alleen het einde kunnen zien, maar die zet ik wel op mijn lijstje voor Drumcode.
Al met al blijft Welcome to the Future toch wel een van de leukere festivals. Als de line-up weer net zo goed is, dan ga ik daar volgend jaar weer heen.
En over Sven Väth. Ik weet het zelf ook niet. Vorige jaar gezien met Dockyard ADE, en toen vond ik het net niet voor mij. Zal wel een kwestie van smaak zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door Tjesus op 21-07-2019 21:17 ]
@Tjesus was tijdens Rodhad idd. Zelf geen last van gehad. Maar het regende wel een paar X echt hard. Sven Vath nu al voor de 3de keer bij hem weggelopen. Afgelopen Awakenings ook, maar toen was het iig nog beter dan gisteren. Iedereen met wie ik was wilde ergens anders heen toen hij bezig was. Het klonk echt nergens naar.
Is het niet gewoon zo dat Sven echt op z'n retour is? Zijn label Cocoon wordt ook met het jaar minder relevant. Vroeger waren die Cocoon Compilations echt heilig. Sven's eigen Sound of the Xth Season mix CDs waren toen ook nog hoogtepuntjes. Maar de laatste jaren lijkt het allemaal een aflopende zaak. Een levende legende, maar de shine is er wel van af.Tjesus schreef op zondag 21 juli 2019 @ 21:14:
[...]
En over Sven Väth. Ik weet het zelf ook niet. Vorige jaar gezien met Dockyard ADE, en toen vond ik het net niet voor mij. Zal wel een kwestie van smaak zijn.
Heerlijke set, gisteren vol gas aangehad thuis. Vette locatie ook!
Zwoel setje dit keer van Chris, lekker hoor. Rustig maar toch stevig en wild!
13 juli was Bauhauz, deze keer in Doornroosje nijmegen.
Laura van Hal draaide wel lekker.
Ook SNTS en I hate models
lekker knallen.
[YouTube: SNTS - Boiler Room Berlin Live Set]
18 juli draaide Carl Craig, detroit techo
persoonlijk ben ik wat meer van de stevigere techno, maar toch een lekkere vibe
Laura van Hal draaide wel lekker.
Ook SNTS en I hate models
lekker knallen.
[YouTube: SNTS - Boiler Room Berlin Live Set]
18 juli draaide Carl Craig, detroit techo
persoonlijk ben ik wat meer van de stevigere techno, maar toch een lekkere vibe