Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:09
https://www.kaiostech.com

Tussen al het geweld van Android en iOS, is er weer een nieuw OS naar voren gekomen.
Blijkbaar bestaat het al wat langer, maar met de komst van de 8110 Reloaded van Nokia krijgt het ook in het Westen meer aandacht.

Als ik naar mezelf kijk, gebruik ik, behalve wat sociale app’s als Whatsapp en Instagram,weinig smart- functies meer.
Gezien wat geruchten, en meldingen op Twitter, zal er ook een Whatsapp app komen naar KaiOS.
Ideaal denk ik, dagen lang met een accu lading doen, toch simpele smart-functies/app’s, ...
Merendeel doe ik tegenwoordig op de tablet.

Wat vinden jullie?

8*400 ZO + 7*400 NW = 6kWp | 40° | Flevoland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denPes
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-02 09:29

denPes

delete account

censuur

[ Voor 104% gewijzigd door denPes op 10-08-2021 18:37 . Reden: - ]

delete account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
Wat ik zo begrijp, ligt het er vooral aan wat de telefoonproducent voor functie toevoegd aan het OS.
Standaard word er een kaal OS geleverd.

Kan nog niet echt reviews vinden van het OS, en dan zeker de 8110, over wat het allemaal kan, behalve wat Google dingen (maps, agenda), maar ik verwacht ook wel een redelijke mail app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-07 16:34

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Titelchange, zodat het in lijn is met de rest van de topics.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saturnfreeway
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15-06 22:47
Goed nieuws vandaag:

nieuws: Google investeert 22 miljoen dollar in besturingssysteem voor goedkop...

Ben benieuwd hoe dit OS gaat groeien en hoe het een mooi alternatief kan worden voor al het smartphone-geweld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shiptronic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-12-2021
Als data slurper Google zich er mee bemoeit hoef ik het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-07 18:17
Jammer dat de camera van de 8810 maar 2 MP is, anders zou het helemaal top zijn. Camera is voor mij wel belangrijk voor een telefoon (daarom heb ik nog een Lumia 950), ik neem niet overal een compact-camera mee naar toe (al is dat wel een overweging om te maken). Maar verder is ie helemaal top. Internetten kan ook op een klein scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
En nu dan toch Whatsapp op dit OS!
Jammer genoeg ben ik al overgestapt op Android (Redmi Note 5).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

ik heb vandaag een KaiOs nokia 8810 binnen - gekocht omdat ik benieuwd was naar het OS en de ervaring (82 EUR bij belsimpel - die verkopen dat dus gewoon). Een gele banaan dus, hoe gaaf is dat?

er lijkt vooralsnog snake op te zitten, en wat meer meuk - later meer.

edit: er is geen home knop - dus om uit snake te komen kost het enige moeite om weer in het hoofd menu te komen. dat viel tegen.
Net zoals het invoeren van het wachtwoord van mijn wifi netwerk met T9. Laat ik het er op houden dat de echte nokia betere T9 implementaties had (waarbij de 0 niet achter 9 andere kliks zat).
Vooralsnog ben ik niet erg positief over het OS en de 8110/. maar misschien als ik er morgen mijn Tele2 4G kaartje induw dat ie losgaat ;) (nu alleen nog maar op WIFI getest).

[ Voor 50% gewijzigd door franssie op 08-07-2018 01:28 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 07:01

4play

-Nintendo- fan

Hey @franssie hoe is het nu met je simkaart erin?

een "nieuw" OS om mee te prutsen is altijd interessant. Ook omdat je beveiligings technisch goed zit aangezien er geen boef is die deze super zeldzame telefoons gaat hacken :)

[ Voor 63% gewijzigd door 4play op 12-07-2018 21:20 ]

【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

4play schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 21:19:
Hey @franssie hoe is het nu met je simkaart erin?

een "nieuw" OS om mee te prutsen is altijd interessant. Ook omdat je beveiligings technisch goed zit aangezien er geen boef is die deze super zeldzame telefoons gaat hacken :)
Goede - ik had een prepaid 4g kaart bij tele2 besteld maar nog niet mogen ontvangen. Ik wilde het testen met met huidige maar ik had zo snel geen micro houder voor mijn nanosim.
edit: blijkbaar ging er iets fout in de bestelling. Ik heb inmiddels wel mijn gmail contacten kunnen syncen etc. Terug van swipe naar t9 is wel een kleine hel, zeker op dat schermpje.

[ Voor 15% gewijzigd door franssie op 12-07-2018 21:31 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• saturnfreeway
Misschien interessant, video van TechAltar over KaiOS:

YouTube: How KaiOS Is Becoming the 3rd Major Mobile OS

• saturnfreeway
KaiOS heeft de laatste weken flink wat werk verzet op hun social media, er staan interessante artikelen op Medium:

https://medium.com/@kaiostech

En de blog op hun website biedt ook interessante info, o.a. dit:

https://www.kaiostech.com...hat-are-powered-by-kaios/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

Ik zag op Twitter dat ook CAT met een KaiOs telefoon komt.

https://twitter.com/benwood/status/1035523666451333121

Send wat ruiger model met gewoon dezelfde specs als de Nokia. Prijs weet ik zo niet.

[ Voor 73% gewijzigd door 4play op 03-09-2018 11:24 . Reden: Code geplakt ipv twitter url ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timjager
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 01-06 21:20
Weet iemand hoe je in Nederland aan de Jio Phone 2 moet komen? Of dat er nog meer qwery telefoons met KaiOS op de markt komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

De Jio phone is locked op het Jio netwerk je hebt er niets aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saturnfreeway
WhatsApp is vanaf deze week beschikbaar in de JioStore (een gesloten versie van de officiële KaiOS store) op de JioPhone in India:

YouTube: How to get WhatsApp on JioPhone

Op Facebook doet KaiOS geen uitspraken over wanneer de app naar de KaiOS store komt voor andere apparaten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Toch goed nieuws dat ze het werkend hebben gekregen. Nu nog even geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Laatst online: 08:21

Herman

FP ProMod
Ik ben wel benieuwd naar gebruikerservaringen :)

Heb je bijvoorbeeld een account nodig om het toestel te kunnen gebruiken? Is de e-mail app bruikbaar? etc.

Interessante video!. De samenwerking met Google is inderdaad jammer. Is inmiddels meer bekend over het bedrijf achter KaiOS? Ik ben een 'feature phone' aan het overwegen als alternatief op alle data-verzamelaars maar ben bang dat ik straks met dit OS van de regen in de drup beland.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• lutj
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-07 16:15
Herman schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 20:31:

Heb je bijvoorbeeld een account nodig om het toestel te kunnen gebruiken? Is de e-mail app bruikbaar? etc.

Is sailfish op een Nokia 3310 dan niks voor je?

[...]

Interessante video!. De samenwerking met Google is inderdaad jammer. Is inmiddels meer bekend over het bedrijf achter KaiOS? Ik ben een 'feature phone' aan het overwegen als alternatief op alle data-verzamelaars maar ben bang dat ik straks met dit OS van de regen in de drup beland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Is er in Nederland een telefoon met dit OS op de markt waarbij WhatsApp het doet? Ik probeer iemand aan het appen te krijgen die geen smartphone wil..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johnnnygoud
  • Niet online
@Glacier Nog niet, maar op de Nokia 8110 moet het binnenkort ook komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Herman schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 20:31:

[...]

Data verzamelen gebeurt in gmail zelf voor een groot deel dus als je dat gebruikt hang je sowieso. Het is een klein flutschempje en een t9 toetsenbord dus bruikbaar? Nauwelijks. Voldoende om bij te blijven? Redelijk. Ik hoop op whatsapp want dat is nu toch wel bij mij het voornaamste communicatiekanaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herman
  • Laatst online: 08:21

Herman

FP ProMod
Wordt bij installatie ook een account gevraagd? (gmail o.i.d.)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Herman Dat weet ik niet zeker meer, in ieder geval dacht ik wel een kaiostech account voor de appshop. Ik heb ingelogd bij google om mijn contacten te importeren (let wel niet synchroniseren). Dus was nu wat doet weet ik niet meer. Misschien dat als W'app er is ik eerst een factory reset doe.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

De langzaamheid waarin de patches en updates uitbrengen is wel wat tergend.
Zelfs de communicatie erover op hun blog en Twitter is erg sumier.

We werken eraan
Er komen meer apps
Kun je meer informatie geven
We hebben het doorgegeven aan ons techteam/ontwikkelaars

Zijn de enige antwoorden die ze geven op hun Twitter accounts.

Er zitten nog meer dan voldoende bugs en slordigheden in hun OS. Maar snelheid in ontwikkelen of openheid over welke features ze aan denken lijken geen gegevens te zijn waar KaiOs mee bekend is.

Zelfs indicaties wanneer ze een patch willen gaan doen geven ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-07 20:43
Ik overweeg een not-so-smart phone 'voor erbij' te kopen (om aan de kinderen mee te geven naar de muziekschool, en om eventueel op reis mee te nemen). Het zou de CAT B35 worden, die ook 4g heeft en op Kaios draait. (& IP68 rating heeft en schokbestendig is, niet onbelangrijk)

Zijn er momenteel schoonheidsfoutjes die het gebruik als day to day telefoon verhinderen/lastig maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Dryhte hangt er vanaf wat je als telefoon wenst en wat je er van verwacht. Momenteel kan je er goed mee bellen en mee sms'n. Email en web is zeer beperk (denk aan wap) en dat zal nooit beter worden door het beperkte scherm. Het wachten is op whatssap (of signal) om een groepschatapp te hebben. SMS is niet geschikt voor groepsgesprekken helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Calendar & contact sync werkt ok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Dryhte schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 22:47:
Nee niet helaas. Wat ik zover van het ding weet (ik gebruik 'm niet) is er geen active sync maar moet je handmatig je contacten en afspraken downloaden uit gmail. Dat zal hopelijk veranderen maar nu is het nog wat behelpen.
Misschien dat iemand anders andere ervaringen heeft, ik men maar eentje van de bezitters van een KaiOS telefoon.

edit: net de banaan even opgestart en gesynchroniseerd maar de agenda geeft allen de telefoon en geen google calender.

eigenlijk is het een wifi hotspot waarmee je kan bellen en sms'n

[ Voor 16% gewijzigd door franssie op 11-10-2018 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:07
Dryhte schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 22:47:
Je kan alleen een import doen vanuit Google contacts / calender of de Outlook equivalenten, geen sync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
musicfreak schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 13:00:
[...]

Je kan alleen een import doen vanuit Google contacts / calender of de Outlook equivalenten, geen sync.
Daar zou ik nog niet mee inzitten, maar ik neem aan dat 't ook niet geautomatiseerd kan worden? (ik kan leven met 1 richtings verkeer)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

Momenteel doet kalender sync het nog niet tenzij je 2 step autificatie uit zet in je hele google profiel.

Weer een "we geven het door aan het techteam we werken er aan." Antwoord daarover gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Ochja 'k heb een B35 besteld, we zien wel. Is toch voor de kinderen, kan ik mooi tussendoor even inschatten wat dat waard zou zijn als dagelijkse (vervang) telefoon.

EDIT: 2 dagen in bezit. Argh, ze hebben GEMS (bejeweled clone) ontdekt :X

Verder werkt 't allemaal prima, al denk ik niet dat de 4G erg veel gebruikt zal worden, 't is goed om het te hebben, net als de rugged/IP68 uitvoering.

[ Voor 41% gewijzigd door Dryhte op 24-10-2018 16:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luiwammes
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-09-2024
Ik heb nu inmiddels al weer een tijdje een Nokia 8110 met KaiOS erop. Eerlijkgezegd ben ik redelijk teleurgesteld. De specs lijken leuk; 4G, GPS Bluetooth enz., maar de "apps" die verkrijgbaar zijn zuigen. Op wat spelletjes na zijn er al maanden lang slechts 5 apps beschikbaar. Alsof niemand ook maar iets ontwikkelt voor dit platform. Daarbij zijn Twitter en Facebook simpelweg links naar de mobiele webversies. De "apps" worden dus geopend in de voorgeinstalleerde browser. Die is hopeloos traag en nauwelijks te bedienen doodat dit met een erg slecht reagerend cursorpijltje moet. Geloof me dit maakt het gebruik van Twitter en FB alleen voor mensen die van zelfkwelling houden.

De enige app die redelijk goed werkt is de Maps van Google. Laat netjes zien waar je bent en je kunt er zelfs een route mee uitstippelen. Verwacht alleen geen navigatie.

Al maanden en maanden wordt er Whatsapp beloofd. Sterker nog, dat was 1 van de redenen dat ik deze foon heb gekocht. Helaas hoor ik al maanden en maanden ook daar niets meer over.

Het synchronizeren van GMail werkt goed. Ook de Google Calendar wordt goed ondersteund. Helaas, Google Contacts kun je wel importeren, maar niet synchronizeren. Wanneer je dus op bijv. je Android iemand toevoegt, zul je deze op je Nokia niet terugvinden.

Wel erg prettig om mee te bellen. Een verademing om geen 6 inch aluminium en glas tegen je oor te hoeven houden de hele tijd.

Ik blijf hoop houden, maar weet niet of Google KaiOS heeft gekocht om het groot te maken (want daar merk ik tot op heden niets van), of om een eventuele concurrent simpelweg dood te laten bloeden.

Mijn advies: Ik denk dat je met een simpel Android One toestel nog beter af bent dan met dit toestel. Deze Nokia is naar mijn bescheiden mening echt alleen voor de die-hard Matrix fans of veel bellers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

Volgens mij heeft Google niet Kaios gekocht maar alleen 22 miljoen geïnvesteerd.
Kaios is een losstaand bedrijf dat niets met google te maken heeft behalve dat het google producten in zijn OS heeft gezet. Verder ben ik het wel eens met je observatie, ik heb ook de 8110 en het is een prima toestel voor digital detox maar als je verwacht dat je een goede android achtige ervaring krijgt vergeet het danmaar.

Vooral het niet uitkomen van verschillende apps is me echt een doorn in het oog. In de tijd dat ik het toestel heb zijn er maar een paar (prut) spelletjes uitgekomen. En verder dus helemaal niets. Er is ook nog een update voor de assistent geweest voor ongeveer 24 uur.

Ik hoop nog dat ze bij de volgende OS update gelijk een hoop dingen in de store gaan zetten.

Ik heb een beetje spijt van mijn Nokia 8110 vooral de vorm van de telefoon zorgt er in mijn broekzak voor dat het er regelmatig vreemd uitziet omdat de telefoon een halve slag draait en dan drwas op je been uit je broekzak puilt. Ik denk dat ik achteraf liever de CAT had gekocht.

En nu wil ik graag Wattsapp net als bijna iedereen op twitter.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ik heb ook de 8810 en apps mis ik niet, hooguit navigatie maar dat komt misschien nog wel met maps - behalve Whatspp ... die mis ik enorm. Zozeer zelfs dat ik de 8810 niet gebruik.
Ik heb 'm gekocht voor de lange stand by tijd en de detox van alle leuke apps, maar zonder whatsapp kan ik blijkbaar niet ;)

edit: en de parkmobile app is ook wel handig ...

[ Voor 7% gewijzigd door franssie op 11-11-2018 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuitebolletje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-07 16:52
hi all.. Ik kan het me niet meer herinneren waar ik het gelezen heb, maar ergens dacht ik gelezen te hebben dat Whatsapp nu wel is uitgekomen voor de 8810. Kan iemand dat bevestigen of is het nog steeds wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
't was niet voor de 8110 maar voor een ander toestel (https://blog.whatsapp.com...App-for-JioPhone-on-KaiOS). De JioPhone heeft zijn eigen app store, niet die van KaiOs.

Whatsapp komt dus allicht wel, ooit, maar op dit moment is 't er nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:07
Klopt helemaal. En als WhatsApp wel uitkomt dan wordt het vast ook in [Nokia 8110 4G] Ervaringen & Discussie besproken. Ik zou dat topic dus ook even bookmarken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

Whoahhhh een nieuwe categorie in de store... Sport, met daarin één app.

Nog altijd geen Whatsapp maar er is de afgelopen periode wel meer en meer beweging in de store.

Er zijn ook weer "heel veel" spelletjes bijgekomen.

De spelletjes die standaard op de telefoon staan zijn wat ingewikkelder dan die simpele zut uit de store. Maar het begint nu zowaar een beetje ergens op te lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Facebook staat er inmiddels wel op, helaas nog geen Whatsapp.

EDIT: en wat al die spelletjes betreft, die kunnen me gestolen worden ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Dryhte op 10-01-2019 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

Staat er bij jou een Facebook app in de kaios winkel?

Die spelletjes zijn echt te erg en zinloos inderdaad.

[ Voor 34% gewijzigd door 4play op 10-01-2019 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saturnfreeway
Een van de beloofde toestellen van het Poolse Maxcom, de MK241, is inmiddels uit, zie

https://www.maxcom.pl/en/...com-classic-mk241-4g.html

Geen idee of je er in Nederland aan kunt komen, de online shop is in het Pools. Geen nieuws over de versie met betere specs, de MK281 (https://www.kaiostech.com...ed-by-kaios/#maxcom241281)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
4play schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 16:56:
Staat er bij jou een Facebook app in de kaios winkel?

Die spelletjes zijn echt te erg en zinloos inderdaad.
Jazeker, op de Cat B35.

Kaios versie 2.5, platform versie 48.0a2

[ Voor 8% gewijzigd door Dryhte op 15-01-2019 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Ik hoorde dat er de Nokia Bananenfoon een update gekregen heeft waardoor hij Whatsapp kan gebruiken.

Vanavond de Cat B35 even checken, want indien Whatsapp erop komt wordt die plots wel bruikbaar voor mij (niet echt definitief wegens ontbreken navigatie, itsme & bankieren, maar laten we zeggen wel voor langere tijd (vakanties,...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

De Nokia draait op KaiOS 2.5.1 inmiddels een heeft Whatsapp inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
CAT B35 heeft momenteel WhatsApp, alleen faalt het downloaden telkens... Misschien omdat er geen simkaart in de telefoon zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

Ja je moet data en een simkaart hebben voordat je updates en whatsapp kunt downloaden.

Beetje vreemd maar zo heeft KaiOS het geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Laatst online: 11:49
Kan je de Google dingen uitzetten of verwijderen?

Die pricewatch: Nokia 2720 Flip Zwart lijkt mij een leuk toestel voor erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
4play schreef op maandag 4 november 2019 @ 23:22:
Ja je moet data en een simkaart hebben voordat je updates en whatsapp kunt downloaden.

Beetje vreemd maar zo heeft KaiOS het geregeld.
Zelfs met data en simkaart lukte het nog niet, helaas...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:54

Theo

moederbord

toro schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 16:51:
Kan je de Google dingen uitzetten of verwijderen?

Die pricewatch: Nokia 2720 Flip Zwart lijkt mij een leuk toestel voor erbij :)
Helaas niet :'( Google heeft zo'n 22 miljoen dollar geïnvesteerd in KaiOS, en wil daar natuurlijk wel iets voor terugzien.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:30
Is het onderhand al mogelijk om standaard apps te verwijderen? Ik heb net een Nokia 800 tough en er staat wat standaard spelletjes welke maar 3x te spelen zijn.
Het liefst zou ik het er allemaal afgooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DokterZorro
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-12-2020
oddish2211 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 11:09:
Is het onderhand al mogelijk om standaard apps te verwijderen? Ik heb net een Nokia 800 tough en er staat wat standaard spelletjes welke maar 3x te spelen zijn.
Het liefst zou ik het er allemaal afgooien.
Veel gehoorde klacht. Dat kan helaas niet behalve dan als je serieus aan het hacken slaat. Als je meer wil weten kijk dan even op deze site:
https://sites.google.com/...ckers/root/temporary-root
Zo te zien zijn er wel mogelijkheden om preinstall meuk eraf te keilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Dryhte schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 21:47:
[...]

Zelfs met data en simkaart lukte het nog niet, helaas...
Ter info, ik heb dit toch aan de praat gekregen door een factory reset te doen. Nu eindelijk whatsapp op KaiOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunTaker
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-07 11:32
Hoe zit het met onder andere het ontvangen van berichten?
Voor m'n vader na de Cat35 nu een nokia tough gekocht. Met de gedachte dat het meerdere problemen zou oplossen, gezien de cat niet bepaald goed werkte. Hij werkt sowieso al wel vlotter, zaklamp was wel weer minder dan. Maar bijna dezelfde problemen kwamen ook hier opzetten.

Ter test stuurde we met meerdere abbo's een smsje als test. Dat kwam veeeeeel later aan. Met de Cat was het zelfs 2dagen later.
Als hij een sms stuurde, kwam deze wel meteen bij ons aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
RunTaker schreef op maandag 27 juli 2020 @ 18:49:
Hoe zit het met onder andere het ontvangen van berichten?
Voor m'n vader na de Cat35 nu een nokia tough gekocht. Met de gedachte dat het meerdere problemen zou oplossen, gezien de cat niet bepaald goed werkte. Hij werkt sowieso al wel vlotter, zaklamp was wel weer minder dan. Maar bijna dezelfde problemen kwamen ook hier opzetten.

Ter test stuurde we met meerdere abbo's een smsje als test. Dat kwam veeeeeel later aan. Met de Cat was het zelfs 2dagen later.
Als hij een sms stuurde kwam deze wel meteen bij ons aan.
Ik heb door een falende Fairphone (intussen opgelost) een dag of drie met de Cat doorgebracht. Als pure telefoon voldeed die prima hoor, sms en WhatsApp ontvangen/sturen. Ok, ben geen fan van de T9 implementatie maar ik miste enkel de smartphone eigenschappen (bank apps, ItsMe, Dropbox, calendar Sync,... ). Prima als telefoon dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Ik vind dit os een beetje een kwestie van: veel beloven weinig geven.
er zijn miljoenen in dat bedrijf gepompt maar de ontwikeling is zo ontzetend traag, ik geloof dat er al minstens een jaar geen nieuwe release meer is uitgekomen of hebben jullie die wel gezien?
ook is kaios gewoon niet bereid om bugs op te lossen. als je ernaar vraagt is het: we kunnen geen uitspraken doen over lopende updates, of we kunnen het enkle doorgevven. dingen die ik als blinde gebruiker nogaltijd mis:
1. een fatsoenlijk werkende screenreader, readout kan enkele dingen maar niet webbrowsen/smsberichten diee je schcirjft teruglezen, contactenlijsten goed weerevven, apps zijn vrijwel nooit toegankelijk ook whatsapp e.d. niet
- geen nedderlandse spraak
- geen nederlandse google assistant, of hebben origineel nederlandse nokia-toestellen die wel?
al die probblemen heb ik al riuim een jaar, en geen enkele bug is gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:32

XanderDrake

Build the future!

dicksterk schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 21:49:
Ik vind dit os een beetje een kwestie van: veel beloven weinig geven.
er zijn miljoenen in dat bedrijf gepompt maar de ontwikeling is zo ontzetend traag, ik geloof dat er al minstens een jaar geen nieuwe release meer is uitgekomen of hebben jullie die wel gezien?
ook is kaios gewoon niet bereid om bugs op te lossen. als je ernaar vraagt is het: we kunnen geen uitspraken doen over lopende updates, of we kunnen het enkle doorgevven. dingen die ik als blinde gebruiker nogaltijd mis:
1. een fatsoenlijk werkende screenreader, readout kan enkele dingen maar niet webbrowsen/smsberichten diee je schcirjft teruglezen, contactenlijsten goed weerevven, apps zijn vrijwel nooit toegankelijk ook whatsapp e.d. niet
- geen nedderlandse spraak
- geen nederlandse google assistant, of hebben origineel nederlandse nokia-toestellen die wel?
al die probblemen heb ik al riuim een jaar, en geen enkele bug is gefixt.
Jammer om dit te lezen.

KaiOS is in ieder geval nog niet opgegeven door bijv. Nokia, want er komen weer twee nieuwe modellen aan:
https://tweakers.net/nieu...t-voor-49-en-79-euro.html

Ik hoop dat dit gepaard gaat met een KaiOS versie upgrade. Want het geheel is nog lang niet af begrijp ik uit het Nokia 8110 topic, veeel bugs.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ikheetchris
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-07 21:16
Ik heb nu een Nokia 8110 4G sinds, volgens mij oktober, in gebruik. Ik heb het vooral gekocht om alle verleidingen van een smartphone te vermijden. Gewoon een beetje kunnen bellen en af en toe op berichten reageren als deze dringen zijn. Een telefoon als hulpmiddel in plaats van een afleiding.

Mijn ervaring met het besturingssysteem is echter dat het traag is. Ik heb er een QR-codelezer, PDF-lezer en WhatsApp opgezet, aangezien Nederland verwacht dat je daar via bereikbaar bent. Daarnaast heb ik er een OTP-applicatie (KaiAuth) erop gesideloadet en alle standaardmeuk van Google, Facebook en wat dan ook gelijk verwijderd. Dat lijkt mij niet heel veel. Maar het systeem registreert toetsaanslagen regelmatig dubbel, wat heel vervelend is. Zo stuur ik ongewenst berichten omdat ik een leesteken selecteer, maar het de middelste knop dubbel registreert. Ik maak enorm veel tikfouten hierdoor, terwijl ik toch best wel vloeiend met een T9-toetsenbord kan typen.

Ik wil nog wel een keer proberen om het systeem naar de fabrieksinstellingen te zetten, als anderen niet zo'n ervaring hebben, maar dan moet ik wel eventjes de moeite namen om een back-up van het toestel te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:42

snmght

imho dan he

Ik heb ook een Nokia 8110 maar kan WhatsApp niet meer gebruiken. Hij meldt dat de huidige versie verouderd is en wil dan de store openen. Die blijft hangen op 99% bij het openen. Ook als ik de store zelf opstart en na het opnieuw aanzetten van het toestel.

Ik kan zo gauw geen fix vinden online. Iemand ideeën?

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:32

XanderDrake

Build the future!

snmght schreef op zondag 16 mei 2021 @ 20:41:
Ik heb ook een Nokia 8110 maar kan WhatsApp niet meer gebruiken. Hij meldt dat de huidige versie verouderd is en wil dan de store openen. Die blijft hangen op 99% bij het openen. Ook als ik de store zelf opstart en na het opnieuw aanzetten van het toestel.

Ik kan zo gauw geen fix vinden online. Iemand ideeën?
Gezien hoe weinig posts hier en in het 8110 topic erbij komen, vrees ik het ergste.
Er is heel weinig interesse in dit alternatief voor Android, ondanks dat er nieuwe telefoons en versies uitkomen.

Erg jammer. Ik denk dat mijn focus op een open, lichtgewicht OS met iets betere privacy gaat switchen richting de Linux versies die door de Pinephone worden gepionierd.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oooskar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06 21:53
Sinds twee weken gebruik ik ook kaiOS. Best prima! Ik heb nu m'n sim in de kaiOS telefoon, en m'n Iphone gebruik ik daardoor veel minder. Maar als ik internet nodig heb gebruik ik een hotspot via kaiOS.

Één ding en misschien weten jullie de oplossing; mijn Gigaset G7 geeft een notificatie als de batterij vol is. Ergelijk, vooral in de nacht. Weten jullie hoe je dit permanent uit krijgt?

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:30
oooskar schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 14:26:
Sinds twee weken gebruik ik ook kaiOS. Best prima! Ik heb nu m'n sim in de kaiOS telefoon, en m'n Iphone gebruik ik daardoor veel minder. Maar als ik internet nodig heb gebruik ik een hotspot via kaiOS.

Één ding en misschien weten jullie de oplossing; mijn Gigaset G7 geeft een notificatie als de batterij vol is. Ergelijk, vooral in de nacht. Weten jullie hoe je dit permanent uit krijgt?
Hoe simpel is KaiOS tegenwoordig? Mijn schoonvader heeft een nieuwe telefoon nodig, 70+ en gewend aan dumbphones... ik zag een best leuke telefoon https://tweakers.net/pric...ergizer-e282sc-zwart.html met dit OS en hoor graag wat ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oooskar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06 21:53
Het kan best veel, zoals whatsapp. Maar ook weer niet. Het belangrijkste voor mij was de hotspot.

Ik ben overgestapt op een CAT S20. Die bevalt goed, want kan ik ook mee bankieren en mediteren.

KAIos kan dat niet.

Ik heb nog een Nokia 2720 liggen met KAIos mocht je die willen overnemen?
Pagina: 1