Waar is de grammar nazi?

Pagina: 1
Acties:
  • 647 views

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11 16:19

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Topicstarter
Ik zit nog steeds te wachten op de dag dat iemand hier op het forum een user aanmaakt genaamd "Grammar Nazi" of "de Taalpurist" o.i.d. en te pas en te onpas de taalfouten van de posts hier gaat lopen verbeteren.

Erger jij je ook zo aan de mensen die "me" typen in plaats van "m'n", maar heb je geen zin om de irritante verbeteraar uit te hangen? Geen probleem: tip de Taalpurist en die doet het vuile werk voor je >:).

Ik heb er zelf geen tijd voor (over), maar er zijn vast vrijwilligers die deze rol op zich willen nemen. Lijkt iemand dit wat?

www.nintendocasemods.com

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

In plaats van vrijwilliger te worden kunnen dat soort types beter leraar worden. Het zijn immers echte schoolmeesters.

Is het lerarerentekort ook in één klap opgelost.

Maar nee, ik denk niet dat dat gaat gebeuren. De schoolmeester uithangen vanachter een toetsenbord is immers makkelijker ;)

Virussen? Scan ze hier!

• Roflzor
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-12 09:25
Volgens mij is een forum juist bedoelt om de discussie aan te gaan en jezelf te voorzien van informatie. Als de essentie van de boodschap maar goed overkomt, is het niet belangrijk dat alle d-tjes en t-tjes goed zijn.

Natuurlijk komt er af en toe wel een pareltje voorbij waar 500 woorden achter elkaar zijn geplakt zonder punten of hoofdletters, maar dit zijn uitzonderingen. Ik geloof niet dat tweakers een fijner forum wordt als er dedicated iemand bezig is om alle taalfouten te verbeteren.

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Roflzor schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 11:33:
Volgens mij is een forum juist bedoelt ...
bedoeld

;)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het is 2018, bijna elk pakket heeft auto-correct, waar maak je je druk over?

Het is niet alsof de huidige Nederlandse woordenschat statisch is; elk jaar komen er woorden, regels en verbeteringen bij.
de taalfouten van de posts hier gaat lopen verbeteren
Posts maken geen fouten... ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Roflzor
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-12 09:25
De essentie van mijn bericht wordt hier bewezen, ik geloof niet dat de gemiddelde tweaker blij wordt als iemand alleen een verbetering plaatst zonder verdere on-topic input te geven ;)

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
We moeten hem maar eens zoeken inderdaad, en het lijkt belangrijk de geschiedenis niet te vergeten.

GrammarNazi Topic
En gerelateerd:
Taalverloedering?
Is het echt zo slecht gesteld met schrijven in Nederland?
Taalverloedering?
Taalpurist

[ Voor 19% gewijzigd door begintmeta op 03-03-2018 11:50 ]

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Uhm, juist ja. Misschien past een dergelijk topic elders, maar niet in AZ. Deze gaat op slot.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.