Ik heb onlamgs een nieuwe platenspeler gekocht met kleine voorversterker om volume te regelen, maar vind dat toch niks. Dir versterkertje heeft maar 1 ingang dus cd speler kan er niet bij. Ik heb nog een oude versterker mr de speakers moeten met losse gestripte draadjes aangesloten worden. De B&O speaker heeft tulp aansluiting. Hoe kan ik speaker aansluiten op versterker?
Je kunt natuurlijk altijd een tulp-stekkertje kopen, en daar een draadje aan monteren. Iets als dit: https://www.allekabels.nl...71/1704/tulp-stekker.html
nvm, het zijn actieve speakers.
nvm, het zijn actieve speakers.
[ Voor 11% gewijzigd door ikvanwinsum op 03-03-2018 10:04 ]
U zegt: ‘Alles is toegestaan.’ Zeker, maar niet alles is goed. Alles is toegestaan, maar niet alles is opbouwend.
.
[ Voor 100% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 18:15 ]
Het is een B&O Beoplay A9.Marcel schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 09:19:
Je had een voorversterker en speakers met tulp aansluiting... Zijn dit actieve speakers dan?
Ik ben niet duidelijk genoeg, geloof ik. Uit mijn B&O speaker komt tulpaansluiting. In mijn oude versterker zit speakeraansluiting waar je losse draadjes moet vastklemmen. Ik kan de tulpjes wel van de speaker afhalen, maar liever niet natuurlijk. Is er iets van een adapter-achtig iets waar je tulp in steekt en een ande andere kant losse draadjes in de versterker steekt?
Je wilt dus een actieve speaker aansluiten op je oude versterker?
Niet doen. Andere voorversterker zoeken.
Speakers op de line out of tape out aansluiten
Waarom niet? Wat is risico?Inverted_World schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 09:44:
Je wilt dus een actieve speaker aansluiten op je oude versterker?
Omdat er al een versterker in die b&o speaker zit uiteraard
Het zou kunnen wanneer je een kanaal hebt om puur als "power thru" te gebruiken. Dus een kanaal wat niet vertrekt wordt. Anders heb je inderdaad 2 versterkers op elkaar. Daarmee kun je je B&O stuk maken.
Een voorversterker met meerdere ingangen zou wel een goede oplossing zijn bijvoorbeeld.
Een voorversterker met meerdere ingangen zou wel een goede oplossing zijn bijvoorbeeld.
Nee, want dan valt het onder crossposten en dat is niet toegestaan...Deleon78 schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 09:27:
B&O topic kan je ook nog proberen:
Het Bang & Olufsen ervaringen/discussietopic
Dan zit je alleen wel met een vast volume wat naar de speakers wordt gestuurd. Dan geen volumeregeling via de receiver maar rechtstreeks op de speaker.PageFault schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 09:45:
Speakers op de line out of tape out aansluiten
Mooiste is een receiver met Pre-Outs om die als pre/pro (voorversterker) te gebruiken of een geheel losse processor. Goedkoper is een high level to low level converter.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Alles zonder eindtrappen heet toch een voorversterker dan wel processor dan wel prepro (pre/pro)? Ik gebruik die termen eigenlijk altijd door elkaar heen, of het nu om stereo of surround gaat.Jag schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 17:19:
@FeaR Geheel losse processor heet bij stereo ook wel voorversterker. Die zijn wel te vinden op marktplaats / kringloop winkel. deze bijvoorbeeld.
Ah, ok. Ik dacht echt dat je het over een surround pre had
. ook gezien dat je ze duur noemde.
Meer dat je een surround receiver kan nemen als je digitale ingangen nodig hebt, die waren nogal zeldzaam op oudere stereo voorversterkers. Als je alleen RCA nodig hebt dan werkt elke voorversterker inderdaad. En goedkoper voor de converter aangezien je die voor een paar tientjes oppikt en een voorversterker (surround of stereo) toch wel duurder is.Jag schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 17:43:
Ah, ok. Ik dacht echt dat je het over een surround pre had. ook gezien dat je ze duur noemde.
Mijn post was inderdaad wat kort door de bocht geschreven, maar qua idee/bedoelingen toch wel gelijk aan wat jij stelt
Heb je gelijk in, ik zou hem dan connecteren aan een BlueSound Node 2 (en instellen als pre-amp) of een Yamaha WXC-50.FeaR schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 15:45:
[...]
Nee, want dan valt het onder crossposten en dat is niet toegestaan...
[...]
Dan zit je alleen wel met een vast volume wat naar de speakers wordt gestuurd. Dan geen volumeregeling via de receiver maar rechtstreeks op de speaker.
Mooiste is een receiver met Pre-Outs om die als pre/pro (voorversterker) te gebruiken of een geheel losse processor. Goedkoper is een high level to low level converter.
Hier exact dezelfde vraag. Actieve speakers aansluiten op versterker
Mijn antwoord staat er ook in. DIe tip van @Jag prima, maar als je een normale versterker zou willen gebruiken, jan je mijn tip uit dat topic ook gebruiken.
Mijn antwoord staat er ook in. DIe tip van @Jag prima, maar als je een normale versterker zou willen gebruiken, jan je mijn tip uit dat topic ook gebruiken.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Pagina: 1