[Win8.1] "Thread stuck in device driver" wat nu?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon_Art
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13-03-2024
Hallo, dit is mijn eerste keer hier - ik hoop dat ik het goed doe.

Ik heb zo af en toe de foutmelding "THREAD STUCK IN DEVICE DRIVER". En dan is mijn laptop al opnieuw aan het opstarten. Heel vervelend en ik snap er niets van.

Volgens mij heb ik dit gedaan, maar het probleem blijft zich nog steeds voor doen. Wat...moet ik doen?
...

Het gebeurt meestal als ik Google Chrome.gebruik.

Wat betreft de andere hard- en software, ik dacht dat dit het het beste weergeeft?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZulMQHD.png
...

Online had ik 'oplossingen' gevonden, zoals, defragmenteren, virus- en malwarescan, updated van drivers, etc....

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zet in Chrome eens je hardware acceleration uit?

Of gebruik eens niet Chrome, een week ofzo, maar EDGE?

[ Voor 3% gewijzigd door MAX3400 op 02-03-2018 21:49 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

MAX3400 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 21:42:
Zet in Chrome eens je hardware acceleration uit?

Of gebruik eens niet Chrome, een week ofzo, maar EDGE?
Je bent echt een knappe jongen als jij Edge op Windows 8.1 aan de gang kan krijgen 8) IE11 is een betere optie voor de TS.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

wimmel_1 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 21:46:
[...]

Je bent echt een knappe jongen als jij Edge op Windows 8.1 aan de gang kan krijgen 8) IE11 is een betere optie voor de TS.
Yup, iets te snel gelezen en gepost. Dank voor de correctie :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon_Art
Bedankt! Geen hardware acceleration, prima, ga ik proberen.

Maar.. is het 'normaal' wat er gebeurd? Ik dacht dat dit toch op zich een prima laptop zou moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Leon_Art schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 22:00:
Bedankt! Geen hardware acceleration, prima, ga ik proberen.

Maar.. is het 'normaal' wat er gebeurd? Ik dacht dat dit toch op zich een prima laptop zou moeten zijn.
Het is "niet de bedoeling" dat zo'n error optreedt als je een website bezoekt (en dus feitelijk een BSOD in Windows triggert) maar je meld ook amper wat info. Welke site bezoek je bijvoorbeeld in Chrome op 't moment dat je die error krijgt?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon_Art
wimmel_1 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 22:07:
[...]

Het is "niet de bedoeling" dat zo'n error optreedt als je een website bezoekt (en dus feitelijk een BSOD in Windows triggert) maar je meld ook amper wat info. Welke site bezoek je bijvoorbeeld in Chrome op 't moment dat je die error krijgt?
Youtube..soms had ik het op de achtergrond als ik zo iets als RollerCoaster Tycoon 2 aan had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-09 17:31
Je hebt dus last van een rotte driver. Dus moet je uitvinden welke. Kijk in de eventlog of analyseer een dumpfile. Dat zet je vast op het goede spoor. Je kunt ook op goed geluk drivers gaan updaten, begin maar met je videodriver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon_Art
PhilipsFan schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 01:24:
Je hebt dus last van een rotte driver. Dus moet je uitvinden welke. Kijk in de eventlog of analyseer een dumpfile. Dat zet je vast op het goede spoor. Je kunt ook op goed geluk drivers gaan updaten, begin maar met je videodriver.
Ik heb een paar dagen geleden inderdaad alle drivers die ik kon vinden geprobeerd te updaten, maar de laptop zei dat ze dat al waren :F

Hoe kan ik een eventlog bekijken of dumpfiles analyseren?? Sorry I ben nog al een leek :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-09 17:31
Daarover is genoeg te vinden op internet.

Over dat updaten. Waarschijnlijk moet je echt naar de website van de fabrikant en daar de actuele drivers zoeken. Bij mij zegt Windows ook dat de drivers up-to-date zijn, maar hij weet niet dat de fabrikant al nieuwe heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon_Art
maar ook via de websites van die fabrikanten lijkt het niet te lukken.
niet als ik het met een of ander auto-detection programmatje doe, en ook niet als ik het nummer van de driver op de website opzoek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:37
BlueScreenView van NirSoft kan een samenvatting geven. Post eens een screenshot van BlueScreenView. Het kan ons soms in de juiste richting wijzen.

De commentaren over analyseren van dumpfiles mag je naast je neer leggen. Die zijn alleen relevant voor het geval je een professional zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-09 17:47
EricJH schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 02:00:
BlueScreenView van NirSoft kan een samenvatting geven. Post eens een screenshot van BlueScreenView. Het kan ons soms in de juiste richting wijzen.

De commentaren over analyseren van dumpfiles mag je naast je neer leggen. Die zijn alleen relevant voor het geval je een professional zou zijn.
Tot we weer te horen krijgen SVCHOST.exe is de oorzaak hoe update/vervang/verwijder ik deze. Nu heeft de TS geluk dat een "THREAD STUCK IN DEVICE DRIVER" BSOD met behulp van BlueScreenView over het algemeen wel een .dll (of .sys) aangeeft die betrekking heeft op bijvoorbeeld de rotte virusscan of driver. Maar je hebt niks aan bluescreenview als deze standaard Windows onderdelen aangeeft (wat helaas in 75% van de BSODS zo is als je deze met bluescreenview gaat bekijken) dan hebben we meer aan dumps om te analyseren waar het probleem echt vandaan komt.

Zoals in een BSOD: Driver power state failure NTOSKRNL.exe een tijdje terug gepost is:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/54389937
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/54389973
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/54394553

[ Voor 9% gewijzigd door Starke op 03-03-2018 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon_Art
EricJH schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 02:00:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RDFF3kK.png
This is it. Kan je hier iets mee??? :-/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:29
Alle ATI drivers even updaten. Zijn hier te downloaden: https://support.amd.com/e...Notebook-APU-Drivers.aspx

[ Voor 62% gewijzigd door .Maarten op 03-03-2018 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon_Art
Oh, okay, en in mijn situatie is dat alleen mijn processor (FX-7500 Radeon R7), klopt dat? Of heb ik misschien toch nog andere?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:29
Die apu package bevat alle drivers die je nodig bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Welkom!

Ik snap waarom je het zo schreef (dat doet Windows ook zo), maar toch ga ik de topictitel iets ontSCHREEUWen. ;) Ik zet er ook Win8.1 bij in de titel, zodat duidelijk is over welke Windowsversie het gaat.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon_Art
.Maarten schreef op maandag 5 maart 2018 @ 07:47:
Die apu package bevat alle drivers die je nodig bent.
Super, bedankt!

Ik heb het gedaan, nu is het dus een kwestie van afwachten?
F_J_K schreef op maandag 5 maart 2018 @ 08:48:
offtopic:
Welkom!

Ik snap waarom je het zo schreef (dat doet Windows ook zo), maar toch ga ik de topictitel iets ontSCHREEUWen. ;) Ik zet er ook Win8.1 bij in de titel, zodat duidelijk is over welke Windowsversie het gaat.
Ah, sorry, en bedankt! Ik zal het onthouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

No problem, er zijn ergere dingen in het leven ;)

Inderdaad even wachten. Misschien stress-testen door wat video's te laten draaien.

Je zou als test ook een stress test zoals http://ozone3d.net/benchmarks/fur/ kunnen doen, al weet ik niet of dat in dit geval relevant is.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon_Art
Het probleem is helaas nog niet op gelost. Ik heb het weer. En ik heb er een nieuw probleem bij, om d een of andere gekke reden. 8)7

Zie hier het nieuwe probleem: [Win8.1] "Error 1706" & "AMD64.msi".
Pagina: 1