BSOD: Driver power state failure NTOSKRNL.exe

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnB09
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14-03-2024
Hallo Mede Tweakers,

Ik heb de laatste tijd last van BSOD's het is meestal als een programma niet meer reageert en ik dit sluit crasht de laptop na 2 min ongeveer ook als een game freezed gebeurd dit na ongeveer 2 minuten

Specs
Operating System
Windows 10 Home 64-bit
CPU
Intel Core i7 7700HQ @ 2.80GHz 47 °C
Kaby Lake 14nm Technology
RAM
8,00GB Single-Channel Unknown @ 1197MHz (17-17-17-39)
Motherboard
ASUSTeK COMPUTER INC. GL553VD (U3E1)
Graphics
Generic PnP Monitor (1920x1080@60Hz)
Intel HD Graphics 630 (ASUStek Computer Inc)
2047MB NVIDIA GeForce GTX 1050 (ASUStek Computer Inc) 37 °C
ForceWare version: 388.71
SLI Disabled
Storage
931GB Hitachi HGST HTS541010A9E680 (SATA) 32 °C
Optical Drives
HL-DT-ST DVDRAM GUE1N
Audio
Realtek High Definition Audio

Foto bluescreenview
https://ibb.co/keqZBS

Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen.

mvg Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37334

Kun je hier eens naar kijken?

http://www.tomshardware.c...-state-failure-error.html

Even kijken of al die powersaving-functies de boel niet in de war schoppen?

En heb je met andere nVidia drivers hetzelfde probleem?

Ps. Wat heb je zelf al geprobeerd? Ik heb geen zin om te helpen in een nieuw topic als deze gesloten wordt ivm matige topicstart.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 37334 op 16-02-2018 13:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnB09
Ik ben hier al 2 weken mee bezig maar nu is de maat vol alle drivers geupdate werkt nog steeds niet

trouwens

Find Graphics Settings or PCI Express and Link State Power Management and set to Maximum performance, depending on what computer you have. bij mij kan ik alleen set to maximale energiebesparing of normale energiebesparing of uit dus dit gaat ook al niet

ps matige topicstart eigenlijk is er niet meer over te vertellen dit geeft alle problemen in een keer aan

[ Voor 12% gewijzigd door MartijnB09 op 16-02-2018 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Energiebesparing staat op "uit", neem ik aan.
Andere nVidia driver geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnB09
Nvidia geforce experience (deze doet mijn nvidia drivers updaten) Is nu het programma aan het updaten dus ik denk dat daar ook nog een uppie voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op internet zoekende naar"1050 driver power failure", zie ik dat de laatste drivers niet altijd de beste zijn.(kán wel natuurlijk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• axe0
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-03-2024
Kun je de dumps in c:\windows\minidump uploaden naar onedrive, google drive of dropbox en een deel link posten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 372172

Martijndegamer schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 13:28:
Ik ben hier al 2 weken mee bezig maar nu is de maat vol alle drivers geupdate werkt nog steeds niet

trouwens

Find Graphics Settings or PCI Express and Link State Power Management and set to Maximum performance, depending on what computer you have. bij mij kan ik alleen set to maximale energiebesparing of normale energiebesparing of uit dus dit gaat ook al niet

ps matige topicstart eigenlijk is er niet meer over te vertellen dit geeft alle problemen in een keer aan
Ik zou gewoon een nieuwe schone installatie van Windows 10 Home 64-bit doen en kijken of je er dan nog steeds last van hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-01 22:53

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Ik heb dit opgelost door een oudere driver te downloaden voor mijn Nvidia kaart.

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnB09
axe0 schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 22:47:
Kun je de dumps in c:\windows\minidump uploaden naar onedrive, google drive of dropbox en een deel link posten.
als je kijkt in mijn beginbericht zie je dat k de dump al heb nagekeken en een link met foto van uitkomst heb neergezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axe0
Als de uitkomst ntoskrnl is dan kan je Windows niet eens booten, ntoskrnl is alleen weergegeven omdat het de enige zichtbare driver in de call stack is.

Lijkt erop dat Bluescreenview de call stack bekijkt, een van de lm en wat sysinfo commands runt en de output filtert. Kan soms helpen, maar in dit geval moet er wat dieper gekeken worden dan dat.

Upload de dumps in C:\windows\minidump zodat er dieper gekeken kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:40
Martijndegamer schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 20:00:
[...]

als je kijkt in mijn beginbericht zie je dat k de dump al heb nagekeken en een link met foto van uitkomst heb neergezet
En als je niet begrijpt dat NTOSKRNL.exe de Windows kernel is en dus niet de veroorzaker van het achterliggende probleem begrijp je waarom mensen soms om de dumps vragen, door deze met een debugger (bijvoorbeeld WinDbg) te analyseren kan achterhaald worden wat de echte oorzaak van het probleem is.

Bluescreenview kan je soms in de juiste richting sturen maar in veel gevallen (crashes op standaard windows onderdelen) heb je er niks aan.

Wat hier dus boven me aangegeven is, ben blij dat @axe0 die om de dumps vraagt nog uitlegt waarom dat gedaan is :)

[ Voor 9% gewijzigd door Starke op 24-02-2018 21:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• axe0
Even ter verdere verduidelijking waarom dumps gewenst zijn.

De driver power state failure is typisch veroorzaakt doordat een IRP te lang wordt geblokkeerd door een driver.
I/O Request Packet is een structuur dat, zoals de naam al zegt, I/O gegevens bevat voor communicatie met andere drivers en met de OS.
De IRP die is geblokkeerd moet worden bekeken om te achterhalen welke driver de IRP blokkeert, Bluescreenview doet dat niet.
Bluescreenview kan dat mogelijk wel bekijken, maar dan verwacht men dat Bluescreenview dit voor de andere honderden BSOD error codes ook doet, en voor de variaties die iedere error code kent, en dat is iets dat erg lastig wordt om te implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarelVanHoey
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 14-12-2022
Hallo

Ik krijg meerdere keren per dag dezelfde BSOD. De minidump files kunnen hier bekeken worden: Minidump files. Zou iemand mij kunnen zeggen welke driver het probeer zou kunnen veroorzaken?

Alvast bedankt!
Pagina: 1