Deze banner is zonet gelekt. Het lijkt erop dat de OnePlus 6 DashCharge v2 heeft, waarmee je met 20 minuten laden een "hele dag" door kunt.

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Hmm zou de oude dash charge kabels dan nog wel werken en ook dash chargen?thijsken schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 19:24:
Deze banner is zonet gelekt. Het lijkt erop dat de OnePlus 6 DashCharge v2 heeft, waarmee je met 20 minuten laden een "hele dag" door kunt.
[afbeelding]
Heb je er ook een bron bij? Dash-Charge V2 zag ik er al wel aankomen, alhoewel dit ook fan-made kan zijn.thijsken schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 19:24:
[afbeelding]
Kabels misschien wel, maar geen idee.. Met Quick-Charge heb je ook weer andere adapters en dat soort dingen. Dash-Charge is daar niet anders in.ninc schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 19:55:
Hmm zou de oude dash charge kabels dan nog wel werken en ook dash chargen?
Geen zin om alle kabels voor een nieuwe oneplus opnieuw te moeten kopen.
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Niemand verplicht je om dashcharge te gebruiken. Sterker nog, het is beter voor de accu om het niet te gebruiken.ninc schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 19:55:
[...]
Geen zin om alle kabels voor een nieuwe oneplus opnieuw te moeten kopen.
Deze banner zie ik al een paar dagen op het net circuleren, betwijfel echter de waarheids gehalte. Vandaar dat ik hem hier niet gepost hebt. M.i. lijkt deze banner meer op een banner van Samsung of Huawei.. Niet Oneplusthijsken schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 19:24:
[afbeelding]
Dat het beter is om Dash Charge niet te gebruiken klopt niet. Maar je kiest er inderdaad wel gewoon zelf voor.Ossi schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 23:32:
[...]
Niemand verplicht je om dashcharge te gebruiken. Sterker nog, het is beter voor de accu om het niet te gebruiken.
Eerst maar officiële specs afwachten
Dat zal tof zijn aangezien mijn OP3 vandaag de geest heeft gegeven.beyazz06 schreef op zondag 15 april 2018 @ 09:33:
Er circuleren momenteel op Twitter geruchten rond dat Flipkart op 17 april waarschijnlijk de OnePlus zal aankondigen.. Lets wait and see.
Waarom gaat Flipkart de OnePlus 6 aankondigen dan? Is er geen echte launch vanuit OnePlus zelf?beyazz06 schreef op zondag 15 april 2018 @ 09:33:
Er circuleren momenteel op Twitter geruchten rond dat Flipkart op 17 april waarschijnlijk de OnePlus zal aankondigen.. Lets wait and see.
Hij is trouwens, zoals verwacht fake: http://www.slashleaks.com/l/oneplus-6-coral-blue-colorthijsken schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 19:24:
[afbeelding]
[ Voor 25% gewijzigd door Anonymoussaurus op 16-04-2018 13:25 ]
Een grappig stukje interactie in de reacties overigens:thijsken schreef op maandag 16 april 2018 @ 12:20:
De OnePlus 6 wordt naar verwachting een Amazon exclusive in India:
https://twitter.com/_2001pratham/status/985489323838521344
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Zoals ik al zei vind ik mijn 3T ook al aan de grote kant kwa behuizing. De 3T is 152,7 x 74,7 x 7,35 mm. De 5T is dan nog een fractie groter: 156.1 x 75 x 7.3mm. De Samsung Galaxy S8 is echter 148,9 x 68,1 x 8mm. Je zou zeggen dat zijn kleine verschillen maar ik heb ze allemaal in mijn hand gehad en met name de breedte maakt die S8 een stuk beter te hanteren.Anonymoussaurus schreef op donderdag 12 april 2018 @ 23:48:
[...]
Lol.
Kijk, dat maakt dus niet uit. Het gaat inderdaad over het scherm, niet over de behuizing. Het is dus nog dezelfde grootte qua behuizing, maar het scherm zelf is groter. Zelfde met de 5 en 5T. Zelfde formaat, scherm is groter.
Huawei P30
Ehh, even denken... Vanaf de OnePlus 2 gebruikt OnePlus als USB-C, dusseh..SgtCaffran schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 11:32:
Ik zou veel liever zien dat de nieuwe telefoons allemaal de USB Power Delivery (PD) standaard ondersteunen via USB C in plaats van een nieuwe variant op Dash Charge. Ik denk helaas dat fabrikanten nog bang zijn volledig over te stappen op USB C.
Fair point. Natuurlijk is dat jouw mening. Ik ga niet iemand z'n mening afdoen als onzinRobertVDN schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 15:23:
Zoals ik al zei vind ik mijn 3T ook al aan de grote kant kwa behuizing. De 3T is 152,7 x 74,7 x 7,35 mm. De 5T is dan nog een fractie groter: 156.1 x 75 x 7.3mm. De Samsung Galaxy S8 is echter 148,9 x 68,1 x 8mm. Je zou zeggen dat zijn kleine verschillen maar ik heb ze allemaal in mijn hand gehad en met name de breedte maakt die S8 een stuk beter te hanteren.
Wat de fabrikanten nu aan het doen zijn is inderdaad een zo groot mogelijk scherm in een behuizing proppen die niet veel groter is dan voorheen. Het probleem is echter dat in het beginsel die behuizing al te groot was. Je zou ook zeggen dat die paar millimeter extra weinig uit maakt maar dat is toch echt wel zo. Een paar millimeter groter of kleiner voel je zeker wel bij een telefoon. Het zou fijn zijn als er eens een fabrikant uit zou gaan van het omgekeerde: Het scherm gelijk houden en de behuizing daar omheen zo klein mogelijk maken.Dat is mijn mening. Je hoeft het er niet mee eens te zijn.
Mijn S8+ was 159.5 x 73.4 x 8.1 mm en deze lag ideaal in de hand voor onehanded use.RobertVDN schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 15:23:
[...]
Zoals ik al zei vind ik mijn 3T ook al aan de grote kant kwa behuizing. De 3T is 152,7 x 74,7 x 7,35 mm. De 5T is dan nog een fractie groter: 156.1 x 75 x 7.3mm. De Samsung Galaxy S8 is echter 148,9 x 68,1 x 8mm. Je zou zeggen dat zijn kleine verschillen maar ik heb ze allemaal in mijn hand gehad en met name de breedte maakt die S8 een stuk beter te hanteren.
Wat de fabrikanten nu aan het doen zijn is inderdaad een zo groot mogelijk scherm in een behuizing proppen die niet veel groter is dan voorheen. Het probleem is echter dat in het beginsel die behuizing al te groot was. Je zou ook zeggen dat die paar millimeter extra weinig uit maakt maar dat is toch echt wel zo. Een paar millimeter groter of kleiner voel je zeker wel bij een telefoon. Het zou fijn zijn als er eens een fabrikant uit zou gaan van het omgekeerde: Het scherm gelijk houden en de behuizing daar omheen zo klein mogelijk maken.Dat is mijn mening. Je hoeft het er niet mee eens te zijn.
Dan neem je een S8RobertVDN schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 15:23:
[...]
Volgens mij is er nog vrij weinig bevestigd, anders dan een Notch, 3.5mm uitgang, Snapdragon 845, 256GB opslag en 8GB RAM.rwbk schreef op woensdag 18 april 2018 @ 10:40:
Is die avengers editie bevestigd?
Ik kan mij iets herinneren dat er een teaser van geweest is.rens-br schreef op woensdag 18 april 2018 @ 11:23:
[...]
Volgens mij is er nog vrij weinig bevestigd, anders dan een Notch, 3.5mm uitgang, Snapdragon 845, 256GB opslag en 8GB RAM.
rens-br schreef op woensdag 18 april 2018 @ 11:23:
Volgens mij is er nog vrij weinig bevestigd, anders dan een Notch, 3.5mm uitgang,
Snapdragon 845, max 256GB opslag en max 8GB RAM.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Je hebt de search gebruikt in dit topic? Staat er gewoon in namelijk.rwbk schreef op woensdag 18 april 2018 @ 11:33:
[...]
Ik kan mij iets herinneren dat er een teaser van geweest is.
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Ok. Dan wacht ik wat die gaat kostenwestergas schreef op woensdag 18 april 2018 @ 15:05:
[...]
Je hebt de search gebruikt in dit topic? Staat er gewoon in namelijk.
De oneplus 6 zal waterdicht worden.
Dat is een aanname, niks bevestigd. Zou wel zeker een pluspunt zijn.Blekkienl schreef op donderdag 19 april 2018 @ 00:36:
[...]
De oneplus 6 zal waterdicht worden.
Op de fbpagina van op word er geteased met het volgende: "Stoppen met je telefoon gebruiken wanneer het regent.
Daar hebben wij echt een hekel aan ;)"
https://www.facebook.com/...d/videos/936287236539008/
Dit is puur dezelfde teaser als de op6 die onder de 5t ligt. Hieruit kan je concluderen dat er wel degelijk een ip rare aangegeven zal worden en dan niet ip 44😅Vos schreef op donderdag 19 april 2018 @ 07:51:
[...]
Dat is een aanname, niks bevestigd. Zou wel zeker een pluspunt zijn.
Ja want je gaat als bedrijf iets teasen om het vervolgens niet in je product te stoppen. Oftewel: je besteed marketing budget aan het highlighten van wat er niet in je product zit..Vos schreef op donderdag 19 april 2018 @ 07:51:
[...]
Dat is een aanname, niks bevestigd. Zou wel zeker een pluspunt zijn.
Nee ik blijf voorlopig toch lekker bij mijn 3T. De S8 heeft weer andere nadelen. Geen OxygenOS en geen Dash charge (oke, wel quick charge maar heb toch liever dash charge) Daarnaast ben ik ook niet echt enthousiast over een glazen achterkant. (sorry voor offtopic)Ossi schreef op woensdag 18 april 2018 @ 09:50:
[...]
Dan neem je een S8
Persoonlijk vind ik het scherm van de S8 maar aan de kleine kant en zie liever schermen nog groter worden
Huawei P30
Ik bedoel alleen dat je verschil hebt in certificeringen. En welke het wordt is niet bekend en kan je niet opmaken.thijsken schreef op donderdag 19 april 2018 @ 10:41:
[...]
Ja want je gaat als bedrijf iets teasen om het vervolgens niet in je product te stoppen. Oftewel: je besteed marketing budget aan het highlighten van wat er niet in je product zit..
Natuurlijk zal hij waterproof zijn!
[ Voor 6% gewijzigd door Vos op 19-04-2018 14:18 ]
link werkt niet meer.beyazz06 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 18:04:
Voor wat het waard is, launch in India 18 mei volgens:
https://www.moneycontrol....-at-rs-39999-2552841.html
Zo te zien hebben ze de artikel verwijderd, hij zit echter nog wel in de cache van google. Als je zoekt op moneycontrol en oneplus kan je de artikel nog inzien.
[ Voor 22% gewijzigd door beyazz06 op 20-04-2018 11:47 ]
Ik verwacht dat ze net zoals bij de voorgaande telefoons, limited modellen (zoals wit en lava red) gaan verkopen.Fantasio7 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 11:11:
Denken jullie dat de OnePlus 6 in 't wit verkrijgbaar zal worden ?
[afbeelding]
[ Voor 15% gewijzigd door Voronwë op 20-04-2018 14:42 ]
Around here, something radiates. (Counting Crows)
OnePlus, the leading premium Android smartphone maker, is all set to launch its much-awaited flagship - the OnePlus 6 in India soon. After a series of teasers and hints by OnePlus CEO and Founder Pete Lau, the newly christened OnePlus 6, will be available for 'Notify Me' starting 00:00 hrs tonight, 22nd April 2018 exclusively on Amazon.in.
[ Voor 7% gewijzigd door Anonymoussaurus op 21-04-2018 14:12 ]
Verwijderd
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Ik hoop op een keramische achterkant, glas zou een enorme tegenvaller zijn.Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 20:08:
Voor wat het waard is. Glazen achterkant volgens dit artikel. https://www.gizmochina.co...6-will-have-a-glass-back/
Helemaal mee eens. Al gebruik ik toch wel een hoesje...dus veel maakt het dan niet uit, toch?DarkSide schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 20:45:
hmmm minder.
Glas kan er wel heel mooi uitzien. Maar heb toch echt liever een metal body.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Share and Enjoy!
Denk dat dat voor bijna iedereen hier geldt op Tweakers: niet omdat het moet maar omdat het kan. In elk geval voor ons nerds die nu al elk feitje van de 6 verslindenDarkSide schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 22:38:
Ik gebruik nooit hoesjes, of wat voor vorm van protectie.
Zelf nog een OP3 welke het nog meer dan prima doet. Het is meer dat het wel weer tijd voor voor een nieuwe omdat het kan. Niet omdat het moet.
En hoewel ik altijd voorzichtig ben, kan er altijd wel iets gebeuren. En tot nu toe blij geweest met de metal body.
Via Belsimpel is geen grijze import. Rechtstreeks bij oneplus bestellen is wel grijze import. Je ontvangt je telefoon dan uit Polen, zonder import en douanekosten te hoeven betalen. Belsimpel is duurder dan rechtstreeks bij OP.Reeker schreef op zondag 22 april 2018 @ 13:16:
Ben heel benieuwd wanneer de 6 beschikbaar zal zijn. Ik mag per 1 juni verlengen en zal dit wellicht via Belsimpel doen onder de noemer grijze import.
True, alleen is het lastig om als student zo rond de 600 euro neer te klappen. Dan is een abbo voor mij 'voordeliger'codegro schreef op zondag 22 april 2018 @ 16:00:
[...]
Via Belsimpel is geen grijze import. Rechtstreeks bij oneplus bestellen is wel grijze import. Je ontvangt je telefoon dan uit Polen, zonder import en douanekosten te hoeven betalen. Belsimpel is duurder dan rechtstreeks bij OP.
Heb destijds eens zitten rekenen voor een Google Pixel. Het is niet per se altijd duurder om een telefoon inclusief abbo te nemen maar ook niet per se goedkoper, met een beetje een goede actie zit kunnen beide opties aardig dicht bij elkaar zitten.Reeker schreef op zondag 22 april 2018 @ 16:01:
[...]
True, alleen is het lastig om als student zo rond de 600 euro neer te klappen. Dan is een abbo voor mij 'voordeliger'
Insert vies grapje hier
Op moment dat je het geld niet kunt missen, dan is een nieuwe telefoon toch überhaupt niet de slimste keuze?mat.hi.as schreef op maandag 23 april 2018 @ 07:30:
Volgens mobiel.nl is een bedrag tot 10 euro per maand te weinig om BKR geregristreerd te worden. Over een looptijd van 2 jaar, smeer je dan een bedrag uit van 240 euro. Met die premie die je daarvoor betaald, komt het er dus ongeveer op neer dat je 200 euro minder direct uit hoeft te geven. In mijn studententijd vond ik dat ook wel fijn
Boven je stand leven is de norm geworden, die trend is al minimaal 10 jaar aan de gang wat betreft smartphones.Ardj schreef op maandag 23 april 2018 @ 08:25:
[...]
Op moment dat je het geld niet kunt missen, dan is een nieuwe telefoon toch überhaupt niet de slimste keuze?
Niet iedereen wil werken tijdens z'n studententijd, dat kan je namelijk daarna nog 40+ jaar doen.Ik Heb trouwens nooit begrepen dat er studenten waren die geen geld hadden, werk je dan niet óf?
Don't get your hopes up. Zandkorrel op tafel? Hoi krasjes.GreNade schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 22:44:
Glas is misschien minder valbestendig, maar wel veel krasbestendiger. Word ik blij van!
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Aluminium is veel zachter dan glas dat doorgaans op telefoons gebruikt wordt. Mijn OP3t is na 1 jaar in een hoesje compleet gehavend, terwijl mijn Z1 compact na 2 jaar nog helemaal gaaf was, in het begin met hoesje en op het laast ook zonder.Señor Sjon schreef op maandag 23 april 2018 @ 09:50:
[...]
Don't get your hopes up. Zandkorrel op tafel? Hoi krasjes.
Aangezien ik nu verplicht aan de transparante case zit bij de U11 (vingerafdrukken, krassen, maar met name gladheid), neem ik nooit weer zo'n telefoon.
Wat ik vreemder vind, de sandstone varianten zijn elke keer instant verkocht. Heeeel misschien willen mensen dat gewoon?! Ik heb echt niks tegen een plastic achterkant. Tot op heden het sterkste, lichtste en best signaaldoorlatend materiaal. Maar we gebruiken het niet voor high-end telefoons.![]()
Dus wil je wel de snelste SOC e.d. dan moet je aan het glas.
Share and Enjoy!
Tsja, kunststof vinden heel veel mensen heel cheapy aanvoelen. Heb ik bij merken als Samsung en LG ook altijd gevonden. Na een valpartij geen breuk is echter niet per se waar, genoeg SII t/m S5's gezien met een barst erin, met name S3's eigenlijk.Señor Sjon schreef op maandag 23 april 2018 @ 10:30:
En mijn SII en Note 3 hadden een kunststof achterkant die na respectievelijk 2 en 3 jaar volledig krasvrij waren. Ook geen last van vingerafdrukken en bij de valpartijen geen breuk. En natuurlijk kon de accu er makkelijk uit. Ah, those were the days.
Share and Enjoy!
Ik zou zo graag weer terug willen naar afneembare kunststof achterkantjes. Kun je nog een beetje variëren. En mocht er een kras of barst in ontstaan, dan kun je gewoon weer een nieuwe erop zetten. Ideaal.GreNade schreef op maandag 23 april 2018 @ 10:40:
[...]
Tsja, kunststof vinden heel veel mensen heel cheapy aanvoelen. Heb ik bij merken als Samsung en LG ook altijd gevonden. Na een valpartij geen breuk is echter niet per se waar, genoeg SII t/m S5's gezien met een barst erin, met name S3's eigenlijk.
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
In de achterkant? Die kon je bijkans dubbelvouwen zonder schade. De S3 en S4 waren spekglad, daarom zag je veel gebarsten schermen bij dat type. Net als de iPhone 4 die ook achter glas had. Die zag je ook meer kapot dan heel. Toen is iedereen ook echt losgegaan op de hoesjes.GreNade schreef op maandag 23 april 2018 @ 10:40:
[...]
Tsja, kunststof vinden heel veel mensen heel cheapy aanvoelen. Heb ik bij merken als Samsung en LG ook altijd gevonden. Na een valpartij geen breuk is echter niet per se waar, genoeg SII t/m S5's gezien met een barst erin, met name S3's eigenlijk.
Nee, niet in de achterkant nee. Nogal wiedesSeñor Sjon schreef op maandag 23 april 2018 @ 10:56:
[...]
In de achterkant? Die kon je bijkans dubbelvouwen zonder schade. De S3 en S4 waren spekglad, daarom zag je veel gebarsten schermen bij dat type. Net als de iPhone 4 die ook achter glas had. Die zag je ook meer kapot dan heel. Toen is iedereen ook echt losgegaan op de hoesjes.
Share and Enjoy!
If you want to be the best, you need to work with the best :)
Ik denk dat je er steil van achterover slaat als je ziet wat een studie/wonen etc etc kost als je alles uit je eigen broekzak moet betalen. En ik maak inclusief stage zo'n 50 uur in de week met zo'n 14 uur reistijd. Studentenleven is niet zo'n luxe als mensen doen vermoeden. Maar goed, ik werk dus zodat ik tijdens het reizen goed vermaak heb door een goede smartphone; soort van beloning. Maar goed ontopic!Ardj schreef op maandag 23 april 2018 @ 08:25:
[...]
Op moment dat je het geld niet kunt missen, dan is een nieuwe telefoon toch überhaupt niet de slimste keuze?Ik Heb trouwens nooit begrepen dat er studenten waren die geen geld hadden, werk je dan niet óf?
Before I start to talk about the industrial design of the OnePlus 6, I would like to share with you our overall design philosophy.
In my last deep-dive, I mentioned that good user experience should be burdenless. Products are deeply tied to the people who use them. Excellent industrial design should give people a sense of ease, which is best embodied by a burdenless feeling.
But to truly achieve such a feeling requires a serious approach and thought-out rationale, and the pursuit of this achievement can sometimes be painful. A company needs to be honest about the design of the product. It also needs to work on a daily basis to refine the subtle details, even if those details may seem minor.
In Pursuit of Honesty
Keeping industrial design honest means respecting what a product should be, rather than tacking on additional elements just for the sake of hype. An honest design will perfectly serve the function of the product and even embody the product itself, so that from the moment you hold it, the device “will speak for itself." And I believe users will naturally gravitate towards more "honest" designs.
In August 2015, after a speech in Hong Kong, I met a OnePlus user who liked the sandstone finish and thought it was a design that “most clearly differentiated” OnePlus from other smartphone manufacturers. He asked me whether we could apply the sandstone finish on our future devices.
At the time, I happened to be carrying the OnePlus 3 with me, which was still in the early stages of design. When I showed what I was carrying, the user exclaimed wide-eyed that the device looked beautiful. I asked him whether he would purchase a OnePlus 3 if it came in metal rather than sandstone black. “Of course,” he said. He could plainly see the superior consistency of the metal frame and how it made the phone more thin and exquisite.
However, I didn't tell him that we had already tried sandstone black on the OnePlus 3, and saw results that were less than ideal. We found that the sandstone finish couldn’t compare to the overall smoothness and comfort of metal. As a manufacturer, we’d been exploring various materials in order to achieve more possibilities. Although sandstone black is different, we must look at the overall effect of the product and take an honest, impartial stance in order to improve the overall result.
Design is in the (Seemingly) Insignificant Details
However, there are still some people who still have misunderstandings about industrial design. They think that good industrial design should produce something that looks very different. However, good design—truly good design, does not deliberately pursue the exaggeration of the external form. In fact, it may even extend to a prioritization of the internal form: the material, the craftsmanship, and the tiny details.
From the original OnePlus One to the OnePlus 6, we’ve always insisted on honing the fine details, even if the differences only amount to 0.01 millimeters. These seemingly insignificant details accumulate, and will ultimately contribute to an overall design that is greatly changed. Every decision we make is based on countless rejections, resulting in a quick, continually iterative process. As the CEO and product manager, my greatest responsibility for the product lies in making tough but ultimately necessary decisions. Of course, if my decisions are well-founded with principled reasoning, the end result will stand up on its own.
One habit of mine is that no matter where I am—whether it's a business trip or just a day at the office, I'll always be sure to carry several prototype devices with me. I like to take them out, feel the details and get a sense for how the device feels in my hand. Sometimes, I’ll just place them on the table and view them at the magic 45-degree angle. Rejections and suggestions for improvements often come organically, at random hours. If a prototype still feels fresh and exciting after several months, then it’s very likely that the design is just right.
OnePlus 6 Design
The OnePlus 6 also went through a similar process of continual iteration before reaching its current state.
Appearance-wise, we’ve always maintained our signature horizon line and precise curve to the back of the device. From the OnePlus One to the OnePlus 5T, the horizon line and characteristic curve have remained as important elements of our design language.
In addition to retaining the horizon design, we’ve also tried to incorporate glass materials on OnePlus 6. Although OnePlus is not the first manufacturer to use glass, we are confident that we are providing users with our interpretation of a familiar material.
OnePlus 6's glass design is centered around creating a "sense of value" and "premium hand-feel." As I mentioned at the beginning, people relate deeply to the products they use. We gave a lot of thought to how users should feel when they use the OnePlus 6. The advantages of glass over metal are manifold: glass communicates a transparent, bright, and pure feeling. The way glass transforms under different lighting is a particularly important challenge—the OnePlus design team tested over 70 glass prototypes before selecting the best one.
At the same time, we always want to create devices that feel premium to the touch. We care about the user's experience from the moment they touch the device. We also want our devices to feel burdenless in the hand, even after an extended period of use. OnePlus users have exacting standards for great industrial design. These standards often push and challenge us to meet our users’ expectations, to commit an extra layer of detail and polish in everything we do. As an example, the OnePlus 6's glass back contains five printed layers of Nanotech Coating, a first in the smartphone industry. We applied 5 layers of Nanotech Coating instead of 3, even though the degree of separation between each layer is extremely subtle and tough to discern. However, the additional layers give the back of the device a stronger impression of depth that our most demanding users will surely appreciate. Closely examine the OnePlus 6 and you’ll indeed see this subtle nuance embedded in each device.
Over the past four years, core OnePlus users have consistently held the highest standards when it comes to the user experience and design of our devices. We know we’re creating devices for a discerning userbase. Your passion has in turn fueled our pursuit of perfection. The result? Our hard work and perseverance has always been rewarded with a sense of burdenless joy.
[ Voor 95% gewijzigd door Anonymoussaurus op 23-04-2018 13:55 ]
En 't meest interesting part:Anonymoussaurus schreef op maandag 23 april 2018 @ 13:44:
Nu we het toch over design hebben.
Our Approach to Honest Design
[...]
Ik ben erg benieuwd wat dat in de praktijk betekent. Een nanotech coating beschermt wat onder de coating ligt, maar een kras in de eerste coatinglaag, blijft gewoon zichtbaar. De coating wordt er niet harder van, alleen dikker.beyazz06 schreef op maandag 23 april 2018 @ 13:52:
[...]
En de meest interesting part:
As an example, the OnePlus 6's glass back contains five printed layers of Nanotech Coating, a first in the smartphone industry.
[ Voor 3% gewijzigd door Bullet NL op 23-04-2018 19:59 ]
[ Voor 11% gewijzigd door Señor Sjon op 23-04-2018 14:11 ]
Of het glas of metaal is, geen idee, maar het is wel een vreselijk goedkoop ogende texture.Señor Sjon schreef op maandag 23 april 2018 @ 14:09:
Kan ook een print achter het glas zijn met een matte coating erover. Het blijft een render.
Maar inderdaad, via een poll erachter komen dat niemand glas wil en vervolgens een heel halleluja verhaal over glas. . Ook moet je de toptoestellen zonder glas achterop met een vergrootglas zoeken tegenwoordig.
Overigens wel bijzonder dat men 2x per jaar wekenlang geen telefoons verkoopt...
Omdat ze de community niet kunnen inschatten. Dit soort toestellen hebben een ontwikkeltijd van maanden. Je kan niet 1 maand voor de release wat polls uitrollen en dan daadwerkelijk dat in je product verwerken.Ardj schreef op maandag 23 april 2018 @ 14:14:
[...]
Of het glas of metaal is, geen idee, maar het is wel een vreselijk goedkoop ogende texture.
Verder precies wat jij zegt: Waarom vraag je aan je community wat ze willen, maar doe je vervolgens het tegenovergestelde?
Willen jullie een notch? Nee? Oké, doen we een notch.
Willen jullie een glazen achterkant? Nee? Doen we een glazen achterkant.
Willen jullie een alert-slider waar je ook echt 3 nuttige standen hebt? Ja? Oké, prima, maken we er een gedrocht van die altijd op dezelfde stand blijft staan.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Doe dan gewoon die polls niet? Op gegeven moment neemt toch niemand je meer serieus zo?Richh schreef op maandag 23 april 2018 @ 14:18:
[...]
Omdat ze de community niet kunnen inschatten. Dit soort toestellen hebben een ontwikkeltijd van maanden. Je kan niet 1 maand voor de release wat polls uitrollen en dan daadwerkelijk dat in je product verwerken.
OnePlus heeft allang bedacht dat er een 3,5 mm jack in moet zitten, vervolgens lanceren ze een poll voor de hype, en hopen dat de uitkomst gelijk is.
Wat betreft de notch snap ik al het gebitch serieus niet. Er zijn gewoon geen nadelen maar goed.
Eens
Ik vind het ook erg jammer; laten we hopen dat ze idd met 2 toestellen komen waaruit je kunt kiezen, maar waarom zouden ze dit doen....dan moeten ze weer extra voorspellingen/berekeningen gaan maken hoeveel mensen de glazen kopen en hoeveel de metalen/ander materiaal, en dan zitten ze dalijk weer met voorraad teveel o.i.d. Plus je hebt een extra schakel in je productieproces nodig (kost geld) dus ik weet het zo 1,2,3 niet of ze uberhaupt 2 keuzes gaan hebben. Wellicht maken ze de OP6 toch van glas, om vervolgens als een superheld op "terug" te komen bij de OP6T einde van het jaar met de slogans "we made a mistake and we listened to our customers. No glass anymore".Señor Sjon schreef op maandag 23 april 2018 @ 14:09:
Ook moet je de toptoestellen zonder glas achterop met een vergrootglas zoeken tegenwoordig.
Overigens wel bijzonder dat men 2x per jaar wekenlang geen telefoons verkoopt...
[ Voor 9% gewijzigd door Deathchant op 23-04-2018 15:29 ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
De notch kon ik mee leven, maar met een glazen body niet.Ossi schreef op maandag 23 april 2018 @ 15:35:
Glas...
Weer een kandidaat voor de vervanging van mijn OPO verdwenen, hoewel ie eigenlijk al afviel door de notch...
Ik stap van de hypetrain af
Wellicht heeft Nokia tegen de tijd iets voor je? Nokia 8 is het Oneplus alternatief van het momentstin00 schreef op maandag 23 april 2018 @ 16:01:
[...]
De notch kon ik mee leven, maar met een glazen body niet.
Ik weet nu even niet meer welk toestel m'n Oneplus 3 gaat vervangen
Share and Enjoy!
Die heeft net zo goed een glazen achterkant.GreNade schreef op maandag 23 april 2018 @ 16:06:
[...]
Wellicht heeft Nokia tegen de tijd iets voor je? Nokia 8 is het Oneplus alternatief van het moment
De Sirocco niet
[ Voor 68% gewijzigd door Ossi op 23-04-2018 16:13 ]
Ik had het ook niet over de SciroccoOssi schreef op maandag 23 april 2018 @ 16:10:
En geen unlockable bootloader geloof ik.
[...]
De Sirocco niet
Share and Enjoy!
In dat geval is er niets voor je op de markt, tijd om een paar maanden te wachten en hopen dat er iets aangekondigd wordt.Ossi schreef op maandag 23 april 2018 @ 16:14:
[...]
Maar dat is de enige die er toe doet, de oude 8 is vreselijk klein
Share and Enjoy!
Ah, de gewone Nokia 8 bedoel je. Dat vind ik niet echt concurrentie. SoC van vorig jaar, 16:9 display van slechts 5,3"...
Welke fabrikant denk je dat er op korte termijn een nieuw toestel aan gaat kondigen? En dan geen B-merk, zonder fatsoenlijk updatebeleid en/of een redelijk schone Android.GreNade schreef op maandag 23 april 2018 @ 16:15:
[...]
In dat geval is er niets voor je op de markt, tijd om een paar maanden te wachten en hopen dat er iets aangekondigd wordt.
[ Voor 37% gewijzigd door Richh op 23-04-2018 16:17 ]
Correct, zo wacht ik al jaren...GreNade schreef op maandag 23 april 2018 @ 16:15:
[...]
In dat geval is er niets voor je op de markt, tijd om een paar maanden te wachten en hopen dat er iets aangekondigd wordt.
De Sirocco heeft dezelfde SoC, dus daarmee automatisch ook niet meer interessant.Richh schreef op maandag 23 april 2018 @ 16:15:
[...]
Ah, de gewone Nokia 8 bedoel je. Dat vind ik niet echt concurrentie. SoC van vorig jaar, 16:9 display van slechts 5,3"...
Ik dacht dat je de Nokia 8 Sirocco bedoelde, die heeft wel een glazen achterkant. Maar dat is als je het mij vraagt sowieso geen boeiend toestel door de hoge prijs.
Het was vooral een voorbeeld natuurlijk, als je kijkt naar hoe de meeste Nokia toestellen in elkaar zitten ligt dat in lijn met wat veel Oneplus gebruikers graag willen.Richh schreef op maandag 23 april 2018 @ 16:15:
[...]
Ik dacht dat je de Nokia 8 Sirocco bedoelde, die heeft wel een glazen achterkant. Maar dat is als je het mij vraagt sowieso geen boeiend toestel door de hoge prijs.
Share and Enjoy!
Verwijderd
[ Voor 32% gewijzigd door NotSoSteady op 23-04-2018 16:49 ]
Als je niet wilt werken tijdens je studenten tijd moet je ook niet gaan klagen over een telefoon van waarschijnlijk 600 euro. Ikzelf ben ook student op het HBO en werk naast mijn studie nog 25 uur.stin00 schreef op maandag 23 april 2018 @ 09:01:
[...]
Boven je stand leven is de norm geworden, die trend is al minimaal 10 jaar aan de gang wat betreft smartphones.
[...]
Niet iedereen wil werken tijdens z'n studententijd, dat kan je namelijk daarna nog 40+ jaar doen.
En nu weer on-topic want dit gaat nergens over.
Mogelijke release/lancering is op 5 mei: https://nl.hardware.info/...ncering-mogelijk-op-5-mei
Anonymoussaurus in "[OnePlus 6] Speculaties & Geruchten"rwbk schreef op maandag 23 april 2018 @ 19:22:
[...]
Back on topic.
Op Instagram is zo straks een paars achtige foto gedropped. Zit momenteel op mijn telefoon heb dus geen foto.
https://www.instagram.com/p/Bh6s9NHgDe2/?taken-by=oneplusstin00 schreef op maandag 23 april 2018 @ 19:37:
[...]
Anonymoussaurus in "[OnePlus 6] Speculaties & Geruchten"
Gelukkig staat hij al op de vorige pagina
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq