Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• ASW1
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 08:22
Iemand de update naar emui 9 al gedaan?

• Bozevkwa
  • Registratie: augustus 2008
  • Nu online

Bozevkwa

The Falcons have landed

Ja hoor. Ik heb hem recent gedaan.

Werkt prima. Paar dingen zijn anders, maar dat went snel.

"What day is it?" asked Pooh. "It's today" squeaked Piglet. "My favorite day" said Pooh.

• Laagheim
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 12:28
@InflatableMouse Bijna een week na je vraag maar dan toch nog een antwoord šŸ˜„: je moet de keyboard hoes helemaal omslaan, dus niet half open als een boek. Het maakt niet uit dat je de toetsen indrukt als je de tablet vasthoudt, die input wordt genegeerd. Als je de hoes helemaal omslaat dan weet ie dat ie als tablet gebruikt wordt en wordt je niet lastiggevallen door de popup. Als je hem half open hebt als een boek dan twijfelt ie en krijg je de popup steeds.

• InflatableMouse
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 30-03 12:37

InflatableMouse

Vinyl Bliss!

Laagheim schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 17:09:
@InflatableMouse Bijna een week na je vraag maar dan toch nog een antwoord šŸ˜„: je moet de keyboard hoes helemaal omslaan, dus niet half open als een boek. Het maakt niet uit dat je de toetsen indrukt als je de tablet vasthoudt, die input wordt genegeerd. Als je de hoes helemaal omslaat dan weet ie dat ie als tablet gebruikt wordt en wordt je niet lastiggevallen door de popup. Als je hem half open hebt als een boek dan twijfelt ie en krijg je de popup steeds.
Hey beter laat dan nooit >:) .

Het gaat niet om open of omslaan. Het gaat om tijdens docken na undocken, je krijgt dan de pop-up of je naar desktop mode wilt schakelen. Die pop-up heeft een vinkje voor 'niet meer vragen'. Ik kan dat aanvinken zo vaak ik wil maar elke keer als ik de tablet uit- en weer in de dock plaats komt tie met die pop-up.

Ik had het op emui 8 en nu ook op 9. Heb ook al volledige factory reset gedaan, blijft gebeuren.

• Laagheim
OK duidelijk. Ik heb het even geprobeerd door mijn tablet opnieuw te docken maar ik krijg geen popup. Ik moet echt bureaubladmodus aanzetten (staat bij de snelkoppelingen bovenin het dropdownmenu) om om te schakelen en ook Afsluiten (onder de startknop) om weer terug te gaan naar tablet modus. Ik moet dus wat aangepast hebben in de instellingen maar ik heb geen idee wat ik dan gedaan heb.

• Viper_4111
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 12:07
Beide de 10" en 8" zijn vandaag in de flashdeal op Amazon. Scheelt al snel 100 euro! Dus mocht je nog willen dan is nu het moment om te bestellen.

• Sp33dFr34k
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Mooie prijs idd, laatst via het bol trucje goedkoper gekocht, maar anders wist ik het wel :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

• 7o9
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online
Ik had er niet echt meer op gerekend en vond die maandelijks security updates eigenlijk al wel prima.

Net echter de update van deze week geupdate. EMUI 9 op Android 9. Zie niet zo gek veel verschillen maar mooi dat er een update is.

• rulerraoul
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 01-04 19:09
Zag voorbij komen dat EMUI 9.1 op de planning staat voor de MediaPad. Dacht te hebben gezien op gsm arena.

• lindseysew
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 14:37
Wauw, sinds gisteren in het bezit van deze tablet.
Oldschool runescape werkt super op deze tablet en is zeer verslavend haha.
Scherm is mooi en de tablet werkt ook super samen met het toetsenbord!
Super blij ermee :)

runescape
Tablet 2
Tablet 1

Ik heb tot heden nog geen minpunt gevonden.

[Voor 105% gewijzigd door lindseysew op 28-04-2019 14:17]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• apprentice
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 24-03 12:33
Heeft iemand van u wel eens een 'totale reset' van de Huawei Mediapad M5 gedaan? Zo ja, wat zijn de ervaringen. Is het doenlijk voor een eenvoudige computeraar ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rulerraoul
Heel eenvoudig. Je moet alleen alles opnieuw installeren. Als je vanuit je back up installeert is het makkelijker.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• apprentice
Dank u ; geeft moed. Ik heb waarschijnlijk juist iets verprutst in mijn huidige installatie. Dus een backup herplaatsen is in mijn geval niet verstandig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Laatst online: 01-04 11:43
Goedenavond,

Ik heb gisteren mijn Mediapad M5 10" met keyboard cover binnen gekregen. Mooi apparaat, werkt vertrouwd en de update naar EMUI 9 was zo klaar. Het enig waar ik nu tegenaan loop is dat de layout van het (fysieke) keyboard op Engels (UK) staat en ik dat niet aangepast krijg naar Engels (US-int'l). Ik weet waar de optie zit en ik kan m'n aanklikken, maar zodra ik dan terug ga naar het menu erboven staat ie weer op UK. dat betekent bv dat de special characters niet Daar zitten waar ze op het keyboard zijn geprint. Ik heb de tablet al gereboot en een keer losgekoppeld, maar nog zonder resultaat. Iemand hier een idee? Anders probeer ik eerst een factory reset, staat my nog niet zo veel op ;)

PS: zijn er nog mensen die een alternatieve Launcher gebruiken, en zo ja: welke?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 12:15
Tja, misschien niet heel verrassend.

https://www.taiwannews.com.tw/en/news/3697098

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 11:26
Dus Amerika Ć©n China bespioneren je? What else is new.

Honor View 20 | Cubot Power / X18 Plus| Chuwi HI9 Air | PS4 Slim

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Laagheim
@4tune Contact maken met een server in China zegt niets, mijn stofzuiger pingt ook als een gek met China. Belangrijk is wat voor data naar die servers gestuurd wordt maar ik heb nog nooit ook maar het geringste bewijs gezien dat gevoelige informatie van mijn MediaPad in China terecht gekomen is. (overigens als ik de top 10 actieve domeinen bekijk op het pihole dashboard dan staan daar naast de Chinese stofzuiger: Google, Samsung, Unifi en Sonos + een weer provider darksky)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Whale70
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 22-05-2019
De Huawei M5 lijkt wel te worden geleverd inclusief spyware - een Canadese IT engineer ontdekte dat gevoelige persoonlijke data werd doorgestuurd naar China:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Whale70 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 01:58:
De Huawei M5 lijkt wel te worden geleverd inclusief spyware - een Canadese IT engineer ontdekte dat gevoelige persoonlijke data werd doorgestuurd naar China:

Oeh damn, dit is wel zorgwekkend, usernames en wachtwoorden van websites?? Het scheelt dat ik er grotendeels alleen maar video op kijk, maar nu weet ik wel dat ik er ook niet veel meer mee ga doen to be sure.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0Henk 'm!

• astrasound
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 01-04 21:25
Hallo even een vraag zijn er meer gebruikers met een mediapad m5 pro 10.8 die nog geen EMUI 9 hebben ontvangen erg jammer laat lang op zich wachten

Thanks

Hero VII,I7 4790K ,Corsair 1866/16Gb ,H105 Sapphire 7770 oc , Samsung 840Pro 256Gb

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 12:15
Ik heb de CMR-AL09 en nog altijd geen update

Acties:
  • 0Henk 'm!

• apprentice
astrasound schreef op zondag 12 mei 2019 @ 13:57:
Hallo even een vraag zijn er meer gebruikers met een mediapad m5 pro 10.8 die nog geen EMUI 9 hebben ontvangen erg jammer laat lang op zich wachten

Thanks
Ik heb de update versie 9.0.1 ongeveer een week geleden ontvangen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 02:14
lindseysew schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 19:50:
Wauw, sinds gisteren in het bezit van deze tablet.
Oldschool runescape werkt super op deze tablet en is zeer verslavend haha.
Scherm is mooi en de tablet werkt ook super samen met het toetsenbord!
Super blij ermee :)

[Afbeelding: runescape]
[Afbeelding: Tablet 2]
[Afbeelding: Tablet 1]

Ik heb tot heden nog geen minpunt gevonden.
Mooi toetsenbord. Dat is niet het 'gratis' toetsenbord dat je erbij krijgt toch? Zoek ook zoiets voor mijn M5 lite..

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lindseysew
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 14:37
sdk1985 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 02:21:
[...]

Mooi toetsenbord. Dat is niet het 'gratis' toetsenbord dat je erbij krijgt toch? Zoek ook zoiets voor mijn M5 lite..
Dat is wel de gratis toetsenbord die je erbij krijgt :-)
Bevalt super overigens.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• astrasound
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 01-04 21:25
4tune schreef op zondag 12 mei 2019 @ 20:18:
Ik heb de CMR-AL09 en nog altijd geen update
Ik heb zelf de CRM-AL19 Maar nog geen update 9 :( :(

Hero VII,I7 4790K ,Corsair 1866/16Gb ,H105 Sapphire 7770 oc , Samsung 840Pro 256Gb

• InflatableMouse

InflatableMouse

Vinyl Bliss!

Ik had tijdje terug al de update naar EMUI 9, B160. Van de week de update naar B182, maar aantal apps werken niet meer, onder andere Netflix update niet en geeft via de Playstore aan dat deze app niet meer op dit apparaat ondersteunt wordt.

Erger, als ik nu terug wil naar OmniROM of ResurrectionRemix custom roms waar deze apps wel werkten (en voor anderen nog steeds), werken die voor mij ook niet meer.

Ligt dit aan mij op een of andere manier? Heeft iemand hier deze EMUI update ook al en werkt Netflix nog wel naar behoren?

• rulerraoul
Ik zit nog op 160. Zag wel dat 182 klaar staat, maar ik wacht nog ff. Wacht even af hoe het bij jou losloopt.

• Amaze86
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 15:04
Hier ook maar effe wachte met update,anders wordt vrouwtje gek als netflix het ni doet.

• InflatableMouse

InflatableMouse

Vinyl Bliss!

Ik heb het ondertussen weer werkend onder Resurrection Remix na een volledige wipe en eRecovery, daarna RR erop geflashed en geroot. Netfix deed het na de wipe niet op EMUI (deze app wordt niet meer op dit apparaat ondersteund) maar wel weer onder RR dus.

• rulerraoul
Bij mij automatisch toch 182 geĆÆnstalleerd. Maar ik kijk geen Netflix. Dus ik kan hier niks over zeggen.
Vooralsnog lijkt alles het gewoon goed te doen hier.
Dacht dat Huawei niet te rooten was?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Vinyl Bliss!

rulerraoul schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 19:06:
Bij mij automatisch toch 182 geĆÆnstalleerd. Maar ik kijk geen Netflix. Dus ik kan hier niks over zeggen.
Vooralsnog lijkt alles het gewoon goed te doen hier.
Dacht dat Huawei niet te rooten was?
Zoek Netflix eens in de playstore en probeer het te installeren. Kan dat, en kan je het daarna ook opstarten en krijg je dan een inlog scherm? Ik hoor graag het resultaat en anderen hier ook! Je kan het daarna weer verwijderen.

Voor wat betreft root, zeker wel! Beide tablets hier in huis zijn geroot en werken perfect met Openkirin ROMs.De ROMs zelf hebben nog wel de nodige problemen, maar clean android zonder Huawei spyware is het allemaal waard! Tijdens mijn eerste pogingen heb ik er een echt hard bricked, maar zonder problemen onder garantie opgelost (en ik ben eerlijk geweest in mijn probleem beschrijving over unlocken en rooten, super netjes dus!).

• rulerraoul
Netflix doet het bij mij gewoon. Ik kan de app downloaden, geen meldingen dat het niet ondersteund zou zijn. Kan de App openen zonder crash ofzo.
Heb wel de beta van play services draaien. Misschien dat dat scheelt.

• baco101
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 12:53
Zojuist de update geĆÆnstalleerd en geen problemen met Netflix, werkt gewoon

• InflatableMouse

InflatableMouse

Vinyl Bliss!

Oke, goed nieuws dus gelukkig! Blijkbaar is er bij mij iets mis. Op Omni werkt het inmiddels ook weer, eigenlijk heb ik geen idee wat er mis is/was :P.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pietervdstar
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 18-02 06:44
Gisteren een update gehad en nu vegrendeld mijn scherm direct bij de timeout voor schermaanrakingen. Ik had een tijdsverschil tussen op zwart en vergrendelen zodat ik als ik bv veel tekst lees of even een een slok thee neem ik niet meteen mijn code hoef te geven, maar die is nu dus weg. Iemand een idee hoe die instelling heet?

edit:
misschien bestaat die functie niet meer voor "ons" nieuws: Google trekt Android-licentie voor Huawei in - update

[Voor 25% gewijzigd door pietervdstar op 20-05-2019 07:51. Reden: aanvullende info]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• quizmaster
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 01-04 21:36
Google heeft de toegang van de Chinese telecomreus Huawei tot het besturingssysteem Android drastisch beperkt.
ttps://www.nrc.nl/nieuws/2019/05/20/google-snijdt-huawei-af-van-android-en-veelgebruikte-apps-a3960835
https://www.androidplanet...ning-android-updates/amp/

Benieuwd naar de impact van dit op onze tablet.

[Voor 13% gewijzigd door quizmaster op 20-05-2019 07:55]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• baco101
Misschien toch wat positiefs als dit bericht waar is zou het niet voor bestaande producten gelden

https://www.androidpolice...including-the-play-store/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rulerraoul
Dat zijn alleen updates via play store. Dus geen beveiligingsupdate of upgrade naar Android 10...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boraprince
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 31-03 22:42
korting op de tablet met toetsenbord

https://www.bol.com/nl/p/...HTei5I3w.1.12.ProductPage

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Aan de ene kant voel ik me wel genaaid door dit soort praktijken, aan de andere kant, tablets krijgen altijd bar slechte support qua updates, kijk maar naar de Samsung Galaxy tabs als voorbeeld. Ik hou de mijne sowieso en stap wel over naar een custom rom tezijnertijd. De specs zijn echt wel interessant genoeg om hem niet weg te gaan doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 01-04 20:47
Sp33dFr34k schreef op maandag 20 mei 2019 @ 17:56:
Ik hou de mijne sowieso en stap wel over naar een custom rom tezijnertijd. De specs zijn echt wel interessant genoeg om hem niet weg te gaan doen.
En hoe ga je je tablet dan rooten als Huawei de mogelijkheid om de bootloader te unlocken ook al niet meer biedt?

[Voor 4% gewijzigd door EdwinB op 20-05-2019 21:28]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

EdwinB schreef op maandag 20 mei 2019 @ 21:28:
[...]

En hoe ga je je tablet dan rooten als Huawei de mogelijkheid om de bootloader te unlocken ook al niet meer biedt?
Er zijn ook andere methodes: https://forum.xda-develop...der-unlock-guide-t3781275

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stalensnuitje
Bedankt voor de tip. Ik kon de mijne nog retourneren en een nieuwe bestellen. Klantenservice kon het verschil niet gewoon vergoeden.

Voelt een beetje raar, maar voor 100 euro loop ik wel een keer naar het postkantoor :P
Sp33dFr34k schreef op maandag 20 mei 2019 @ 17:56:
Aan de ene kant voel ik me wel genaaid door dit soort praktijken, aan de andere kant, tablets krijgen altijd bar slechte support qua updates, kijk maar naar de Samsung Galaxy tabs als voorbeeld. Ik hou de mijne sowieso en stap wel over naar een custom rom tezijnertijd. De specs zijn echt wel interessant genoeg om hem niet weg te gaan doen.
Dit dus, mijn vorige tablet was een Sony, die heeft Ć¼berhaupt nooit een update gezien. Als de security patches blijven komen zing ik het wel weer een paar jaar uit.

[Voor 37% gewijzigd door Stalensnuitje op 20-05-2019 23:35]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boraprince
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 31-03 22:42
heeft men Huwaei eigenlijk al betrapt van achterpoortjes in smartphones/tablets? Anderzijnds, doen ze dat niet allemaal? iedereen leeft van data. Google, Facebook, ... Amazon Alexa bleek toch ook mee te luisteren, data van Nokia zou ook via Chinese servers zijn gegaan, er zit malware in google play store. Is Apple dan zo heilig? die koppelen toch ook alle hun producten aan elkaar. iWatch werkt niet met Android. is toch ook maar om zijn eigen markt te beschermen.

hopelijk komt er een tijd dat zoiets allemaal niet meer kan maar ik geloof er niet in fraude of illegale praktijken zullen er altijd zijn.

benieuwd hoe dit afloopt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Vinyl Bliss!

Boraprince schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 12:59:
heeft men Huwaei eigenlijk al betrapt van achterpoortjes in smartphones/tablets? Anderzijnds, doen ze dat niet allemaal? iedereen leeft van data. Google, Facebook, ... Amazon Alexa bleek toch ook mee te luisteren, data van Nokia zou ook via Chinese servers zijn gegaan, er zit malware in google play store. Is Apple dan zo heilig? die koppelen toch ook alle hun producten aan elkaar. iWatch werkt niet met Android. is toch ook maar om zijn eigen markt te beschermen.

hopelijk komt er een tijd dat zoiets allemaal niet meer kan maar ik geloof er niet in fraude of illegale praktijken zullen er altijd zijn.

benieuwd hoe dit afloopt.
Hoe wat afloopt precies? Paar berichten terug stond iets over een Canadees die behoorlijk schandalige praktijken aan het licht bracht over de Huawei / EMUI software op de Mediapad. Ondanks het disabelen en stoppen van processen ging het uploaden van informatie gewoon door.

Enige mogelijkheid is een firewall of custom rom. Ok kies voor beide >:) .

• soTayNew
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 22-05-2019
Weet iemand waar ik de gevoeligheid van touchscreen kan instellen of kalibreren, soms tik ik te snel dan springt de hele scherm naar hoofdscherm of krijg ik andere tabbladen te zien. Terwijl toetsenbord op "redelijk langzaam" staat ingesteld šŸ˜‚

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rigi2
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 29-03 21:49
baco101 schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 08:34:
Zojuist de update geĆÆnstalleerd en geen problemen met Netflix, werkt gewoon
Werkt Netflix bij jou ook in HD na de officiƫle Android 9 update?

Ik kreeg vandaag de mogelijkheid om de Android 9 update te installeren.

Ik heb de 8.4, en zie 'm niet in deze lijst staan:

https://www.google.com/am...ixel-3-oneplus-7-pro/amp/

[Voor 19% gewijzigd door rigi2 op 05-06-2019 06:11. Reden: Model type en link toegevoegd]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• baco101
rigi2 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 23:39:
[...]

Werkt Netflix bij jou ook in HD na de officiƫle Android 9 update?

Ik kreeg vandaag de mogelijkheid om de Android 9 update te installeren.

Ik heb de 8.4, en zie 'm niet in deze lijst staan:

https://www.google.com/am...ixel-3-oneplus-7-pro/amp/
Zover ik het heb kunnen controleren wel ja

https://help.netflix.com/en/node/23939

En bij de test patterns op Netflix geeft hij 1920x1080 aan

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 14:49
Ik heb een M5 10.8 gehaald en had alles ge-update (leek mij logisch, beveiliging enzo), nu blijken bepaalde apps (voornamelijk games met hevige freeze problemen) dat niet cool te vinden en wil ik terug, het schijnt te kunnen, maar via hiquite krijg ik et niet aan de praat. Hisuite blijft mij vertellen hoe ik dat spul moet connecten, terwijl ik alle stappen al uitgevoerd heb :/

Kan iemand mij uit de brand helpen?

• Amaze86
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 15:04
Hier een probleem met de tablet,vrouw keek videoland en opeens stopte de tablet ermee.Batterij was rond 80% en dat ding gaat niet meer aan,wordt een reparatiemelding.

Videoland stopt wel vaker op deze tablet, alleen dit keer mega freez pff.

• benjamin19
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 31-03 11:51
Ik heb de mediapad T5 gekocht.. Beetje spijt van maar toe maar..

Nu heb ik alleen het probleem dat bepaalde apps niet meedraaien. Netflix gelukkig wel. Maar reddit en nu. Nl niet. Ik heb automatisch roterend aanstaan! Iemand enig idee? Of ondersteunen bepaalde apps dit niet?

• rulerraoul
Bij mij roteert NU.nl wel gewoon. Reddit heb ik niet. Heb je alle updates er al op staan? Ook van de apps zelf?

Edit: zie nu dat je T5 hebt. Ik heb M5. Bij mijn weten is dit ook topic voor de M5.

[Voor 28% gewijzigd door rulerraoul op 05-08-2019 08:33]

• EdwinB
We hebben onlangs nog een Samsung S5e 6GB/128GB gehaald. Gekocht voor in 'de woonkamer' gebruik door vrouw en dochter. Ik had namelijk al het gevoel dat deze tablet nog wel wat fijner zou werken dan mijn MediaPad M5.

Dus nu ligt de M5 in de woonkamer en gebruik ik zelf de S5e. Alleen al omdat hij 20% lichter is en dunner is al een reden geweest om te switchen. Wellicht wordt dit gevoel versterkt omdat ik hiervoor een Sony Xperia Z3 Tablet Compact had. Die was ook superdun en uiteraard minder zwaar door een kleiner formaat scherm.

Al met al iedereen blij :)

• Aggressor
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 14:51
Je kan de Huawei M5 10.8 weer voor een leuk prijsje krijgen, namelijk 204,76 euro.

Huawei M5 10.8 Tablet voor 204,76

https://nl.pepper.com/aan...van-keyboard-cover-111615

• 038Robijno
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 14:23
Weet iemand of de M-pen ook op de normale Mediapad M5 werkt?

• Aggressor
038Robijno schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 19:31:
Weet iemand of de M-pen ook op de normale Mediapad M5 werkt?
GA daar maar niet van uit...

• 038Robijno
Aggressor schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 19:49:
[...]

GA daar maar niet van uit...
Raar dat hij wel werkt op de goedkopere M5 Lite dan.

• Aggressor
038Robijno schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 20:49:
[...]

Raar dat hij wel werkt op de goedkopere M5 Lite dan.
nou er zit best veel verschil tussen de m5 en m5 pro?
lijkt me sterk dat het alleen de prijs voor het pennetje is

-edit-

astjeblieft

YouTube: Huawei MediaPad M5 10.8 VS MediaPad 10.8 M5 Pro With M-Pen Which Sho...

[Voor 29% gewijzigd door Aggressor op 14-08-2019 21:49]

• 038Robijno
Okee..

Ik heb al eventjes lopen googlen, maar ik kan nergens meer een Huawei M5 pro vinden waar ze hem nog verkopen.. ook niet op Amazone.de

Iemand nog tips of?

• Aggressor
038Robijno schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 22:33:
Okee..

Ik heb al eventjes lopen googlen, maar ik kan nergens meer een Huawei M5 pro vinden waar ze hem nog verkopen.. ook niet op Amazone.de

Iemand nog tips of?
https://www.mymediacenter...8-an.html?source=tweakers

Me M5 pro is gewoon duur

• 038Robijno
Dat is gewoon ff 260 euro duurder..
Alleen de chip is iets anders, en er kan een M-pen gebruikt worden pfff. Jammer

• Aggressor
038Robijno schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 09:47:
[...]

Dat is gewoon ff 260 euro duurder..
Alleen de chip is iets anders, en er kan een M-pen gebruikt worden pfff. Jammer
ja klopt.

Deze prijs is normaal, de gewone M5 is gewoon heel goedkoop nu te krijgen.
Goedkoper dan de m5 lite

• 038Robijno
Nog ff een vraag..
In desktop modus, krijg ik geen youtube of play store app te zien.

Kan dit Ć¼berhaupt wel op de desktop?

• MrMGeeIsTheName
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 20-03 11:18
Hi,
ik ben nieuw in het Android en Huawei wereldje, maar ik heb een weekje de mediapad m5.
En ik heb EMUI versie 9.0.1
Is die 9.1 versie nou wel of niet beschikbaar voor de M5? Als ik een update probeer te doen krijg ik steeds te zien dat mijn M5 up to date is, terwijl ik meerdere artikelen lees over versie 9.1.
Alvast dank voor jullie support :)

• the_cyberspace
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online

the_cyberspace

Prutser :)

Kunnen jullie trouwens bestaande wifi netwerken vergeten/verwijderen? Heb me een ongeluk gezocht maar op m`n M5 kan dit niet blijkbaar? :S

"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"

• MrMGeeIsTheName
the_cyberspace schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 20:02:
Kunnen jullie trouwens bestaande wifi netwerken vergeten/verwijderen? Heb me een ongeluk gezocht maar op m`n M5 kan dit niet blijkbaar? :S
Klik op de naam van de wifi en dan op forget

• the_cyberspace
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online

the_cyberspace

Prutser :)

MrMGeeIsTheName schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 20:19:
[...]

Klik op de naam van de wifi en dan op forget
Thanks! Dat was em! Rare is alleen dat ik dat in het account van de kids niet kon doen, vandaar dat ik het niet kon vinden.

"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"

• MrMGeeIsTheName
MrMGeeIsTheName schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 19:52:
Hi,
ik ben nieuw in het Android en Huawei wereldje, maar ik heb een weekje de mediapad m5.
Is die 9.1 versie nou wel of niet beschikbaar voor de M5? Als ik een update probeer te doen krijg ik steeds te zien dat mijn M5 up to date is, terwijl ik meerdere artikelen lees over versie 9.1.
Anyone? :? :) :)

• PvT.Arj
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 26-03 17:33
Ik heb m ook nog niet, maar hij schijnt wel beschikbaar te zijn.
Misschien moet ik m eens aansluiten op de computer, via de bijgeleverde software van Huawei kreeg ik op mijn P30 pro telefoon een update wel eerder binnen dan via OTA.

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

• MrMGeeIsTheName
PvT.Arj schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 14:11:
[...]

Ik heb m ook nog niet, maar hij schijnt wel beschikbaar te zijn.
Misschien moet ik m eens aansluiten op de computer, via de bijgeleverde software van Huawei kreeg ik op mijn P30 pro telefoon een update wel eerder binnen dan via OTA.
Kan ik ook wel eens proberen :)
Welke "bijgeleverde software van Huawei" bedoel je?
Bij de MediaPad zat niks zover ik me kan herinneren :?

• PvT.Arj
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 26-03 17:33
Toen ik mijn P30 pro aansloot op de pc met een USB kabel, werd er meteen gevraagd of ik de Huawei 'Hisuite' wilde installeren. Deze werd vervolgens automatisch gedownload!

https://consumer.huawei.com/en/support/hisuite/

[Voor 15% gewijzigd door PvT.Arj op 21-08-2019 16:47. Reden: link toegevoegd]

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

• Roelodk
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 29-12-2019
MrMGeeIsTheName schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 19:52:
Hi,
De laaste update voor de M5 is op dit moment 9.0.1.190.

De 9.1.0 update is voor het Europese nl WiFi model nog niet uit.

• EcoR
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 14:48
Ik heb sinds vorige week ook een M5 (10.8). Heerlijk apparaat. Had hiervoor een 3 jaar oude Tab A, je merkt wel dat alles weer een stuk sneller is geworden. Ook de hoge resolutie tov m'n vorige tablet is fijn.

Helemaal geupdate, Netflix draait netjes in Full HD en al m'n veelgebruikte apps werken probleemloos. Hier kan ik wel weer een tijdje mee vooruit :).

• izzet3838
  • Registratie: april 2013
  • Nu online
Iemand enig idee over de release van de m6?

• marcelmg2
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 12:21
Ben nu met de update naar 9.1 bezig. Voor het WiFi model.

• Stalensnuitje
Hm, hier nog niks. Enig verschil te zien/merken?

• ASW1
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 08:22
Stalensnuitje schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 20:50:
Hm, hier nog niks. Enig verschil te zien/merken?
Lelijke vierkante app icons.

• Stalensnuitje
ASW1 schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 22:57:
[...]

Lelijke vierkante app icons.
Geen last van, gebruik toch een andere launcher ;)

• knakworst
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 14:58

knakworst

Get Dilberted!

marcelmg2 schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 12:23:
Ben nu met de update naar 9.1 bezig. Voor het WiFi model.
Die van mij blijft volhouden dat 9.0.1 de nieuwste is.

• Stalensnuitje
knakworst schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 13:22:
[...]

Die van mij blijft volhouden dat 9.0.1 de nieuwste is.
Idem hier :?

• rulerraoul
Toevallig vanmorgen update. Staat nu op 9.1.0.325.
Ik merk geen verschil. Maar heb ook nova launcher erop.

• baco101
Zojuist de update naar 9.1 gehad, Jammer dat de beveiligingspatch van juli is en niet wat recenter.

De vierkante App icoons vind ik geen verbetering.

• baco101
Ik wil de Nova launcher gaan gebruiken, enige nadeel vind ik tot nu toe is dat de dock aan de rechter zijkant zit bij mij, ik kan nog geen manier vinden om die naar de onderkant de verplaatsen. Heeft iemand een tip hoe dat te doen of is dat gewoon niet mogelijk. Ik heb de M5 10.8.

• rulerraoul
Welke dock bedoel je?

• baco101
De dock waarin je app iconen kunt vastzetten, en dan daar altijd staan ongeacht of je naar een andere pagina swiped

• Koko71
  • Laatst online: 11:31
baco101 schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 18:49:
De dock waarin je app iconen kunt vastzetten, en dan daar altijd staan ongeacht of je naar een andere pagina swiped
Kan nergens in de instellingen vinden dat je het dock kunt laten meedraaien als ik tablet kantel naar landschaps modus. Erg jammer,om die reden terug gegaan naar de Huawei launcher.

• rulerraoul
Bij mij draait ie wel gewoon mee. Heb wel maar 1 pagina, 12 apps in de dock. De rest in de app drawer. Draait gewoon mee als ik naar landscape en terug ga.

Heb je de vink bij "dock als overlapping" uit staan?

[Voor 14% gewijzigd door rulerraoul op 29-09-2019 12:44]

• baco101
Bedankt voor de tip maar ondanks dat ik dock als overlapping uit heb uitstaan, bij mij draait hij niet mee als ik naar landscape ga

• Koko71
Hier ook geen resultaat,weird.

• baco101
Bij mij is het gelukt door in de tablet instellingen het volgende te doen: instellingen > weergave > tekst en weergave grootte > weergave grootte op klein zetten

• EdwinB
baco101 schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 08:26:
Zojuist de update naar 9.1 gehad, Jammer dat de beveiligingspatch van juli is en niet wat recenter.
De 9.1 update is al een tijdje klaar natuurlijk, maar wij hebben hem gewoon laat ontvangen. Vind het ook wel redelijk goed gaan verder hoor. Ik heb ook nog een Samsung Galaxy Tab S5e en die zit nog op juni 2019 patch terwijl mijn S10e telefoon wel al de september 2019 patch heeft.

• MrMGeeIsTheName
Ik zou graag mijn mediapad helemaal in Dark Mode hebben. De mail, calendar, settings etc etc. Helaas krijg ik het niet voor elkaar tot nu toe en met Google kom ik er ook niet uit.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Ik heb zowel de standaard launcher maar ook Nova Launcher en ik draai EMUI 9.1.0.325 em (Android 9)

Hopelijk kan iemand van jullie me verder helpen :)
Thanks (already)!

• MrMGeeIsTheName
MrMGeeIsTheName schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 19:45:
Ik zou graag mijn mediapad helemaal in Dark Mode hebben. De mail, calendar, settings etc etc. Helaas krijg ik het niet voor elkaar tot nu toe en met Google kom ik er ook niet uit.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Ik heb zowel de standaard launcher maar ook Nova Launcher en ik draai EMUI 9.1.0.325 em (Android 9)

Thanks (already)!
Kick! :)
Anyone??? :) _/-\o_ _/-\o_

• Koko71
MrMGeeIsTheName schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 19:45:

Thanks (already)!
Hopen dat we android 10 nog gaan krijgen op deze tablet. Zit ook met smart op dark mode te wachten

• MrMGeeIsTheName
Koko71 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 12:28:
[...]

Hopen dat we android 10 nog gaan krijgen op deze tablet. Zit ook met smart op dark mode te wachten
Zover mij bekend is de mediapad niet 1 van de devices die android 10 (EMUI 10) gaat krijgen helaas.
https://huaweiadvices.com...eatures-eligible-devices/

Maar wie weet *O* *O* oOo oOo

• Koko71
MrMGeeIsTheName schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 13:57:
[...]

Zover mij bekend is de mediapad niet 1 van de devices die android 10 (EMUI 10) gaat krijgen helaas.
https://huaweiadvices.com...eatures-eligible-devices/

Maar wie weet *O* *O* oOo oOo
Op dat lijstje staan volgens mij alleen phones....ik heb nog hoop oOo ^)

• Area
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 20-02 23:06
Ik heb ook interesse in de Huawei Mediapad.
Enig idee waar ik hem (in Nederland?) kan bestellen? Mijn iPad 3 is namelijk aan vervanging toe.

[Voor 3% gewijzigd door Area op 26-10-2019 19:38]

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Area schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 19:36:
Ik heb ook interesse in de Huawei Mediapad.
Enig idee waar ik hem (in Nederland?) kan bestellen? Mijn iPad 3 is namelijk aan vervanging toe.
Je bent op Tweakers, weleens gehoord van de Pricewatch? ;)

Mijne komt gewoon van bol.com overigens.

• 038Robijno
Koko71 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 12:28:
[...]

Dat dacht ik van wel toch.. anders had ik de tablet niet gekocht 2 maanden geleden.

• Koko71
038Robijno schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 13:10:
[...]

Dat dacht ik van wel toch.. anders had ik de tablet niet gekocht 2 maanden geleden.
Hier ook recent aangeschaft. Als dit lijstje klopt ziet het er niet gunstig uit. Redelijk schandalig, tablet is van 2018 en 1 systeemupdate gehad.
https://www.huaweicentral...-on-android-10-q-updated/
Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True