[Tradingbots] ProfitTrailer - ervaringen en resultaten

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

code:
1
2
3
Fixes

Fix binance calculation problem

Waar gaat dat over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

"Display reason for not buying in buy_strategy column", dus er wordt naast "false" aangegeven waarom de false getriggerd wordt?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 14:33
Uit m'n DCA log:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AbREOWq.png

En uit PBL:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/j5ALfg2.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 21:21
Sangroid schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 15:08:
code:
1
2
3
Fixes

Fix binance calculation problem

Waar gaat dat over?
Aan de gesloten issues te zien, over het vergeten bought_price probleem. (o.a. https://github.com/taniman/profit-trailer/issues/1378 , https://github.com/taniman/profit-trailer/issues/1374 )

[ Voor 7% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 09-03-2018 15:18 ]

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Buzz_Fuzz schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 15:17:
[...]

Aan de gesloten issues te zien, over het vergeten bought_price probleem. (o.a. https://github.com/taniman/profit-trailer/issues/1378 )
Thanks, ben niet zo thuis in GitHub, moet dan zeker het filter op 'closed' zetten... ;)

(met deze upgrade nog wel even het automatisch starten van de bots op RPI succesvol kunnen testen!)

[ Voor 12% gewijzigd door NaN op 09-03-2018 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
Ik begrijp het nut van pending_order_wait_time niet echt. Mensen die dit gebruiken? Vb use case? Dient dit gewoon om te vermijden dat een verlieslatend pair wekenlang een slot opeist in de Pairs of DCA log?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAffie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46
Buzz_Fuzz schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 15:36:
Ik begrijp het nut van pending_order_wait_time niet echt. Mensen die dit gebruiken? Vb use case? Dient dit gewoon om te vermijden dat een verlieslatend pair wekenlang een slot opeist in de Pairs of DCA log?
Ik gebruik het ook niet, maar er was ooit vraag naar dus is het geïmplementeerd.

Zorgt ervoor dat een pair in de pending log komt te staan zodat PT een nieuwe positie hierop kan innemen en apart van je eerdere positie kan traden.

meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Nou zag ik net in de UI een van m'n coins naar 2+% in het groen opklimmen (ruim boven m'n sell_value van 1.25), maar toch is 'ie niet verkocht. In de log zie ik deze twee regels:

code:
1
2
2018-03-09 22:28:12 INFO ProfitTrailerService - Sell order for NEBLETH sold amount 156.220000 for price 0.016301 -- {"symbol":"NEBLETH","orderId":7388478,"clientOrderId":"w3bLjnN8nABkPYR9qQ8lDr","transactTime":1520630892496,"price":"0.01630100","origQty":"156.22000000","executedQty":"0.00000000","status":"EXPIRED","timeInForce":"IOC","type":"LIMIT","side":"SELL"}
2018-03-09 22:28:17 INFO ProfitTrailerService - Get order information -- {"symbol":"NEBLETH","orderId":7388478,"clientOrderId":"w3bLjnN8nABkPYR9qQ8lDr","price":0.01630100,"origQty":156.22000000,"executedQty":0E-8,"status":"EXPIRED","timeInForce":"IOC","type":"LIMIT","side":"SELL","stopPrice":0E-8,"icebergQty":0E-8,"time":1520630892496}

Snapt iemand deze?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nAffie
anboni schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 22:37:
Nou zag ik net in de UI een van m'n coins naar 2+% in het groen opklimmen (ruim boven m'n sell_value van 1.25), maar toch is 'ie niet verkocht. In de log zie ik deze twee regels:

code:
1
2
2018-03-09 22:28:12 INFO ProfitTrailerService - Sell order for NEBLETH sold amount 156.220000 for price 0.016301 -- {"symbol":"NEBLETH","orderId":7388478,"clientOrderId":"w3bLjnN8nABkPYR9qQ8lDr","transactTime":1520630892496,"price":"0.01630100","origQty":"156.22000000","executedQty":"0.00000000","status":"EXPIRED","timeInForce":"IOC","type":"LIMIT","side":"SELL"}
2018-03-09 22:28:17 INFO ProfitTrailerService - Get order information -- {"symbol":"NEBLETH","orderId":7388478,"clientOrderId":"w3bLjnN8nABkPYR9qQ8lDr","price":0.01630100,"origQty":156.22000000,"executedQty":0E-8,"status":"EXPIRED","timeInForce":"IOC","type":"LIMIT","side":"SELL","stopPrice":0E-8,"icebergQty":0E-8,"time":1520630892496}

Snapt iemand deze?
Ja... Traden blijft een kwestie van vraag en aanbod.

De bot zag dat al jouw ingestelde triggers werden geraakt om te kunnen verkopen. Mooi!

Er is toen een sell order geplaatst voor jouw hoeveelheid aan muntjes voor de prijs die op dat moment in het orderbook stond en zou voldoen aan jouw triggers.

Helaas was er al een andere snelle rakker (die de buy order die jij zou willen vullen) net wat eerder en heeft deze dus voor je neus weggekaapt. De koper boeit het niet wie zijn buy order vult, als deze maar gevuld wordt.

Hierdoor kan jij jouw muntjes niet meer verkopen voor die prijs, omdat zeer waarschijnlijk daarna de koers ietsjes is gezakt, en er dus geen koper voor jouw muntjes is voor de prijs die je ervoor wilt hebben.

Jouw sell order is dan EXPIRED en wordt geannuleerd.
Als de triggers weer geraakt worden, wordt begint het riedeltje weer opnieuw... vraag & aanbod :P

meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Dat zou het verklaren dan.. Nouja, hopen dat de triggers weer een keer worden gehaald dan. Ondertussen zitten al m'n bags in ieder geval in enkele cijfers in het rood, dus misschien is er nog hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Ik zag het vandaag somber in met 0 sales voor BTC en 1 voor ETH, maar in het laatste half uur gingen er wat coins pumpen waardoor er ineens wat flinke bags loskwamen. Ik heb intussen besloten de extra inzet er maar in te laten zitten (en nog een beetje meer O-) ) dus change staat weer op 100.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FQO0lQt.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:34
1 sale? Ik heb er vandaag toch nog wel 20 gedaan ofzo. Moet ik wel zeggen dat ik de som uitgezet heb vanmiddag toen het dieptepunt wel bereikt was, maar het meeste had ie daarvoor al verdiend. Tsja dca is jammer, maar als ie ze dan verkoopt is het eigenlijk bonus ;)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Ja, -25% en -13% bags waar bijna het hele saldo in was gaan zitten. BTC bot heeft nu nog 2 bags die heel dicht bij 0 zitten (die doet dus nog niks). ETH bot heeft vandaag (dus in het afgelopen anderhalf uur) alweer 10 sales scored.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

De ETH-bot draait :) , 12 in PBL, eens kijken wat ie daarmee gaat doen.

Ben er nog niet achter waarom mijn config niet werkte, maar heb er nu i.i.g. een die wel werkt en die kan ik gaan finetunen.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Wat een lompe gasten op github zeg. Ik had een issue aangemaakt dat je de specifieke pagina's niet kan bookmarken (hij gaat altijd naar de monitor pagina). Reactie: "ja dan moet je op de link klikken". 8)7 Ja dat snap ik! Stik er in, ik ga m'n eigen dashboardje wel bouwen.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
Vrijdag ging goed, maar vandaag was zwak. 7 sales en in totaal 0.06% winst lol...

Gisteren trouwens gemerkt, met 0 bags in de pairs, dca & pending log, dat m'n TCV hoger was dan m'n TPV... Had de indruk dat het verschil in het Dust Log zat. Ook vandaag is m'n TCV hoger dan TPV, terwijl ik verlieslatende bags heb, dus daar klopt toch iets niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Het is ook een hele saaie dag eigenlijk, er zit geen beweging in.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
Hier was het nog een best prettige dag, hoewel de laatste sale eind van de middag was, daarna is het stil gebleven.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aiiw3t4.png

Ik zal vanaf m'n volgende post niet meer de hele maand posten maar alleen de laatste paar dagen. Leek me nog wel aardig om deze compleet te posten omdat ik de % kolom heb toegevoegd: Profit/TCV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Maakt toch allemaal niet uit. Ik vind het wel interessant hoor.
Pfff.. Alle lijntjes zijn nog steeds vlak, saai zeg. Morgen weer vuurwerk dan misschien :)

[ Voor 80% gewijzigd door sig69 op 11-03-2018 00:39 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

De ETH-bot heeft inmiddels zijn eerste (2) sales binnen, nog 10 in DCA. De BTC-bot heeft vannacht 2 sales gedaan, gister 1, zeker nog aan het bijkomen van die ene dip...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:09

Ypho

Allround Nerd

Zojuist licentie gekocht, ben nu RPi2 aan het optuigen.

Is het verstandig om te beginnen met de settings van: https://github.com/CryptoGnome

En deze dan langzaamaan te tweaken? Of zijn er betere kant en klaar settings voor beginners?

Laatste vraag: met hoeveel zijn jullie initeel begonnen? Stel dat ik met 0.25 of 0.5 ETH begin, is dat een idee, of is dat eigenlijk te weinig?

[ Voor 23% gewijzigd door Ypho op 11-03-2018 11:30 ]

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Als je je aanmeldt in de Nederlandse Telegram group (@nAffie heeft hierboven ergens wel een link gepost), dan kun je zijn settings daarvandaan halen. Ik denk dat die wat beter in elkaar zitten dan CG's. Daarna ga je er gegarandeerd nog verder aan tweaken naarmate je er meer van begint te snappen (ik wel, in ieder geval ;) )

Ik ben initieel met 0.3BTC per bot begonnen. Met 0.5ETH kun je in principe 2 pairs tot level 4 (misschien 5) DCA ondersteunen, dat is niet heel veel, maar geeft wel de kans om er een beetje gevoel bij te krijgen.

Waar ik zelf nu een beetje over zit te twijfelen, is aan welke knoppen ik straks het beste kan gaan draaien. Ik heb nu max 8 pairs/7 DCA. Dat is met m'n max_cost setting precies binnen m'n balance te vatten op dit moment. Maar naarmate m'n balance groeit, vraag ik me af wat ik het beste kan gaan ophogen. Meer pairs verspreidt risico wellicht iets, meer DCA geeft meer mogelijkheden om slechte buys te corrigeren, hogere max_cost geeft potentieel meer winst per sale. Dilemma's...

[ Voor 11% gewijzigd door anboni op 11-03-2018 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
Imo eerder DCA en/of max_cost verhogen.
Ik denk bv dat je met 6 pairs en een hogere max_cost meer winst haalt dan 8 pairs en lagere max_cost. Het is immers niet zo dat je ten allen tijde effectief max_pairs in je portefeuille zal hebben.
Ook merk ik zelf dat het beter gaat sinds ik m'n max pairs/dca van 8/3 heb veranderd naar 6/6.
nAffie heeft z'n DCA op 9 staan zelfs.

(Je combo hoeft trouwens niet binnen je balance te passen. Hier heb ik eigenlijk -99% te weinig balance, maar toch doet hij het beter dan voorheen toen ik wel mooi binnen de grenzen bleef... Alle pairs volledig in DCA is immers eerder uitzonderlijk, dus de settings hierop afstellen beperkt de winst op de meeste andere dagen. (Of mss kan je via PTMagic deze grenswaarden laten aanpassen aan de markomstandigheden; geen idee of deze variabelen aanpasbaar zijn via PTMagic.))

[ Voor 39% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 11-03-2018 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Beide bots hebben op dit moment (en voor zover ik het gevolgd heb eigenlijk de afgelopen 24 uur) constant 8 pairs gehad (als er een verkocht werd, werd er bijna altijd binnen een half uur weer eentje aangekocht). Staan nu ook 16 en 19 pairs in PBL. Maar ik ben zeker eens dat je DCA liefst zo hoog mogelijk wilt hebben.
Buzz_Fuzz schreef op zondag 11 maart 2018 @ 11:38:
(Je combo hoeft trouwens niet binnen je balance te passen. Hier heb ik eigenlijk -99% te weinig balance, maar toch doet hij het beter dan voorheen toen ik wel mooi binnen de grenzen bleef...)
Ja, dat kan waarschijnlijk ook wel goed gaan, tot je ineens op een of twee pairs heel veel DCA moet doen waar al je balance in gaat zitten. Dan sta je ineens een dag of langer stil. Dan is natuurlijk nog de vraag in hoeverre dat tegen elkaar opweegt.

[ Voor 46% gewijzigd door anboni op 11-03-2018 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FearOfTheDarkk
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 06-09-2020
Als iets te mooi lijkt om waar te zijn.;)
Waarom zouden ze zo'n bot verkopen als ze er zelf gigantische winsten mee kunnen behalen?

[ Voor 52% gewijzigd door FearOfTheDarkk op 11-03-2018 12:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
Omdat het niet verkocht wordt zoals een auto verkocht wordt, maar er licenties op het gebruik verkocht worden, wat dus oneindig vaak kan want het is een digitaal goed.

Anders gezegd: Waarom zouden ze zo'n bot NIET kopiëren & verkopen als ze er zelf ondertussen OOK nog gigantische winsten mee kunnen halen.

[ Voor 35% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 11-03-2018 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Ik krijg zo af en toe meldingen op m'n telegram (en blijkbaar ook in de log) "There is something wrong with your bot, if it happens 3 times in a row, restart your bot". Geen verdere informatie wat er dan mis zou zijn. Is dit iets bekends, en heeft het zin om logging wat hoger te zetten om een oorzaak te achterhalen? Of kan ik maar beter gewoon een dagelijkse restart van de processen schedulen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-09 19:39
Ik heb nu v1.2.6.20 draaien die reboot ik om de 2/3 dagen. Al een paar weken geen melding meer gehad.

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Mijn ETH-bot heeft sinds gisteravond 16 sales gedaan :o , eens kijken of ie dat tempo volhoudt.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Vrij tamme dag, leuk aantal trades maar de winst is niet fenomenaal. Zit met de gedachte te spelen om in de PTM profielen voor sterke markten wat instellingen op te nemen die heel snel twee of drie keer dca doen. Idee is dat de inleg dan snel wat hoger wordt zonder m'n pairs/DCA levels in de war te gooien.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4PfKwp7.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik heb dat probleem ook de DCA coins waar lekker wat geld in zit worden niet verkocht, maar de coins met alleen aankoop heeft ie vaak erg snel verkocht.
Nadeel is dus inderdaad dat de winst op die coins erg laag is.

Ik heb op BTC vandaag al 25 sells maar dat schiet niet echt op met 0.002 btc per aankoop voor de meeste coins. Misschien gewoon wat meer geduld hebben en wachten tot mijn DCA coins verkocht worden.

[ Voor 31% gewijzigd door Ernemmer op 12-03-2018 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12-09 09:19
Ernemmer schreef op maandag 12 maart 2018 @ 17:14:
Ik heb dat probleem ook de DCA coins waar lekker wat geld in zit worden niet verkocht, maar de coins met alleen aankoop heeft ie vaak erg snel verkocht.
Nadeel is dus inderdaad dat de winst op die coins erg laag is.

Ik heb op BTC vandaag al 25 sells maar dat schiet niet echt op met 0.002 btc per aankoop voor de meeste coins. Misschien gewoon wat meer geduld hebben en wachten tot mijn DCA coins verkocht worden.
Heb ik ook last van, ik wacht gewoon want ik verdom het om met verlies te verkopen. :P

Als het over een aantal weken nog zo ik dan bedenk ik me misschien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Idanue schreef op maandag 12 maart 2018 @ 18:44:
[...]

Heb ik ook last van, ik wacht gewoon want ik verdom het om met verlies te verkopen. :P

Als het over een aantal weken nog zo ik dan bedenk ik me misschien wel.
Net is mijn grootste toch nog verkocht, had al 6x DCA gedaan en was onderhand 15% van mijn portefeuille, mooie winst gemaakt, geduld is alles :D

[ Voor 5% gewijzigd door Ernemmer op 12-03-2018 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Laatst online: 12-09 09:02

GG85

.......

Iets waar ik niet zo veel over hoor en lees is Indicators.properties. Ik gebruik zelf EMAGAIN om te kopen en had EMA_period op 300 staan maar nu las ik ergens dat voor lange termijn trading (bo 24/7 aan) juist een langere tijd zoals EMA_period = 1800 wel eens beter zou kunnen zijn.

Ga dit eens een aantal dagen proberen maar iemand bij voorbaat al een mening?

vandaag overigens een heel traag dagje, sinds 12:00 geen sells meer alles in DCA

[ Voor 10% gewijzigd door GG85 op 12-03-2018 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Iemand wel 'ns gezien dat PT de bought price van 'n pair totaal verkeerd registreert? ik heb ineens VENBTC op -21% in m'n DCA log staan, avg price 54195 volgens de GUI. als ik in de log kijk, heeft 'ie 2 buys gedaan op 43xxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

anboni schreef op maandag 12 maart 2018 @ 20:49:
Iemand wel 'ns gezien dat PT de bought price van 'n pair totaal verkeerd registreert? ik heb ineens VENBTC op -21% in m'n DCA log staan, avg price 54195 volgens de GUI. als ik in de log kijk, heeft 'ie 2 buys gedaan op 43xxx
Is dat niet een bug die in v1.2.6.23 opgelost is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Oh, dat zou nog kunnen, ik draai 1.2.6.22 omdat ik de indruk had dat er in .23 alleen 'minor bug fixes' waren gedaan. Had niet gedacht dat zoiets als dit 'minor' genoemd zou worden. Nahja, maar meteen naar .24 upgraden dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deamz0r
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 12:20
Wat is de beste manier om je profit te gebruiken? Ik heb nog geen heel groot budget in de bots zitten. Maar kan ik beter: DCA verhogen, pairs verhogen of max_total_cost verhogen?

Zelf denk ik aan DCA verhogen, om eerst wat meer stabiliteit te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Ik zit daar ook nog steeds naar te zoeken. Nadeel van DCA verhogen is dat er in een wat voortkabbelende markt zoals nu, er eigenlijk geen ruk gebeurt (op zich heb ik met m'n huidige, vrij aggressieve settings, best een flink aantal sales, maar het is allemaal maar klein spul <$0.50 in veel gevallen). Heb nu ook m'n pairs wat hoger gegooid, maar dat heeft weer als risico dat de boel met een paar keer DCA weer vastloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Buzz_Fuzz schreef op zondag 11 maart 2018 @ 12:03:
Omdat het niet verkocht wordt zoals een auto verkocht wordt, maar er licenties op het gebruik verkocht worden, wat dus oneindig vaak kan want het is een digitaal goed.

Anders gezegd: Waarom zouden ze zo'n bot NIET kopiëren & verkopen als ze er zelf ondertussen OOK nog gigantische winsten mee kunnen halen.
Omdat, als het zo'n mooi product zou zijn, ze er meer mee zouden kunnen verdienen door zelf een extra bot te draaien ipv die aan een derde te verkopen. Of andersom bekeken: als koper ga je er waarschijnlijk minder mee verdienen dan wat je ervoor betaald hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstk
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 29-03-2024
wimjongil schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 10:57:
[...]

Omdat, als het zo'n mooi product zou zijn, ze er meer mee zouden kunnen verdienen door zelf een extra bot te draaien ipv die aan een derde te verkopen. Of andersom bekeken: als koper ga je er waarschijnlijk minder mee verdienen dan wat je ervoor betaald hebt.
wie zegt dat de developers zelf geen bot (kunnen) draaien? ik zie niet in waarom het één (het draaien van een bot) het ander (het verkopen van een licentie) direct uit moet sluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Heeft iemand het voor elkaar gekregen om de bot te laten benaderen via https? Ik heb deze link op de wiki gebruikt, maar met deze settings wil de bot niet eens starten.

Verander ik de instellingen naar (een = ipv een : tussen key en value):
server.ssl.key-store = /path/to/cert
...

Dan wil de bot wel starten, maar is nog steeds niet te vinden over https, en ook niet meer over http. Dus gaan die settings weer uit, en dan werkt de bot weer (helaas alleen over http).

Ik heb de bot draaien op een Raspberry Pi 2 in mijn netwerk en een A-record die een subdomein van mij doorstuurt naar mijn IP adres thuis. Aangezien poorten 80/443 naar mijn NAS verwijzen, wil de certbot geen Let's Encrypt certificaat maken (valideren), dus ik heb vooralsnog een self-signed certificaat, tot mijn instellingen werken, dan komt er een simpel DVtje van een paar euro.

Iemand een idee waar te zoeken?

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
wimjongil schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 10:57:
als koper ga je er waarschijnlijk minder mee verdienen dan wat je ervoor betaald hebt.
Dat ligt natuurlijk aan hoeveel speelgeld je de bot geeft, maar ik heb na 2 weken m'n aanschaf al zeer ruim terugverdiend (bijna 4x de aanschaf intussen, in BTC uitgedrukt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-07 13:52

ulTimaS

Mayhaps

Ypho schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 14:04:
Heeft iemand het voor elkaar gekregen om de bot te laten benaderen via https? Ik heb deze link op de wiki gebruikt, maar met deze settings wil de bot niet eens starten.

Verander ik de instellingen naar (een = ipv een : tussen key en value):
server.ssl.key-store = /path/to/cert
...

Dan wil de bot wel starten, maar is nog steeds niet te vinden over https, en ook niet meer over http. Dus gaan die settings weer uit, en dan werkt de bot weer (helaas alleen over http).

Ik heb de bot draaien op een Raspberry Pi 2 in mijn netwerk en een A-record die een subdomein van mij doorstuurt naar mijn IP adres thuis. Aangezien poorten 80/443 naar mijn NAS verwijzen, wil de certbot geen Let's Encrypt certificaat maken (valideren), dus ik heb vooralsnog een self-signed certificaat, tot mijn instellingen werken, dan komt er een simpel DVtje van een paar euro.

Iemand een idee waar te zoeken?
Ik gebruik zelf Cloudflare icm met mijn domein. Gaat misschien wel eerst via cloudflare, maar heb je ook geen geneuzel met certifcaten enzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

ulTimaS schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 14:41:
[...]

Ik gebruik zelf Cloudflare icm met mijn domein. Gaat misschien wel eerst via cloudflare, maar heb je ook geen geneuzel met certifcaten enzo.
Dat was mijn laatste optie, maar het is inmiddels gelukt. Het klopt overigens wel dat je settings voor SSL dus wel met een dubbele punt gescheiden worden, in tegenstelling tot de rest van je instellingen. Ook heb ik nu een Let's Encrypt certificaat draaien die via DNS gevalideerd kon worden (wist niet dat dit ook kon). Kan ik eindelijk van buitenaf inloggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Handelen jullie ook nog BNB op binance eigenlijk, of gebruiken jullie het alleen voor transactiekosten? Hij staat bijna 30% in de plus vandaag dus het is eigenlijk zonde om zo'n paar uit te sluiten. Met iets als
code:
1
ETHBNB_min_buy_balance = 3

Zou je er toch voor kunnen zorgen dat je altijd iets houdt voor transactiekosten en de rest mag hij mee handelen?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
min_buy_balance slaat op je market currency, niet op het individuele coins volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
anboni schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 15:50:
min_buy_balance slaat op je market currency, niet op het individuele coins volgens mij.
Niet geheel onbelangrijk inderdaad :). Maar gebruiken jullie dit?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Nee dus, BNB trading is disabled, want ik wil zoveel mogelijk genieten van de lagere fees ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:13
Laatste update van eerste testronde 8)

De eerste 15 dagen zitten er op en de resultaten zijn bijgewerkt!

24-02-2018 11:15 0.08393459 BTC 0.943 ETH %ETH

24-02-2018 16:20 0.08625404 BTC 0.962 ETH +2.01%

24-02-2018 23:22 0.08825106 BTC 0.972 ETH +3.07%

25-02-2018 11:22 0.08960079 BTC 0.967 ETH +2.54%

26-02-2018 17:55 0.08755125 BTC 0.980 ETH +3.92%

27-02-2018 17:55 0.08596764 BTC 0.991 ETH +5.09%

28-02-2018 17:55 0.08401266 BTC 0.966 ETH +2.43%

01-03-2018 17:55 0.08774631 BTC 1.04 ETH +10.28%

05-03-2018 17:55 0.08621139 BTC 1.113 ETH +18.02%

07-03-2018 21:03 0.08800295 BTC 1.12 ETH +18.77%

11-03-2018 18:00 0.08599932 BTC 1.14 ETH +20.89%

Na 15 dagen draaien heeft de bot een totale winst van 20.89% over de initiële investering gemaakt, kortom zo'n 1.39% gemiddelde winst per dag (niet cumulatief, maar totaal).

De kracht van DCA lijkt zich erg te hebben bewezen in deze 'brakke' markt. Veel van de populaire coins hebben immers kleine neerwaartse patronen en als DCA zich hier eenmaal in nestelt is er maar 1 "kleine"bump nodig om ervoor te zorgen dat de bot verkoopt.

Tevreden? Zeker gezien de markt van de laatste tijd, echter is er iets dat blijft kriebelen; de configuratie is over deze periode een flink aantal keer (6) tegen bags aangelopen die ofwel met verlies zijn verkocht, of voor 1 a 2 dagen het hele budget 'gegijzeld' hield. Deels is dit op te lossen door configuratie tweaks, echter zijn deze ook erg afhankelijk van de markt. Deze bags hebben vaak ook (als ze eindelijk verkocht werden) voor mooie grote % winst gezorgd, echter is het probleem met een beperkt budget dat je maar slechts een beperkt aantal keer DCA kan doen en dat je in de tussentijd geen budget over houdt voor andere coins.

De eerste testronde is voltooid en hoewel de resultaten prima zijn, werd er 'iets meer' beloofd/gehoopt :+
Vanaf vandaag gaat er een nieuwe testronde in gang, echter ditmaal zal de bot 3 ETH (iets minder, namelijk: 2.935) hebben en zal ik dagelijks weer een kleine update plaatsen. Tevens ga ik mijn best doen om inhoudelijker in te gaan op de configuratiemogelijkheden en hoe deze uit lijken te pakken.

N.b. ik ben de komende periode ook weer wat actiever op tweakers en deze thread om wat te discussiëren over settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Junia schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 19:28:
Laatste update van eerste testronde 8)

De eerste 15 dagen zitten er op en de resultaten zijn bijgewerkt!
Dat zijn lekkere resultaten zeg! Heb je een basis gebruikt, of volledig zelf aan het klooien geweest? Ik ben nu een paar dagen aan het spelen (met een kleine 100 euro), maar wil niet echt vlotten. Mijn DCA zit vol en vast, waardoor geen nieuwe trades worden gedaan. Ik heb er wat extra ETH (totaal een kleine 0.8 ETH zit er nu in) in gestopt, de max_pairs omlaag aangepast en de DCA verhoogd (als in vaker toestaan), in de hoop dat de DCA zich weer zal legen. Is dat een goede gedachte?

Overigens werk ik met de whitelist van nAffie, aangezien ik niet perse alle coins wil kopen/verkopen, en dit me een goede start leek.

Wat voor strategie gebruik je als ik vragen mag (ik zal niet meteen je hele config vragen ;) )? Kleine winsten pakken (bv 0.8-10.%), of wacht je juist op grotere winsten voordat je de bot laat verkopen?

/extra vraag: DCA op -1.75% (EMAGAIN), is dat een goede setting, of is het aan te raden iets te doen als -1.5/3.5/7.5 etc...

[ Voor 6% gewijzigd door Ypho op 13-03-2018 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAffie
Junia schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 19:28:

De eerste testronde is voltooid en hoewel de resultaten prima zijn, werd er 'iets meer' beloofd/gehoopt :+
Denk dan eerder gehoopt, aangezien ik geen beloftes doe. >:)

PS, zag net in de topicwarning van de slowchat dat er niet meer gecrosspost mag worden... :P

meh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Junia
Ypho schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 19:34:
[...]

Dat zijn lekkere resultaten zeg! Heb je een basis gebruikt, of volledig zelf aan het klooien geweest? Ik ben nu een paar dagen aan het spelen (met een kleine 100 euro), maar wil niet echt vlotten. Mijn DCA zit vol en vast, waardoor geen nieuwe trades worden gedaan. Ik heb er wat extra ETH (totaal een kleine 0.8 ETH zit er nu in) in gestopt, de max_pairs omlaag aangepast en de DCA verhoogd (als in vaker toestaan), in de hoop dat de DCA zich weer zal legen. Is dat een goede gedachte?

Overigens werk ik met de whitelist van nAffie, aangezien ik niet perse alle coins wil kopen/verkopen, en dit me een goede start leek.

Wat voor strategie gebruik je als ik vragen mag (ik zal niet meteen je hele config vragen ;) )? Kleine winsten pakken (bv 0.8-10.%), of wacht je juist op grotere winsten voordat je de bot laat verkopen?

/extra vraag: DCA op -1.75% (EMAGAIN), is dat een goede setting, of is het aan te raden iets te doen als -1.5/3.5/7.5 etc...
Deze hele config is voor 99% van nAffie en komt neer op 6 DCA levels met een rebuy_timeout van 45 minuten.

Stukje DCA.config:

max_buy_times = 6
max_buy_spread = 1

buy_strategy = EMAGAIN
buy_trigger = -1.75
buy_value = -0.25
trailing_buy = 0.25
buy_available_volume_trigger = 105

rebuy_timeout = 45
nAffie schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 19:48:
[...]

Denk dan eerder gehoopt, aangezien ik geen beloftes doe. >:)

PS, zag net in de topicwarning van de slowchat dat er niet meer gecrosspost mag worden... :P
Vandaar de :+
Als ik jouw results zie dan valt er nog wel wat marge te pakken :*)

Laatste alinea komt niet overeen dus is officieel geen crosspost :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
Ik heb toch een iets negatiever verhaal dan Junia, terwijl ik rond dezelfde tijd, op dezelfde markt en met dezelfde hoeveelheid gestart ben. Nuja, negatiever... "minder positief".

Ik heb momenteel op 14 dagen tijd een winst van 7.7% tov m'n inleg (0.55% gemiddeld/dag).
In het begin een tijd met DCA bags gezeten waar ik er uiteindelijk 1 van met verlies heb verkocht. Had ik waarschijnlijk niet mogen doen want het heeft flink aan m'n rendement gebeten. Dan wat gepruts aan settings om wat lakser te handelen en minder snel in DCA te gaan. Winsten leken af te zwakken. Wat ETH bijgestort en nog wat getweak en de boel leek terug aardig op gang te komen, om dan terug af te vlakken... Gisteren opnieuw wat tweaks gedaan (iets aggresiever + switch naar Anderson DCA), maar dat heeft voorlopig nog niet superveel geholpen (ook nog te vroeg natuurlijk).

Inmiddels ook de spreadsheet eens aangepakt :9

(klikbaar)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZF9yh4i.jpg
(De averages zullen eigenlijk vrij zinloos worden op termijn, zou daar beter later een EMA van maken...)

Conclusie:
TBC... Atm niet slecht, als je met voldoende balance kan werken...
Maar ben wel jaloers op Junia z'n resultaten -O-

[ Voor 11% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 13-03-2018 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
Buzz_Fuzz schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 21:08:
Ik heb toch een iets negatiever verhaal dan Junia, terwijl ik rond dezelfde tijd, op dezelfde markt en met dezelfde hoeveelheid gestart ben. Nuja, negatiever... "minder positief".

Ik heb momenteel op 14 dagen tijd een winst van 7.7% tov m'n inleg (0.55% gemiddeld/dag).
In het begin een tijd met DCA bags gezeten waar ik er uiteindelijk 1 van met verlies heb verkocht. Had ik waarschijnlijk niet mogen doen. Dan wat gepruts aan settings om wat lakser te handelen en minder snel in DCA te gaan. Winsten leken af te zwakken. Wat ETH bijgestort en nog wat getweak en de boel leek terug aardig op gang te komen, om dan terug af te vlakken... Gisteren opnieuw wat tweaks gedaan (iets aggresiever + switch naar Anderson DCA), maar dat heeft voorlopig nog niet superveel geholpen (ook nog te vroeg natuurlijk).

Inmiddels ook de spreadsheet eens aangepakt :9

(klikbaar)
[afbeelding]
(De averages zullen eigenlijk vrij zinloos worden op termijn, zou daar beter later een EMA van maken...)

Conclusie:
TBC... Atm niet slecht, als je met voldoende balance kan werken...
Maar ben wel jaloers op Junia z'n resultaten -O-
Alle credits gaan naar @nAffie zijn configuratie, heb zelf echt wat minor tweaks gedaan qua whitelisting e.d. Tevens heb ik zelf ook een paar bags handmatig tegen verlies verkocht, dit bleek vaak een betere keuze dan te blijven wachten. Ligt er wel erg aan om welke coin het gaat, aangezien de grootste % winsten gemaakt zijn met DCA6 bags.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
Hoe zien jouw top sales er uit?
Dit is mijn top 5:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ennSrZV.png
(ETCETH is ongetwijfeld ook een 6xDCA, geen idee waarom die daar zonder vermeldde DCA in staat)

Die zijn er dus allemaal gekomen kort na een balance verdubbeling en dca verhoging van 4 naar 6 nadat ik hoorde hoe jouw settings stonden, maar sindsdien is er dus niets meer veranderd qua top sales...

Hier gesorteerd op % ipv value
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ixT0EKl.png

EDIT: jouw whitelisting gebruik ik trouwens ook. Of toch de lijst die hier ergens werd gepost, maar dan nog met BCPT excluded. Wel de min_buy_volume van 2500 naar 1000 verminderd omdat m'n PBL nogal vaak leeg was...

Kan misschien PT Magic eens geheel uitschakelen en zien wat het doet...

[ Voor 23% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 13-03-2018 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAffie
Dit zijn m'n top sales op ETH, laatste tijd niet zoveel megaklappers meer:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/acOlzQ9.png

En dit zijn ze op BTC:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HeyImxo.png

meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Al ik mijn initiële fuckup even vergeet is mijn hoeveelheid ETH in 10 dagen iets meer dan 10% gegroeid. In dollars is dat in deze markt verlies, maar daar kijk ik niet naar. Zit nu nog met wat bags helaas:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/74YN1Nq.jpg
Hij heeft ruimte om 1 coin erbij te handelen, ik twijfel of ik dat zal laten (anders gebeurt er helemaal zo weinig) of om het aantal pairs te verlagen en een DCA level erbij te gooien om er vanaf te raken.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
ernstk schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 13:45:
[...]

wie zegt dat de developers zelf geen bot (kunnen) draaien? ik zie niet in waarom het één (het draaien van een bot) het ander (het verkopen van een licentie) direct uit moet sluiten
Het is echter compleet niet rationeel om een bot te verkopen voor minder dan je er zelf mee zou kunnen verdienen. Zoals ik het zie kan dat drie dingen betekenen:
1. Het bedrijf waarvan je die bot koopt is irrationeel;
2. Het bedrijf waarvan je die bot koopt is veel meer risico avers dan de koper;
3. Het bedrijf waarvan je die bot koopt is slimmer dan de koper. ;)

Punt 1 lijkt me erg onwaarschijnlijk voor een commercieel bedrijf, punt 2 ook voor een bedrijf in de cryptocurrency sferen. Blijft punt 3 over...
anboni schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 14:12:
[...]

Dat ligt natuurlijk aan hoeveel speelgeld je de bot geeft, maar ik heb na 2 weken m'n aanschaf al zeer ruim terugverdiend (bijna 4x de aanschaf intussen, in BTC uitgedrukt)
Het zou natuurlijk wel kunnen dat dat bedrijf zoveel tijd zou moeten steken in het finetunen van zo'n bot dat de winst per gewerkt uur te weinig wordt. Maar dan nog lijkt het me sterk dat de gebruiker dat opeens wel goed en snel kan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
Je vergeet optie 4: een hobbyist heeft een leuke bot ontwikkeld die voor hem aardig werkt en hij verkoopt die voor nog een extra zakcentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAffie
wimjongil schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 23:26:
[...]

Het is echter compleet niet rationeel om een bot te verkopen voor minder dan je er zelf mee zou kunnen verdienen. Zoals ik het zie kan dat drie dingen betekenen:
1. Het bedrijf waarvan je die bot koopt is irrationeel;
2. Het bedrijf waarvan je die bot koopt is veel meer risico avers dan de koper;
3. Het bedrijf waarvan je die bot koopt is slimmer dan de koper. ;)

Punt 1 lijkt me erg onwaarschijnlijk voor een commercieel bedrijf, punt 2 ook voor een bedrijf in de cryptocurrency sferen. Blijft punt 3 over...

[...]

Het zou natuurlijk wel kunnen dat dat bedrijf zoveel tijd zou moeten steken in het finetunen van zo'n bot dat de winst per gewerkt uur te weinig wordt. Maar dan nog lijkt het me sterk dat de gebruiker dat opeens wel goed en snel kan...
Heerlijk die sceptici!

Bedrijf is echt een groot woord. Deze bot is begonnen als een gratis add-on (proxy) voor een andere bot die wat issues had met een exchange om de api calls te verdelen/reduceren.

Gewoon door 1 java ontwikkelaar in z'n vrije tijd gemaakt, die ook gewoon een gebruiker van de eerder genoemde bot was en deze wilde verbeteren voor hemzelf. Dit is in het begin gewoon gratis gedeeld met de community en later werd er een hele kleine vergoeding voor gevraagd.

Later kwam er steeds meer functionaliteit bij waardoor de add-on een standalone bot werd. Hierna kwam er ook ondersteuning voor meerdere exchanges bij en is de vergoeding iets hoger geworden.

Na een rebranding zijn de uiteindelijke prijzen bepaald en zo is ProfitTrailer als product commercieel op de markt gekomen. Dit is in een periode van 3 maanden gebeurd.

Teruggekeken is dit gewoon een tooltje voor de bot community geweest, waarvan jij misschien de geschiedenis niet van weet, maar waar wel ruim 10k gebruikers erg blij mee zijn.
anboni schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 23:32:
Je vergeet optie 4: een hobbyist heeft een leuke bot ontwikkeld die voor hem aardig werkt en hij verkoopt die voor nog een extra zakcentje.
Spijker, kop!

[ Voor 6% gewijzigd door nAffie op 13-03-2018 23:43 ]

meh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
Ook maar weer een update geven. Procentueel zijn mijn resultaten wat minder indrukwekkend dan Junia laat zien, maar zeker met de aggressieve settings die ik gister en vandaag heb ingesteld, gaat het best leuk.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bhbqam2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

nAffie schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 22:13:
Dit zijn m'n top sales op ETH, laatste tijd niet zoveel megaklappers meer:

[afbeelding]

En dit zijn ze op BTC:

[afbeelding]
Nice, wat ik niet helemaal snap. In jouw ETH settings heb je toch een fixed buy van 0.012 ETH per keer? Die sells met 0.0x ETH profit zijn dan aardig vaan geDCA't neem ik aan?

Wat is je gemiddelde profit per dag in procenten de laatste tijd? Ik kom niet boven de 1% uit de afgelopen week

[ Voor 10% gewijzigd door GG85 op 14-03-2018 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Weet iemand wat de bot bedoelt met "ORDER BOOK LOW - (false)"? Google kent die order book low-melding niet, in de buy strat kolom.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Raven schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 11:14:
Weet iemand wat de bot bedoelt met "ORDER BOOK LOW - (false)"? Google kent die order book low-melding niet, in de buy strat kolom.
Dat wil zeggen dat er niet genoeg aangeboden wordt op jouw prijs om je order in een keer in te vullen. PT doet in principe geen deel-buys, dus kan 'ie niet kopen. Afhankelijk van je buy_available_volume_trigger setting, wil PT zelfs meer dan je order beschikbaar zien voordat 'ie koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAffie
GG85 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 11:11:
[...]

Nice, wat ik niet helemaal snap. In jouw ETH settings heb je toch een fixed buy van 0.012 ETH per keer? Die sells met 0.0x ETH profit zijn dan aardig vaan geDCA't neem ik aan?

Wat is je gemiddelde profit per dag in procenten de laatste tijd? Ik kom niet boven de 1% uit de afgelopen week
De aantal DCA levels zie je tussen haakjes in de Bought Price kolom.

Gemiddeld hou ik het niet echt bij, Heb ook weer wat ETH toegevoegd aan het account, dus mijn calculaties zeggen niet zoveel. Zit vandaag al bijna op 2% maar had wat meevallertjes. Heb ook dagen er tussen zitten dat ik de 0.5% niet haal.
Voor mij is het allemaal niet zo belangrijk om dat op de komma precies uit te rekenen, ik zie gewoon dat er winst gemaakt wordt en dat m'n TCV omhoog gaat. Dat is voor mij belangrijk.

meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

anboni schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 11:20:
[...]

Dat wil zeggen dat er niet genoeg aangeboden wordt op jouw prijs om je order in een keer in te vullen. PT doet in principe geen deel-buys, dus kan 'ie niet kopen. Afhankelijk van je buy_available_volume_trigger setting, wil PT zelfs meer dan je order beschikbaar zien voordat 'ie koopt.
Hmm, okee. Die staat hier op 105, inmiddels is de fout weer weg en staat er true trailing, eens kijken wat ie gaat doen.

De BTC-bot heeft het al een paar dagen moeilijk met een aantal:
Afbeeldingslocatie: https://www.ravenslair.nl/GoT2/BTC-bot-14032018.jpg
Die 2 staan sinds gister op true trailing, geen idee of ik behalve wachten nog iets anders kan doen.

De ETH-bot is inmiddels qua aantal sales de BTC-bot voorbij, ookal draait ie minder lang.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deamz0r
Dat zijn beste bags, zo te zien de max DCA op 3 staan? Wellicht kun je er beter voor kiezen de DCA te verhogen met wat minder pairs. -26 en -15 duurt wel even voordat je die weer goedmaakt. Als je DCA hoger hebt blijf je wat meer bij met de dalende trend en kun je er sneller weer vanaf komen.

Zelf nu twee bags staan van -9 en -10, dat zal ook wel een tijd duren, maar ik verkoop uit principe niets handmatig. Dit zijn trouwens GVT en WTC..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

deamz0r schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 16:39:
Dat zijn beste bags, zo te zien de max DCA op 3 staan? Wellicht kun je er beter voor kiezen de DCA te verhogen met wat minder pairs. -26 en -15 duurt wel even voordat je die weer goedmaakt. Als je DCA hoger hebt blijf je wat meer bij met de dalende trend en kun je er sneller weer vanaf komen.

Zelf nu twee bags staan van -9 en -10, dat zal ook wel een tijd duren, maar ik verkoop uit principe niets handmatig. Dit zijn trouwens GVT en WTC..
Max_buy_times? Die staat inderdaad op 3 en ALL_max_trading_pairs op 6.

Doel je dan bijv. op max_buy_times = 4 en ALL_max_trading_pairs = 3? Afgaand op https://i.imgur.com/izvoZiu.png van Buzz_Fuzz in "[Tradingbots] ProfitTrailer - ervaringen en resultaten"

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
Bot update van 2e testronde waarbij het budget van de bot wat is verhoogd (+- 3 ETH).

Hoewel de bot zijn best doet op 5 verschillende pairs blijkt hij het toch zwaar te hebben vandaag, niet helemaal gek gezien de 'neergaande' trend van vrijwel heel de markt, maar jammer om zo af te trappen bij de 2e testronde.

13-03-2018 19:15 2.935 ETH .........%ETH

14-03-2018 18:05 2.921 ETH -0.47% ETH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
Same here, al is het atm maar -0.01% sinds gisteren :p Dat voordeel heb ik dan weer wel :+

[ Voor 9% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 14-03-2018 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deamz0r
Raven schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 17:12:
[...]

Max_buy_times? Die staat inderdaad op 3 en ALL_max_trading_pairs op 6.

Doel je dan bijv. op max_buy_times = 4 en ALL_max_trading_pairs = 3? Afgaand op https://i.imgur.com/izvoZiu.png van Buzz_Fuzz in "[Tradingbots] ProfitTrailer - ervaringen en resultaten"
Hangt van je budget af en kun je idd uitrekenen. Zelf heb ik iets meer dca dan m'n budget eigenlijk toe laat. Kom alleen in de problemen als ik bijna alles vol op dca heb staan. Dat risico neem ik voor lief, maar heeft me wel twee aardige grote dalers opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Lekker dagje vandaag, aggressieve settings hebben hun best gedaan. Morgen zal wel flink rustiger worden, inmiddels zit m'n hele balance wel zo'n beetje vast in bags.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Z7UtCAx.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deamz0r
Sinds gisteren alles vast in bags, wat een klapper gisteren. Hopen dat alles weer wat omhoog gaat.
Tot nu toe een whopping 30 cent USD profit vandaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
De leuke kant van bags :P

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mqFa9j5.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deamz0r
Wow, dat zijn mooie trades :-) De helft van de kosten van PT in twee trades eruit haha.
Hoe heb jij trailing_profit staan voor DCA? Je pakt zo te zien een behoorlijke wave naar boven mee? Meeste van mijn trades kappen in de sub 1.xx range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Zo staat het in m'n DCA.properties

code:
1
2
3
4
sell_strategy = GAIN
sell_value = 1.5
sell_trigger = 1.5
trailing_profit = 0.15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

anboni schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 11:11:
Zo staat het in m'n DCA.properties

code:
1
2
3
4
sell_strategy = GAIN
sell_value = 1.5
sell_trigger = 1.5
trailing_profit = 0.15
Ik heb 1.2 en trailing van .2, maar ik profiteer vaak ook niet volledig van een pump. Laatst met ICX, die ging in een kwartier 8% omhoog, maar mijn bot verkocht al op 1.6%. Als het goed is komen er meer sell strategies in versie 2.0 en hoop ik dat ik met bijvoorbeeld EMASPREAD wat meer van een pump kan profiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Ik sta na 5 dagen 3,5 % in de min op mijn inleg, wel redelijk veel sells gehad maar vaak lage bedragen. Nu een aantal bags die max DCA buys al hebben gehad, dus nu gewoon wachten op betere koersen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
Bot update van 2e testronde waarbij het budget van de bot wat is verhoogd (+- 3 ETH).

Hoewel het niet gek is met de huidige markt, had ik maar beter bij de 1 ETH test kunnen blijven :p (/sarcasm)

Lijkt niet echt goed te gaan met een gemiddelde van 1 trade per dag en 4 flinke bags, maar met een beetje medewerking van BTC kan het zomaar omslaan ;)

15-03-2018 19:25 2.840 ETH -3.23% ETH

[ Voor 4% gewijzigd door Junia op 15-03-2018 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:36
Valt er nog een juiste verhouding uit te rekenen tussen het aantal max pairs en de max buy times van DCA?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron322
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 27-08 12:55
vinpower schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 20:38:
Valt er nog een juiste verhouding uit te rekenen tussen het aantal max pairs en de max buy times van DCA?
DCA calculator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is de eerste bot die ik zie waar ik wel vertrouwen in heb. Er wordt niets beloofd qua rendement, want uiteindelijk zit je zelf aan de knoppen natuurlijk. Overweeg dit te proberen, want mijn BTC staat inmiddels een jaartje weg te stoffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
Hmm, ik bedenk net iets.
Heb nu dit
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
buy_strategy = ANDERSON
buy_style = DOUBLEDOWN
buy_trigger_1 = -1.5
buy_trigger_2 = -2.5
buy_trigger_3 = -4.5
buy_trigger_4 = -7.5
buy_trigger_5 = -11.5
buy_trigger_6 = -17.5

Maar met een max_cost van 0.012 ETH op Binance heb ik na DCA3 toch een probleem, of niet? Er wordt nl niet voor dezelfde prijs herkocht, maar voor hetzelfde aantal aan de lagere prijs, maw uiteindelijk onder het minimum.
(Heb momenteel niets onder de -5% (bot heeft de laatste 2 dagen 'goed' overleeft met amper 0.01 & 0.3% (unrealized) loss/day), dus zie nog niets in de logging dat evt op fouten wijst.)

EDIT: nm, brain fart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Buzz_Fuzz schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 23:10:
Hmm, ik bedenk net iets.
Heb nu dit
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
buy_strategy = ANDERSON
buy_style = DOUBLEDOWN
buy_trigger_1 = -1.5
buy_trigger_2 = -2.5
buy_trigger_3 = -4.5
buy_trigger_4 = -7.5
buy_trigger_5 = -11.5
buy_trigger_6 = -17.5

Maar met een max_cost van 0.012 ETH op Binance heb ik na DCA3 toch een probleem, of niet? Er wordt nl niet voor dezelfde prijs herkocht, maar voor hetzelfde aantal aan de lagere prijs, maw uiteindelijk onder het minimum.
(Heb momenteel niets onder de -5% (bot heeft de laatste 2 dagen 'goed' overleeft met amper 0.01 & 0.3% (unrealized) loss/day), dus zie nog niets in de logging dat evt op fouten wijst.)
Ik weet niet precies wat je hiermee bedoeld, maar na DCA3 heb je ongeveer 0.096 ETH besteed (iets minder omdat je, zoals je al zei, voor een lagere prijs weer bijkoopt).

zie DCA calculator hierboven

[ Voor 4% gewijzigd door ulTimaS op 15-03-2018 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Hoe laat je in 1 plaatje zowel de leuke als de minder leuke kanten van bags zien.. nouja, zo dus :P

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/caEZ728.png

Paar leuke sales geboekt op bags die ineens omhoog schoten vandaag, maar TCV omlaag omdat er ook een paar dikke bags flink in de min staan. Nahja, als het goed is gaan die wel weer een keer omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar ik vroeg mij af. Zetten jullie de bot wekenlang aan en ga je dan tweaken of zitten jullie elke avond te pielen om hem beter te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Ik ben de eerste twee weken nog wel flink aan het sleutelen geweest, maar inmiddels heb ik een config die ik denk ik goed vind werken, de laatste wijziging van config bestanden was dinsdagavond 13 maart. Voorlopig verdien ik met m'n reguliere baan nog steeds beter per uur ;)

[ Voor 15% gewijzigd door anboni op 16-03-2018 11:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Junia

Woohoo, dankzij de kleine opleving van BTC een aantal bags verkocht en het verschil met gisteren (-3.23 versus +4.36 = 7.59% :)

15-03-2018 19:25 2.840 ETH -3.23% ETH

16-03-2018 17:29 3.063 ETH +4.36% ETH

Kwam voornamelijk door 1 grote bag van NANO, deze had ik 'deels' handmatig gekocht, waarna ik de bot er mee los wilde laten gaan. Best een handige tactiek als je een 'goed' gevoel hebt bij een coin die aan het stijgen is, of als hij net even in een downtrend zit en je zelf een uptrend verwacht. Eigenlijk best cool voor daytraders, enkel je gevoel gebruiken om de juiste coins te selecteren en de bot de rest te laten doen.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/10frlv5.png

[ Voor 43% gewijzigd door Junia op 16-03-2018 17:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:36
Zo, het begint te lopen! Even de bot aanzetten na het werk, en bam meteen paar sales orders!

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/00a852dcdb7b9d6cb3edc082d34870a3.png

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/83c6e3f81bfebf013269dfa2a29afc1b.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rav
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Rav

Rav schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 13:17:
[...]

Dankjewel voor het checken. Klinkt wel als heel weinig inderdaad als je het vergelijkt met het geadverteerde verbruik.
Mocht iemand anders er nog interesse in hebben, mijn RPi draait uitsluitend PT en Domoticz (met nauwelijks extern verkeer) en mijn verbruik was 2.2 GB over 80 uur. Wat gemiddeld uitkomt op minder dan 0.1 Mbit/s.

Dit is met 1 bot op Binance.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
You've got to be kidding me. De markt staat in het groen vandaag, maar blijkt dat gisterenavond laat de bot gecrashed is en dat zie ik nu pas...

EXCEPTION_ACCESS_VIOLATION
Current thread (0x17569c00): JavaThread "http-nio-8081-Acceptor-0" daemon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAffie
Rav schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 21:00:
[...]

Mocht iemand anders er nog interesse in hebben, mijn RPi draait uitsluitend PT en Domoticz (met nauwelijks extern verkeer) en mijn verbruik was 2.2 GB over 80 uur. Wat gemiddeld uitkomt op minder dan 0.1 Mbit/s.

Dit is met 1 bot op Binance.
Dit zijn mijn metingen met 5 bots op m'n dedicated servertje. Ze draaien wel allemaal vanuit Dropbox zodat alles gesynced wordt en ik unlimited backups heb van de datafiles (wat soms wel handig kan zijn).

Constant gebruikt het ongeveer 500KB/sec...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/98tsCg5.png

meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Uiteindelijk gaat er gewoon wat json of iets dergelijks heen en weer. Blijkbaar waren mijn metingen dus ook wel normaal. Het is geen HFT natuurlijk.

[ Voor 10% gewijzigd door sig69 op 17-03-2018 01:42 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-audio
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-06 20:31
Gisteren in het slowchat topic gepost en werd hierheen verwezen. Ik zit sinds oktober vorig jaar met wat centjes (die ik kan missen) in crypto.

Zie (of in ieder geval zag) crypto vooral als (middel)lange termijn investering, maar heb de afgelopen maanden ook af en toe wat alts aan- en verkocht en dit leverde soms leuke groei op. Ik heb alleen te weinig tijd om de koersen echt dagelijks bij te houden en zo te handelen en het idee om met een bot te gaan werken en zo iig de bags wat te vergroten lonkt daarom ook.

Nu mijn vragen:
1 - als ik met PT of soortgelijke bot aan de slag zou willen, hoeveel tijd moet ik daar insteken? Zijn jullie er toch elke dag wel mee bezig om het goed draaiende te houden?
2 - En zo ja, hoeveel tijd en kan ik zelf bepalen op welk moment of moet je toch wel een soort van continu monitoren?
3 - Krijg je een bot als gemiddeld technisch onderlegde gebruiker een beetje opgezet (op een shared server ofzo) en ingeregeld (de bot)? Ik ben inmiddels best handig met computers en allerhande software, maar kan geen code schrijven bijvoorbeeld.
4 - Is de hoeveelheid coins/fiat die ik nu heb voldoende om met een bot te werken? Mijn pf ziet er zo uit en is ongeveer 3k usd waard:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fEh6wqI.jpg

Dank u zeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
1. Gaat zeker in het begin best wat tijd inzitten, er zijn wel diverse voorbeeld configs, maar die zul je toch naar eigen wens en omstandigheden moeten tweaken. Zowieso is het niet slim om voor zoiets als dit blind iemand anders te volgen, je moet het wel snappen
2. Geen idee, niet bijgehouden, maar ben er de eerste twee weken toch wel 'n uur per dag (gemiddeld) mee bezig geweest
3. het is niet heel ingewikkeld als je een beetje in staat bent instructies te volgen
4. PT is geen portfolio manager. het gaat ervan uit dat je een bedrag in de basis coin hebt van de markt die je kiest (zal dus meestal ETH of BTC zijn). Alles wat je eventueel verder op de exchange hebt staan zal gewoon verkocht worden naar je basis coin en daarmee gaat PT handelen. Als je eerder in dit topic leest, zie je dat @Junia nu met ongeveer 3 ETH aan het handelen is, dus dat is nog wat minder dan jouw $3k. Gaat geloof ik wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Mijn bags zakken alleen maar dieper en dieper, ik ben nu effectief holder geworden totdat de markt weer aantrekt:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gzegtQE.jpg
DCA is eigenlijk overal +3, config was corrupt geraakt na een stroomstoring.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

@sig69 Wat is dat voor "leuk" overzichtsschermpje?

App of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Ik heb een eigen web interface op PT geplakt want hun interface vond ik te rommelig. Dit is in principe alles wat ik normaal gesproken hoef te zien. Ter info: een week geleden had ik nog groene balkjes ook :)

[ Voor 18% gewijzigd door sig69 op 17-03-2018 18:48 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-audio
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-06 20:31
anboni schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 14:31:
1. Gaat zeker in het begin best wat tijd inzitten, er zijn wel diverse voorbeeld configs, maar die zul je toch naar eigen wens en omstandigheden moeten tweaken. Zowieso is het niet slim om voor zoiets als dit blind iemand anders te volgen, je moet het wel snappen
2. Geen idee, niet bijgehouden, maar ben er de eerste twee weken toch wel 'n uur per dag (gemiddeld) mee bezig geweest
3. het is niet heel ingewikkeld als je een beetje in staat bent instructies te volgen
4. PT is geen portfolio manager. het gaat ervan uit dat je een bedrag in de basis coin hebt van de markt die je kiest (zal dus meestal ETH of BTC zijn). Alles wat je eventueel verder op de exchange hebt staan zal gewoon verkocht worden naar je basis coin en daarmee gaat PT handelen. Als je eerder in dit topic leest, zie je dat @Junia nu met ongeveer 3 ETH aan het handelen is, dus dat is nog wat minder dan jouw $3k. Gaat geloof ik wel prima.
Dank, helder verhaal!
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste