Kun je de inhoud van je PAIRS.properties eens posten?Raven schreef op zondag 4 maart 2018 @ 15:50:
[...]
Dat denk ik ook, maar welke settings. De wiki die ik in mijn vorige post noemde geeft dat niet aan, hoe je daar achter kunt komen.
Idanue schreef op zondag 4 maart 2018 @ 15:52:
[...]
Kun je de inhoud van je PAIRS.properties eens posten?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
| MARKET = BTC #If you turn on trading the bot will try to sell ANY coin you already own ALL_trading_enabled = true ALL_enabled_pairs = ALL ALL_max_cost = 0.0012 ALL_min_buy_balance = 0 ALL_min_buy_volume = 500 ALL_min_buy_price = 0.00005 ALL_max_trading_pairs = 2 ALL_max_buy_spread = 1.5 ALL_buy_strategy = EMAGAIN ALL_buy_value = -.49 ALL_trailing_buy = 0.35 ALL_sell_strategy = GAIN ALL_sell_value = 0.89 ALL_trailing_profit = 0.33 All_stop_loss_trigger = 0 ALL_stop_loss_timeout = 0 ALL_panic_sell_enabled = false ALL_DCA_enabled = -1.5 ALL_sell_only_mode = false ALL_btc_price_drop_trigger = 10 ALL_btc_price_drop_recover_trigger = 8 ALL_btc_price_rise_trigger = 10 ALL_btc_price_rise_recover_trigger = 8 #Does not work on binance ALL_consecutive_buy_trigger = 10 #Does not work on binance ALL_consecutive_sell_trigger = 4 ALL_pending_order_wait_time = 0 ALL_combined_cancel_pending_trigger = 0 #THESE ARE PAIRS WE DO NOT WANT TO CURRENTLY BUY BTC_AEON_trading_enabled = false BTC_CLUB_trading_enabled = false BTC_CFI_trading_enabled = false BTC_DOGE_trading_enabled = false BTC_EXCL_trading_enabled = false BTC_EXP_trading_enabled = false BTC_FAIR_trading_enabled = false BTC_GNO_trading_enabled = false BTC_HMQ_trading_enabled = false BTC_PIVX_trading_enabled = false BTC_PAY_trading_enabled = false BTC_POT_trading_enabled = false BTC_PKB_trading_enabled = false BTC_REP_trading_enabled = false BTC_RISE_trading_enabled = false BTC_SBD_trading_enabled = false BTC_SBD_trading_enabled = false BTC_SC_trading_enabled = false BTC_SIB_trading_enabled = false BTC_SLR_trading_enabled = false BTC_SNGLS_trading_enabled = false BTC_SNT_trading_enabled = false BTC_SYS_trading_enabled = false BTC_TIME_trading_enabled = false BTC_TKN_trading_enabled = false BTC_TRIG_trading_enabled = false BTC_TRUST_trading_enabled = false BTC_UNB_trading_enabled = false BTC_UNO_trading_enabled = false BTC_XLM_trading_enabled = false BTC_XMG_trading_enabled = false BTC_XZC_trading_enabled = false BTC_BITB_trading_enabled = false BTC_COVAL_trading_enabled = false BTC_DTB_trading_enabled = false BTC_INCNT_trading_enabled = false BTC_SAFEX_trading_enabled = false BTC_SYNX_trading_enabled = false BTC_TIX_trading_enabled = false BTC_CANN_trading_enabled = false BTC_DOPE_trading_enabled = false |
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Met ALL_max_trading_pairs = 2 waarvan al 1 in DCA, kom je natuurlijk niet zo ver.
Wat is je max_buy_times voor DCA? En de min_balance voor DCA? Die knn er ook voor zorgen dat er niets meer wordt gekocht (je possible buy log is dan gewoon leeg, en je ziet er melding van in je console window).
Verder zou ik voor pairs de min_balance niet op 0 laten, maar ongeveer de helft reserveren voor DCA, maar in dit specifiek geval zal het niet veel uit maken. 0.033BTC is wss gewoon te weinig om de bot efficient te laten draaien.
Wat is je max_buy_times voor DCA? En de min_balance voor DCA? Die knn er ook voor zorgen dat er niets meer wordt gekocht (je possible buy log is dan gewoon leeg, en je ziet er melding van in je console window).
Verder zou ik voor pairs de min_balance niet op 0 laten, maar ongeveer de helft reserveren voor DCA, maar in dit specifiek geval zal het niet veel uit maken. 0.033BTC is wss gewoon te weinig om de bot efficient te laten draaien.
[Voor 88% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 04-03-2018 16:07]
Damn je had hem eerder gespot als mij.Buzz_Fuzz schreef op zondag 4 maart 2018 @ 16:01:
Met ALL_max_trading_pairs = 2 waarvan al 1 in DCA, kom je natuurlijk niet zo ver.

Zolang alles in Possible Buy Log "false" erachter heeft staan in de Buy Strat kolom gebeurt er sowieso niets, althans, zo lijkt het.Buzz_Fuzz schreef op zondag 4 maart 2018 @ 16:01:
Wat is je max_buy_times voor DCA?
0.033BTC is wss te weinig om de bot efficient te laten draaien.
max_buy_times = 6
Zodra deze DCA erdoor is (weet niet of afsluiten tussendoor kan) zal ik de rest van de BTC die ik heb bij Coinbase (0.0294 BTC) ook overzetten. Wat ik met de 1 ETH die ik daar heb ga doen weet ik nog niet, heb nog niet zo gauw terug kunnen vinden hoe het zit als je met 2 cryptovaluta's aan de gang wil met PT.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Dat klopt, possible buy toont kandidaten. Is de lijst leeg, wil dat zeggen dat hij er zelfs geen overweegt, meestal omdat er balance limieten overschreven zullen worden bij de volgende buy.
0.0012 max cost, 6 dca levels en 2 pairs, daar heb je in theorie 0.1536BTC voor nodig...
Met 0.033btc als balance zou ik eerder 2 pairs & 4 dca levels nemen, of 4 pairs & 3 dca levels, of 8 & 2.
Je kan ook DCA afzetten en met stoplosses werken. Dan kan je met 0.033/0.0012 pairs werken.
Met 2 markets werken vereist 2 bots en 2 accounts op je exchange.
EDIT: BCPTETH, die in een whitelist stond die hier eerder werd gepost; ding heeft al 2 DCA episodes meegemaakt en stond nu weer in m'n possible buy log met een 13% 24h trend... Goed om straks weer in de DCA te gaan... Blacklisted...
(Als een pair niet meer in de ALL_enabled_pairs wordt opgenomen, moet die dan ook nog expliciet vermeld worden met PAIR_traiding_enabled=false?)
0.0012 max cost, 6 dca levels en 2 pairs, daar heb je in theorie 0.1536BTC voor nodig...
Met 0.033btc als balance zou ik eerder 2 pairs & 4 dca levels nemen, of 4 pairs & 3 dca levels, of 8 & 2.
Je kan ook DCA afzetten en met stoplosses werken. Dan kan je met 0.033/0.0012 pairs werken.
EDIT: BCPTETH, die in een whitelist stond die hier eerder werd gepost; ding heeft al 2 DCA episodes meegemaakt en stond nu weer in m'n possible buy log met een 13% 24h trend... Goed om straks weer in de DCA te gaan... Blacklisted...
(Als een pair niet meer in de ALL_enabled_pairs wordt opgenomen, moet die dan ook nog expliciet vermeld worden met PAIR_traiding_enabled=false?)
[Voor 27% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 04-03-2018 16:20]
Daar kwam ik vandaag ook achter, toen ik zag dat als er op bot1 BTC gekocht werd, mijn andere bot dacht dat ik dat pair ook gekocht had...Buzz_Fuzz schreef op zondag 4 maart 2018 @ 16:13:

Bijv: kocht de BTC-bot ETCBTC in dan stond er bij mijn ETH account dat er ETCETH gekocht was, maar de buy-value ervan wist hij niet.
Totdat het kwartje bij me viel...
2 accounts aanmaken op Binance dan. Maar daar heb ik hulp bij nodig, want je moet weer een key registreren, enne.... de Discord-bot werkt niet echt mee... mijn key wordt niet geaccepteerd...

Zucht, het zag er allemaal zo mooi uit...

(Sja, achteraf valt het wel te begrijpen waarom het niet werkt...)
[Voor 7% gewijzigd door NaN op 04-03-2018 16:56]
Gelukkig is de lijst niet leeg, al heb ik er nog niet meer als 5 (op het moment 3) zien staan.Buzz_Fuzz schreef op zondag 4 maart 2018 @ 16:13:
Dat klopt, possible buy toont kandidaten. Is de lijst leeg, wil dat zeggen dat hij er zelfs geen overweegt, meestal omdat er balance limieten overschreven zullen worden bij de volgende buy.
Als ik alle BTC daar heb, dan is het iets meer als 0.06 BTC, verandert dat de zaak nog iets?Buzz_Fuzz schreef op zondag 4 maart 2018 @ 16:13:
Dca levels, bedoel je buy_trigger_*?
.... bij Poloniex kan dat zo te zien d.m.v. het linken van een account.Buzz_Fuzz schreef op zondag 4 maart 2018 @ 16:13:
En zo te zien geen extra licentie nodig: "1 License gives you the ability to run 2 bots. For people wanting to trade on 2 different markets."https://poloniex.com/linkedAccounts
About Linked Accounts
When you link an account, it inherits the profile and verification level from your Primary Account. Your daily withdrawal limit will be an aggregate of all your accounts.
You can choose any of your accounts as your Primary Account, but you can designate an account as your Primary only once.
Account linking affects only profile information and withdrawal limits. Each account's balances, open orders, trade histories, settings, and credentials will be unaffected by linking.

Zodra de DCA-lijst leeg is ga ik maar weer even met de instellingen aan de gang.
Oscar Wilde
Que?2018-03-04 16:55:11 INFO ProfitTrailerService - Cannot buy BCPTETH. rebuy timeout active!
2018-03-04 16:55:40 INFO DCAStrategyRunner - There are not enough coins in the orderbook to do a FULL DCA for BCPTETH at needed price
Hoe kan je de bot op een ETH markt BTC laten traden? BTCETH pair op binance bestaat namelijk niet.... ETHBTC wel...
Zie buy_available_volume_trigger & rebuy_timeout in https://wiki.profittrailer.io/doku.php/dca.properties
[Voor 50% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 04-03-2018 17:10]
https://wiki.profittraile..._up_a_second_bot_instanceRaven schreef op zondag 4 maart 2018 @ 16:58:
En zo te zien geen extra licentie nodig: "1 License gives you the ability to run 2 bots. For people wanting to trade on 2 different markets."
Zodra de DCA-lijst leeg is ga ik maar weer even met de instellingen aan de gang.
Deze link kreeg ik vandaag via Telegram...
[quote]Buzz_Fuzz schreef op zondag 4 maart 2018 @ 17:09:
Hoe kan je de bot op een ETH markt BTC laten traden? BTCETH pair op binance bestaat namelijk niet.... ETHBTC wel...
[...]
[/quote]
Eh... misschien was mijn voorbeeld niet zo'n goede, maar wat te combineren was met BTC werd ook bij ETH getoond als een buy.. Daar kwam het op neer, ik zat enorm te buggen...
Thanks, weer wat te lezen...Zie buy_available_volume_trigger & rebuy_timeout in https://wiki.profittrailer.io/doku.php/dca.properties
(mijn voorbeeld klopte wel, je kan met BTC ETC traden, en met ETH kan je ook ETC traden. Maar de transactie van ETCETH stond _niet_ in de log, dus bugged..)
[Voor 6% gewijzigd door NaN op 04-03-2018 17:24]

Goed, dan als antwoord... dat kan niet met Binance.
Maar het was ook iets wat door mijn hoofd schoot, mijn ETH-bot koopt BTC en de BTC-bot koopt weer ETH...
Apart...
[Voor 35% gewijzigd door NaN op 04-03-2018 17:25]
Dus in het kort (mits dezelfde exchange): Settings kopiëren, poort aanpassen, andere api-keys (plus registeren nieuwe default apikey) en rekening houden met de instellingen voor de andere soort cryptovaluta.Sangroid schreef op zondag 4 maart 2018 @ 17:16:
[...]
https://wiki.profittraile..._up_a_second_bot_instance
Deze link kreeg ik vandaag via Telegram...
[...]
Inmiddels heb ik een 2e account bij Poloniex, maar het linken aan mijn primaire account wil niet omdat ik eerst weer dat hele verificatieproces moet doorlopen

Oscar Wilde
Ja, zo heb ik het wel begrepen. Ook al eens ergens gelezen op dit forum, maar kan het niet meer vinden. Ben bang dat dat in de slowchat ergens staat...Raven schreef op zondag 4 maart 2018 @ 17:25:
[...]
Dus in het kort (mits dezelfde exchange): Settings kopiëren, poort aanpassen, andere api-keys (plus registeren nieuwe default apikey) en rekening houden met de instellingen voor de andere soort cryptovaluta.

@Raven Yup.
[Voor 25% gewijzigd door NaN op 04-03-2018 18:41]
Bedoel je dat topic dat al ver over de 10k-berichtenlimiet heen is?Sangroid schreef op zondag 4 maart 2018 @ 17:27:
[...]
Ja, zo heb ik het wel begrepen. Ook al eens ergens gelezen op dit forum, maar kan het niet meer vinden. Ben bang dat dat in de slowchat ergens staat...
Volgens mij was @Idanue degene die dat beschreef.

Oscar Wilde
Nee de max_buy_times bepaalt het niveau.Raven schreef op zondag 4 maart 2018 @ 16:58:
Als ik alle BTC daar heb, dan is het iets meer als 0.06 BTC, verandert dat de zaak nog iets?
Dca levels, bedoel je buy_trigger_*?
Er bestaan calculators online, maar het is makkelijk uit te rekenen:
required balance = (ALL_max_cost * 2 ^ max_buy_times) * ALL_max_trading_pairs
Bv: (0.0012BTC * 2 ^ 6) * 2 = 0.1536BTC
Met 0.06 zou je bv 6x3 kunnen doen.
=> https://i.imgur.com/izvoZiu.png
Dat is geen harde limiet overigens, je kan aan "overprovisioning" doen, maar het is wel een richtlijn om de bot efficiënt te laten draaien naar je opgegeven pair & dca maxima. De bot zal dan altijd voldoende balance hebben om voor alle pairs alle DCA levels te doorlopen. Dat hoeft daarom niet altijd (wil je zelfs liever niet zien...)
Maar je moet wel terug de verification door, dacht ik...Raven schreef op zondag 4 maart 2018 @ 16:58:
.... bij Poloniex kan dat zo te zien d.m.v. het linken van een account.
[Voor 9% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 04-03-2018 17:35]
Ah, thanksBuzz_Fuzz schreef op zondag 4 maart 2018 @ 17:30:
[...]
Nee de max_buy_times bepaalt het niveau.
Dat is geen harde limiet overigens, je kan aan "overprovisioning" doen, maar het is wel een richtlijn om de bot efficiënt te laten draaien naar je opgegeven pair & dca maxima. De bot zal dan altijd voldoende balance hebben om voor alle pairs alle DCA levels te doorlopen. Dat hoeft daarom niet altijd (wil je zelfs liever niet zien...)

Als PT nou eens een keer wat doet met die wat in DCA log staat dan ga ik daarna maar even met de settings aan de gang en de resterende BTC erheen doen.
Jep, anders wil het linken nietBuzz_Fuzz schreef op zondag 4 maart 2018 @ 17:30:
[...]
Maar je moet wel terug de verification door, dacht ik...

Ik heb 't support-ticket over de vorige verificatie al gekicked, aangezien manual upload aangezet moet worden (geen webcam) en er persoonlijk iemand naar moet kijken omdat de geautomatiseerde verificatie niet werkt... Dat ik niet fotogeniek ben weet ik al, maar dat zelfs elektronica er niets van wil weten

Oscar Wilde
ALL_panic_sell_enabled = trueRaven schreef op zondag 4 maart 2018 @ 17:41:
[...]
Als PT nou eens een keer wat doet met die wat in DCA log staat dan ga ik daarna maar even met de settings aan de gang en de resterende BTC erheen doen.

Iemand die dit kan verklaren?

sell_value op 0.85 (de gele lijn), trailing_profit op 0.15, maw, zoals ik het begrijp, zou de prijs tot boven 1% moeten stijgen waarbij een drop van 0.15 een buy triggered.
Hier heb ik de koers naar 1.3% zien gaan, om nadien vlot voorbij de trailing_profit (1.15) en voorbij de sell_value (0.85) te kelderen, zonder sell order...

sell_value op 0.85 (de gele lijn), trailing_profit op 0.15, maw, zoals ik het begrijp, zou de prijs tot boven 1% moeten stijgen waarbij een drop van 0.15 een buy triggered.
Hier heb ik de koers naar 1.3% zien gaan, om nadien vlot voorbij de trailing_profit (1.15) en voorbij de sell_value (0.85) te kelderen, zonder sell order...
De

Wel jammer dat er niet bepaald veel uitleg op de wiki staat bij die optie, ik kan niet eens terugvinden of je de opties kunt veranderen tijdens het draaien van de bot of dat je die telkens moet stoppen voor elke verandering

Moet die koers niet voor een bepaalde tijd boven/onder die grens blijven voordat PT wat doet? Meende zoiets een keer ergens gelezen te hebben.Buzz_Fuzz schreef op zondag 4 maart 2018 @ 22:39:
Iemand die dit kan verklaren?
[afbeelding]
[Voor 10% gewijzigd door Raven op 05-03-2018 09:51]
Oscar Wilde
De drie properties files in trading kun je online wijzigen. Je zult binnen een paar seconden in de applicatie een notificatie zien dat er een wijziging gezien is.Raven schreef op maandag 5 maart 2018 @ 09:41:
[...]
Wel jammer dat er niet bepaald veel uitleg op de wiki staat bij die optie, ik kan niet eens terugvinden of je de opties kunt veranderen tijdens het draaien van de bot of dat je die telkens moet stoppen voor elke verandering.
https://www.socialcooling.com/
Check, dat heeft ie opgepikt. Gelijk de 2 uit DCA Log weg, om er gelijk weer een in te plaatsenanboni schreef op maandag 5 maart 2018 @ 10:10:
[...]
De drie properties files in trading kun je online wijzigen. Je zult binnen een paar seconden in de applicatie een notificatie zien dat er een wijziging gezien is.

Daarna bot gestopt, settings die gister besproken werden verandert en gelijk de rest van de bitcoin daarheen gestuurd, nu maar wachten tot Poloniex die heeft ontvangen.2018-03-05 10:15:15 INFO ProfitTrailerService - Normal Heartbeat
2018-03-05 10:15:49 INFO ProfitTrailerService - Cache Heartbeat
2018-03-05 10:18:02 INFO Util - Detected configuration changes
2018-03-05 10:18:07 INFO ProfitTrailerService - Sell order for BTC_ETH sold amount 0,031264 for price 0,075240 -- {"orderNumber":"*","resultingTrades":[{"amount":"0.03126446","date":"2018-03-05 09:18:04","rate":"0.07524003","total":"0.00235233","tradeID":"42157018","type":"sell"}],"amountUnfilled":"0.00000000"}
2018-03-05 10:18:09 INFO ProfitTrailerService - Sell order for BTC_ETC sold amount 1,756865 for price 0,002525 -- {"orderNumber":"*","resultingTrades":[{"amount":"1.75686500","date":"2018-03-05 09:18:06","rate":"0.00252484","total":"0.00443580","tradeID":"8562364","type":"sell"}],"amountUnfilled":"0.00000000"}
2018-03-05 10:18:11 INFO AverageCalculator - Please set BTC_ETC_bought_price
2018-03-05 10:18:12 INFO AverageCalculator - BTC_ETC - Possible avg 1 = 0,00260962
2018-03-05 10:18:12 INFO AverageCalculator - BTC_ETC - Possible avg 2 = 0,00263267
2018-03-05 10:18:12 INFO AverageCalculator - BTC_ETC - Possible avg 3 = 0,00265407
2018-03-05 10:18:12 INFO AverageCalculator - BTC_ETC - Possible avg 4 = 0,00264529
2018-03-05 10:18:12 INFO AverageCalculator - BTC_ETC - Possible avg 5 = 0,00263974
2018-03-05 10:18:17 INFO DCAStrategyRunner - API Problems?
2018-03-05 10:19:23 INFO Util - Detected configuration changes
Oscar Wilde
Wel jammer dat je niet weet hoe een zoekfunctie werkt.Raven schreef op maandag 5 maart 2018 @ 09:41:
[...]
Wel jammer dat er niet bepaald veel uitleg op de wiki staat bij die optie, ik kan niet eens terugvinden of je de opties kunt veranderen tijdens het draaien van de bot of dat je die telkens moet stoppen voor elke verandering

https://wiki.profittraile...ot_when_changing_settings
meh.
Ik heb Google gebruikt om dat (proberen) te vinden en die gaf dat niet weer als resultaatnAffie schreef op maandag 5 maart 2018 @ 10:49:
[...]
Wel jammer dat je niet weet hoe een zoekfunctie werkt.![]()
https://wiki.profittraile...ot_when_changing_settings

De bot draait inmiddels weer

[Voor 10% gewijzigd door Raven op 05-03-2018 10:59]
Oscar Wilde
Zoals ik het begreep zal de bot bij een prijsstijging boven de trigger eerst proberen te volgen (trailing) zo ver omhoog als hij kan, waarbij na een drop van meer dan de trailing_profit, waarbij de profit nog steeds boven de initiële trigger uit komt, hij zal verkopenRaven schreef op maandag 5 maart 2018 @ 09:41:
[...]
Moet die koers niet voor een bepaalde tijd boven/onder die grens blijven voordat PT wat doet? Meende zoiets een keer ergens gelezen te hebben.
-of-
als de profit lang genoeg boven de trigger blijft hangen (dat is wat jij bedoelt wss).
Dus sell_value=0.85 & trailing_profit=0.15 => prijs moet ofwel een tijd (hoelang?) boven 1% blijven voor een sell order, ofwel volgt er een sell order van zodra de prijs (van >= +1%) 0.15 procentpunt terug zakt.
Dat laatste heb ik dus niet ervaren. Ik ben 100% zeker dat ik in de trigger kolom op een gegeven moment 1.09% heb zien staan, hij was dus aan het trailen vanaf z'n 0.85% sell_value, om dan te kelderen zonder daarop te reageren

Mss kan @nAffie bevestigen hoe het werkt.
https://wiki.profittrailer.io/doku.php/a_trailing_storyBuzz_Fuzz schreef op maandag 5 maart 2018 @ 11:38:
[...]
Zoals ik het begreep zal de bot bij een prijsstijging boven de trigger eerst proberen te volgen (trailing) zo ver omhoog als hij kan, waarbij na een drop van meer dan de trailing_profit, waarbij de profit nog steeds boven de initiële trigger uit komt, hij zal verkopen
-of-
als de profit lang genoeg boven de trigger blijft hangen (dat is wat jij bedoelt wss).
Dus sell_value=0.85 & trailing_profit=0.15 => prijs moet ofwel een tijd (hoelang?) boven 1% blijven voor een sell order, ofwel volgt er een sell order van zodra de prijs (van >= +1%) 0.15 procentpunt terug zakt.
Dat laatste heb ik dus niet ervaren. Ik ben 100% zeker dat ik in de trigger kolom op een gegeven moment 1.09% heb zien staan, hij was dus aan het trailen vanaf z'n 0.85% sell_value, om dan te kelderen zonder daarop te reageren
Mss kan @nAffie bevestigen hoe het werkt.
meh.
Ik zie "2018-03-05 10:18:11 INFO AverageCalculator - Please set BTC_ETC_bought_price" in je log staan. Lijkt er dus op dat er wat ETC in je account is achtergebleven waar PT nog wat mee wil?Raven schreef op maandag 5 maart 2018 @ 10:31:
[...]
Check, dat heeft ie opgepikt. Gelijk de 2 uit DCA Log weg, om er gelijk weer een in te plaatsen![]()
[...]
Daarna bot gestopt, settings die gister besproken werden verandert en gelijk de rest van de bitcoin daarheen gestuurd, nu maar wachten tot Poloniex die heeft ontvangen.
Geen flauw ideeanboni schreef op maandag 5 maart 2018 @ 12:05:
[...]
Ik zie "2018-03-05 10:18:11 INFO AverageCalculator - Please set BTC_ETC_bought_price" in je log staan. Lijkt er dus op dat er wat ETC in je account is achtergebleven waar PT nog wat mee wil?

Op het moment staat er 1 in DCA Log (BTC_XMR) en 1 in Pairs Log (BTC_ETC).
Maar de aangepaste instellingen hebben (zo lijkt het) niet meer activiteit opgeleverd.2018-03-05 12:02:20 INFO ProfitTrailerService - Buy order for BTC_XMR -- {"orderNumber":"*","resultingTrades":[{"amount":"0.03793386","date":"2018-03-05 11:02:17","rate":"0.03162899","total":"0.00119980","tradeID":"16296932","type":"buy"}],"amountUnfilled":"0.00000000"}
2018-03-05 12:02:20 INFO NormalStrategyRunner - Normal Pair - EMAGAIN bought -- currency pair BTC_XMR - BV -0.49, BVL 0.0, MTP 6, TTP 1
2018-03-05 12:02:20 INFO NormalStrategyRunner - BUYLOG: {"BBLow":0.0,"BBTrigger":0.0,"positive":"true trailing...","BBHigh":0.0,"currentValue":-0.8200444627384229,"market":"BTC_XMR","profit":0.0,"currentPrice":0.031634,"buyStrategy":"EMAGAIN","volume":1076.34038988,"triggerValue":-1.1741376592478425,"percChange":0.04392168}
2018-03-05 12:56:44 INFO ProfitTrailerService - Buy order for BTC_ETC -- {"orderNumber":"*","resultingTrades":[{"amount":"0.47940362","date":"2018-03-05 11:56:41","rate":"0.00250000","total":"0.00119850","tradeID":"8563493","type":"buy"}],"amountUnfilled":"0.00000000"}
2018-03-05 12:56:44 INFO NormalStrategyRunner - Normal Pair - EMAGAIN bought -- currency pair BTC_ETC - BV -0.49, BVL 0.0, MTP 6, TTP 2
2018-03-05 12:56:44 INFO NormalStrategyRunner - BUYLOG: {"BBLow":0.0,"BBTrigger":0.0,"positive":"true trailing...","BBHigh":0.0,"currentValue":-0.5527874921106735,"market":"BTC_ETC","profit":0.0,"currentPrice":0.00250311,"buyStrategy":"EMAGAIN","volume":696.9985852,"triggerValue":-0.9111347017809135,"percChange":-0.08582896}
2018-03-05 13:51:59 INFO ProfitTrailerService - Buy order for BTC_XMR -- {"orderNumber":"*","resultingTrades":[{"amount":"0.00407188","date":"2018-03-05 12:51:55","rate":"0.03119973","total":"0.00012704","tradeID":"16298420","type":"buy"},{"amount":"0.03376714","date":"2018-03-05 12:51:55","rate":"0.03122497","total":"0.00105437","tradeID":"16298421","type":"buy"}],"amountUnfilled":"0.00000000"}
2018-03-05 13:51:59 INFO DCAStrategyRunner - BTC_XMR, mc 0.0, ctc 0.0011815224313829896, dbc 0.0023813321099843895, bb 0.06247539
2018-03-05 13:51:59 INFO DCAStrategyRunner - DCA - Anderson bought -- currency pair BTC_XMR - CP -1.5241769810137806 - BT -
2018-03-05 13:51:59 INFO DCAStrategyRunner - BUYLOG: {"BBLow":0.0,"BBTrigger":-1.6037776907342205,"positive":"true trailing...","highbb":0.0,"boughtTimes":1,"buyProfit":-1.5241769810137806,"lastOrderNumber":"*","unfilledAmount":0.0,"market":"BTC_XMR","profit":-1.8538092282578797,"averageCalculator":{"totalCost":0.0011998096786014001,"totalAmount":0.03783902535,"totalAmountWithSold":0.0,"avgPrice":0.03170826065162908,"avgCost":0.0011998096786014001,"firstBoughtDate":{"date":{"year":2018,"month":3,"day":5},"time":{"hour":11,"minute":2,"second":17,"nano":0}},"totalWeightedPrice":0.0011998096786014001,"orderNumber":0.0,"fee":0.25},"currentPrice":0.03119972,"sellStrategy":"GAIN","buyStrategy":"ANDERSON","volume":1191.74288914,"triggerValue":0.0,"percChange":0.02578879}
edit: De een is klaar, 1.98% winst, dat is meer dan de eerste 2 sales

Hoe hoog hebben jullie ALL_max_cost trouwens, ik ben oorspronkelijk uitgegaan van 5% van de totale BTC, nu staat die op 0.0012, wat ongeveer 1.9% is. Is het verstandig die 5% aan te houden, bijv. d.m.v.
ALL_max_cost = 0
ALL_max_cost_percentage = 5
?
[Voor 4% gewijzigd door Raven op 05-03-2018 15:06]
Oscar Wilde
anboni in "[Tradingbots] ProfitTrailer - ervaringen en resultaten"Raven schreef op maandag 5 maart 2018 @ 14:44:
[...]
Hoe hoog hebben jullie ALL_max_cost trouwens, ik ben oorspronkelijk uitgegaan van 5% van de totale BTC, nu staat die op 0.0012, wat ongeveer 1.9% is. Is het verstandig die 5% aan te houden, bijv. d.m.v.
ALL_max_cost = 0
ALL_max_cost_percentage = 5
?

Hmm, ALL_min_buy_balance is hier 0, ALL_min_buy_balance_percentage heb ik helemaal niet.
Oscar Wilde
Die setting ben ik ook nog over aan het twijfelen, zie de laatste twee dagen juist veel minder in DCA gaan zitten, dus misschien dat buy_balance ook wel wat omlaag kan.Raven schreef op maandag 5 maart 2018 @ 15:43:
[...]
Hmm, ALL_min_buy_balance is hier 0, ALL_min_buy_balance_percentage heb ik helemaal niet.
Hier is 't op het moment 2* DCA en 1 in Pairs Log, eens afwachten wat die daarmee gaat doen. Maar nog altijd niet meer dan 5 in Possible Buy Log gezien. Jammer dat je niet ergens terug kan vinden welke specifieke setting mogelijk dwarsligt, ook met die wat al wel in Possible Buy Log staan maar dan met false erachter i.p.v. trailing.anboni schreef op maandag 5 maart 2018 @ 15:52:
[...]
Die setting ben ik ook nog over aan het twijfelen, zie de laatste twee dagen juist veel minder in DCA gaan zitten, dus misschien dat buy_balance ook wel wat omlaag kan.
Oscar Wilde
Da's natuurlijk niet zozeer een 'setting die dwarsligt' alswel de koers die nog niet voldoet aan de voorwaarden die je gesteld hebt. Ik ben daar ook nog een beetje naar aan het zoeken, maar om dat echt te begrijpen zul je waarschijnlijk heel wat meer onderzoek moeten doen. Waarschijnlijk is https://wiki.profittraile...p/buy_and_sell_strategies daar een goed startpunt voor.
En vooral deze: https://wiki.profittraile...possible_buy_log_settingsanboni schreef op maandag 5 maart 2018 @ 17:01:
Da's natuurlijk niet zozeer een 'setting die dwarsligt' alswel de koers die nog niet voldoet aan de voorwaarden die je gesteld hebt. Ik ben daar ook nog een beetje naar aan het zoeken, maar om dat echt te begrijpen zul je waarschijnlijk heel wat meer onderzoek moeten doen. Waarschijnlijk is https://wiki.profittraile...p/buy_and_sell_strategies daar een goed startpunt voor.
meh.
Bot update:
Afgelopen dagen weinig tijd gehad om updates te geven en om te kijken naar de bot, maar hier zijn de resultaten. N.b: er zit 96 uur verschil t.o.v. het vorige gedeelde resultaat.
De eerste 9.5 dagen zitten er op en de resultaten zijn bijgewerkt.
Net na het geven van de voorgaande update heb ik 2 dagen gedraaid met een whitelist die slechts 6 coins bevatte, hoewel het best prima ging merkte je toch dat zo'n 60% van het budget stof lag te happen omdat er te weinig pairings waren. Ondertussen de coin pairings weer geupdate met +- 29 coins (whitelist) en hij gaat er weer flink tegenaan.
Tot dusverre lijkt het experiment de goede (winstgevende) kant op te gaan waarbij de bot zo'n gemiddeld 1.8% winst per dag lijkt te pakken.
Afgelopen dagen weinig tijd gehad om updates te geven en om te kijken naar de bot, maar hier zijn de resultaten. N.b: er zit 96 uur verschil t.o.v. het vorige gedeelde resultaat.
24-02-2018 11:15 | 0.08393459 BTC | 0.943 ETH | %ETH |
24-02-2018 16:20 | 0.08625404 BTC | 0.962 ETH | +2.01% |
24-02-2018 23:22 | 0.08825106 BTC | 0.972 ETH | +3.07% |
25-02-2018 11:22 | 0.08960079 BTC | 0.967 ETH | +2.54% |
26-02-2018 17:55 | 0.08755125 BTC | 0.980 ETH | +3.92% |
27-02-2018 17:55 | 0.08596764 BTC | 0.991 ETH | +5.09% |
28-02-2018 17:55 | 0.08401266 BTC | 0.966 ETH | +2.43% |
01-03-2018 17:55 | 0.08774631 BTC | 1.04 ETH | +10.28% |
05-03-2018 17:55 | 0.08621139 BTC | 1.113 ETH | +18.02% |
Net na het geven van de voorgaande update heb ik 2 dagen gedraaid met een whitelist die slechts 6 coins bevatte, hoewel het best prima ging merkte je toch dat zo'n 60% van het budget stof lag te happen omdat er te weinig pairings waren. Ondertussen de coin pairings weer geupdate met +- 29 coins (whitelist) en hij gaat er weer flink tegenaan.
Tot dusverre lijkt het experiment de goede (winstgevende) kant op te gaan waarbij de bot zo'n gemiddeld 1.8% winst per dag lijkt te pakken.
De huidige whitelist:Sangroid schreef op maandag 5 maart 2018 @ 17:32:
@Junia Nog een update op de Whitelist?
Ik heb nu ook op de goede manier 2 instances gemaakt, voor BTC en ETH.
Nu nog even wachten totdat de BTC is bijgeschreven, dan kan hij los...
ALL_enabled_pairs= ADAETH, ADXETH, AMBETH, APPCETH, ARKETH, ASTETH, BATETH, BCCETH, BCPTETH,BRDETH, BTSETH, CDTETH, DASHETH, DLTETH, DNTETH, FUELETH, EDOETH, ELFETH, ENGETH, ENJETH, EOSETH, ETCETH, ETHETH, EVXETH, FUNETH, GTOETH, GVTETH, ICNETH, ICXETH, IOTAETH, INSETH, KMDETH, LINKETH, LRCETH, LTCETH, MANAETH, MCOETH, MDAETH, MODETH, MTHETH, MTLETH, NAVETH, NEBLETH, NEOETH, NULSETH, OAXETH, OMGETH, OSTETH, PIVXETH, POWRETH, QSPETH, QTUMETH, RCNETH, RDNETH, REQETH, SALTETH, SNMETH, STEEMETH, STORJETH, STRATETH, TRXETH, VENETH, VIBETH, VIBEETH, WABIETH, WAVESETH, WINGSETH, XLMETH, XMRETH, XRPETH, XZCETH, ZECETH, ZRXETH, NANOETH, WTCETH, DGDETH
Was er ook zo'n lijst voor BTC?
Of is dat die ene van dat Youtube-filmpje (weet niet meer wie dat was)...
Of is dat die ene van dat Youtube-filmpje (weet niet meer wie dat was)...
Volgens mij IS dat de lijst voor BTC, maar dan met 'n searchreplace BTC->ETH.. Ik zie namelijk ETHETH er ook in staan 

Moet ETH dan niet vooraan staan of maakt dat niet uit? 

Oscar Wilde
https://wiki.profittrailer.io/doku.php/exchangesRaven schreef op maandag 5 maart 2018 @ 17:53:
Moet ETH dan niet vooraan staan of maakt dat niet uit?

[Voor 6% gewijzigd door anboni op 05-03-2018 18:02]
Dat had ik al wel door gezien het gebrek aan - of _ ertussen, het ging mij om de volgorde. Maar blijkbaar is dat bij Binance dus precies andersomanboni schreef op maandag 5 maart 2018 @ 18:02:
[...]
https://wiki.profittrailer.io/doku.php/exchangesdeze pairs zijn voor binance.

Oscar Wilde
Zowel Polo als Bittrex zetten de base coin eerst, dus nee, Binance doet het inderdaad andersom

* Raven doet Gibbs-slap geven

Over Poloniex gesproken, bij mijn 2e account is inmiddels ook manual upload aangezet (voor verificatie pics) en weer "We were unable to verify your information. Please ensure everything is correct and try again", dus d'r mag weer een levend iemand naar mijn pics gaan kijken

[Voor 5% gewijzigd door Raven op 05-03-2018 18:10]
Oscar Wilde
Volgens mij las ik nou juist afgelopen weekend dat Polo mogelijkheden heeft om accounts te linken, zodat ze allemaal hetzelfde verification level krijgen. Scheelt je weer wat gedoe misschienRaven schreef op maandag 5 maart 2018 @ 18:09:
[...]
* Raven doet Gibbsslap geven
Over Poloniex gesproken, bij mijn 2e account is inmiddels ook manual upload aangezet (voor verificatie pics) en weer "We were unable to verify your information. Please ensure everything is correct and try again", dus d'r mag weer een levend iemand naar mijn pics gaan kijken

"One of the accounts you are trying to link has not been verified. All accounts must be fully verified before they can be linked."anboni schreef op maandag 5 maart 2018 @ 18:10:
[...]
Volgens mij las ik nou juist afgelopen weekend dat Polo mogelijkheden heeft om accounts te linken, zodat ze allemaal hetzelfde verification level krijgen. Scheelt je weer wat gedoe misschien
Oscar Wilde
Hoeveel mag je dan traden zonder verificatie? Ik ben ook door dat proces gegaan bij Binance (voor mijn 1e account) omdat ik 2BTC (zoveel mag je zonder geneuzel) zo laag vond klinken...
Even over het hoofd gezien dat dat best veel is.
Nu mag ik 100BTC ophalen..
Even over het hoofd gezien dat dat best veel is.
Nu mag ik 100BTC ophalen..

Tot 25.000 USD geloof ik, inmiddels is het pending review, dus kan niet meer nakijken en moet zo maar eens naar schoolSangroid schreef op maandag 5 maart 2018 @ 18:12:
Hoeveel mag je dan traden zonder verificatie. Ik ben ook door dat proces gegaan bij Binance (voor mijn 1e account) omdat ik 2BTC (zoveel mag je zonder geneuzel) zo laag vond klinken...

[Voor 13% gewijzigd door Raven op 05-03-2018 18:13]
Oscar Wilde
Oh, dan heb ik dat verkeerd begrepenRaven schreef op maandag 5 maart 2018 @ 18:12:
[...]
"One of the accounts you are trying to link has not been verified. All accounts must be fully verified before they can be linked."

Ondertussen zit ik me af te vragen of ik m'n max_cost toch weer wat hoger ga zetten. Heb nu bij beide bots zo'n 85% in de basecoin staan, dat schiet natuurlijk ook niet echt op...
Is er een discount of trial mogelijk? Gebruik nu Leonardo, maar die gaan naar een maandelijks betaal model. Niet zoveel zin in. Vind de stap naar pt nog wel groot, zonder eerst getest te hebben.
Zo, hij draait
.
Vraag je wat betreft max trading pairs, wat is een beetje een goede waarde en waar is dat op gebaseerd?
Ik heb nu met ~3ETH inleg hem op 12 gezet maar dat is puur een gok omdat mensen met 1ETH hem op 8 hebben staan

Vraag je wat betreft max trading pairs, wat is een beetje een goede waarde en waar is dat op gebaseerd?
Ik heb nu met ~3ETH inleg hem op 12 gezet maar dat is puur een gok omdat mensen met 1ETH hem op 8 hebben staan

Kan iemand me uitleggen waarom VET omlaag gaat? 

http://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/t1.0-9/75064_10151473769436004_241124342_n.jpg
Nee er is geen discount of een trial mogelijkheid.deamz0r schreef op maandag 5 maart 2018 @ 20:09:
Is er een discount of trial mogelijk? Gebruik nu Leonardo, maar die gaan naar een maandelijks betaal model. Niet zoveel zin in. Vind de stap naar pt nog wel groot, zonder eerst getest te hebben.
Ik heb 7 ETH en wissel af tussen 10 en 12 afhankelijk van de markt. Heb in het begin wel meer pairs actief gehad, maar als de markt omslaat dan heb je gewoon meer balance nodig voor DCA.GG85 schreef op maandag 5 maart 2018 @ 20:47:
Zo, hij draait.
meh.
Het kan ook zijn dat dat pas na verificatie was, ik wist het even niet meerSangroid schreef op maandag 5 maart 2018 @ 18:14:
25.000??? Dat is toch ook wel even lekker?
Jij hebt grote plannen...

* Raven kijkt in emailinbox
"We are happy to inform you that we were able to successfully verify your Poloniex profile."
Account nr 2 is nu dus ook geverifieerd, morgen maar eens linken en dan met bot nummer 2 aan de gang.
Net even gechecked, na verificatie is het: "$25,000.00 remaining of $25,000.00 USD daily limit."
Oscar Wilde
Dan doe je het toch een stuk beter dan ik.Junia schreef op maandag 5 maart 2018 @ 17:11:
Bot update:
24-02-2018 11:15 0.08393459 BTC 0.943 ETH %ETH
24-02-2018 16:20 0.08625404 BTC 0.962 ETH +2.01%
24-02-2018 23:22 0.08825106 BTC 0.972 ETH +3.07%
25-02-2018 11:22 0.08960079 BTC 0.967 ETH +2.54%
26-02-2018 17:55 0.08755125 BTC 0.980 ETH +3.92%
27-02-2018 17:55 0.08596764 BTC 0.991 ETH +5.09%
28-02-2018 17:55 0.08401266 BTC 0.966 ETH +2.43%
01-03-2018 17:55 0.08774631 BTC 1.04 ETH +10.28%
05-03-2018 17:55 0.08621139 BTC 1.113 ETH +18.02%
Je bent wel iets langer bezig, maar ik haal maar 0.72% avg/day aan sales... De effectieve TCV is zelfs maar 0.8% in totaal gestegen... Misschien had ik op 03/03/18 niet manueel die BCPT bag mogen buitengooien en gewoon moeten wachten.
Het aantal sales is sinds dan ook een stuk lager... Wat ik rond die periode wel gedaan heb is PTMagic geïnstalleerd en een whitelist gaan gebruiken (dezelfde als jij, maar dan zonder NANO & DGD & BCPT).
Verder had ik veel DCA's die m'n balance hypothekeerden, daarom het volgende gedaan:
- dca trigger van -1.75 naar -2
- pairs buy_value voor EMAGAIN van -0.25 naar -0.5
- pairs trailing_buy van 0.1 naar 0.2
- dca buy_value van -0.25 naar -0.35.
- dca trailing_buy van 0.25 naar 0.15
- dca sell_Value van 1 naar 0.85
Op vlak van DCA's lijkt dit me wel wat te helpen (ofwel werkt de markt nu gewoon mee), dus hij heeft meer ademruimte in de pairs log, maar toch is het aantal sales minder en valt het dus qua profits ook tegen

Nieuwe release: 1.2.6.21
https://github.com/taniman/profit-trailer/releases
GUI
https://github.com/taniman/profit-trailer/releases
GUI
- Removed current value for LOWBB (check BB trigger instead)
- Still no support for consecutive buy triggers
- all_min_profit is now coin specific too
- Fix stoploss triggering prematurely on DCA
- Fix incorrect avg price in some occasions on binance
- ema/smacross buy_value 0 buys on cross up instead of cross down
meh.
Deze (vooral NANO en DGD) behoren echt onder de moneymakers van de botBuzz_Fuzz schreef op maandag 5 maart 2018 @ 21:40:
[...]
geïnstalleerd en een whitelist gaan gebruiken (dezelfde als jij, maar dan zonder NANO & DGD & BCPT).

Gesorteerd op hoogste % winst. Vooral NANO zie je vaak in deze lijst staan, als er 1 coin is die mooie swings maakt voor de bot om op in te haken, dan is het wel NANO. Ook gezien de FUD de laatste tijd is gaan liggen lijkt het mij sowieso een mooie coin voor de langere termijn, dus zeker 1 waar de bot mee mag spelen.
Thx, heb die terug even toegevoegd. Ik merk wel dat je tot DCA 6 gaat terwijl dit bij mij op 4 stond. Je hebt +- dezelfde balance als ik; geeft DCA6 je dan geen problemen? Zit je balance niet vaak op 0?
[Voor 45% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 05-03-2018 22:10]
Tip:stel een DCA rebuy timeout in zodat PT niet direct achter elkaar dubbelt bij een grote drop.
meh.
Zie nAffie zijn reactie, de DCA timeout staat hier op 15 dus hij koopt niet te snel terug.Buzz_Fuzz schreef op maandag 5 maart 2018 @ 22:09:
Thx, heb die terug even toegevoegd. Ik merk wel dat je tot DCA 6 gaat terwijl dit bij mij op 4 stond. Je hebt +- dezelfde balance als ik; geeft DCA6 je dan geen problemen? Zit je balance niet vaak op 0?
Je hebt gelijk, met een DCA level van 6 kun je in de problemen komen, maar niet zo snel en tegelijkertijd zijn dat juist mooie kansen om veel $ te verdienen als de waarde 1x omhoog bounced.
Persoonlijk vind ik dit wel fijn, je moet het in de gaten blijven houden maar je hebt er in een zekere zin weinig omkijken naar met een degelijke whitelist.
Wil je nooit hoeven omkijken, dan zou een lagere DCA waarschijnlijk beter zijn, zodat je voorkomt met een flinke bag van X voor langere tijd te zitten. Dit is ook de achilleshiel van de bot, je ziet ook een aantal gebruikers al weken met bepaalde bags vastzitten.
Aardig dagje vandaag. Ondanks dat ik twee redelijke bags heb doordat ze wat hard door dca vlogen 25 sales tot nu toe en ruim 1% winst in ETH, daar ben ik wel tevreden mee. 1 bag komt op vrij korte termijn wel weer los denk ik overigens, de andere zal wat langer duren ben ik bang.
Weer een best lekkere dag voor beide bots. Ook weer een aanpassing aan m'n logging spreadsheet, in plaats van de balance van binance over te nemen (die altijd in BTC is), pak ik nu de TCV uit PT (in de base trading currency). Dat maakt het resultaat van de ETH bot tenminste een eerlijkere weergave (de afgelopen dagen zat er natuurlijk ook het koersverloop ETHBTC in).
En als niemand deze dagelijkse updates boeiend vindt, zeg het gerust, dan stop ik
En als niemand deze dagelijkse updates boeiend vindt, zeg het gerust, dan stop ik

Jammer, wat is precies jouw rol als reseller? Help ik je nog als ik aanschaf via jou?nAffie schreef op maandag 5 maart 2018 @ 21:03:
[...]
Nee er is geen discount of een trial mogelijkheid.
En, is er ook een mogelijkheid om via fiat te betalen?
Wil mijn huidige btc niet aanspreken, dus dan moet ik eerst weer ergens btc zien te fixen.
Ik geloof niet dat er (legale) mogelijkheden zijn om met fiat te betalen, maar goed om de bot daadwerkelijk te gebruiken heb je toch ook BTC of ETH nodig op 'n exchange, kun je net zo goed combinerendeamz0r schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 06:26:
[...]
Jammer, wat is precies jouw rol als reseller? Help ik je nog als ik aanschaf via jou?
Wil mijn huidige btc niet aanspreken, dus dan moet ik eerst weer ergens btc zien te fixen.

Vannacht 4 sales gehad met gem. 1.6% winst, botje begint nu een beetje op gang te komen lijkt het. Overigens kwam die ene fout weer voorbij:
Mijn 2e Poloniex account is inmiddels gelinkt aan mijn 1e account, de 1 ETH is daar binnen (minus transactie fee dan), dus later maar eens met bot nr 2 aan de gang.2018-03-06 00:47:19 INFO ProfitTrailerService - Sell order for BTC_XMR sold amount 0,037943 for price 0,032349 -- {"orderNumber":"*","resultingTrades":[],"amountUnfilled":"0.03794340"}
2018-03-06 00:47:26 INFO ProfitTrailerService - Sell order for BTC_XMR sold amount 0,037943 for price 0,032329 -- {"orderNumber":"*","resultingTrades":[{"amount":"0.00892400","date":"2018-03-05 23:47:23","rate":"0.03232874","total":"0.00028850","tradeID":"16306403","type":"sell"}],"amountUnfilled":"0.02901940"}
2018-03-06 00:47:32 INFO ProfitTrailerService - Sell order for BTC_XMR sold amount 0,029019 for price 0,032298 -- {"orderNumber":"*","resultingTrades":[{"amount":"0.01988000","date":"2018-03-05 23:47:29","rate":"0.03229823","total":"0.00064208","tradeID":"16306413","type":"sell"}],"amountUnfilled":"0.00913940"}
2018-03-06 00:47:37 INFO AverageCalculator - Please set BTC_XMR_bought_price
2018-03-06 00:47:37 INFO AverageCalculator - BTC_XMR - Possible avg 1 = 0,03162606
2018-03-06 00:47:37 INFO AverageCalculator - BTC_XMR - Possible avg 2 = 0,03147424
2018-03-06 00:47:37 INFO AverageCalculator - BTC_XMR - Possible avg 3 = 0,03146371
2018-03-06 00:47:37 INFO AverageCalculator - BTC_XMR - Possible avg 4 = 0,03154522
2018-03-06 00:47:37 INFO AverageCalculator - BTC_XMR - Possible avg 5 = 0,03148493
2018-03-06 00:52:34 INFO ProfitTrailerService - Sell order for BTC_XMR sold amount 0,009139 for price 0,032186 -- {"orderNumber":"*","resultingTrades":[{"amount":"0.00913940","date":"2018-03-05 23:52:31","rate":"0.03218619","total":"0.00029416","tradeID":"16306502","type":"sell"}],"amountUnfilled":"0.00000000"}
2018-03-06 00:53:14 INFO ProfitTrailerService - Cache Heartbeat
Oscar Wilde
Mijn rol is als reseller is aanspreekpunt zijn voor de Nederlandstalige community en geven van technische ondersteuning.deamz0r schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 06:26:
[...]
Jammer, wat is precies jouw rol als reseller? Help ik je nog als ik aanschaf via jou?
Ja je helpt mij ermee als je het aanschaft via mij. Er is geen geen officiële mogelijkheid om in fiat te betalen.
meh.
Ik heb even de prijs bekeken met de huidige BTC koers, de knetters. Wel erg duur.
Waarschijnlijk ga ik even kijken wat er met een gratis bot kan, om zo te kijken of het iets voor me is. Met de winst daarvan kan ik altijd nog kijken naar ProfitTrailer, maar de prijs is nu wel iets wat me tegenhoud deze direct te gaan proberen.
Zijn er aanbiedingen op komst bijvoorbeeld? Dat soort dingen zijn ook handig om te weten
Waarschijnlijk ga ik even kijken wat er met een gratis bot kan, om zo te kijken of het iets voor me is. Met de winst daarvan kan ik altijd nog kijken naar ProfitTrailer, maar de prijs is nu wel iets wat me tegenhoud deze direct te gaan proberen.
Zijn er aanbiedingen op komst bijvoorbeeld? Dat soort dingen zijn ook handig om te weten

Helemaal mee eens, zijn er goede (goedkope of gratis) alternatieven?Schuey schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:37:
Ik heb even de prijs bekeken met de huidige BTC koers, de knetters. Wel erg duur.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Volgens mij werd er een paar dagen geleden in dit topic een alternatief genoemd. nAffie adviseerde toen om daar een apart topic voor aan te maken, maar geloof niet dat iemand die handschoen al heeft opgepakt.
Met zoveel trades per dag zal de belastingdienst het toch onder box 1 laten vallen of...?
If you tip them really good, they will help you with your wood..
Mijn grootste bag zit op het moment in deze shitcoin: https://www.binance.com/trade.html?symbol=ICN_ETH. Zo goed als 0 activiteit in dat ding. Hopelijk volgt er binnenkort nog een pump zodat ik er vanaf kom
Om te voorkomen dat ie dit nog een keer koopt kan ik een beetje met deze parameters spelen toch? (Dit is hoe ze nu staan)
Ik heb gelukkig voldoende balance om wel gewoon lekker door te spelen, maar kost me toch 1 pair op het moment.

Om te voorkomen dat ie dit nog een keer koopt kan ik een beetje met deze parameters spelen toch? (Dit is hoe ze nu staan)
code:
1
2
| ALL_min_buy_volume = 300 ALL_min_buy_price = 0.001 |
Ik heb gelukkig voldoende balance om wel gewoon lekker door te spelen, maar kost me toch 1 pair op het moment.
[Voor 12% gewijzigd door sig69 op 06-03-2018 11:26]
Inderdaad. Je zou het volume omhoog kunnen gooien, maar als er een pump komt dan komen shitcoins ook vaak boven je ingestelde volume en kunnen dus potentieel weer gekocht worden. Met de min buy price kan je dus nog een extra filter instellen om dit te voorkomen. Ook kun je een max spread filter instellen.sig69 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 11:25:
Mijn grootste bag zit op het moment in deze shitcoin: https://www.binance.com/trade.html?symbol=ICN_ETH. Zo goed als 0 activiteit in dat ding. Hopelijk volgt er binnenkort nog een pump zodat ik er vanaf kom![]()
code:
1 2 ALL_min_buy_volume = 300 ALL_min_buy_price = 0.001
meh.
De Belastingdienst toont toch pas interesse in cryptocoins als je op 1 januari 20** meer dan ~€25k aan waarde hebt?LosGieros schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 11:12:
Met zoveel trades per dag zal de belastingdienst het toch onder box 1 laten vallen of...?
Oscar Wilde
De prijs is aardig omlaag gegaan in het afgelopen uur...Schuey schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:37:

Er zijn voorlopig geen aanbiedingen gepland helaas.
meh.
Ja klopt, Ik ben met een (gratis maand) account bezig bij Cryptohopper..anboni schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:50:
Volgens mij werd er een paar dagen geleden in dit topic een alternatief genoemd. nAffie adviseerde toen om daar een apart topic voor aan te maken, maar geloof niet dat iemand die handschoen al heeft opgepakt.
Wat mij betreft gebruiken we deze thread ook voor CH aangezien er nog zo weinig mensen zijn die het gebruiken. Ik heb echt geen tijd om een (fatsoenlijk) topic te starten en de resultaten met CH zijn ook nog niet zo goed (deel gebrek aan kennis dus die ben ik aan het bijspijkeren en deels omdat de markt sowieso erg traag werkt op dit moment).
In de algemene crypto topics worden ook verschillende coins besproken dus wat mij betreft gaan we hier ook zo om met de verschillende bots (maar ik begrijp als bv @nAffie daar een 'probleem' mee heeft dus ik sta overal voor open

Wat mij betreft prima om hier te bespreken. Mocht er veel over alternatieve bots gesproken gaan worden en dit topic teveel overspoeld raken dan wil ik best een algemeen topic openen voor het bespreken van alle crypto trading bots die er zijn 

I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Ik zat te kijken waarom m'n botje niks meer kocht, en toen blijk dat SOM geactiveerd door de ALL_btc_price_drop_trigger. Heel leuk, maar ik handel op ETH dus wat BTC doet interesseert me niet. Hoe krijg ik 'm nu weer aan de gang? Heb al een hele hoge waarde en 0 geprobeerd maar SOM blijft aan staan. Komt er in de toekomst ook een ALL_eth_price_drop_trigger overigens?
Edit: heb 'm maar een herstart gegeven, dat lost het voor nu op.
[Voor 8% gewijzigd door sig69 op 06-03-2018 22:21]
Geld die formule ook voor ETH? Ben inmiddels op zoek naar instellingen voor bot nr 2 die met +/- 1 ETH aan de gang mag.Buzz_Fuzz schreef op zondag 4 maart 2018 @ 17:30:
[...]
Nee de max_buy_times bepaalt het niveau.
Daarnaast heb ik ook even naar de Telegram-howto gekeken (als het goed is heb ik alles voor elkaar om die te kunnen gebruiken) en Poloniex account nr 2 is ook klaar voor gebruik, api-keys enzo heb ik voor elkaar, ook gekoppeld aan de PT-licentie, al moest ik wel eerst op zoek naar een directe discord link omdat de zoekmachine van daar dat account niet kon vinden

't is dus alleen even kijken hoe ik met 1 ETH (minus de transactie fee) de instellingen moet zien in te stellen.
[Voor 5% gewijzigd door Raven op 06-03-2018 23:27]
Oscar Wilde
Begin vooral klein zou ik zeggen, 1 of 2 pairs met een kleine buy size. Kijk dat een paar dagen aan en vanaf daar aanpassingen maken. Zo doe ik het in ieder geval (nadat ik eerst een keer flink op m'n bek ben gegaan...)
Nog best een leuke dag ondanks de wat moeilijke markt. Sinds eind van de middag geen sales meer geboekt, een paar grote bags die fluctueren tussen 0 en -3% resultaat. Met een beetje mazzel gaan die er vannacht wel weer uit.
1.4% groei in ETH sinds vanochtend 10 uur hier, en toen stond ik al +1.5% op de dag ervoor (ben niet heel consistent met de tijden waarop ik het opneem). Al met al prima dag, mede door twee aardige bags die geloosd konden worden. Maar had iets meer kunnen zijn als ik had gezien dat ie in SOM was gegaan.
Nu naar bed en dan is het weer spannend wat er morgenochtend staat..
Nu naar bed en dan is het weer spannend wat er morgenochtend staat..

[Voor 10% gewijzigd door sig69 op 06-03-2018 23:57]
Ik ben nu zelf met Gekko begonnen gisteren. Dit is gratis en in vergelijking met PT beperkt maar het lijkt een goede intro te bieden.
De backtesting mogelijkheden vind ik al super nuttig en hier ga ik een weekje mee stoeien denk ik.
Het is de bedoeling dat straks een Pi aangeschaft om daar Gekko op te draaien. Erg benieuwd, makkelijk is het tot nu toe zeker niet om 'zomaar' winst te maken heb ik al gezien. De ene winstgevende strategie was dat niet perse voor een andere munt. Leuk speelgoed!
De backtesting mogelijkheden vind ik al super nuttig en hier ga ik een weekje mee stoeien denk ik.
Het is de bedoeling dat straks een Pi aangeschaft om daar Gekko op te draaien. Erg benieuwd, makkelijk is het tot nu toe zeker niet om 'zomaar' winst te maken heb ik al gezien. De ene winstgevende strategie was dat niet perse voor een andere munt. Leuk speelgoed!
Ben zelf ook paar dagen geleden op Gekko gestuit, ziet er veel belovend uit maar een goede strategie is natuurlijk het meest belangrijk.Schuey schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 07:29:
Ik ben nu zelf met Gekko begonnen gisteren. Dit is gratis en in vergelijking met PT beperkt maar het lijkt een goede intro te bieden.
Heb jij Gekko al 'live' gedraait?
Slechts op back testing, alle veranderingen die ik heb gedaan hebben best veel invloed. Als ik straks de Pi heb doe ik een live testrun zonder geld. Ik heb virtueel al ergens 45% op gepakt, en dat is leuk, maar als ik safe gemiddeld op 1,5 / 2% ben ik al blij. Meer risico inbouwen kan altijd nog.. 
edit:
Net een Pi besteld, zondag lekker aan de hobby

edit:
Net een Pi besteld, zondag lekker aan de hobby

[Voor 12% gewijzigd door Schuey op 07-03-2018 09:02]
Mijn idee hierover is dat de markt nogal gerelateerd is aan de waarde van BTC, als BTC dropt (zoals gisteren) droppen alle alt-coins gezellig mee.sig69 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 22:19:
Ik zat te kijken waarom m'n botje niks meer kocht, en toen blijk dat SOM geactiveerd door de ALL_btc_price_drop_trigger. Heel leuk, maar ik handel op ETH dus wat BTC doet interesseert me niet. Hoe krijg ik 'm nu weer aan de gang? Heb al een hele hoge waarde en 0 geprobeerd maar SOM blijft aan staan. Komt er in de toekomst ook een ALL_eth_price_drop_trigger overigens?
Dit beeld zag ik duidelijk op: https://coinmarketcap.com/
Dus, om je te beschermen tegen een slappe markt, koopt je bot ook even geen ETH meer in.
Vanochtend zag ik dat het weer wat stabieler werd en heb ook maar de bot opnieuw gestart om weer wat trades te krijgen.
De bot kijkt naar de 24H% waarde van BTC enne:
1h = 0.49 %
24h = -6.25 %
Bron: https://cointracking.info/coin_trends.php
Bij mij staat die waarde op 4%, dus PT denkt: "Uhuh, gaan we even niet aan beginnen".
Aanvullend: de trend van ETH:
1h = 0.17%
24h = -7.03%
Zo, bot nr 2 (ETH) draait
en http://localhost:8081/settings/telegramTestMessage werkt
Nu wachten tot Possible Buy Log gevuld wordt.
edit: Er verschijnt niks

edit: Er verschijnt niks

[Voor 10% gewijzigd door Raven op 07-03-2018 10:59]
Oscar Wilde
@Sangroid Dat snap ik, maar op het moment dat hij SOM aan gooide stond ETH op -4% of iets dergelijks, weining aan de hand dus. Wat mij betreft mag er een aparte ALL_eth_price_drop_trigger komen.
Sterker nog, ETH staat op dit moment ruim -7%, en PT doet het nog steeds erg leuk.
Sterker nog, ETH staat op dit moment ruim -7%, en PT doet het nog steeds erg leuk.
Ja, maar hij kijkt niet naar ETH, hij kijkt naar BTC (die toch een beetje bepaald hoe de markt fluctueert -disclaimer: dit is wat ik er van begrepen heb!)
Dus... als je dat vervelend en onwenselijk vind... Even een '#' gebruiken.
Staat verder goed gedocumenteerd in de Wiki (engelse variant lees ik meestal, trouwens).
En verder... bezig met een Rapsberry Raspberry Pi op te tuigen, in plaats van mijn HTPC te 'misbruiken'...
Dus... als je dat vervelend en onwenselijk vind... Even een '#' gebruiken.
Staat verder goed gedocumenteerd in de Wiki (engelse variant lees ik meestal, trouwens).
En verder... bezig met een Rapsberry Raspberry Pi op te tuigen, in plaats van mijn HTPC te 'misbruiken'...

[Voor 14% gewijzigd door NaN op 07-03-2018 14:43. Reden: Blijft een rotwoord om te tikken...]
Currency maakt niet uit voor de formule. Wel moet je je max_cost aanpassen natuurlijk, voor binance begin je best met 0.012 bv.Raven schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 23:24:
[...]
Geld die formule ook voor ETH? Ben inmiddels op zoek naar instellingen voor bot nr 2 die met +/- 1 ETH aan de gang mag.
Daarnaast heb ik ook even naar de Telegram-howto gekeken (als het goed is heb ik alles voor elkaar om die te kunnen gebruiken) en Poloniex account nr 2 is ook klaar voor gebruik, api-keys enzo heb ik voor elkaar, ook gekoppeld aan de PT-licentie, al moest ik wel eerst op zoek naar een directe discord link omdat de zoekmachine van daar dat account niet kon vinden![]()
't is dus alleen even kijken hoe ik met 1 ETH (minus de transactie fee) de instellingen moet zien in te stellen.
Welke meerwaarde biedt die telegram link jou? Mag er niet aan denken constant gespammed te worden met 0.012ETH buy ordertjes

[Voor 4% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 07-03-2018 14:23]
Hehe, leek me juist leuk...Buzz_Fuzz schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 14:22:
[...]
Welke meerwaarde biedt die telegram link jou? Mag er niet aan denken constant gespammed te worden met 0.012ETH buy ordertjes

[Voor 4% gewijzigd door NaN op 07-03-2018 14:24]
OkBuzz_Fuzz schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 14:22:
[...]
Currency maakt niet uit voor de formule. Wel moet je je max_cost aanpassen natuurlijk, voor binance begin je best met 0.012 bv.

Zo kan ik op afstand lezen of de bots iets doenBuzz_Fuzz schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 14:22:
Welke meerwaarde biedt die telegram link jou? Mag er niet aan denken constant gespammed te worden met 0.012ETH buy ordertjes1 keer per dag, op termijn minder, de meterstanden opnemen, is voor mij voldoende

De Bitcoin-bot (die ik eens een keer moet herstarten voor de Telegram settings en de nieuwe update) is niet heel erg actief, dus dat gespam valt wel mee.
Oscar Wilde
Nope, BTC is vandaag bij mij ook niet echt actief...Raven schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 14:29:
[...]
De Bitcoin-bot (die ik eens een keer moet herstarten voor de Telegram settings en de nieuwe update) is niet heel erg actief, dus dat gespam valt wel mee.

@Raven

D'r staat wel een in DCA en een in Pairs log, dus er gebeurt wel wat, maar het duurt hier altijd een hele tijd voordat de sale gedaan is.Sangroid schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 14:33:
[...]
Nope, BTC is vandaag bij mij ook niet echt actief...Zonde, maar ik geloof dat er weer herstel is.
En de ETH-bot doet nog steeds niks (nog steeds lege possible buy log), Googlen naar mogelijke oorzaken heeft vooralsnog niet de oplossing opgeleverd

[Voor 3% gewijzigd door Raven op 07-03-2018 14:38]
Oscar Wilde