Ja, het gaat hoofdzakelijk om het menu. Daar is de community het minst tevreden over. Ik vind zelf de nieuwe UI ook waardeloos. Ook wanneer je bijv. items koopt, je gaat telkens een menu terug na elke aankoop. Vroeger was het, open de consumable menu, selecteer en koop een vitality syringe, selecteer en koop een dynamite stick, selecteer en koop een firebomb.
Nu is het open de consumable menu, selecteer en koop een vitality syringe, gaat een scherm terug. Dan weer consumable menu openen, selecteer en koop een dynamite stick en gaat weer een scherm terug. Open de consumable menu alweer, selecteer en koop een fire bomb en gaat weer een menu terug.
Ook als je een hunter wilt selecteren of veranderen die je actief hebt staan, die grote vierkanten maken het zo onoverzichtelijk. Dan moet je links of rechts op een pijltje drukken om andere hunters te kunnen zien. Je ziet er maar 4, dus als je er een boel hebt, ben je de heletijd aan het scrollen welke je wilt hebben.
Je kunt natuurlijk de "raster" mode activeren, maar die blijft niet actief. Elke keer als je terug komt, moet je dus weer "raster" mode activeren.
Over de gameplay hoor ik nogal vrij weinig, meestal gaat het om performance issues and cheaters. Het normale wat ook voor de update was.
De performace is niet slecht maar ook niet goed. Daar kunnen nog wat verbeteringen aan worden doorgevoerd.
De nieuwe map heb ik gemengde gevoelens over. Ik had meer verwacht van de mijnen als ik eerlijk mag zijn. De map ziet er mooi uit, gebouwen zijn erg goed gedaan en geweldige sfeer. Maar de mijnen zelf vind ik nogal saai uitziet, simpel uitzien. Ze mochte heel wat meer details toevoegen aan de mijnen. Loop je buiten rond en door de gebouwen en omgeving, voelt het echt aan dat je een recente game aan het spelen bent, loop je door de mijnen, voelt het net alsof je aantal jaren terug gaat in de tijd kwa grafisch niveau.
Waar ik nog het meest tevreden over ben, geen in en out spawnen van textures en objecten als je richt met een wapen of een scope gebruikt.

Dat was zo irriant.