Een Outlander PHEV rij je al voor 20k
Een ruime SUV met een hoop luxe (adaptive cruise control, autobrake, standkachel).
Een ruime SUV met een hoop luxe (adaptive cruise control, autobrake, standkachel).
It took the power of Commodore 64 to put man on the moon
HD4Life @ Full-HD
Ons private lease aanbod | Kopen met een lening | Kopen met eigen geld | |
Vaste kosten | |||
Afschrijving | inclusief | € 257 | € 257 |
Rente | inclusief | € 43 | € 3 |
Pechhulp | inclusief | € 12 | € 12 |
Variabele kosten | |||
Onderhoud en banden | inclusief | € 35 | € 35 |
Totale maandkosten | € 309 | € 461 | € 421 |
Kopen is: | 49% duurder | Kopen is: 36.2% duurder |
Ik rijd een V60 phev. Na 150.000 km is de staat van de accupacks nog steeds prima. 35-40km red ik volledig elektrisch. Die getallen las ik ook bij nieuwe exemplaren.Skyrunner schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:52:
Met grote interesse dit topic door zitten lezen.
Mijn vrouw is in verwachting van haar 1e en mijn 2e kind, opleverdatum begin volgend jaar.
Momenteel rijden wij in een 9jr oude BMW 1-serie. Een prima auto met de nodige toeters en uiteraard uitstekend rijgedrag. Je hoeft echter geen timmermans oog te hebben om te zien dat een maxi cosi op de achterbank al wringen wordt, een buggy met wat boodschappen in de achterbak betekent ook vol.
Dus op zoek naar een station, dan wel ruime sedan/hatch. Ik ben en blijf fan van BMW, maar de zithoogte van de niet x-over/SUV modellen breekt me af en toe op met lage rugproblemen. En dan moet ik straks die kleine er nog in- en uithalen. Een BMW X ligt niet binnen het budget (ca. 20k), tenzij met veel km's op de klok (zo rond waar de grotere dure reparaties beginnen), hoogstens een nette 3 Touring.
Het jaarlijks gebruik ligt rond de 15-20dkm, passagiers wijzelf, mijn 13jr oude zoon en de nieuwe telg.
Modellen die we overwegen:
- BMW 3 Touring (ondanks lage instap).
- Volvo V60.
- Ford Mondeo station.
- hybride (hoe staat het met de kosten voor accu packs?).
Naast fan van BMW ben ik ook groot voorstander van plezier in het rijden en kwaliteit in de cockpit (waarmee plastic-fantastic auto's al afvallen), allergisch voor Franse auto's, behoorlijk kieskeurig en fan van gadgets (multimedia integratie, grootscherm nav., opties algemeen).
Een goede auto mag voor ons geld kosten, zolang binnen de perken, ook/vooral kwa gebruik en onderhoud.
[ Voor 32% gewijzigd door BlakHawk op 31-05-2018 11:06 ]
Niets mis met een sterke voorkeur voor een bepaald merk toch. Heb ik ook met BMW.Skyrunner schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 11:37:
Ford Focus is een prima auto. Ik heb er een gehad als lease, nooit problemen, ruimte zat. Maar, niet spannend. Moet ook stiekem bekennen toch wel behoorlijk vastgeroest te zitten aan BMW :-P
Het verbaast me overigens hoe prijzig de gemiddelde SUV/X-over nog is op de 2e hands markt....
Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20
Nette auto, maar sowieso ben ik pas echt in de markt voor een andere auto loop dit jaar.VidaR-9 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 12:03:
[...]
Als je budget rond de EUR 20k ligt en voor een 3 touring wil gaan zou mijn auto wellicht wat voor je kunnen zijn?Ik heb zelf net leaseauto besteld (ook een 3 touring).
316i M Sport; 2014; 100.000km; navi prof
dikke onzin... met lucky you..DonJunior schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 14:52:
[...]
Ik zou je graag het telefoonnummer van mijn manager geven... of eigenlijk iedereen bij ons op kantoor die in de lease een Renault heeft.
Werkelijk allemaal gedonder met het ding van electronica tot turbo's. En dat hebben we het over nieuwe leaseauto's vanaf 2016.
Sterker nog, collega van me heeft een nieuwe Renault Megane (2017) en het kreng kon na TWEE weken naar de garage voor een nieuwe turbo!
Ik heb zelf de Megane uit 2013 geleased (wel een mooie bruine kleur, Bose editie trouwens) maar ook daar veel gedonder mee gehad. Voornamelijk turbo issues of electronica... om nog maar niet te spreken over rammeltjes in het interieur.
Nee sorry ben het niet helemaal eens met je argumenten omdat jij toevallig een goede Renault hebt gehad (Lucky you,,, echt waar!) .
In de lease zou ik het nog overwegen want issues worden dan kosteloos gerepareerd en je krijgt vaak netjes vervangend vervoer maar privé.. nooit!!
[ Voor 6% gewijzigd door Aggressor op 31-05-2018 14:09 ]
Ja klopt. Iets verlaagd en stugger dan regulier.Skyrunner schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 14:05:
[...]
Nette auto, maar sowieso ben ik pas echt in de markt voor een andere auto loop dit jaar.
M sport, dwz (nog verder) verlaagd en harder in de vering gok ik?
Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20
1!= nAggressor schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 14:06:
[...]
dikke onzin... met lucky you..
Hiervoor heb ik ook een Megane gehad 2012 .. ook nooit problemen mee gehad.
![]()
Volgens mij was het ook de meest verkochte auto/model
*sowieso
Toch een apart kantoor hebben jullie.DonJunior schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 14:52:
Ik zou je graag het telefoonnummer van mijn manager geven... of eigenlijk iedereen bij ons op kantoor die in de lease een Renault heeft.
Werkelijk allemaal gedonder met het ding van electronica tot turbo's. En dat hebben we het over nieuwe leaseauto's vanaf 2016.
Sterker nog, collega van me heeft een nieuwe Renault Megane (2017) en het kreng kon na TWEE weken naar de garage voor een nieuwe turbo!
Ik heb zelf de Megane uit 2013 geleased (wel een mooie bruine kleur, Bose editie trouwens) maar ook daar veel gedonder mee gehad. Voornamelijk turbo issues of electronica... om nog maar niet te spreken over rammeltjes in het interieur.
Nee sorry ben het niet helemaal eens met je argumenten omdat jij toevallig een goede Renault hebt gehad (Lucky you,,, echt waar!) .
In de lease zou ik het nog overwegen want issues worden dan kosteloos gerepareerd en je krijgt vaak netjes vervangend vervoer maar privé.. nooit!!
Nja je weet het mooi te vertellen.. ons kantoor is maar apart omdat wij veel problemen hebben met de Renaults en mensen op jullie kantoor niet. (buiten de 'kleine' storingen, ja leuk maar daardoor moet de auto toch weer 'even' langs de garage ) En omdat het bij jullie niet zo is, is dat de waarheid?dfrenner schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 15:53:
[...]
Toch een apart kantoor hebben jullie.
De afgelopen Renaults waren erg betrouwbaar bij ons bedrijf (rond de 100 man personeel).
De laatste tijd weer wat kleine storingen, vooral vreemde kleine dingetjes.
Daarnaast zijn Renaults doorgaans wat goedkoper in de lease, dus zo veel problemen kunnen het nooit zijn, anders had je dat wel gemerkt in de leaseprijs....
Maar mijn Skoda spande echt de kroon. De meest rampzalige bak die ik ooit heb gehad. En dat is knap want ik heb hem slechts 1,5 jaar gereden (gloednieuw bij aanvang).
*sowieso
Helemaal mee eens. Ik rijd zelf ook een I40 station. Voor de 20K budget koop je er al 1 van een jaar oud met veel opties. De mijne heb ik al 3 jaar nu en nog geen problemen mee gehad. Door de grote kofferbak is hij ook erg geschikt voor een ritje naar centerparcs met kinderen op de achterbank.TooTall_NL schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 19:50:
Hyundai i40, sinds januari onze gezinsauto en wat een heerlijke auto.
Ok, niet bizar snel maar vlot genoeg.
Ruim, stil en lekker luxe.
Onze ervaring met het merk is lekker betrouwbaar dus daar maken we ons geen zorgen over.
Oh ja en ook niet onbelangrijk met mijn 2.02m kan er nog iemand goed achter mij zitten.
En wij vinden het een van de mooist gelijnde stations. Maar ja dat is wel persoonlijk natuurlijk. 😁
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq