Aanschaf auto vanwege gezinsuitbreiding, max 20k

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:10
Een Outlander PHEV rij je al voor 20k
Een ruime SUV met een hoop luxe (adaptive cruise control, autobrake, standkachel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-05 14:31
Met grote interesse dit topic door zitten lezen.

Mijn vrouw is in verwachting van haar 1e en mijn 2e kind, opleverdatum begin volgend jaar.

Momenteel rijden wij in een 9jr oude BMW 1-serie. Een prima auto met de nodige toeters en uiteraard uitstekend rijgedrag. Je hoeft echter geen timmermans oog te hebben om te zien dat een maxi cosi op de achterbank al wringen wordt, een buggy met wat boodschappen in de achterbak betekent ook vol.

Dus op zoek naar een station, dan wel ruime sedan/hatch. Ik ben en blijf fan van BMW, maar de zithoogte van de niet x-over/SUV modellen breekt me af en toe op met lage rugproblemen. En dan moet ik straks die kleine er nog in- en uithalen. Een BMW X ligt niet binnen het budget (ca. 20k), tenzij met veel km's op de klok (zo rond waar de grotere dure reparaties beginnen), hoogstens een nette 3 Touring.

Het jaarlijks gebruik ligt rond de 15-20dkm, passagiers wijzelf, mijn 13jr oude zoon en de nieuwe telg.

Modellen die we overwegen:
- BMW 3 Touring (ondanks lage instap).
- Volvo V60.
- Ford Mondeo station.
- hybride (hoe staat het met de kosten voor accu packs?).

Naast fan van BMW ben ik ook groot voorstander van plezier in het rijden en kwaliteit in de cockpit (waarmee plastic-fantastic auto's al afvallen), allergisch voor Franse auto's, behoorlijk kieskeurig en fan van gadgets (multimedia integratie, grootscherm nav., opties algemeen).

Een goede auto mag voor ons geld kosten, zolang binnen de perken, ook/vooral kwa gebruik en onderhoud.

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:10
Onze kinderen zijn probleemloos opgegroeid in een Toyota Prius 2.
Pas nu ze wat groter worden (10 en 12 jaar) kijken we naar een auto met iets meer hoofdruimte.
Beenruimte in de Prius 2 is fenomenaal en met de laadruimte kom je goed uit.

Keuze zat en binnen budget.
Alternatief is een Prius Wagon masar dat is met een kindje wat overkill...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-05 16:04
Een V60 is nu niet echt ruim van binnen, vooral de achterbank is redelijk krap dus dat moet je eigenlijk niet willen. Dan zou ik inderdaad eerder naar de Mondeo kijken die bied echt ontzettend veel waar voor zijn geld. Andere opties zijn dan nog:

Mazda 6 Station
Audi A4 Avant
Toyota Auris TS

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Focus station via het leasecollectief van de consumentenbond, misschien een tip.
https://autoleasecollectief.consumentenbond.nl/results

Focus station
12.000km per jaar
na het eerste jaar maandelijks opzegbaar
Alleen nog tanken
296 euro per maand

Ons private lease aanbodKopen met een leningKopen met eigen geld
Vaste kosten
Afschrijvinginclusief€ 257€ 257
Renteinclusief€ 43€ 3
Pechhulpinclusief€ 12€ 12
Variabele kosten
Onderhoud en bandeninclusief€ 35€ 35
Totale maandkosten€ 309€ 461€ 421
Kopen is:49% duurderKopen is: 36.2% duurder

Los van de overweging PL of koop, Focus rijdt inderdaad heerlijk! Ik had het 2013 model en voor ons was de kofferbak ruim genoeg met kinderen (destijds ook met kinderwagen en naderhand met buggy). Alleen voor 3 weken Italie hadden een dakkoffer meegenomen, maar dan hadden we ook wel het meest onzinnige lompe speelgoed meegenomen om in het zand te spelen etc.

Jaar later weer Italie en toen zonder dakkoffer gedaan, was prima te doen!

De 2015 variant is vooral aan de binnenkant sterk verbeterd, maar het blijft een C segment. Waarin merk je vooral het verschil tussen C en D segment? De achterbank! Een volwassenen met lange benen op de achterbank loopt eerder tegen een gebrek aan ruimte aan. Met de kinderen hebben wij door nooit echt last mee gehad.

Bekijk eerst voor jezelf of je C segment of D segment wil. Mocht C segment voldoen zou ik al het andere dan een Focus wegstrepen. De Focus is een jaar geleden vervangen voor een 308 en dat reed beduidend minder. Daarnaast veel storingsgevoeliger ;)

De 308 is inmiddels vervangen voor een V60, wat officieel een D- segment auto is. Op de achterbank merk je het verschil, maar de kofferbak is echt krapper dan de Focus. (daarbij is het een PHEV en is hij nog krapper dan de normale V60, maar dat terzijde. Mocht je groter willen, zou ik naar een V70 kijken, maar ik denk dat dit wel wat duurder zal zijn om te rijden.
Skyrunner schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:52:
Met grote interesse dit topic door zitten lezen.

Mijn vrouw is in verwachting van haar 1e en mijn 2e kind, opleverdatum begin volgend jaar.

Momenteel rijden wij in een 9jr oude BMW 1-serie. Een prima auto met de nodige toeters en uiteraard uitstekend rijgedrag. Je hoeft echter geen timmermans oog te hebben om te zien dat een maxi cosi op de achterbank al wringen wordt, een buggy met wat boodschappen in de achterbak betekent ook vol.

Dus op zoek naar een station, dan wel ruime sedan/hatch. Ik ben en blijf fan van BMW, maar de zithoogte van de niet x-over/SUV modellen breekt me af en toe op met lage rugproblemen. En dan moet ik straks die kleine er nog in- en uithalen. Een BMW X ligt niet binnen het budget (ca. 20k), tenzij met veel km's op de klok (zo rond waar de grotere dure reparaties beginnen), hoogstens een nette 3 Touring.

Het jaarlijks gebruik ligt rond de 15-20dkm, passagiers wijzelf, mijn 13jr oude zoon en de nieuwe telg.

Modellen die we overwegen:
- BMW 3 Touring (ondanks lage instap).
- Volvo V60.
- Ford Mondeo station.
- hybride (hoe staat het met de kosten voor accu packs?).

Naast fan van BMW ben ik ook groot voorstander van plezier in het rijden en kwaliteit in de cockpit (waarmee plastic-fantastic auto's al afvallen), allergisch voor Franse auto's, behoorlijk kieskeurig en fan van gadgets (multimedia integratie, grootscherm nav., opties algemeen).

Een goede auto mag voor ons geld kosten, zolang binnen de perken, ook/vooral kwa gebruik en onderhoud.
Ik rijd een V60 phev. Na 150.000 km is de staat van de accupacks nog steeds prima. 35-40km red ik volledig elektrisch. Die getallen las ik ook bij nieuwe exemplaren.

In de powermodus rijdt het echt als een tierelier, maar het verbruik is dan niet echt zuinig te noemen.

Vanochtend dacht een 180pk Seat Leon FR mij ook wel even te kunnen hebben. Maar dat verschil in vermogen is best wel groot kan ik je zeggen... Ondanks zijn 1900kg is het echt een beest als je het gas intrapt.

Maar de kofferbak van de normale V60 is al niet erg ruim, maar de PHEV is echt nog een stuk krapper. Met een kleine zul je een kinderwagen mee willen nemen en zou ik deze (met pijn in het hart ;) ) afraden.

Wij gaan van de zomer met twee kinderen (3 en 7) op vakantie en ik wil er alles aan doen om geen dakkoffer mee te hoeven nemen. Ik wil hem toch even uitlaten op de autobahn. Ben benieuwd of dit gaat lukken...

[ Voor 32% gewijzigd door BlakHawk op 31-05-2018 11:06 ]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyrunner
Ford Focus is een prima auto. Ik heb er een gehad als lease, nooit problemen, ruimte zat. Maar, niet spannend. Moet ook stiekem bekennen toch wel behoorlijk vastgeroest te zitten aan BMW :-P

Het verbaast me overigens hoe prijzig de gemiddelde SUV/X-over nog is op de 2e hands markt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04:11
Skyrunner schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 11:37:
Ford Focus is een prima auto. Ik heb er een gehad als lease, nooit problemen, ruimte zat. Maar, niet spannend. Moet ook stiekem bekennen toch wel behoorlijk vastgeroest te zitten aan BMW :-P

Het verbaast me overigens hoe prijzig de gemiddelde SUV/X-over nog is op de 2e hands markt....
Niets mis met een sterke voorkeur voor een bepaald merk toch. Heb ik ook met BMW.

Als je budget rond de EUR 20k ligt en voor een 3 touring wil gaan zou mijn auto wellicht wat voor je kunnen zijn? :*) Ik heb zelf net leaseauto besteld (ook een 3 touring).

316i M Sport; 2014; 100.000km; navi prof

Voor t idee:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7lXse3i.jpg

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
VidaR-9 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 12:03:
[...]
Als je budget rond de EUR 20k ligt en voor een 3 touring wil gaan zou mijn auto wellicht wat voor je kunnen zijn? :*) Ik heb zelf net leaseauto besteld (ook een 3 touring).

316i M Sport; 2014; 100.000km; navi prof
Nette auto, maar sowieso ben ik pas echt in de markt voor een andere auto loop dit jaar.

M sport, dwz (nog verder) verlaagd en harder in de vering gok ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:33
DonJunior schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 14:52:
[...]

Ik zou je graag het telefoonnummer van mijn manager geven... of eigenlijk iedereen bij ons op kantoor die in de lease een Renault heeft.
Werkelijk allemaal gedonder met het ding van electronica tot turbo's. En dat hebben we het over nieuwe leaseauto's vanaf 2016.
Sterker nog, collega van me heeft een nieuwe Renault Megane (2017) en het kreng kon na TWEE weken naar de garage voor een nieuwe turbo!
Ik heb zelf de Megane uit 2013 geleased (wel een mooie bruine kleur, Bose editie trouwens) maar ook daar veel gedonder mee gehad. Voornamelijk turbo issues of electronica... om nog maar niet te spreken over rammeltjes in het interieur.

Nee sorry ben het niet helemaal eens met je argumenten omdat jij toevallig een goede Renault hebt gehad (Lucky you,,, echt waar! _/-\o_ ) .
In de lease zou ik het nog overwegen want issues worden dan kosteloos gerepareerd en je krijgt vaak netjes vervangend vervoer maar privé.. nooit!!
dikke onzin... met lucky you..
Hiervoor heb ik ook een Megane gehad 2012 .. ook nooit problemen mee gehad.
|:(

Volgens mij was het ook de meest verkochte auto/model

[ Voor 6% gewijzigd door Aggressor op 31-05-2018 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04:11
Skyrunner schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 14:05:
[...]

Nette auto, maar sowieso ben ik pas echt in de markt voor een andere auto loop dit jaar.

M sport, dwz (nog verder) verlaagd en harder in de vering gok ik?
Ja klopt. Iets verlaagd en stugger dan regulier.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Laatst online: 22:08
Aggressor schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 14:06:
[...]

dikke onzin... met lucky you..
Hiervoor heb ik ook een Megane gehad 2012 .. ook nooit problemen mee gehad.
|:(

Volgens mij was het ook de meest verkochte auto/model
1!= n

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Laatst online: 09-01-2021
DonJunior schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 14:52:
Ik zou je graag het telefoonnummer van mijn manager geven... of eigenlijk iedereen bij ons op kantoor die in de lease een Renault heeft.
Werkelijk allemaal gedonder met het ding van electronica tot turbo's. En dat hebben we het over nieuwe leaseauto's vanaf 2016.
Sterker nog, collega van me heeft een nieuwe Renault Megane (2017) en het kreng kon na TWEE weken naar de garage voor een nieuwe turbo!
Ik heb zelf de Megane uit 2013 geleased (wel een mooie bruine kleur, Bose editie trouwens) maar ook daar veel gedonder mee gehad. Voornamelijk turbo issues of electronica... om nog maar niet te spreken over rammeltjes in het interieur.

Nee sorry ben het niet helemaal eens met je argumenten omdat jij toevallig een goede Renault hebt gehad (Lucky you,,, echt waar! _/-\o_ ) .
In de lease zou ik het nog overwegen want issues worden dan kosteloos gerepareerd en je krijgt vaak netjes vervangend vervoer maar privé.. nooit!!
Toch een apart kantoor hebben jullie.
De afgelopen Renaults waren erg betrouwbaar bij ons bedrijf (rond de 100 man personeel).

De laatste tijd weer wat kleine storingen, vooral vreemde kleine dingetjes.

Daarnaast zijn Renaults doorgaans wat goedkoper in de lease, dus zo veel problemen kunnen het nooit zijn, anders had je dat wel gemerkt in de leaseprijs....

Maar mijn Skoda spande echt de kroon. De meest rampzalige bak die ik ooit heb gehad. En dat is knap want ik heb hem slechts 1,5 jaar gereden (gloednieuw bij aanvang).

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-05 11:59
Zelf een auto kopen dan laat ik altijd een VAG staan (helaas).. die zijn namelijk in trek bij de 2ehands markt, dus ook bij de steel-diefjes.

Airbags, stuur, radio/nav, voor-achter lampen, hele auto: meerdere malen meegemaakt bij mijzelf en directe omgeving. denk in 10jaar zeker 25 voorvallen (rustige dorpjes randstad).

Ford Galaxy of C-max zonder turbo, dus zo'n 1.6 of 2.0liter.. relatief goedkoop, ziet er prima uit, ruimte en veilig op de stoep.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TooTall_NL
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:56
Hyundai i40, sinds januari onze gezinsauto en wat een heerlijke auto.
Ok, niet bizar snel maar vlot genoeg.
Ruim, stil en lekker luxe.
Onze ervaring met het merk is lekker betrouwbaar dus daar maken we ons geen zorgen over.
Oh ja en ook niet onbelangrijk met mijn 2.02m kan er nog iemand goed achter mij zitten.
En wij vinden het een van de mooist gelijnde stations. Maar ja dat is wel persoonlijk natuurlijk. 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Laatst online: 22:08
dfrenner schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 15:53:
[...]

Toch een apart kantoor hebben jullie.
De afgelopen Renaults waren erg betrouwbaar bij ons bedrijf (rond de 100 man personeel).

De laatste tijd weer wat kleine storingen, vooral vreemde kleine dingetjes.

Daarnaast zijn Renaults doorgaans wat goedkoper in de lease, dus zo veel problemen kunnen het nooit zijn, anders had je dat wel gemerkt in de leaseprijs....

Maar mijn Skoda spande echt de kroon. De meest rampzalige bak die ik ooit heb gehad. En dat is knap want ik heb hem slechts 1,5 jaar gereden (gloednieuw bij aanvang).
Nja je weet het mooi te vertellen.. ons kantoor is maar apart omdat wij veel problemen hebben met de Renaults en mensen op jullie kantoor niet. (buiten de 'kleine' storingen, ja leuk maar daardoor moet de auto toch weer 'even' langs de garage ) En omdat het bij jullie niet zo is, is dat de waarheid?

En voor wat betreft jouw Skoda is het eigenlijk hetzelfde verhaal.. maar dan andersom.. omdat jij problemen hebt met je Skoda is het meteen een rampenbak. Ik ken genoeg mensen met een Skoda die werkelijk nog nooit een probleem hebben gehad.
Zo ken ik er ook genoeg met een Renault die nog nooit problemen hebben gehad. Ik merk alleen op dat de laatste modellen die zijn uitgeleverd aan collega's van me, veel problemen kennen (zowel de nieuwe Megane, Scenic als ook de nieuwe Talisman)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuey
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 15:50
Zelf ook even een duit in het zakje, aangezien ik onlangs in dezelfde situatie heb gezeten:

Wij zijn voor de Golf Plus gegaan. Vele malen ruimer dan een reguliere Golf en de hoge zit is meer dan prettig met het in en uit de auto halen van de kleine. De achterbank kan vrijwel geheel naar voren de eerste ~1.5 jaar, waardoor je een flinke ruimte in de kofferbak hebt, zeker meer dan genoeg voor een kinderwagen, toebehoren en bagage. Daarbij, de echte kinderwagen wordt na ongeveer een jaar toch vervangen voor een buggy en die dingen kun je zelfs op de fiets nog knap meenemen, dat neem zo goed als geen ruimte in. Wil je écht veel meenemen, stop dan voor die paar keer per jaar een dakkoffer op de auto. Het heeft serieus geen zin om een enorme wagen te nemen voor die twee of drie keer per jaar dat je het nodig zou hebben. Wij zijn voor een wat ouder model gegaan, want goedkoper en minder populair om spullen van af te stelen. Bij oudere modellen kun je beter de TSI'tjes laten staan, of je moet diepe zakken hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nomis
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-05 17:22
TooTall_NL schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 19:50:
Hyundai i40, sinds januari onze gezinsauto en wat een heerlijke auto.
Ok, niet bizar snel maar vlot genoeg.
Ruim, stil en lekker luxe.
Onze ervaring met het merk is lekker betrouwbaar dus daar maken we ons geen zorgen over.
Oh ja en ook niet onbelangrijk met mijn 2.02m kan er nog iemand goed achter mij zitten.
En wij vinden het een van de mooist gelijnde stations. Maar ja dat is wel persoonlijk natuurlijk. 😁
Helemaal mee eens. Ik rijd zelf ook een I40 station. Voor de 20K budget koop je er al 1 van een jaar oud met veel opties. De mijne heb ik al 3 jaar nu en nog geen problemen mee gehad. Door de grote kofferbak is hij ook erg geschikt voor een ritje naar centerparcs met kinderen op de achterbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mylan Piron
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 05-11-2024
M'n ouders hebben nooit echte familiewagens gekocht owv kinderen. M'n vader rijdt al jaar en dag een MB R129 SL, en m'n moeder had eerst een Golf 2 toen m'n zus er nog niet was. 2 jaar voor m'n zus er was hebben ze een BMW E36 compact gekocht en inmiddels is die vervangen door een MB C-klasse Sportcoupé.
Stuk voor stuk niet bepaald echte familiewagens, soms was het behelpen, maar nooit echt grote problemen gehad. Scheelt natuurlijk wel dat we nooit autovakanties doen, met de auto is het hoogstens een aantal dagen zee.
Maar voor autovakanties zou je dan weer wel een bagageaanhanger kunnen huren (of kopen) mits je een trekhaak hebt natuurlijk. Dan kan je een kleinere wagen kopen, die dus wat minder benzine drinkt en minder kost aan wegenbelasting, en met dat geld dat je bespaart een handige aanhanger kopen.
Pagina: 1 2 Laatste