Satelliet TV via Kodi/Windows Media Center

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben dus van plan om Satelliet TV op mijn HTPC installeren. En wie heeft er ervaring in en wat werkte? Ik ben ook van plan om Canal Digitaal er bij in te stellen. Iemand ideeën/suggesties? USB dongels/PCIe kaarten ect.

- VeroKluft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:07

houthakker

Poehé

Hier gekeken?
\[DVB-S] Televisie via de satelliet: DVB-S, deel 2
en natuurlijk:
https://kodi.wiki/view/PVR_recording_software#Windows

Ik heb onder Windows bescheiden ervarning met DvbLink, want ansich goed werkt, maar geld kost :P.
Ik zou een naar naar ArgusTV kijiken dan.

Welke kaart/stick je moet nemen hangt natuurlijk van je setup af, veel HTPC hebben geen ruimte voor uitbreidingskaarten. Hangt ook een beetje af of je een Twin-Tuner wilt. Vroegah was een Technotrend kaart toch wel het beste. Terratec en evt. Hauppauge zijn wat voordeliger. Ik zie dat TeVii goed gesupport word. Voor satelliet is er niet zoveel verkrijgbaar zie ik in de pricewatch. Zelf gebruik ik een goedkoop usb stickje wat eigenlijk voor een standalone stb bedoelt is maar waar ik wel driver voor kon vinden.

Als je de tuner rechtstreeks in Windows Media center wilt gebruiken, moeten de drivers bda compatible zijn.

Ik zou eerst kijken welke software je wilt gebruiken, dan de desbetreffende fora/wiki bekijken wat het beste werkt.

Een veel gebruikte combi met Kodi is TV Headend, dit is een IPTV server waarmee je DVB-C/T/S kan ontvangen en kan streamen. Werkt alleen voor linux (maar is ook vrij makkelijk te installeren op NAS'n), zie [TV Headend] Het grote TV Headend topic.

Specs