Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Database CRM access - prijswijzigingen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TomCL
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 16-05-2018
Beste Forumbezoeker (ik ben nieuw hier)

voor een eigen verkoopactiviteit zou ik graag zelf een eenvoudige CRM ontwikkelen in access. Zit nog maar in de ontwerpfase. Kwam al heel wat voorbeelden tegen en zal daarmee aan de slag gaan.
opvolgingen van klankbezoek, facturatie en 2 stockplaatsen
mbt de facturatie meebepaald de prijs heb ik een vraag hoe kunnen prijsveranderingen worden bijgehouden (jaarlijkse wijziging en of een tijdelijke promo voor bepaalde producten) en kortingen per klant en/of producten groep. Iemand een idee?

alvast bedankt

Alle reacties

• Audiowaste
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 21-02 17:45
Allereerst over prijsveranderingen, een jaarlijkse indexatie en een tijdelijke promo zijn al twee totaal verschillende dingen. Wat betreft een jaarlijkse prijswijziging zou ik als volgt doen:

Artikelnummer | Startdatum prijs | Einddatum Prijs | Prijs
123123 | 01-01-18 | 31-12-18 | 25.00
123123 | 01-01-19 | 31-12-18 | 27.50

Op deze manier bewaar je ook je historie die je moet bijhouden.

Een tijdelijke promo moet je weer op een andere manier bijhouden, een promo is namelijk geen prijswijziging maar een tijdelijke korting.

Hetzelfde geldt voor de korting, dit moet je op klant én productniveau kunnen doen. Soms wil je korting geven op een bepaald product aan alle klanten maar soms wil je ook alleen een bepaalde klant alleen korting geven.

Dat gezegd hebbende, ben je niet alleen een eenvoudig CRM systeem aan het ontwikkelen maar een heel ERP pakket. Dan moet je dus ook denken aan inkoop, verkoop, boekingsgroepen, BTW etc.

• Gomez12
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 22:18
Met prijzen en kortingen heb je net het meest gepersonaliseerde deel van een erp te pakken.

Schrijf eerst eens gewoon voor jezelf uit welke structuren je allemaal wilt ondersteunen en welke combinaties.
Want ik ken systemen die rustig uit 20 prijstabellen en 50 kortingstabellen (en dan heb je nog staffels en bijv verzendkosten / orderkosten etc etc ) 1 prijs samenstellen voor 1 klant. En dan aan het einde van het jaar weer een korting op basis van ondergrens qua besteld bedrag over artikelgroepen x en y.

Mag een verkoper zelf elke prijs overschrijven of geen enkele of moet hij binnen marge x/y van de advies prijs blijven.

Hoe je het moet bijhouden is puur afhankelijk van hoe je het wilt gaan aanbieden en dat zal je eerst in kaart moeten brengen.

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Facturatie is alvast geen CRM maar is financials. Wat jij eigenlijk zoekt is een systeem dat je hele verkoop en klantbeheer ondersteunt maar je begint net en hebt er dus nauwelijks geld voor over. Zit ik dan een beetje in de richting?

Ik zou me eens orienteren op cloud based systemen voor het MKB. Zijn er zat, kost vrij weinig. Kan zo geen voorbeelden geven maar de richting die jij in wilt is gedoemd om te mislukken. Je lijkt zelf al de business logic die er achter zit niet eens in de basis te snappen, dus hoe wilde je het dan ooit programmeren :?
Zou het dan nog eerder in Excel doen.

Edit: grappig is trouwens dat vandaag ie,and anders vrijwel dezelfde vraagstelling postte. Alleen had die wel al wat eigen onderzoek gedaan: CRM voor zeer klein bedrijf

En check ook ff oplossing gezocht CRM inclusief factureren voor kleinbedrijf voor een wat meer algemene uitleg / gedachtengang :)

The Eagle wijzigde deze reactie 14-02-2018 21:49 (22%)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True