CRM voor zeer klein bedrijf

Pagina: 1
Acties:
  • 881 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_147
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-05 09:50
Hey,

Momenteel werk ik als freelancer die ook trainingen gaat geven.
ik vind het moeilijk om namen, emails, functies en bedrijven bij te houden en daarom dacht ik een CRM te gebruiken.
Ook wil ik trainingen actief gaan verkopen en daar heb ik dan integratie met email services voor nodig.
Facturatie heb ik op dit moment niet nodig, misschien kan dat wel tijd besparen als die trainingen echt gaan lopen.
Ik heb eigenlijk geen ervaringen met CRMs, ook niet als gebruiker.

Voornaamste functionaliteit zoals ik die nu zie:
  • bijhouden met welke personen in welke rol ik bij bedrijven heb gewerkt, doe ik nu een txt bestandje per project
  • voor trainingen: contactpersonen bij bedrijven: HR, manager, ... om aan te schrijven voor trainingen
  • voor trainingen: personen die me via email, LinkedIn, conferenties, ... contacteren met interesse voor de trainingen
Wat heb ik gevonden?
  • Bitrix24: link, de gratis versie lijkt mij voldoende voor wat ik doe en is hosted, dus helemaal gemakkelijk. Het is wel vrij uitgebreid waardoor ik er nu niet helemaal de weg in vind, maar daardoor waarschijnlijk ook genoeg (betalende) doorgroeimogelijkheden
  • OroCRM: link, de community edition lijkt mij voldoende voor wat ik doe, maar moet dus geïnstalleerd worden. Geen ervaring mee.
  • Zurmo: link, open source, maar er zijn ook commerciële pakketten. Moet dus ook geïnstalleerd worden. Geen ervaring mee. Dat de link naar de commerciële edities niet werkt, lijkt me al een teken.
  • EspoCRM: link, open source, maar er zijn ook hosted versies. Gratis versie moet geïnstalleerd worden. Geen ervaring mee. Ziet er wel vrij goed uit
Dus liefst een pakket met een gratis versie of open source versie, waarbij wel de gratis versie niet onwerkbaar beperkt is gemaakt of verouderd is of zo. Bij deze CRMs lijkt dat wel in orde.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Odoo al eens bekeken?

Ik zou overigens ook eens kijken naar Salesforce, veruit het meestgebruikte systeem en wat jij wilt kan al vanaf €25,- per maand. Een verkoopkans laten lopen door een gebrekkig systeem kost al meer dan wat Salesforce per jaar kost, en de integraties zijn top. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Tijd terug vergelijkbare vraag: oplossing gezocht CRM inclusief factureren voor kleinbedrijf

Maar Salesforce is wel de meest bekende tegenwoordig. Het kan goedkoper maar volgens mij niet veel beter :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• just-julez-ja
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 29-04 12:16
Als freelancer wil je volgens mij toch een beetje op de kosten letten. Misschien zijn pakketten als Salesforce dan redelijke overkill toch?

Wat is het uiteindelijk geworden? Heb je een eenvoudig crm systeem gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

@just-julez-ja ajb geen hele oude topics omhoog halen. Als je een concrete vraag hebt voor jouw situatie, kan je beter een eigen topic openen na ook wat marktonderzoek.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.