Hey,
Momenteel werk ik als freelancer die ook trainingen gaat geven.
ik vind het moeilijk om namen, emails, functies en bedrijven bij te houden en daarom dacht ik een CRM te gebruiken.
Ook wil ik trainingen actief gaan verkopen en daar heb ik dan integratie met email services voor nodig.
Facturatie heb ik op dit moment niet nodig, misschien kan dat wel tijd besparen als die trainingen echt gaan lopen.
Ik heb eigenlijk geen ervaringen met CRMs, ook niet als gebruiker.
Voornaamste functionaliteit zoals ik die nu zie:
Heeft iemand hier ervaring mee?
Momenteel werk ik als freelancer die ook trainingen gaat geven.
ik vind het moeilijk om namen, emails, functies en bedrijven bij te houden en daarom dacht ik een CRM te gebruiken.
Ook wil ik trainingen actief gaan verkopen en daar heb ik dan integratie met email services voor nodig.
Facturatie heb ik op dit moment niet nodig, misschien kan dat wel tijd besparen als die trainingen echt gaan lopen.
Ik heb eigenlijk geen ervaringen met CRMs, ook niet als gebruiker.
Voornaamste functionaliteit zoals ik die nu zie:
- bijhouden met welke personen in welke rol ik bij bedrijven heb gewerkt, doe ik nu een txt bestandje per project
- voor trainingen: contactpersonen bij bedrijven: HR, manager, ... om aan te schrijven voor trainingen
- voor trainingen: personen die me via email, LinkedIn, conferenties, ... contacteren met interesse voor de trainingen
- Bitrix24: link, de gratis versie lijkt mij voldoende voor wat ik doe en is hosted, dus helemaal gemakkelijk. Het is wel vrij uitgebreid waardoor ik er nu niet helemaal de weg in vind, maar daardoor waarschijnlijk ook genoeg (betalende) doorgroeimogelijkheden
- OroCRM: link, de community edition lijkt mij voldoende voor wat ik doe, maar moet dus geïnstalleerd worden. Geen ervaring mee.
- Zurmo: link, open source, maar er zijn ook commerciële pakketten. Moet dus ook geïnstalleerd worden. Geen ervaring mee. Dat de link naar de commerciële edities niet werkt, lijkt me al een teken.
- EspoCRM: link, open source, maar er zijn ook hosted versies. Gratis versie moet geïnstalleerd worden. Geen ervaring mee. Ziet er wel vrij goed uit
Heeft iemand hier ervaring mee?