Ik (eigen baas in eenmanszaak) ben op zoek naar een oplossing voor adresbeheer en factureren.
Op dit moment gebruik ik een filemaker database gebouwd in 2001 die ik in een xp virtual machine op linux draai.
Alles bij elkaar een tikje omslachtig al functioneert de FM database zelf nog uitstekend.
Ik heb geprobeerd of ik de database zelf kon omzetten naar open/libre office maar ik krijg geen grip op de database in die software.
Met het eindigen van updates voor xp wordt het toch tijd om eens een andere optie te zoeken.
Naast libre office heb ik ook gekeken naar de calibre suite maar daar leek de database nog erg onderontwikkeld.
Ook heb ik gekeken naar de diverse open source web based crm oplossingen.
Ik heb wat ervaring in drupal maar de crm toepassingen zijn zo anders dat ik moeilijk kan inschatten hoe makkelijker ik er mee weg fiets.
Heb je misschien tips die mijn zoektocht wat meer richting kan geven?
Heeft open source hier zin?
Moet ik juist naar betaalde opties kijken?
Web based of juist niet?
Zelf hosten op eigen server of bij een webhost?
Op dit moment gebruik ik een filemaker database gebouwd in 2001 die ik in een xp virtual machine op linux draai.
Alles bij elkaar een tikje omslachtig al functioneert de FM database zelf nog uitstekend.
Ik heb geprobeerd of ik de database zelf kon omzetten naar open/libre office maar ik krijg geen grip op de database in die software.
Met het eindigen van updates voor xp wordt het toch tijd om eens een andere optie te zoeken.
Naast libre office heb ik ook gekeken naar de calibre suite maar daar leek de database nog erg onderontwikkeld.
Ook heb ik gekeken naar de diverse open source web based crm oplossingen.
Ik heb wat ervaring in drupal maar de crm toepassingen zijn zo anders dat ik moeilijk kan inschatten hoe makkelijker ik er mee weg fiets.
Heb je misschien tips die mijn zoektocht wat meer richting kan geven?
Heeft open source hier zin?
Moet ik juist naar betaalde opties kijken?
Web based of juist niet?
Zelf hosten op eigen server of bij een webhost?