oplossing gezocht CRM inclusief factureren voor kleinbedrijf

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenHe
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-06 21:51
Ik (eigen baas in eenmanszaak) ben op zoek naar een oplossing voor adresbeheer en factureren.

Op dit moment gebruik ik een filemaker database gebouwd in 2001 die ik in een xp virtual machine op linux draai.
Alles bij elkaar een tikje omslachtig al functioneert de FM database zelf nog uitstekend.

Ik heb geprobeerd of ik de database zelf kon omzetten naar open/libre office maar ik krijg geen grip op de database in die software.

Met het eindigen van updates voor xp wordt het toch tijd om eens een andere optie te zoeken.

Naast libre office heb ik ook gekeken naar de calibre suite maar daar leek de database nog erg onderontwikkeld.
Ook heb ik gekeken naar de diverse open source web based crm oplossingen.
Ik heb wat ervaring in drupal maar de crm toepassingen zijn zo anders dat ik moeilijk kan inschatten hoe makkelijker ik er mee weg fiets.

Heb je misschien tips die mijn zoektocht wat meer richting kan geven?
Heeft open source hier zin?
Moet ik juist naar betaalde opties kijken?
Web based of juist niet?
Zelf hosten op eigen server of bij een webhost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Exact online ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 00:52
Ook mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou iig voor een cloud/hosted oplossing gaan. Scheelt je een hoop ellende met backups, updates, integratie, etc.
Er zijn tig oplossingen voor het MKB leverbaar. Exact is er slects een van.

Overigens zoek je geen CRM maar een financieel pakket. In een CRM systeem leg je weliswaar klantgegevens vast, maar dat is veel meer gericht op klantenservice; je registreert alles rondom je klanten.
Financiele systemen daarentegen zijn specifiek voor o.m. crediteuren en debiteurendministratie. Daar horen uiteraard stamgegevens (dat wat jij simpelweg adresbeher noemt) ook bij :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenHe
Dank voor de reacties mannen.

Tja, ik weet waarschijnlijk niet precies wat ik zoek of hoe het heet maar ik moest ergens beginnen met het stelen van de vragen. In mijn eentje kom ik nl niet uit ;)

Wat ik nodig heb is een manier van werken die de huidige goede zaken evenaart maar de negatieve kanten wegneemt.
Bij de overstap naar iets nieuws komen dan vast een heleboel dingen tevoorschijn die erg fijn zijn.

Maar boekhoudsoftware heb ik niet nodig. Dat geeft niet minder werk en verlaagt ook geen kosten voor mij. Maar niet nodig hebben betekend niet dat het geen goede optie is...

Maar wat ik wel nodig heb is een combi van adressen en facturen.

De voordelen van een hosted optie zijn me duidelijk.

Ik studeer nog even door op exact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
moneybird?

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenHe
Goh, dat lijkt erg veel op http://www.simpleinvoices.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
moneybird is SAAS en simpleinvoices heeft een (hosted)server nodig.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

SvenHe schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 13:21:
Dank voor de reacties mannen.

Tja, ik weet waarschijnlijk niet precies wat ik zoek of hoe het heet maar ik moest ergens beginnen met het stelen van de vragen. In mijn eentje kom ik nl niet uit ;)

Wat ik nodig heb is een manier van werken die de huidige goede zaken evenaart maar de negatieve kanten wegneemt.
Bij de overstap naar iets nieuws komen dan vast een heleboel dingen tevoorschijn die erg fijn zijn.

Maar boekhoudsoftware heb ik niet nodig. Dat geeft niet minder werk en verlaagt ook geen kosten voor mij. Maar niet nodig hebben betekend niet dat het geen goede optie is...

Maar wat ik wel nodig heb is een combi van adressen en facturen.

De voordelen van een hosted optie zijn me duidelijk.

Ik studeer nog even door op exact.
En facturen hou jij buiten de boekhouding ofzo :?
Wat je nodig hebt: debiteurenadministratie (versturen facturen, vastleggen betalingen, evt aanmaningen, bijhouden klantenbestand), daarnaast een simpel grootboekje en een stukje rapportage daarop.
Dat is toch echt gewoon een (simpel) boekhoudsysteem.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenHe
Mijn klanten betalen vooraf en alle facturen gaan naar de boekhouder.

Zelf een boekhouding doen kost mij meer tijd en de boekhouder even veel. Debiteurenadministratie heb ik dus niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-06 11:14

Wish

ingwell

Die snap ik niet helemaal. Wellicht dat je debiteurgegevens sec niet hoeft te bewaren of zelfs vast te leggen (alhoewel ik dat niet direct kan terugvinden), maar je hebt wel degelijk een bewaarplicht als ondernemer voor alles wat met de BTW administratie te maken heeft. o.a. facturen. Wil je zeggen dat jij die dan niet bewaart?

http://www.belastingdiens...inistreert_u_voor_de_btw/

En op facturen staan toch sowieso je debiteurgegevens?

[ Voor 5% gewijzigd door Wish op 29-07-2015 16:57 ]

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Wish schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:57:
Die snap ik niet helemaal. Wellicht dat je debiteurgegevens sec niet hoeft te bewaren of zelfs vast te leggen (alhoewel ik dat niet direct kan terugvinden), maar je hebt wel degelijk een bewaarplicht als ondernemer voor alles wat met de BTW administratie te maken heeft. o.a. facturen. Wil je zeggen dat jij die dan niet bewaart?

http://www.belastingdiens...inistreert_u_voor_de_btw/

En op facturen staan toch sowieso je debiteurgegevens?
Mwah, TS staat waarschijnlijk in Word of Excel factuurtjes te maken en print deze uit, om elke 3 maanden deze samen met de lunch en benzine bonnetjes in een multomap te flikkeren en door de brievenbus van een boekhouder te drukken, welke de BTW aangifte doet en de boekingen. Dus zolang de map met facturen en bonnetjes 5 jaar bewaart blijven zit TS goed.

TS wil gewoon een freeware ienieminie database (Access oid) voor het vastleggen van een beetje klantgegevens en het liefste dit weer mergen in Word/Excel/whatever en dan sneller klaar zijn voor 0,00 euro.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-06 11:25
Kan opensource CRM oplossing als SugarCRM dit niet?

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-06 15:14
Ik gebruik al jaren www.factuursturen.nl voor mijn bedrijf. Is niet gratis, maar wel goedkoop. Je betaalt €0,40 per factuur met een maximum van €10,- per maand. Werkt vanuit elke browser en heeft ook een mobiele web- app.

Voor de boekhouder kan je binnen je eigen account een aparte account maken met de rechten die hij nodig heeft.

Klantenbestand is makkelijk en doeltreffend te beheren.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 691196

Papsoftware gebruik ik.
Gratis en goed voor CRM en factureren. Kan daarbij ook overweg met openoffice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-06 10:07
Hammetje schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 17:49:
Ik gebruik al jaren www.factuursturen.nl voor mijn bedrijf. Is niet gratis, maar wel goedkoop. Je betaalt €0,40 per factuur met een maximum van €10,- per maand. Werkt vanuit elke browser en heeft ook een mobiele web- app.

Voor de boekhouder kan je binnen je eigen account een aparte account maken met de rechten die hij nodig heeft.

Klantenbestand is makkelijk en doeltreffend te beheren.
Wat ik me afvroeg, is of je ook betaald voor offertes/creditnota's enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dat soort vragen moet je gewoon aan de leverancier stellen... Laat hier even weten wat hun antwoord was ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-06 15:14
Robberto schreef op zondag 03 januari 2016 @ 09:53:
[...]

Wat ik me afvroeg, is of je ook betaald voor offertes/creditnota's enz...
Per 1 januari zijn ze qua prijs omhoog gegaan (de eerste keer in de ruim 6 jaar dat ik het gebruik) naar €0,50 per document met een maximum van €15,- per maand.

Je betaalt dat voor alle documenten, voor facturen & offerte's. Of creditnota's geld kosten weet ik niet, dat zou je echt zelf aan ze moeten vragen.

Meer info: https://www.factuursturen.nl/prijzen

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 763499

SvenHe: als je nog niets hebt, adviseer ik FileMaker Go met gratis facturenbestand op iPhone/iPad.
Anders inderdaad factuursturen.nl wat een prima alternatief is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burton
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-06 19:53
Ik maak gebruik van Odoo (voorheen OpenERP). Je kan kiezen om het zelf te hosten of in de cloud.
De community versie is gratis en er is online voldoende ondersteuning voor te vinden. Ik heb zelf geen ervaringen met de betaalde versie.

Ik vind het vooral erg fijn werken omdat het modulair is opgebouwd. Afhankelijk van het type werkzaamheden kan je bepaalde zaken aan- of uitzetten.
Er zijn ook voldoende exportmogelijkheden voor je boekhouder .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik heb zelf gekozen voor een alles-in-één oplossing van Acumulus.
De facturen die standaard uit Acumulus komen zijn niet echt mooi maar die werk ik dan iets bij in Word en dan zijn ze voor mij perfect. Ik stuur ook maar 1 of 2 facturen per week.

Wat ik handig vind aan het programma is dat je alles op één plek hebt online zodat je gegevens altijd bewaard blijven.

[ Voor 19% gewijzigd door Ernemmer op 26-04-2016 11:57 ]

Pagina: 1