Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-09 21:26
Nieuwevolger schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 20:11:
Proud stelt ook niet veel voor tot dat je bij het einde bent (en niet hebt zitten grinden).

Daarnaast zijn de orginele kingdom hearts characters/verhaal toch wel het belangrijkst en wat de serie zo speciaal maakt voor de liefhebbers. Vooral Xion, Roxas en Aqua hebben een heel droevige verhaallijn gehad in de serie.
Het is zeker geen slechte game. Vind de Disney cutscenes ook erg vermakelijk. Combat is ook lekker soepel. Maar voor mij als nieuwkomer is het toch niet dé topgame waar ik op gehoopt had.

Misschien had ik gewoon bij deel 1 moeten beginnen. Maar daar had ik helaas geen tijd voor. En de vorige keer dat ik KH1 HD probeerde. Vond ik de controls echt geen reet aan.

Lees ook veel dat echte KH fans de game te makkelijk vinden (voorgaande games waren schijnbaar een stuk pittiger). Misschien hebben ze dat wel bewust gedaan. Om zo een breder publiek aan te spreken.

Maar goed, jij had aangegeven dat die eindbaas pittig is. Dus ben erg benieuwd. Had even moeite met een sub-baas in het pirate wereldje. Maar voor de rest valt het tegen qua moeilijkheidsgraad. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Sefaex schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 20:21:
[...]

Het is zeker geen slechte game. Vind de Disney cutscenes ook erg vermakelijk. Combat is ook lekker soepel. Maar voor mij als nieuwkomer is het toch niet dé topgame waar ik op gehoopt had.

Misschien had ik gewoon bij deel 1 moeten beginnen. Maar daar had ik helaas geen tijd voor. En de vorige keer dat ik KH1 HD probeerde. Vond ik de controls echt geen reet aan.

Lees ook veel dat echte KH fans de game te makkelijk vinden (voorgaande games waren schijnbaar een stuk pittiger). Misschien hebben ze dat wel bewust gedaan. Om zo een breder publiek aan te spreken.

Maar goed, jij had aangegeven dat die eindbaas pittig is. Dus ben erg benieuwd. Had even moeite met een sub-baas in het pirate wereldje. Maar voor de rest valt het tegen qua moeilijkheidsgraad. ;)
Moet je niet van de toveren gaan grinden en wel op proud spelen ;) . Dan beloof ik een uitdagende final boss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desutoroiya
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13-09 17:32
Nieuwevolger schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 20:43:
[...]

Moet je niet van de toveren gaan grinden en wel op proud spelen ;) . Dan beloof ik een uitdagende final boss.
Zelfs dan vond ik hem makkelijk. Ik heb hem dit weekend uitgespeeld op proud. Zonder te grinden was ik al snel 10 levels hoger dan werd aangegeven. :+
Nu nog wel even grinden voor platinum :X

Steam: Desutoroiya || PSN: Kamikaza

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:18
Gisteren een heel stuk door arendel heen gefietst. Man wat zitten daar leuk stukken tussen (doel niet op de levels). Het enige stuk wat ik echt ontzettend vervelend vond, nee sorry twee dingen, was:
spoiler:
Dat doolhof wat Larxene creëert
en
spoiler:
Voor de zoveelste keer weer richting het kasteel van Elsa, ik wil verdorie die foto maken voor de Moogles, maar iedere keer als je er bent, lig je weer beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:30

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Gisteren Arendel uitgespeeld, kan nu naar twee nieuwe werelden toe.
Doe het lekker rustig aan, veel grinden en ondekken.
Ben hierdoor momenteel level 35, vond de bossfight van arendel wel echt heel makkelijk pff..

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 08:03

s0kkie

Cowabunga

Even een klein vraagje over KH2.5, ik ben inmiddels in het laatste wereldje belandt met level 45, maar is het verstandig om de Ultima Keyblade eerst te behalen? In deel 1 had ik deze wel maar ik wil niet uren lang vast zitten op de end boss :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nieuwevolger
s0kkie schreef op maandag 11 februari 2019 @ 12:31:
Even een klein vraagje over KH2.5, ik ben inmiddels in het laatste wereldje belandt met level 45, maar is het verstandig om de Ultima Keyblade eerst te behalen? In deel 1 had ik deze wel maar ik wil niet uren lang vast zitten op de end boss :P
Als je de roxas battle vooraf lukt, dan zou de rest geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Nieuwevolger schreef op maandag 11 februari 2019 @ 12:42:
[...]

Als je de roxas battle vooraf lukt, dan zou de rest geen probleem moeten zijn.
Top dank je wel, ik ga het eerst even proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Heb trouwens gister ook de secret boss verslagen op level 62. Mijn tactiek bestond vooral uit ijs en vuur ballen schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:03

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Nieuwevolger schreef op maandag 11 februari 2019 @ 14:11:
Heb trouwens gister ook de secret boss verslagen op level 62. Mijn tactiek bestond vooral uit ijs en vuur ballen schieten.
Een secret boss? En ijs en vuur ballen schieten? Dat zou voor de eerste keer zijn dat ik magic gebruik anders dan curaga :p

Ik denk dat ik deze game even laat rusten en weer ga oppakken zodra er een periode is dat er wat minder games uit zijn gekomen. Ik heb heel even nog een guide erbij gepakt om alle treasures en micky emblems te vinden, maar dat vond ik toch wat saai worden. Had ik achteraf gezien meteen moeten doen… Dus nu op een zondag middag met slecht weer en zonder goede games ga ik het alsnog proberen te completen :P

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desutoroiya
Ben nu bezig voor platinum, maar wat zijn die minigames lastig om het juiste aantal punten te behalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
Desutoroiya schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 07:45:
Ben nu bezig voor platinum, maar wat zijn die minigames lastig om het juiste aantal punten te behalen...
Toevallig ben ik daar nu ook mee bezig. Ik vond het eigenlijk wel meevallen. Ik ben normaal gesproken heel slecht met dit soort minigames. Maar na 3-5x proberen haalde ik de meeste wel.

Voor de Frozen en Monstropolis mini game moet je gewoon constant Thundaga spammen (vergeet geen ether in je shortcuts te plaatsen). Dan haal je het in 1x.

Moeilijkste vond ik die van Olympus en San Fransokyo. Lijken zo simpel. Maar er is zo weinig ruimte voor fouten.

Moet nu alleen een highscore in de minigame van de Corona wereld (perfecte foto's maken). Dan heb ik de Orichalcum+.

Moet daarna nog 1 Orichalcum+ (Gummi Ship baas verslaan) voor de ultimate wapen. Heb me alleen nog niet zoveel verdiept in die hele gummi ship gedoe. Dus dat wordt denk ik eerst wat uren grinden. En even kijken hoe ik een betere ship kan kopen/bouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desutoroiya
Sefaex schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 09:55:
[...]

Toevallig ben ik daar nu ook mee bezig. Ik vond het eigenlijk wel meevallen. Ik ben normaal gesproken heel slecht met dit soort minigames. Maar na 3-5x proberen haalde ik de meeste wel.

Voor de Frozen en Monstropolis mini game moet je gewoon constant Thundaga spammen (vergeet geen ether in je shortcuts te plaatsen). Dan haal je het in 1x.

Moeilijkste vond ik die van Olympus en San Fransokyo. Lijken zo simpel. Maar er is zo weinig ruimte voor fouten.

Moet nu alleen een highscore in de minigame van de Corona wereld (perfecte foto's maken). Dan heb ik de Orichalcum+.

Moet daarna nog 1 Orichalcum+ (Gummi Ship baas verslaan) voor de ultimate wapen. Heb me alleen nog niet zoveel verdiept in die hele gummi ship gedoe. Dus dat wordt denk ik eerst wat uren grinden. En even kijken hoe ik een betere ship kan kopen/bouwen
Heb je die Rex game al gedaan? Ik kom steeds net te kort. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
Desutoroiya schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 11:21:
[...]

Heb je die Rex game al gedaan? Ik kom steeds net te kort. 8)7
Ahh

Die mini games bedoel je.

Nee heb die nog niet gedaan.
Heb wel de dans mini game gedaan (Corona). En de Frozen Slider race. Beide vond ik vrij simpel. Die Rex en Datascraper mini games schijnen wel pittig te zijn ja. Die laat ik voor laatst :P

Heb net de 7 flan mini games voltooid voor de Orichalcum+. Nu moet ik alleen nog de optionele omega baas verslaan. Dan heb ik mijn ultimate weapon.

Lukt alleen niet met mijn basic gummi ship. :( Iemand tips voor goede gummi ships ?

P.S. Zit nu op 61% qua trophies. Sommige trophies zijn best wel grindy. Maar verder lijkt het me wel een easy platinum.

[ Voor 8% gewijzigd door Sefaex op 12-02-2019 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Sefaex schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 11:54:
[...]

Ahh

Die mini games bedoel je.

Nee heb die nog niet gedaan.
Heb wel de dans mini game gedaan (Corona). En de Frozen Slider race. Beide vond ik vrij simpel. Die Rex en Datascraper mini games schijnen wel pittig te zijn ja. Die laat ik voor laatst :P

Heb net de 7 flan mini games voltooid voor de Orichalcum+. Nu moet ik alleen nog de optionele omega baas verslaan. Dan heb ik mijn ultimate weapon.

Lukt alleen niet met mijn basic gummi ship. :( Iemand tips voor goede gummi ships ?

P.S. Zit nu op 61% qua trophies. Sommige trophies zijn best wel grindy. Maar verder lijkt het me wel een easy platinum.
Een eigen gummi ship bouwen is niet moeilijk, gewoon items met zo sterk mogelijke stats aan elkaar plakken. Het uiterlijk van je schip is verder toch niet van belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
Nieuwevolger schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 13:47:
[...]

Een eigen gummi ship bouwen is niet moeilijk, gewoon items met zo sterk mogelijke stats aan elkaar plakken. Het uiterlijk van je schip is verder toch niet van belang.
Ik heb een bestaande schip opgepimpt.

Ik heb zojuist de Schwarzgeist verslagen. Het gevecht zelf is niet zo heel moeilijk (mits je de juiste schip hebt). Probleem is alleen dat het gevecht sowieso 15-20 min in beslag neemt als je schip niet zo krachtig is.

En dat was bij mij dus het geval. Mijn gevecht duurde zelfs 21 minuten. Gelukkig had ik wel iets van 1700 hp en ook nog eens een health kit. Dus ik kon mezelfde na een tijdje steeds weer healen.

Maar mijn offense was slechts 400-500. Dus dat schoot ook niet echt op. Maar na 21 min en een hoop duim pijn toch verslagen. :P

Ik heb ook de Omega baas verslagen voor de laatste Orichalcum+ die ik nodig had voor de ultimate weapon. Denk je bij jezelf: Yes het ergste is voorbij. Heb ik om de ultimate weapon te craften ook nog eens x2 Lucid Crystal & x1 Pulsing Crystal nodig. Moet ik weer uitvogelen waar ik dat kan gaan farmen pfff.

Base game is best vermakelijk. Maar als je de platinum wil. Is het toch wel een grind fest!

Zit nu op 70% qua trophies. Gaat de goede kant op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Sefaex schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 17:16:
[...]

Ik heb een bestaande schip opgepimpt.

Ik heb zojuist de Schwarzgeist verslagen. Het gevecht zelf is niet zo heel moeilijk (mits je de juiste schip hebt). Probleem is alleen dat het gevecht sowieso 15-20 min in beslag neemt als je schip niet zo krachtig is.

En dat was bij mij dus het geval. Mijn gevecht duurde zelfs 21 minuten. Gelukkig had ik wel iets van 1700 hp en ook nog eens een health kit. Dus ik kon mezelfde na een tijdje steeds weer healen.

Maar mijn offense was slechts 400-500. Dus dat schoot ook niet echt op. Maar na 21 min en een hoop duim pijn toch verslagen. :P

Ik heb ook de Omega baas verslagen voor de laatste Orichalcum+ die ik nodig had voor de ultimate weapon. Denk je bij jezelf: Yes het ergste is voorbij. Heb ik om de ultimate weapon te craften ook nog eens x2 Lucid Crystal & x1 Pulsing Crystal nodig. Moet ik weer uitvogelen waar ik dat kan gaan farmen pfff.

Base game is best vermakelijk. Maar als je de platinum wil. Is het toch wel een grind fest!

Zit nu op 70% qua trophies. Gaat de goede kant op ;)
Heb je de battle portals al gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
Nieuwevolger schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 17:18:
[...]

Heb je de battle portals al gedaan?
Het spel heb ik nog niet uitgespeeld.
Ben bij de laatste wereld.

Maar vond de bazen een beetje saai worden. En ben me toen maar op de trophies gaan focussen.
Eerst even de ultimate weapon halen. En alle gummi ship trophies. Dan ga ik die eindbaas wel doen.

Ben momenteel bijna level 60. Dus ik zal na de eindbaas sowieso nog wat moeten grinden voor de lvl 99 trophy.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sefaex
En hebbes.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rdBe1WB.jpg

Wat is hij overpowered in Ultimate Form.
Heb nu al medelijden met de eindbaas :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
God ik vond het al kudt om die te krijgen in de delen 1 en 2.. maar nu is het volgens mij nog wat pittiger. :/ komt vanzelf. Ben wel gecharmeerd van het vliegen met de gummi ship.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
Nou eindbaas verslagen, lvl 99 trophy ook gehaald.

Zit nu op 88% procent qua trophies.
Aangezien ik het blocken nog steeds niet goed onder de knie heb (zal wel iets met timing te maken hebben).

Viel het eindgevecht best tegen.

Vond de moves van de baas best irritant. Als je eenmaal geraakt wordt, wordt je daarna automatisch 4-5 achter elkaar geraakt. Zonder dat je (ik dan) er iets aan kan doen. Erg irritant. Gelukkig had de eindbaas geen antwoord op mijn Ultima Weapon :D . Waardoor ik hem alsnog vrij gemakkelijk kon verslaan.
Mrjraider schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 19:01:
God ik vond het al kudt om die te krijgen in de delen 1 en 2.. maar nu is het volgens mij nog wat pittiger. :/ komt vanzelf. Ben wel gecharmeerd van het vliegen met de gummi ship.
- 58 synthesis materialen verzamelen (bij het einde van het spel heb je er sowieso 40-50)
- 7x Orichalcum+ verzamelen
- de beste score halen in 7 minigames
- een optionele baas verslaan met je gummi ship (voordat dit mogelijk is moet je een paar uur grinden voor een betere schip/onderdelen etc etc)
- 10 schatten halen tijdens de frozen slider race.
- en als je na uren grinden de Ultima Weapon eindelijk hebt unlocked. Moet je ook nog grinden om de juiste materialen te hebben om het te craften. :+

Weet niet of ik wat vergeten ben.....

Kortom: Heel pittig is het niet. Wel erg grindy! :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13-09 15:01
Ben ik de enige die zich enorm stoort aan de gummiship controls ? Die zijn inverted, flip je ze, dan zijn in de shoot 'm up ook flipped, zit constant te switchen. Hoe irritant.

Vind het tot nu toe een erg simpele game, maar ben wel impressed hoeveel creativiteit hier in zit. Dialogen zijn wat statisch "huh, uhmm, mmm, hah, hmzz, gwash", maar cutscenes zijn tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

z1rconium schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 08:44:
Ben ik de enige die zich enorm stoort aan de gummiship controls ? Die zijn inverted, flip je ze, dan zijn in de shoot 'm up ook flipped, zit constant te switchen. Hoe irritant.

Vind het tot nu toe een erg simpele game, maar ben wel impressed hoeveel creativiteit hier in zit. Dialogen zijn wat statisch "huh, uhmm, mmm, hah, hmzz, gwash", maar cutscenes zijn tof.
Ik had er eerst ook mee zitten kloten.

Toen ik hem echter gisteren opstartte stond alles op "normal" maar had ik wel inverted vertical bij normaal vliegen, maar wel normaal in de shooter stukjes.
(geen idee waarom het ineens wel goed stond :X )

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
Wat een kut minigame die Centurion.
Proeber die trophy maar eens te halen. Is me net gelukt. Maar wel met een hartslag van 110 :P
Had niet verwacht dat hij zo pittig zou zijn.

Minigame zelf is easy. Alleen die 12 mil score halen is toch wel pittig.
Nu alleen nog de Flash Tracer minigame (hoop dat die wat makkelijker is). Daarna nog 2-3 trophies voor de plat.

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Eindelijk deel 1 en 2 uitgespeeld na totaal 44 uur :p
Even een paar dagen rust en dan aan deel 3 beginnen _/-\o_
De ‘tussen’ games interesseren me eigenlijk niet zo veel dus dat scheelt weer een hele hoop uurtjes. Misschien dat ik ooit alleen de cutscenes wel ga bekijken.

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
@s0kkie Niet het idee gehad dat je de helft van het verhaal gemist had aan het begin van deel 2? Chain of memories is in mijn ogen qua verhaal echt onmisbaar.

Zelf bij de pride lands in deel 2! Schiet ook al op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

LOTG schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 09:42:
@s0kkie Niet het idee gehad dat je de helft van het verhaal gemist had aan het begin van deel 2? Chain of memories is in mijn ogen qua verhaal echt onmisbaar.

Zelf bij de pride lands in deel 2! Schiet ook al op.
Het stukje met Roxas en de Organisation XIII begrijp ik wel het meeste, misschien niet alles maar er wordt ook een hoop uitgelegd aan het einde van deel 2. Chain of Memories ga ik van het weekend wel even de cutscenes van bekijken!

[ Voor 7% gewijzigd door s0kkie op 15-02-2019 08:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
@s0kkie Roxas komt ook niet voor in RE:CoM, maar het is wel waar de Organisation qua verhaal begint. Het verhaal begint letterlijk bij de aftiteling van KH1, en aan het eind verklaard waarom Sora is waar hij is en wat Naminé haar rol is.

KH2 gaat letterlijk verder waar RE:CoM op houd. Ook zijn de Organisation XIII optional bosses allemaal uit RE:CoM (tenminste die ik tot nu toe gezien heb).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:30

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Ben nu bijna bij het eind van de game, heb een perfecte plek gevonden om in 3 uurtjes level 99 te worden :)

spoiler:
Wanneer je weer terugkomt in olympus na je dood om de harten van je vrienden te redden, kan je daar saven + een shop/workstation. Als je vanaf daar de eerst volgende vijanden gaat farmen is het easy xp verdiennen , aangezien hun oneindig terugkomen. Jiminy Cricket zit dan wel steeds te zeuren dat je ze moet laten, maar gratis XP laat ik niet liggen

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/H4Q95XB/IMG-1b5968be-0a0d-4ce2-a249-8061c74f4586.png

Edit:

End spoilers :

spoiler:
Wat vonden jullie van het open eind waar Sora wakker word in die vreemde stad? Zou dit betekenen dat er een Kingdom Hearts 4 komt?

[ Voor 13% gewijzigd door G_Dragon op 18-02-2019 08:14 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nieuwevolger
@G_Dragon
spoiler:
de secret trailer laat de werelden van the worlds ends with you and final fantasy versus 13 zien, beide games van Nomura. Er is zeker nog een verhaal voor KH4, maar square enix kennende zal het 7 jaar duren voordat die ook echt uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desutoroiya
Nieuwevolger schreef op maandag 18 februari 2019 @ 16:37:
@G_Dragon
spoiler:
de secret trailer laat de werelden van the worlds ends with you and final fantasy versus 13 zien, beide games van Nomura. Er is zeker nog een verhaal voor KH4, maar square enix kennende zal het 7 jaar duren voordat die ook echt uitkomt.
spoiler:
Maar dan zonder Sora, zover ik begreep was dit het einde van Sora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Ben nu bij Frozen wereldje aanbeland, hoop dat ik er super snel door heen kan gaan :P
Maar Toy Story en Monsters Inc was heel epic gedaan _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoerdje131
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 16:55
Heb m paar dagen geleden uitgespeeld, moet wel zeggen, beetje gemengde gevoelens bij deze game. Heb alle voorgaande games gespeeld (deel 1 en 2 toen ze uitkwamen en al die andere in die 2.5 en 2.8 packs) maar had niet diezelfde (ja nostalgie ik weet t) ervaring als bij deel 1 en 2. Heb dan ook niet gepowerleveled, niet ultima weapons etc. Heb paar van die mini games gedaan maar vond t niet echt leuk. Ook die Bistro ben ik maar 1 keer geweest eigenlijk. Synthesize ook amper gedaan, alleen de Save the King en Save the Queen. Had ook niet echt t idee dat er reden was om super sterk te worden ofzo. Je wordt overspoeld met battle commands om special moves te doen waardoor je best veel schade doet en zelf amper damage krijgt.

Ik vond de werelden zelf dan wel weer echt geniaal en prachtig neer gezet, maar de lange draad in het main verhaal kon ik echt maar met moeite volgen. En je merkt ook gewoon dat ze proberen het echt uit te leggen (zo leggen Riku en Mickey vaak dingen hardop uit, wat het eigenlijk weer een vreemd gesprek maakt maar duidelijk vooral bedoeld is om de gamer te proberen het te laten snappen). Enfin,
spoiler:
leuk dat bij het einde in ieder geval alle belangrijke good guys er weer waren en dat je nog even kon vechten tegen de hele organisatie. En dan komen de gemaskerde mannetjes nog even langs in de Epiloog...
oke, ik probeer t dan al niet eens meer allemaal te volgen.

Anyway, vermakelijke game, het speelde lekker weg, maar ik merkte tegen t einde dat ik gewoon echt zat van: Nog meer filmpjes? Nog weer een random plekje waar ik heen ga? Nog een gevecht? Beetje lastig omschrijven I guess.

Vond ook de Winnie de poeh wereld erg tegenvallen. Zo klein en kort... Voelde ook een beetje als: die moet erin zitten dus we doen er snel wat mee.

Tegelijkertijd waren alle werelden dan weer gigantisch groot (voor mijn gevoel). In tegenstelling tot deel 1 en 2 waar ik toch wel echt 100% ging halen ben ik nu bij 45% trophies ofzo en vind ik t ook wel best eigenlijk. Met een beetje treurig gevoel neem ik afscheid van de serie zo :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Welke spot is eigenlijk goed om te levelen midgame? Ik zie alleen trucjes voor na het uitspelen van de game, maar ik wil voor het laatste wereldje nog paar levels omhoog.
Ik ben nu in San Fransokyo en level 35. Recommended voor de laatste wereld is 42 zag ik maar ik wil het liefst minstens 50 eerst worden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Maak je daar maar geen zorgen om, zelfs op proud (want Critical is er nog niet) kan je zeker onder 40 door kachelen. Je levelt vrij snel omhoog. Momenteel 52 en bezig met het ultima weapon dus niet verder gegaan dan de "point of no return".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Na 23 uur spelen en 10.000 eindbazen verder dan ook eindelijk uitgespeeld :P
Kan me helemaal in de tekst van @Sjoerdje131 hierboven vinden. Vermakelijke game maar helaas niet beter dan deel 1 en 2 naar mijn mening.
Graphics, gameplay en een paar epische gevechten hebben deze game voor mij nog gered, verder qua verhaal en dialogen heel zwak, ook helemaal geen FF character meer te vinden?
Een mooie afsluiter van deze verhaallijn en ik ben nu wel beetje Disney moe na 66 uur 3 delen KH, weer verder met meer gewelddadigere games zoals RE2 >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:18
begin van de week ook KH3 uitgespeeld. Enige echte minpunt was de ontzettend veel cutscenes en op de momenten dat ik het echt nodig heb ergens zitten waar je totaal niet kon opslaan. Ofwel, tegen het einde regelmatig een nachtje tot 1 uur a half 2. simpelweg omdat je alleen maar cutscenes kreeg en dus ook niet de savepunten om tussendoor even op te slaan.

Tijdens de eindbattle 1 keer een Moogle coin gebruikt en 1 keer echt dood gegaan, maar kon met retry gewoon bij dat gevecht verder gaan. Scheelde weer.

Een puntje van kritiek door de hele lijn van spellen heen, is dat als je een keer door een baas geraakt wordt, je tig combo's op je dak krijgt waardoor je dus gewoon heel veel leven verspeelt aan een gemiste block.

Het einde, tja. Er zaten echt mooie stukken in. Omgeving, van alles.
Het verhaal
spoiler:
Snap het verhaal wel. Dat Xehanort echt al heel lang bezig is geweest met het opzetten van het einde. Daarnaast na de aftiteling dat Xehanort ook eigenlijk maar een pion is geweest van de apprentice die de zwarte koffer mee moest nemen van de wizard (volgens mij uit X-blade Union (het telefoon spel). En, dat dat degene is die je bevecht als soort van mini eindbaas in BBS. Dat is dezelfde persoon blijkbaar. Zal nog wel een filmpje kijken over het verhaal van KH3 voor de puntjes op de i.

Ga iig nu een beetje beginnen aan het 100% doen van iig de main games van KH. Beginnend met KH3. Maar wil BBS en BBS 0.2 iig ook nog wel 100% doen. De reden? Het is duidelijk wat je moet doen om alles te halen. Er wordt van alles bijgehouden in het spel zelf. Vind het ook leuk om voorbij te zien komen, dus waarom ook niet. :+

Al met al een leuk spel, maar wat ik aan het begin al aan geef vond ik wel echt een nadeel. Zeker ook omdat ik het met regelmaat tijdens het spelen zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:23
Ik heb in februari voor het laatst KH3 gespeeld en zat toen in The Caribbean. Nu 8 maanden later heb ik 't weer opgepakt en heb volgens mij alles gedaan in the caribbean wat je kan doen, maar het stukje objective, dat je naar Shipwrecks Cove kan gaan, verschijnt bij mij niet. Heeft iemand enig idee hoe dat getriggerd word?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:09
tiguan schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 18:50:
Ik heb in februari voor het laatst KH3 gespeeld en zat toen in The Caribbean. Nu 8 maanden later heb ik 't weer opgepakt en heb volgens mij alles gedaan in the caribbean wat je kan doen, maar het stukje objective, dat je naar Shipwrecks Cove kan gaan, verschijnt bij mij niet. Heeft iemand enig idee hoe dat getriggerd word?
Heb je al genoeg white crabs gevonden?

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
@Raem Ja m'n schip zit al op max level.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
tiguan schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 17:59:
@Raem Ja m'n schip zit al op max level.
Vreemd. En je ziet op de kaart links bovenin niet "Objective" staan? En wat gebeurt er als je daarheen vaart?

Afbeeldingslocatie: https://cdn.staticneo.com/ew/thumb/c/c9/KH3_397.png/662px-KH3_397.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
@Raem Nee dat zie ik niet staan. Als ik in die omgeving vaar kom ik dat kleine eilandje met de moogle tegen, maar that's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
tiguan schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 18:49:
@Raem Nee dat zie ik niet staan. Als ik in die omgeving vaar kom ik dat kleine eilandje met de moogle tegen, maar that's it.
Dan weet ik het helaas ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdje131
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 16:55
Heb je die wereld niet gewoon uitgespeeld 8 maanden geleden en blijven hangen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
Hehe, dat kan ook nog inderdaad. Heb je de Wheel of Fate Keyblade al? Of kijk even bij je trophies/achievements of je de wereld al gehaald hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Haha, dat zou een goeie zijn, ik zal vanavond ff kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Iemand van plan de ReMind DLC te spelen?

Heb wat gegoogled en het lijkt alsof de DLC niet veel toevoegd voor €30.
Het lijkt meer een kleine upgrade/ update (Final Mix) van het originele verhaal te zijn, met wat nieuwe dingen/ story vlak voor het einde van de main story.
Alleen maar boss fights en cutscenes?

Is de DLC dus wel de moeite als je het spel al maanden geleden uitspeeld hebt?

[ Voor 29% gewijzigd door Ike. op 24-01-2020 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ike. schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 18:40:
Iemand van plan de ReMind DLC te spelen?

Heb wat gegoogled en het lijkt alsof de DLC niet veel toevoegd voor €30.
Het lijkt meer een kleine upgrade/ update (Final Mix) van het originele verhaal te zijn, met wat nieuwe dingen/ story vlak voor het einde van de main story.
Alleen maar boss fights en cutscenes?

Is de DLC dus wel de moeite als je het spel al maanden geleden uitspeeld hebt?
Ik heb de DLC intussen al uit, het is nog geen 5 uur aan gameplay en het beantwoord enkele vragen en plottwists van het einde van deel 3. Echter er zitten zoveel nieuwe vragen en zoals gebruikelijk een open eind dat ik dus een deel 4 verwacht.

Net als in de Final Mix van deel 2 kan je alle bosses bevechten en zo zijn er meer dingentjes. En het gaafste uit de DLC vind ik toch de mogelijkheid om als andere personages te spelen zoals Kairi, Roxas en Aqua
Pagina: 1 2 3 4 Laatste