Ik heb gisteravond het volledige pakket digitaal aangeschaft, die zullen inmiddels wel allemaal op de PS4 staan. Ik heb enorm veel zin om door de achterhaalde graphics, controls en camera heen te worstelen, om het volledige avontuur vanaf het eerste deel te beleven en hopelijk over een paar weken ook daadwerkelijk aan KH3 te beginnen.
Afgelopen zaterdag KDH III ontvangen van bol.com een 2-3 uurtjes gespeeld en ondertussen verkocht aan iemand anders, niet omdat ik het spel niet leuk vind maar...
Aangezien ik niet bekend ben/was met KDH III en er dus eigenlijk niets van snap heb ik toch maar de All in one package gekocht op PS4 om heel het verhaal vanaf het begin af aan mee te krijgen. Dus dat worden mooie game avonden :)!
Vind het spel te mooi en een te mooie geschiedenis/verhaal hebben om maar als een kip zonder kop door kdh III te rushen en achteraf te denken waar ging het nou eigenlijk over.
Aangezien ik niet bekend ben/was met KDH III en er dus eigenlijk niets van snap heb ik toch maar de All in one package gekocht op PS4 om heel het verhaal vanaf het begin af aan mee te krijgen. Dus dat worden mooie game avonden :)!
Vind het spel te mooi en een te mooie geschiedenis/verhaal hebben om maar als een kip zonder kop door kdh III te rushen en achteraf te denken waar ging het nou eigenlijk over.
Sony PS5 | Sony XR55A84J | Steelseries Arctis 7P+ | PSN: Drukfout
Ik moet je helaas wat teleur gaan stellen op die achterhaalde graphics. Het ziet er toch wel heel slick uit in 4K. Helaas geen HDR, maar de textures en modellen zijn echt super.KneoK schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 13:23:
Ik heb gisteravond het volledige pakket digitaal aangeschaft, die zullen inmiddels wel allemaal op de PS4 staan. Ik heb enorm veel zin om door de achterhaalde graphics, controls en camera heen te worstelen, om het volledige avontuur vanaf het eerste deel te beleven en hopelijk over een paar weken ook daadwerkelijk aan KH3 te beginnen.
Het is geen sexy KH3, maar als je iemand die het niet weet verteld dat het een PS2 game is gelooft die je niet.
Zelf dit weekend begonnen en nu bijna 24 uur in deel 1 zitten.
Controls en camera zijn helaas valide punten. Ik wil niets spoilen maar er zit een level in wat voor een groot deel binnen is in kleine ruimtes, en de camera kan er geen zak mee. Buiten is dan weer een probleem dat de afstand fixed is en je niet kunt uitzoomen voor meer overzicht.
[ Voor 15% gewijzigd door LOTG op 29-01-2019 15:01 ]
Dan laat ik me graag teleurstellenLOTG schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 14:36:
[...]
Ik moet je helaas wat teleur gaan stellen op die achterhaalde graphics. Het ziet er toch wel heel slick uit in 4K. Helaas geen HDR, maar de textures en modellen zijn echt super.
Het is geen sexy KH3, maar als je iemand die het niet weet verteld dat het een PS2 game is gelooft die je niet.
Zelf dit weekend begonnen en nu bijna 24 uur in deel 1 zitten.https://gathering.tweakers.net/
Controls en camera zijn helaas valide punten. Ik wil niets spoilen maar er zit een level in wat voor een groot deel binnen is in kleine ruimtes, en de camera kan er geen zak mee. Buiten is dan weer een probleem dat de afstand fixed is en je niet kunt uitzoomen voor meer overzicht.
Heb jij inmiddels je bestelling van YGZ binnen? Ik kreeg gisteren wel een verstuurbevestiging, maar de postbode kwam en liep weer meg zonder gameNieuwevolger schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 15:23:
Oke, pijnlijk ik dacht even dat ygz hem als nog had opgestuurd nadat de postbode een pakketje door de brieven bus deed, bleek het een enquete te zijn over het open baar vervoer....
Nee ook nog niet, terwijl de postbode op dit tijdstip allang langs had moeten zijn geweest. Ik heb wel dat mailtje van ygz gekregen....Notna schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 15:38:
[...]
Heb jij inmiddels je bestelling van YGZ binnen? Ik kreeg gisteren wel een verstuurbevestiging, maar de postbode kwam en liep weer meg zonder game
Ik las op budgetgaming dat sommige ook een mail kregen van ygz dat ze de game pas op 5 februari kregen.
Hmm shit man, blijkbaar hebben nog veel meer mensen hier last van.
https://www.budgetgaming....18&start=19&show=&action=
[ Voor 25% gewijzigd door Nieuwevolger op 29-01-2019 16:00 ]
Typisch ook weerNieuwevolger schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 15:43:
[...]
Nee ook nog niet, terwijl de postbode op dit tijdstip allang langs had moeten zijn geweest. Ik heb wel dat mailtje van ygz gekregen....
Ik las op budgetgaming dat sommige ook een mail kregen van ygz dat ze de game pas op 5 februari kregen.
Hmm shit man, blijkbaar hebben nog veel meer mensen hier last van.
https://www.budgetgaming....18&start=19&show=&action=
Nouja; als ik het volgende week pas krijg is dit niet het einde van de wereld, maar dan was dit meteen de eerste en laatste keer bij YGZ
Ygz had gezegt tegen iemand op budget gaming dat ze wel de game hadden afgeleverd aan postNL. Dat hebben ze blijkbaar niet goed gedaan want het is geen toeval dat zoveel mensen de game nog niet hebben.Notna schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 16:07:
[...]
Typisch ook weer
Nouja; als ik het volgende week pas krijg is dit niet het einde van de wereld, maar dan was dit meteen de eerste en laatste keer bij YGZ
Misschien een complete order verprutst, lijkt mij dat er 's avonds 1x een vrachtwagen/busje langs komt om trolleys op te halen.Nieuwevolger schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 16:10:
[...]
Ygz had gezegt tegen iemand op budget gaming dat ze wel de game hadden afgeleverd aan postNL. Dat hebben ze blijkbaar niet goed gedaan want het is geen toeval dat zoveel mensen de game nog niet hebben.
Overigens heb ik de laatste tijd wel vaker bij het een of ander gehad dat het een dag langer duurde. Denk dat ze bij PostNL misschien wat personeel te kort hebben.
Zelfs met die brieven scan in de app krijg ik soms een bericht en komt het een dag later. Laatst ook een lege retour sticker (of zo, met adres onleesbaar optie en zo) op een enveloppe. Waarom? Geen idee, het adres label was gewoon leesbaar en geprint.
[ Voor 16% gewijzigd door LOTG op 29-01-2019 16:25 ]
Ik lees dat het ook niet de eerste keer is nu dat ygz zegt dat het de schuld van postNL, zou mij niet dat ze de game zelf nog niet binnen hebben gekregen, met hun alternatieve inkoop methodes. En nu proberen de tijd te rekken voordat ze pre orders verliezen.
Na 30 uur heb ik het "The End" scherm voor mijn neus. Nog lang niet 100% maar verhaal technisch uit.
Wat een spel, wat een verhaal en vooral wat een gameplay. Ik heb mij er uitermate mee vermaakt.
Mocht je de andere games niet gespeeld hebben dan snap je lang niet alle personages en dat is jammer, ondanks de "memory archives" krijg je lang niet het hele verhaal mee.
"Got it memorized?"
Wat een spel, wat een verhaal en vooral wat een gameplay. Ik heb mij er uitermate mee vermaakt.
Mocht je de andere games niet gespeeld hebben dan snap je lang niet alle personages en dat is jammer, ondanks de "memory archives" krijg je lang niet het hele verhaal mee.
"Got it memorized?"
Vind dit spel er wel ver uitzien maar twijfel of ik deze wel moet kopen, andere delen nooit gespeeld.. wist er niet eens vanaf haha.
Kan ik deze game spelen als ik nog nooit een KH game heb gespeeld ?
Ben ook een beetje aan het twijfelen.
Veel reviews zeggen dat het verhaal lastig is te begrijpen voor nieuwkomers. Andere reviews zeggen weer dat het een geweldige game is om als nieuwkomer in te stappen.
Weet niet wat ik moet geloven.
Veel reviews zeggen dat het verhaal lastig is te begrijpen voor nieuwkomers. Andere reviews zeggen weer dat het een geweldige game is om als nieuwkomer in te stappen.
Ook al heb je all spellen gespeeld het verhaal blijft erg 'ingewikkeld'. Het is super leuk spel of je nou een die hard fan bent of niet.Sefaex schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 20:33:
Kan ik deze game spelen als ik nog nooit een KH game heb gespeeld ?
Lees mixed reviews, bij de ene zeggen ze idd dat je als nieuwkomer weliswaar niet alles zal begrijpen maar dat het alsnog leuk is dan, de ander zeggen ze dat het verhaal te complex is en totaal niet te volgen als je de vorige delen niet hebt gespeeld.
Lastig:p gameplay ziet er heel leuk uit maar aangezien de game voor een groot deel uit cut scenes bestaat is er natuurlijk weinig aan als je er geen reet van begrijpt.
Vroeger in mijn studententijd zou ik gewoon die remix versies erbij gekocht hebben en die eerst spelen , maar daar heb ik jammer genoeg de tijd niet meer voor en kost ook weer meer geld.
Lastig:p gameplay ziet er heel leuk uit maar aangezien de game voor een groot deel uit cut scenes bestaat is er natuurlijk weinig aan als je er geen reet van begrijpt.
Vroeger in mijn studententijd zou ik gewoon die remix versies erbij gekocht hebben en die eerst spelen , maar daar heb ik jammer genoeg de tijd niet meer voor en kost ook weer meer geld.
[ Voor 18% gewijzigd door Stylze op 29-01-2019 21:55 ]
Playstation 5
Ik kende kdh ook niet tot deze aangekondigd werd. En ik heb er voor gekozen om bij het begin te beginnen omdat ik heel het verhaal wil meekrijgen. Vandaag een paar uurtjes het eerste deel gespeeld, blij met de keuze dat ik voor de all in one package ben gegaan en niet voor kdh III als losse game. Wil graag heel het verhaal meekrijgen! Ik zou achteraf spijt krijgen als ik alleen III gespeeld zou hebben. Daar is de game en vooral het verhaal te mooi voor, en ja dat durf ik na 3 uurtjes in deel 1 al te zeggen :)!
[ Voor 3% gewijzigd door Schuimpje op 29-01-2019 22:00 ]
Sony PS5 | Sony XR55A84J | Steelseries Arctis 7P+ | PSN: Drukfout
Komend weekend ook maar dit spel aanschaffen. Vanaf deeltje 1 trouw gespeeld maar zoals vele door de jaren heen de rode draad kwijt geraakt.
Wat mij hielp, was dit:
YouTube: The (Simplified) Kingdom Hearts Timeline | The Leaderboard
Wat mij hielp, was dit:
YouTube: The (Simplified) Kingdom Hearts Timeline | The Leaderboard
Ik heb het gisteren een goed uurtje gespeeld. Althans, het grootste deel gekeken naar de samenvatting en cutscenes.
Daar moet ik weer even aan wennen. Vroeger vond ik de Final Fantasy reeks geweldig, juist ook door alle cutscenes, maar nu ben ik wat ongeduldiger volgens mij
.
De fight mechanics moet ik nog wel even onder de knie krijgen… Vind het nu al lastiger dan de souls reeks
Daar moet ik weer even aan wennen. Vroeger vond ik de Final Fantasy reeks geweldig, juist ook door alle cutscenes, maar nu ben ik wat ongeduldiger volgens mij
De fight mechanics moet ik nog wel even onder de knie krijgen… Vind het nu al lastiger dan de souls reeks
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Gisteren voor het eerst een Kingdom Hearts gespeeld, we hebben eerst alle filmpjes gekeken om bij te komen met het verhaal. Wat een kwaliteit levert dit spel zeg, we kijken beide onze ogen uit. De controls zijn erg soepel en fijn afgesteld, je pakt het bijna direct op door de goede uitleg in het spel.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Postbode kwam net langs met het spel. Ik dnek dat YGZ het gewoon te laat aan PostNL heeft gegeven waardoor het nu een dag later is. Oh well...Nieuwevolger schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 17:16:
Ik lees dat het ook niet de eerste keer is nu dat ygz zegt dat het de schuld van postNL, zou mij niet dat ze de game zelf nog niet binnen hebben gekregen, met hun alternatieve inkoop methodes. En nu proberen de tijd te rekken voordat ze pre orders verliezen.
Mijne heeft hem ook 3 minuten geleden geleverd haha. Ik las op budget gaming wel dat van de helft van de levering iets mis was gegaan en dat die nog langer moeten wachten, maar ik ben blij dat ik hem hebNotna schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 14:19:
[...]
Postbode kwam net langs met het spel. Ik dnek dat YGZ het gewoon te laat aan PostNL heeft gegeven waardoor het nu een dag later is. Oh well...
Voor de mensen die bij YGZ hebben besteld.
Dit staat op budgetgaming
Dit staat op budgetgaming
Net een duidelijke mail gehad van ygz, fijn om te weten wat er aan de hand is.
Ik denk dat ik zo naar de winkel ga... Ben wel benieuwd hoeveel games er in 1 zo'n zak zit
Het probleem is dat we maandag 14 postzakken hebben aangeleverd bij PostNL in partijen van 5, 5 en 4 (5 zakken is maximaal per partij), maar dat de laatste 4 geen scan hebben gehad maandagnacht.
Ze hebben gisteravond laat nog gebeld dat ze er 2 hebben verwerkt, alleen ja, wij kunnen niet zien wat en wie er in die 2 zakken zitten en wat we nog missen van de andere 2 zakken. Dus een deel zal vandaag worden bezorgd, maar weet niet welke klanten, omdat het een partij briefpost betreft.
Dus ben al 2 dagen aan het bellen met PostNL, nu ga ik weer bellen voor de 2 zakken die ze nog kwijt zijn, of die terecht zijn vandaag... echt een drama deze release. Alles wat ongeveer fout kan gaan gaat fout, maar goed we blijven ze op de hielen zitten en blijven ze bellen en pushen, dat is op het moment wat ik kan doen. Zodra alles terecht is en bezorgd is, wat nu onze nummer 1 prioriteit heeft gaan we inventariseren wie hem eventueel retour wil zenden en dan kunnen we inderdaad ook crediteren.
Zou dus kunnen dat iemand bij post NL een zak heeft laten verdwijnen (gejat), hele lullige situatie voor de klanten en ygz zelf.
DF heeft zijn video up.
Best verrassend dat de Ps4 Pro de 'beste' console is omdat je de resolutie op 1080p kan zetten waardoor je zo goed als fixed 60 fps hebt.
XBOX ONE X 1440p
PS4 Pro 1296p
PS4 900p
XBOX ONE S 720p
Geen van de consoles kan 60 fps constant aan, xbox one x bijna though. Het schommelt enorm tussen de 30 en 60 fps behalve bij de one X.
Base xbox is wel erg laag zeg qua resolutie.
Gisteren eindelijk ToyBox uitgespeeld. Vond het wel vet met die
Ben wel weer terug gegaan naar de eerste wereld voor wat dingen die we nu kunnen doen.
Hoorde van mijn vrouw dat ze nu wel een beetje gewend was aan de engine die ze gebruikt hebben. Een bepaalde manier van bewegen en graphics wat ze vertelde.
spoiler:
Gigas rond rennen. Als je dat door hebt, is dat makkelijk te doen en weet je welke je graag hebt om mee te vechten. Ook die game om in te spelen en te vechten richting het einde en dat stukje met het poppenhuis. scary pop haha. Daarnaast kun je zien dat SE in dit spel de volledige lead had met verwijzingen naar Final Fantasy. Dan doel ik niet op de standaard dingen die in voorgaande games al zaten!
Ben wel weer terug gegaan naar de eerste wereld voor wat dingen die we nu kunnen doen.
Hoorde van mijn vrouw dat ze nu wel een beetje gewend was aan de engine die ze gebruikt hebben. Een bepaalde manier van bewegen en graphics wat ze vertelde.
Het is wel een beetje een ja maar scenario. Ja 1080P@60fps, maar dan moet je wel de console op 1080P zetten. Het spel zelf heeft geen optie om te kiezen voor resolutie of performance. Beetje vervelend als je standaard op 4K speelt.sjaak88 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 00:06:
[YouTube: [4K] Kingdom Hearts 3 Plays Best At 60fps - But Which Console Gets Closest?]
DF heeft zijn video up.
Best verrassend dat de Ps4 Pro de 'beste' console is omdat je de resolutie op 1080p kan zetten waardoor je zo goed als fixed 60 fps hebt.
XBOX ONE X 1440p
PS4 Pro 1296p
PS4 900p
XBOX ONE S 720p
Geen van de consoles kan 60 fps constant aan, xbox one x bijna though. Het schommelt enorm tussen de 30 en 60 fps behalve bij de one X.
Hopelijk komt er een patch met die optie, dan zou de Xbox One X daar ook gebruik van kunnen maken.
Of misschien is het voor de Xbox One X genoeg om de resolutie naar de PS4 Pro terug te schroeven in performance mode gezien hij nu al zo kort op 60fps zit.
Wel jammer, ik speel nu KH1 op 4K@60fps. Stap je terug straks.
wat heb je aan 4k@60FPS als KH1 van zichzelf al weinig gedetailleerde omgevingen hebt.. Dan is alleen de 60FPS belangrijk.. 4k not so much.. 4k PacMan is ook niet zo interessant.LOTG schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 10:25:
[...]
Wel jammer, ik speel nu KH1 op 4K@60fps. Stap je terug straks.
Omdat de textures een vrij hoge resolutie hebben en het spel ook mooi scherp is zonder aliasing.Alcmaria schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 12:12:
[...]
wat heb je aan 4k@60FPS als KH1 van zichzelf al weinig gedetailleerde omgevingen hebt.. Dan is alleen de 60FPS belangrijk.. 4k not so much.. 4k PacMan is ook niet zo interessant.
Ter illustratie:

[ Voor 10% gewijzigd door LOTG op 31-01-2019 13:48 ]
Pfff laatste deel van Kingdom Hearts I niet meer gedaan alleen de filmpjes gekeken. Bij Ursula zag ik het camera en targeting systeem echt niet meer zitten. Kijken of dat beter gaat in de latere delen.
De game draait hier erg soepel op de One X, heerlijk die korte laadschermen die niet langer dan 1 minuut duren. Overall ziet de game er fantastisch uit , je hebt eigenlijk gewoon film kwaliteit wanner je speelt.sjaak88 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 00:06:
[YouTube: [4K] Kingdom Hearts 3 Plays Best At 60fps - But Which Console Gets Closest?]
DF heeft zijn video up.
XBOX ONE X 1440p
PS4 Pro 1296p
PS4 900p
XBOX ONE S 720p
Wij zijn nu bij de wereld van Tangled, kon ook naar Toy Story toe maar die doe ik hierna
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Dat had ik ook, maar toen ben ik naar de volgende 2 werelden gegaan die volgens het spel moeilijker waren. Die gedaan, waarvan de bosses een stuk beter te doen waren en toen terug gegaan met die extra levels die ik had opgedaan. Stuk makkelijker. Vooral niet Aero onderschatten, die is sowieso later onmisbaar (en zit net als cure vast geroest in de quick access).gnauw schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 21:03:
Pfff laatste deel van Kingdom Hearts I niet meer gedaan alleen de filmpjes gekeken. Bij Ursula zag ik het camera en targeting systeem echt niet meer zitten. Kijken of dat beter gaat in de latere delen.
Ik heb hem gisteren uitgespeeld en hoewel ik blij ben dat ik het gedaan heb waren er de nodige momenten dat ik het niet meer zag zitten. Vooral het laatste stuk waar je ineens vrijwel terug bij af bent qua stats en de een na laatste baas. Door het flut save systeem is het ook nog niet echt een optie om te stoppen tenzij je een flink stuk opnieuw wilt doen.
En ja 90% van de frustratie komt gewoon van de controls en camera. Super irritant dat de camera gewoon de actie niet kan bij houden (vooral bij snelle boss attacks), en dat je geen overzicht hebt en je constant geraakt word door offscreen vijanden. Ook is het in battels door menu's rotzooien niet echt handig en is het visueel niet heel duidelijk wat je aan het doen bent als je probeert bosses te dodgen en ether the pakken. Misschien dat ik nog terug ga en de laatste dingen afwerk (ik mis nog een paar dalmatiers en trinitiy punten), en de Hades cup en extra bosses natuurlijk. Maar na 31 uur en 43%(dacht ik) van de trophies vind ik het voor nu wel even goed.
Ondertussen zit ik een uur in Chain of Memories en dat is wel even totaal andere koek.
@G_Dragon Ik ging toen naar Tangled (dacht dat het de toren van Yen Cid was) toe voor Toy Story, maar kreeg een ruimte baas die ik niet neer kreeg op dat moment.
Misschien is dat random, maar heb het een aantal keer geprobeerd.
Die ruimtebaas heb ik in een keer verslagen, vond hem juist erg easy.Arunia schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 09:50:
@G_Dragon Ik ging toen naar Tangled (dacht dat het de toren van Yen Cid was) toe voor Toy Story, maar kreeg een ruimte baas die ik niet neer kreeg op dat moment.
Heb me na het gevecht omgedraaid omdat ik me bedacht en ben naar de wereld van Tangled gegaan.
Welk niveau speel je het spel?
Misschien moet je eerst je ship gaan levelen met random vijanden?
Ik pak zelf elke random vijand die ik tegenkom namelijk, loop soms zelfs een gebied 3 keer opnieuw door om overpowered te blijven.
[ Voor 6% gewijzigd door G_Dragon op 01-02-2019 10:01 ]
@G_Dragon Volgens mij op normal aan het spelen.
Maar wordt door die laser (die latere stadium) dan regelmatig geraakt en healen is niet mogelijk voor zover.
Pak zelf niet alles, maar ga dat wel doen inderdaad.
Maar wordt door die laser (die latere stadium) dan regelmatig geraakt en healen is niet mogelijk voor zover.
ah ik speel ook op normal, heb dan nog nooit een Kingdom Hearts game gespeeld.Arunia schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 10:35:
@G_Dragon Volgens mij op normal aan het spelen.
Maar weet uit ervaring van Pokemon games en tips van me maat dat in zulke games overpowered blijven erg belangrijk is.
Kan me niet herinneren of ik wel geraakt ben, volgens mij had ik volledig health na het gevecht.
Was toen level 8 met me airship zonder upgrades.
@G_Dragon Normaliter doe ik dat ook, maar mijn vrouw vind het minder leuk om grinden te kijken zeg maar. Kan ik me ook voorstellen. Geen idee welk level ik toen was, maar ach. Komt wel goed. Nu komen we weer op die fase aan. Heb al wat gummyship blueprints gekocht. En een beetje hunten voor hidden dingen.
Haha herkenbaar , mijn vriendin kijkt ook met me mee.Arunia schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 10:43:
@G_Dragon Normaliter doe ik dat ook, maar mijn vrouw vind het minder leuk om grinden te kijken zeg maar. Kan ik me ook voorstellen. Geen idee welk level ik toen was, maar ach. Komt wel goed. Nu komen we weer op die fase aan. Heb al wat gummyship blueprints gekocht. En een beetje hunten voor hidden dingen.
Heb haar er gewoon op voorbereid dat je bij zulke games veel moet looten.
Gummyship was de naam ! nu weet ik het weer
Vind je het een mooi spel toe nu toe?
@G_Dragon Mijn vrouw is degene die de vorige delen het meest heeft gespeeld, maar ze zit nu lekker te haken als ik zit te spelen en zo nu en dan wisselen we af waarbij zij de nare eigenschap heeft om precies voor een eindbaas te vragen of ik verder wil spelen. Zet twee stappen en ben meteen de sjaak. Ze vond zelf het toy story gedeelte niet te doen voor haarzelf, dus dat heb ik helemaal gedaan met die Gigas.
Hebben elk deel iig gespeeld waarbij we deel 1, 2 en BBS, 0.2 e.d. wel uitgespeeld hebben. We waren begonnen met CoM, maar toen kwam ondertussen deel 3. Dus de rest met de YouTube link gekeken.
Ga ze nog wel allemaal uitspelen en misschien wel 100% doen voor platinum trophies op de PS4. Who knows.
Ik vind het zeker een mooi spel tot nu toe. Er zijn wat wazige dingen zoals een camera die in een boss hangt, maar vind het wel leuk dat er ook andere onderdelen in het spel zijn. Erg leuk gedaan. Maar je ziet dat het echt alleen SE is die de hand er in had met verwijzingen naar verschillende FF spellen.
Hebben elk deel iig gespeeld waarbij we deel 1, 2 en BBS, 0.2 e.d. wel uitgespeeld hebben. We waren begonnen met CoM, maar toen kwam ondertussen deel 3. Dus de rest met de YouTube link gekeken.
Ga ze nog wel allemaal uitspelen en misschien wel 100% doen voor platinum trophies op de PS4. Who knows.
Ik vind het zeker een mooi spel tot nu toe. Er zijn wat wazige dingen zoals een camera die in een boss hangt, maar vind het wel leuk dat er ook andere onderdelen in het spel zijn. Erg leuk gedaan. Maar je ziet dat het echt alleen SE is die de hand er in had met verwijzingen naar verschillende FF spellen.
Ik heb er nu een paar uur in zitten. Maar het blijft een vaag spel en verhaal voor mij. Al die namen doen me een beetje duizelen.
Verder zijn de battles nog niet erg moeilijk , maar heb eigenlijk geen goed idee wat ik doe, hahaha. Beetje hacken and slashen en met enige regelmaat op Y drukken om wat powers op te roepen
Het is dat ik het leuk vind om de disney en pixar werelden te verkennen, maar anders had ik het niet gekocht denk ik.
Nu net in Toy Story land aangekomen
Dus geniet er wel zeker van!
Verder zijn de battles nog niet erg moeilijk , maar heb eigenlijk geen goed idee wat ik doe, hahaha. Beetje hacken and slashen en met enige regelmaat op Y drukken om wat powers op te roepen
Het is dat ik het leuk vind om de disney en pixar werelden te verkennen, maar anders had ik het niet gekocht denk ik.
Nu net in Toy Story land aangekomen
[ Voor 7% gewijzigd door uchiha tijntje op 01-02-2019 13:20 ]
Heb er 5 uur inzitten, dit is precies wat ik wou van kh3, kan me wel voorstelleb dat je geen idee hebt waar het overgaat als je niet bekend bent met de lore.
Zijn op internet genoeg filmpjes over het verhaal.
Maar deze was wel lachen:
En ook nog erg informatief. Wat wil je nog meer.
Zit momenteel op 2 uurtjes. En vermaak me tot nu toe prima.
Maar deze was wel lachen:
En ook nog erg informatief. Wat wil je nog meer.
Zit momenteel op 2 uurtjes. En vermaak me tot nu toe prima.
[ Voor 11% gewijzigd door Sefaex op 02-02-2019 18:59 ]
Heb er nu een uurtje of 14 inzitten. Vermaak me er prima mee! Speel op normal maar nog geen 1 keer een game over gehad. Op zich prima. Want speel het ook niet voor de uitdaging.
Nee, totaal niet. Snap niets van de cutscenes. Heb je net het Olympus gered kom je op een strand met een bepaalde muis terecht. Daarna mag je een ruimteschip besturen naar de volgende bestemming.Nieuwevolger schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 18:34:
Heb er 5 uur inzitten, dit is precies wat ik wou van kh3, kan me wel voorstelleb dat je geen idee hebt waar het overgaat als je niet bekend bent met de lore.
Maar goed, vermaak me ook prima. Weer eens wat anders dan bv. Red Dead Redemption.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Weet je uberhaud al wat heathlesses and nobodies zijn?loekf2 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 19:47:
[...]
Nee, totaal niet. Snap niets van de cutscenes. Heb je net het Olympus gered kom je op een strand met een bepaalde muis terecht. Daarna mag je een ruimteschip besturen naar de volgende bestemming.
Maar goed, vermaak me ook prima. Weer eens wat anders dan bv. Red Dead Redemption.
Ja zover was ik al ;-)Nieuwevolger schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 19:52:
[...]
Weet je uberhaud al wat heathlesses and nobodies zijn?
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Alleen van dat gummi ship building snap ik echt helemaal niets van...
Is er niet ergens een preset te vinden van een overpowered gunship
Dat was in KH 1 en 2 ook een puzzel van jewelsteuchiha tijntje schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 22:34:
Alleen van dat gummi ship building snap ik echt helemaal niets van...Is er niet ergens een preset te vinden van een overpowered gunship
Er zijn wel wat simpele guides voor te vinden om de basics uit te leggen. Als je die doorhebt is het vrij makkelijk

Jammere aan KH 3 (en andere delen) vind ik nog steeds dat je dit niet even een half uur kan doen. Ik had net een uur en 5 minuten tussen savepoints
Verder is het wel een warm bad van herkenning waar je in terecht komt. Heerlijk

even een vraag wat betreft toybox , welk level was sora toen jullie die eindbaas daar hadden ? ik heb sora nog maar lvl 1 terwijl woody en buzz lvl 2 zijn ... hoe dan ? na 4-5 uur mag je toch verwachten dat je een hoger level bent .. of doe ik iets verkeerd ... als ik een filmpje kijk op youtube van die eindbaas dan gaat er bij die persoon amper een leven af , terwijl ik na 1 of 2 klappen dood ben ...
psn: taker-mart
Donkerbruin vermoeden dat je 'No XP gain' als skill hebt aangezet, ondanks de waarschuwing die daarbij staat als je die aanzettaker1987 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 10:51:
even een vraag wat betreft toybox , welk level was sora toen jullie die eindbaas daar hadden ? ik heb sora nog maar lvl 1 terwijl woody en buzz lvl 2 zijn ... hoe dan ? na 4-5 uur mag je toch verwachten dat je een hoger level bent .. of doe ik iets verkeerd ... als ik een filmpje kijk op youtube van die eindbaas dan gaat er bij die persoon amper een leven af , terwijl ik na 1 of 2 klappen dood ben ...
woow serieusNotna schreef op zondag 3 februari 2019 @ 10:56:
[...]
Donkerbruin vermoeden dat je 'No XP gain' als skill hrlebt aangezet, ondanks de waarschuwing die daarbij staat als je die aanzet

@taker1987 Haha, inderdaad. Er zijn twee van die abilities. Eentje voor geen experience en de ander heeft iets te maken met recoveren van je MP wat dan alleen gebeurd als je cure of een andere gebruikt. Beide heb ik iig uit staan.
Moet haast wel. Als er een bolletje achter de sterretjes staat, is de skill aan. Maar het is heel simpel te zien: als je de skill wilt aanzetten namelijk krijg je een pop up met een waarschuwing. Als je die niet te zien krijgt, stond hij dus aan.taker1987 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 10:56:
[...]
woow serieus![]()
![]()
damn ga dat gelijk even checken
Ik ben namelijk nét in Twilight Town aangekomen, direct na Mt. Olympus en ben level 10
damn .... hij stond dus inderdaad de hele tijd al aanNotna schreef op zondag 3 februari 2019 @ 10:59:
[...]
Moet haast wel. Als er een bolletje achter de sterretjes staat, is de skill aan. Maar het is heel simpel te zien: als je de skill wilt aanzetten namelijk krijg je een pop up met een waarschuwing. Als je die niet te zien krijgt, stond hij dus aan.
Ik ben namelijk nét in Twilight Town aangekomen, direct na Mt. Olympus en ben level 10
beide stonden ze dus aan

[ Voor 4% gewijzigd door taker1987 op 03-02-2019 11:03 ]
Grinden; eventueel terug naar Mt. Olympus en daar nog een keer doorheen rennen. Enemies respawnen afaik na een load of als je tussen gebieden gaat.taker1987 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 11:01:
[...]
damn .... hij stond dus inderdaad de hele tijd al aandamn , wat nu ... opnieuw beginnen ?
Het zal vrij rap gaan als je nog steeds lvl1 bent
[ Voor 7% gewijzigd door Notna op 03-02-2019 11:03 ]
ik ga er even over na denken , kan natuurlijk ook gewoon opnieuw beginnen en de cutscences skippen ... tot waar ik nu benNotna schreef op zondag 3 februari 2019 @ 11:02:
[...]
Grinden; eventueel terug naar Mt. Olympus en daar nog een keer doorheen rennen. Enemies respawnen afaik na een load of als je tussen gebieden gaat.
Het zal vrij rap gaan als je nog steeds lvl1 bent

Goed dat jullie het zeggen haha, ik heb zo net ook alle skills aangedrukt -.-
Heb er nu 5 uur opzetten. Lvl 10. Net twilight town voltooid. Wou naar Toy Box gaan. Maar ben per ongeluk naar Kingdom of Corona gevlogen. Enemies hebben hier wel een hogere level dan mij. Maar valt op zich nog wel prima te doen.
Als je eenmaal in een wereld ben gekomen. Kun je er dan ook weer uit ? Of moet je hem eerst volledig voltooien. Wou namelijk heel graag eerst die Toy Story wereld doen.
Maar ja, vanavond maar even verder.
Gameplay voelt goed aan. Disney eye candy is ook erg vet. Maar heb me er verder nog niet erg in verdiept. Zijn ook veel combat opties die ik nog niet hebt uitgeprobeerd. Enemies gaan tot nu toe vrij easy dood met de standaard moves.
Als je eenmaal in een wereld ben gekomen. Kun je er dan ook weer uit ? Of moet je hem eerst volledig voltooien. Wou namelijk heel graag eerst die Toy Story wereld doen.
Gameplay voelt goed aan. Disney eye candy is ook erg vet. Maar heb me er verder nog niet erg in verdiept. Zijn ook veel combat opties die ik nog niet hebt uitgeprobeerd. Enemies gaan tot nu toe vrij easy dood met de standaard moves.
@Sefaex je kunt er gewoon weer uit. Weet niet of het bij ieder save punt gaat, maar iig die met een moogle shop er bij.
Druk gewoon op de knop om een save punt te openen en kies daarna voor world map. Dan kun je weer weg.
Druk gewoon op de knop om een save punt te openen en kies daarna voor world map. Dan kun je weer weg.
Ik heb nu Toystory en Rapunzel beide gehad dit weekend, vond het niet extreem moeilijk.Arunia schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 12:41:
@G_Dragon Mijn vrouw is degene die de vorige delen het meest heeft gespeeld, maar ze zit nu lekker te haken als ik zit te spelen en zo nu en dan wisselen we af waarbij zij de nare eigenschap heeft om precies voor een eindbaas te vragen of ik verder wil spelen. Zet twee stappen en ben meteen de sjaak. Ze vond zelf het toy story gedeelte niet te doen voor haarzelf, dus dat heb ik helemaal gedaan met die Gigas.
Zelfs de eind baas van Toystory heb ik zonder dood te gaan in een keer gehaald.
Wel slim van je vriendin om je telkens te laten spelen voor een eind baas, zie je al helemaal blij zitten en als de battle begint van verdomme why me
Ik zou toch wat meer levelen als ik jou was, toen ik naar toy story ging was ik level 25.Sefaex schreef op zondag 3 februari 2019 @ 15:36:
Heb er nu 5 uur opzetten. Lvl 10. Net twilight town voltooid. Wou naar Toy Box gaan. Maar ben per ongeluk naar Kingdom of Corona gevlogen. Enemies hebben hier wel een hogere level dan mij. Maar valt op zich nog wel prima te doen.
In het kingdom of corona begon ik met level 15
[ Voor 24% gewijzigd door G_Dragon op 04-02-2019 08:11 ]
Pardon!? Dit is wel erg hoog volgens mij. Ik ben nu bij Monsters Inc. en ik ben volgens mij level 24.....G_Dragon schreef op maandag 4 februari 2019 @ 08:09:
Ik zou toch wat meer levelen als ik jou was, toen ik naar toy story ging was ik level 25.
In het kingdom of corona begon ik met level 15, heb je ergens XP gemist?
Ik kan verkeerd zijn maar ik denk dat de werelden scalen ook zodat je enige keuze hebt. Al gezien wanneer ik een bepaalde wereld heb uitgespeeld die toen lvl X was, het nu opeens hoger is.
iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH
Ik kan nu ook kiezen tussen Monsters Inc of Frozen en ben level 27, elk level ben ik op en neer gelopen om vijanden voor een 2e keer te verslaan. Ben veel aan het farmen geweestRule schreef op maandag 4 februari 2019 @ 10:46:
[...]
Pardon!? Dit is wel erg hoog volgens mij. Ik ben nu bij Monsters Inc. en ik ben volgens mij level 24.....
Ben nu bij het begin van Toybox (baas van Corona had ik gisteravond verslagen) en ben level 15.
Ben niet aan het grinden ofzo. Let niet ook niet zo op collectables.
Ga wel voor de platinum; Er is ook een trophy dat je Sora moet lvlen naar level 99 zie ik. Maar goed, daar maak ik me pas zorgen over als ik het spel heb uitgespeeld.
Eerst genieten. Ik speel het echt op mijn gemak, 1 wereld per dag is prima. De platinum van RE2 had ik binnen een week. KH3 gaat wel wat langer duren denk ik.
Olympus vond ik een beetje tegenvallen. Maar Kingdom of Corona en Toy Box zien er erg goed uit.
Ben niet aan het grinden ofzo. Let niet ook niet zo op collectables.
Ga wel voor de platinum; Er is ook een trophy dat je Sora moet lvlen naar level 99 zie ik. Maar goed, daar maak ik me pas zorgen over als ik het spel heb uitgespeeld.
Eerst genieten. Ik speel het echt op mijn gemak, 1 wereld per dag is prima. De platinum van RE2 had ik binnen een week. KH3 gaat wel wat langer duren denk ik.
Olympus vond ik een beetje tegenvallen. Maar Kingdom of Corona en Toy Box zien er erg goed uit.
[ Voor 33% gewijzigd door Sefaex op 04-02-2019 11:58 ]
Er zit een soort hidden boss genaamd
in de vorige games.
Kan iemand spoilervrij met ja of nee bevestigen of deze er weer in zit?
spoiler:
Sephiroth
in de vorige games.
[ Voor 3% gewijzigd door Rule op 04-02-2019 14:10 ]
Deze game moet wel de de game zijn met de kleinste verhouding van cutscenes en gameplay tijd die ik ooit heb gespeeld. Ik schat dat de verhouding bijna 1 op 1.
Ik dacht van niet, helaas.Rule schreef op maandag 4 februari 2019 @ 14:10:
Er zit een soort hidden boss genaamd
spoiler:Sephiroth
in de vorige games.
[ Voor 3% gewijzigd door Ike. op 04-02-2019 17:43 ]
Ja dit is ook mijn menig. Inmiddels uitgespeeld. Ik snapte het verhaal en dus ook de cutscenes redelijk goed maar ik vond de hoeveelheid en lengtes van cutscenes veeeeeeeel te lang. Bijna bij iedere wereld van laatste savepoint voor eindbaas tot aan de eerste savepoint van volgende wereld gewoon een uur tussen. Plus alle meuk nog tussendoor. Haalde voor mij erg de vaart uit het spel. Het is inderdaad ook geen spel om even een half uurtje op te zetten.Nieuwevolger schreef op maandag 4 februari 2019 @ 17:20:
Deze game moet wel de de game zijn met de kleinste verhouding van cutscenes en gameplay tijd die ik ooit heb gespeeld. Ik schat dat de verhouding bijna 1 op 1.
Ik ben nu ongeveer een uurtje of 4 a 5 bezig, en ik heb echt het gevoel dat het een rush job is geweest.
Zoiets van ohh de ps5 staat om de hoek en we hebben de episodes van FF VII ook nog te doen.
"hier een zoethoudertje"
Waar ik dagen zo niet maanden in KH 2,5 heb gestopt, denk ik ongeveer 20 a 30 uur bezig te zijn.
Zoiets van ohh de ps5 staat om de hoek en we hebben de episodes van FF VII ook nog te doen.
"hier een zoethoudertje"
Waar ik dagen zo niet maanden in KH 2,5 heb gestopt, denk ik ongeveer 20 a 30 uur bezig te zijn.
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Ja het is vervelend om toe te geven. ik ben er doorheen en heb er 40 uur over gedaan.. en dan heb ik alles op mijn gemak gedaan.. en ook nog hier en daar wat tijd besteed aan hidden mickeys zoeken en/of treasures.Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 13:09:
Ik ben nu ongeveer een uurtje of 4 a 5 bezig, en ik heb echt het gevoel dat het een rush job is geweest.
"hier een zoethoudertje"
het voelt niet als een rush job want het zit kwalitatief echt supergoed in elkaar.. maar het is wel een stuk korter als dat ik had verwacht en nu ik er doorheen ben heb ik ook niet meer echt de incentive om terug te gaan.. Dus.. tja..
Heb er wel lol mee beleefd.. dat wel..
20 a 30 uur is het zelfde wat je kwijt bent aan alle andere kh games en een prima duur voor een rpg als kingdom hearts.Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 13:09:
"hier een zoethoudertje"
Nieuwevolger schreef op maandag 4 februari 2019 @ 17:20:

De gameplay is nu ook niet weer zo boeiend dat je hier 100 uur mee zoet kunt blijven, althans ik niet
. Het blijft van a naar b lopen in een zeer lineaire wereld met gevechten die weinig tactiek vergen. 30 uur waarvan 15 uur cutscenes is prima
Er zijn een paar gevechten waar je echt skills moet gebruiken en je best om aanvallen te ontwijken, jammer genoeg zijn de meeste gewoon hele grote monsters waar je veel damage op moet doen en hopen op het beste.
Ik vind de attracties ook nogal een gek design keuze, je doet er veel automatisch damage mee en enemies kunnen niks terug doen.
Ik vind de attracties ook nogal een gek design keuze, je doet er veel automatisch damage mee en enemies kunnen niks terug doen.
Waar ben je dan ergens in het verhaal? Ik heb net de Frozen wereld achter me gelaten en ga nu naar Pirates of the Carribean, en ik heb nog geen enkele spell behalve cura gebruikt. Of bedoel je met skills die overpowerde druk op Y (of driehoekje) en laat je controller half los, kijk naar de cutscenes activiteitenNieuwevolger schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 17:52:
Er zijn een paar gevechten waar je echt skills moet gebruiken en je best om aanvallen te ontwijken, jammer genoeg zijn de meeste gewoon hele grote monsters waar je veel damage op moet doen en hopen op het beste.
Ik bedoel met skills, dingen als getimed ontwijken haha. Niet de abbilities in de game. In ieder geval tegen het einde van het spel kom je deze bosses tegen.uchiha tijntje schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 17:56:
[...]
Waar ben je dan ergens in het verhaal? Ik heb net de Frozen wereld achter me gelaten en ga nu naar Pirates of the Carribean, en ik heb nog geen enkele spell behalve cura gebruikt. Of bedoel je met skills die overpowerde druk op Y (of driehoekje) en laat je controller half los, kijk naar de cutscenes activiteiten.
Maar van wat ik begreep is de moeilijkheidsgraad ook zwaar naar beneden gehaald vergeleken met andere games. Proud in kh3 staat gelijk aan normaal in kh2 zou ik zeggen, dus als je normal speelt in kh2, speel je eigenlijk op easy.
Ik tank nu alles... Ontwijken vind ik vrij onhandig gelet op een overvloed aan vijanden met de redelijke crappy camera.Nieuwevolger schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 18:02:
[...]
Ik bedoel met skills, dingen als getimed ontwijken haha. Niet de abbilities in de game. In ieder geval tegen het einde van het spel kom je deze bosses tegen.
Maar van wat ik begreep is de moeilijkheidsgraad ook zwaar naar beneden gehaald vergeleken met andere games. Proud in kh3 staat gelijk aan normaal in kh2 zou ik zeggen, dus als je normal speelt in kh2, speel je eigenlijk op easy.
Ik ben nu in Monstropolis, vond wederom de bossfight voor de stad weer easy.
Weet niet hoeveel werelden in de game zitten, maar ik neem aan nog een hele hoop.
Weet niet hoeveel werelden in de game zitten, maar ik neem aan nog een hele hoop.
Ik ben ook net door monstropolis. Maar volgens mij zijn het aantal werelden net iets minder dan de vorige KH... Heb naar de trophies gespiekt. Misschien mis ik nog iets hoorG_Dragon schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 08:10:
Ik ben nu in Monstropolis, vond wederom de bossfight voor de stad weer easy.

Als het goed is had ik ergens gelezen dat dit een van de grootste zou zijn met Disney content.Rule schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 08:36:
[...]
Ik ben ook net door monstropolis. Maar volgens mij zijn het aantal werelden net iets minder dan de vorige KH... Heb naar de trophies gespiekt. Misschien mis ik nog iets hoor
Ik mag er toch wel vanuit gaan dat ik er minimaal 100 uur mee bezig ben voordat ik bij het eind ben van de story?
Ik denk je verkeerde verwachtingen hebt, want alle kh games duren z’n 20-25 uur.G_Dragon schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 08:45:
[...]
Als het goed is had ik ergens gelezen dat dit een van de grootste zou zijn met Disney content.
Ik mag er toch wel vanuit gaan dat ik er minimaal 100 uur mee bezig ben voordat ik bij het eind ben van de story?
Spel is tot nu toe erg makkelijk (te makkelijk misschien zelfs).
Maar heb nu wel moeite met deze sub-baas (Pirate wereldje).
Meer mensen die moeite hebben met deze baas. Of ben k de enige ?
De baas zelf is het probleem niet. Maar als je hem niet binnen een bepaalde tijd dood heb. Maakt hij je schip kapot.
Probleem is dat ik zijn health bar slechts 3 kwart eraf krijg. En dan is het damage balkje van mijn schip al +90%. Ik moet hem dus sneller zien te verslaan.
Kan het misschien komen omdat ik slechts level 29 ben ? Volgens het icoontje in de world map zijn de enemies in dit wereldje minimaal lvl 34. Als ik lvl 35 zou zijn. Zou ik hem dus een stuk sneller moeten kunnen verslaan.
Ken iemand een goede pre-postgame grind spot ?
Of misschien dat ik mijn keyblade moet upgraden (wat ik tot nu toe nog niet heb gedaan, omdat het spel zo makkelijk is)?
Maar heb nu wel moeite met deze sub-baas (Pirate wereldje).
Meer mensen die moeite hebben met deze baas. Of ben k de enige ?
De baas zelf is het probleem niet. Maar als je hem niet binnen een bepaalde tijd dood heb. Maakt hij je schip kapot.
Probleem is dat ik zijn health bar slechts 3 kwart eraf krijg. En dan is het damage balkje van mijn schip al +90%. Ik moet hem dus sneller zien te verslaan.
Kan het misschien komen omdat ik slechts level 29 ben ? Volgens het icoontje in de world map zijn de enemies in dit wereldje minimaal lvl 34. Als ik lvl 35 zou zijn. Zou ik hem dus een stuk sneller moeten kunnen verslaan.
Ken iemand een goede pre-postgame grind spot ?
Of misschien dat ik mijn keyblade moet upgraden (wat ik tot nu toe nog niet heb gedaan, omdat het spel zo makkelijk is)?
Oh meen je? Dacht dat dit van die games waren waarbij je minimaal een 100 speeluren kon verwachten.Nieuwevolger schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 09:24:
[...]
Ik denk je verkeerde verwachtingen hebt, want alle kh games duren z’n 20-25 uur.
Dat is een grote tegenvaller,
@Sefaex wat ik bij de boss deed was gewoon aggresief steeds torpedos op hem afvte schieten heel de tijd, had er verder geen problemen mee.
@G_Dragon misschien als je alle side content wilt voltooien, zoals het vinden van alle ingredienten of lucky emblems dan kan je de 40-50 uur denk ik wel halen. Maar dat moet je ook dan maar net leuk vinden.
@G_Dragon misschien als je alle side content wilt voltooien, zoals het vinden van alle ingredienten of lucky emblems dan kan je de 40-50 uur denk ik wel halen. Maar dat moet je ook dan maar net leuk vinden.
Ik vind het juist jammer dat games tegenwoordig zo kort zijn, was erg blij dat Rdr2 wel een lange story had.Nieuwevolger schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 09:52:
@Sefaex wat ik bij de boss deed was gewoon aggresief steeds torpedos op hem afvte schieten heel de tijd, had er verder geen problemen mee.
Thanks dat je me op de hoogte stelt, dan ben ik straks niet teleurgesteld.
Ik ben ondertussen aangekomen bij vloer 13 van RE:CoM. Als iemand net als ik in de eerste wereld het idee had dat de controller naar de TV gooien het beste was, het word beter als je eindelijk snapt hoe het werkt.
In het begin heb je ook alleen crap kaarten, en het spel is gigantisch slecht in het uitleggen van de vele systemen. Ik heb wat gamefaqs en youtube dingen gekeken voor het mij duidelijk was.
Maar nu heb ik dus een deck waarmee ik de laatste 4 bosses gewoon geschred heb. Geweldig hoe je bepaalde dingen kunt exploiten, en zelfs de meeste belachelijk sterke bosses er aan gaan.
Weer een stap dichter bij KH3!
In het begin heb je ook alleen crap kaarten, en het spel is gigantisch slecht in het uitleggen van de vele systemen. Ik heb wat gamefaqs en youtube dingen gekeken voor het mij duidelijk was.
Maar nu heb ik dus een deck waarmee ik de laatste 4 bosses gewoon geschred heb. Geweldig hoe je bepaalde dingen kunt exploiten, en zelfs de meeste belachelijk sterke bosses er aan gaan.
Weer een stap dichter bij KH3!
@LOTG Ik ben nog steeds van mening dat hoewel RE:CoM erg leuk is, de GBA versie ervan toch beter te doen was. Alles op één scherm. Nu ben je vaak om je heen aan het kijken en man wat was dat Alice in Wonderland level K U T zeg met die counter enemies.
@Arunia Dat is ook wat ik vaak denk. Vooral ook omdat verticale positionering nu uit maakt, en zeker bij bossfights waar je veel makkelijker kunt zien wat de kaarten van jou en de tegenstanders zijn. Ook is werkt targeting enorm slecht. Hoe vaak een blizzaga verloren is gegaan omdat het spel toch vond dat je iemand anders wilde aanvallen is ook niet meer op een hand te tellen.
Maar sowieso ook een zwak punt van KH 1: de positie van de camera. Je ziet niet wat er achter je gebeurt, in RE:CoM kun je er nog redelijk mee weg komen omdat de arena's niet zo groot zijn (en allemaal gelijk vloers) en je dus makkelijker rond kunt kijken en aan de buiten kant kunt komen.
Ik heb in elk geval goede hoop dat KH2 beter is op sommige punten.
Maar sowieso ook een zwak punt van KH 1: de positie van de camera. Je ziet niet wat er achter je gebeurt, in RE:CoM kun je er nog redelijk mee weg komen omdat de arena's niet zo groot zijn (en allemaal gelijk vloers) en je dus makkelijker rond kunt kijken en aan de buiten kant kunt komen.
Ik heb in elk geval goede hoop dat KH2 beter is op sommige punten.
[ Voor 4% gewijzigd door LOTG op 06-02-2019 11:22 ]
Ik ben het met je eens dat veel SP games best wel kort zijn, maar dat vind ik zelf niet zo heel erg. Voor een RPG als Kingdom Hearts, met weinig tot geen sidequests en zo lineair als de pest vind ik 30 uur echt prima. Red Dead Redemption 2 heb ik 150+ uur in gestoken maar daar is dan ook zoveel te doen. Een game als KH3 die op zich weinig afwisseling biedt qua gameplay moet ook beperkt zijn qua aantal uur. Anders haken gamers gewoon na een tijdje af.
Zelf ben ik een gamer die in elk hoekje op zoek gaat naar collectibles of treasures. Waar ik dan wel erg moeilijk tegen kan in KH3 zijn de onzichtbare muren… Dat vind ik echt een hele slechte designkeuze die hoort in de vorige eeuw. Zelfs in de remake van Spyro kwam ik dat amper tegen en die games dateren inderdaad uit de vorige eeuw.
Zelf ben ik een gamer die in elk hoekje op zoek gaat naar collectibles of treasures. Waar ik dan wel erg moeilijk tegen kan in KH3 zijn de onzichtbare muren… Dat vind ik echt een hele slechte designkeuze die hoort in de vorige eeuw. Zelfs in de remake van Spyro kwam ik dat amper tegen en die games dateren inderdaad uit de vorige eeuw.
Uitgespeeld. Mijn pad een waardig einde voor de hele saga. Verhaal en gameplay waren prima, ik zou het een 9- geven.
Trouwens de final boss was echt een lastige, als je niet gaat grinden van te voren is het kwa niveau net zo lastig als een moeilijke dark souls boss. Ik heb wel iets van 15 pogingen nodig gehad.
Trouwens de final boss was echt een lastige, als je niet gaat grinden van te voren is het kwa niveau net zo lastig als een moeilijke dark souls boss. Ik heb wel iets van 15 pogingen nodig gehad.
Was dit op normal of proud? Ik speel zelf op proud dus ben wel benieuwd hehe.Nieuwevolger schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 18:14:
Op proud, het lullige was ik al mijn goeie potions al gebruikt in de gevechten ervoor, waardoor ik op het eind alleen nog maar de afdankertjes had waar ik het mee moest doen. Ik denk als je van te voren 20 minuten besteed om te grinden, je dit een uur bespaard in de final boss fight haha.sjaak88 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 15:40:
[...]
Was dit op normal of proud? Ik speel zelf op proud dus ben wel benieuwd hehe.
Gisteren deel 1 uitgespeeld na 18 uur. Vanochtend begonnen met deel 2 maar wat een langdradig saaie intro heeft die zeg 
3 uur voor dat de game pas ‘echt’ begint. Over een paar dagen eindelijk aan deel 3 beginnen
3 uur voor dat de game pas ‘echt’ begint. Over een paar dagen eindelijk aan deel 3 beginnen
Ben nu in de final chapter. Maar mijn god wat is het verhaal te complex voor mij. Zit nu weer een uur naar cutscenes te kijken... gelukkig zijn Goofy en Donald er nog.
Morgen snel uitspelen en dan even kijken of ik de achievements nog ga halen.
Wow dat heb je snel gedaanNieuwevolger schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 18:14:
Uitgespeeld. Mijn pad een waardig einde voor de hele saga. Verhaal en gameplay waren prima, ik zou het een 9- geven.
Heb net monsters en co gehad, vond de boss fight daar erg easy.
spoiler:
ik zit nu in het boek bij winnie de poo
Nou het verhaal van kh3 is behoorlijk straight forward vergeleken met kh2. Kh2 ging alle logica voorbij en had een nintendo ds game nodig die pas later uit kwam om alles uit te leggen. Met als grootste plot twist dat een zwarte man eigenlijk blank is.
Net de final boss verslagen. Enige wat ik heb gedaan is buttom mashen en hopen dat ik raak sloeg. Ik denk dat de combat mechanics te complex voor mij zijn, want ik heb werkelijk waar nog geen enkele keer een goede block uitgevoerd in heel het spel
. Nu eens kijken of de overige achievements een beetje eenvoudig te halen zijn. En anders heel snel door naar Metro volgende week.
Ik denk dat ik het spel een klein 6je geef. De Disney werelden hebben het nog geholpen om een voldoende te krijgen. Voor fans van het eerste uur en die alle games hebben gespeeld zal het ongetwijfeld een geweldige game zijn, maar voor nieuwe spelers is het toch wel een beetje een let down, hoe jammer ik het ook vind.
Ik denk dat ik het spel een klein 6je geef. De Disney werelden hebben het nog geholpen om een voldoende te krijgen. Voor fans van het eerste uur en die alle games hebben gespeeld zal het ongetwijfeld een geweldige game zijn, maar voor nieuwe spelers is het toch wel een beetje een let down, hoe jammer ik het ook vind.
Ben begonnen aan mijn tweede run, dit maal op Proud mode. Eerste mini boss verslagen en Proud Mode stelt momenteel weinig voor.. komt vanzelf wel denk ik?
Heb precies hetzelfde helaas.uchiha tijntje schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 13:11:
Net de final boss verslagen. Enige wat ik heb gedaan is buttom mashen en hopen dat ik raak sloeg. Ik denk dat de combat mechanics te complex voor mij zijn, want ik heb werkelijk waar nog geen enkele keer een goede block uitgevoerd in heel het spel. Nu eens kijken of de overige achievements een beetje eenvoudig te halen zijn. En anders heel snel door naar Metro volgende week.
Heb deze game een beetje door de hype gekocht. Nog nooit een andere KH game gespeeld..
Verhaal is niet echt goed te volgen (wist ik vooraf al). Speel het alleen voor de gameplay en Disney eye-candy.
Moet alleen nog 1 wereld. En dan richting de eindbaas denk ik.
Van alle werelden die ik nu heb gespeeld vond ik alleen Toy Box, Kingdom of Corona, en The Caribbean vet.
De rest was mehh
Combat is wel soepel. Maar die attractie summons worden al snel eentonig. En voor de rest is het vooral heel makkelijk. 3 kwart van de enemies kun je met je ogen dicht button smashen. Jammer dat je de moeilijkheidsgraad niet midgame kunt wijzigen. Anders had ik hem op proud gezet.
Magic gebruik ik nauwelijks omdat de meeste enemies met de standaard combat moves ook wel dood gaan.
Mijn vriendin vind het ook een leuke game. En die is ook met een playthrough begonnen. Dus heb helaas al een paar dagen niet kunnen spelen.
Dit weekend maar even verder.
Geef hem tot nu toe een 7. Omdat ik een Disney liefhebber ben.
Proud stelt ook niet veel voor tot dat je bij het einde bent (en niet hebt zitten grinden).
Daarnaast zijn de orginele kingdom hearts characters/verhaal toch wel het belangrijkst en wat de serie zo speciaal maakt voor de liefhebbers. Vooral Xion, Roxas en Aqua hebben een heel droevige verhaallijn gehad in de serie.
Daarnaast zijn de orginele kingdom hearts characters/verhaal toch wel het belangrijkst en wat de serie zo speciaal maakt voor de liefhebbers. Vooral Xion, Roxas en Aqua hebben een heel droevige verhaallijn gehad in de serie.