Niet langer geintereseerd in gaming

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 57942

Topicstarter
Ik heb al een tijd geen energie en zin in gaming. Het is voornamelijk online gaming.
Ben actief sinds counterstrike 1.3 met online gaming.

Voor mij zijn dit de voornaamste oorzaken:

1: geen vrijheid voor prive/ LAN of kleine pub servers meer. veel games hebben alleen nog maa offical servers.
Dit stoort mij enorm, want geen customizations/ geen spel regels die bij jou passen. Het spelen op pub servers met millenials is niet te doen meer voor me.

2: weinig leuke games die mij aanspreken die ook daadwerkelijk een groot genoeg community hebben en volle servers trekken. (simpele shooters zoals DODS, days at war) alles heeft tegenwoordig een ranking + leveling and achievements systeem.... ik heb hier geen behoefte aan. ik will geen wapens etc unlocken. ik haat perks.

3: online community is compleet verandered, ik vind het echt niet tof meer om met andere mensen te spelen. totaal niet sociaal, weinig leuke ingame gespreken etc.

4: indy gamers leken hoopvol maar de meeste laten hun projectjes doodbloeden en dan zit ik weer met alweer een nieuwe steam game waar de servers allemaal dood van zijn.

Zijn er andere mensen hier die ook in een vergelijkbaar bootje zitten?
Als een alternatief ben ik weer dagelijks in de skatepark te vinden, lekker buiten spelen en park en street skaten.

Mogelijke terugkomst (VR chatrooms/ VR Second life achtig iets) of mischien een ARK survival evolved type of game en dan gewoon een zelf een server hosten. Ik hou van communicatie en interactie ingame. Lekker ouderwets lullen. en natuurlijk WOW classic, daar kom ik wel voor terug want daar zal het weer meer on communicatie gaan draaien tussen mensen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Geen last van, maar als je je strikt beperkt tot online, kan ik me voorstellen dat dit saai wordt.

Ik speel eigenlijk alleen singleplayer spellen en ik heb nog nooit zoveel te doen gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 170423

Ik heb vanaf ongeveer 2008 tot en met 2016 elke dag multiplayer gedaan in de
verschillende Call of Duty games. Eind 2016 had ik steeds minder zin in gaming
multiplayer. Ik ben vanaf eind 2016 meer singleplayer games gaan doen en meer
bezig gegaan met mijn andere hobbies zoals muziek, video's, foto's en meer
ontspannende gaming.

Conclusie: Er is veel meer dan alleen multiplayer gaming.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:14
Anoniem: 170423 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 07:17:
Ik heb vanaf ongeveer 2008 tot en met 2016 elke dag multiplayer gedaan in de
verschillende Call of Duty games. Eind 2016 had ik steeds minder zin in gaming
multiplayer. Ik ben vanaf eind 2016 meer singleplayer games gaan doen en meer
bezig gegaan met mijn andere hobbies zoals muziek, video's, foto's en meer
ontspannende gaming.

Conclusie: Er is veel meer dan alleen multiplayer gaming.
Dat je dat vol hebt gehouden, 8 jaar lang campen. Er is zoveel meer!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-06 21:27

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Ik begrijp niet helemaal goed waarom dit een probleem is. :)
Je interesses veranderen en je hangt nu lekker buiten rond. En-passant werk je daarmee ook nog eens aan je fysieke gezondheid.

Ik ben zelf geen hardcore gamer, maar kan me op momenten wel totaal verliezen in diverse games. Op die momenten kan ik uren per dag me vermaken met de game die op dat moment mijn interesse heeft. (Ik speel overigens bijna uitsluitend single-player games, als ik al eens iets multi-player achtigs speelde was dat RedAlert in skirmish met enkel AI's.)

Na een tijdje ben ik het dan zat of heb ik de tijd er niet meer voor (over) om vervolgens dagen, weken en maanden niet meer te gamen.

Op een gegeven moment kriebelt het dan weer, vind ik een game die ik tof vind en ben weer vaak en lang achter mijn PC te vinden. :)

Kortom, hier wisselt het en ik zie eigenlijk niet goed wat het probleem daar mee is.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald92
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
ik kan me wel vinden in dat het online gamen minder leuk wordt door de community.

Ik ben geen professioneel gamer of top ranked of wat dan ook, speel voor me plezier en ontspanning en daarom ook vaak met vrienden.

Echter als je in de grote servers komt en tegen andere mensen speelt is er totaal geen sportiviteit meer, het is direct haat en nijd. Waarbij je eerder nog wel iemand hoorde van goed gespeeld jongens (van het team waartegen je speelde) is het nu alleen hackers, campers, this team sucks en balans is broken en dat soort kreten waarbij je vaak ook nog persoonlijk wordt aangevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Laatst online: 11:03

A13X

Dude

Dit ^

Ik ben nooit een multiplayer geweest en speel dus alleen singleplayers, maar dat kan 3x in de week of 1x in de 3 maanden zijn. Terwijl dat in mijn tienerjaren eerder elke dag minstens 3-4 uur was, het boeit mij niet meer zoveel. Ik heb andere hobby's en verplichtingen welke voor mij voor gaan op gamen, dat gamen gaat met ups and downs. Ook niet altijd handig want ik merk dat ik de games amper nog uitspeel :+

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Raym09 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 08:16:
[...]

Dit ^

Ik ben nooit een multiplayer geweest en speel dus alleen singleplayers, maar dat kan 3x in de week of 1x in de 3 maanden zijn. Terwijl dat in mijn tienerjaren eerder elke dag minstens 3-4 uur was, het boeit mij niet meer zoveel. Ik heb andere hobby's en verplichtingen welke voor mij voor gaan op gamen, dat gamen gaat met ups and downs. Ook niet altijd handig want ik merk dat ik de games amper nog uitspeel :+
Zelfs het uitspelen vind ik niet relevant. :)
Oh, wacht, dat kan ook te maken hebben met het feit dat ik weinig games speel die je uberhaupt *kunt* uitspelen.

Mijn huidige 3 spellen zijn:
- Euro Truck Simulator / American Truck Simulator
- Cities:Skylines
- OpenTTD

Ik wacht op de nieuwe Anno en hoop dat er ooit een RedAlert 4 uit komt. Verder heb ik de laatste tijd Rayman en Elite:Dangerous gekocht en gespeeld.

Rayman is praktisch het enige spel van die reeks dat je zou kunnen uitspelen maar daar ben ik bij lange na niet goed genoeg voor. De andere spellen zijn volledig open-ended of open-ended te spelen.

Ook hier, andere verplichtingen en interesses. Het komt en het gaat en ik vind het prima. Het enige échte nadeel vind ik dat als je na een forse tijd weer een game gaat spelen, je er echt weer in moet komen en de eerste sessie meestal wat krukkig aan voelt. Controls vergeten hoe ze werken en ook niet zelden controls compleet opnieuw moeten instellen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:26

Pazo

Mroaw?

Ik denk dat je interesses veranderen. Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik heb in mijn studententijd bij wijze van spreken dag en nacht gegamed. Ik zat in een clan (Dutch Power Clan), met als spel Desert Combat (mod van Battefield 1942). Geweldige tijd. Meetings, trainingen, clanwars, tot in de late uurtjes door en dan gek vinden dat je het de volgende dag tijdens college zo zwaar had :o

Maar ben nu 31. Heb een gezin, en game heus nog wel eens, maar dan alleen single player. Een tijdje nog Battlefield 4 MP gedaan, maar nu eigenlijk ook niet meer. Multiplayer interesseert me niet meer. En dat terwijl ik vroeger niet weg te slaan was op de online servers. Behoeften en interesses veranderen. Niets mis mee, zolang jij je er maar lekker bij voelt :)

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 18:21
Tja, herkenbaar. Ergens 10 jaar geleden (toen ik 22 was) is het in 1 maand opeens omgedraaid. Niks interesseerde me meer en ik ging me meer bezighouden met muziek en programmeren.
In de afgelopen jaren het enige wat ik nog uitgespeeld heb: Portal 2, GTA5. Afgelopen jaar nog een enkele keer TIS-100 en Gamedev Tycoon gedaan. Was wel okee. Heb nog een XBOX One X gekocht om te kijken of ik het nog aan kon wakkeren, maar na 1 week terug gebracht.

Interesses veranderen, relaties veranderen, dingen veranderen. That's life :-)

[ Voor 21% gewijzigd door armageddon_2k1 op 14-02-2018 08:28 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:22

PB-powell

Mr. Laziness

unezra schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 08:21:
[...]

Oh, wacht, dat kan ook te maken hebben met het feit dat ik weinig games speel die je uberhaupt *kunt* uitspelen.

Mijn huidige 3 spellen zijn:
- Euro Truck Simulator / American Truck Simulator
- Cities:Skylines
- OpenTTD

Ik wacht op de nieuwe Anno en hoop dat er ooit een RedAlert 4 uit komt. Verder heb ik de laatste tijd Rayman en Elite:Dangerous gekocht en gespeeld.

Rayman is praktisch het enige spel van die reeks dat je zou kunnen uitspelen maar daar ben ik bij lange na niet goed genoeg voor. De andere spellen zijn volledig open-ended of open-ended te spelen.

Ook hier, andere verplichtingen en interesses. Het komt en het gaat en ik vind het prima. Het enige échte nadeel vind ik dat als je na een forse tijd weer een game gaat spelen, je er echt weer in moet komen en de eerste sessie meestal wat krukkig aan voelt. Controls vergeten hoe ze werken en ook niet zelden controls compleet opnieuw moeten instellen.
Precies hetzelfde hier!
Veelal staat Cities aan of Planet Coaster. En zodra de nieuwe Anno er is zal die veel aan staan.
Af en toe start ik nog een potje CIV 6 op, maar daar haal ik zelden het eind :$

Overigens kon ik vroeger dagelijk 3-4 uur per dag gamen. Maar het trekt me een stuk minder wat niet raar is aangezien je interesses nou eenmaal doorlopend veranderen.

[ Voor 6% gewijzigd door PB-powell op 14-02-2018 08:31 ]

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:26
mbt punt 3, je zou kunnen kijken of je op een discord channel van een game uit te proberen? Daar kom je redelijk makkelijk gelijkgestemde mensen tegen waarmee je punt 3 iig al (in je eigen team) verhelpt.

(overigens los van dedicated servers lijkt Overwatch redelijk aan je verwachtingen te voldoen? Op cosmetische dingen geen unlockables, redelijk uitgebreide custom game modes, niet verplicht om ranked te spelen, redelijk grote community)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Laatst online: 11:03

A13X

Dude

unezra schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 08:21:
[...]
Ik speel wel spellen waar een eind aanzit maar waar je rustig tig uur kan spenderen zonder de verhaallijn te volgen.

Ben nu alweer een tijdje Kingdom of amalur: reckoning aan het spelen, oudje die ik in het verleden al eens heb uitgespeeld. Maar heb zoveel sidequest gedaan dat mijn level zo hoog is dat eindbazen een eitje zijn geworden :+

Mijn andere spellen zijn:
Fallout 3, 4 en Vegas
Skyrim
Witcher serie
Metro series is ook erg gaaf

Laatst de S.T.A.L.K.E.R. serie aangeschaft maar merk dat ik daar wat moeilijk in kan komen. Het leek/lijkt mij altijd leuk om CIV of ANNO te spelen maar eenmaal bezig merk ik dan dat het teveel in detail is voor mij en dat ik er gewoon in zuig... :')

Awesome

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06 21:17
Gefeliciteerd, je wordt volwassen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

Geen last van. Maar ik heb soms wel dat ik weken/maanden niet game. En weken/maanden heel veel met bijv. Monster Hunter nu. Maar wat is het doel van dit topic?

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:11

Typhone

Who Dares Wins

Wat een frustratie en opsomming vol met drogredenen...

Punt 1: Wat hebben millennials te doen met het feit of er wel of geen kleine PUB servers zijn?
Punt 2: Weinig leuke games die jou aanspreken met een groot genoege community. Er zijn genoeg games met een grote community maar die spreken jou niet aan dus ook daar is enige zelfreflectie wellicht op zijn plaats.
Punt 3: Je vindt het niet meer leuk om met andere mensen samen te spelen? Maar in Punt 2 klaag je over het feit dat er te weinig mensen zijn om mee samen te spelen? :?
Punt 4: Valide punt, helaas weinig aan te doen

Helemaal onderaan begin je weer over het feit dat je met andere mensen wil samenspelen en communicatie en interactie wil?

Waar dat erg op lijkt (ik ben uit '85) heeft eerder te maken met een proces wat ouder worden heet, niet zozeer met games. Diezelfde periodes mis ik ook nog wel eens. In een vroeg stadium professioneel (voor geld jazeker en gesponsord) gegamed en die instelling heb ik online nog steeds. Het 'meedoen' bestaat niet maar het winnen wel. Dat zorgt voor frustratie maar daar kun je eenvoudig omheen navigeren.

Overigens, wat doe jij het in het dagelijkse leven? Vanaf 1.3 begonnen met online gaming en nu dagelijks in het park te vinden. Ofwel jij bent een stuk jonger dan ik zou inschatten ofwel je hebt zeer flexibele werktijden, gezien het feit dat het om 17:55 donker is buiten.

In de zomer heb ik altijd een periode dat de PS4 aangeslingerd wordt, in de winter (vanaf november tot medio maart) meestal ook en daartussen ben ik vooral op de mountainbike te vinden of rondtoerend in de auto in de avonduren. Dan hapt de PS4 letterlijk maanden stof.

[ Voor 8% gewijzigd door Typhone op 14-02-2018 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:07

BCC

Dr zijn best veel leuke gesloten 30+ communities, waar het een stuk gezelliger is :)

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-06 23:41
Ach ik herken het ook wel een beetje. Er zijn steeds minder games die mij boeien. Ook al heb ik een goed spel gekocht dan heb ik daar soms moeite mee het echt heel leuk te vinden om mij erin te verdiepen.

De spellen die als laatst erg leuk vond:
- GTA V Online
- Diablo 3

Beide vind ik tegenwoordig niet meer zo leuk vanwege alle updates.

GTA was stock erg goed en gebalanceerd. Nu zit iedereen in gewapende voertuigen te klooien waarbij je een bad sports ranking krijgt als je deze opblaast. Alle leuke street races zijn amper nog te spelen omdat je constant in stunts of transform races wordt gegooid. Beetje jammer.

Diablo 3 vond ik vanilla erg leuk. Lekker spullen farmen en mobs slopen met je verzamelde gear. Door de vele updates werden steeds builds veranderd en uiteindelijk met Reaper of Souls was je hele gear om weg te gooien. Ik was er toen wel snel klaar mee.

Spelletjes die voor mij erg goed zijn gebleven over de jaren:
Contra (NES) en Double Dragon 2 (NES).

Die kan ik nog steeds met veel plezier spelen. Waar ik nog naar uit kijk zijn Crysis 3, Witcher 3 en Mass Effect series. Deze kan ik nog niet optimaal spelen vanwege een mijn oude videokaart (GTX 570).

Waar het op neer komt is dat men ouder wordt en interesses kunnen veranderen. De meeste spelletjes die ik voorgeschoteld krijg spreken mij niet aan. Ik voel me haast een mierenneuker. :P

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-06 21:10
In de tijd dat ik nog gamede (starting to feel old :| ), speelde ik letterlijk nog GTA San Andreas Multiplayer en dat soort games omdat het gewoon enorm leuk was om een servertje op te zetten, leuke gamemode erin, en dan een leuke community maken van je eigen servertje ^^
Heb ook wel BF3 etc gespeeld, maar dat was dan in een skype call/team speak.
Nu heb ik de contacten niet eens meer, en de laatste keer dat ik een game opgestart heb op mijn pc is denk ik wel 2/3 jaar terug. (En dat terwijl ik eerst elke avond no-life zat te gamen)
Things change, en dan ben ik pas 20. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colinator
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-06 10:42
Ik heb dit eigenlijk ook maar mijn interesses en ook mijn leven veranderd gewoon. Ik ben overigens ook van PC gaming naar de PS4 gegaan omdat ik niet meer constant achter de PC wilde zitten maar gewoon lekker op de bank zo af en toe een spelletje wil spelen.

Ik snap de millenials gedachte ook nog, die kwalificeer ik nog vaak als "13 jarige jochies" want wat ik vaak zie dat als ik niet zo goed ben als de tegenspeler, ik gelijk uitgemaakt word voor "noob" of iets dergelijks maar ook wanneer ik de betere speler ben, krijg je ook diverse opmerkingen naar je hoofd. Wat ik ook vaak zie, voornamelijk bij Rocket League met een random team up, is dat sommige spelers hun eigen teammate gaan tegenwerken (e.g. own goals) omdat ze vinden dat ze slecht spelen of een fout hebben gemaakt o.i.d. en dan denk ik wel van,... Grow up!

Ik speel games voor mijn plezier en ontspanning en verder maakt het mij niet uit wat een ander daar van vind maar als ik "express" tegengewerkt word door een eigen teammate omdat ik per ongeluk in me eigen doel schiet bij het uitverdedigen, kan ik daar best gefrustreerd van worden.

Vroeger zat ik ook in een teamspeak clubje met hele leuke mensen waar je echt tot diep in de nacht lol mee kon hebben zowel qua gesprek als in game maar daar zat ik dan wel bijna elke dag op en daar heb ik, nu ik wat ouder ben, niet zoveel zin meer in en wil gewoon lekker zo af en toe casual kunnen gamen.

Ik speel momenteel zelf de onderstaande games;
- Elite Dangerous
- Cities Skylines
- Rocket League
- Call of Duty WW2
- GTA 5
- Wolfenstein

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CartmanMMA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-05 08:26

CartmanMMA

Fallus Giganticus

Ik snap wel een beetje het punt van TS. Ik heb jaren online gegamed (Counterstrike, Battlefield 1942, Black Hawk Down, World of Warcraft om maar een paar games te noemen) en ik had altijd veel plezier om samen met clanleden en vrienden te gamen.

Wat ik gemerkt heb is dat in de loop der jaren het sociale aspect met "random" spelers is verdwenen en dat er veel meer gescheld, geschreeuw of trolls zijn die de game proberen te verpesten. Nu speel ik dus enkel met vrienden en Tweakers die ik persoonlijk (online/offline) ken en heb enorm veel plezier in de spellen die we samen spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:18
probeer boardgames. Zijn vele geweldige soorten games tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:20

-SaveMe-

-klik-

Er zijn echt nog leuke online communities en social gamers hoor. Ik speel ook voornamelijk singleplayer, maar een coop game op zijn tijd vind ik nog wel leuk. Momenteel Monster Hunter World. De tweakers community voor die game is erg relaxed en niet een groepje gesjeesde millenials. Kan me niet voorstellen dat je met andere games ook niet zulke groepen kunt vinden...

Maar gamen is geen must, als je je vermaakt met andere dingen is dat toch ook prima. Whatever rocks your boat!

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05-2024
Ik ben het eens met @Anoniem: 57942: het ligt niet zozeer aan de communities of de gamers zelf, maar door dat de ontwikkelaars van games steeds meer hun geld willen verdienen met ingame items (waardoor een slechte gamer dus goed kan lijken in een spel), beperken ze een game tot hun eigen servers en een eigen server opzetten of lan-games worden daardoor sporadischer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• invalidCards
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 09-04 10:35

invalidCards

nu met 50% meer calorieën

Ik heb dit probleem ook steeds meer, vooral op vrije dagen. Aan het eind van de dag zit je een beetje voor je uit te staren en te bedenken wat je moet doen. Gelukkig heb ik nog wel iets om naar uit te kijken, ook al interesseren nieuwere spellen me niet zoveel meer - RuneScape (wat ik al bijna acht jaar trouw speel) krijgt over een weekje of twee een grote update waar ik veel tijd in kan stoppen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:13

lasharor

7 december 2004

Volgens mij zit de hele FPV drone racing community vol met mensen die ongeveer hetzelfde denken als de TS. Misschien leuk om je daar wat meer in te verdiepen. Ongeveer hetzelfde idee als achter je pc zitten maar dan lekker buiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-06 13:41
Wat voor mij de grootste verandering op dit gebied is geweest is dat ik simpelweg minder tijd had om te gamen.

Zeker online gamen is het leukste als je er flink tijd voor hebt. Zo heb ik Unreal Tournament, UT2k4 en CS: Source op aardig niveau gespeeld. Het leukste daarvan is dat je je team leert kennen, en ook buitenom wedstrijden vaak met teamgenoten aan het gamen bent gewoon voor de lol of om een beetje te oefenen.

Zodra er minder tijd is stopt het spelen van wedstrijden, verlaat je je vaste teams en dan is de grootste lol van online spelen er ook wel af.

Games als Borderlands vond ik nog wel een positieve verrassing, die was serieus leuk om te spelen zonder vaste groep maar over het algemeen beperk ik me als ik nu nog tijd heb vooral tot single player.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:10
Ik merk dat ik ook niet echt meer in lange spellen kan komen. Voornamelijk RPG's.
Zelda ligt ook nog op me te wachten naast het sidetracken wat ik altijd doe.
Skyrim, Oblivion moet ik ook nog uit zien te spelen, maar modden en quests pakken mijn interesse waardoor je niet echt verder gaat.

Wat ik vaak beet pak is Mario Odyssey en Overwatch en nu sinds kort even GTA IV verder gegaan.
En toch koop je weer een spel en speel je hem niet uit. Aan de andere kant, als je maar lol hebt.
Overwatch zitten heel veel salters, maar door positief te zijn en te blijven in chat, vallen die vaak wel weg en krijgt je medestanders in je game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik vermaak mij prima met PUBG, een goede shooter in teamverband waarbij je geen progressie hebt. Een paar weken niet spelen betekent niet dat je opeens achter loopt en allerlei perks of unlocks mist.
Daarnaast single player games zoals Divinity Original Sin, Total War serie en nu Kingdom Come Deliverance. Merk dat single player mij beter bevalt dan de zoveelste shooter waarbij je weer keihard moet levellen en moet unlocken. Zo heb ik Battlefield 1 fanatiek gespeeld maar de laatste DLC's niet eens aangeraakt, het trekt mij niet meer.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank voor de reacties, ik woon in hong kong en speel ongeveer 20 jaar online games nu.
Skateparken hebben verlichting ;)

Ik denk dat ik het sociale aspect mis in games door een totaal veranderede gamers "community" ik denk dat 15 jaar geleden PC gaming albeit ook mainstream wat meer voor eensgelijke was dan dat het nu is.

Ik zelf ben dan ook getrouwd met kind en deel dus de PC. Mijn perspectie van gamen is altijd rondom het online gebeuren geweest. Offline gaming vind ik persoonlijk met wat uitzonderingen niet zo leuk.

Ik denk dat ik teveel zoek naar een ideale game die niet meer bestaat in de huidige gaming landschap en maatschapij. Wel zonde want ergens diep van binnen will ik me graag weer verliezen in een online game zoals vanilla WOW/ CS1.5 met clan maatjes. ik heb gebrobeerd moderne varianten van clans gejoined maar het zijn gewoon een ander type mensen in deze games tegenwoordig athands in mijn belevenis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-06 13:29
Ben zelf heel jong begonnen met zwart/groen games, toen de grote floppies (een ski game staat me bij), klassiekers als Keen, Wolfenstein, Warcraft/Dune/c&c. Gamen is voor mij nog steeds de meest plezierige manier om mijn eigen tijd door te komen, dus ik doe het nog graag. Het competitieve heb ik wel wat opgegevens, ik ben nog boven gemiddeld door ervaring, maar mechanisch hou ik het niet meer bij. Daarentegen kan ik me er nu helemaal niet meer druk om maken, en geniet ik er dus meer van.

Naast de multiplayer games (CSGO, Hearthstone, Overwatch) speel ik eigenlijk vooral single player story modes. Ben nu bezig met Witcher 3, heb Dark Souls 3 nog liggen, en heb ook erg genoten van o.a. Bloodborne en Last of Us. Doom was ook super gaaf, en ik kijk erg uit naar Shadow of Colossus.

Nadeel is dat ook ik minder tijd heb, maar dat doet me niet minder genieten.

Edit n.a.v. bovenstaande: er zijn ook specifieke clans/groepen voor jouw soort! Dadgamers begint in populariteit te winnen.

[ Voor 6% gewijzigd door Zebby op 14-02-2018 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Anoniem: 57942 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 10:21:
Ik zelf ben dan ook getrouwd met kind en deel dus de PC. Mijn perspectie van gamen is altijd rondom het online gebeuren geweest. Offline gaming vind ik persoonlijk met wat uitzonderingen niet zo leuk.
Is dat vanzelfsprekend de PC en/of console delen. Ik woon samen maar wij hebben gewoon onze eigen computers. Maar goed ik woon dan ook niet in Hong Kong :9

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20-06 15:24
herkenbaar, de community is gewoon gaar geworden. Soms heb je nog wel pareltjes dat mensen communiceren of samenwerken en zelfs bedanken na een game. maar dat zullen vast oudere games zijn zoals ik die nog weten hoe het "hoort".

Daarom lekker singleplayer, geen gezeur en gehuil.

En daarom ook om de zoveel maanden een Lan-Party met vrienden, bij elkaar zitten in een kantoorpand en als squad online gamen. chinees bestellen slap ouwehoeren en gamen met goed gezelschap.

[ Voor 35% gewijzigd door Sniffels op 14-02-2018 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-06 13:41
Sniffels schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 10:28:
herkenbaar, de community is gewoon gaar geworden. Soms heb je nog wel pareltjes dat mensen communiceren of samenwerken en zelfs bedanken na een game. maar dat zullen vast oudere games zijn zoals ik die nog weten hoe het "hoort".

Daarom lekker singleplayer, geen gezeur en gehuil.
Ligt er ook aan hoe je online speelt, Counter Strike stond altijd al bekend om z'n ontzettend slechte community. Nog nooit zoveel gescheld op me af gekregen als tijdens een public potje CS.

Ingame voice uitschakelen, private ventrilo servers en ipv public games via IRC mix-teams samenstellen en het niveau neemt gigantisch toe. Echt serieus leuke contacten gehad in de jaren dat ik dat spel gespeeld heb.

Zonde eigenlijk dat zulke contacten compleet verwaterd zijn, want ik had met die gasten soms meer contact dan met klasgenoten die ik nu nog wel regelmatig zie/spreek.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Merk bij Monster Hunter World nu dat het ook wel leuk gaat en niet alleen met bekenden of mensen van Tweakers. Ook veel Randoms die gewoon bedanken of een normaal gesprek kunnen voeren.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tsurany schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 10:19:
Ik vermaak mij prima met PUBG, een goede shooter in teamverband waarbij je geen progressie hebt. Een paar weken niet spelen betekent niet dat je opeens achter loopt en allerlei perks of unlocks mist.
Daarnaast single player games zoals Divinity Original Sin, Total War serie en nu Kingdom Come Deliverance. Merk dat single player mij beter bevalt dan de zoveelste shooter waarbij je weer keihard moet levellen en moet unlocken. Zo heb ik Battlefield 1 fanatiek gespeeld maar de laatste DLC's niet eens aangeraakt, het trekt mij niet meer.
Super dan moet ik PUBG maar eens checken, hoe is dat forthnite? ziet er ok wel interessant uit tenzame met gebouwen make etc, dat zou mischien een leuk spel voor samenwerken/guild zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Tsurany schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 10:19:
BF1 ook al een tijdje niet aangeraakt, maar dat heeft voor mij meer met de setting te maken, ik had toch liever een moderne setting. BF4 heeft ook een unlock systeem, maar ik heb daar nooit het idee gehad (na de eerste 5 uur) dat ik achter liep omdat ik unlocks miste. Ja je hebt daar unlocks, maar je hebt zo een paar basis wapens vrijgespeeld die prima voldoen tot het einde der tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Anoniem: 57942 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 10:40:
[...]

Super dan moet ik PUBG maar eens checken, hoe is dat forthnite? ziet er ok wel interessant uit tenzame met gebouwen make etc, dat zou mischien een leuk spel voor samenwerken/guild zijn.
Fortnite zelf nooit gespeeld maar hoor er positieve verhalen over. PUBG is het leukste met een groepje spelers, al kan je in solo modus ook veel plezier hebben. Zie het PUBG topic voor meer informatie :)
Sissors schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 10:52:
[...]

BF1 ook al een tijdje niet aangeraakt, maar dat heeft voor mij meer met de setting te maken, ik had toch liever een moderne setting. BF4 heeft ook een unlock systeem, maar ik heb daar nooit het idee gehad (na de eerste 5 uur) dat ik achter liep omdat ik unlocks miste. Ja je hebt daar unlocks, maar je hebt zo een paar basis wapens vrijgespeeld die prima voldoen tot het einde der tijden.
Het hangt er vooral af hoe sterk de wapens zijn. In BF4 waren bepaalde wapens ook wel erg sterk in bepaalde situaties, die vrij spelen scheelde toch in de winkans. En dat merk ik in BF1 ook, bepaalde unlockable wapens zijn een stukje sterker dan de starter wapens.
Ik mis zelf de tijd van BF2 waarbij je per faction gewoon de default wapens had en dan een enkele unlock als afwisseling. Nu is alles progression based.

[ Voor 47% gewijzigd door Tsurany op 14-02-2018 11:00 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-06 14:29
Herkenbaar. Ik mis die tijd soms wel, ook al ben ik 30 :).

Vroeger werd er ook veel op het "sociale" gedrukt, denk aan:

World of warcraft: Je was verplicht om een team samen te stellen, dus zoeken, contact opnemen, de tijd ervoor nemen en samen werken om je doel te bereiken.
Counter strike: Je was verplicht om een team samen te stellen, mIRC(gathering) of team zoeken en sociaal zijn.

Tegenwoordig: Een klik, zoek andere mensen en dat was het, vrijwel geen samenspel, geen communicatie, niks gewoon anti-sociaal. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-06 09:18
rafler schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 11:04:
Herkenbaar. Ik mis die tijd soms wel, ook al ben ik 30 :).

Vroeger werd er ook veel op het "sociale" gedrukt, denk aan:

World of warcraft: Je was verplicht om een team samen te stellen, dus zoeken, contact opnemen, de tijd ervoor nemen en samen werken om je doel te bereiken.
Counter strike: Je was verplicht om een team samen te stellen, mIRC(gathering) of team zoeken en sociaal zijn.

Tegenwoordig: Een klik, zoek andere mensen en dat was het, vrijwel geen samenspel, geen communicatie, niks gewoon anti-sociaal. 8)7
Vooral bij WoW goed te merken. In Vanilla moest je echt mensen bij elkaar zoeken om een eea level te halen.
Afgelopen jaar weer eens paar weken gespeeld en dat hoeft dus niet meer. Heb in al die tijd amper met maar iemand gesproken of hoefde samen te werken.
Echt jammer want ik heb genoten van WoW en had echt een band met de mensen waarmee je vaak speelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-06 15:58
Herkenbaar dit. Vroegah speelde ik counter-strike, daarna Source en was heel actief in de gaming community. had zelfs een eigen clan en was leider daarvan en deed mee met toernooien.

Maar ook mijn zin was van het 1 op het andere moment afgenomen, de zin om te gamen was ineens een stuk minder en op het moment van schrijven game ik vrijwel niet meer.

het is iets waar je mee moet leren leven, de interesse van een persoon kan zo ineens anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensacola
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:28
Heel herkenbaar.
Ik game ook al 20 jaar, vroeger nog op LAN-parties en daarna online met UT99 en consorten.
De vaste kliek is wel online blijven gamen, maar tegenwoordig spelen we Project Cars 2, TF2, Need for Speed en incidenteel UT3.
'Solo' speelde ik World of Tanks, War Thunder en Heroes and Generals maar door de herkenbare opmerkingen van n00b of cheatorz ben ik hier maar mee gestopt en hou ik het bij onze vaste maandagavond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
geen zin meer in gaming...lijkt mij stug. ik zou gewoon is wat andere genres gaan opzoeken want lijkt erop dat je veel naar dezelfde games kijkt.

en als je gaming dan echt niks meer vind, zoek een andere hobby...Waarom zou je hier een topic over maken eigelijk?

iedereen zou zelf moeten kunnen uitvogelen wat je leuk vindt als hobby..en daarnaast ga jij er vanuit dat de community (online) zo is zoals jij graag zou willen. Als je iets niet moet verwachten is dat het wel.
want het komt op mij over als: de mensen die ik online spreek zijn niet zo gezellig als ik zou willen...tja dat is voor iedereen anders.

als ik jou was, zou ik mijn verwachtingen bijstellen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-05 23:07
Het is al eerder genoemd, maar overstappen naar bordspellen (al dan niet volledig) heeft mij veel goeds gebracht. Ik heb hierdoor een mooie vriendengroep opgebouwd in de buurt waar ik heen ben verhuisd. We gaan eens per jaar met 8-10 man een weekendje naar een huisje ergens in het land om ons 4 dagen op te sluiten om bordspellen te spelen. Heel gezellig. Ook gaan we in oktober naar Spiel in Essen, grootste bordspellenbeurs ter wereld.

Zo nu en dan speel ik met sommigen van hen ook games online. Zoals Rocket League en Fortnite. Of we gaan bij elkaar langs om onze Zelda voortang op de Switch te bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Laatst online: 20-06 12:13
Anoniem: 57942 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 10:40:
[...]

PUBG is eigenlijk niet zo'n goed voorbeeld omdat de community, mijns inziens, daar ook redelijk klote is.
Ook voor PUBG geld dat je dat met een vast clubje moet spelen. Ga je met randoms spelen, dan is de teamplay net zo ruk als bij elk ander willekeurig spel.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Anoniem: 57942 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 06:02:
Ik heb al een tijd geen energie en zin in gaming. Het is voornamelijk online gaming.
Ben actief sinds counterstrike 1.3 met online gaming.

Voor mij zijn dit de voornaamste oorzaken:

1: geen vrijheid voor prive/ LAN of kleine pub servers meer. veel games hebben alleen nog maa offical servers.
Dit stoort mij enorm, want geen customizations/ geen spel regels die bij jou passen. Het spelen op pub servers met millenials is niet te doen meer voor me.

2: weinig leuke games die mij aanspreken die ook daadwerkelijk een groot genoeg community hebben en volle servers trekken. (simpele shooters zoals DODS, days at war) alles heeft tegenwoordig een ranking + leveling and achievements systeem.... ik heb hier geen behoefte aan. ik will geen wapens etc unlocken. ik haat perks.

3: online community is compleet verandered, ik vind het echt niet tof meer om met andere mensen te spelen. totaal niet sociaal, weinig leuke ingame gespreken etc.

4: indy gamers leken hoopvol maar de meeste laten hun projectjes doodbloeden en dan zit ik weer met alweer een nieuwe steam game waar de servers allemaal dood van zijn.

Zijn er andere mensen hier die ook in een vergelijkbaar bootje zitten?
Als een alternatief ben ik weer dagelijks in de skatepark te vinden, lekker buiten spelen en park en street skaten.

Mogelijke terugkomst (VR chatrooms/ VR Second life achtig iets) of mischien een ARK survival evolved type of game en dan gewoon een zelf een server hosten. Ik hou van communicatie en interactie ingame. Lekker ouderwets lullen. en natuurlijk WOW classic, daar kom ik wel voor terug want daar zal het weer meer on communicatie gaan draaien tussen mensen.
Ik zou eens naar rainbow six siege kijken. Kwestie van een zak geld open trekken en je hebt direct alle operators. Of toch meegaan met je tijd en alles verdienen door te spelen. Je kunt zowel casual als ranked spelen en de achterliggende servers zijn dedicated. Eigenlijk 24 uur per dag wel binnen een minuut een match, dus spelers genoeg.

Er is een free weekend. Standard edition niet aan beginnen.

Moment dat gamen mij minder boeit koop ik meestal nieuwe hardware. Dat blijft altijd razend interessant. Op het moment dat al je spellen dan weer heerlijk lopen is er vaak wel weer een opleving.

[ Voor 5% gewijzigd door sdk1985 op 14-02-2018 16:48 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-06 18:27
Onlangs 36 geworden en heb dat idee totaal niet. Ja de communities zijn misschien wat meer toxic maar dat heb je overal. Misschien is het tijd voor een andere hobby als je er geen plezier meer aan beleefd :)

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Sn3gG3l schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 16:57:
Onlangs 36 geworden en heb dat idee totaal niet. Ja de communities zijn misschien wat meer toxic maar dat heb je overal. Misschien is het tijd voor een andere hobby als je er geen plezier meer aan beleefd :)
Dit. Ik snap het topic niet zo goed? Lijkt me dat ik ook geen topic hoef aan te maken omdat mijn interesse in drones over is? Interesses komen en gaan nogal.

Momenteel vermaak ik me weer prima met gamen. Welke game dit is kan per dag verschillen, en soms kan het me allemaal niet boeien.

[ Voor 12% gewijzigd door Ebayzo op 14-02-2018 17:01 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:40

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Herkenbaar maar zoals eerder gezegd, naarmate je ouder wordt kunnen interesses veranderen. C'est la vie...

Tegenwoordig doe ik meer aan d&d en ik vind dat een stuk leuker dan de meeste spellen. Overigens heb ik parels zoals de Witcher wel stuk gespeeld.

[ Voor 41% gewijzigd door RoamingZombie op 14-02-2018 19:13 ]

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Ik heb na BF2 geen spel meer aangeraakt, dat was 2004 of 2005. Tot pubg vorig jaar maart uitkwam, speelde t bij mn broertje en was verkocht. Tot december non stop gespeeld, volgens mij 700 uur in ofzo haha. Tot december, opeens geen zin meer. Geen spel meer aangeraakt, nu weer met andere hobbies bezig.

Kwam vooral omdat ik altijd anti Steam was, kan me de heissa in 2003 nog goed herinneren toen CS 1.6 uitkwam en ze je gingen verplichten om Steam te gaan gebruiken. Wat een gevloek toen door iedereen. Wie kent deze look nu niet:

Afbeeldingslocatie: https://img.memecdn.com/how-steam-looked-like-at-2003_o_2908771.jpg

maar tis nu een prima platform eigenlijk, had ik misschien eerder moeten inzien haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

@sugarlee89 ach in het begin was Steam ook niets natuurlijk. Kracht kwam pas bij breedband verbindingen. Niks prettiger nu dan al je 100+ spellen op een rij te hebben en binnen een paar minuten te installeren om vervolgens weer te verwijderen :')

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

Dat hele online gamen heb ik nooit leuk gevonden, ik ben ook geen die hard gamer, maar een beetje door gta crossen vond ik altijd leuk.
Er zijn maar een paar moderne games die ik leuk vind, en dan alleen single player. Maar ik speel wel steeds meer oudere games op pc en consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Core2016
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12-11-2021
Ik game ook helemaal niet meer. Echt tijd vergooien vind ik dat. Na 10 min denken waar ik in godsnaam mee bezig ben. Alhoewel dat VR gamen me wel wat lijkt. Alleen is de instap zo prijzig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Core2016 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 20:12:
Ik game ook helemaal niet meer. Echt tijd vergooien vind ik dat. Na 10 min denken waar ik in godsnaam mee bezig ben. Alhoewel dat VR gamen me wel wat lijkt. Alleen is de instap zo prijzig.
Waarom tijd vergooien?
Het is ontspanning, net als in de kroeg zitten en bier drinken of tv kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peschinl
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-06 21:00
matty___ schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 11:34:
[...]

Vooral bij WoW goed te merken. In Vanilla moest je echt mensen bij elkaar zoeken om een eea level te halen.
Afgelopen jaar weer eens paar weken gespeeld en dat hoeft dus niet meer. Heb in al die tijd amper met maar iemand gesproken of hoefde samen te werken.
Echt jammer want ik heb genoten van WoW en had echt een band met de mensen waarmee je vaak speelde.
Dit, ook hier, begon WoW te spelen vlak nadat Burning Crusade uit kwam, en je zat op een Realm, en je reputatie bepaalde of je werd uitgenodigd voor raids en 5mans. Maar dat was iets waar je aan moest werken, het was voor mij een gedeelte van het spel, netwerken, andere players leren kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Core2016
unezra schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 20:15:
[...]

Waarom tijd vergooien?
Het is ontspanning, net als in de kroeg zitten en bier drinken of tv kijken.
Ik bedoel het ook helemaal niet vervelend. Je hebt gelijk hoor. Ik doe dat bijvoorbeeld nu met een goed boek of ergens een paper door spitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Core2016 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 20:17:
[...]
Ik bedoel het ook helemaal niet vervelend. Je hebt gelijk hoor. Ik doe dat bijvoorbeeld nu met een goed boek of ergens een paper door spitten.
:)

Ik probeer het af te wisselen. Wel moet ik zeggen dat met gamen de tijd opvallend vaak extreem snel gaat. Even een ritje ETS/ATS en je bent een uur verder. Even een potje Cities:Skylines en 8 uur later kijk je op de klok. Maar goed, met sommige boeken heb ik dat ook. Ooit "The Dive" gelezen. Na een tijdje werd het weer licht. Boek uitgelezen. In 1 nacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manuarmata
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-05 20:49
Bij mij is de zin in gamen zo een dikke 10 jaar geleden gestopt. Op een gegeven moment weigerde mijn legaal aangekochte kopie van red alert 3 nog te installeren om dat ik hem blijkbaar een keer teveel opnieuw instaleerde volgens EA. Toen is er bij mij een afkeer ontstaan voor games en die is gebleven. Als ik nog eens iets speel is het vaak een behoorlijk oud spel uit het gouden dos tijdperk (1992-1995)

• Core2016
manuarmata schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 20:39:
Bij mij is de zin in gamen zo een dikke 10 jaar geleden gestopt. Op een gegeven moment weigerde mijn legaal aangekochte kopie van red alert 3 nog te installeren om dat ik hem blijkbaar een keer teveel opnieuw instaleerde volgens EA. Toen is er bij mij een afkeer ontstaan voor games en die is gebleven. Als ik nog eens iets speel is het vaak een behoorlijk oud spel uit het gouden dos tijdperk (1992-1995)
Ik heb de legale versie. Maar ook ik heb die ervaring bij RA3. Mag het niet zeggen maar deze ook illegaal op de PC dus.
Uiteindelijk heb ik hem kunnen uitspelen op de PS3. Deze game mag nog wel eens terug komen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CT
  • Laatst online: 10:14

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Kwam tijdens een search naar iets totaal anders dit topic tegen.
Wel grappig te lezen dat (alweer) 16 jaar gelden dit probleem zich ook al presenteerde (8>
Die 'moderne' games ook :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:16

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

@ Spunker, kijk hier eens naar;

Contactadvertentie: Vaders gezocht om online te gamen

Groepje wat oudere gamers die met hetzelfde 'probleem' zaten.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Topicstarter
Dankje! na wat tips hier, ben ik fortnite begonnen te spelen met mijn zoontje.
Een ideaal spelletje voor tussendoor. Hij vind het erg leuk om samen te spelen, en het is verassend spannend, verslavend leuk spelletje.

Ik zie dat ik verre van de enige ben, er zijn 2 spellen die mij hopelijk het gaming gevoel kunnen terug brengen. Sea of Thieves ziet er erg leuk uit voor een groepje vrienden, en wow classic.

Ik denk de bottomline is het gemis van een leuke vaste gaming groep bestaande uit vrienden die samen spellen spelen. ik denk dat het sociale aspect echt het verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-06 14:53

Falastine

Think about my signature...

Dat is de leeftijd. Vanaf mijn 17e heel veel online gamen voornamelijk cs 1.5 daarna 1.6 daarna beste Shooter ooit Cod 2 WW2 . Maar hoe ouder hoe minder tijd en interesse in online gamen, ik fotografeer nu veel en vooral heel af en toe 1x in de maand dat ik online game. De nieuwste Cod leek hoopvol maar na een week je gestopt. Nu dus 30+ en van 8 uur gamen per dag naar 2 uur per maand. Ben er eerlijk gezegd wel blij mee.

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toorts
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-06 10:14
Anoniem: 57942 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 06:02:

Misschien is Battalion 1944 wat voor je, een game geïnspireerd door oldskool shooters. Momenteel in early acces (lees: open beta) die nu al community servers heeft (met eigen "spelregels") en waar modding en lan functionaliteiten zullen worden toegevoegd.

Ik denk dat de online community inderdaad veranderd is, je komt maar weinig "sociale mensen" tegen in public games. Dit is echter makkelijk te omzeilen door een kijkje bij verschillende guilds/clans/teams/communitys te nemen. (voor B44 is vanuit tweakers bijv. een discord server opgezet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 936443

Okey...

Stel je in je verstand voor, alles waar je om geeft, als bollen waarvan de grootte reflecteerd hoe belangrijk het voor je is, zowel positief als negatief, om bij stil te staan.

Hoe groter er 1 is hoe meer je leven door aangetrokken wordt en er als het ware omheen draait.

Het komt voor dat er een aantal in elkaar overlopen en een nieuw verbindend bolwerk vormt maar het kan ook dat anderen elkaar afstoten en ze oplossen.

Je kunt je voorstellen dat wanneer één zo'n bol waar veel anderen in bepaalde mate omheem draaien, krimpt/oplost, de anderen relatief daar aan uit hun baan kunnen bewegen en in contrast ineens een stuk significanter doen schijnen en in opmerking/opspraak komen.

Het is vanzelfsprekend dat zulke veranderingen, conflicten en oplossingen, gaan voorkomen.
Sterker zelfs, het wordt steeds volatieler door nieuwe ontdekkingen die we als mens doen en producten die ons aangeprezen worden als grootste godheden om onze levens rond te laten draaien.
Je ziet vaak terug in oudere mensen dat ze ofwel heel onschuldig en naief zijn, met eenvoudige bollen of opmerkelijk cynisch en 'waardeloos' tot overdreven negatief over veel in verdeeldheid.
Tot dementie aan toe doordat het waarderingsstelsel zelf gebroken is en daarmee het aandachtsvermogen meer en meer verdwijnt.
'Nostalgie', het gevoel dat oudere zaken goed zijn om op te bouwen of om 'op te leven' neemt niet weg dat het degenspel van conflict ze niet ook weg neemt.

Het is dus goed om bewust stil te staan bij wat je waarom vind en om een gezond enwerkend geheel te bewaren. Overconsumeren tot iets je de hals uit hangt is misschien niet altijd verstandig en kleine 'saaie' goedheden misschien juist.

Als wij dat niet voor onszelf doen dan doen slimmere mensen die niet veel om jou geven het wel voor je.

In plaats van bollen/planeten kun je ook denken in termen als bomen, onkruid en tuinieren, zaaien.
Als je het niet over symptomen maar de daadwerkelijke materie wilt hebben.

Mijn vrouw lang is psychologe geweest maar we richten ons beiden op belangrijkere concrete toegepaste geestelijke zaken vandaag de dag.
Doe er ieders voordeel mee.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 936443 op 20-02-2018 12:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -=Sentinel=-
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-06 00:56

-=Sentinel=-

*zucht...*

Pazo schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 08:26:
Ik denk dat je interesses veranderen. Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik heb in mijn studententijd bij wijze van spreken dag en nacht gegamed. Ik zat in een clan (Dutch Power Clan), met als spel Desert Combat (mod van Battefield 1942). Geweldige tijd. Meetings, trainingen, clanwars, tot in de late uurtjes door en dan gek vinden dat je het de volgende dag tijdens college zo zwaar had :o

Maar ben nu 31. Heb een gezin, en game heus nog wel eens, maar dan alleen single player. Een tijdje nog Battlefield 4 MP gedaan, maar nu eigenlijk ook niet meer. Multiplayer interesseert me niet meer. En dat terwijl ik vroeger niet weg te slaan was op de online servers. Behoeften en interesses veranderen. Niets mis mee, zolang jij je er maar lekker bij voelt :)
Heb 'vroeger' ook in Dutch clan gespeelt. Weet niet of het dezelfde clan is geweest, maar was ook in het Battlefield 1942 Desert Combat tijdperk geweest. Heb enkele weken nog Battlefield 1942 met Desert Combat weer werkend gekregen op Windows 10 met online multiplayer. Het is aardig rustig, maar toch weer leuk. Zal er nu ook geen uren meer insteken (een keer een avondje).
Brings back memories.. :>

Ashes to ashes, dust to dust... Rest in peace dear AMD 1800+... MAAR IK HEB NU WEL EEN MOOIE SLEUTELHANGER!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:02

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Hmm... Ik dacht dat ik mijn reactie geplaatst had maar blijkbaar is er iets fout gegaan.. anyway..

Zelf heb ik een sinds anderhalf jaar een gezinnetje.
Waar ik tijdens mijn studie zoveel gamede als dat ik vrije tijd had, heb ik sinds een vaste baan alleen nog wat uurtjes in de avond tijd. Sinds mijn dochtertje er is, game ik ook in de avonduren wat minder. Voor mij is gamen eigenlijk juist een veel socialere activiteit geworden. Momenteel speel ik PUBG en COD samen met vrienden, en eigenlijk game ik überhaupt alleen als er nog wat vrienden online zijn. Het voelt dan meer aan als een chill avond met vrienden dan dat we diehard aan het gamen zijn. Hierdoor speel ik dan ook eigenlijk geen singleplayer games meer.

We hebben met diezelfde vriendengroep ook een tijd Heroes of the storm gespeeld, maar om het een beetje leuk te houden moet je er eigenlijk te veel tijd in steken. Een potje Pubg of zoals hierboven al benoemd, Fortnite kun je in principe altijd doen.

Misschien is het een optie om wat vrienden of een vast clubje mensen te zoeken waarmee je kunt gamen. Een man of tien bij elkaar zoeken waarvan je weet dat ze vaak op dezelfde tijd spelen als jou. Hoop dat je er iets aan hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Grappig om te zien dat er toch heel wat reacties los komen met dezelfde strekking.

Val wellicht in herhaling, maar ook hier vanaf de NES tot aan de PS2 rustig 4 a 5 uur per dag gegamed. Tot het op een dag over was. Denk toen 1,5 jaar lang met andere zaken bezig geweest totdat GTA IV uitkwam en de riedel van voor af aan begon :). Na het uitspelen van die game alles verkocht en toen begon de knipperlicht relatie met gamen :). Wii gekocht, verkocht, PS3 gekocht, verkocht, Xbox One gekocht, verkocht, Xbox One S gekocht, verkocht. Niets kon langer dan 2 maanden m'n aandacht vasthouden.

Dat je ouder wordt en full-time gaat werken speelt een belangrijke rol. Maar ik merk ook dat games steeds complexer en grootster worden waardoor 'even' instappen er niet meer bij is. Deze week ontdekte ik Parsec, dienst om tijdelijk een dikke game-pc te huren. Qua opzet past dat perfect, je betaal een relatief klein bedrag voor de huur en betaalt niks als je je virtuele machine weer verwijderd. Maar na het opstarten van Planet Coaster dacht ik, tja waarom ga ik een virtueel park zitten bouwen en waar moet ik beginnen. Dat gevoel werd nog erger toen ik Euro Truck Simulator opstartte :).

Vreemd genoeg heb ik jarenlang gamen als ontspanning ervaren. Maar inmiddels voelt het als iets nutteloos. Voor mij althans. Recent ook SWTOR nog even opgestart, maar ik irriteer me na een uur al aan de enorme grind als basis in de gameplay dat ik daar geen energie meer uithaal. Het verhaal houdt me dan nog nieuwsgierig, maar ik denk dan, waarom niet een goed boek lezen? Ik merk ook dat lezen mij nu meer ontspant omdat het ik mij minder inspan. Gamen is toch in veel gevallen goed je aandacht erbij houden en dat doe ik al 8 uur per dag voor de baas :).

Helaas is gamen tegenwoordig voor mij een energie slurper die meer kost dan oplevert. Ontspannen doe ik nu doordeweeks met Netflix, lezen en sporten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06 00:06

PcDealer

HP ftw \o/

Ik speel in een clan World of Warships. Min of meer spelen wanneer ik wil en kan. Als ik wil en er genoeg animo is, kan ik in een division (max 3 personen) of Ranked (1 persoons competatief), Operation (7 randoms versus bots) of Clan Battles (7 persoons clan versus clan).

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 78577

35 hier, en ik game nog altijd even graag, maar ben het wel sneller beu... Waar ik als tiener/jonge twintiger makkelijk een hele zondag van wakker worden tot slapengaan vrijwel non-stop kon gamen, ben ik het na een paar uurtjes echt wel beu nu...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-06 13:24
Anoniem: 78577 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 09:44:
35 hier, en ik game nog altijd even graag, maar ben het wel sneller beu... Waar ik als tiener/jonge twintiger makkelijk een hele zondag van wakker worden tot slapengaan vrijwel non-stop kon gamen, ben ik het na een paar uurtjes echt wel beu nu...
Toch niet zo gek? Dingen te doen, plekken te gaan :)

Wat bij mij helpt is een eigen voice servertje met vrienden.
Of PUBG in squad met tweakers op Discord. Allemaal leuk.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Laatst online: 09:59

KipCurreh

Nightcrawler

Hahaha die groene overlay van de eerste steam versies was toch echt spuuglelijk :)

Is het niet gewoon tijd -en leeftijdsgebonden dat TS 'problemen' begint te ondervinden ?
Je wordt vanzelf een beetje ouder, interesses en gezinsleven komen volledig anders te liggen.. Ook het hele gaming gebeuren verandert gewoon, met twitch, lootboxes, etc ;)
Het is gewoon al een heel andere community geworden als 10 jaar geleden

Misschien is ARMA3 iets ? Hier zijn de clans/communities toch vaak wat ouder of volwassener imho.
77th JSOC was echt een heel leuke clan om in te zitten

Zelf speel ik nu ook gewoon meer Singleplayer games, en soms eens wat multi met vrienden..
Voor meer heb ik eigenlijk de tijd niet meer voor, en interesseert het mij ook niet echt zo veel meer.. Voornamelijk de fun factor komt naar boven met de leeftijd in mijn geval 8)

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Pagina: 1