Moderne Games houden je aandacht niet vast?

Pagina: 1
Acties:
  • 370 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-06 14:11
Vroeger speelde ik nog wel eens een game die je echt pakte (zoals colonization bijvoorbeeld, of stunts, recent nog diablo 2), maar tegenwoordig kan een nieuwe game me maar een beperkte tijd boeien. Dit is ook een van de redenen waarom ik bijna geen games meer koop (maar dat terzijde). Ik ben geen FPS fan, en ook geen hardcore gamer, maar toch vond ik het raar dat bijvoorbeeld Warcraft 3 (weekje), Need 4 speed Porsche Unleased (3 weekjes inclusief multiplayer) mij niet zo erg pakten.

Waar het mij aan schort in nieuwe games is namelijk het gevoel dat er meer in de game is dan dat er lijkt. Dit zal ik even uitleggen, bijvoorbeeld space-economy spellen zoals privateer of bij space RTS spellen (deze hebben meestal meer dan 2 rassen) heb je niet snel het gevoel dat 'dit het is'. Bij warcraft 3 bijvoorbeeld krijg je wel steeds meer campagnes met iets andere tegenstanders, maar elke keer een basis opbouwen en aanvallen gaat toch te snel vervelen. (tenminste bij mij, ik ben dus ook niet toegekomen aan geraffineerde strategieën ontwikkelen). Zodra ik de grenzen van het spel kent en er ik de volgende drie levels niet verrast wordt met een omslag is de lol eraf.

Nu vraag ik me dus af of ik de enige ben? Waarschijnlijk wordt je gewoon ouder en moet je games meer zien als "even snel potje tekken", maar aangezien je voor pc games echt moet gaan zitten valt die optie ook af. Dan blijft dus over: meer verassing in de spelomgeving, of minder grenzen. Dit kan je bereiken met een sterker plot/verhaal structuur waardoor je verrast en gepakt wordt en het verhaal niet de missies aan elkaar plakken maar andersom.

Maarja nu heb ik wel even genoeg getypt, ik vraag me dus af: Vind jij ook dat de hedendaagse games te voorspelbaar zijn en niet meer verassen zoals vroeger? En daarnaast: Denk je dat de oorzaak is dat de gameontwikkelaars teveel het oude idee recyclen, terwijl de gamer van te voren al weet wat mogelijk is en wat niet mogelijk is?

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Tis wel zo dat er nu veel games zijn die snel vervelen, maar er zijn ook nog wel toppers hoor.
OK toen ik nog op m'n mega-drive speelde zat ik weken lang met een game, maar die had ik dan ook allemaal legaal en wilde het helemaal uitspelen, omdat je niet zomaar elke week een nieuwe game kon kopen. Dat was veel te duur voor een jongetje van 6 jaar of zo. Ook m'n ouders hadden daar geen zin in.
Zo heb ik alle delen van Sonic en Bubsy uitgespeeld (ook omdat ik van platformgames houdt (zoals iedereen :P ))
Nu speel ik op de PC eigenlijk alleen nog maar toppers, maar daar is de replay ook snel van verdwenen, maar dat had ik vroeger ook al. Bijvoorbeeld Duke3d, een topspel en ook wel leuk, maar heb het niet meer dan 2 weekjes gespeeld.
Carmageddon daarentegen wel.
Ook speel ik regelmatig Q3 en UT (2003 draait niet echt op m'n systeem, maar ga hem binnenkort wel kopen)
Eigenlijk speel ik nu wel weer heel veel op m'n PS2, aangezien ik consoles toch leuker vind ben ik achter gekomen :P

Just my 8 cents

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
De replay value van FPSen zit natuurlijk in de mods en multiplayer, want dan is het makkelijk te verbloemen dat er geen verassing in het spel zit, die laat je dan dus over aan de menselijke tegenstanders en de community (die dan geinspireerd door de ontwikkelaar een gat opvult wat de ontikkelaar zelf ook had kunnen doen imho gezien vanuit dit beeld).

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29882

ja kijk, dat hangt natuurlijk ook van je smaak af, ik ben verschrikkelijke fan van het Warcraft genre, dus je begrijpt wel dat ik zeker een jaartje zoet ben met dit spel :)

maar uiteraard kijk ik nog met de meeste nostalgie terug naar de SNES tijd, dat waren nog eens spellen die je bezighielden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quaker
  • Laatst online: 30-11-2021
Ik speel warcraft 3 nog steeds en vind het heel leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOzh
  • Laatst online: 23-06 16:23

jOzh

Sweet dude!

Ik ben nu 21 en zo ongeveer een jaartje geleden zat ik precies met hetzelfde probleem als jij Justice. Ik denk dat het bij mij voor een groot gedeelte lag aan de adsl verbinding die ik toen net had. Echt elk spel dat ik kon vinden haalde ik binnen, speelde ik een half uurtje en ging weer verder met de volgende. Op die manier kom je ook totaal niet "in" een spel. Op een gegeven moment kwam ik erachter dat ik het downloaden nog leuker vond dan het spelen zelf.
Toen een GameCube gekocht en sindsdien game ik weer een stuk meer. Ook op de pc, spellen als Warcraft 3, UT 2003 speel ik vrij veel terwijl ik zeker weet dat ik een jaar geleden na een uur weer met een ander spel bezig zou zijn. Misschien is het gewoon een fase...

Grab shell dude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:36
Ik herken het wel, er zijn maar weinig spellen die mijn aandacht lang vast kunnen houden. Ik vind het daarom geen minpunt als een spel kort is, dan speel ik het tenminste uit (b.v. MGS2).

Er zijn er echter waar ik toch steeds bij blijf terugkomen. GT3, CivII, Half Life.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Mja, ik heb nou es Call to Power II uit de budget bak gehaal voor een paar euros, en das dan weer een spel waar heel veel inzit :) Maar die fps-en zijn ook niet zo mijn ding :/

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29882

Quaker schreef op 20 oktober 2002 @ 17:28:
Ik speel warcraft 3 nog steeds en vind het heel leuk
daar hebben wij dus nix aan, het is wel de bedoeling dat je het onderbouwt hoe en waarom :)

ben je fan van het genre?
val je op orcs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-06 22:07
er zijn idd maar erg weinig moderne games die mn aandacht erg lang vasthouden...
en ik koop best veel games..
diablo2, Syberia, max payne, Hitman 2, Morrowind
dat zijn games waar ik echt ff voor ga zitten en lang mee bezig ben/was

games als UT2k3 enzo speel ik ook vak mar das meestal maar ff een klein potje..
ik hoop echt dat er binnenkort weer goede adventures alla Syberia komen.. die speel ik tenminste echt uit..

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45898

ja, ik ben veel sneller verveeld aan spellen dan vroeger, ff een voorbeeld, MOH:AA speelde ik tijdje en daarna klaar nooit mer gedaan maar spelle van vroeger zoals duke nukem 1 enzow voor op de 286 speel ik nu nog bij me oma en is superkicke of commander keen enzow.

neej ikkuh is tegenwoordig sneller uitgekeken op spellen, misschien licht het aan me leeftijd misschien aan de spellen ik weet het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
Anoniem: 45898 schreef op 20 oktober 2002 @ 18:58:
ja, ik ben veel sneller verveeld aan spellen dan vroeger, ff een voorbeeld, MOH:AA speelde ik tijdje en daarna klaar nooit mer gedaan maar spelle van vroeger zoals duke nukem 1 enzow voor op de 286 speel ik nu nog bij me oma en is superkicke of commander keen enzow.

neej ikkuh is tegenwoordig sneller uitgekeken op spellen, misschien licht het aan me leeftijd misschien aan de spellen ik weet het niet
leeftijd denk ik minder (ik = 19). want er zijn nog echt wel games die mij boeien..
Rollercoaster tycoon bijvoorbeeld.. (binnenkort deel 2 ff kopen), NOLF (2)
die games speel ik echt wel uit, puur omdat ze lekker spelen en niet snel saai worden.. het ligt echt aan de games..
komt denk ik omdat zoals al gezecht werd alles tegenwoordig FPS is. elke game die uitkomt moet je dingen/mensen/aliens afknallen.. al dan niet online.
tis niet orrigineel meer.

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-06 14:13
ben met met Lord_Mithril eens, alles lijkt op elkaar, alles is multiplayer (overdreven, maar merendeel wel).

Software bedrijven doen minder hun best lijkt 't om een fatsoendelijke single-player game in elkaar te zetten, beetje levels mappen, modeltjes met wapens erin, en voilá, weer een game geboren. Uitzonderingen als Morrowind, NOLF2 nagelaten.

"Don't fix it, if it ain't broken" wordt ook veel gebruikt laatste jaren, het is tegenwoordig nog moeilijk een game te noemen die niet een vervolg/remake van een oude game is...

tis niet orrigineel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63800

Het is inderdaad zo dat er tegenwoordig weinig games uitkomen die echt lang je aandacht vasthouden.
Ben daarom blij dat ik nog een p1 heb staan en een 486 66mhz zodat ik al die ouwe games kan spelen wat tegenwoordig vrijwel abandonware is en mijn kast ligt ook nog vol met die grote kartonnen dozen...

Binnenkort komt er hoop ik wel weer een game die mij en misschien meer een langere tijd tegen kunnen houden. Splinter cell, maar ben bang dat het spel grotendeels weer belangrijk is voor de graphics en niet de lange gameplay..

Oftewel 8 uurtjes spelen de kast in en weer 50 euro armer )-:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02-2023

DenniZ

Warrior - Warlock

Volgens mij komt dat gewoon omdat je nu ouder bent... :O :Z

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvEn
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-06 20:35

SvEn

a.k.a sv3nrg

verassen doet het je idd niet , je hebt bijvoorbeeld de introductie van RTCW , weer zo'n oorlogs spelletje zoals MOHAA enzo , je kijkt even naar de special effects en dan kom je op een punt waar je neit verder kan en dan boeit je het niet zo veel meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
ThrillSeeka schreef op 20 oktober 2002 @ 20:55:
Volgens mij komt dat gewoon omdat je nu ouder bent... :O :Z
Dat zou in principe geen reden kunnen zijn. Alleen indirect. Bedoel je dan dat je uitgekeken raakt op games (zo ja, waarom?)? Omdat je alles al een keer gezien hebt? (dan is er dus een hele grote markt die niet bedient wordt en waar veel geld valt te verdienen) Omdat je wereldbeeld groter is? (dan zouden er betere online multiplayer games gemaakt kunnen worden) Omdat je geen tijd hebt? (dan zouden console games je meer moeten trekken)

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfNoAvail
  • Laatst online: 20-06 16:20

OfNoAvail

Beter een half gezegde...

Sommige games pakken je gewoon en die speel ik dan ook een langere tijd. Het probleem van pakkende games op dit moment is dat ze te kort zijn (bijvoorbeeld MoHAA).

Wanneer ik een spel met speel dat me ook echt interreseert dan houdt dat in dat ik daar zeker een week of 2 mee bezig ben, maar als zo'n spel al kort is wordt het steeds moeilijker om de 2 weken te halen.

Sommige spellen die me pakken hebben ook een hoog replay gehalte. Ik noem bijvoorbeeld THPS (welk deel dan ook). Dit spel vond (en vind) ik geweldig en speel het dan veel en vaak. "Gewoon, zomaar ff spelen" zeg maar. In dat soort spellen "zit" je dan niet echt, maar omdat ze gewoon leuk zijn speel je ze toch vaker. Dit soort spellen komen de laatste tijd niet zo veel meer uit... En het zijn volgens mij deze spellen die iedereen mist. Het moet er precies tussen in zitten, niet te diep, maar ook niet te oppevlakkig.

Het gelul dat de graphics tegenwoordig steeds meer een rol gaan spelen ben ik het niet helemaal mee eens. Het is wel zo dat graphics een belangrijke rol spelen (belangrijker dan in de tijd van NES/SNES/MS/MD enz...) maar het is niet zo dat er meer gericht wordt op top graphics dan op inhoud. Die inhoud is er dan vaak al per definitie niet (maar dan vaak ook geen replay waarde, en da's nou jammer).

Nu heb ik geen zin meer om te typen... het is een soort van spelletje dit forum... trouwens de graphics zijn niet van hoogstaand niveau, toch een beetje jammer ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45287

jOzh schreef op 20 oktober 2002 @ 17:31:
Ik ben nu 21 en zo ongeveer een jaartje geleden zat ik precies met hetzelfde probleem als jij Justice. Ik denk dat het bij mij voor een groot gedeelte lag aan de adsl verbinding die ik toen net had. Echt elk spel dat ik kon vinden haalde ik binnen, speelde ik een half uurtje en ging weer verder met de volgende. Op die manier kom je ook totaal niet "in" een spel. Op een gegeven moment kwam ik erachter dat ik het downloaden nog leuker vond dan het spelen zelf.
Toen een GameCube gekocht en sindsdien game ik weer een stuk meer. Ook op de pc, spellen als Warcraft 3, UT 2003 speel ik vrij veel terwijl ik zeker weet dat ik een jaar geleden na een uur weer met een ander spel bezig zou zijn. Misschien is het gewoon een fase...
Damn dit is nu precies mijn probleem _/-\o_
Maybe toch maar die cube kopen dan :?
en koop jij alles nu weer orgineel dan ?,want bij mij is het er nu ook ingeslopen dat ik geen spel meer vertrouw op de pc door al die bugs en meer van die minpunten :?
tvalt me ook wel op dat sinds ik meer dan 10000 roms op mijn pc heb staan ik er geen 1 speel,omdat ik het te druk met checken heb .

dan nog zoiets stoms ...ik speel vaak geen spel ,omdat ik de volgende al aan het downloaden ben of een film of een cd ,want dan draait het niet zo vlotjes meer .

damn hoelang duurt zo,n periode ?!

Ik ga het gewoon proberen ,want volgens mij is het echt de overvloed die het echte gamersgevoel killed .
Hoe kan iets orgineel zijn als je 20 verschillende games per maand checkt 8)7
Ik liep eral een tijdje mee ,maar ik denk dat ik allen nog maar toppertjes ga spelen vanaf nu .
als ik de downloadverslaving maar van me af kan schoppen dan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Laatst online: 20:19
Volgens mij komt dat gewoon omdat vroeger spellen nog "nieuw" waren. Nu wordt je er gewoon niet zo enthausjast (hoe schijf je dat :?) over.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:34
enthousiast ;)

Ik ben het eens met de topicstarter...De oorzaak ligt volgens mij bij het groot aantal topgames wat tegelijkertijd uitkomt...Zo weet je niet welke spel je moet spelen, en heb je na 1 weekje genoeg en wil je graag iets anders proberen...Ik dacht bijvoorbeeld dat Morrowind bij maanden lang kon boeien, ik ben ook erg ver gekomen in het spel maar nadat ik een paar andere spellen heb gespeeld, keek ik niet meer terug naar Morrowind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
Precies hetzelfde Hi-Sintar, ook met Morrowind. Supergaaf spel, speel je helemaal door, strubbeling na strubbeling in het begin, oneindige vrijheid, totdat je even geen nieuwe wapens meer tegenkomt, in quest 7 zit en al gelezen hebt hoe het afloopt, de map vrijwel bekend is, en je karakter te makkelijk. Denk ik: begin overnieuw, alles moeilijk doen, maar bij het eerste probleem ontbrak gewoon al de interesse omdat ik kon voorspellen wat de volgende week me te wachten stond.
en koop jij alles nu weer orgineel dan ?,want bij mij is het er nu ook ingeslopen dat ik geen spel meer vertrouw op de pc door al die bugs en meer van die minpunten
Inderdaad heb ik dit ook, echt vreemd. Het begon bij Fifa 2001 ofzo denk ik, nog een paar keer ingetrapt in zulke feiten, soms een erg goed spel (battle realms bijvoorbeeld) waarbij ik in multiplayer dan niet goed genoeg was :D en dan weer een overgehypte topper die niet was wat ik gedacht had..

Misschien zit het 'm wel in het overhypen, te vroeg releasen icm een spelersmentaliteit waarbij, hoe ouder je wordt, hoe makkelijker je iets anders gaat doen.(niet persé een spel dus).

Ben dus totaal geen hardcore gamer, check 3 of 4 spellen per maand ofzo, speel bijvoorbeeld nog steeds Virtual Pool3 met vrienden :) maar als je een diamantje hebt die je echt het spel binnenzuigt dan zit je toch continu te spelen (zoals morrowind in eerste instantie). Gemengde gevoelens dus.

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
  • Laatst online: 23-05 16:23
hmmm ik speel vanaf dag 1 dat renegade uit is het spel. Het is de laatste tijd wat m inder geworden door AA enzo. Maar het is nog steeds een goed spel. De grafix zijn niet zo geweldig, maar nog steeds aan kijkbaar. Ik heb ook een tijdje gehad dat ik alles downloade wat los en vast zat maar tegen woordig doe ik alleen nog maar de dingen die me echt boeien. Je moet gewoon jezelf er toezetten als het een leuk spel is het te blijven spelen en niet meer dan 4 a 5 spelen tegelijk te spelen.

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:34
Het enige spel wat mij op dit moment kan boeien is volgens mij een MMORPG spel, de voorkeur gaat dan uit naar Dark Age Of Camelot. O wat was dat spel toch fantastisch en boeiend, gewoon levende characters in het spel en niets is nep...Bij Morrowind is het dus zo dat je toch op een bepaalde moment het gevoel krijgt van "tjah het is toch allemaal computergestuurd, alles is voorgeprogrammeerd" en als je daar aan denkt wordt het spel een heel stuk minder interessant (dat is dus de AI). Bij MMORPG's heb je daar minder last van omdat je vaak de hele controle hebt over het spel, samen met andere IRL mensen...Bij mij is het verschijnsel 'ik vind dit spel niet echt boeiend na een paar dagen' pas tevoorschijn gekomen na het spelen van DAOC. Ik ga binnenkort het spel weer spelen, heb nu een creditcard tot mijn beschikking dus het moet wel goed komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOzh
  • Laatst online: 23-06 16:23

jOzh

Sweet dude!

Anoniem: 45287 schreef op 21 oktober 2002 @ 00:01:
Damn dit is nu precies mijn probleem _/-\o_
Maybe toch maar die cube kopen dan :?
en koop jij alles nu weer orgineel dan ?,want bij mij is het er nu ook ingeslopen dat ik geen spel meer vertrouw op de pc door al die bugs en meer van die minpunten :?
tvalt me ook wel op dat sinds ik meer dan 10000 roms op mijn pc heb staan ik er geen 1 speel,omdat ik het te druk met checken heb .

dan nog zoiets stoms ...ik speel vaak geen spel ,omdat ik de volgende al aan het downloaden ben of een film of een cd ,want dan draait het niet zo vlotjes meer .

damn hoelang duurt zo,n periode ?!

Ik ga het gewoon proberen ,want volgens mij is het echt de overvloed die het echte gamersgevoel killed .
Hoe kan iets orgineel zijn als je 20 verschillende games per maand checkt 8)7
Ik liep eral een tijdje mee ,maar ik denk dat ik allen nog maar toppertjes ga spelen vanaf nu .
als ik de downloadverslaving maar van me af kan schoppen dan :D
Ja, downloadverslaving is precies het goede woord. Ik ben nu zo'n beetje afgekicked denk ik :) Ik heb gewoon bepaald welke genres ik nu echt leuk vind, de rest laat ik voortaan links liggen. Cube-spellen koop ik natuurlijk in de winkel, toppers voor de pc waarvan ik zeker weet dat ik ze gaaf vind en waar ik mee via het internet wil spelen haal ik nu ook in de winkel (zoals Warcraft 3, daar liggen er hier dus 2 van omdat m'n broer en ik vaak samen spelen)

Grab shell dude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kookgek
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik ben het met mn voorgangers eens:

1. We downloaden teveel waardoor je de moeite niet meer neemt om een game in je op te nemen af te maken.
2. het aantal developers van games en hun produktie is gigantisch toegenomen.
3. De balans in games is zoek; of te kort, te moeilijk of te lang
4. We zijn met zn allen een stel verwende nesten ;)

Op een gegeven moment wordt je er gek van 8)7 Ik heb van de zomer alles eraf gegooid (lees iso's) zet niet meer als 2 games op mn schijf waarvan 1 single- en 1 multiplay en probeer ze eerst uit te spelen voordat ik verder ga :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-08-2024

Clay

cookie erbij?

Je moet inderdaad erg selectief zijn met wat je aanschaft. Maar juist als je dat dus doet ga je meer lol hebben in de games die je dan hebt. Het probleem zit hem idd vaak in de replay. Een single player shooter moet wel heel goed zijn wil je hem "nog een keer" spelen. Immers ken je hem toch al, dus what's the point. Op zich vond ik MoHaa en RtcW wel leuke spellen om te spelen, maar ze waren gewoon te kort, en nadat je ze 1 keer SP gespeeld hebt raak je ze niet meer aan. Multiplayer zal best wel leuk zijn, maar het is niet mijn genre. Waar ik zelf de grootste lol aan had (kwa prijs/tijd verhouding) waren denk ik toch wel Diablo2, UT en Morrowind (waar ik nog mee bezig ben). Ook Baldur's Gate wel trouwens, al moet ik deel 2 nog steeds een keer uitspelen :{ :)
Diablo 2 heb ik gewoon erg lang en veel gespeeld; daar ben ik pas mee opgehouden toen ik besefte dat ik er zwaar verslaafd aan was. Dan dacht ik 's ochtends al "was het maar vanavond, dan kon ik Diablo'en" (heb isdn), en je denkt aan niets anders meer. Dat raak ik nu dus niet meer aan ;)
UT heb ik nog een aardige tijd in clanverband gespeeld, en daar heb ik ook het editen bij opgepakt. En als er iets bijdraagt aan de replay van een game dan is het wel dingen ervoor gaan maken, meedoen in de "community" :) Datzelfde ben ik nu ook voor de opvolger, ut2k3 van plan. Al weet ik al wel dat ik het spel zelf stukken minder ga spelen dan UT.

Ik denk dat dat het ook een zo'n beetje is. Of het moet zo verslavend of tof zijn dat je er echt lang plezier aan kan hebben (D2, Morrowind) of je moet er zelf je steentje aan bij kunnen dragen, wat het ook tof maakt.
En wat denk ik zeker zo belangrijk is is dat je _niet_ zomaar alles moet downloaden. Niet omdat het gewoon diefstal is (naja dat is ook een reden) maar omdat je dan zoooooveeeel troep speelt en tijd verspilt wat je algemene visie op games alleen maar omlaag haalt. :P

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4042

Justice schreef op 20 oktober 2002 @ 17:02:
ik vraag me dus af: Vind jij ook dat de hedendaagse games te voorspelbaar zijn en niet meer verassen zoals vroeger?
Voorspelbaar? Jazeker, als alles al wordt ingedeeld in standaard categorïen zoals FPS en RTS, RPG , Tycoon, etc. dan weet je voorhand al wat de bedoeling is, toch?
RTS: verzamel resources -> bouw basisje -> bouw leger -> ga moorden
FPS singleplayer: ga moorden, tegenwoordig beetje bijgeschaaft met sneaking, bullettimes en weet ik wat allemaal, maar het basisidee blijft hetzelfde ga door het level heen en kill 'em all..
FPS multiplayer: word met z'n allen in een map gedumpt en moord elkaar uit, gooi er een paar objectives & classes bij-in voor wat variatie... 13 in een dozijn..
etc, etc, etc... in de meest gevallen gaat imho toch echt op "It's all been done before". Op het gebied van originaliteit kun je er tegenwoordig moeilijk tussenuit springen, kwaliteit kun je je beter oprichten als gameontwikkelaar.
Justice schreef op 20 oktober 2002 @ 17:02:
En daarnaast: Denk je dat de oorzaak is dat de gameontwikkelaars teveel het oude idee recyclen, terwijl de gamer van te voren al weet wat mogelijk is en wat niet mogelijk is?
Gerecycled wordt er zat, kijk maar naar alle titels met bv "2" of "3" op het einde, en dan heb ik het nog niet eens over expansion packs...
Wat ik zelf vaak heb met deel II en III, etc, etc. is dat het vorige deel zo'n gigantische indruk achterlaat dat aan de opvolger zulke hoge verwachtingen worden gesteld niet eens qua graphics, of gameplay, maar gewoon qua fun die ik met deel I heb gehad het dat ie gewoon zwaar tegevalt vaak.
Beste voorlbeeld is DiabloI en II. Deel I heb ik echt helemaal grijs gespeeld, totaal maf was ik ermee voor dik 1.5 jaar. Dan komt het bericht voor een opvolger, die daaropvolgend wordt uitgesteld en uitgesteld en uitgesteld, totdat die eindelijk komt en dan... nieuwe area's, wat nieuwe hero's, skills, henchman, engine, etc.. maar nog voordat ik die 1e cave had uitgemoord had ik alweer dat idee van "been there done that" :Z
Geldt ook voor morrowind trouwens, buiten het feit dat de engine aardig wat generaties verder is en je weer een nieuwe quest hebt om je in vast te bijten, is het idee en de mogelijkheden van het spel ten opzichte van daggerfall 0,0% veranderd... ;( Zelfs nog vermindert! In daggerfall was een heel groot gedeelte van de wereld en de sidequests random, in morrowind is alles fixed. De grootte van de wereld is denk ik nog geen kwart van wat daggerfall was, alle advantages & disadvantages zijn geditched en waar ik persoonlijk nog het meest van baal, is dat de climbing skill eruit is gehaald, GVD :( Wat morrowind wel mee heeft is dat een heel errug groot stuk minder buggy is dan daggerfall. Maar qua vrijheid & mogelijkheden steekt daggerfall toch echt met romp, kop & schouders boven morrowind uit, al heeft het me wel een paar maand geduurt om door de fantastische schoonheid van het spel heen te kijken :9~

Sjeez, wat een zwamverhaal en ik heb niet eens een joint gerookt :7

iig als ik een game zoek in een bepaald genre dan kijk ik wat er is en wat er (redelijk snel) komen gaat en zoek er dan gewoon degene uit die qua sfeer, verhaal etc mij het meest aanspreekt.. werkt aardig en heeft mijn koopgedrag qua games ook mooi wat vermindert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTA3
  • Niet online
mee eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34592

Maak niet de fout door te denken dat spelfabrikanten tegenwoordig veel meer aan graphics werken dan aan gameplay. Dat ze minder aan gameplay werken is waar. Maar ze worden steeds luier dan vroeger. Tegenwoordig denk je dat die programmeurs veel beter zijn dan vroeger, omdat alles er veel gelikter uit ziet. Vergis je daar niet in. Je kan met de hedendaagse techniek veel sneller iets moois in elkaar knallen, ook de hardware kan dit al snel aan, en is ism de software veel sneller instaat iets moois neer te zetten.

Voorbeelden van spelmakers die wel aan gameplay werken zijn Blizzard, Westwood etc

Innovatief vind ik eerder het punt waar spelfabrikanten een fout op maken. Is het niet raar dat de online community nog steeds aan de UT en de CS zit?

Komt omdat die spellen een goeie (zzzzeeeeeer goeie) gamelay hebben, en innovatief waren, vooral op multiplayer gebied.

Zie nu het spel UT2003, prachtig hoe het eruit ziet, maar dat mag ook wel. De techniek en software kan veel meer aan. Qua vernieuwing, EN gameplay. Is het niet byzonder. Sterker nog ik vind het er op ACHTERUIT gegaan tov UT1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26793

·°|(V)ayDay|°· schreef op 21 oktober 2002 @ 16:09:
Maak niet de fout door te denken dat spelfabrikanten tegenwoordig veel meer aan graphics werken dan aan gameplay. Dat ze minder aan gameplay werken is waar. Maar ze worden steeds luier dan vroeger. Tegenwoordig denk je dat die programmeurs veel beter zijn dan vroeger, omdat alles er veel gelikter uit ziet. Vergis je daar niet in. Je kan met de hedendaagse techniek veel sneller iets moois in elkaar knallen, ook de hardware kan dit al snel aan, en is ism de software veel sneller instaat iets moois neer te zetten.

Voorbeelden van spelmakers die wel aan gameplay werken zijn Blizzard, Westwood etc

Innovatief vind ik eerder het punt waar spelfabrikanten een fout op maken. Is het niet raar dat de online community nog steeds aan de UT en de CS zit?

Komt omdat die spellen een goeie (zzzzeeeeeer goeie) gamelay hebben, en innovatief waren, vooral op multiplayer gebied.

Zie nu het spel UT2003, prachtig hoe het eruit ziet, maar dat mag ook wel. De techniek en software kan veel meer aan. Qua vernieuwing, EN gameplay. Is het niet byzonder. Sterker nog ik vind het er op ACHTERUIT gegaan tov UT1...
vergeet id en Quake niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warfare
  • Laatst online: 17-06 23:28
Ik ben het met de stelling niet eens. Ik heb een periode dat gevoel gehad, maar de laatste tijd kom ik er weer op terug. Al 2 weken helemaal in de ban van BattleField en dat gaat ook nog wel ff door. Daarbij heb ik pas Super Mario Sunshine gekocht. Ook weer een beauty van een game. Er komen gewoon veel spellen uit die grafisch imponeren maar die en een diepgang heeft van een panneN(blijft lastig)koek.

Neem nou SOF2, Singleplayer geen bout aan, en multiplayer ook geen succes.
Zo zijn er nog tal van games.

Waarschijnlijk niet de meest zinvolle aanvulling van de thread, maar wilde het gewoon even kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agentorangina
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08-2024
Moderne games houden je aandacht minder vast omdat:

Internet, al lang voor het spel uit is krijg je er al uitgebreide reviews, demos enz. van.. vroeger was dat veel minder en moest je ook behoorlijk betalen voor een blad met demo. [nu nog steeds, maar toen was dat de enige optie.] We kunnen nu ook zoveel downloaden dat je alles wil uittesten en je niet in een spel verdiept, ik had net zoals velen hier dat ook toen ik net mijn ADSL had.. Nu valt het allemaal wel weer mee, ik koop alle spellen die ik wel hebben, en Warcraft 3, Battlefield 1942 en Morrowind houden me behoorlijk bezig.

Vroeger was het ook veel moeilijker om spellen te kopen, nu ik een lekkere baan heb is dat niet zo'n probleem meer, maar toen moest ik wel wat maandjes sparen als ik een spel wou. [of wachten tot verjaardagen enzo.] Bij mij heeft dit vooral betrekking tot consoles, want ik ben pas behoorlijk laat aan de PC gegaan.

Spellen als UT2003 vallen we zwaar tegen.. CS heb ik sinds de 2e beta gespeeld, maar na 1.5 jaar boeide het me totaal niet meer, dus Condition Zero ga ik al helemaal niet kopen. Dit zijn echt de spellen waarvan we van te voren weten dat ze goede sales krijgen zo lang ze vasthouden aan hun niet-vernieuwende gameplay. Het is wil jammer, maar veel fabrikanten willen natuurlijk wel wat centen verdienen, en de uitgever eist dat ook, dus houden ze vast aan het principe. Maar dit heeft wel een voordeel, als een publisher goed geld verdient kan het ook de wat vernieuwende developers gaan steunen omdat ze toch een goede stabiele inkomstenbron hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35302

Ik ben het er volledig mee eens? (tijd voor een polletje?) dat het downloaden een negatieve invloed heeft op het langdurig spelen van spellen.

Dat is nu maar dat was 'vroeger' ook al zo!
Ik ben ook nog van de tijd dat je met 10 diskettes naar een vriendje ging en daar 15 spellen op CPBackupte. (en dan altijd de laatste build disk vergeten 8)7) wanneer je dan overladen thuis kwam dan kwamen ook niet alle spellen tot hun recht.
Zo ben ik Civilication pas maanden nadat ik het binnen had gaan spelen omdat de eerste indruk gewoon niet meteen goed was. |:(

Op het moment mag ik van mezelf geen nieuwe spellen installeren omdat ik erg druk in mijn studie zit (ik ken mezelf). Toch houd ik me nu al weken zoet met Americas Army. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IDtenT
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Tja, tegenwoordig zijn er weinig toppers zoals Civilization en Transport Tycoon (die spellen zijn lekker simpel en niet van de absurd mooie graphics, dan laat je niets aan je fantasie over!). Het laatste spel dat mij echt lang heeft geboeid is Baldurs Gate (ergggg goed verhaal en een leuke actieve community om je te helpen).
Wat ik kan aanraden is een online online game. Spellen zoals Ultima Online en Everquest houden je echt maanden bezig doordat er altijd andere spelers zijn en daardoor heb je natuurlijk veel mogelijkheden.

Slave of Thieves

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48309

Omdat bij een heleboel spellen de verhaal lijn ver te zoeken is zijn ze niet leuk.
Zodra er een goede verhaallijn in zit (denk aan Max Payne) is het ook veel leuker.
Misschien ligt het ook wel aan de engine die gebruikt word dat het allemaal op elkaar lijkt.
Zo vind ik de verhaallijn van fps vaak zwak en is alleen de multiplayer/Online optie leuk (maar dat is natuurlijk ook aan smaak en bandbreedte onderhevig)

Kijk je naar de Strategy games is het al een stuk beter (uitzonderingen daargelaten) daar zit vaak wel een verhaallijn in maar dan begint zoals een voorganger al zei, de gameplay weer vervelend. nadat je 8 levels een basis op hebt gebouwd en binnen 10 minuten de tegenstander hebt overdondert gaat het snel saai worden.

Nee geef mij dan maar action adventure of rpgŽs (Snes emu :)) zoals eerder genoemde MP maar ook het vaak afgekraakte Tombraider (het liefst dan deel 1 of 2) grepen je tenminste nog aan en je werd goed in het spel meegetrokken.

Ik geef de schuld niet aan het downloaden. Ik ben zelf een vervent gamer maar ook Downloader. maar heb de laaste tijd wel dingen helemaal uitgespeeld.

Ik geef de schuld aan de non diversiteit. Hiernaast zijn er geen innovaties meer mogelijk op game gebied anders dan op graphics of geluid. de echte verslaving is weg.
Kijk naar de simpele games van vroeger waar je nog met de hele familie mee bezig was en op het moment dat je zus weer een level verder was gekomen dat je dan meekeek. (Prince 1, Supaplex)

Ik merk dat ik maar doorratel en hoop dat het nog een beetje duidelijk is wat ik schreef. maar laat ik maar stoppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
  • Laatst online: 22-06 14:37

Sponge

Serious Game Developer

Mjah, kan ik wel inkomen.

idd vind ik Quake1 nog steeds het origineelste van allemaal. Alleen al dat je je niveau/episode kiest in die hall.

UT1 speel ik al sinds november 00, bijna 2-3 dagelijks wel een keer, en dat al t/m nu. UT2k3 vindt ik zelf ook een achteruit gang.

Maar. Het ligt ook aan de instellin tegenwoordig. Iedereen download nu spellen, en speelt het paar datgen, en op naar d evolgende. Zo gaat het vaak tenminste. Als je het spel legaal krijgt hect je er gewoon simpel weg meer waarde aan.

Overigens is er gewoon iets waarom oude spellen (PoP, Monkey Island, Sam & Max, JAzz JackRabbit, commander keen e.d.) games van <96 toch meer aandacht vasthouden dan huidige games... heb echter gewoon geen idee waar het inzit. Misschien toch wel leeftijd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedTop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2024
Ik heb het ook een tijd gehad... ergens heb ik het nog steeds. Spellen weten mijn aandacht heel kort vast te houden.

Aan de andere kant is er ook Return To Castle Wolfenstein. Dat spel speel ik al meer dan een jaar online. Ik kan dat spel gewoon niet met rust laten. Het is zo erg dat RTCW opstarten soms geheel onverwacht en uit reflex gebeurt.

Ik vind het gewoon superverslavend om mezelf steeds beter te zien worden als speler. Daar komt nog iets bij wat voor mij steeds belangrijker is geworden in games: Het sociale aspect.

Vroeger speelde ik altijd samen met mijn buurjongen op consoles. Dat was supercool omdat je ondertussen aan het praten was en samen het spel "beleefde". Als je er niet uitkwam probeerde je dat samen op te lossen. Als je ouder wordt zit je vaker alleen te spelen, omdat iedereen steeds meer verplichtingen krijgt enz... Daarmee gaat een hoop fun verloren.

Als ik via internet speel komt dat sociale aspect echter weer helemaal terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33687

Er zijn maar een paar games geweest die me echt bezig hielden: (in willekeurige volgorde)

1. Zelda...zie je wel dat een game helemaal niet UBER graphics hoeft te hebben? meestelijk.
2. Outcast..Geen game was zo perfect..de muziek, sfeer en verhaal...absolute #1
3. Duke Nukem 3D....Doh...3D Shoot 'em up zoals het hoort te zijn.

Games zoals Mohaa/RtCW/ etc speel ik binnen een paar week uit en kijk er verder niet meer naar..ze missen zoveel sfeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IDtenT
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Anoniem: 48309 schreef op 21 oktober 2002 @ 17:42:
Omdat bij een heleboel spellen de verhaal lijn ver te zoeken is zijn ze niet leuk.
Zodra er een goede verhaallijn in zit (denk aan Max Payne) is het ook veel leuker.
Misschien ligt het ook wel aan de engine die gebruikt word dat het allemaal op elkaar lijkt.
Zo vind ik de verhaallijn van fps vaak zwak en is alleen de multiplayer/Online optie leuk (maar dat is natuurlijk ook aan smaak en bandbreedte onderhevig)

Kijk je naar de Strategy games is het al een stuk beter (uitzonderingen daargelaten) daar zit vaak wel een verhaallijn in maar dan begint zoals een voorganger al zei, de gameplay weer vervelend. nadat je 8 levels een basis op hebt gebouwd en binnen 10 minuten de tegenstander hebt overdondert gaat het snel saai worden.

Nee geef mij dan maar action adventure of rpgŽs (Snes emu :)) zoals eerder genoemde MP maar ook het vaak afgekraakte Tombraider (het liefst dan deel 1 of 2) grepen je tenminste nog aan en je werd goed in het spel meegetrokken.

Ik geef de schuld niet aan het downloaden. Ik ben zelf een vervent gamer maar ook Downloader. maar heb de laaste tijd wel dingen helemaal uitgespeeld.

Ik geef de schuld aan de non diversiteit. Hiernaast zijn er geen innovaties meer mogelijk op game gebied anders dan op graphics of geluid. de echte verslaving is weg.
Kijk naar de simpele games van vroeger waar je nog met de hele familie mee bezig was en op het moment dat je zus weer een level verder was gekomen dat je dan meekeek. (Prince 1, Supaplex)

Ik merk dat ik maar doorratel en hoop dat het nog een beetje duidelijk is wat ik schreef. maar laat ik maar stoppen
Ik ben het hier dus niet echt mee eens. Max Payne b.v. boeit echt maar voor 10 uurtjes of zo. De game is veel te simpel en te kort. Ok Unreal Tournament heeft niet veel verhaal maar ik heb die game 100x meer gespeeld dan MP (en velen met mij).

Slave of Thieves

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agentorangina
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08-2024
natuurlijk houden oude spellen je meer bezig ;).. maar da's het jeugdsentiment gehalte.. spellen op mijn atari 2600/meg drive/saturn haal ik om de zoveel tijd weer eens naar beneden om te spelen.. en na een tijd ga ik dan toch maar weer terug naar mijn Xdoos/PS 2

het hangt ook wel weer van de spellen af, want GT3, GTA3, Halo en Project Gotham heb ik helemaal doodgespeeld tot de laatste extra/legendary etc.

maar met Hunter, DTM race driver, Rallisport Challenge was ik echt zo klaar...

je wilt niet weten hoeveel uren ik in GT3 heb zitten ;). alle licenses goud, alle auto's [belangrijke dan].. waaronder de Nissan R390 road car die erg moeilijk te winnen is. Ik heb zeker meer dan 3.000.000 km gereden [en nee, niet vooral met F1 auto's, maar vooral met auto's als de Clio V6, Integra & Accord type R [de stoere straat auto's ;), en natuurlijk wel onupgegrade.]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik kan best lang geinteresseerd zijn in een game en vele andere games tot pulp veroordelen. Dat was vroeger niet anders.

Wie kent speedboatracer, drifter, nascar, descent en weet ik wat voor vage games nog? Allemaal bar weinig energie in gestoken, Quake Quake2 en Unreal waren de klappers. Dat is nu niet anders dus die topictitel is weer misplaatse sentimenten uit het verleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35302

Ik! Ik vond descent eigenlijk bestwel gaaf. echt 360graden 3D!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
·°|(V)ayDay|°· schreef op 21 oktober 2002 @ 16:09:

Klopt wel in grote lijnen.
Als je dan toch UT2003 als voorbeeld noemt, het zou verboden moeten worden een nieuw deel uit te brengen op een succesvol spel.
De ervaring leert in 9 van de 10 gevallen dat het tegenvalt.
Als je UT geweldig vond dan valt 2003 tegen. [najah zo zwart/wit ligt het niet maar toch]
Hetzelfde gelt vaak voor films en bands [muziek]
In mijn geval kon ik de sfeer van UT [muziek en aktie] niet terug vinden in 2003.
Mischien is het een kwestie van doorzetten :?

Voor de rest kan ik mij wel vinden in het feit dat alle spellen te downen zijn en je alles wilt hebben voor de heb als in een download-verslaving :)
Daarnaast, als je vroeger maanden lang dune2 en command&conquer hebt gespeeld dan kunnen vervolgen je op een gegeven moment niet meer boeien.
Je hebt al 100.000 keer een basis gebouwd en je vijand uitgeschakeld, dat het er gelikter uitziet houdt je aandacht niet lang vast. [het concept blijft hetzelfde]
Elke keer wanneer je een spel aan het spelen bent wat je leuk vindt kom je weer iets nieuws tegen wat je leuker lijkt.
Nahja, verder niet teveel over na denken denk ik, gaat wel over en anders maar niet :7

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:43

Sagat

Is pappa x2!

Ik vraag me af wanneer het volgende nieuwe genre uitkomt/ populair wordt.

Met streetfighter werd het 1 vs 1 beat em up genre populair.

Met c&c rts

Met doom de fps

etc......

Af en toe komen er titels uit die echt orgineel zijn (monkeyball _/-\o_ ), maar een nieuw genre heb ik de laatse jaren niet meer zien opkomen. Wat ik wel merk in mijn vriendenkring is dat door het beter beschikbaar/betaalbaar worden van breedband internet steeds meer mensen online gamen. Dus misschien is dat het nieuwste genre van de laaste tijd? :?

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:53

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik heb me lang vermaakt met Mafia. Das eigenlijk het enigste spel wat ik tegenwoordig nog leuk vind.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
Sagat schreef op 22 oktober 2002 @ 13:02:
Ik vraag me af wanneer het volgende nieuwe genre uitkomt/ populair wordt.

Met streetfighter werd het 1 vs 1 beat em up genre populair.

Met c&c rts

Met doom de fps

etc......

Af en toe komen er titels uit die echt orgineel zijn (monkeyball _/-\o_ ), maar een nieuw genre heb ik de laatse jaren niet meer zien opkomen. Wat ik wel merk in mijn vriendenkring is dat door het beter beschikbaar/betaalbaar worden van breedband internet steeds meer mensen online gamen. Dus misschien is dat het nieuwste genre van de laaste tijd? :?
verzin jij eens een nieuw genre >:)
tis lastiger dan je denkt hoor..

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:12

Peetman

Tjah....

Van de spellen die ik heb gekocht (PS2) zijn er maar een paar echt leuk: GT3, GTA3, Fifa 2002

Vooral GTA3 heb ik veel gespeeld. Ik ben het nu voor de 3e keer aan het spelen en het blijft leuk. Dat komt volgens mij omdat je heel veel mogelijkheden hebt op een bepaald punt. Je blijft daardoor niet heel lang op eenzelfde punt hangen. Ook is de moeilijkheidsgraad prima, het is niet erg als alles niet de eerste keer lukt, want bij de 2e of de 3e keer een missie doen lukt het meestal wel, je hebt dan door hoe het wel moet.
Spellen waarbij je gedeeltes 60 x opnieuw moet doen is na een tijdje de lol af, en een spel dat te makkelijk is zal je niet zo snel nog een keer spelen.
Als je veel multiplayer speelt, zal je meestal hetzelfde spel spelen om je niveau omhoog te krijgen, dus elke week een nieuwe multiplayer zal je niet snel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Probleem bij mij is vooral de tijd. Sommige games dien je echt een paar uur achter elkaar te spelen om er in te zitten/blijven. Daar heb ik over het algemeen gewoon geen tijd voor.

Speel nu op de pc af en toe ut 2k3, maar ben eigenlijk meer bezig met m'n mario sunshine cubeje (net nieuw). Bij sms heb ik echt weer dat gevoel van vroeger dat ik een uur eerder op wil staan om voor dat ik weg ga nog ff te spelen :) Ook als ik stop met spelen wil ik na 10 minuten gewoon weer spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43391

Ik zie veel herkenbare zaken in de verhalen hierboven, ik zal ook even een (kleine?) bijdrage leveren. Ik heb altijd veel gegamed, eerst op een MSX, toen een Amiga en naderhand PC’s. In de loop der tijd ben ik ook in de warezhoek terechtgekomen, het begon met het kopieren van diskettes op de Amiga en met de introductie van cd-branders en kabelinternet naam het echt een vogelvlucht. Ik merkte vorig jaar op (laatste jaar studie) dat ik alleen maar bezig was met uploaden, downloaden en branden. Als eerste een nieuwe game hebben was eigenlijk belangrijker geworden dan het spel zelf. Ik speelde nog maar zelden een spel uit, Max Payne was een van de weinige spellen die me echt kon boeien in die periode. Medal of Honour vond ik op een paar missies na tegenvallen. Nadat ik met mijn eerste baan was begonnen ben ik eens goed gaan nadenken, ik had nu zowiezo minder tijd om te downloaden/uploaden en aangezien ik al de hele dag naar een scherm zat te loeren trok ik het niet meer om de hele avond ook nog achter een pc te zitten. Tenslotte begon ik me eigenlijk steeds schuldiger te voelen over al dat gekopieer.

Rond kerst vorig jaar heb ik dan ook een PS2 gekocht, mede doordat de spellen die me op de PC het meest boeide meestal PSX-ports waren (FFVII, Resident Evil). Ondanks aanbiedingen om de console te laten ombouwen heb ik hem gewoon origineel gelaten. Ik koop nu gewoon eenmaal per maand een spel en speel het daadwerkelijk! Verder maakt het vooronderzoek zoals het lezen van previews en reviews deel uit van de pret! Ik heb hem nu bijna een jaar en het bevalt nog steeds, lekker relax op de bank gamen met een potje bier.

Games die mij persoonlijk boeien zijn:

• Games die veel vrijheid bieden naast een boeiend verhaal en die je niet 1,2,3 uitspeeld (GTA3, FFX).

• Korte games, maar wel met een krachtig verhaal en een goede sfeer, je hebt echt het gevoel in een film mee te spelen (Resident Evil, MGS).

• Games die leuk zijn om even een uurtje te gamen en veel eye candy bieden (Jak & Dexter, Burnout 2).

• Games met een hoge replay value, hoe langer je het speelt hoe beter je wordt (GT3, Tony Hawk 3).

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Lord_Mithril schreef op 22 oktober 2002 @ 13:16:
[...]

verzin jij eens een nieuw genre >:)
tis lastiger dan je denkt hoor..
Geef ik gelijk toe, en heb ik ook gelezen in intervieuws met spellenmakers, waarbij geld dat ook de spellenkopers vaak op safe gaan door fifa 2141597 te kopen ipv van een orginele titel (hoewel dat in Japan minder schijnt te gebeuren) Wat ik bedoelde is dat ik zelf doom ontzettend veel speelde omdat het een nieuwe ervaring was, hetzelfde geld voor c&c toendertijd. Maar als ik kijk naar de moderne tegenhangers (rtcw/serious sam) en (ra2/wc3) geldt dat ik geen van alleen veel gespeeld heb omdat het gevoel been there, done that, got the t-shirt overheerst.

ps, het lijkt me wel een leuke job, game concepts verzinnen B)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2557

Sagat schreef op 22 oktober 2002 @ 14:37:
[...]

Geef ik gelijk toe, en heb ik ook gelezen in intervieuws met spellenmakers, waarbij geld dat ook de spellenkopers vaak op safe gaan door fifa 2141597 te kopen ipv van een orginele titel (hoewel dat in Japan minder schijnt te gebeuren) Wat ik bedoelde is dat ik zelf doom ontzettend veel speelde omdat het een nieuwe ervaring was, hetzelfde geld voor c&c toendertijd. Maar als ik kijk naar de moderne tegenhangers (rtcw/serious sam) en (ra2/wc3) geldt dat ik geen van alleen veel gespeeld heb omdat het gevoel been there, done that, got the t-shirt overheerst.

ps, het lijkt me wel een leuke job, game concepts verzinnen B)
De druk die er dan op je komt te liggen maakt het in no-time een kutjob hoor :P

Verzinnen is leuk als er geen tijdsdruk op zit, er geen marketingtechnishe waarde aan hoeft te zitten, je niet 20 mensen moet overtuigen dat het een goed idee is, en als je het niet erg vind dat de helft veranderd wordt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KunDun
  • Laatst online: 01-01 13:01
Ik herken het probleem van de topicstarter , en ik vroeg me precies hetzelfde af .
Er zijn op dit moment maar weining games die me echt kunnen boeien .
Het enige spel dat ik wel verslafend vind is Medieval Total war en RCT2 een beetje .

Ik merk ook dat nu ik alle games "gratis" krijgen kan gewoon geen tijd meer neem voor
een game , ik ben constant bezig met het zoeken en down halen van nieuwe games en appz . om ze vervolgens op te slaan er verder te zoeken . Het is een beetje een sport het zoeken en downloaden . een beetje ziekelijk zelfs nu ik er even wat verder over na denk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Anoniem: 2557 schreef op 22 oktober 2002 @ 14:39:
[...]

De druk die er dan op je komt te liggen maakt het in no-time een kutjob hoor :P

Verzinnen is leuk als er geen tijdsdruk op zit, er geen marketingtechnishe waarde aan hoeft te zitten, je niet 20 mensen moet overtuigen dat het een goed idee is, en als je het niet erg vind dat de helft veranderd wordt. ;)
Dat lijkt mij alleen maar leuker, beetje spanning en druk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2557

KunDun schreef op 22 oktober 2002 @ 14:43:
Ik herken het probleem van de topicstarter , en ik vroeg me precies hetzelfde af .
Er zijn op dit moment maar weining games die me echt kunnen boeien .
Het enige spel dat ik wel verslafend vind is Medieval Total war en RCT2 een beetje .

Ik merk ook dat nu ik alle games "gratis" krijgen kan gewoon geen tijd meer neem voor
een game , ik ben constant bezig met het zoeken en down halen van nieuwe games en appz . om ze vervolgens op te slaan er verder te zoeken . Het is een beetje een sport het zoeken en downloaden . een beetje ziekelijk zelfs nu ik er even wat verder over na denk ;)
Ronduit schandalig is een betere typering. Maar wel grappig dat je als je er zelf bij stil gaat staan wel inziet hoe dom en nutteloos het eigenlijk is. De "overkill" is wel een groot gedeelte van de spelbeleving ja. Ik koop al mijn spellen, speel er dus automatisch minder dan de warezmonkeys, maar heb er wel de grootste lol mee. WC3 was het eerste PC spel dat ik kocht sinds Emperor: Battle for Dune. Final Fantasy X het eerste console spel dat ik kocht sinds MGS2. Eerst een spel helemaal aan gort spelen, dan pas een volgende.
johnnyv.nl schreef op 22 oktober 2002 @ 14:54:
[...]

Dat lijkt mij alleen maar leuker, beetje spanning en druk...
een BEETJE wel ja...maar "een beetje druk" bestaat alleen in doktersromannetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Ben nou al jaren zoet met Ad&D spellen, BG IWD PST etc voordat je echt alles uit dat spel ontdekt hebt ben je Zoveel verder. Speel dan ook Pen en Paper sinds kort.

Nieuwe in de verzameling wordt dan ook IWD II, en hoop ik ook weer lang plezier aan te hebben.

There is no art to find the minds construction in the face

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Dune2 was echt de eerste bij RTS :P als je dat niet wist :X shame on you :P

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthor
  • Niet online
Over sentimentele waarde gesproken, ik heb vorige week met pijn in mijn hart Q1 van mijn systeem gedonderd. (ja, ik loop wat achter met mijn hardware) Dat spel kende ik door en door, en ik ging er zo ver in dat ik levels zo speelde die ik geen lood hapte. 8)7

Dat te veel spellen niet meer weten te boeien ben ik het wel mee eens.
Gisteren heb ik toevallig voor het eerst even WC-III zitten spelen, maar ik was er na een uurtje ofzo al op uitgekeken. Ik vond het te veel op warlord battlecry lijken, dat gedoe met die hero's. Hoewel ik vroeger urenlang achter C&C heb gezeten, weet RTS mij niet echt meer te boeien. Black & White had het bijna, lekker divers in het begin }), maar dat ging later toch weer vervelen.

Een van de weinige spellen die mij de laatste tijd erg aanspraken (en die ik daad werkelijk uitgespeeld heb) was Ghost Recon, dat deed mij echt weer denken aan de tijd dat ik 'Thief' speelde waarbij ik in een verduisterde kamer op het puntje van mijn stoel zat , en me de pleuris schrok als de telefoon ging.

Iets anders wat ik anders ook nog graag speel zijn MUD's, hoewel de gameplay te omschrijven is als een soort 'Zork multiplay' blijf ik terugkomen op die dingen, maar daar is het waarschijnlijk de sociale omgeving dat de drijvende kracht is

Ben ik trouwens een van de weinigen die echt verzot is op de gameplay van Mechwarrior? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
  • Laatst online: 31-12-2023
Tis simpel tis al vaker genoemd hierboven. STOP met downloaden ! Download alleen Demo's !
Koop weer ouderwets gamebladen en kijk niet alleen op internet. Vroeger las ik veel gamebladen en verheugde me erop als er een game in stond zoals toen bijv carmageddon die verboden werd in sommige landen waar alleen zombies in mochten dus moest dat spel wel vet zijn.

Het internet was er amper toen dus download kon niet ( ik had geen internet tenminste) dus ik heb hem origineel gekocht. Laatst zocht ik weer een game waar ik aan verslaafd kon worden. Ik heb toen Diablo 2 uit de budget bak gehaald en ik durf te wedden dat bijv als ik deze game had gedwonload ik hem nooit zou gaan spelen omdat in 1e opzicht het niet mijn smaak is om tegen demonen en zombies te vechten.
Ik ben me toen gaan verdiepen erin ik had hem immers gekocht en zo zie je dat de game veel meer heeft dan alleen 1e opzicht wat je meestal alleen ziet bij gedownloade games.

in het kort.

STOP downloaden. Koop gewoon in de winkel. Ja ach het spel kost gemiddeld € 45 maar dan zit je er wel langer mee te spelen en dat willen de meeste.

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:31
Kzyto schreef op 22 oktober 2002 @ 16:22:

STOP downloaden. Koop gewoon in de winkel. Ja ach het spel kost gemiddeld € 45 maar dan zit je er wel langer mee te spelen en dat willen de meeste.
Totaal niet mee eens. Als ik kijk naar alle computertjes die ik heb gehad, heb ik bij ze allemaal tig gecopieerde spellen gehad, en heb ik alleen de spellen die ik echt leuk vind gekocht. Als je alleen al kijkt naar de C64, kijk eens hoeveel spellen daarvan illegaal in omloop waren, daar heb je echt geen internet voor nodig, dus zoveel is er echt niet verandert door dat downloaden.

Probleem lijkt mij vooral te liggen in de originaliteit. Tegenwoordig is het enige wat vernieuwend is aan spellen de graphics, en da's leuk voor een paar uurtjes, maar daarna gaat het toch om de gameplay. Is die niet origineel/leuk houdt het op.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
  • Laatst online: 31-12-2023
Als internet niet bestond zoek jij dan maar eens een versie van Diablo 2 gekopierd inclusief KEY waarmee je kan multiplayeren.

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 23-06 17:21

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Heel herkenbaar al die problemen!

Waar het aan ligt is: de verrassing is weg.

Civilization 3 blijft civilization. De 100e RTS is in de basis nog steeds hetzelfde als Dune/Red Alert. Super Quake 3000 Tournament blabla is nog steeds Castle Wolfenstein/Doom/Duke3d

De gameplay is in feit hetzelfde. Daarom verveelt het vlugger, want je doorziet 'het systeem'. Je weet precies hoe de pc denkt, wat hij kan, wat zijn grenzen zijn en wat jij moet doen, welke tactiek je moet uitvoeren (en als dat niet direkt duidelijk is dan ontdekt je dat vele malen sneller dan vroeger)

Het ziet er alleen allemaal grafisch wat mooier uit.

Zelfs adventure spellen worden saai: Monkey Island 4 blijft gewoon rondlopen, lachen om de humor en ondertussen de meeste gekke item combinaties verzinnen.

De adrenaline rush die je krijgt door naar een nieuw spel uit te kijken is nog steeds groot uiteraard. Maar als je het eenmaal hebt, dan valt het toch weer tegen, hoe leuk het ook is.

Je hebt het gewoon allemaal al een keertje gezien...

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

YakuzA schreef op 22 oktober 2002 @ 15:05:
[...]

Dune2 was echt de eerste bij RTS :P als je dat niet wist :X shame on you :P
Goed lezen wat ik schreef, c&c was (imho uiteraard) het spel wat het genre populair maakte bij de massa, na c&c zijn er veel clonen verschenen, en werdt het echt een mainstream genre. 8)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kramers
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-06-2024

Kramers

Tijd voor iets nieuws

Games kunnen mij ook niet al te lang meer boeien. Vroeger, in de tijd dat ik een MSX en een Amiga had, kon ik me maanden met 1 spel vermaken.

Tegenwoordig kunnen spellen me niet langer dan 14 dagen van mijn aandacht vergen. Er zijn nog wel games die ik met zekere regelmaat weer opstart, zoals Civ en Diablo II en wat consolespellen die in 2 player mode leuk blijven. Maar de levensduur van deze games ligt dan meer aan het "weer eens opnieuw opstarten" dan aan de levensduur die ik "in één stuk door" aan het spel kan geven.

Waar het mee te maken heeft? Persoonlijk denk ik dat het aan de leeftijd ligt. Vroeger was ik misschien meer onder de indruk van games, of misschien ligt het aan het gebrek aan originaliteit van de games van tegenwoordig.

Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45287

jOzh schreef op 21 oktober 2002 @ 12:47:
[...]

Ja, downloadverslaving is precies het goede woord. Ik ben nu zo'n beetje afgekicked denk ik :) Ik heb gewoon bepaald welke genres ik nu echt leuk vind, de rest laat ik voortaan links liggen. Cube-spellen koop ik natuurlijk in de winkel, toppers voor de pc waarvan ik zeker weet dat ik ze gaaf vind en waar ik mee via het internet wil spelen haal ik nu ook in de winkel (zoals Warcraft 3, daar liggen er hier dus 2 van omdat m'n broer en ik vaak samen spelen)
nou eindelijk een topic waar ik wat aan heb .
ik ben downloadverslaafde :)
vanaf gisteren overgegaan op het selectief downloaden (tja je moet ergens beginnen ) en kreeg het gelijk al moeilijk toen ik hoorde dat nfs2 gereleased was .
Maar ik download hem voor straf niet ;) en ga toch maar snel die gamecube halen ,want daar kan ik nog nix voor downen :)

ff de fun van het gamen terug proberen te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper2k1
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-04 16:18
Ik heb nu de eerste pagina aan reacties op de topicstarter gelezen en wat me opvalt is dat de meeste mensen die een antwoord geven houden van de fantasy games! Of valt alleen mij dit op? Ik heb hetzelfde gevoel als meerdere mensen hier dat games niet tot het einde boeien! Ik kan me de tijd van de volgende games nog goed voor de geest halen:

1. Zelda (Vooral SNES, 3 keer uitgespeeld en nog steeds vind ik het einde het mooist van alle games die ik heb gespeeld)
2. Final Fantasy reeks
3. Secret of Mana (Wat een game!!!) _/-\o_
4. Double Dragon (Waarom maken ze dit soort spellen niet meer???)
5. Mortal Kombat (3 vooral)

Na de SNES periode toch steeds mindere spellen tegen gekomen alleen Jagged Alliance, Diablo 2, Baldur's Gate 2, Morrowind hebben nog indruk gemaakt!

"And folks, if you don't like a little pain once in a while, poker is probably not your game. 'Cause as you can see, you're gonna get it!" (Mike Sexton)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
Viper2k1 schreef op 22 oktober 2002 @ 19:31:
Ik heb nu de eerste pagina aan reacties op de topicstarter gelezen en wat me opvalt is dat de meeste mensen die een antwoord geven houden van de fantasy games! Of valt alleen mij dit op? Ik heb hetzelfde gevoel als meerdere mensen hier dat games niet tot het einde boeien! Ik kan me de tijd van de volgende games nog goed voor de geest halen:

1. Zelda (Vooral SNES, 3 keer uitgespeeld en nog steeds vind ik het einde het mooist van alle games die ik heb gespeeld)
2. Final Fantasy reeks
3. Secret of Mana (Wat een game!!!) _/-\o_
4. Double Dragon (Waarom maken ze dit soort spellen niet meer???)
5. Mortal Kombat (3 vooral)

Na de SNES periode toch steeds mindere spellen tegen gekomen alleen Jagged Alliance, Diablo 2, Baldur's Gate 2, Morrowind hebben nog indruk gemaakt!
Misschien dat fantasy mensen juist de mensen zijn die diep in een spel willen duiken en daarom een goed verhaal (of dat nou in het plot zit of in de variatie/vrijheid) willen. Diablo 2 heb ik stukgespeeld totdat ik rsi had :/

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
Justice schreef op 22 oktober 2002 @ 20:01:
[...]

Misschien dat fantasy mensen juist de mensen zijn die diep in een spel willen duiken en daarom een goed verhaal (of dat nou in het plot zit of in de variatie/vrijheid) willen. Diablo 2 heb ik stukgespeeld totdat ik rsi had :/
diablo2 was idd het toppunt van replay value.. na 100den cow, mephi en baal runs was t nogsteeds leuk..
eigenlijk wel beter dus dat Blizzard niet meteen diablo 3 gaat maken.. maar eerst nog wat anders spul.. dan kan diablo 2 nog ff zakken..

tis eigenlijk net eten.. na een week lang pizza hebbie echt geen trek meer in pizza, wat ze er ook op gooien. gewoon een maandje of wat wachten en pizza is weer lekker.

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:31
Kzyto schreef op 22 oktober 2002 @ 16:29:
Als internet niet bestond zoek jij dan maar eens een versie van Diablo 2 gekopierd inclusief KEY waarmee je kan multiplayeren.
Ik durf te wedden dat als je geen internet zou hebben om dit soort dingen te vinden, de handel er wel op een andere manier was. Maar wat ik hierboven met mijn verhaal wil zeggen is dat het kopieren van spellen nooit anders is geweest. Op b.v. de C64 kon je ook al elk spel krijgen dat je in de winkel kon krijgen (en er zijn zelfs spellen die nooit uitgekomen zijn omdat iedereen ze al had voor de officiele release ;) )

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4042

[zwaar off-topic]
Anthor schreef op 22 oktober 2002 @ 15:47:
Ben ik trouwens een van de weinigen die echt verzot is op de gameplay van Mechwarrior? _/-\o_
Nee je bent niet de enige , maar ik zou toch graag wel eens een keer een fatsoenlijke coop mode in een mechwarrior game zien!
De campaigns heb ik altijd na 1 keer wel gezien en de laatste keer dat ik mechwarrior online heb gespeeld was met deel3, eerst een beetje doelloos fraggen en later in teamverband wat opzich wel leuk was (teamgenoot die met een madcat iemand aanvalt in close combat en dan snel ernaartoe sneaken met zo'n mini-mech (naam kwijt; ziet eruit als een turtle) en dan een dan met een dikke ER-ppc in de poot schieten >:)) maar werd alleen te snel teveel van hetzelfde..
[/zwaar off-topic]

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 4042 op 23-10-2002 15:46 . Reden: offtopic tags toegevoegd :p ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Laatst online: 23-06 17:18
Ik ben maanden lang zoet geweest met imperium galactica II, erg verslavend. Jammer dat het de twilight versie was, muziek was erg eentonig. :(

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Pagina: 1