Receiver voor bij de Philips FB825

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBoyFTW
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21-10-2020
Hey,

Ik heb op zolder een paar FB825 speakers staan, die al een heel tijd niet gebruikt zijn. Ik ben nu van plan deze van nieuwe foamranden te voorzien aangezien deze in ieder geval helemaal op zijn. Ik heb alleen geen versterker/receiver.

Nu heb ik gelezen dat deze speakers een pittige versterker vraagt. Ik heb zelf alleen een beperkt budget... Ik zou graag tot ongeveer 60-70 euro uit willen geven aan de versterker.

Ik wil de speakers (en dus ook de versterker) gebruiken om aan mijn pc en eventueel mobiel/laptop aan te sluiten en wil muziek luisteren en films/series kijken.
Ik heb een vrij kleine kamer (ongeveer 4x4), dus superhard hoeven ze ook weer niet, maar ik wil niet hebben dat als ik een spannende veel kijk met veel gebonk in actiescenes (ik zeg maar wat) en dan de hele tijd aan de speakers moeten denken omdat ik bang ben dat de receiver ze sloopt.

ik had al wat op marktplaats rondgekeken en dacht zelf misschien aan een denon-avr-1804 voor 75 euro.
Voor aanbiedingen op MP: Ik woon op 1701VH te Heerhugowaard en zou niet verder dan 25km willen rijden en wil niet aan verzenden doen via marktplaats

Mvg,
Roy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09 14:51

ThunderNet

Flits!

Het mooiste is natuurlijke een Philips uit de 900 serie :) Misschien op MP te vinden?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBoyFTW
Op het moment niet helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBoyFTW
is de denon-avr-1804 wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Nie kicken binnen 24u aub. Als je zelf als laatste gereageerd hebt, graag je laatste post aanpassen als je iets wilt toevoegen :)

Er staat een FA930 in Hoofddorp. Das vanaf HHW nog wel te doen. Die dingen zijn ook niet heel dik gezaaid.
https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr

Verder zou die AVR die je noemt ze best aankunnen, maar ik weet dat ze zijn gemaakt om samen met de Philips 800 en 900 lijn samen te werken. FA9xx dus of een FA890. Wat ook kan: de Fa890 was een rebranded Marantz, danwel net omgekeerd. Dus er moet een Marantz zusje van zijn.
Maar verder moet iedere fatsoenlijke stereoversterker deze jongens wel aan kunnen sturen. Meer vermogen is altijd beter maar niet noodzakelijk, zie ook de faq ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBoyFTW
die fa930 heeft toch maar 50 Watt per kanaal, is dat niet veels te weinig, waardoor kans op schade groter wordt en de denon eigenlijk beter zou zijn voor de speakers?

[ Voor 19% gewijzigd door RoyBoyFTW op 12-02-2018 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBoyFTW
okee, de denon is dus eigenlijk niet "goed genoeg" voor de fb825, is de fa930 dit wel volgens jullie? kan ik hiermee ook nog redelijk hard films en series/muziek luisteren zonder bang te zijn voor clipping?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09 14:51

ThunderNet

Flits!

RoyBoyFTW schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 00:35:
okee, de denon is dus eigenlijk niet "goed genoeg" voor de fb825, is de fa930 dit wel volgens jullie? kan ik hiermee ook nog redelijk hard films en series/muziek luisteren zonder bang te zijn voor clipping?
Yes, hier gaat binnenkort een FA931-toren icm speakers de verkoop in. De sets zijn soort van voor elkaar gemaakt, + als de speaker meer aan kan dan je versterker je zit bijna altijd goed. Daarnaast kan bijna elke combinatie een klap harder dan comfortabel is.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:40

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@RoyBoyFTW Zolang je geen heel exotische dingen op elkaar gaat aansluiten, passen alle speakers, op alle versterkers en receivers. Watt en Ohm hoef je in principe niet op te letten.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

RoyBoyFTW schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 00:35:
Zie mijn voorganger, jouw opmerking is dus bullshit. Die Denon gaat het ook kunnen. Iedere versterker kan het. Gewoon niet te hard draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

RoyBoyFTW schreef op maandag 12 februari 2018 @ 17:36:
ik had al wat op marktplaats rondgekeken en dacht zelf misschien aan een denon-avr-1804 voor 75 euro.
Voor aanbiedingen op MP: Ik woon op 1701VH te Heerhugowaard en zou niet verder dan 25km willen rijden en wil niet aan verzenden doen via marktplaats.
Hoe kwam jij bij die AVR-1804 uit? Als ik (iets boven de) €75,- zoek (afdingen!) in die omgeving kom ik ook receivers tegen die minder oud zijn met bijvoorbeeld HDMI. Niet dat je het direct nodig hebt, maar het is toch wel handig.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:38
* knip *
Geen Vraag & Aanbod op het forum.

[ Voor 74% gewijzigd door S1NN3D op 14-02-2018 07:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBoyFTW
Cambridge audio Receiver 540Rv3 voor min 100?

[ Voor 16% gewijzigd door RoyBoyFTW op 13-02-2018 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Het zou voor dit topic toch wel wenselijk zijn als het uit meer zou gaan bestaan dan one-liners waarin een mening wordt gevraagd over een random tweedehandsje dat je gevonden hebt. Op het forum verwachten we eigen inzet. Waarom stel je dit model voor? Welke voor- en nadelen zie je en waarom twijfel je? Op de huidige manier kunnen we half Marktplaats wel gaan afwerken en dan komen we nog nergens.

• RoyBoyFTW
Heb je gelijk in, sorry

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Ik heb er zelf een Marantz PM94 aan hangen. Dat klinkt best lekker.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even voor alle duidelijkheid. Voor de klank is er echt wel verschil welke versterker of reciever je gebruikt. Die ervaring heb ik zelf wel. De versterkers van philips in de 900 serie zoals de fa950 of 951 klinken beter in combinatie met de fb860 bijvoorbeeld. Met de fb825 klinkt t niet slecht maar de fb825 klinkt veel beter ineens met bijvoorbeeld de yamaha a s701. Dan hoor je ineens hoe mooi die speakers echt kunnen klinken. Zelfde geld voor een reciever vs stereoversterker. Een yamaha avantage reciever is toch ongeveer drie keer duurder dan de yamaha 701 en toch geeft de 701 veel betere muziekkwaliteit neer dan de reciever. Maar met die reciever kan je natuurlijk veel meer en daar betaal je dan ook voor. Dus het is niet zo simpel als sommige mensen hier beweren dat een versterker hetzelfde klinkt. Tuurlijk maakt vermogen uit voor als je op luider niveau gaat luisteren en je speakers niet wilt beschadigen. Maar ook op normale niveau zijn er verschillen te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Zit tussen je oren, want die versterking is puur electrisch en zou gelijk moeten klinken. Maar psychoakoestiek is iets heel vreemds ;)
Zie ook zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 6 als je dat soort subjectieve discussies graag aan wilt, je bent niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@The Eagle als dat zo was zoals jij het beweert.. Dan zouden er niet zoveel verschillende versterkers bestaan. Dat het elektrisch is begrijp ik en iedereen denk ik wel. Maar buizenversterkers klinken ook heel anders dan transistorenversterkers. En tussen transistorenversterkers klinken verschillende merken en modellen ook weer anders. Er komt veel meer kijken dan alleen elektriciteit. Het verschil is denk ik duidelijker te merken met full range vloerstaanders en dan vergelijken in natuurijk alles neutraal. Versterkers kunnen warm of analytisch klinken bijvoorbeeld. Geld ook voor luidsprekers. En dan heeft puur elektriciteit daar niks mee te maken. Meer met opbouw en gebruikte componenten en visie van de fabrikant. Als je zelf het verschil niet kunt horen, is niet erg, maar doe niet alsof het dan een feit is omdat jij het niet kan horen. Ik bedoel dit niet als een aanval op jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Zie het zeker niet als aanval maar als een mening :)
Die discussie
- wordt vaker gevoerd
- is imho totaal geen reden om dit topic uit de sloot te trekken
- gaat offtopic ;)
Er waren plannen voor een meet en blinde ABX testen om dit te ontzenuwen, zie Animo Check: Audio meet / blinde ABX test Alleen dat lijkt wat te stranden.

Pagina: 1