Standaard screen protectors voor de Amazfit Bip bedekken niet het volledige scherm, omdat deze gebogen is en de screen protectors niet soepel genoeg zijn om de buiging te volgen.
Op eBay vond ik een screenprotector met een tussenoplossing: nagenoeg heel het scherm wordt bedekt, op 4 inkepingen na. Lelijk!
Op eBay vond ik 2 soorten buigzame screenprotectors die wel het volledige scherm bedekken. Deze zijn gemaakt van een rubberachtige transparante laag. Helemaal niet hard, maar toch vrij krasbestendig, omdat het rubber bij botsingen meer meebeweegt. Nadeel: het is zeer moeilijk om de protector aan te brengen zonder blaasjes. Deze kan je wel wegduwen, maar er blijft toch steeds iet of wat een witte vlek echter. Althans bij de ene soort. De andere heb ik nog niet getest.
Omdat eBay advertenties per definitie tijdelijk zijn, zijn deze links dat ook:
buigzame screen protector type 1,
buigzame screen protector type 2
De beste screen protector, toch in theorie (ik heb de mijne besteld, maar is nog niet aangekomen), is de 9H harde, glazen, gebogen screenprotector, zoals die ook voor de Apple Watch wordt gemaakt. Ik heb maar 1 plek gevonden waar ze verkocht worden:
Aliexpress. Of toch niet: ook op
eBay (deze link zal maar tijdelijk werken), maar dus steeds uit China.
EDIT 15/1/2020:
De screenprotecor is aangekomen. Het blijkt toch geen glazen protecor te zijn met sterkte 9H, maar een soepele plastic. Veel minder hard, maar toch vrij krasbestendig omdat het soepel is en door elasticiteit krassen voorkomt. Al bij al een goede protector, de beste naar mijn ervaring.
Nog een stap verder: een bumper en screenprotector in 1! Zowel op eBay als Aliexpress te vinden. Ook nog niet getest. Ik kan me voorstellen dat er wel wat stof tussen de bumper en de Bip kan kruipen.
EDIT 15/1/2020:
Ook deze is inmiddels aangekomen. Ziet er niet zo mooi uit en maakt het scherm in de schemering minder goed afleesbaar. Het horloge wordt met deze bumper-screenprotector ook wat groter en minder verfijnd. Deze ga ik dus niet gebruiken.
[
Voor 9% gewijzigd door
Verwijderd op 15-01-2020 18:24
]