Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:41

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

aran schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 19:37:
Ik heb deze een tijdje terug gekocht.

https://www.aliexpress.co...381&productId=32856159538

Ok heb series 2. Vergelijkbaar met wat @Anoniem: 523837 heeft gepost. Ik moet zeggen: erg tevreden! Licht en zweet niet! Lekker fris wel.
Die link werkt niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:32
TheovdS schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 12:19:
Ik kom wel geteld 2 reacties tegen als ik op zweet/zweten zoek. Daarnaast kom ik tegenstrijdige reacties tegen na speuren op internet. Vandaar mijn vraag.
Goed punt. Je bent specifiek opzoek naar ervaringen met betrekking tot zweten. Mijn excuses. Ik heb in ieder geval zelf een stalenbandje en die zit prima en dat zweet niet. Om precies te zijn deze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aran
  • Laatst online: 27-06 15:27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-12-2022
Heeft iemand toevallig een watchband gevonden die exact als het originele is qua feel?
Mijn zoon heeft het bandje na 2 wkn alweer gesloopt (ik weet serieus niet hoe, enige wat ik kan bedenken is dat hij een tiener is 🙄) maar het reservebandje wat ik had gekocht vind hij te stug..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:03
dutchnltweaker schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 14:38:
[...]
Heb het er nu op gezet.. blijft lastig zit er wel op maar wel veel bubbeltjes again.

Heb nu een van aliexpress er op gezet en die is echt super, m.nl.aliexpress.com/item/32847 deze is super. Ben nu niet in de gelegenheid een foto hier op te zetten maar zet deze er straks op.
Ik heb gisteren een Amazfit bip besteld bij Gearbest, nu op zoek naar een screenprotector. Zou graag dezelfde willen bestellen als jij op AlieExpress hebt besteld alleen werkt je link niet. Kan je de link opnieuw geven?

Ik zie trouwens dat Sikai ook screenprotectors heeft, die naar het schijnt ook over het gebogen gedeelte van het scherm heen kunnen worden geplakt.
En zo kwam ik al speurende op AlieExpress ook deze combi van drie Sikai cases tegen voor € 7,93.

[ Voor 3% gewijzigd door musicfreak op 29-07-2018 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:03
Hmm, de verkoper van mijn Bip heeft de beloofde screenprotector niet meegeleverd. Heb wel elders een stel Sikai's gekocht maar die zijn niet binnen voordat ik volgende week op vakantie ga.

*knip*. Daar hebben we de V&A voor.

[ Voor 24% gewijzigd door rens-br op 09-08-2018 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
musicfreak schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 09:37:
Hmm, de verkoper van mijn Bip heeft de beloofde screenprotector niet meegeleverd. Heb wel elders een stel Sikai's gekocht maar die zijn niet binnen voordat ik volgende week op vakantie ga.
Tenzij je gaat bergbeklimmen of een andere extreme sport, waarbij het bandje mogelijk wat harde voorwerpen raakt kan je het ook prima af zonder case. Daarnaast heb ik de Bip sinds maart, nog nooit een screenprotector erop gehad en geen krassen erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ik zoek een zwart metalen Milanese band, extra small (kort).

Iemand een idee waar te verkrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
  • Laatst online: 19:56
aran schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 17:29:
Hier ook een sikai binnen. Mooi ding. Laat zich prima plaatsen. En niet duur bij Ali.
Hoe bevalt die Sikai? Moet je hem van je Bip afhalen bij het opladen en zoja is hij simpel los te maken zonder kans op breken?

De cover die ik had mee-besteld (geen sikai) was namelijk nogal hard van materiaal en barstte bij het proberen los te maken. Dat waren toch wel 2 dagen plezier die ik er van gehad heb :/
Materiaal moet duidelijk wel wat flexibel zijn als je hem toch vrij geregeld moet kunnen verwijderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
flippiej schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 10:25:
Hoe bevalt die Sikai? Moet je hem van je Bip afhalen bij het opladen en zoja is hij simpel los te maken zonder kans op breken?
Ik heb ook een Sikai en die bevalt prima, is er gemakkelijk af te halen en breekt niet. En de case moet er inderdaad afgehaald worden om te laden. Ik denk dat er geen één case bestaat die kan blijven zitten, aangezien de oplader echt precies pas is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
rens-br schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 10:26:
[...]

Ik heb ook een Sikai en die bevalt prima, is er gemakkelijk af te halen en breekt niet. En de case moet er inderdaad afgehaald worden om te laden. Ik denk dat er geen één case bestaat die kan blijven zitten, aangezien de oplader echt precies pas is.
Dankje voor de info dan ga ik daar ook maar eens naar kijken. Het is geen probleem dat hij er afgehaald moeten worden, zolang dat maar fatsoenlijk werkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
flippiej schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 10:55:
Dankje voor de info dan ga ik daar ook maar eens naar kijken. Het is geen probleem dat hij er afgehaald moeten worden, zolang dat maar fatsoenlijk werkt :P
In dat geval voldoet de Sakai aan je wensen. :) Ik heb destijds deze gekocht voor €2,40, maar inmiddels is hij wat duurder zie ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flippiej
rens-br schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 11:00:
[...]

In dat geval voldoet de Sakai aan je wensen. :) Ik heb destijds deze gekocht voor €2,40, maar inmiddels is hij wat duurder zie ik.
Goedkoopste wat ik nu kan vinden is hier voor €2,62. Ik zie ook nog wel een aantal combideals op Ali met 3 stuks, maar dan kom je alsnog iets duurder uit.

Moet alleen wel opletten welke kleur je daar dan neemt. De 3 rechter met combi kleurtjes zijn van Tamister en die heb ik dus net gebroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
flippiej schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 11:22:
Moet alleen wel opletten welke kleur je daar dan neemt. De 3 rechter met combi kleurtjes zijn van Tamister en die heb ik dus net gebroken.
Daar hebben meer winkels / shops last van. Hele berg kleuren aanbieden, maar wel allerlei merken door elkaar gebruiken.

Overigens ook nog even op ebay gekeken en met $1,70 zijn dit volgens mij de goedkoopst. Volgens de plaatjes en omschrijving zijn dit ook Sikai.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aran
  • Laatst online: 27-06 15:27
flippiej schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 10:25:
[...]

De cover die ik had mee-besteld (geen sikai) was namelijk nogal hard van materiaal en barstte bij het proberen los te maken. Dat waren toch wel 2 dagen plezier die ik er van gehad heb :/
Materiaal moet duidelijk wel wat flexibel zijn als je hem toch vrij geregeld moet kunnen verwijderen.
Zoals @rens-br al meldt, topding. Inmiddels heel wat keren eraf gehaald, voor laden en voor schoonmaak. Gaat makkelijk en gewoon nog heel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:48
Iemand ervaring met dit type case? https://www.gearbest.com/...ries/pp_009714408548.html
Is flexibel en dekt ook de achterkant, ziet er iig steviger uit dan die plastic cases, maar vraag me af hoe fijn die silicone op je arm is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MamaMouse
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
jouwheld schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:05:
Iemand ervaring met dit type case? https://www.gearbest.com/...ries/pp_009714408548.html
Is flexibel en dekt ook de achterkant, ziet er iig steviger uit dan die plastic cases, maar vraag me af hoe fijn die silicone op je arm is.
Ik heb die van mij gister binnengekregen, tezamen met t siliconen hoesje (toevallig ook van gearbest). Deze https://www.gearbest.com/...03972369.html?wid=1433363

Ik moet zeggen dat de kwaliteit me erg meevalt. Het is niet te dik, en zacht (een beetje als de bandjes van de Mi Band 2). Het hoesje dekt wel de oplaadpinnetjes af (dus het hoesje eraf halen bij opladen). De hartslagmeter wordt niet afgedekt aan de onderkant (deze werkt normaal).

Kortom, ik heb geen last van het hoesje. Over de levensduur kan ik nog niet veel zeggen :P

[ Voor 4% gewijzigd door MamaMouse op 24-08-2018 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:48
MamaMouse schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:46:
[...]

Ik heb die van mij gister binnengekregen, tezamen met t siliconen hoesje (toevallig ook van gearbest). Deze https://www.gearbest.com/...03972369.html?wid=1433363

Ik moet zeggen dat de kwaliteit me erg meevalt. Het is niet te dik, en zacht (een beetje als de bandjes van de Mi Band 2). Het hoesje dekt wel de oplaadpinnetjes af (dus het hoesje eraf halen bij opladen). De hartslagmeter wordt niet afgedekt aan de onderkant (deze werkt normaal).

Kortom, ik heb geen last van het hoesje. Over de levensduur kan ik nog niet veel zeggen :P
Ok die is nog een stuk goedkoper, voor dat geld maar gewoon besteld om te zien of het wat is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Ik kreeg vandaag bericht dat Sikai een nieuw hoesje voor de Bip heeft uitgebracht, hij is wat hoger en daarmee lomper, maar beschermd het scherm beter:

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1t8huczfguuRjy1zeq6z0KFXal.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LameDog
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-02 15:57
i2Paq schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 13:56:
Ik zoek een zwart metalen Milanese band, extra small (kort).

Iemand een idee waar te verkrijgen?
Heb je er al een gevonden? Zo ja waar en bevalt het bandje? Ik zoek er ook een namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01 02:24
LameDog schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 09:43:
[...]

Heb je er al een gevonden? Zo ja waar en bevalt het bandje? Ik zoek er ook een namelijk.
Ik heb deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/q0TyiuMfhtF39KOalis9J3WU/thumb.jpg
(die paarse gloed komt door de flits)

AliExpress:
https://www.aliexpress.co...rt-Watch/32853877492.html

Hij bevalt erg goed! Ik heb een dunne pols, maar deze past prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarsiv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-06 20:26
jammergenoeg nog steeds geen witte sikai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
TheovdS schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 10:02:
[...]

Ik heb deze:
[afbeelding]

AliExpress:

Blijft dat een beetje goed zitten met zo'n magneet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheovdS
rens-br schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 15:22:
[...]

Blijft dat een beetje goed zitten met zo'n magneet?
Ik was bang van niet, dus ik heb degene met een gewone sluiting :)
Deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/waDCGI4vMMH3EJ3w5peRiGta/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
TheovdS schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 15:31:
Ik was bang van niet, dus ik heb degene met een gewone sluiting :)
Deze:
[afbeelding]
Ah. Dat bandje had ik bij mijn Mi Band 2 ook zitten, zat erg lekker en werkte prima. Zelf heb ik nu de wat lompere versie (type 1) van jou link.
jarsiv schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 15:21:
jammergenoeg nog steeds geen witte sikai.
Heb je een Witte Bip, dat je een witte case wilt?

[ Voor 27% gewijzigd door rens-br op 27-11-2018 21:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jarsiv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-06 20:26
Nee heb een zwarte met nu een wit bandje en een witte case(van ander merk) eromheen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoJan
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-05 16:14
TheovdS schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 10:02:
[...]

Ik heb deze:
[afbeelding]

AliExpress:

Grappig, ik heb de zwarte schakelband die er bij wordt getoond. Bevalt mij ook prima. Stevig en bij levering zit er een stukje gereedschap bij om de pinnetjes eruit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
rens-br schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 11:32:
[...]

Daar hebben meer winkels / shops last van. Hele berg kleuren aanbieden, maar wel allerlei merken door elkaar gebruiken.

Overigens ook nog even op ebay gekeken en met $1,70 zijn dit volgens mij de goedkoopst. Volgens de plaatjes en omschrijving zijn dit ook Sikai.
Ik had midnight blue en black besteld via die Ebay link en krijg ze net binnen.... zijn ook gewoon weer Tamister cases |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
flippiej schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 15:27:
Ik had midnight blue en black besteld via die Ebay link en krijg ze net binnen.... zijn ook gewoon weer Tamister cases |:(
Om gek van te worden. Ik zie overigens ook dat die twee kleuren niet voorkomen op het overzicht waar Sikai bovenstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
rens-br schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 15:48:
[...]

Om gek van te worden. Ik zie overigens ook dat die twee kleuren niet voorkomen op het overzicht waar Sikai bovenstaat.
Hmm misschien had ik daar dan beter op moeten letten, maar het had ook wel aangegeven mogen staan.
Blijft alsnog de vraag of je bij de overige kleuren wel Sikai krijgt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
flippiej schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 15:51:
Hmm misschien had ik daar dan beter op moeten letten, maar het had ook wel aangegeven mogen staan.
Dat ben ik zeker met jouw eens, het valt mij nu eerlijk gezegd ook pas op.
Blijft alsnog de vraag of je bij de overige kleuren wel Sikai krijgt :P
Dat weet ik ook niet zeker. Ik zou het gewoon even navragen aan de verkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flippiej
rens-br schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 15:53:

[...]

Dat weet ik ook niet zeker. Ik zou het gewoon even navragen aan de verkoper.
Ik heb contact met de verkoper opgenomen en hij zegt dat het waarschijnlijk is misgegaan bij het inpakken en dat hij daadwerkelijk Sikai verkoopt. Het hele gesprek is in zeer gebrekkig engels, dus ik weet eigenlijk nog steeds niet of de kleuren die ik had besteld nou wel of niet van Sikai leverbaar zouden moeten zijn. Hoe dan ook heb ik nu 2 andere kleuren gevraagd (Kleuren die Sikai zeker zou moeten hebben, geel en de normale blauw) en hij stuurt die nu ter vervanging op dus dat is allemaal wel netjes.

Ik ben zeer benieuwd wat ik ga ontvangen over een paar weken :P Ik geef het alsnog zo'n 50% kans dat er dalijk weer 2 Tamister cases aankomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:50

franssie

Save the albatross

Nu een jaar mijn Bip op een normale horlogeband gezet, zwart leer. Dat oogt en draagt toch wel een stuk prettiger dan dat zweet siliconen dat er standaard opzit. Nu ben ik geen sporter maar meer een wandelaar, maar voelt heerlijk en ziet er best wel uit als een echt horloge.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
franssie schreef op donderdag 11 april 2019 @ 18:32:
Nu een jaar mijn Bip op een normale horlogeband gezet, zwart leer. Dat oogt en draagt toch wel een stuk prettiger dan dat zweet siliconen dat er standaard opzit. Nu ben ik geen sporter maar meer een wandelaar, maar voelt heerlijk en ziet er best wel uit als een echt horloge.
Heb je een link van dat bandje? Wil ook wel eens wat anders dan dat silicoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

dutchnltweaker schreef op donderdag 11 april 2019 @ 20:16:
[...]
Heb je een link van dat bandje? Wil ook wel eens wat anders dan dat silicoon.
Gewoon een 20mm bandje, fake croco print.
Als je wel sport doet is een waterproof Darlena band aan te raden. Dat zijn banden die niet gelijk kapot gaan van wat zweet. Zijn te koop op ebay en die ga ik er uiteindelijk zelf opzetten maar ik heb ze nu alleen in blauw liggen en niet in zwart. Verwisselen van het bandje is hetzelfde als elk horloge met pen-stiften (of hoe dat ook moge heten). Ik denk niet dat een nato band goed gaat werken maar misschien heeft iemand dat wel succesvol geprobeerd.

edit: bijvoorbeeld deze https://ebay.us/OIkHXg die Darlena bandjes zet ik normaal op mijn Breitling omdat ze fijn soepel zitten en tegen water en zweet kunnen.

[ Voor 10% gewijzigd door franssie op 11-04-2019 20:41 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Heb je die ergens specifiek op de kop getikt @franssie? En een foto zegt meer natuurlijk, ik ben benieuwd.

[ Voor 5% gewijzigd door bartbh op 12-04-2019 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

bartbh schreef op donderdag 11 april 2019 @ 21:58:
Heb je die ergens specifiek op de kop getikt @franssie? En een foto zegt meer natuurlijk, ik ben benieuwd.
bip op leer

Dit is een andere band dan die ik adviseerde - deze is niet waterproof. De waterproof versie koop ik bij de winkel op ebay zie mijn vorige post.

edit: maar het is dus een gewoon 20mm horloge bandje dat jij ook bij de HEMA oid zou kunnen kopen, of op de markt. Dat is het fijne van de Bip (o.a.) dat het gewoon standaard bandjes lust.

[ Voor 15% gewijzigd door franssie op 12-04-2019 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
GreNade schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 13:53:
Heeft er iemand nog tips voor een bandje? Het meegeleverde bandje geeft me helaas jeuk
In dit topic staan er een aantal. Maar zelf ben ik erg tevrenden over het stalen bandje: rens-br in "[Xiaomi Huami Amazfit Bip] Accessoires"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-06 08:52
Kan ik ook ergens het originele bandje kopen van de Bip? Heb nu 2 aftermarket bandjes, maar ze bevallen mij beide niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milo44
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-06 14:45
rens-br schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 10:30:
[...]

Goed punt. Je bent specifiek opzoek naar ervaringen met betrekking tot zweten. Mijn excuses. Ik heb in ieder geval zelf een stalenbandje en die zit prima en dat zweet niet. Om precies te zijn deze.
Ik had er ook eentje besteld, maar deze past niet. Die is waarschijnlijk 22mm en niet 20mm.
Dus dank je voor de exacte link! Heb hem zojuist besteld.

EDIT: @rens-br Weet je toevallig inmiddels al of deze het kan hebben als je er mee gaat douchen?
Of gaat deze roesten?

[ Voor 11% gewijzigd door Milo44 op 13-05-2019 08:57 ]

I, a stranger and afraid in a world I never made...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Milo44 schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 11:32:
EDIT: @rens-br Weet je toevallig inmiddels al of deze het kan hebben als je er mee gaat douchen?
Of gaat deze roesten?
Ik heb het bandje inmiddels ruim één jaar en hij roest niet. Ik zwem ermee, ga ermee in bad, douche ermee, kan het allemaal hebben. De onderkant laat alleen inmiddels wel wat slijtage zien, vanwege het schuren op de tafels enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
Nog een vraagje @rens-br :
Deze watchface, die is wel erg netjes...
Is dat een standaard of zelfgemaakt? Ingeladen via een appje? Zoja, met Android of iOS?
Mijn huidige bevalt wel, maar die jij gebruikt vind ik ook wel erg fijn ogen.

Ik maak gebruik van iOS, dus ik heb (helaas) beperkte keuze, alsin van dat ik er geen zelf kan sideloaden oid. Hoor er graag van!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milo44
Momenteel ziet mijn Amazfit Bip er als volgt uit:

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/jav1w4.jpg

De cover die erop zit, zit er nu een aantal dagen op en is geen "originele" zoals je wellicht wel kan zien want er zit nu al slijtage aan...
Heb het idee dat het printje met een soort van rubberen-achtige coating is aangebracht en slijt super snel.
Heb namelijk een zwarte van Sikai en die heeft er vanaf het hele begin op gezeten en heeft niets geen slijtage.
Die covers van Sikai zijn kwalitatief dus vele malen beter en dan ook zeker aan te raden ipv eentje met een "fancy printje".

De RVS strap bevalt hartstikke goed, is erg degelijk en kwalitatief ook goed.
Ben reuze tevreden met de accessoires en uiteraard het horloge zelf!

Nog steeds op zoek naar deze watchface though... :+

Linkjes naar de accessoires:
Zwarte RVS Strap

Cover met fancy printje(s) (niet aan te raden overigens).

Cover van Sikai (aan te raden en in diverse kleuren bescikbaar).

Screenprotectors voor de Amazfit Bip (Zijn wat lastig te plakken, maar als ze goed zitten zeker aan te raden!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
Ik heb nu een metalen bandje, met sluiting:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TWh4IVtWV8XdgYvRP0o3RuFz/thumb.jpg

Ik merk dat de sluiting toch best wel vaak los schiet. Als ik zoek op een nieuwe metalen bandje, kom ik veel de bandjes tegen met een magneet sluiting. Iemand daar ervaring mee? Schiet dat ook niet snel los?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
TheovdS schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:30:
[Afbeelding]
Je afbeelding is een beetje klein, dus ik kan niet precies zien wat je nu hebt. Maar het lijkt dat ik (ongeveer) hetzelfde heb en dat blijft gewoon goed zitten. Hoe schiet bij jou de sluiting los?
Als ik zoek op een nieuwe metalen bandje, kom ik veel de bandjes tegen met een magneet sluiting. Iemand daar ervaring mee? Schiet dat ook niet snel los?
Ik kan mij voorstellen dat dat helemaal snel losschiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:50
TheovdS schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:30:
[Afbeelding]

Ik merk dat de sluiting toch best wel vaak los schiet. Als ik zoek op een nieuwe metalen bandje, kom ik veel de bandjes tegen met een magneet sluiting. Iemand daar ervaring mee? Schiet dat ook niet snel los?
Ik heb deze sinds vorig jaar augustus om m'n pols en die is nog nooit losgeschoten. Rennen, crossen, zwemmen, werken en nog nooit gedoe mee gehad:

https://www.geekbuying.co...tchband-Black-384930.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
vj_slof schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:54:
Ik heb deze sinds vorig jaar augustus om m'n pols en die is nog nooit losgeschoten. Rennen, crossen, zwemmen, werken en nog nooit gedoe mee gehad:

https://www.geekbuying.co...tchband-Black-384930.html
@TheovdS Die heb ik ook en werkt perfect, ook hier nog nooit losgeschoten / gesprongen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
Hier is een wat groter plaatje (klikbaar):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TWh4IVtWV8XdgYvRP0o3RuFz/medium.jpg
De sluiting schiet open als ik bijv aan het klussen ben of stoeien met de kids.

Ik vind degene die jullie hebben wat grof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
*knip*. Daar hebben we de V&A voor.

[ Voor 92% gewijzigd door rens-br op 11-12-2019 13:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1306700

Standaard screen protectors voor de Amazfit Bip bedekken niet het volledige scherm, omdat deze gebogen is en de screen protectors niet soepel genoeg zijn om de buiging te volgen.

Op eBay vond ik een screenprotector met een tussenoplossing: nagenoeg heel het scherm wordt bedekt, op 4 inkepingen na. Lelijk!
Afbeeldingslocatie: https://cdn.bedifol.com/dir/produktabbildungen/verpackung_geraet_folie/5132754_1.jpg

Op eBay vond ik 2 soorten buigzame screenprotectors die wel het volledige scherm bedekken. Deze zijn gemaakt van een rubberachtige transparante laag. Helemaal niet hard, maar toch vrij krasbestendig, omdat het rubber bij botsingen meer meebeweegt. Nadeel: het is zeer moeilijk om de protector aan te brengen zonder blaasjes. Deze kan je wel wegduwen, maar er blijft toch steeds iet of wat een witte vlek echter. Althans bij de ene soort. De andere heb ik nog niet getest.
Omdat eBay advertenties per definitie tijdelijk zijn, zijn deze links dat ook: buigzame screen protector type 1, buigzame screen protector type 2
Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/g/0eUAAOSwOl1df46X/s-l400.jpg

De beste screen protector, toch in theorie (ik heb de mijne besteld, maar is nog niet aangekomen), is de 9H harde, glazen, gebogen screenprotector, zoals die ook voor de Apple Watch wordt gemaakt. Ik heb maar 1 plek gevonden waar ze verkocht worden: Aliexpress. Of toch niet: ook op eBay (deze link zal maar tijdelijk werken), maar dus steeds uit China.
EDIT 15/1/2020: De screenprotecor is aangekomen. Het blijkt toch geen glazen protecor te zijn met sterkte 9H, maar een soepele plastic. Veel minder hard, maar toch vrij krasbestendig omdat het soepel is en door elasticiteit krassen voorkomt. Al bij al een goede protector, de beste naar mijn ervaring.
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/He46cc2fd91ee4c4c8df8b83ac6822909T/Amazfit-Bip-Film-Voor-Huami-Amazfit-bip-Screen-Protectors-Glasvezel-ultra-dunne-Beschermende-Film-volledige-Cover.jpg

Nog een stap verder: een bumper en screenprotector in 1! Zowel op eBay als Aliexpress te vinden. Ook nog niet getest. Ik kan me voorstellen dat er wel wat stof tussen de bumper en de Bip kan kruipen.
EDIT 15/1/2020: Ook deze is inmiddels aangekomen. Ziet er niet zo mooi uit en maakt het scherm in de schemering minder goed afleesbaar. Het horloge wordt met deze bumper-screenprotector ook wat groter en minder verfijnd. Deze ga ik dus niet gebruiken.
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/Hf8f78afdd9524b70949b34d56a281e4eX/BAPICK-Volledige-Cover-Soft-TPU-Bumper-Voor-Xiaomi-Amazfit-Bip-Case-Smart-Horloge-Screen-Protector-Voor.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 1306700 op 15-01-2020 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:46
Iemand een adres voor zo'n horloge bandje voor je Bip? Mijn originele bandje wordt steeds slechter.
Ik heb wel eens een stalenbandje besteld, maar dat vind ik niet prettig zitten.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
Anoniem: 1306700 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 11:35:

Nog een stap verder: een bumper en screenprotector in 1! Zowel op eBay als Aliexpress te vinden. Ook nog niet getest. Ik kan me voorstellen dat er wel wat stof tussen de bumper en de Bip kan kruipen.
[Afbeelding]
Heb je hier een linkje van? Wil deze wel eens een kans geven als de prijs beetje leuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-06 01:20
Leuke posts van je de over de bip @Anoniem: 1306700 . Qua bandje zou ik nog eens willen wisselen maar een screenprotector heb ik nog niet nodig gehad. Gebruik de bip al een jaar elke dag en scherm is nog krasvrij.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-06 09:07
mhr-zip schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 11:56:
[...]

Iemand een adres voor zo'n horloge bandje voor je Bip? Mijn originele bandje wordt steeds slechter.
Ik heb wel eens een stalenbandje besteld, maar dat vind ik niet prettig zitten.
Amazon heeft er voldoende en redelijk snelle bezorging (3-5 werkdagen). Wanneer je zoekt op 20 mm horlogeband kom je een heel eind.
Zelf ben ik gegaan voor:
https://www.amazon.de/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1
https://www.amazon.de/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Ik zou de goedkopere ijzeren mesh bandjes vermijden. Die van mij viel uit elkaar, waardoor mijn Bip op de grond viel (geen grote schade gelukkig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
Milo44 schreef op zondag 15 december 2019 @ 11:52:
[...]

Heb je hier een linkje van? Wil deze wel eens een kans geven als de prijs beetje leuk is.
Deze heb ik inmiddels besteld via eBay, duurt nog wel ff voordat ie binnen is.
Zodra deze binnen is zal ik hier ff laten weten of het wat is of niet.

Verder ben ik (nog steeds) in afwachting van een nieuw RVS bandje voor de BIP.
Deze laat érg lang op zich wachten, hij zou deze week of uiterlijk volgende week binnen moeten komen.
Mijn originele bandje ben ik helaas kwijt, géén idee waar ik die gelaten heb, dus zit nu al bijna 2 maanden zonder BIP :'(

Mocht er iemand nog een bandje hebben liggen hoor ik dit heel graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Weet iemand of je hier in de buurt een losse lader kan kopen? Ik ben de mijne helaas kwijt geraakt

Heb mn oplader gelukkig weer gevonden. Dus niet meer nodig.

[ Voor 24% gewijzigd door kaasaanfiets op 15-06-2020 21:56 ]

Pagina: 1 2 Laatste