Buren hacken onze Wifi

Pagina: 1
Acties:
  • 24.630 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 985377

Topicstarter
Mijn bovenbuurman heeft mij zojuist gehackt
.
Waarom?

Ik kwam er achter dat hij op onze Wifi zat.
Ik had toen de naam veranderd naar (Verboden toegang)

Daarna heeft hij mijn IP adress veranderd waardoor ik dus mijn router moest resetten.

Hoe kan ik mijn internet beveiligen?
Ik weet dat ik mijn WPS moet uitzetten.
Maar op de Experia V8 box die ik heb kan dat volgensmij niet.

Die gast is een ITer en pakt ook mijn internetsnelheid af omdat hij veel routers in zijn appartement heeft staan.

Dit heb ik kunnen vinden omdat ik de app WifiAnalyzer heb geinstalleerd.

Wie kan me helpen aanspreken heeft geen zin.

Je posts leeghalen omdat je het niet eens bent met hoe het topic verloopt is erg kinderachtig. Ik heb de vrijheid genomen om de boel weer terug te zetten zoals het was zodat men nog wat aan dit topic heeft, ook al vind je het zelf niet meer nuttig.

[ Voor 192% gewijzigd door rens-br op 12-02-2018 11:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Radjesh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-06 21:15

Radjesh

hoi

Het wachtwoord van je netwerk veranderen?

Niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wahloh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-06 00:08

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Radjesh schreef op zondag 11 februari 2018 @ 03:58:
En voor de zekerheid ook het wachtwoord van het admin account om in je router te komen aanpassen.

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Radjesh schreef op zondag 11 februari 2018 @ 03:58:
Al gedaan hij kwam er alsnog in hij is een pro in hacken.
Wahloh schreef op zondag 11 februari 2018 @ 03:58:
[...]

En voor de zekerheid ook het wachtwoord van het admin account om in je router te komen ook aanpassen.
Ook gedaan nog kwam hij erachter.

[ Voor 18% gewijzigd door rens-br op 12-02-2018 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radjesh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-06 21:15

Radjesh

hoi

Anoniem: 985377 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 04:00:
[...]

Al gedaan hij kwam er alsnog in hij is een pro in hacken.
[...]

Ook gedaan nog kwam hij erachter.
Bel de politie.

Niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Waarom? Ik kan nu weer in mijn wifi. Maar straks gaat hij het weer doen.

Politie doet vaak niks.

[ Voor 34% gewijzigd door rens-br op 12-02-2018 11:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Anoniem: 985377 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 03:50:
.
Waarom?

Ik kwam er achter dat hij op onze Wifi zat.
Hoe kwam je erachter?
Daarna heeft hij mijn IP adress veranderd waardoor ik dus mijn router moest resetten.
Welk IP-adres heeft ie veranderd?
Die gast is een ITer en pakt ook mijn internetsnelheid af omdat hij veel routers in zijn appartement heeft staan.
Wat bedoel je hiermee? Routers pakken zelf geen internetsnelheid af. Volgens mij missen wij nog wat informatie over je netwerk.
Anoniem: 985377 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 04:18:
[...]

Waarom? Ik kan nu weer in mijn wifi. Maar straks gaat hij het weer doen.

Politie doet vaak niks.
HuisvredebreukComputervredebreuk is gewoon strafbaar. Daarom.

[ Voor 18% gewijzigd door Room42 op 11-02-2018 04:48 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Room42 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 04:18:
[...]
Hoe kwam je erachter?

[...]

Welk IP-adres heeft ie veranderd?

[...]

Mijn ip-adress van mijn Experia V8 box.

...

Wat bedoel je hiermee? Routers pakken zelf geen internetsnelheid af. Volgens mij missen wij nog wat informatie over je netwerk.

Routers of andere netwerken. Iets wat mijn internetsnelheid af pakt.

[...]

Huisvredebreuk is gewoon strafbaar. Daarom.
-Van mijn Experia V8 box
-Dan iets anders wat mijn internet af pakt hij heeft meerdere namen als ik wifi analyzer bekijk.

Dat klopt .. Maar bewijs het maar eens ..

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 985377 op 11-02-2018 04:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Anoniem: 985377 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 04:22:
[...]

Dat klopt .. Maar bewijs het maar eens ..
Oh, ok. Laat de rest van mijn vragen maar zitten.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Room42 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 04:23:
[...]

Oh, ok. Laat de rest van mijn vragen maar zitten.
Sorry verkeerd geqoute.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik kwam er achter door de app 'wie zit er op mijn wifi'

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 52% gewijzigd door rens-br op 12-02-2018 11:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Liever niet x keer achter elkaar posten. Bewerk gewoon je vorige bericht.

Wat ik mis is antwoord op hoe je netwerk eruit ziet. Waarom denk je dat zijn routers jouw 'internetsnelheid' afpakt?

En verander ook je Wifi-wachtwoord naar iets echt moeilijks, van minimaal 16 karakters met leestekens. Het liefst langer. Gewoon om te kijken of ie daar ook langs komt. En verberg je SSID.

Is je router up-to-date?

Je kunt trouwens met dit knopje een quote onderbreken en ertussen typen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cLHOtzb.png

[ Voor 12% gewijzigd door Room42 op 11-02-2018 04:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Room42 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 04:30:
Liever niet x keer achter elkaar posten. Bewerk gewoon je vorige bericht.

Wat ik mis is antwoord op hoe je netwerk eruit ziet. Waarom denk je dat zijn routers jouw 'internetsnelheid' afpakt?

En verander ook je Wifi-wachtwoord naar iets echt moeilijks, van minimaal 16 karakters met leestekens. Het liefst langer. Gewoon om te kijken of ie daar ook langs komt. En verberg je SSID.

Is je router up-to-date?

Je kunt trouwens met dit knopje een quote onderbreken en ertussen typen:
[afbeelding]
Bedankt,

Ik heb alleen een simpele Experia V8 box van telfort verder geen extenders hij waarschijnlijk wel dus.

Mijn wifi code had ik veranderd zelfs met tekens als ^ & etc nog komt ie er telkens in.
Nu zit hij op het netwerk van andere buren.

Hij kon mij waarschijnlijk vinden omdat ik een makkelijke wifi naam had en hij wist dat het over hem ging.

Maar wat als hij onze wifi naam dalijk weer vind?

Ja mijn router is up-to date..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hij was waarschijnlijk boos omdat ik erachter kwam dat hij op ons netwerk zat.

Sindsdien is hij begonnen met hacken van ons ip adress.

Daarvoor zat hij alleen op ons netwerk waarschijnlijk...

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 23% gewijzigd door rens-br op 12-02-2018 11:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Het ongeautoriseerd inbreken op andermans WiFi is gewoon strafbaar. Als jij kunt laten zien dat hij op jullie netwerk zit (log alles en maak screenshots) heb je gewoon een degelijke zaak bij de politie. Overleg sowieso eens met ze, wat zij kunnen doen en wat je moet aanleveren.

De term is trouwens computervredebreuk, niet huisvredebreuk dat ik eerder noemde.

offtopic:
Post nou even niet twee keer achter elkaar, dat is het ongewenst schoppen van je topic.

[ Voor 33% gewijzigd door Room42 op 11-02-2018 04:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Room42 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 04:46:
Het ongeautoriseerd inbreken op andermans WiFi is gewoon strafbaar. Als jij kunt laten zien dat hij op jullie netwerk zit (log alles en maak screenshots) heb je gewoon een degelijke zaak bij de politie. Overleg sowieso eens met ze, wat zij kunnen doen en wat je moet aanleveren.
Klopt maar hoe kan ik de data vinden dat hij inlogd op mijn wifi?
Bij admin inlog en dan sequrity settings??
De term is trouwens computervredebreuk, niet huisvredebreuk dat ik eerder noemde.

offtopic:
Post nou even niet twee keer achter elkaar, dat is het ongewenst schoppen van je topic.
Ah, ik zal erop letten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Anoniem: 985377 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 04:54:
[...]

Klopt maar hoe kan ik de data vinden dat hij inlogd op mijn wifi?
Bij admin inlog en dan sequrity settings??
Weet ik niet, ik ken de experiabox niet. Google even naar 'Experia V8 wifi log files' of zo. Maar los daarvan zei je in je OP dat je al bewijs had dat hij op je netwerk zat. Dat moet je dus ook vastleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Room42 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 04:59:
[...]

Weet ik niet, ik ken de experiabox niet. Google even naar 'Experia V8 wifi log files' of zo. Maar los daarvan zei je in je OP dat je al bewijs had dat hij op je netwerk zat. Dat moet je dus ook vastleggen.
Ik was er toen straks wel ja.
Alleen die geschiedenis toont maar een deel van de log files.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-05 14:09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee, dat is het niet. Hij had mijn ip adress en wachtwoord veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Daarmee zou ie niet aan de LAN-zijde van het netwerk mogen komen ;)
Anoniem: 985377 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 05:06:
[...]

Ik was er toen straks wel ja.
Alleen die geschiedenis toont maar een deel van de log files.
Ik zou naar de Politie gaan dat je sterke aanwijzingen hebt dat je buurman inbreekt op je netwerk en dan rustig alle feiten op een rijtje zetten met exacte stappen wat je gedaan hebt om erachter te komen en hoe het contact met de buurman is verlopen. Geef daarbij aan dat je niet voldoende kennis hebt om gedegen onderzoek te doen en daarom hun hulp vraagt.

Maar zet eerst duidelijk alles op een rijtje voor jezelf. Schrijf alles op en verzamel zoveel mogelijk gegevens. Doe dit echt want hier in het topic is je dat nog niet gelukt.

Wees zo volledig mogelijk. Dus volledige gegevens van alle applicaties, configuratiepagina's, de computer die je in het netwerk tegenkwam, etc.

Wees duidelijk een to the point.

[ Voor 15% gewijzigd door Room42 op 11-02-2018 05:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Room42 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 05:12:
[...]

Daarmee zou ie niet aan de LAN-zijde van het netwerk mogen komen ;)

[...]

Ik zou naar de Politie gaan dat je sterke aanwijzingen hebt dat je buurman inbreekt op je netwerk en dan rustig alle feiten op een rijtje zetten met exacte stappen wat je gedaan hebt om erachter te komen en hoe het contact met de buurman is verlopen. Geef daarbij aan dat je niet voldoende kennis hebt om gedegen onderzoek te doen en daarom hun hulp vraagt.

Maar zet eerst duidelijk alles op een rijtje voor jezelf. Schrijf alles op en verzamel zoveel mogelijk gegevens. Doe dit echt want hier in het topic is je dat nog niet gelukt.

Wees zo volledig mogelijk. Dus volledige gegevens van alle applicaties, configuratiepagina's, de computer die je in het netwerk tegenkwam, etc.

Wees duidelijk een to the point.
Ik zou graag willen weten wat hij van plan is met mijn netwerk en hoelang hij er al op zat.

Kan ik daar niet zelf achter komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Anoniem: 985377 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 05:15:
[...]

Ik zou graag willen weten wat hij van plan is met mijn netwerk en hoelang hij er al op zat.

Kan ik daar niet zelf achter komen?
Blijkbaar niet :P Je zult dan het verkeer moeten loggen en zien waar ie probeert uit te komen (logfiles, tcpdump, etc). Gebruikt ie het puur voor internet of scant hij je netwerk af naar zwakheden om op je computers in te breken?

Hoe lang kun je waarschijnlijk ook niet meer zien omdat je je router hebt gereset.

[ Voor 10% gewijzigd door Room42 op 11-02-2018 05:36 ]

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Gravitar
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Gaat dit over dezelfde persoon als waarover je dit topic aanmaakte? Ik vraag me af waarom je zo bezig bent met deze meneer, speelt hier meer? Je geeft aan via een app erachter te zijn gekomen dat meneer blijkbaar op jouw wifi zit, hier had je toch gewoon een screenshot van kunnen nemen? Daarmee zou je in ieder geval een (summiere) vorm van bewijs in handen hebben. Je geeft aan dat meneer nu blijkbaar op het netwerk van andere buren zit. Hoe weet je dit zonder zelf op deze netwerken te komen, en waarom is het okay dat jij op de netwerken van je andere buren inlogt, maar is het zo erg dat deze meneer op jouw netwerk komt? Als jij en je buren er belang in stelden dat anderen niet op jouw/hun netwerk komen hadden jullie de boel immers wel op enige wijze beveiligt nietwaar?

Ik vind dit toch wel een bijzonder verhaal. Als alles wat je vertelt juist is zou het een bijzonder vermakelijke aflevering voor de Rijdende Rechter op kunnen leveren, maar ik krijg toch een bijzonder vreemd gevoel bij dit alles. Meneer is blijkbaar een " pro in hacken", maar jij geeft aan eveneens moeiteloos in de netwerken van je andere buren in te kunnen loggen, en te weten dat deze meneer blijkbaar onder verschillende namen op jouw netwerk zou zitten. Als deze meneer zo'n "pro in hacken" is, waarom kun jij dit dan zo makkelijk traceren? Hoe kom je op de beveiligde netwerken van jouw buren, en hoe weet jij dat deze meneer geen toestemming van deze buren heeft gekregen om van die netwerken gebruik te maken?

Ik kan me helaas niet van de indruk ontdoen dat je ofwel het leuk vindt om Tweakers te trollen met een sensationeel edoch rammelend verhaal, dan wel dat je iets tegen deze buurman hebt en dat je op zoek bent naar manieren om jouw antipathie richting deze persoon te rechtvaardigen. Vragen om hulp, om uit te vinden wat meneer van plan zou zijn, doen mij toch sterk naar het tweede scenario wat ik schetste neigen.

Mocht ik er echter volkomen naast zitten, doe dan onmiddelijk aangifte waarbij je al je verzamelde bewijs overlegt aan de politie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Room42 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 05:20:
[...]

Blijkbaar niet :P Je zult dan het verkeer moeten loggen en zien waar ie probeert uit te komen (logfiles, tcpdump, etc). Gebruikt ie het puur voor internet of scant hij je netwerk af naar zwakheden om op je computers in te breken?

Hoe lang kun je waarschijnlijk ook niet meer zien omdat je je router hebt gereset.

[ Voor 96% gewijzigd door Anoniem: 985377 op 11-02-2018 06:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dets
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-12-2023
Als ik het zo lees, beweer jij alleen maar dat je buurman op je wifi zit. Je komt niet met een bewijs in de vorm van een log, screenshot o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gravitar schreef op zondag 11 februari 2018 @ 06:15:
Gaat dit over dezelfde persoon als waarover je dit topic aanmaakte? Ik vraag me af waarom je zo bezig bent met deze meneer, speelt hier meer? Je geeft aan via een app erachter te zijn gekomen dat meneer blijkbaar op jouw wifi zit, hier had je toch gewoon een screenshot van kunnen nemen? Daarmee zou je in ieder geval een (summiere) vorm van bewijs in handen hebben. Je geeft aan dat meneer nu blijkbaar op het netwerk van andere buren zit. Hoe weet je dit zonder zelf op deze netwerken te komen, en waarom is het okay dat jij op de netwerken van je andere buren inlogt, maar is het zo erg dat deze meneer op jouw netwerk komt? Als jij en je buren er belang in stelden dat anderen niet op jouw/hun netwerk komen hadden jullie de boel immers wel op enige wijze beveiligt nietwaar?

Ik vind dit toch wel een bijzonder verhaal. Als alles wat je vertelt juist is zou het een bijzonder vermakelijke aflevering voor de Rijdende Rechter op kunnen leveren, maar ik krijg toch een bijzonder vreemd gevoel bij dit alles. Meneer is blijkbaar een " pro in hacken", maar jij geeft aan eveneens moeiteloos in de netwerken van je andere buren in te kunnen loggen, en te weten dat deze meneer blijkbaar onder verschillende namen op jouw netwerk zou zitten. Als deze meneer zo'n "pro in hacken" is, waarom kun jij dit dan zo makkelijk traceren? Hoe kom je op de beveiligde netwerken van jouw buren, en hoe weet jij dat deze meneer geen toestemming van deze buren heeft gekregen om van die netwerken gebruik te maken?

Ik kan me helaas niet van de indruk ontdoen dat je ofwel het leuk vindt om Tweakers te trollen met een sensationeel edoch rammelend verhaal, dan wel dat je iets tegen deze buurman hebt en dat je op zoek bent naar manieren om jouw antipathie richting deze persoon te rechtvaardigen. Vragen om hulp, om uit te vinden wat meneer van plan zou zijn, doen mij toch sterk naar het tweede scenario wat ik schetste neigen.

Mocht ik er echter volkomen naast zitten, doe dan onmiddelijk aangifte waarbij je al je verzamelde bewijs overlegt aan de politie.
ik kan helaas niks vinden in die log files volgensmij..

Ik wil gewoon dat hij van me Wi-Fi afblijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dets schreef op zondag 11 februari 2018 @ 06:24:
Als ik het zo lees, beweer jij alleen maar dat je buurman op je wifi zit. Je komt niet met een bewijs in de vorm van een log, screenshot o.i.d.
Hoe wil ik aan bewijs komen dan? Ik heb het enigste dat hij meerdere netwerken heeft.

Bijvoorbeeld darkweb / darkweb5g en dan nog op andere netwerken van de buren.
Gravitar schreef op zondag 11 februari 2018 @ 06:15:

Ik vind dit toch wel een bijzonder verhaal. Als alles wat je vertelt juist is zou het een bijzonder vermakelijke aflevering voor de Rijdende Rechter op kunnen leveren, maar ik krijg toch een bijzonder vreemd gevoel bij dit alles. Meneer is blijkbaar een " pro in hacken", maar jij geeft aan eveneens moeiteloos in de netwerken van je andere buren in te kunnen loggen, en te weten dat deze meneer blijkbaar onder verschillende namen op jouw netwerk zou zitten. Als deze meneer zo'n "pro in hacken" is, waarom kun jij dit dan zo makkelijk traceren? Hoe kom je op de beveiligde netwerken van jouw buren, en hoe weet jij dat deze meneer geen toestemming van deze buren heeft gekregen om van die netwerken gebruik te kunnen maken?
Gewoon via een app en dan kan ik zien op welke afstand hij zich bevind aangezien hij boven mij woont is het niet zo moeilijk om te achter halen welke naam hij gebruikt als Wi-Fi code..

[ Voor 83% gewijzigd door rens-br op 12-02-2018 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravitar
  • Niet online
Anoniem: 985377 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 06:26:
[...]

Hoe wil ik aan bewijs komen dan? Ik heb het enigste dat hij meerdere netwerken heeft.

Hoe weet jij dit allemaal dan zonder op het netwerk van deze meneer of jouw buren te komen, en waarom is dat wel geoorloofd? Termen als darkweb of darkweb5g zonder enige onderbouwing aandragen wekt nogal de indruk dat je maar wat roept. Als je dit feiten zijn, kun je deze onderbouwen. Momenteel roep je maar iets. Waarom zou deze meneer niet meerdere netwerken mogen draaien? Sorry hoor, maar dit is een bijzonder vreemd verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gravitar schreef op zondag 11 februari 2018 @ 06:32:
[...]

Hoe weet jij dit allemaal dan zonder op het netwerk van deze meneer of jouw buren te komen, en waarom is dat wel geoorloofd? Termen als darkweb of darkweb5g zonder enige onderbouwing aandragen wekt nogal de indruk dat je maar wat roept. Als je dit feiten zijn, kun je deze onderbouwen. Momenteel roep je maar iets. Waarom zou deze meneer niet meerdere netwerken mogen draaien? Sorry hoor, maar dit is een bijzonder vreemd verhaal.
Had ik maar een screenshot gemaakt. Dan geloofden jullie me nog.

Maar het gaat nu niet over iemand beschuldigen etc of naar de politie gaan.

Ik wil graag me Wi-Fi beveiligen dat was tenslotte ook mijn vraag . Als hij me hackt reset ik me router gewoon weer en kan hij weer op nieuw beginnen.

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 985377 op 11-02-2018 09:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gravitar
  • Niet online
Anoniem: 985377 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 06:37:
[...]

Misschien ben jij het wel? Waarom is dit een raad verhaal dan? Hij heeft gewoon me Wi-Fi gehackt hoor. Niks raars aan. Ok ik kan niet bewijzen dat hij het is maar ik weet sowieso dat hij de enige IT expert is in onze flat. Voor de rest wonen er alleen bejaarden. Nogmaals via een app kan ik dat zien.
Als je het niet kan bewijzen, hoe weet je het dan? Als het een IT expert is, waarom ben jij dan in staat om deze meneer te traceren. Kom op zeg, een "pro hacker" die via een (waarschijnlijk) gratis app getraceerd kan worden?? Ik ben nu toch wel benieuwd welke App dat is en waarom onze opsporingsdiensten niet allang van deze App gebruik maken. Het lijkt me een bijzonder nuttig hulpmiddel voor hen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
hidden ssid nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gravitar schreef op zondag 11 februari 2018 @ 06:42:
[...]

Als je het niet kan bewijzen, hoe weet je het dan? Als het een IT expert is, waarom ben jij dan in staat om deze meneer te traceren. Kom op zeg, een "pro hacker" die via een (waarschijnlijk) gratis app getraceerd kan worden?? Ik ben nu toch wel benieuwd welke App dat is en waarom onze opsporingsdiensten niet allang van deze App gebruik maken. Het lijkt me een bijzonder nuttig hulpmiddel voor hen.
Ok, misschien raar door een app te kunnen achterhalen wie mijn wifi gebruikt. .. .
SSID verbergen ? Hoe dan ?

[ Voor 35% gewijzigd door rens-br op 12-02-2018 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:01
Ik snap er helemaal niks van. Hoe weet jij dat je IP-adres veranderd wordt? Licht dat eens toe.

En wat hebben andere netwerken er mee te maken? Ik zie er geen bewijs in..

Of hebben we het hier toevallig over het feit dat je WiFi op hetzelfde kanaal zit?

Zit er een password op je WiFi?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Anoniem: 985377 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 06:26:
[...]

Dat is niet zo moeilijk, dat kunnen tegenwoordig heel veel routers: een wifi op 2,4GHz en op 5GHz. Zo krijg je 2 netwerken.

Aan je log te zien probeert iemand in te loggen op je router of Experiabox. Op zich is daar niks mis mee, probeer ik ook wel eens stiekem bij de buren. Niet dat ik aan het hacken ben maar meer om te kijken of er geen admin/admin account tussenzit. Ik zou niet graag willen dat een willekeurig iemand dit bij mijn buren zou kunnen waardoor zij mogelijk in de problemen kunnen komen.

Als je verstandig bent dan verbind je de Experiabox via een kabel met je PC en stel je de Experiabox via de PC in, dus niet via wifi.

WPS moet uit, en die kan ook uit, zelfs op een Experiabox.

Gebruikersnaam en wachtwoord zou je moeten veranderen, soms kan de gebruikersnaam niet veranderd worden. In dat geval zorg je voor een moeilijk wachtwoord (wat je zelf wel ergens opslaat uiteraard)

Zet hotspotfuncties uit, zoals je bijvoorbeeld bij Ziggo hebt dat andere klanten van jouw wifi gebruik kunnen en mogen maken.

Heb je nog meer draadloze routers of accesspoints in je netwerk? Ook beter instellen.

Ow, en wanneer je gekke dingen tegenkomt: schermafbeelding maken. Je kunt ze beter weggooien wanneer er niks aan de hand blijkt dan dat je later spijt krijgt van het feit dat je het niet gedaan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nat-Water schreef op zondag 11 februari 2018 @ 06:50:
Ik snap er helemaal niks van. Hoe weet jij dat je IP-adres veranderd wordt? Licht dat eens toe.

En wat hebben andere netwerken er mee te maken? Ik zie er geen bewijs in..

Of hebben we het hier toevallig over het feit dat je WiFi op hetzelfde kanaal zit?

Zit er een password op je WiFi?
Omdat ik ineens een andere naam zag staan en ik kon niet meer in mijn Admin of niks.
Pas toen ik mijn router had gereset kon ik weer in mijn Admin.

Wi-Fi zat inderdaad op hetzelfde kanaal volgensmij ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
sypie schreef op zondag 11 februari 2018 @ 06:52:
[...]

Dat is niet zo moeilijk, dat kunnen tegenwoordig heel veel routers: een wifi op 2,4GHz en op 5GHz. Zo krijg je 2 netwerken.

Aan je log te zien probeert iemand in te loggen op je router of Experiabox. Op zich is daar niks mis mee, probeer ik ook wel eens stiekem bij de buren. Niet dat ik aan het hacken ben maar meer om te kijken of er geen admin/admin account tussenzit. Ik zou niet graag willen dat een willekeurig iemand dit bij mijn buren zou kunnen waardoor zij mogelijk in de problemen kunnen komen.

Als je verstandig bent dan verbind je de Experiabox via een kabel met je PC en stel je de Experiabox via de PC in, dus niet via wifi.

WPS moet uit, en die kan ook uit, zelfs op een Experiabox.

Gebruikersnaam en wachtwoord zou je moeten veranderen, soms kan de gebruikersnaam niet veranderd worden. In dat geval zorg je voor een moeilijk wachtwoord (wat je zelf wel ergens opslaat uiteraard)

Zet hotspotfuncties uit, zoals je bijvoorbeeld bij Ziggo hebt dat andere klanten van jouw wifi gebruik kunnen en mogen maken.

Heb je nog meer draadloze routers of accesspoints in je netwerk? Ook beter instellen.

Ow, en wanneer je gekke dingen tegenkomt: schermafbeelding maken. Je kunt ze beter weggooien wanneer er niks aan de hand blijkt dan dat je later spijt krijgt van het feit dat je het niet gedaan hebt.
WPS kan niet uit volgensmij.

WPS wil ik graag uitzetten inderdaad alleen kon dat niet via mijn box als ik dit goed heb.
[...]

Ok maar hij zit er al maanden op. Daardoor heb ik ook slecht internet. Misschien download hij wel films enzo via mijn netwerk.

Nee , ik heb geen draadloze routers of acces points in mijn netwerk.
[...]

Lekker dan, ik heb maar tot die datum log files die jij hebt gezien.

[ Voor 35% gewijzigd door rens-br op 12-02-2018 11:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ravhin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-06 11:51

Ravhin

no <root>...

Je probleem van 'slecht internet' kan ook komen doordat je Wi-Fi signalen overstemd worden in je omgeving. 2,4 GHz is erg bezet en stoort ontzettend dan.
Mijn idee: Resetten box, WPS uit zetten, "do not show SSID" aanzetten en een sterk weachtwoord invullen voor WPA2.

Als je ziet dat het vol zit op 2,4GHz zou ik opteren voor 5GHz door aan KPN te vragen je V8 om te ruilen voor een V10. Als ze dit niet doen kan je een 5 GHz AP kopen en de Wi-Fi van de V8 uit zetten.

Zelf denk ik niet dat je 'gehackt' wordt, maar met deze acties kan je het in ieder geval voorkomen en genieten van snel internet.

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-06 12:23
Anoniem: 985377 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 06:57:
Ok maar hij zit er al maanden op. Daardoor heb ik ook slecht internet. Misschien download hij wel films enzo via mijn netwerk.

Nee , ik heb geen draadloze routers of acces points in mijn netwerk.
Niet dat ik jou niet geloof, maar heb je ook bewijs van dat je buurman op je netwerk zit? Anders is het namelijk een vrij grove aanname.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:09
*knip*. Dit mag voortaan in een TR.

Verder vraag ik me af of iemand wel zo snel weer een zeer moeilijk (???) wachtwoord kan hacken.

Als zo, heb je dan niet al gelijk een keylogger hangen?

Er zijn natuurlijk wel apps die laten zien welk apparaten met je netwerk verbonden zijn, en als dat niet je eigen apparaten zijn, dan zit iemand anders er waarschijnlijk op.

Maar ik erger me vooral aan de reacties hier van TS.
Als je zo bijdehand doet, moet je daar maar eens aan de deur kloppen en daar bijdehand doen. Als je toch zo zeker weet van welke hoogte het komt.

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 12-02-2018 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:16

OgWok

U.N.C.L.E.

Anoniem: 985377 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 06:47:
[...]

[...]

SSID verbergen ? Hoe dan ?
In de meeste WiFi accesspoints kan je de SSID verbergen. Dan wordt het een stuk lastiger om je op te sporen.

Anders gewoon WiFi uit en CAT5 erop; werkt perfect.

[ Voor 32% gewijzigd door OgWok op 11-02-2018 08:25 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slaah_007
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-03-2022
Hoog geval van klok en klepel, niet om je te beledigen ts maar ook jij had niet misstaan bij een recente uitzending van nieuwsuur.

Je geeft letterlijk nergens antwoord op en slingert maar wat termen de ruimte in waarvan jezelf maar half een idee hebt wat het betekent.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-06 13:24
Anoniem: 985377 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 06:57:
[...]

WPS kan niet uit volgensmij.

...

WPS wil ik graag uitzetten inderdaad alleen kon dat niet via mijn box als ik dit goed heb.
Op iedere router kan WPS uit, even 5 seconden langer kijken dan je neus is wordt gewaardeerd op Tweakers...
En als ik mijn Wi-Fi naam verander weet hij gelijk dat ik dat ben. Voor de rest staan er allemaal standaard namen. Dus ik laat hem denk ik gewoon zo staan.
Nou en?! Het is toch JOUW netwerk?!
Een trage internet verbinding is geen bewijs van hacken... Dan zou half Amsterdam en de polder gehacked zijn... Koop een betere accesspoint dan een Experiabox, zet hem op het minst drukke kanaal.
Enige vorm van bewijs zou wel handig zijn, "een app" die nog steeds geen naam heeft is geen bewijs...

Daarnaast:
- Meerdere netwerken maakt iemand geen hacker (ik heb er 5)
- WPA2 is niet makkelijk te hacken, ook niet door een "pro hacker", tenzij het wachtwoord heel eenvoudig is
- Welk IP adres heeft hij gewijzigd?
- Wat moet een "pro-hacker" op het netwerk van een (no offense) onervaren schreeuwert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
2 vragen:

- Met welke app heb jij gezien dat de buurman op jouw WiFi zit?
- Na de router reset, kon jij toen met je oorspronkelijke admin wachtwoord inloggen of was het een standaard wachtwoord?

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:07
Dit heb ik kunnen vinden omdat ik de app WifiAnalyzer heb geinstalleerd.
Uhm... Die app toont de wifi netwerken in de buurt. Heb je het niet gewoon over die netwerknamen?? Want alles wat je hier zegt lijkt eigenlijk daar op te wijzen?

[ Voor 9% gewijzigd door D-Three op 11-02-2018 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:08

NoFearCreations

3DPrint the world!

Niemand twijfelt bij de term, hij veranderd mijn IP?
IP wat je van ISP krijgt kan alleen de ISP veranderen?
Het IP van de modem zit vast in de firmware van de modem?

*knip*. Dit mag voortaan in een TR.

[ Voor 24% gewijzigd door rens-br op 12-02-2018 12:16 ]

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:55

MsG

Forumzwerver

NoFearCreations schreef op zondag 11 februari 2018 @ 08:50:
Niemand twijfelt bij de term, hij veranderd mijn IP?
IP wat je van ISP krijgt kan alleen de ISP veranderen?
Het IP van de modem zit vast in de firmware van de modem?

Sorry, maar ik ruik een obvious troll of sensatie zoeker. Of misschien is de TS wel extreem paranoia?
Het gaat overduidelijk om het lokale ip-adres. En dat zit zeker niet hardcoded ingebakken, maar is prima te veranderen als iemand inderdaad daadwerkelijk toegang heeft. Dus nee, ik val niet over die zinnen, want dat is een redelijk plausibele mogelijkheid.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:54
Jij niet.

De kans dat jij iets inbeeldt is vooralsnog groter dan dat de buurman je netwerk hackt.

Zou je iets willen bereiken dan moet je er iemand met kennis bijhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MsG schreef op zondag 11 februari 2018 @ 08:53:
[...]

Het gaat overduidelijk om het lokale ip-adres. En dat zit zeker niet hardcoded ingebakken, maar is prima te veranderen als iemand inderdaad daadwerkelijk toegang heeft. Dus nee, ik val niet over die zinnen, want dat is een redelijk plausibele mogelijkheid.
Dit dus en dit is precies ons probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Rukapul schreef op zondag 11 februari 2018 @ 08:54:
[...]

Jij niet.

De kans dat jij iets inbeeldt is vooralsnog groter dan dat de buurman je netwerk hackt.

Zou je iets willen bereiken dan moet je er iemand met kennis bijhalen.
Waarom zou dat niet kunnen?

[ Voor 23% gewijzigd door rens-br op 12-02-2018 11:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• svh64
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-02-2024
Als iemand (buurman of niet) je Wi-Fi gehackt heeft dan is het mosterd na de spreekwoordelijke maaltijd als je niet om te beginnen:

1. WiFi uitzet
2. Een heel sterk wachtwoord op je wifi zet
3. Alleen toestellen toelaat op MAC addres (waarbij jij elk Mac adres afzonderlijk opvoerd in je router men)
4. Je WiFi weer aanzet.

Mocht je dan alsnog zien dat er devices (die je zef hebt opgevoerd in de Mac Table) actief zijn terwijl je zeker weet dat ze uit staan dan is die waarschijnlijk zo slim geweest (was die al volgens mij) om alle gegevens van je netwerk op te slaan en zijn Mac Adressen van devices van jou bij de persoon bekend.
Dan kan die door het Mac address te "spoofen" (aan te nemen) alsnog je netwerk op.

Maar dat kan vrijwel niet als je een héél sterk wachwoord er op zet.

Dat voor wat betreft de simpele mogelijkheden als je met wifi wilt blijven werken.......

Nu ben je een stuk wijzer, veel succes met "hacken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Een router “even” hacken lijkt mij omslachtig en erg onwaarschijnlijk. Als er al iets aan de hand zijn (wat ik betwijfel) dan zou ik het eerder zoeken in een keylogger oid die op een computer staat en zodoende alle toetsaanslagen inclusief wachtwoorden afvangt en doorstuurt [/detective modus]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svh64
Breezers schreef op zondag 11 februari 2018 @ 09:05:
Een router “even” hacken lijkt mij omslachtig en erg onwaarschijnlijk. Als er al iets aan de hand zijn (wat ik betwijfel) dan zou ik het eerder zoeken in een keylogger oid die op een computer staat en zodoende alle toetsaanslagen inclusief wachtwoorden afvangt en doorstuurt \[/detective modus]
Daar komt die dan snel achter als die bovenstaande maatregelen uitgevoerd heeft |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoe verklaren jullie het dan dat wij geen wifi hebben?

Dat wanneer ik mijn router reset hij het dan weer doet..

en een half uur later niet meer..

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 985377 op 11-02-2018 09:10 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Hoeveel energie kun je in een topic steken, als behulpzame Tweakers... Als ik de andere -op de vingers van één hand te tellen- topics van TS even snel bekijk, kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat er een patroon en een gemeenschappelijke factor in zit :|

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:14
Breezers schreef op zondag 11 februari 2018 @ 09:05:
Een router “even” hacken lijkt mij omslachtig en erg onwaarschijnlijk. Als er al iets aan de hand zijn (wat ik betwijfel) dan zou ik het eerder zoeken in een keylogger oid die op een computer staat en zodoende alle toetsaanslagen inclusief wachtwoorden afvangt en doorstuurt \[/detective modus]
Zo maak je hem nog meer paranoide. De man is IT expert, net als ongeveer 90% van alle bezoekers op Tweakers (percentage zal nu misschien iets lager liggen). Betekend niet dat hij gelijk een Wifi netwerk gaat zitten hacken (of dat ook maar kan).

Even ontopic, er zijn een aantal vragen gesteld, waar nog geen enkel antwoord op is gegeven, maar ik zal er nog 1 bij gooien:

- Je kon niet meer inloggen, tot je de router een reset gaf. Gaf je hem een factory reset of gewoon uit en weer aan?
-De Experiabox is geen geweldig apparaat op het gebied van logging. Neem eens contact op met Telfort, leg het probleem rustig (dus niet zoals hier) uit en geef aan dat dit een probleem is (wat ze ook wel zullen snappen)
- Jullie hebben geen Wifi, maar na een reset wel weer? (again, een Factory reset of gewoon uit/aan?)

Als je geen factory reset doet, is het waarschijnlijk omdat de Experiabox gewoon in totaliteit geen fatsoenlijke router is, er is eerder teveel storing in de buurt, dan dat iemand de hele tijd je wifi aan en uit zit te zetten. Hoe zet je wifi weer aan, als het uit staat, maar je hebt geen fysieke toegang tot het apparaat (bv met een kabel)

[ Voor 12% gewijzigd door sorted.bits op 11-02-2018 09:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Anoniem: 985377 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 09:09:
Hoe verklaren jullie het dan dat wij geen wifi hebben?

Dat wanneer ik mijn router reset en het dan weer doet..
Voor jou ligt er nu voldoende huiswerk om eerst zelf met antwoorden te komen. Wij hoeven hierin niks te verklaren want wij hebben geen inzicht in jouw omgeving.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
buurman zit op je wifi = je zit op dezelfde wifiband als je buurman (2.4ghz, kanaal 1,6,11)
je ip is veranderd = dynamic lease
je internet is traag = alles over de wifi in een flat

iemand beschuldigen van strafbare feiten zonder bewijs = laster?

[ Voor 3% gewijzigd door dyrc op 11-02-2018 09:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12:12
Anoniem: 985377 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 08:53:
Dan geloven jullie het niet..
Heb geen zin meer om inhoudelijk te reageren.

👌
Aan deze reactie te zien, is het waarschijnlijk aandachttrekkerij :X

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dyrc schreef op zondag 11 februari 2018 @ 09:11:
buurman zit op je wifi = je zit op dezelfde wifiband als je buurman (1,6,11)
je ip is veranderd = dynamic lease
je internet is traag = alles over de wifi in een flat

iemand beschuldigen van strafbare feiten zonder bewijs = laster?
Zeg ik dat dan? Ik zei waarschijnlijk .. Nog niet zeker dus .. Dat is iets heel anders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
iCore schreef op zondag 11 februari 2018 @ 09:11:
[...]

Aan deze reactie te zien, is het waarschijnlijk aandachttrekkerij :X
:z :z :z

[ Voor 22% gewijzigd door rens-br op 12-02-2018 11:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
Anoniem: 985377 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 09:12:
[...]

Zeg ik dat dan? Ik zei waarschijnlijk .. Nog niet zeker dus .. Dat is iets heel anders..
Titel: Buren hacken onze Wifi

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:14
[...]

In je openingspost, spreek je nergens van 'waarschijnlijk'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-06 12:23
[...]

Jazeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
iCore schreef op zondag 11 februari 2018 @ 09:14:
[...]

Titel: Buren hacken onze Wifi
Ah, dan moet die aangepast worden..
Waarschijnlijk dan .. ;)

off;

Mensen die denken dat ik aandacht zoek grow up..

Ik wou alleen weten hoe ik mijn Wi-Fi kan beveiligen.

nu gaat het alleen over het feit of mijn buurman mij wel of niet heeft gehackt.

Ik heb al een antal tips van jullie.

-SSID verbergen.
-WPS uitzetten.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 985377 op 11-02-2018 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
Een wifi netwerk hacken kan prima met kali en een mooie password dump :P

Echter ben je daar wel een tijd mee bezig maar dat is een ander verhaal.

Zorg gewoon dat je de stappen m.b.t het ssid, wps, password aanpast en je bent weer (save)

Cloud ☁️

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

@Anoniem: 985377 wat zei de psycholoog over dit verhaal? Allemachtig wat een niveau dit. Volgens mij woon je echt naar Mr. Robot himself wanf hij hacked echt iedereen en zijn moeder.

@Room42 Het is niet de eerste keer dat TS met zijn waanbeelden hier komt. Hij is of ziek in zijn hoofd en heeft hulp nodig of een slechte troll met blijkbaar belabberde basis kennis van IT.

[ Voor 35% gewijzigd door Ebayzo op 11-02-2018 09:23 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Ebayzo schreef op zondag 11 februari 2018 @ 09:20:
@Anoniem: 985377 wat zei de psycholoog over dit verhaal? Allemachtig wat een niveau dit. Volgens mij woon je echt naar Mr. Robot himself wanf hij hacked echt iedereen en zijn moeder.
Prima verhaal, zei hij. Hij zei dat hij ook was gehacked. *O*
Ebayzo schreef op zondag 11 februari 2018 @ 09:20:

@Room42 Het is niet de eerste keer dat TS met zijn waanbeelden hier komt. Hij is of ziek in zijn hoofd en heeft hulp nodig of een slechte troll met blijkbaar belabberde basis kennis van IT.
Haha, dus jij denkt dat dat niet kan. Er zijn blijkbaar nog gekkere mensen op deze wereld .. :'(

10 uur gamen per dag kan makkelijk hoor.
-O- -O- ÷ nachten door halen ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 985377 op 11-02-2018 09:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:59
HKLM_ schreef op zondag 11 februari 2018 @ 09:17:
Een wifi netwerk hacken kan prima met kali en een mooie password dump :P

Echter ben je daar wel een tijd mee bezig maar dat is een ander verhaal.

Zorg gewoon dat je de stappen m.b.t het ssid, wps, password aanpast en je bent weer (save)
Dat het met Kali prima kan zou ik toch enige nuance in aan willen brengen. Het kan met Aircrack prima als je een wachtwoord gebruikt dat geraden kan worden. Als je een sterk random gegenereerd wachtwoord gebruikt gaat het echt niet lukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdBruin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05-2024
Alles kan wat er qua tips gegeven is. Zal vandaag wel even wat screenshots voor je maken. Ik heb ook een experiabox v8, maar een losse AP om 5GHz als wireless netwerk te kunnen hebben. Wireless staat bij mij dus uit in de experiabox.
Een v10 krijg je niet makkelijk bij Telfort, ze hebben nog zat v8 boxen dus die leveren ze eerst uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MdBruin schreef op zondag 11 februari 2018 @ 09:29:
Alles kan wat er qua tips gegeven is. Zal vandaag wel even wat screenshots voor je maken. Ik heb ook een experiabox v8, maar een losse AP om 5GHz als wireless netwerk te kunnen hebben. Wireless staat bij mij dus uit in de experiabox.
Een v10 krijg je niet makkelijk bij Telfort, ze hebben nog zat v8 boxen dus die leveren ze eerst uit.
Bedankt, misschien kan je dan een pbtje sturen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
Blommie01 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 09:27:
[...]

Dat het met Kali prima kan zou ik toch enige nuance in aan willen brengen. Het kan met Aircrack prima als je een wachtwoord gebruikt dat geraden kan worden. Als je een sterk random gegenereerd wachtwoord gebruikt gaat je dit echt niet lukken...
Oke oke maar hoeveel mensen doen dat. Die kiezen gewoon voor hun naam123 of de naam van de kat. Als je password tabel groot genoeg is kom je er wel.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdBruin
Anoniem: 985377 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 09:30:
Bedankt, misschien kan je dan een pbtje sturen?
Zal je een pb sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb de logfiles gevonden hoor. Die stonden hier net nog.

*knip*.

[ Voor 45% gewijzigd door rens-br op 12-02-2018 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svh64
Anoniem: 985377 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 09:23:
[...]

10 uur gamen per dag kan makkelijk hoor.
-O- -O- ÷ nachten door halen ;)
Okay, je hebt advies in overvloed gekregen dus ga:

1. Slapen
2. Morgen de adviezen doornemen en uitvoeren

Suc6

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• shuyg
  • Registratie: September 2013
  • Niet online
Anoniem: 985377 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 04:22:
[...]
-Dan iets anders wat mijn internet af pakt hij heeft meerdere namen als ik wifi analyzer bekijk.
Ik denk dat die buurman helemaal niet op jouw netwerk zit. Met Wifi Analyzer zie je alle draadeloze netwerken binnen jouw bereik.

Het is logisch dat het netwerk van je buurman in de buurt zit en dus voor jou zichtbaar is. Mogelijk zie je ook netwerken van anderen in de buurt en jouw buurman zal normaal gesproken jouw netwerk ook zien. Dat je iets kan zien betekent niet dat iemand op jouw netwerk zit. Jij kan de voordeur van de buurman ook zien, maar waarschijnlijk niet zomaar naar binnen lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ah, ik lees net mijn reacties terug en sommige zijn inderdaad wat overdreven.

;) Ik snap jullie punt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
shuyg schreef op zondag 11 februari 2018 @ 09:41:
[...]

Ik denk dat die buurman helemaal niet op jouw netwerk zit. Met Wifi Analyzer zie je alle draadeloze netwerken binnen jouw bereik.

Het is logisch dat het netwerk van je buurman in de buurt zit en dus voor jou zichtbaar is. Mogelijk zie je ook netwerken van anderen in de buurt en jouw buurman zal normaal gesproken jouw netwerk ook zien. Dat je iets kan zien betekent niet dat iemand op jouw netwerk zit. Jij kan de voordeur van de buurman ook zien, maar waarschijnlijk niet zomaar naar binnen lopen.
Who Use My Wi-Fi?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Anoniem: 985377 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 09:41:
Ah, ik lees net mijn reacties terug en sommige zijn inderdaad wat overdreven.

;) Ik snap jullie punt...
Ik vraag me ook werkelijk af, mocht je buurman echt zo'n IT'er zijn, waarom zou hij überhaupt een ondergeschikt wifi-netwerk willen gebruiken als hij zelf hoogstwaarschijnlijk een beter (utp-en wifi) netwerk heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdBruin
*knip*.

@HKLM_
Er zijn inderdaad genoeg word listen te vinden met echt gebruikte wachtwoorden erin. Maar moet er ook bij zeggen een goed wachtwoord verzinnen is ook niet erg makkelijk met de huidige hacktools, ook sterkere wachtwoorden kunnen ontcijferd worden. Het is alleen een kwestie van tijd en dus hoe graag je aanvaller je wachtwoord wil hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door rens-br op 12-02-2018 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ehtweak schreef op zondag 11 februari 2018 @ 09:44:
Tja... er worden vragen gesteld die getuigen van niet al te diepgaande netwerkkennis, maar de TS beweert wel kundig te zijn op dat gebied... :X
Iets klopt er hier niet. 8)7
8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1024635

Die "Who Use My WiFi" app laat ook bedraadde apparaten zien, zoals je TV box. Houd daar rekening mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ToFast schreef op zondag 11 februari 2018 @ 09:47:
[...]

Ik vraag me ook werkelijk af, mocht je buurman echt zo'n IT'er zijn, waarom zou hij überhaupt een ondergeschikt wifi-netwerk willen gebruiken als hij zelf hoogstwaarschijnlijk een beter (utp-en wifi) netwerk heeft ;)
Ja dat vraag ik me ook af. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuyg
  • Registratie: September 2013
  • Niet online
En wat zie (screendump) je dan in die app?

Ik heb hem net geinstalleerd om op mijn eigen netwerk te kijken en die app doet werkelijk niets meer dan het tonen van de IP's die op je netwerk gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maar off topic:
Ik weet de tips ik ga er mee aan de slag.

Genoeg over mijn 'Buurman' ;) 👌

👍

Verder hou ik het voortaan bij lezen in plaats van topics aanmaken.

Mijn topics slaan nogal aan op tweakers. _O- _O- _O-

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 985377 op 11-02-2018 10:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:27

NSG

Je weet niks!

Hé Dark Hawk, Ik heb zo het idee dat je op Tweakers niet de antwoorden gaat vinden waar je naar op zoek bent.

Ik denk dat je op dit ietwat gespecialiseerde forum wat meer succes hebt/in contact kan komen met mensen die op één lijn met jou liggen: https://www.security.nl/community

Succes ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 39993

SSID verbergen? Daar wordt het niet beter van. Dan gaan je clients lopen roepen naar dat SSID om te kijken of het binnen bereik is. Dan stuur je dus permanent nog meer info de lucht in.

Ik lees vooral een enorme storm in een glas water. Zit je buurman je niet gewoon te jennen door een sterker AP jouw SSID te geven, waardoor je clients daarmee proberen te verbinden? Zeker omdat de naam van je netwerk "over de buurman gaat"....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:10
Laat eens een screenshot zien van je app waarbij te zien is dat je buurman op jouw wifi zit.
Is toch niet zo moeilijk als hij er constant opzit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10:06
Arjantje72 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 10:15:
Laat eens een screenshot zien van je app waarbij te zien is dat je buurman op jouw wifi zit.
Is toch niet zo moeilijk als hij er constant opzit?
Inderdaad deel eens wat schermprints dan kunnen we daar concreet antwoord op geven. Happy to help :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-05 11:11
Ik denk dat de ts weinig ervaring met netwerken heeft en denkt dat ie gehackt is. Zou wel een apparaat zijn wat ie vergeten is en misschien zichzelf aanmeld . Vind het topic ook erg vaag vanuit de ts.

*knip*. Dat mag voortaan via de TR knop.

[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 12-02-2018 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-06 07:08
Begin maar met PCAPS aan te maken voordat we verder gaan (Wireshark ofz)
Tot nu toe kan ik hier geen touw aan knoppen.
Ook snap ik niet helemaal waarom je zo zeker ervan bent dat het de buurman is. MAC adressen onderschept?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
FreshMaker schreef op zondag 11 februari 2018 @ 10:58:
[...]

Ik vind het vooral knap dat het nog open is ....
Er zijn topics geweest, met 'betere' openingsposts dan dit, die sneller gesloten waren.

[afbeelding]

De modjes zullen carnaval aan het vieren zijn, denk ik
TS heeft opnieuw zijn eerste reactie aangepast zoals ook in het andere topic. Zal vanzelf wel weer teruggezet worden als @Señor Sjon langs is geweest.
Anoniem: 985377 schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 05:47:
Je posts leeghalen omdat je het niet eens bent met hoe het topic verloopt is erg kinderachtig. Ik heb de vrijheid genomen om de boel weer terug te zetten zoals het was zodat men nog wat aan dit topic heeft, ook al vind je het zelf niet meer nuttig.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:25

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Modbreak:Aangezien TS het nodig vind om de OP te wissen, en het grote troll gehalte, gaat dit topic tijdelijk op slot todat er een moderator naar heeft kunnen kijken.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:20

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Goed ik heb de reacties weer teruggezet, zodat we in ieder geval niet met een kapot topic zitten.

@Anoniem: 985377 wederom is het een erg kinderachtige reactie.

@de rest: Ik heb een hoop reacties opgeruimd. Lees even Het algemeen beleid #reageren door. Maak voortaan een TR aan en laat de reactie achterwege, daardoor ontspoort het topic alleen maar meer ;)

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 12-02-2018 12:13 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.