HP laptop met GDDR5 gekocht DDR3 geleverd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bram34
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18-09 12:35
Geachte redactie,

Als fanatieke lezer van dit platform heb ik de kans om bij te kunnen dragen aan mogelijk een nieuwswaardig item. Dit is natuurlijk aan jullie om te beoordelen.

Tijdens de BTW dagen van de mediamarkt hebt ik een mooie laptop van HP gekocht.
Touchscreen, i5 proc, 8GB RAM DDR4 etc.
Het ging mij met name om de videokaart, er komt ergens Age of Empires 4 uit dus ik dacht: hier moet ik op voorbereid zijn. Dus ik haal een laptop met een dedicated videokaart. Het zal nooit een gamelaptop worden, maar als ik met minimale settings zou spelen zou ik al voldoende nostalgie naar boven kunnen halen.
Er zit een Nvidia Geforce 940MX in
https://tweakers.net/nieu...ten-voor-laptops-aan.html -> leuk om te lezen :D
Als semi-tweaker ben ik de specificaties van mijn laptop gaan nalopen. Nu zag ik alleen tot mijn stomme verbazing dat ik de DDR3 variant bezit. In ieder geval dit zegt de systeeminformatie van Nvidia en ik heb op aanraadde van een mede-tweaker GPU-Z geïnstalleerd en ook deze zegt dat ik een DDR3 geheugen heb. Terwijl HP zegt dat het een GDDR5 moet zijn
http://store.hp.com/Nethe...d=2PM94EA&opt=ABH&sel=NTB
http://www.mediamarkt.nl/...ea-1540318.html#meer-info

Je kan bij product nummer zien dat het om het type 2PM94EA#ABH
Volledige laptopnaam: HP pavilion x360 14-ba125nd 2PM94EA#ABH
Dit typenummer staat ook op de doos van de laptop.

In eerste instantie dacht ik dat het allemaal wel meevalt. Maar hoe langer ik er over nadenk hoe bizarrer ik het vind. Met name ook hoe HP met deze zaak omgaat. Mediamarkt doet enigszins zijn best, met name het filiaal Arnhem verdient credits. Ik zal je nu de details besparen maar neem gerust contact met mij op.
Maar dat is niet waar het nu om gaat. Het gaat erom dat ik een product gekocht hebt met daarmee een bepaalde inhoud. HP heeft mij bevestigd dat de variant die zij verkopen een GDDR5 is.
Deze inhoud klopt dus gewoon niet, en welke gek gaat nu het type werkgeheugen van zijn videokaart controleren. HP belazerd de boel, het is niet dat er per ongeluk een 940 MX DDR3 kaart in is gekomen. Het is een bewuste keuze geweest om de klant om de tuin te leiden.
Dat ondanks het onderdeelnummer er andere specificaties in zitten.
HP zegt doodleuk tegen mij: "het kan zijn dat mediamarkt een andere batch heeft speciaal voor de mediamarkt gemaakt.". Dat is natuurlijk een antwoord van niks, je het niet voor niets productnummers en typenummers.

Hoe ver moet je als klant gaan om te achterhalen of wat je koopt ook klopt.
In andere woorden is dit misleiding van de klant en ik denk dat ik zeker niet de enige ben.
Ik denk dat dit best wel eens een mooie kop kan zijn.
HP verkoopt laptops met "sjoemelhardware"

Ik hoop van jullie te horen.
Met vriendelijke groet,

Bram

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 15:02
Wellicht dat je ook nog even de diverse screenshots van GPU-Z of systeeminfo-dingen kan laten zien? Niet vervelend bedoeld, maar wellicht dat je dingen anders interpreteert dan dat zou moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Weet je zeker dat in de laptop de 940MX DDR3 zit? Volgens de specificaties zou '2PM94EA #ABH' inderdaad de GDDR5 variant moeten hebben. Staat op de dood ook dit nummer '192018186613' als EAN?

Specificaties lijst:http://www8.hp.com/h20195/V2/GetPDF.aspx/c05652389

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bram34
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zaUw0Sa1e5jzZ3lm9C4wIFGv/thumb.png

[ Voor 59% gewijzigd door Bram34 op 06-02-2018 22:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23-09 16:10
Laat HP links liggen, communiceer alleen met de Mediamarkt. Indien het waar is; Mediamarkt verzoeken alsnog te leveren wat aangeboden was (en waarover jullie dus een koopovereenkomst aan zijn gegaan). Dan mogen hun het later uitvogelen met HP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram34
Dat is natuurlijk waar ik nu mee bezig ben, het is alleen behoorlijk bizar dat je een laptop krijgt met andere specificaties.
Alsnog de goede laptop krijgen is stap 1. Maar dit aankaarten lijkt me minstens zo belangrijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram34
HP Doos EAN

Zoals je kan zien hetzelfde EAN nr staat op de doos....

[ Voor 60% gewijzigd door Bram34 op 06-02-2018 22:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Behoorlijk bizar is misschien wat overdreven. Zo heel vreemd vind ik de fout niet eigenlijk. Het kan altijd gebeuren dat er ergens een verkeerd typenummer wordt ingevoerd.

Dat wil niet zeggen dat je het er dan maar bij moeten laten zitten. Ik zou zeker bij de MediaMarkt aankloppen en zeggen dat ze iets geleverd hebben dat niet volgens de specifcaties is, en ze de kans te geven dat alsnog te leveren, of anders de koop te ontbinden. Dat er fouten gemaakt worden is niet zo'n probleem natuurlijk, mits ze maar netjes worden opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:50
Ah ik lees dat er inderdaad twee versies in omloop zijn:

https://www.notebookcheck...Force-940MX.156033.0.html

Lekker handig: zouden ze zelf wel weten welke versie ze verkocht hebben?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 23:03:
Ah ik lees dat er inderdaad twee versies in omloop zijn:

https://www.notebookcheck...Force-940MX.156033.0.html

Lekker handig: zouden ze zelf wel weten welke versie ze verkocht hebben?
Ow er zijn wel meer versies: er is een 940 MX GM107-B en een 940 MX GM108.

MediaMarkt vermeldt niet of ze een GDDR5 of een DDR3 verkopen.
HP vermeldt niet of ze een GM107-B of een GM108 verkopen.

NVIDIA's naamgeving is al sinds tijden ongelukkig gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 21:50
TweakerNummer schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 23:06:
[...]

Ow er zijn wel meer versies: er is een 940 MX GM107-B en een 940 MX GM108.

MediaMarkt vermeldt niet of ze een GDDR5 of een DDR3 verkopen.

NVIDIA's naamgeving is al sinds tijden ongelukkig gekozen.
Als het nu niets uit zou maken.. maar dat doet het dus wel.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
TweakerNummer schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 23:06:
[...]

Bij HP staat het duidelijk in de specsheet:
Discrete NVIDIA® GeForce® 940MX (2 GB GDDR5 gereserveerd)
http://www8.hp.com/h20195/V2/GetPDF.aspx/c05652389

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram34
Ik kan je vertellen, HP doet alsof hun neus bloed. Die schuift het nu in de schoenen van mediamarkt.
Uiteraard begrijp ik dat het mijn aanspreekpunt is, omdat ik daar de verkoop heb gedaan.
Alleen is het wel ten zeerste vreemd te noemen dat alle aspecten overeenkomen. Prod nr. EAN nr etc. Maar dat ik toch andere specificaties heb. Blijkbaar werkt HP mee met het feit om de boel om de tuin te leiden.

Ik kan me niet indenken dat HP de verkeerde grafische kaarten inkopen en geen benul hebben wat ze in de laptop stoppen. Misschien dat het dan ergens een fout is, wie weet. Het zou dan wel betekenen dat er een hele lading laptops verkocht zijn met verkeerde hardware configuratie.

Persoonlijk gezien vind ik het wel bizar. Maar wat ik al zei, ik ben een semi-tweaker. Mijn kennis ligt voornamelijk ergens anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Niet online
Bram34 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 23:26:
Ik kan je vertellen, HP doet alsof hun neus bloed. Die schuift het nu in de schoenen van mediamarkt.
Uiteraard begrijp ik dat het mijn aanspreekpunt is, omdat ik daar de verkoop heb gedaan.
Alleen is het wel ten zeerste vreemd te noemen dat alle aspecten overeenkomen. Prod nr. EAN nr etc. Maar dat ik toch andere specificaties heb. Blijkbaar werkt HP mee met het feit om de boel om de tuin te leiden.

Ik kan me niet indenken dat HP de verkeerde grafische kaarten inkopen en geen benul hebben wat ze in de laptop stoppen. Misschien dat het dan ergens een fout is, wie weet. Het zou dan wel betekenen dat er een hele lading laptops verkocht zijn met verkeerde hardware configuratie.

Persoonlijk gezien vind ik het wel bizar. Maar wat ik al zei, ik ben een semi-tweaker. Mijn kennis ligt voornamelijk ergens anders.
Kijk voor de grap eens bij de product eigenschappen op de website van HP (de link die je eerder poste): "NVIDIA® GeForce® 940MX (2 GB DDR3 gereserveerd)". De link naar de PDF die erboven staat zegt gewoon weer dat er GDDR5 in zit.

Overigens ben je niet de eerste die tegen dit probleem aanloopt: https://h30434.www3.hp.co...dr3-or-GDDR5/td-p/6359092

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bram34
TweakerNummer schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 00:32:
[...]

Kijk voor de grap eens bij de product eigenschappen op de website van HP (de link die je eerder poste): "NVIDIA® GeForce® 940MX (2 GB DDR3 gereserveerd)". De link naar de PDF die erboven staat zegt gewoon weer dat er GDDR5 in zit.

Overigens ben je niet de eerste die tegen dit probleem aanloopt: https://h30434.www3.hp.co...dr3-or-GDDR5/td-p/6359092
Wauw!! Dan hebben ze dat aangepast. Blijkbaar leest HP het fora, of ze hebben wat gedaan met de info die ik ze gegeven heb.
Ik heb de originele site nog openstaan en daar staat GDDR5.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tmDdbtzkC6LVAt22iZeqSTEx/thumb.png

[ Voor 45% gewijzigd door Bram34 op 07-02-2018 00:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Niet online
Bram34 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 00:42:
[...]

Wauw!! Dan hebben ze dat aangepast. Blijkbaar leest HP het fora, of ze hebben wat gedaan met de info die ik ze gegeven heb.
Ik heb de originele site nog openstaan en daar staat GDDR5.

[afbeelding]
Wending van de eeuw dit...

Ik heb bovenaan de webpagina staan:
Windows 10 Home 64
Intel® Core™ i5-8250U (1,6 GHz basisfrequentie, tot 3,4 GHz burstfrequentie met Intel® Turbo Boost-technologie, 6 MB cache, 4 cores)
35.6 cm (14") diagonal FHD IPS WLED-backlit
8 GB DDR4-2400 SDRAM (1 x 8 GB)
128 GB M.2 SSD + 1 TB 5400rpm SATA
NVIDIA® GeForce® 940MX (2 GB GDDR5 dedicated)

Ik heb bij producteigenschappen staan:
Grafisch subsysteem
Video NVIDIA® GeForce® 940MX (2 GB DDR3 gereserveerd)
Video Discrete

Ik heb in de PDF staan (die door HP gelinkt wordt - http://www8.hp.com/h20195/V2/GetPDF.aspx/c05652389):
Video

Een screenshot van bovenaan:
[afbeelding]

Een screenshot van de producteigenschappen:
[afbeelding]

[edit]In de Google cache staat ie ook op GDDR5 nog (http://webcache.googleuse...&cd=2&hl=nl&ct=clnk&gl=nl). Is wel heel slordig hoe ze dit aanpassen...

[edit2]Screeny van de cache van Google met GDDR5 en dezelfde link naar de spec page: [afbeelding]

[edit3]mijn inziens is dit ook gebeurt bij de vorige persoon die hiermee kwam; ik vind iigv het volgende spoor:
- https://support.hp.com/it-it/document/c05552851 - de HP info page met NVIDIA® GeForce® 940MX (2 GB di GDDR3 dedicati).
- http://h20195.www2.hp.com...&searchquery=&cc=it&lc=it - de HP data sheet met Discreto NVIDIA® GeForce® 940MX (2 GB di GDDR5 dedicati).
- https://notebookitalia.it...ca-e-piattaforma-hardware -
een review met Nvidia GeForce 940MX 2GB GDDR5.
- http://www.mediaworld.it/...cp%7calwayson_facebook%7c - mediamarkt italie die het product verkocht als zijnde Altre caratteristiche scheda grafica: Dedicata; GDDR5.

Lijkt erop dat de info page weer is aangepast, maar de PDF niet.

[ Voor 38% gewijzigd door TweakerNummer op 07-02-2018 03:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Wat moet de redactie hiermee?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram34
TweakerNummer schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 00:54:
[...]

Wending van de eeuw dit...

Ik heb bovenaan de webpagina staan:
Windows 10 Home 64
Intel® Core™ i5-8250U (1,6 GHz basisfrequentie, tot 3,4 GHz burstfrequentie met Intel® Turbo Boost-technologie, 6 MB cache, 4 cores)
35.6 cm (14") diagonal FHD IPS WLED-backlit
8 GB DDR4-2400 SDRAM (1 x 8 GB)
128 GB M.2 SSD + 1 TB 5400rpm SATA
NVIDIA® GeForce® 940MX (2 GB GDDR5 dedicated)

Ik heb bij producteigenschappen staan:
Grafisch subsysteem
Video NVIDIA® GeForce® 940MX (2 GB DDR3 gereserveerd)
Video Discrete

Ik heb in de PDF staan (die door HP gelinkt wordt - http://www8.hp.com/h20195/V2/GetPDF.aspx/c05652389):
Video

Een screenshot van de producteigenschappen:
[afbeelding]

[edit]In de Google cache staat ie ook op GDDR5 nog (http://webcache.googleuse...&cd=2&hl=nl&ct=clnk&gl=nl). Is wel heel slordig hoe ze dit aanpassen...
_/-\o_

Dank u!!

We dus bewijs dat ze halfbakken iets proberen aan te passen. Hetzij het corrigeren van een fout, of iets anders.
In poging het onder het tapijt te vegen en de klant met mindere hardware achterlaten zonder verantwoordelijkheid te nemen.

Wat de redactie hiermee moet is een goede vraag. Ik ben benieuwd.

Ik wil in ieder geval iedereen die meedenkt enorm bedanken d:)b

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Bram34 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 01:29:
Wat de redactie hiermee moet is een goede vraag. Ik ben benieuwd.
Hallo, die vraag moet jij beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
PcDealer schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 01:58:
[...]

Het lijkt me duidelijk dat @Bram34 de redactie tipt omdat hij denk dat er misschien wel een verhaal in zit. Wat de redactie ermee doet is vervolgens aan hun.

[ Voor 9% gewijzigd door Room42 op 07-02-2018 02:08 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bram34
PcDealer schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 01:58:
[...]

Dat begrijp ik. @Room42 interpreteert het op de juiste manier.

Een grote speler op laptop gebied prijst bepaalde specificaties aan voor een laptop. Onder onze neus worden die stilletjes aangepast. Terwijl je als klant er toch echt wel van uit mag gaan dat het klopt. Wat hier gebeurd is misleiding en ik weet niet in hoeverre legaal is, maar zuivere koffie is het zeker niet. Als je weet dat je geleverde product niet voldoet aan de opgegeven specificaties, maar er vervolgens niks mee doet.
Blijkbaar is dit niet de eerste keer. Zie link hierboven.
Laten we dit zomaar gebeuren??
Ik zou het zeker met Tweakers willen bespreken. Desnoods rij morgen met laptop en al een langs HQ.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:54
Ik zou langs de Telegraaf redactie gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Concluderend: ts heeft een laptop gekocht waarvan de vermelde specificaties niet overeenkomen met wat er daadwerkelijk is geleverd. Kwestie van terugsturen/omruilen voor de juiste en daarmee is de kous af. Toch? HP past e.e.a. aan conform de werkelijke hardware. Dat was het?

Fouten kunnen voorkomen. Daarom worden HP specsheets regelmatig geüpdated. Als er structureel een probleem zou zijn met de specificaties dan zou dit allang naar boven zijn gekomen. Nogmaals, ik zie hier niets in voor de redactie. Je moet in Shopping Forum zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door PcDealer op 07-02-2018 09:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
PcDealer schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 09:47:
[...] Nogmaals, ik zie hier niets in voor de redactie. Je moet in Shopping Forum zijn.
Nogmaals, jij bent de redactie niet, toch? :o Laat dat lekker aan de redactie over.

[ Voor 55% gewijzigd door Room42 op 07-02-2018 09:51 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je doet het feit dat ze de specificaties op de site nu snel aanpassen overkomen als iets in de trant van achterbaks, maar het is natuurlijk gewoon het corrigeren van een foutje, zodat andere klanten hierdoor niet verward worden.

Hoe het verder opgelost wordt is tussen Mediamarkt en jou lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bram34
Palomar schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 09:59:
Je doet het feit dat ze de specificaties op de site nu snel aanpassen overkomen als iets in de trant van achterbaks, maar het is natuurlijk gewoon het corrigeren van een foutje, zodat andere klanten hierdoor niet verward worden.

Hoe het verder opgelost wordt is tussen Mediamarkt en jou lijkt mij.
Dan is mijn probleem zeker opgelost. Dat moet wel goed komen, hoop ik. Maar hoe zit dat met de rest die een laptop heeft gekocht.
Jij vindt het dus prima dat die onjuiste hardware hebben en dat HP dit niet oplost?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
@Palomar
Ik ben het wel eens met de TS. HP verkoopt laptops met onjuiste hardware en lost dit op door de informatie aan te passen zonder eventuele klanten daar op te attenderen.

Dus jij hebt een laptop gekocht gisteren en bedenkt nu dat je op de HP site gelezen dacht te hebben dat er GDDR5 geheugen in zat en je ziet nu DDR3 (en je ziet dat alleen omdat je opzoek was naar deze informatie want anders zie je dit niet).

Dus je gaat terug naar de HP site en daar staat DDR3. Hm... misschien had ik mij dan toch vergist...
Bewijs is weg en HP doet geen moeite om gedupeerden te helpen dit op te lossen. Alleen de oplettende klant die zag dat de specs van HP onjuist waren weet het en die heeft het nu ook nog eens extra moeilijk om aan te tonen dat hij niet heeft gekregen wat hij betaald had want HP heeft de informatie verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

LOTG schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 10:56:
@Palomar
Ik ben het wel eens met de TS. HP verkoopt laptops met onjuiste hardware en lost dit op door de informatie aan te passen zonder eventuele klanten daar op te attenderen.
HP dient de directe klanten te informeren en de resellers te informeren. Mediamarkt bijvoorbeeld haar klanten op haar beurt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Dit heeft weinig redactionele waarde. Het internet staat vol met oude informatie en vergeten wijzigingen. En ook afwijkende artikelen worden dagelijks geleverd, meestal onbewust, soms bewust. SF staat er vol mee :)

GR >> SF en titelfix

Voor wat jou geleverd wordt is altijd verkoper verantwoordelijk. Dat HP informatie verbetert is mooi, maar nog steeds is het dan de verkoper die op eventueel onjuiste informatie aan te spreken is. Heel actief alle klanten nagaan gaat wellicht wat ver. De klant heeft ook de plicht na te gaan of het geleverde conform is. Wie het niet merkt, heeft blijkbaar iets wat aan die specifieke verwachtingen voldoet.

Het gaat in ieder geval veel te ver te denken dat HP hier bewust probeert een paar euro extra winst per laptop te maken. Het gedoe ermee kost meer dan dat ooit opbrengt. Bovendien, als intentie zou worden aangetoond omdat dit structureel gebeurt dan zijn ze veel verder van huis. Commercieel compleet zinloos.

In basis kan je je beroepen op non-conformiteit. Zie ook de sticky eventueel.

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2018 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob079
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-09 17:10
Afwijkende specs is een bekend probleem in computerland. Meerdere bronnen (verkoopsite vs support van HP) geven soms verschillende info. En dat is dan ook de reden dat dit soort foutjes in de gebruiksvoorwaarden van de HP site worden uitgesloten. En ik neem aan (heb dat niet gechecked) dat ook de site van de MM dit soort zaken uitsluit. Zoals door anderen ook gemeld, TS koopt bij de MM, en moet daar zijn voor afhandeling. Ben alleen bang dat MM weinig kan betekenen als het apparaat niet bestaat met de verwachtte DDR versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

@rob079 geld terug dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03:45
Ik denk dat retourneren de enige oplossing gaat zijn.

HP heeft deze laptops waarschijnlijk niet eens meer met DDR3 of er moet inmiddels een batch zijn met GDDR5.

Media Markt kan er weinig aan doen, dat HP specificaties verkeerd vermeldt.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

rob079 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 13:38:
Afwijkende specs is een bekend probleem in computerland. Meerdere bronnen (verkoopsite vs support van HP) geven soms verschillende info. En dat is dan ook de reden dat dit soort foutjes in de gebruiksvoorwaarden van de HP site worden uitgesloten. En ik neem aan (heb dat niet gechecked) dat ook de site van de MM dit soort zaken uitsluit. Zoals door anderen ook gemeld, TS koopt bij de MM, en moet daar zijn voor afhandeling. Ben alleen bang dat MM weinig kan betekenen als het apparaat niet bestaat met de verwachtte DDR versie...
Als dergelijke fouten uitgesloten zijn, dan zal dat zijn voor zover zaken niet door de wet worden geregeld. Dwingen tot leveren van een conform product is wellicht niet haalbaar omdat dat niet bestaat, maar ontbinden wegens non-conformiteit is dwingend recht.

Als ze willen stellen dat het product wel conform is omdat dit type altijd zo bedoeld is, dan is er alsnog sprake van dwaling. Als op basis van juiste informatie de keuze niet was gemaakt, dan is daar sprake van.
http://www.wetrecht.nl/dwaling/

MediaMarkt kan er wellicht weinig aan doen, maar is jegens koper wel de verantwoordelijke. Uiteraard heeft MediaMarkt zelf weer rechten bij HP, maar veel winkels maken daar weinig gebruik van vanwege de machtspositie van fabrikanten en het gedoe wat het meebrengt (en sommigen kiezen er dus voor om het dan maar op de klant af te wentelen...). Dat mag het probleem van de consument natuurlijk verder niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-09 15:21
Ik kan geen MM advertentie meer vinden, dus helaas geen controle mogelijk hoe specifiek ze de videokaart hebben geadverteerd. Wellicht staat er iets op je factuur?

Als er niets specifieks staat, dan inderdaad er op wijzen dat ze je een 940MX met verkeerd geheugen hebben geleverd, met een screenshot (en link) van de HP pagina waarop staat dat er GDDR5 in moet zitten (http://store.hp.com/Nethe...d=2PM94EA&opt=ABH&sel=NTB is het exacte typenummer nog steeds toch?).

Heb je rechtsbijstand? Want de MM kennende gaan ze je geen gelijk geven en je daarna doordzwijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Non-conformiteit is duidelijk zat en daarnaast is er een retour regeling via de winkel of de online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kom hier op uitnodiging van Bram, vanuit zijn andere onderwerp mbt het verschil in geheugen.
Je kunt het gewoon regelen met je verkopende partij. In mijn ogen voldoet het geleverde product niet aan door jou aangekochte. je hebt jezelf voor aankoop goed online geïnformeerd(bij HP zelf) en voor jou geldt de meerwaarde van GDDR5 geheugen in de GPU tov DDR3, dit heeft je tot aankoop besloten.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bram34
Verwijderd schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 12:59:
Het internet staat vol met oude informatie en vergeten wijzigingen. En ook afwijkende artikelen worden dagelijks geleverd, meestal onbewust, soms bewust. SF staat er vol mee :)
Dit vind ik een statement van niks. Omdat het internet dus vol met fouten staat moet ik het maar normaal vinden.
Het is niet één of andere vage website waar ik het over heb.
Ik neem aan dat hier op tweakers ook wel anders te werk wordt gegaan met het aanleveren van nieuwsartikelen/informatie?

@rob079
Afwijkende specs is een bekend probleem in computerland. Meerdere bronnen (verkoopsite vs support van HP) geven soms verschillende info.
Ik ben dus in eerste instantie geen verschillen tegen gekomen. Het is dus dat ze nu de informatie hebben aangepast, waardoor er dus wel onduidelijkheid is.

Daarnaast, tot hoever moet je dit normaal vinden en tot hoever moet je als klant gaan om te controleren. Moet ik er naast gaan staan als ze me laptop in de fabriek monteren?
Ga jij alvorens dat je een TV haalt Samsung bellen om te controleren of er in dat bepaald model met dat type nummer en EAN nummer wel echt een 200hz panel zit?
De klant heeft ook de plicht na te gaan of het geleverde conform is.
Zeker mee eens, hier ben ik dus nu ook mee bezig.
Wie het niet merkt, heeft blijkbaar iets wat aan die specifieke verwachtingen voldoet.
Je stelt dus nu dat jij mij kan vertellen als je met een laptop bezig bent en een video aan het bewerken bent. Zonder dat je de specificaties weet wat voor soort grafische kaart er in zit?
Hoe zou ik dit als "normale" consument moeten toetsen.
Als jij een nieuwe auto koopt bij een dealer, dan ga je toch ook niet onder de motorkap kijken of alles er wel klopt. Als er 1.4 op de achterkant staat maar het is eigenlijk een 1.3. Je rijdt weg en je trekt niet al te snel op, dan hoort dat gewoon zo bij de auto. Als je geen verstand van auto's hebt, heb jij geen vergelijksmateriaal. Als je dan bij de garage komt en die verteld dat het een 1.3 is, maar je weet zeker dat je op de site van je automerk bij dat bouwjaar, uitgavenummer etc. het een 1.4 moet zijn. Zou jij dan hetzelfde als nu reageren?

Daarnaast ben ik het eens met wat @LOTG hierboven zei. Stel je komt er alsnog achter, en je wilt controleren of het klopt. Je gaat naar de HP site en er staat vrolijk DDR3 geheugen.

Hoe eerlijk is dit?
Het gaat in ieder geval veel te ver te denken dat HP hier bewust probeert een paar euro extra winst per laptop te maken. Het gedoe ermee kost meer dan dat ooit opbrengt. Bovendien, als intentie zou worden aangetoond omdat dit structureel gebeurt dan zijn ze veel verder van huis. Commercieel compleet zinloos.
Dit is een slappe aanname, als je er zo mee omgaat is de journalistiek er wel een beetje van af.
Ik weet zeker dat VW en zo goed als alle andere grote bedrijven graag alleen dit soort journalisten in de wereld had gewild.

Zie het bericht van @TweakerNummer (woe 7 feb 00:42) blijkbaar ben ik niet de enige.

Misschien klinkt het nu een beetje aanvallend, en ik weet dat het slechts om een videokaart gaat. Ja het zal vast wel vaker voorkomen, maar als we gaan doen alsof het normaal is. Daar kan ik me behoorlijk over frustreren.
Zeker als HP dan ook nog eens de specificaties op de site aanpassen, want oeps, toch iets anders. Even aanpassen en niemand merkt er iets van.
Uiteraard heeft MediaMarkt zelf weer rechten bij HP, maar veel winkels maken daar weinig gebruik van vanwege de machtspositie van fabrikanten en het gedoe wat het meebrengt (en sommigen kiezen er dus voor om het dan maar op de klant af te wentelen...).
Gelukkig is het voor mij als consument echt veel beter geregeld... [/sarcasm off]

Wat ik moet doen is al zeker duidelijk, en daar ben ik al zeker mee bezig.
Het gaat mij juist om het feit dat deze, om van het goede uit te gaan, onjuiste informatie de consument heeft benadeeld en dat HP hier hoogstwaarschijnlijk niks mee gaat doen. En wat mij ook erg verbaasd is dat een deel hier het blijkbaar maar normaal vindt. Met die instelling veranderd er in ieder geval niks.
Of het nu bewust is of niet, de houding van HP is in ieder geval dat zij er niks mee gaan doen. Zij maken een fout, de consument zit op de blaren, en ze hebben nog ook extra aan mij verdient.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
rob079 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 13:38:
Dat is leuk dat de fabrikant dat in zijn voorwaarden zet, maar wat moet ik als klant dan? Ik ben afhankelijk van de informatie die de fabrikant mij voorziet, dat ze achteraf iets anders doen is dan niet mijn probleem. Indien het product niet blijkt te bestaan met die specs dan is het dus retour want niet geleverd. Anders kun je als fabrikant van alles claimen op je site en dan verwijzen naar de voorwaarden. Ja foutje.

De MM is in dit geval de verkoper en dus de aansprakelijke hier voor. Volgens mij is het heel zwart wit en simpel. Ze hebben product X verkocht en product Y geleverd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Bram34 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 16:10:
[...]

Dit vind ik een statement van niks. Omdat het internet dus vol met fouten staat moet ik het maar normaal vinden.
Het is niet één of andere vage website waar ik het over heb.
Ik neem aan dat hier op tweakers ook wel anders te werk wordt gegaan met het aanleveren van nieuwsartikelen/informatie?

@rob079

[...]

Ik ben dus in eerste instantie geen verschillen tegen gekomen. Het is dus dat ze nu de informatie hebben aangepast, waardoor er dus wel onduidelijkheid is.

Daarnaast, tot hoever moet je dit normaal vinden en tot hoever moet je als klant gaan om te controleren. Moet ik er naast gaan staan als ze me laptop in de fabriek monteren?
Ga jij alvorens dat je een TV haalt Samsung bellen om te controleren of er in dat bepaald model met dat type nummer en EAN nummer wel echt een 200hz panel zit?

[...]

Zeker mee eens, hier ben ik dus nu ook mee bezig.

[...]

Je stelt dus nu dat jij mij kan vertellen als je met een laptop bezig bent en een video aan het bewerken bent. Zonder dat je de specificaties weet wat voor soort grafische kaart er in zit?
Hoe zou ik dit als "normale" consument moeten toetsen.
Als jij een nieuwe auto koopt bij een dealer, dan ga je toch ook niet onder de motorkap kijken of alles er wel klopt. Als er 1.4 op de achterkant staat maar het is eigenlijk een 1.3. Je rijdt weg en je trekt niet al te snel op, dan hoort dat gewoon zo bij de auto. Als je geen verstand van auto's hebt, heb jij geen vergelijksmateriaal. Als je dan bij de garage komt en die verteld dat het een 1.3 is, maar je weet zeker dat je op de site van je automerk bij dat bouwjaar, uitgavenummer etc. het een 1.4 moet zijn. Zou jij dan hetzelfde als nu reageren?

Daarnaast ben ik het eens met wat @LOTG hierboven zei. Stel je komt er alsnog achter, en je wilt controleren of het klopt. Je gaat naar de HP site en er staat vrolijk DDR3 geheugen.

Hoe eerlijk is dit?

[...]

Dit is een slappe aanname, als je er zo mee omgaat is de journalistiek er wel een beetje van af.
Ik weet zeker dat VW en zo goed als alle andere grote bedrijven graag alleen dit soort journalisten in de wereld had gewild.

Zie het bericht van @TweakerNummer (woe 7 feb 00:42) blijkbaar ben ik niet de enige.

Misschien klinkt het nu een beetje aanvallend, en ik weet dat het slechts om een videokaart gaat. Ja het zal vast wel vaker voorkomen, maar als we gaan doen alsof het normaal is. Daar kan ik me behoorlijk over frustreren.
Zeker als HP dan ook nog eens de specificaties op de site aanpassen, want oeps, toch iets anders. Even aanpassen en niemand merkt er iets van.

[...]

Gelukkig is het voor mij als consument echt veel beter geregeld... \[/sarcasm off]

Wat ik moet doen is al zeker duidelijk, en daar ben ik al zeker mee bezig.
Het gaat mij juist om het feit dat deze, om van het goede uit te gaan, onjuiste informatie de consument heeft benadeeld en dat HP hier hoogstwaarschijnlijk niks mee gaat doen. En wat mij ook erg verbaasd is dat een deel hier het blijkbaar maar normaal vindt. Met die instelling veranderd er in ieder geval niks.
Of het nu bewust is of niet, de houding van HP is in ieder geval dat zij er niks mee gaan doen. Zij maken een fout, de consument zit op de blaren, en ze hebben nog ook extra aan mij verdient.
Zozo, je doet boude uitspraken over wat slap is en statements van niks zijn voor iemand die blijkbaar een keer tegen iets aanloopt en (terecht hoor!) vindt dat je niet goed geïnformeerd bent. Ik geef hier al 10+ jaar advies over hoe situaties rond consumentenrecht aan te pakken, maar neem vooral niet van mij aan wat er in deze markt gebeurt en wat dan je rechten zijn of dat dit nou niet echt breaking news is voor redactioneel werk.

Ik verzoek je wel je toonzetting enigszins aan te passen- mensen proberen je gewoon verder te helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bram34
@Verwijderd

Ik zeg niet dat ik het beter weet dan jij. Op het vlak van consumentenrecht ben ik zeker niet goed geïnformeerd. Ik zou dan ook geen moment twijfelen aan vakinhoudelijke informatie die je me geeft. Bijvoorbeeld de link van wetrecht over dwaling is zeer bruikbaar.
Dat ik met MM in gesprek moet is allang duidelijk en dit is ook al vanaf dag 1 aan de gang. Worst case scenario is doodgezwegen worden door MM. Ik word al door HP afgescheept. Dan heb ik dus als consument een aantal rechten. Mocht ik daar advies in nodig hebben zou ik zeker alle hulp kunnen gebruiken.

Dit neemt niet weg dat ik dit maar normaal moet vinden, want het internet staat toch vol fouten.

Als je de reactie had geplaatst:
"Klote dat je een verkeerde configuratie hebt gekregen en het zal je verbazen maar wegens de veel voorkomendheid van dit probleem is het niet redactie waardig. Ik emmer nu al 10+ jaar met dit probleem, heb mijn werk er van kunnen maken.

Gelukkig kan je aan de hand van dit en dat en zus en zo je recht halen."

Ik kan begrijpen dat het voor jou normaal is, en dat mijn "luxeprobleem" nou niet echt spectaculair is. Dit hoeft niet in te houden dat je het moet bagatelliseren.

Ik zal mijn relaas in ieder geval staken, ik denk dat mijn punt wel duidelijk is. Waarschijnlijk denken we hetzelfde erover alleen komt het nu ongelukkig naar voren.

Wat ik ook al eerder zei, dankzij tweakers en de community sta ik al een stuk sterker, deze ben ik dank ook zeer dankbaar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand zegt dat je het normaal moet vinden. Ik zeg dat het geen nieuws en dus redactioneel onderwerp is omdat dit soort fouten veel voorkomen.
Dat je individueel je recht wil halen, absoluut voorstander van, en dat is waar we mee proberen te helpen.

Dat is ook het argument om het naar SF te halen; hier zijn meer mensen die ie daar beter bij kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

@Bram34 waar loop je nu tegenaan bij Mediamarkt dan? Graag in een zin omdat je zo te zien graag uitweidt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 18:01:
Niemand zegt dat je het normaal moet vinden. Ik zeg dat het geen nieuws en dus redactioneel onderwerp is omdat dit soort fouten veel voorkomen.
Dat je individueel je recht wil halen, absoluut voorstander van, en dat is waar we mee proberen te helpen.

Dat is ook het argument om het naar SF te halen; hier zijn meer mensen die ie daar beter bij kunnen helpen.
Welke fout precies? Dat een groot bedrijf er een dubieuze wijze op nahoudt om hun product informatie aan te passen na hun fout, terwijl de klant hiervan nadeel zou blijven ondervinden?

Zelfs nu nog lees ik prominent in de store dat ik een GDDR5 940MX krijg: http://store.hp.com/Nethe...pt=ABH&sel=NTB&lang=nl-NL

Misschien is dit vandaag de dag de modus operandi, maar vanuit mijn optiek zijn ze onacceptabeel slordig bezig, en dit speelt al veel langer als vandaag.

[ Voor 4% gewijzigd door TweakerNummer op 08-02-2018 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:42
Ik zie op de website van MM niet staan dat er gddr5 in zit. En de versie die je bij HP koopt is voorzien van GDDR5. Dat wil niet zeggen dat de versie van MM ook GDDR5 moet zitten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

loki504 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 08:27:
Ik zie op de website van MM niet staan dat er gddr5 in zit. En de versie die je bij HP koopt is voorzien van GDDR5. Dat wil niet zeggen dat de versie van MM ook GDDR5 moet zitten.
Als je de specificaties van het exact zelfde EAN nummer bij HP bekijkt, zou dat wel het geval moeten zijn. Getuige ook het feit dat HP in de stilte de productpagina aan het aanpassen is naar DDR3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dat gebeurt vaker bij MM. Iets mindere cpu, 500gb ipv 1TB etc. Komt vaak voor dat het voor oost Europese markt is samengesteld. Heb ik Nov. nog navraag gedaan voor een wasmachine. Bleek aan de hand van dat complete nummer dat het voor Hongarije was samengesteld.
Lijkt me ook dat je bij de verkoper moet zijn. met de info dat er op de HP site, andere spec bij dit type staan dan wat je geleverd hebt gekregen van MM.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Hackus schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 08:36:
Dat gebeurt vaker bij MM. Iets mindere cpu, 500gb ipv 1TB etc. Komt vaak voor dat het voor oost Europese markt is samengesteld. Heb ik Nov. nog navraag gedaan voor een wasmachine. Bleek aan de hand van dat complete nummer dat het voor Hongarije was samengesteld.
Lijkt me ook dat je bij de verkoper moet zijn. met de info dat er op de HP site, andere spec bij dit type staan dan wat je geleverd hebt gekregen van MM.
Idd, en het wordt voor TS wel wat lastig als mediamarkt niet geadverteerd heeft met GDDR5. Want dan kun je alleen uitgaan van het vergelijken van het typenummer dat Mediamarkt noemt met het typenummer op de website van HP. Het is alleen de vraag in hoeverre dat relevant is. Als HP een systeem hanteert dat exact dezelfde typenummers toch verschillende configuraties hebben dan is dat hun goed recht. Mediamarkt dient jou te informeren over de exacte specificaties. Eigenlijk had TS ook bij aankoop kunnen controleren of er wel GDDR5 geheugen in zit. Op de mediamarkt-site wordt dit nl. niet gespecificeerd. Dat heeft TS ook niet gedaan. Op zich wel een goed leermoment voor iedereen (ook voor mij nu ik dit lees....) om dergelijke specificaties te dubbelchecken voor de koop als je die belangrijk vindt.

Las laatst ook dat bijv. laptops bijna niet te vergelijken zijn tussen winkels, omdat elke winkel weer andere configuraties van dezelfde laptop verkoopt. Rede te meer om bij de winkel na te vragen wat je precies krijgt en niet op de site van de fabrikant te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bram34
Dus ik moet, als ik een laptop koop, eigenlijk me laptop geheel gaan uitlezen/openschroeven om te controleren of het wel voldoet aan de opgegeven specificaties?
Scherm en accuduur vind ik ook belangrijk. Ik als consument weet echt niet hoe ik dat moet controleren. Ik ben het nu ook toevallig tegengekomen.
Moet ik mijn wasmachine nu gaan controleren of hij wel echt een eco bubble trommel heeft??
Ondanks dat het een leermoment voor mij is. Zou dit geen leermoment voor mij moeten zijn. Ik hoop dat iedereen het met me eens is dat als je een laptop koopt met een bepaald product nummer, EAN, etc., Dat de fabrikant i.i.g. de goede informatie moet leveren, voor mij zou dat logisch klinken. Secundaire verkopende partijen zijn vaak onvolledig m.b.t. specificaties.
HP snijd zichzelf nu in de vingers omdat MM misschien een partij uit Hongarije heeft opgekocht.
Tot hoever moet de verantwoordelijkheid van de klant gaan?
Hoe kunnen wij als consument een signaal afgeven dat wij dit niet normaal vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram34
loki504 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 08:27:
Voor iedereen die van mening is dat ik bij MM vooraf de koop de specificaties had moeten opvragen.
Ik heb contact gehad met MM om mijn probleem uit te leggen. De medewerker van de klantenservice kon in hun systeem niet vinden welk type geheugen er in zat. Ik werd even in de wacht gezet en kreeg het volgende antwoord. Ik heb even op de site van Tweakers en HP gekeken en er zou inderdaad GDDR5 in moeten zitten. (Dit waren zijn letterlijke woorden). Vervolgens werd ik de wacht gezet en zijn ze het nu aan het achterhalen bij HP.
Maar nu kan je zelf ook wel bedenken wat voor antwoord ik had gekregen als ik vooraf zou bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bram34 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 10:06:
Dus ik moet, als ik een laptop koop, eigenlijk me laptop geheel gaan uitlezen/openschroeven om te controleren of het wel voldoet aan de opgegeven specificaties?
Scherm en accuduur vind ik ook belangrijk. Ik als consument weet echt niet hoe ik dat moet controleren. Ik ben het nu ook toevallig tegengekomen.
Moet ik mijn wasmachine nu gaan controleren of hij wel echt een eco bubble trommel heeft??
Ondanks dat het een leermoment voor mij is. Zou dit geen leermoment voor mij moeten zijn. Ik hoop dat iedereen het met me eens is dat als je een laptop koopt met een bepaald product nummer, EAN, etc., Dat de fabrikant i.i.g. de goede informatie moet leveren, voor mij zou dat logisch klinken. Secundaire verkopende partijen zijn vaak onvolledig m.b.t. specificaties.
HP snijd zichzelf nu in de vingers omdat MM misschien een partij uit Hongarije heeft opgekocht.
Hoe kunnen wij als consument een signaal afgeven dat wij dit niet normaal vinden?
nee, maar fouten kunnen gebeuren. Je moet gewoon naar Mediamarkt gaan als je de laptop in deze specificatie niet wilt en hem teruggeven en je geld terugvragen.

je maakt het drama nu veel groter dan het daadwerkelijk is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Productnummers en ean's horen uniek te zijn. De specificaties moeten dus consistent te zijn.

Deze producten zijn overigens allemaal dezelfde:
2PM94EA#ABH (regulier, Europa/NL)
2PM94ET#ABH (korting, Europa/NL)
2PM94EA#ABB (regulier, Europa/UK)

[ Voor 58% gewijzigd door PcDealer op 08-02-2018 10:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Bram34 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 10:06:
Je hebt helemaal gelijk hoor, maar kennelijk is de realiteit toch dat je niet altijd uit kan gaan van informatie van de fabrikant. Daarom gewoon dit bij mediamarkt aankaarten. Ze hebben daar ook gewoon 14 dagen bedenktijd (en nog meer zelfs als je zo'n clubkaart hebt). Daar zou ik dan gewoon gebruik van maken als de laptop niet bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Bram34 En, al nieuws ?

MM heeft dus vastgesteld dat het GDDR5 moet zijn en jij dat wenst te ontvangen ipv. Dat zou omgewisseld kunnen worden. Of zijn ze allemaal DDR3 bij MM ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:42
@Bram34 ik was misschien niet helemaal duidelijk hier in. Bij producten die je bij de fabrikant zelf kan samenstellen er nog wel eens verschil in kan zitten. Nu MM zelf ook GDDR5 aan geeft het gooien op non conformiteit. En een gddr5 eisen. Je geld terug maken ze het wel erg makkelijk en ben je ook nog eens je BTW korting kwijt. Je kan eventueel aanbieden (om ze te prikkelen) om een nieuwe/beter model te kopen met de 21% BTW korting en dan de koop ontbinden. Heb jij je een nieuwere versie en je BTW korting. En hun zijn van het probleem af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram34
Beste community,

Vandaag weer contact gehad met MM online klantenservice. (Heb ook contact met MM Arnhem, nog niks van gehoord).
Ondanks het goede contact en het begrip van de medewerker (*knip* Namen van werknemers posten we hier niet in het openbaar.) loop ik zoals verwacht nu tegen een grens aan.
Het voorstel wat binnen zijn kunnen ligt is dat ik kan mijn laptop i.i.g. retourneren en geld terug krijgen... Of akkoord gaan met het mindere product.
Daarnaast kan ik mijn BTW korting behouden als ik een ander product wil. Daarnaast heb ik voorgesteld om het product te ruilen tegen een vergelijkbaar product met de verwachte specificaties. Hier moest hij toestemming voor vragen. De bal ligt weer bij MM en ik wacht nog op wat filiaal Arnhem mij te zeggen heeft.
Kan ik nog dingen beter/anders aanpakken?
@Verwijderd

[ Voor 4% gewijzigd door Yorinn op 10-02-2018 16:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Gezien HP het ook op de site heeft aangepast, denk ik dat het op zich voor de verkoper onmogelijk is te leveren wat eerder werd geadverteerd. Die versie bestaat niet (meer). Als er ook werkelijk 2 versies zouden zijn was dat anders.

Op basis daarvan blijft niet veel over dan je de keuze laten tot een vergelijkbaar product of ontbinden. Wat dat betreft prima uitgevoerd door verkoper.

Herstel door derden of schadevergoeding zal lastig zijn. Dit soort producten zijn meestal geintegreerd. Schade moet aangetoond worden en kwantificeerbaar zijn.
Blijft dus over je ervaring te nemen en fabrikant in vervolg te mijden. Met een productreview kan je anderen waarschuwen voor mogelijke specificatieproblemen.
Al met al zal bij grootschalige herhaling de reputatie vanzelf gaan lijden. Processen zullen dan moeten worden aangepast of fabrikant verdwijnt van het toneel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Niet online
Even ter info voor de geinteresseerden.

-----
Vraag van Gaurab Ghosh 6 months ago @ YouTube: New HP Pavilion x360 14-BA073TX unboxing
can you please confirm whether the graphics card is gddr5 or gddr3?
Er is verwarring onstaan omdat er bij HP (https://support.hp.com/my-en/document/c05562662) GDDR5 staat, maar bij de store (https://www.hpshopping.in...14-ba073tx-2fk60pa-1.html) GDDR3 dedicated.

De Youtuber bevestigt dat er een DDR3 in zit.

-----
Vraag van KonstantinT ‎09-05-2017 @ https://h30434.www3.hp.co...ZC85EA-Specs/td-p/6306003
Hello, the information from 14-ba016ue-1ZC85EA page on hp.com says the type of video RAM is GDDR5. But the GPU-Z on my notebook shows GDDR3. Shop said the right one is GDDR3. Is it correct?
Ook daar zien we bij HP (https://support.hp.com/si-en/document/c05536984) GDDR5.

-----
Bij de NL HP store is er inmiddels vermeld dat er bij de Pavilion x360 14-ba125nd een NVIDIA® GeForce® 940MX (2 GB DDR3 gereserveerd) inzit (overigens nog steeds niet in documenten zoals https://support.hp.com/nl-nl/document/c05795780/). Bij de Pavilion x360 14-ba126nd (andere kleur) staat het nog op GDDR5, terwijl de PDF datasheet inmiddels wel vermeldt dat er DDR3 inzit.

[ Voor 8% gewijzigd door TweakerNummer op 10-02-2018 14:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Niet online
@Bram34 als je de Laptop houdt, controleer dan AUB ook even je accu - zie https://www.consumentenbo...nd--en-verbrandingsgevaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram34
@TweakerNummer Bedankt voor het vermelden!
Ik heb de check gedaan, maar deze meld dat ik niet onder de teruggeroepen baterrijen val.
Al kun je je nu gaan afvragen hoeveel waarde dit heeft.

Bedankt voor het nog verder uitdiepen! Het begint wel steeds meer op een systematisch probleem te lijken.
De nieuwswaardigheid groeit wel ;-)
Het is nu wel duidelijk dat als je iets bij HP koopt je in ieder geval niet zeker weet wat je krijgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Bram34 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 16:30:
Het is nu wel duidelijk dat als je iets bij HP koopt je in ieder geval niet zeker weet wat je krijgt.
Voor je gecorrigeerd: Het is nu wel duidelijk dat als je iets koopt je niet in ieder geval zeker weet wat je krijgt.

1 voorbeeld maakt niet alles slecht.

[ Voor 8% gewijzigd door PcDealer op 10-02-2018 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram34
@PcDealer
Vooruit, klinkt nu wel genuanceerder ;-)

Maar 1 voorbeeld kan je het niet meer noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram34
Ik heb reactie gekregen van het MM filiaal. Komt eigenlijk neer op hetzelfde wat MM online tegen mij zei.

"Naar aanleiding van ons gesprek kan ik u de volgende informatie verstrekken.

De informatie die direct bij de laptop stond op de HP site was inderdaad DDR5.
U geeft aan dat u een DDR3 in uw laptop heeft zitten, hierover was verwarring.

Bij productie eigenschappen stond wel DDR3 vermeld.
Ik zie dat HP bij de directe informatie nu ook een wijziging heeft gemaakt, daar staat nu ook DDR3.

HP had dus een fout gemaakt op hun website en de verkeerde informatie verstrekt.
In de HP Pavilion x360 14-ba125nd (2PM94EA) hoort een DDR3 te zitten.
Specificaties kunnen helaas zonder kennisgeving worden gewijzigd.
Zie hieronder de algemene voorwaarden van HP.
• Prijzen en Promoties
Prijzen, promoties, specificaties, beschikbaarheid en voorwaarden van aanbiedingen kunnen zonder kennisgeving worden gewijzigd. Ondanks dat wij ons uiterste best doen, kan in een klein aantal gevallen een verkeerde prijs genoemd zijn of kunnen er typografische of fotografische fouten optreden. Op het moment dat u uw bestelling plaatst, zullen de correcte prijzen en aanbiedingen worden gevalideerd.

Indien u uw laptop niet wenst te hebben met de specificatie DDR3 kunt u deze uiteraard binnen 14 dagen na aankoop retour sturen richting online.
*Producten kunnen alleen geretourneerd worden in de winkel als deze ongeopend zijn.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Vriendelijke groet,"

Ik heb nog even rondgekeken, aangezien we nu toch in het shoppingforum zitten.
Ik heb de laptop voor €750 gehaald. En misschien behoudt ik via online de BTW korting. Dus dan is het budget op de MM site €900.
Iemand suggesties op basis van de specificaties van de genoemde laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Bram34 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 18:57:
Ik heb reactie gekregen van het MM filiaal. Komt eigenlijk neer op hetzelfde wat MM online tegen mij zei.

"Naar aanleiding van ons gesprek kan ik u de volgende informatie verstrekken.

De informatie die direct bij de laptop stond op de HP site was inderdaad DDR5.
U geeft aan dat u een DDR3 in uw laptop heeft zitten, hierover was verwarring.

Bij productie eigenschappen stond wel DDR3 vermeld.
Ik zie dat HP bij de directe informatie nu ook een wijziging heeft gemaakt, daar staat nu ook DDR3.

HP had dus een fout gemaakt op hun website en de verkeerde informatie verstrekt.
In de HP Pavilion x360 14-ba125nd (2PM94EA) hoort een DDR3 te zitten.
Specificaties kunnen helaas zonder kennisgeving worden gewijzigd.
Zie hieronder de algemene voorwaarden van HP.
• Prijzen en Promoties
Prijzen, promoties, specificaties, beschikbaarheid en voorwaarden van aanbiedingen kunnen zonder kennisgeving worden gewijzigd. Ondanks dat wij ons uiterste best doen, kan in een klein aantal gevallen een verkeerde prijs genoemd zijn of kunnen er typografische of fotografische fouten optreden. Op het moment dat u uw bestelling plaatst, zullen de correcte prijzen en aanbiedingen worden gevalideerd.

Indien u uw laptop niet wenst te hebben met de specificatie DDR3 kunt u deze uiteraard binnen 14 dagen na aankoop retour sturen richting online.
*Producten kunnen alleen geretourneerd worden in de winkel als deze ongeopend zijn.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Vriendelijke groet,"

Ik heb de laptop voor €750 gehaald. En misschien behoudt ik via online de BTW korting. Dus dan is het budget op de MM site €900.
Heb je bevestiging gekregen dat je de BTW korting mag gebruiken? Meestal zeggen ze namelijk terugsturen en geld retour.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Bram34 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 18:57:

Het Shopping Forum is niet bedoeld voor aankoopadvies. Deze vraag mag je dus nogmaals stellen in Laptop Aankoopadvies, met de daarbij behorende regels.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram34
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1835325

Voor degene die mij willen helpen in mijn zoektocht heb ik een topic gestart in de juiste categorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:24
Uit mijn vorige forum topic is gebleken dat HP wat gesjoemeld heeft met de hardware. De geadverteerde GDDR5 geheugen van de Nvidia Geforce bleek toch een DDR3 variant te zijn.
Uiteraard beroept de verkopende partij zich op typefouten en het stilzwijgend veranderen van specificaties.
Misschien heb ik het verkeerd gelezen... Maar ik zie nergens dat er gesjoemeld is. Er is volgens mij gewoon een typefout gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram34
Rolfie schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 22:42:
[...]

Misschien heb ik het verkeerd gelezen... Maar ik zie nergens dat er gesjoemeld is. Er is volgens mij gewoon een typefout gemaakt?
Een gestructureerde typefout bij de Nvidia Geforce 940MX modellen?
[edit3]mijn inziens is dit ook gebeurt bij de vorige persoon die hiermee kwam; ik vind iigv het volgende spoor:
- https://support.hp.com/it-it/document/c05552851 - de HP info page met NVIDIA® GeForce® 940MX (2 GB di GDDR3 dedicati).
- http://h20195.www2.hp.com...&searchquery=&cc=it&lc=it - de HP data sheet met Discreto NVIDIA® GeForce® 940MX (2 GB di GDDR5 dedicati).
- https://notebookitalia.it...ca-e-piattaforma-hardware -
een review met Nvidia GeForce 940MX 2GB GDDR5.
- http://www.mediaworld.it/...cp%7calwayson_facebook%7c - mediamarkt italie die het product verkocht als zijnde Altre caratteristiche scheda grafica: Dedicata; GDDR5.]
Vraag van Gaurab Ghosh 6 months ago @ YouTube: New HP Pavilion x360 14-BA073TX unboxing
quote:
can you please confirm whether the graphics card is gddr5 or gddr3?
Er is verwarring onstaan omdat er bij HP (https://support.hp.com/my-en/document/c05562662) GDDR5 staat, maar bij de store (https://www.hpshopping.in...14-ba073tx-2fk60pa-1.html) GDDR3 dedicated.

De Youtuber bevestigt dat er een DDR3 in zit.
-----
Vraag van KonstantinT ‎09-05-2017 @ https://h30434.www3.hp.co...ZC85EA-Specs/td-p/6306003
quote:
Hello, the information from 14-ba016ue-1ZC85EA page on hp.com says the type of video RAM is GDDR5. But the GPU-Z on my notebook shows GDDR3. Shop said the right one is GDDR3. Is it correct?
Ook daar zien we bij HP (https://support.hp.com/si-en/document/c05536984) GDDR5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Jumpman schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 19:11:
[...]

Heb je bevestiging gekregen dat je de BTW korting mag gebruiken? Meestal zegen ze namelijk terugsturen en geld retour.
Maar in dit geval ligt de fout bij MM waardoor de korting misgelopen zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:32
Bram34 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 23:01:
[...]

Tja, een foutje is zo gemaakt, als dat in de initiële publicatie van de specs is gebeurt en als andere afdelingen binnen HP en 3de partijen dat dan overnemen.... Die gaan echt niet keer op keer alle specs controleren om te kijken of ze wel kloppen en dan sluipt een wijdverspreid foutje er zo in.

De gedachte dat HP bewust loopt te sjoemelen vind ik wel vrij "Out there" tenzij je daar zeer sterk bewijs voor hebt, dat zie ik echter niet langskomen moet ik eerlijk zeggen. Die hebben daar namelijk totaal geen baat bij, en het kan ze alleen maar bijten na verloop van tijd. Ik zou gewoon uit gaan van een foutje, dat foutje is/wordt nu verbeterd en meer zou ik er echt zo niet achter zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Misschien verkeerd overgenomen vanuit Nvidia?
Memory Specs:
Memory interface DDR3, GDDR5
https://www.geforce.com/h...orce-940mx/specifications

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:24
Bram34 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 23:01:
[...]

Gewoon ergens aan het begin een foutje gemaakt, waarna de rest er mee verder gaat? Het zou mij ook niets verbazen als dit uit een centrale database zou komen.

Ik zie nog nergens enige bewijs voor gesjoemel of wat dan kan. Ik zie voornamelijk een foutje, wat pas erg laat ontdekt wordt. Niet meer en minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:39

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dergelijke "foutjes" worden wel vaker door HP gemaakt. Ik heb lange tijd en veel met HP produkten gewerkt (o.a. Support). Heb je een bepaalde type laptop, waarvan het moederbord onder garantie wordt vervangen. Ga je ineens van Intel iGP naar een ATi/AMD dedicated GPU. Normaal niet zo erg, maar als het om een zakelijke laptop gata waar standaard images voor gemaakt zijn sta je even vreemd te kijken als je beeldscherm niet het beeld geeft wta je er van verwacht. Dergelijke geintjes wel vaker gezien met exact hetzelfde typenummer.

Het verbaasd mij dus niet zoiets ook in een winkel tegen te komen...

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05:52
Naar aanleiding van dit topic even zelf gekeken.. Klopt het nou dat mijn RAM ook niet correspondeert met wat er geadverteerd wordt?

Geheugen

RAM zou volgens mediamarkt 2133MHz moeten zijn, maar is volgens CPU-z maar 1200MHz (draait in single, niet in dual)

Edit: is volgens
https://azerty.nl/product...471a1k43cb1-crc-ddr4-8-gb
https://maxict.nl/product...c&utm_campaign=pricewatch
wel gewoon 2400MHz

[ Voor 21% gewijzigd door President op 14-02-2018 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

_Dune_ schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 12:10:
Dergelijke "foutjes" worden wel vaker door HP gemaakt. Ik heb lange tijd en veel met HP produkten gewerkt (o.a. Support). Heb je een bepaalde type laptop, waarvan het moederbord onder garantie wordt vervangen. Ga je ineens van Intel iGP naar een ATi/AMD dedicated GPU.
Ik heb bij support gewerkt en ik denk dat dit een stomme fout is in de trant van het verkeerde productnummer van het moederbord selecteren voor vervanging. Net zoiets als een ander cpu selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
President schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 15:14:
Naar aanleiding van dit topic even zelf gekeken.. Klopt het nou dat mijn RAM ook niet correspondeert met wat er geadverteerd wordt?

[afbeelding]

RAM zou volgens mediamarkt 2133MHz moeten zijn, maar is volgens CPU-z maar 1200MHz (draait in single, niet in dual)

wel gewoon 2400MHz
1200 MHz is Dual gewoon 2400 MHz.
1066 MHz is Dual gewoon 2133 MHz.

Niets vreemds hier aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05:52
Jumpman schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 15:23:
[...]

1200 MHz is Dual gewoon 2400 MHz.
1066 MHz is Dual gewoon 2133 MHz.

Niets vreemds hier aan de hand.
Had ik gezien, alleen stond er op die site waar ik keek dat er bij 'Channel' dan Dual zou moeten staan i.p.v. SIngle

Channel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

President schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 15:30:
[...]

Had ik gezien, alleen stond er op die site waar ik keek dat er bij 'Channel' dan Dual zou moeten staan i.p.v. SIngle

[afbeelding]
Single of dual channel slaat in laptops meestal op het aantal geïnstalleerde ram modules. Als het dual channel wordt ondersteund dan zou dat een betere doorvoer opleveren. In pc's en servers kun je bij meer dan 2 modules ook dual, triple of quad channel hebben.

Voor de datarate zie Wikipedia: DDR4 SDRAM (JEDEC standard DDR4 module).

[ Voor 4% gewijzigd door PcDealer op 14-02-2018 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

President schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 15:14:

[afbeelding]

wel gewoon 2400MHz
Jij hebt Quad Core RAM gekregen voor de prijs van Dual Core :P

Pagina: 1