Zoektoch naar laptop vanwege uitkomst eerder topic

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram34
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18-09 12:35
Beste mede-Tweakers

Uit mijn vorige forum topic is gebleken dat HP wat gesjoemeld heeft met de hardware. De geadverteerde GDDR5 geheugen van de Nvidia Geforce bleek toch een DDR3 variant te zijn.
Uiteraard beroept de verkopende partij zich op typefouten en het stilzwijgend veranderen van specificaties.
Wil je er meer over lezen zie mijn topic:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1834475/0

Eigenlijk zoek ik dezelfde laptop alleen dan wel met een GDDR5 variant. Geheel onverwachts gaan ze hier niet mee akkoord :| |:(
De MM biedt wel aan om het product te retourneren, en mogelijk heb ik een kans om de BTW korting te behouden en daarmee alsnog een laptop te halen.

Wat is je budget?
€750 buiten de MM winkel om. €900 indien ik me BTW korting krijg in de MM winkel
Zelf kwam ik niks bijzonders tegen in de MM winkel...

Waar moet de laptop aan voldoen
http://store.hp.com/Nethe...d=2PM94EA&opt=ABH&sel=NTB
Gelukkig is HP erg secuur in het aanpassen van de specs. Dus soms staat er DDR3 en soms GDDR5
Specs vergelijkbaar aan de HP laptop.
Belangrijke punten:
Accuduur,
Grafische kaart (voor AOE4!!),
Touchscreen,
i5, 8GB RAM,
SSD en het liefst met extra opslag, of een grote SSD

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik laat me graag verassen, tips zijn welkom.
Als je vindt dat ik niet moet zeuren voor de laptop/prijsverhouding die ik nu heb dan is ook dat advies welkom. Uiteraard is het ook een deel principiële kwestie geworden.

Indien er nog verdere vragen zijn laat het maar weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:24
Ik denk dat je gewoon die BTW korting kunt schrappen. Als MM dat niet toegezegd heeft, ga je die nu echt niet meer krijgen. Daarnaast de fabrikant betaald ook een deel van die korting. Ofwel, de actie is afgelopen waardoor je dat in mijn ogen niet gaat krijgen. Dus, op zoek naar een laptop voor de lagere prijs of bijsparen.
Tweedehands een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram34
Arunia schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 20:23:
Ik denk dat je gewoon die BTW korting kunt schrappen. Als MM dat niet toegezegd heeft, ga je die nu echt niet meer krijgen. Daarnaast de fabrikant betaald ook een deel van die korting. Ofwel, de actie is afgelopen waardoor je dat in mijn ogen niet gaat krijgen. Dus, op zoek naar een laptop voor de lagere prijs of bijsparen.
Tweedehands een optie?
MM heeft het wel telefonisch toegezegd, alleen MM kennende zou het mij niks verbazen als de volgende medewerker van niks afweet. Er zijn dus wel mogelijkheden waardoor je alsnog een achteraf de BTW korting kan krijgen.
De grafische kaart is niet de enige specificatie waarop ik de laptop heb gekocht. Ik ben dus benieuwd of iemand toevallig nog een andere optie weet.
Of dat ik moet accepteren dat het nog steeds een goede deal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:24
Ik zou even in de pricewatch kijken. Je kunt daar filteren, maar volgens mij niet op GDDR5 en ik moet even bedenken wat de naam van de laatste generatie cpu's is op dit moment. Want die had je ook in je vorige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram34
Arunia schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 20:44:
Ik zou even in de pricewatch kijken. Je kunt daar filteren, maar volgens mij niet op GDDR5 en ik moet even bedenken wat de naam van de laatste generatie cpu's is op dit moment. Want die had je ook in je vorige.
Kaby Lake Refresh

https://tweakers.net/pric...14-ba125nd/specificaties/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat dacht je van een HP Pavilion 14-bf115nd? Lijkt erg op de HP x360 (maar dan zonder 360 graden scharnier, zonder stylus, zonder touchscreen) maar dan nu wel met een GF 940MX 2GB GDDR5 (heel misschien).

Wat zijn je eisen?
- 14 inch? of mag 15.6 inch ook?
- touchscreen of hoeft niet per se?

Vooral deze 2 punten zorgen voor keuzeruimte.

[ Voor 29% gewijzigd door TweakerNummer op 10-02-2018 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram34
TweakerNummer schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 20:59:
Wat dacht je van een HP Pavilion 14-bf115nd? Lijkt erg op de HP x360 (maar dan zonder 360 graden scharnier, zonder stylus, zonder touchscreen) maar dan nu wel met een GF 940MX 2GB GDDR5 (heel misschien).

Wat zijn je eisen?
- 14 inch? of mag 15.6 inch ook?
- touchscreen of hoeft niet per se?

Vooral deze 2 punten zorgen voor keuzeruimte.
Thanks voor je hulp TweakerNummer!

14" is wel ideaal, ik neem hem met name mee voor de studie.
Touch zou ik wel kunnen laten varen.
Andere modellen met de 940MX van HP laat ik varen :P, dan houd ik liever degene die ik al heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-09 12:21
Waarom vindt je gddr5 zo belangrijk eigenlijk bij een low end gpu van dit kaliber?..het verschil is miniem...

[ Voor 12% gewijzigd door WouterL op 10-02-2018 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ondanks dat het 15.6" is, is de HP Pavilion 15-ck040nd misschien wel interessant (http://www.mediamarkt.nl/...n-15-ck040nd-1540322.html). Het is weliswaar een 15.6", maar weegt "slechts" 1.77 kg (volgens http://store.hp.com/Nethe...d=2QH06EA&opt=ABH&sel=NTB). Ter vergelijking, de 14" x360 staat op 1.72 kg (dat is best wel zwaar: een 14" Asus Zenbook UX430UA is bijv. 1240 gram). Qua CPU & GPU ga je er op vooruit. Het scherm is wel ontspiegeld.

Je zal helaas wel moeten checken of de Accu vervangbaar is. Vooral lichte producten hebben dit soms niet.

[ Voor 49% gewijzigd door TweakerNummer op 11-02-2018 10:14 ]

Pagina: 1