De dempers zijn voor 25-50kg per stuk en de hele unit rond de 100 kilo.Rol-Co schreef op zondag 4 maart 2018 @ 20:41:
[...]
Super! Misschien aan de rechterkant nog 2 zwaardere dempers zodat het recht staat? Verder super, nog wel even kijken hoe het gaat met wind.
Waar zijn die pennen op de wp voor? Vogels of katten?
Dus ik schat aan de "zware kant" zo'n 30-35kg belasting per stuk, dus perfect in het werkbereik.
Hoogstens zou ik de andere kant kunnen vervangen door een lichtere veer.
Maar de geluiddemping is nu goed en ik vrees dat die vervanging alleen maar meer beweging van de unit oplevert.
Dus dit laat ik gewoon zo en accepteer dat het ding 1 of 2cm scheef staat.
Die pinnen zijn tegen de duiven. Zitten hier veel en ik heb geen zin in de schoonmaakklus van al die kleine lamellen als ze vol zitten met duivenpoep
Deze constructie is een stuk groter (langer en breder) dan de originele poten.kmf schreef op maandag 5 maart 2018 @ 09:27:
[...]
Ik vind het een bijzondere constructie. Heel goed dat het zijn doel heeft gehaald. Kan je echter niet nog een paar poten bij maken? Ik heb me bij elke storm al zorgen gemaakt met gewone airco-voeten. Met zo'n constructie zal ik niet rustig slapen denk ik...
Een grotere constructie kan ik alleen plaatsen als ik op het dak ga lassen spuiten of als ik alles met bouten maak. beide niet aantrekkelijk en er is ook niet veel meer ruimte beschikbaar.
Maar als ik vanuit nieuwbouw zou beginnen, werd het frame groter (ca. 120x120cm) uit dikkere buis (40x40x3) en in RVS uitgevoerd door een professionele metaalbewerker.
Dan de hoeken bevestigd aan meer massa (50x50x5 betontegel of vergelijkbaar)
En zou de unit iets uit het midden staan, zodat de druk gelijk is verdeeld over de 4 hoeken.