Firmware aanpassen Pioneer DDJ-RX controller

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Topicstarter
Zo, allereerst hallo allemaal! Het is 10 jaar geleden dat ik deze account heb gebruikt, dus ik ben nog even de spinnenwebben van de eenen en nullen aan het blazen. Heb ik nog wat gemist? :P

Ik ben in het bezit Pioneer DDJ-RX DJ controller, en de controller zelf is prima, maar ik ben niet te spreken over het software ecosysteem van Pioneer. Mij bekruipt me het gevoel dat het niet het onderste uit de kan haalt van wat er allemaal mogelijk is. Want laten we heel eerlijk zijn, het is gewoon een externe geluidskaart met een grote hoeveelheid programmeerbare knoppen er op, dus in principe zouden de mogelijkheden oneindig moeten zijn.

Dat zijn ze echter niet. Mijn grootste frustratie zijn de hardware effecten: er zijn 4 effecten voorgeprogrammeerd op de controller, wat betekend dat als de controller niet met een computer is verbonden, of een extern audio signaal verwerkt (zoals een draaitafel oid), dat je dan een maximum van 4 effecten kan gebruiken. En deze effecten zijn niet te veranderen.

Deze limitatie lijkt mij arbitrair. Zeker aangezien de opvolger, de DDJ-1000 de beschikking heeft over alle 20+ effecten. Dus nu is mijn vraag: is het mogelijk om hiervoor de firmware aan te passen? En hoe zou ik dat moeten doen?

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Yup, Windows 98SE is niet meer ondersteund...
En hoe zou ik dat moeten doen?
Kan je iets met http://djtechtools.com/20...se-controllers-jogwheels/ of is dat niet van toepassing op jouw device?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Topicstarter
Helaas, dat gaat over controle in de software. Ik wil de firmware aanpassen. Maar ik heb echt geen idee hoe dat moet?

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)