[OS2018] Olympische spelen 2018 schaatsen en shorttrack

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:06
Je zou het haast denken ja... een paar seconden verschil had ik nog wel begrepen, maar hij gaat er compleet vanaf nu...

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Een van de beste olympiërs ooit! Beetje respect aub

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 20:26
Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 13:48:
Belangrijkste race van je carrière en dan rijd je hem zo belabberd... :+
Dat had hij er zelf van gemaakt inderdaad, maar hij stort hier ook wel erg hard in. Behoorlijk steviger dan iemand dan ook had verwacht denk ik.

Mooie winnaar alsnog, Bloemen was hier in Nederland uitgerangeerd (altijd in schaduw van) eigenlijk en laat het toch even zien. Gefeliciteerd!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:59

Pierre

Van nature lui!

Zelfs niet op het podium

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Exocet schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 13:50:
Een van de beste olympiërs ooit! Beetje respect aub
Ik denk dat iedereen respect voor hem heeft. Doet niks af aan zo'n kansloze race. ;)

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:07
Verschrikkelijk voor Kramer dit, TJ Flowers gefeliciteerd

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Denman
Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 13:52:
[...]

Ik denk dat iedereen respect voor hem heeft. Doet niks af aan zo'n kansloze race. ;)
Maar nogmaals, je weet niet wat er aan de hand is. Wie weet rijdt ie wel rond met 38 graden koorts.

Join het GoT Pulse-Team!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:50

vhal

ಠ_ಠ

ph4ge schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 13:45:
Zo jammer dat het geen direct duel is.
Misschien maar beter ook :+

Strava

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Of hij is gewoon niet goed genoeg omdat ie al goud op de 5km heeft en de rest toch echt puur voor dit onderdeel naar de spelen is gegaan.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:53

ralpje

Deugpopje

Je zag hem tijdens de voorbereiding nog met z'n schaats rommelen en zelfs een paar keer naar beneden gaan. Er zal iets spelen, dit is geen tijd voor alleen een off-day.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Wat apart... Wel jammer dat 'ie enkel voor goud lijkt te willen gaan en al het andere hem niks lijkt te doen nu?

Zou dat ook echt zo zijn of is er meer aan de hand? Verliezen van TJ ok, maar deze tijden...?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Denman schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 13:53:
[...]

Maar nogmaals, je weet niet wat er aan de hand is. Wie weet rijdt ie wel rond met 38 graden koorts.
Maakt uiteindelijk niet zoveel uit wat er aan de hand is. Hij heeft de vorm niet die hij normaal wel heeft, op het moment dat hij die (voor zichzelf) zou moeten hebben. Ontluisterend, zeker na de 5KM.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

[...]

Dat is geen koorts maar lichte verhoging

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Bensimpel

Positieve meneer

Zo jammer dit helaas, maar alsnog zilver voor Bergsma. Dus niet alle hoop verloren.

😆 - Denk ook eens om ;)

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
[...]

Maakt niet uit. Het is gewoon kansloos ten onder. Of ie er een goede reden voor heeft of niet doet daar niets aan af. Heel erg jammer, en niet gegund, maar dit is topsport. Alles moet kloppen.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:54

Vos

AFCA

Bansheeben schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 13:54:
Of hij is gewoon niet goed genoeg omdat ie al goud op de 5km heeft en de rest toch echt puur voor dit onderdeel naar de spelen is gegaan.
Jij kijkt nooit schaatsen? ;)

• Denman
Hackus schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 13:55:
[...]

Dat is geen koorts maar lichte verhoging
Tja, dit blijft natuurlijk Tweakers he :+

Maar goed, of ie nou een lichte verhoging heeft of koorts, het zal z'n conditie geen goed doen.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Net overduidelijke aandacht voor de schaatsen waaraan hij vlak voor de rit nog aan sleutelde. Het zal toch niet dat het materiaalpech is hé? Dat zou wel heel knullig zijn :|

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• RoD
  • Niet online

RoD

Han schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 13:56:
Net overduidelijke aandacht voor de schaatsen waaraan hij vlak voor de rit nog aan sleutelde. Het zal toch niet dat het materiaalpech is hé? Dat zou wel heel knullig zijn :|
Beter dat ie gewoon slecht is. Na de foute wissel materiaalpech hebben, dat is echt verschrikkelijk :X

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Sven kan beter een andere baan zoeken. Schaatsenmaker ofzo :+

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Erben van de trap gevallen ofzo ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:07
Han schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 13:56:
Dat speculeren ze wel op de radio.
Hackus schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 13:58:
Fiets

[ Voor 19% gewijzigd door ph4ge op 15-02-2018 13:58 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman
Hackus schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 13:58:
Nope, van z'n fiets.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12-09 20:33
Resistor schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 13:58:
Sven kan beter een andere baan zoeken. Schaatsenmaker ofzo :+
De vorige keer dat hij een andere baan zocht liep het ook niet goed af :+

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

• Bansheeben

Bansheeben

Vos schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 13:56:
[...]

Jij kijkt nooit schaatsen? ;)
Inderdaad. Vind het een verschrikkelijk saaie rotsport om te kijken (zeker de 10km), behalve op dit soort evenementen. Maar ik zie nu inderdaad dat Bloemen 2e was op de 5km. Nou ja, dan was Kramer gewoon slecht. Shit happens.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Resistor schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 13:58:
Sven kan beter een andere baan zoeken.
Moeten we die grap nou echt wéér gaan maken, ja? Die zijn allemaal al 8 jaar oud :+

• Vos

Vos

AFCA

Bansheeben schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 13:59:
[...]

Inderdaad. Vind het een verschrikkelijk saaie rotsport om te kijken (zeker de 10km), behalve op dit soort evenementen. Maar ik zie nu inderdaad dat Bloemen 2e was op de 5km. Nou ja, dan was Kramer gewoon slecht. Shit happens.
Doe nou geen uitspraken als je nooit kijkt :+

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12-09 16:22
Respect voor de prestaties van Bergsma en Bloemen. Maar ben toch erg benieuwd wat er met Kramer gebeurde. Dat ie niet wint kan natuurlijk altijd, maar zo instorten..

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• Vos

Vos

AFCA

Kramer heeft denk ik net een miljoen gewonnen op Unibet ;)

• Han
  • Niet online

Han

Aan de andere kant, materiaalpech verklaard niet zijn ongekende hoge zit vanaf het begin.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Vos schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 14:01:
[...]

Doe nou geen uitspraken als je nooit kijkt :+
Natuurlijk wel, snelste manier om erachter te komen wat wel en niet klopt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Vos schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 14:02:
Kramer heeft denk ik net een miljoen gewonnen op Unibet ;)
En gelijk zou ie hebben... als schaatser is het moeilijk afsluiten in Qatar :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Ok, hand in eigen boezem. Netjes. Hij was gewoon slecht dus. En dat wist hij.

[ Voor 40% gewijzigd door Vos op 15-02-2018 14:04 ]

• Han
  • Niet online

Han

Een dikke vette offday dus :|

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Maar wat een geweldige topsporter ben je dan als je na zo'n teleurstelling een dergelijk interview kunt geven, in één woord 'respect'. Inderdaad hand in eigen boezem, respect uitspreken richting de winnaar Bloemen en realistisch zijn. Hulde, hulde, hulde.

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Wat een heldenreactie zo. Wow.

Verwijderd

Tja, daar krijg je geen medaille voor... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfunctions
Petje af voor zijn reactie. Zo beheerst en rustig daar staan als je net je levenslange droom (zo ongeveer) uiteen hebt ziet spatten.

Heel erg netjes.

En bizar hoe goed hij dus eigenlijk is als hij niet in vorm is, en dan toch nog die 5 km kan winnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyBro
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09 10:27
Onder de indruk van z'n interview, siert 'm echt.

Cities aren't loud, cars are loud

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 15:18
klote klote klote wissel 2010

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:21
Veldkamp had zijn schaatsen 100 meter ver gegooid

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• Malfunctions
Ik zou als ik hem was misschien die Kemkers met terugwerkende kracht nog een paar stoten verkopen voor die wissel.. :X

[ Voor 2% gewijzigd door Malfunctions op 15-02-2018 14:12 . Reden: verkeerde coach benoemd ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Denman
Malfunctions schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 14:10:
[...]

Ik zou als ik hem was misschien die Jac Orie met terugwerkende kracht nog een paar stoten verkopen voor die wissel.. :X
Jac Orie kon toch niet zoveel aan die wissel doen :? :+
jaapstobbe schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 14:12:
[...]

Ik heb trouwens ook met hem heel erg te doen, want dit had voor hem zo'n opluchting kunnen zijn.
Op zich wel, maar ik moet eerlijk zeggen dat hij er net aardig "relaxt" onder was. Volgens mij wist hij diep in z'n hart al wel dat het moeilijk ging worden en misschien had hij zich er al bij neer gelegd.

Natuurlijk is het klote dat hij de 10km niet wint nu, maar hij blijft hoe dan ook de grootste schaatser aller tijden

[ Voor 47% gewijzigd door Denman op 15-02-2018 14:13 ]

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 15:18
Malfunctions schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 14:10:
[...]

Ik zou als ik hem was misschien die Jac Orie met terugwerkende kracht nog een paar stoten verkopen voor die wissel.. :X
Wat kon Orie eraan doen? Kempers was degene die hem de verkeerde baan in stuurde.

Ik heb trouwens ook met hem heel erg te doen, want dit had voor hem zo'n opluchting kunnen zijn.

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
jaapstobbe schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 14:12:
[...]

Wat kon Orie eraan doen? Kempers was degene die hem de verkeerde baan in stuurde.

Gerard Kemkers....

Wikipedia: Gerard Kemkers

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11-09 16:15

Baseman77

We move

Kramer :'(
Wat een anti-climax. Doodzonde ook dat juist goud voor de 10km zal blijven ontbreken, helemaal na die verschrikkelijke wissel 8 jaar geleden.
Maar alle lof natuurlijk voor zijn reactie na afloop, tekenend voor de geweldige sportman die hij is.

En ook zeker alle lof voor T-J Flowers en Bergsma, die hebben maximaal gereden en hele knappe tijden neergezet d:)b

PS: Wat betreft Erben, hij is vanmorgen blijkbaar tijdens het fietsen achterop een auto gereden en door de achterruit geknalt: https://www.ad.nl/dossier...achterruit-auto~ab52d4a1/

PPS: Bergsma beschuldigt 'kamp Kramer' van het lekken van het nieuws over Anema, ondanks dat hij hiervoor geen greintje bewijs heeft...wat een enorm zielige droeftoeter ben je dan :F
En zelfs al zou het waar zijn (lijkt me niet, aangezien ook de Volkskrant dit ontkent), niemand heeft Anema aangezet tot zijn poging tot matchfixing. Het is maar wie je wil verdedigen ;w

[ Voor 47% gewijzigd door Baseman77 op 15-02-2018 14:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

NOS reporter zoek een smoes. Was het geen materiaalpech etc. Het is en blijft sport waar je een mindere dag kan hebben.

• Malfunctions
Baseman77 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 14:33:
PPS: Bergsma beschuldigt 'kamp Kramer' van het lekken van het nieuws over Anema, ondanks dat hij hiervoor geen greintje bewijs heeft...wat een enorm zielige droeftoeter ben je dan :F
En zelfs al zou het waar zijn (lijkt me niet, aangezien ook de Volkskrant dit ontkent), niemand heeft Anema aangezet tot zijn poging tot matchfixing. Het is maar wie je wil verdedigen ;w
Da's nogal een forse beschuldiging idd. Die 2 zullen geen vrienden zijn. Lijkt me eerlijkgezegd ook niks voor Kramer.

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
Oke, dus we gaan de ploegenachtervolging doen met Sven Kramer (die aangeeft niet in vorm te zijn), Koen Verweij (die ook aangeeft niet in vorm te zijn) en Jan Blokhuijsen (die ook niet echt in vorm is :) ).
Zet gelijk Roest Nuis en Bergsma erin :)
Malfunctions schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 15:46:
[...]

Da's nogal een forse beschuldiging idd. Die 2 zullen geen vrienden zijn. Lijkt me eerlijkgezegd ook niks voor Kramer.
Volg je sinds deze week het schaatsen? :) Die zijn al 8 jaar geen vrienden.....

[ Voor 40% gewijzigd door bvbal79 op 15-02-2018 15:52 ]

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-09 23:47
Malfunctions schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 14:08:
Petje af voor zijn reactie. Zo beheerst en rustig daar staan als je net je levenslange droom (zo ongeveer) uiteen hebt ziet spatten.

Heel erg netjes.

En bizar hoe goed hij dus eigenlijk is als hij niet in vorm is, en dan toch nog die 5 km kan winnen.
Jarenlang kon hij een mindere dag hebben, zelfs als hij een mindere dag had won hij de 10km nog met twee vingers in zijn neus. Die tijden zijn nu voorbij en er staan vast opvolgers klaar.

• FunkyTrip
  • Laatst online: 10:09

FunkyTrip

Funky vidi vici!

bvbal79 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 15:51:
Oke, dus we gaan de ploegenachtervolging doen met Sven Kramer (die aangeeft niet in vorm te zijn), Koen Verweij (die ook aangeeft niet in vorm te zijn) en Jan Blokhuijsen (die ook niet echt in vorm is :) ).
Kramer zei zelf dat de 5km ver genoeg is om door te kunnen blijven trekken, maar de 10km te ver als je niet top bent. Ik zie met Kramer gewoon goud voor de achtervolging, tenzij zijn collega's falen.

Dit dus.

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
FunkyTrip schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 16:02:
[...]

Kramer zei zelf dat de 5km ver genoeg is om door te kunnen blijven trekken, maar de 10km te ver als je niet top bent. Ik zie met Kramer gewoon goud voor de achtervolging, tenzij zijn collega's falen.
ja en die 2 zijn ook niet echt in vorm. het begint er zwakjes uit te zien wat mij betreft. Ik zie Canada goud halen op de achtervolging en TJ Flowers de schaatser van deze olympische spelen worden :)

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 17:43
Audiowaste schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 15:53:
[...]

Jarenlang kon hij een mindere dag hebben, zelfs als hij een mindere dag had won hij de 10km nog met twee vingers in zijn neus. Die tijden zijn nu voorbij en er staan vast opvolgers klaar.
De 10km heeft internationaal al jaren een klein draagvlak. Op andere afstanden is er meer concurrentie, maar het blijft een sport die vooral in Nederland echt goed wordt ondersteund.Kramer zijn prestaties blijven natuurlijk zeer indrukwekkend. Echter, als er in het buitenland meer animo voor was geweest, waren er ook wel wat meer mensen uit die enorme vijver atleten getrokken en was het gat kleiner geweest naar Kramer toe.

Ik kon dan ook wel een beetje gniffelen tijdens het einde van de rit. Natuurlijk is het een enorme individuele teleurstelling, maar het is ook een beetje ironisch na al die hype.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Malfunctions schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 15:46:
[...]

Speelt wel meer tussen die twee en dat is al langer aan de gang.

Het verhaal was al veel langer bekend, de Volkskrant kan het natuurlijk ook zelf een leuk idee gevonden hebben om het nu te publiceren en zo wat aandacht te trekken. Maar het feit dat Bergsma deze beschuldiging durft te uiten duidt er wel op dat er in het team meer spanning is dan dat het van buiten lijkt.

alles kan off-topic

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20
Ankona schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 16:51:
[...]

Speelt wel meer tussen die twee en dat is al langer aan de gang.

Het verhaal was al veel langer bekend, de Volkskrant kan het natuurlijk ook zelf een leuk idee gevonden hebben om het nu te publiceren en zo wat aandacht te trekken. Maar het feit dat Bergsma deze beschuldiging durft te uiten duidt er wel op dat er in het team meer spanning is dan dat het van buiten lijkt.
Er speelt inderdaad veel meer in relatie tot de persoon Jillert Anema
https://www.schaatsen.nl/...-escaleert-op-weissensee/

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05:16

Sargan

Filmfreak...

Topicstarter
Inmiddels heeft Bergsma zijn excuses aangeboden aan Sven Kramer op live televisie, ook netjes.

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

• Malfunctions
bvbal79 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 15:51:

[...]

Volg je sinds deze week het schaatsen? :) Die zijn al 8 jaar geen vrienden.....
Ik volg schaatsen idd alleen op de spelen en verder lees ik in het nieuws altijd dat Kramer gewonnen heeft. ;)

Weten we waarom die twee niet met elkaar door een deur kunnen?

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:50

vhal

ಠ_ಠ

Bergsma had in 2014 wel weer de ragequit voor de ploegenachtervolging...of dat hem heeft geholpen weet ik niet

Strava

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Het zijn allemaal topsporters (haantjes) en eerlijk gezegd vind ik het nog meevallen als je bedenkt dat er figuren als Adema rondlopen, maar ook de pers die fijntjes een handje meehelpen in zulke 'zure' verhoudingen.

Verder ook niet echt interessant tenzij je natuurlijk een soapfan bent. ;)

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20
Sargan schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 18:11:
Inmiddels heeft Bergsma zijn excuses aangeboden aan Sven Kramer op live televisie, ook netjes.
Dat zijn halve excuses in mijn ogen. Hij verteld weer hetzelfde echter nu zonder daadwerkelijk zijn naam te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 15:29

Zeddicius

Conscience do cost

PjotrStroganov schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 16:17:
[...]

De 10km heeft internationaal al jaren een klein draagvlak. Op andere afstanden is er meer concurrentie, maar het blijft een sport die vooral in Nederland echt goed wordt ondersteund.Kramer zijn prestaties blijven natuurlijk zeer indrukwekkend. Echter, als er in het buitenland meer animo voor was geweest, waren er ook wel wat meer mensen uit die enorme vijver atleten getrokken en was het gat kleiner geweest naar Kramer toe.

Ik kon dan ook wel een beetje gniffelen tijdens het einde van de rit. Natuurlijk is het een enorme individuele teleurstelling, maar het is ook een beetje ironisch na al die hype.
Wat is daar ironisch aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
Het volledig inzetten op goud en en dan eindigen op 6.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Dat matchfixing verhaal is ook flink opgeklopt als ik Bart zo hoorde gisteren. Anema hoort wel eens wat dingetjes natuurlijk en die zei gewoon, kom gewoon normaal winnen, anders raken die Fransen hun vette subsidie kwijt. Dat is natuurlijk niet handig voor het schaatsen als sport als dit gebeurt.

Je voelt precies in wat voor sfeer zoiets is gedaan. Dat als matchfixing te bestempelen is best bizar eigenlijk.

Dit dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

PjotrStroganov schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 09:08:
[...]

Dat noem je geen ironie.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
Ok, maar ik vond het wel grappig. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinuz___
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 14:38
PjotrStroganov schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 09:08:
[...]

Kom op zeg, je hoeft niet veel verstand van schaatsen te hebben om te beseffen dat alleen goud geldt voor Sven. Op het moment dat dat uit beeld raakte ging het gas eraf. Daar mag je van vinden wat je wilt, maar die uiteindelijke 6e plaats zegt dus niet zo veel, behalve dat het hem niet gelukt is om te winnen.

Ik zie voor straks overigens goede kansen voor Annouk en Esmee, beiden op vers gedweild ijs en Sábliková in de laatste rit >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
FunkyTrip schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 09:09:
Dat matchfixing verhaal is ook flink opgeklopt als ik Bart zo hoorde gisteren. Anema hoort wel eens wat dingetjes natuurlijk en die zei gewoon, kom gewoon normaal winnen, anders raken die Fransen hun vette subsidie kwijt. Dat is natuurlijk niet handig voor het schaatsen als sport als dit gebeurt.

Je voelt precies in wat voor sfeer zoiets is gedaan. Dat als matchfixing te bestempelen is best bizar eigenlijk.
Inderdaad... we weten natuurlijk niet wat er exact gezegd is. Maar ik vermoed iets als "jongen, jullie winnen toch wel, haal ons alsjeblieft niet in"... echter is dat niet sensationeel en daarnaast is algemeen bekend dat Jorrit Bergsma zich toentertijd terugtrok als reserve van de ploegenachtervolging. Daar wordt dus een mooi verhaal omheen verzonnen dat Anema een verliespartij wilde inruilen voor een plekje voor Bergsma. Ik heb sterk het vermoeden dat er hier meer sensatie wordt gemaakt dan er daadwerkelijk is geweest.
Kan ik natuurlijk mis hebben, maar vooralsnog vind ik de ophef zwaar overtrokken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

FunkyTrip schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 09:09:

Er worden zelf kamervragen over gesteld :D

Ik denk dat hij gewoon zei; Doen jullie kalm aan, zodat Frankrijk niet voor gek staat als ze ook nog eens ingehaald worden tijdens de Race. (iets in die trend) MatchFixen lijkt me dat er gevraagd wordt of NL wil verliezen ten gunste van..
NOC-NSF vond het destijds ook niet (ernstig), en heeft Anema gevraagd niet meer dit soort uitspraken te doen.
Meer niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Hackus op 16-02-2018 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
https://www.facebook.com/NOSSport/videos/2043808849168790/

Toch wel apart hoe de tot "altijd saai"-bestempelde 10 km zo ontzettend is gaan leven sinds wisselgate. Mooi om te zien hoe er meegeleefd wordt en werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
10km en 3km vind ik de mooiste afstanden. De rest boeit mij eigenlijk vrij weinig. Ik vind het dan ook ontzettend jammer dat de dames de 10 nooit rijden en de heren de 3 maar heel zelden.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
P.O. Box schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 10:23:

Toch wel apart hoe de tot "altijd saai"-bestempelde 10 km zo ontzettend is gaan leven sinds wisselgate. Mooi om te zien hoe er meegeleefd wordt en werd.
En buiten Nederland? En daarnaast is naar mijn perceptie de belangstelling voor de 10km ook in Nederland alleen maar afgenomen. Zou het persoonlijke een goede keuze vinden wanneer dit de laatste Olympische 10km - in elk geval in de huidige vorm - was geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:01

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hackus schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 10:07:
[...]

Er worden zelf kamervragen over gesteld :D

Ik denk dat hij gewoon zei; Doen jullie kalm aan, zodat Frankrijk niet voor gek staat als ze ook nog eens ingehaald worden tijdens de Race. (iets in die trend) MatchFixen lijkt me dat er gevraagd wordt of NL wil verliezen ten gunste van..
NOC-NSF vond het destijds ook niet (ernstig), en heeft Anema gevraagd niet meer dit soort uitspraken te doen.
Meer niet.
Er was blijkbaar ook een tegenprestatie beloofd in de vorm van een gegarandeerde winst, ook bij een valpartij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

P.O. Box schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 10:23:

Mwa, het is wel typerend dat de 10km juist leeft vanwege wisselgate. Blijkbaar is er anders niet echt een reden om er warm van te worden. En inderdaad, vooral binnen Nederland.

Vind ik overigens ook jammer. Een spannende 10km is het leukste wat er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Ankona schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 11:14:
10km en 3km vind ik de mooiste afstanden. De rest boeit mij eigenlijk vrij weinig. Ik vind het dan ook ontzettend jammer dat de dames de 10 nooit rijden en de heren de 3 maar heel zelden.
Persoonlijk vind ik het niet eens erg als de 3km bij de heren een officiele afstand wordt en als het ten koste gaat van de 10km, so be it. 10km mag best 'meeslepend' zijn, maar de realiteit is dat dit geldt voor 2 ritten. Dat het nu voor 3 ritten gold, was mazzeltje omdat er 3 kanshebbers waren ipv 2 en dat ze ook nog eens in 3 verschillende ritten rijden.

3km is veel leuker...dan ga je 1500m specialisten krijgen die een poginkje gaan wagen.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
MikeyMan schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 11:49:
[...]

Er was blijkbaar ook een tegenprestatie beloofd in de vorm van een gegarandeerde winst, ook bij een valpartij.
dat lijkt me heel heel heel sterk.... hoe had je dat precies gedacht? Sven op zijn bek en opvallend onopvallend gingen de Fransen dan inhouden? yeah sure... dat kan ik echt niet geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinuz___
Mooie race van Annouk, slechts 2 sec boven het BR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Tinuz___ schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 12:08:
Mooie race van Annouk, slechts 2 sec boven het BR
De anderen mogen zich hier op stuk bijten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
FunkyTrip schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 11:57:
[...]

Persoonlijk vind ik het niet eens erg als de 3km bij de heren een officiele afstand wordt en als het ten koste gaat van de 10km, so be it. 10km mag best 'meeslepend' zijn, maar de realiteit is dat dit geldt voor 2 ritten. Dat het nu voor 3 ritten gold, was mazzeltje omdat er 3 kanshebbers waren ipv 2 en dat ze ook nog eens in 3 verschillende ritten rijden.

3km is veel leuker...dan ga je 1500m specialisten krijgen die een poginkje gaan wagen.
Ik vind een 5 dan weer weinig toevoegen. De 10 is echt een andere discipline en hoort er dus bij. Net als een 500 of 1500.
De 5 is een soort 10km voor mensen die de conditie niet hebben om een 10 vol te houden. Geen snelheid en geen duurvermogen.

Mooie van de 3 is dat het snelheid + opbouw is. Dat de 10 saai is komt omdat deze in veel landen niet populair is. het grootste deel van het veld doet het er maar een beetje bij. Persoonlijk vind ik de 500 dus helemaal niets maar daar zijn ze in andere landen dan weer wel gek op.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

MikeyMan schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 11:49:
[...]

waar haal je dat verhaal vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:01

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hackus schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 12:26:
[...]
waar haal je dat verhaal vandaan.
Gisteren op verschillende momenten langs horen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

De premie voor Frankrijk werd door sponsor geschorst als Frankrijk ‘ gezichtsverlies’ leed als NL hun zou inhalen. Frankrijk had geen schijn van kans om te winnen. NOC-NSF vond het niet belangrijk en vroeg aan Anema om dit niet zo te bespreken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Ankona schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 12:12:
Mooie van de 3 is dat het snelheid + opbouw is. Dat de 10 saai is komt omdat deze in veel landen niet populair is. het grootste deel van het veld doet het er maar een beetje bij. Persoonlijk vind ik de 500 dus helemaal niets maar daar zijn ze in andere landen dan weer wel gek op.
Er is een reden voor dat het in andere landen niet populair is. In NL is het traditie, maar elk objectief persoon moet gewoon toegeven dat het relatief saai is. Iemand rijdt in zijn eentje 13 minuten lang tegen een klok. Daar zit objectief gezien voor de gemiddelde sportliefhebber volstrekt geen spanning in.

Die 10km mogen ze echt schrappen. Er doen 12 mensen aan mee ofzo, van wie er 2 of hooguit 3 een kans hebben om te winnen. En dat zijn Nederlanders. (TJB is een NLer. Punt). Het voegt echt niets toe. Het is dat er nog een redelijke lobby achter zit, anders was het 16 jaar geleden al afgeschaft als onderdeel.

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
FunkyTrip schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 12:43:
[...]

Er is een reden voor dat het in andere landen niet populair is. In NL is het traditie, maar elk objectief persoon moet gewoon toegeven dat het relatief saai is. Iemand rijdt in zijn eentje 13 minuten lang tegen een klok. Daar zit objectief gezien voor de gemiddelde sportliefhebber volstrekt geen spanning in.

Die 10km mogen ze echt schrappen. Er doen 12 mensen aan mee ofzo, van wie er 2 of hooguit 3 een kans hebben om te winnen. En dat zijn Nederlanders. (TJB is een NLer. Punt). Het voegt echt niets toe. Het is dat er nog een redelijke lobby achter zit, anders was het 16 jaar geleden al afgeschaft als onderdeel.
Ik vind zelf korfbal heel saai. En tennis eigenlijk nog veel saaier.

Is niets objectiefs aan, het is gewoon saai om naar een sport te kijken die je niet kent.
Wat betreft die 10km, het kleine Nederland trekt ieder jaar weer een blik open met een stuk of 4 wereldtoppers die het elkaar verdomd lastig kunnen maken. Waarom zouden andere landen daar niet in mee kunnen doen? Als de ambitie er maar is.
Voor de 500 is wel belangstelling. En wat voegt een 1000 toe als je al een 500 en een 1500 hebt?

Waar zijn die Zweden en met name de Noren gebleven? Die waren vroeger ook vaak heel sterk op de lange afstanden. Van de Amerikanen en Aziaten hoef je geen bijval te verwachten, die willen spectaculaire plaatjes met snelheid en valpartijen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 20:26
Mooie tijd van Visser! Netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:43
Zo! Even 4 seconden sneller door Visser. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Lekker hoor... maar dat vond ik van de tijd van van der Weijden ook. Heb geen idee of het een absolute toptijd is vandaag, dat zullen we pas in de laatste rit zien denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
devil-strike schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 15:34:
Lol in sportbh word alles zo plat gedrukt dat je weinig over houd lol
Dat was bij Die Anni toch echt niet zo.. O+

OT, Wat een mooie tijd van die Visser zeg. Heel knap dat je op zo´n moment zo kunt pieken. Gewoon even 2 seconden van je PR afrijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinuz___
Pechstein moet weer 4 jaar door om te bewijzen dat ze ook clean een medaille kan winnen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
Toch petje af voor haar dat ze nog altijd meedoet en mee kan komen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
Tinuz___ schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 13:07:
Pechstein moet weer 4 jaar door om te bewijzen dat ze ook clean een medaille kan winnen :+
Misschien kan ze tegen die tijd die KPN stoel wel gebruiken. Of wordt dat ook gezien als doping? :+

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Visser staat nu op Goud... Sablikova gaat niet lekker en ook Voronina vertraagd. Spannend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Sábliková gaat het niet redden... goud voor Visser :)

Nu maar hopen dat van der Weijden zilver kan vasthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
Visser misschien gewoon goud, bizar hoor.

En qua Pechstein, toch respect dat ze haar op die leeftijd nog staat hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinuz___
en Annouk zilver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
denk brons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinuz___
Mooie spanning zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Jesus wat spannend. Hoe close wil je em hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
Zonde voor van der Wijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
Super tof voor Visser dit. Bizar ook hoor.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Oooh, zo jammer voor van de Weijden
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste