Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[OS2018] Olympische spelen 2018 schaatsen en shorttrack

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste
Acties:

• Tinuz___
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 16-07 11:35
Ai, zuur voor Annouk. Maar super knap van die 22 jarige Esmee!

• Han
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online
Euforie voor het goud *O*

Enorm balen voor van der Weijden :(

Edit:

Hihi... als ik dat gezichtje van Visser op tv zie dan moet ik direct aan de hamsterdagen van de AH denken :D

Guitig snoetje :)

Han wijzigde deze reactie 16-02-2018 13:18 (53%)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 20:33

Pierre

Zucht

Die gaat straks helemaal kapot met het Wilhelmus prachtig dit _/-\o_

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Minder plastic A.U.B.

Mooi, weer een gouden plak.

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• lateef
  • Laatst online: 02:24
quote:
Ankona schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 12:54:
[...]
Waarom zouden andere landen daar niet in mee kunnen doen? Als de ambitie er maar is.
Omdat het ze niet boeit. Er is onvoldoende interesse voor en al helemaal geen ambitie. Nu zou je natuurlijk, zoals bijvoorbeeld de Engelsen met baanwielrennen hebben gedaan, als land daar in kunnen investeren. Gegarandeerd dat dat medailles oplevert. Maar zelfs is te weinig motivatie. Geef het op. Trek gewoon de stekker uit de 10km als Olympische discipline, er is gewoon veel te weinig draagvlak voor.

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 21:21
Bijzonder hoe alle gouden plakken bij het schaatsen tot nu toe naar een Nederlander zijn gegaan. Bloemen reken ik dan stiekem ook mee.

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

• michelwuyts
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 16-07 16:50
quote:
LA-384 schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 13:22:
Bijzonder hoe alle gouden plakken bij het schaatsen tot nu toe naar een Nederlander zijn gegaan. Bloemen reken ik dan stiekem ook mee.
Achja zo bijzonder is het niet. We zijn zowat het enige schaatsland inmiddels :P
We doen zelfs tegenwoordig mee op de absolute sprintafstanden. Dat was 10/15 jaar geleden toch echt zeldzaam. Zeker op de 500 meter. We hebben ook nog geluk dat er veel medailles zijn te behalen en dat programma steeds maar wordt uitgebreid.

• Remy
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 23:14

Remy

Moderator Devschuur®

I usually get 100% accuracy

quote:
Tinuz___ schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 13:14:
Ai, zuur voor Annouk. Maar super knap van die 22 jarige Esmee!

_/-\o_ :Y

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• Pascalito
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 01:06

Pascalito

♥ ♥ Love is the air ♥ ♥

quote:
Enorm leuk meisje! Wat een heldin! Ik ben verliefd O+ :)F

Reisblog: Pascal and Andrea.com - Lees nu over het kleurrijke Mexico! - Lees Film reviews!

• Han
  • Niet online
We staan nu op 13 (schaats)medailles, eén medaille onder de minimale verwachting voor deze spelen. Waar vier jaar geleden de meeste medailles nog door de mannen werden gewonnen, slepen de vrouwen tot nu toe de meeste medailles in de wacht :)

En er staan nog wat disciplines op de agenda:

Langebaan mannen:

500 meter (19 februari)
1000 meter (23 februari)
1500 meter (goud Nuis, zilver Roest
5000 meter (goud Kramer)
10.000 meter (zilver Bergsma)
Ploegenachtervolging (18 en 21 februari)
Mass Start (24 februari)

Langebaan vrouwen:

1000 meter (goud ter Mors,
1500 meter (goud Wüst, brons Leenstra)
3000 meter (goud Achtereekte, zilver Wüst, brons de Jong)
5000 meter (goud Visser)
Ploegenachtervolging (19 en 21 februari)
Mass Start (24 februari)

Shorttrack mannen:

500 meter (20 en 22 februari)
1000 meter (17 februari)
1500 meter (zilver Knegt)
Relay (uitgeschakeld)

Shorttrack vrouwen:

500 meter (zilver van Kerkhof)
1000 meter (20 en 22 februari)
1500 meter (17 februari)
Relay (20 februari)

Het recordaantal van 24 medailles is niet meer haalbaar maar we maken nog kans op twee gouden medailles tijdens de ploegenachtervolging (mannen en vrouwen) en de 1000 meter shorttrack (mannen). Voor de overige disciplines van zowel de langebaan als het shorttrack kan ik geen inschatting maken v.w.b. de kansen, net als bij de Mass Start. Dus wellicht zitten er nog enkele verrassingen in het verschiet :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• ralpje
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 19:58

ralpje

Deugpopje

Die ploegenachtervolging bij de mannen wordt ook nog wel een dingetje. Ik weet niet of het nou zo'n bijster sterk team is wat daar staat, zometeen.

365Dude - Strava

• Tinuz___
quote:
Han schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 14:37:
[...]
[...]
In je overzicht mis ik de
Langebaan vrouwen:
500 meter (18 februari)

Niet dat ik daar en medaille voor een Nederlandse verwacht overigens :+

Tinuz___ wijzigde deze reactie 16-02-2018 14:56 (3%)

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 23:36

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

quote:
ralpje schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 14:42:
Die ploegenachtervolging bij de mannen wordt ook nog wel een dingetje. Ik weet niet of het nou zo'n bijster sterk team is wat daar staat, zometeen.
hebben ze iets veranderd dan?

Volgens mij staan daar voor nederland nog steeds degenen die 4 van de 10 snelste tijden ooit hebben geschaatst.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Peetman
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 06-07 16:26

Peetman

Tjah....

quote:
YakuzA schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 15:36:
[...]

Volgens mij staan daar voor nederland nog steeds degenen die 4 van de 10 snelste tijden ooit hebben geschaatst.
Kramer, Verweij en Blokhuizen zijn blijkbaar niet geweldig in vorm. Volgens mij verwachtte Wennemars al dat Roest sowieso zou gaan schaatsten gezien zijn 1500m. Kramer lijkt me ook wel een zekerheid gezien zijn 5000m. Vraag is dus wie er verder nog gaat aansluiten. Weet niet of Nuis bijv wel eens traint hierop.

• bvbal79
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 15-07 16:54
quote:
Han schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 14:37:
We staan nu op 13 (schaats)medailles, eén medaille onder de minimale verwachting voor deze spelen. Waar vier jaar geleden de meeste medailles nog door de mannen werden gewonnen, slepen de vrouwen tot nu toe de meeste medailles in de wacht :)

Langebaan mannen:

500 meter (19 februari)
1000 meter (23 februari)
1500 meter (goud Nuis, zilver Roest
5000 meter (goud Kramer)
10.000 meter (zilver Bergsma)
Ploegenachtervolging (18 en 21 februari)
Mass Start (24 februari)

Langebaan vrouwen:

1000 meter (goud ter Mors,
1500 meter (goud Wüst, brons Leenstra)
3000 meter (goud Achtereekte, zilver Wüst, brons de Jong)
5000 meter (goud Visser)
Ploegenachtervolging (19 en 21 februari)
Mass Start (24 februari)

Shorttrack mannen:

500 meter (20 en 22 februari)
1000 meter (17 februari)
1500 meter (zilver Knegt)
Relay (uitgeschakeld)

Shorttrack vrouwen:

500 meter (zilver van Kerkhof)
1000 meter (20 en 22 februari)
1500 meter (17 februari)
Relay (20 februari)

Het recordaantal van 24 medailles is niet meer haalbaar maar we maken nog kans op twee gouden medailles tijdens de ploegenachtervolging (mannen en vrouwen) en de 1000 meter shorttrack (mannen). Voor de overige disciplines van zowel de langebaan als het shorttrack kan ik geen inschatting maken v.w.b. de kansen, net als bij de Mass Start. Dus wellicht zitten er nog enkele verrassingen in het verschiet :)
500 meter mannen: Jan Smeekens baanrecord hier en Ronald Mulder is OS kampioen. En de russen doen niet mee.
1000 meter mannen: 1,2 Nederland? Verbij, Nuis
1500m shorttrack: Jorien ter Mors (?)

We kunnen dus best nog wel wat goud binnenhalen, en vergeet niet, In Sotsji was het maar 8 keer goud en we hebben er nu al 6. Dus we kunnen het qua medailleklassement stukken beter doen dan Sotsji.

• FunkyTrip
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 16-07 09:59

FunkyTrip

Funky vidi vici!

quote:
Ankona schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 12:54:
[...]

Ik vind zelf korfbal heel saai. En tennis eigenlijk nog veel saaier.

Is niets objectiefs aan, het is gewoon saai om naar een sport te kijken die je niet kent.
Wat betreft die 10km, het kleine Nederland trekt ieder jaar weer een blik open met een stuk of 4 wereldtoppers die het elkaar verdomd lastig kunnen maken. Waarom zouden andere landen daar niet in mee kunnen doen? Als de ambitie er maar is.
Voor de 500 is wel belangstelling. En wat voegt een 1000 toe als je al een 500 en een 1500 hebt?

Waar zijn die Zweden en met name de Noren gebleven? Die waren vroeger ook vaak heel sterk op de lange afstanden. Van de Amerikanen en Aziaten hoef je geen bijval te verwachten, die willen spectaculaire plaatjes met snelheid en valpartijen.
Die Zweden en Noren zijn er achtergekomen dat het gewoon een retesaaie afstand is. Het is echt iets van vroeger, de nostalgie. Alleen in NL leeft het nog. Korte afstanden zijn flitsend, snel, spannend: de huidige tijdsgeest. 10km heeft niets behalve dat over het algemeen na een uur of anderhalf uur kansloze rijders die plichtmatig hun rondjes rijden er twee ritten komen waarvan er uiteindelijk 1 tegen de klok van de ander rijdt. De tegenstanders liggen dan vaak een halve baan achter. Vervolgens gebeurt het ook nog eens regelmatig dat de spanning al na 7 minuten weg is omdat die persoon de race tegen de klok heeft verloren. En erger nog: Als er nog twee ritten na komen zoals de eerste ritten: kansloze rijders. Ik zou dan lekker van de tribune afstappen en naar een andere sport gaan kijken. En met mij de rest van de wereld, zo blijkt in de praktijk.

Dan kun je wel beginnen over tennis saai; de werkelijkheid bewijst dus mijn gelijk: De 10km leeft niet in andere landen en gaat ook niet meer leven ook. Nooit niet. Die tijd is gewoon voorbij.

Dit dus.

• ralpje
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 19:58

ralpje

Deugpopje

quote:
YakuzA schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 15:36:
[...]

Maar de meesten daarvan zijn niet in de topvorm die we van ze hadden gehoopt.
Het zou me niet verbazen als Canada op de achtervolging met het goud aan de haal goed.
Maar goed, ik hoop natuurlijk wel gewoon op success voor TeamNL :)F

365Dude - Strava

• Tinuz___
quote:
FunkyTrip schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 16:11:
[...]
Die Zweden en Noren zijn er achtergekomen dat het gewoon een retesaaie afstand is. Het is echt iets van vroeger, de nostalgie. Alleen in NL leeft het nog.
[...]
Vroeger was dat nog veel erger, dan deden er 35 schaatsers mee aan de 10km en mochten de favorieten in de eerste ritten :+
Is het ook niet zo dat de massastart is ingevoerd om op termijn de langste afstanden te vervangen? Ik zie hier wel een analogie met atletiek: tot een bepaalde afstand moet je in een specifieke baan starten en finishen, wat ook het aantal deelnemers beperkt. Vanaf de 1500m wordt dit losgelaten. Massastart heeft ook als voordeel dat de omstandigheden voor iedereen gelijk zijn, en het tactische aspect maakt het een stuk leuker om naar te kijken.

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 23:26
quote:
Tinuz___ schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 16:30:
[...]

Vroeger was dat nog veel erger, dan deden er 35 schaatsers mee aan de 10km en mochten de favorieten in de eerste ritten :+
Is het ook niet zo dat de massastart is ingevoerd om op termijn de langste afstanden te vervangen? Ik zie hier wel een analogie met atletiek: tot een bepaalde afstand moet je in een specifieke baan starten en finishen, wat ook het aantal deelnemers beperkt. Vanaf de 1500m wordt dit losgelaten. Massastart heeft ook als voordeel dat de omstandigheden voor iedereen gelijk zijn, en het tactische aspect maakt het een stuk leuker om naar te kijken.
Is een hele andere sport. Massa start hebben ze bij de marathon. Natuurlijk zouden ze dat ook op een kortere afstand kunnen doen. Maar m.i. wordt het dan juist saai. Dan gaan ze naar elkaar kijken en samen rondjes toeren.

Mooie van de lange afstanden is juist de opbouw van de race en de vraag of ze sterk genoeg zijn een tempo vol te houden of te versnellen.
Bij een massa start krijg je teams die hun topper gaan helpen en ratten die nooit kopwerk doen maar aan het einde lekker fris eroverheen proberen te sprinten. Heb je mooi de hele tijd voor niets gekeken, in het laatste rondje gebeurt alles.

alles kan off-topic

• Tinuz___
quote:
Ankona schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 16:36:
[...]
Is een hele andere sport. Massa start hebben ze bij de marathon. Natuurlijk zouden ze dat ook op een kortere afstand kunnen doen. Maar m.i. wordt het dan juist saai. Dan gaan ze naar elkaar kijken en samen rondjes toeren.
Volgens mij is dit juist precies het punt van kritiek op de 10 km :+
quote:
Mooie van de lange afstanden is juist de opbouw van de race en de vraag of ze sterk genoeg zijn een tempo vol te houden of te versnellen.
Bij een massa start krijg je teams die hun topper gaan helpen en ratten die nooit kopwerk doen maar aan het einde lekker fris eroverheen proberen te sprinten.
Dat is puur een kwestie van tactiek en zie je bij veel meer sporten.
quote:
Heb je mooi de hele tijd voor niets gekeken, in het laatste rondje gebeurt alles.
Dat ben ik niet met je eens, ik zie het eerder als een spanningsopbouw met een apotheose in de laatste ronde. Bovendien is zo'n wedstrijd in 10 minuten klaar, een gehele 10km wedstrijd duurt 2 uur waarbij je veeeel meer tijd "voor niets" zit te kijken.
Begrijp me niet verkeerd, ieder zijn eigen mening en voorkeur, en ik zie de charme van de lange afstanden echt wel in (zat vroeger nog wel eens met een blocnote op schoot de rondetijden bij te houden). Maar ik snap ook dat de tijdgeest verandert waardoor er steeds minder mensen voor warmlopen. Men wil spektakel a la shorttrack.

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 22:06

vhal

ಠ_ಠ

Ik zit zo even die race te bekijken van Visser maar dat zo’n fragiel oogend meisje zo hard kan schaatsen vond ik vrij bijzonder om te zien.

Mijn auto heeft een gebrek, wat nu?

• Han
  • Niet online
quote:
vhal schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 20:55:
Ik zit zo even die race te bekijken van Visser maar dat zo’n fragiel oogend meisje zo hard kan schaatsen vond ik vrij bijzonder om te zien.
Pure techniek... net als bij tennis; Meisjes met polsen zo dun als een potlood slaan volwassen mannen keihard van de baan.

• tlpeter
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 18:47
quote:
Bart Veldkamp zei al iets over haar techniek en houding welke je blijkbaar moet hebben van nature.

• hjs
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
quote:
Ken je Falko Zandstra nog ;)

• Malfunctions
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 19:16
quote:
Han schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 21:04:
[...]

Pure techniek... net als bij tennis; Meisjes met polsen zo dun als een potlood slaan volwassen mannen keihard van de baan.
Da's niet zo knap als die man niet kan tennissen.. :+

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 23:26
quote:
hjs schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 21:33:
[...]

Ken je Falko Zandstra nog ;)
Die vloekte juist met techniek. Dat was nog in de tijd dat de meesten netjes zijwaarts afzetten, die spijker reed alsof hij op een slootje van een halve meter breed schaatste.

alles kan off-topic

• Tinuz___
quote:
Ankona schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 22:50:
[...]

Die vloekte juist met techniek. Dat was nog in de tijd dat de meesten netjes zijwaarts afzetten, die spijker reed alsof hij op een slootje van een halve meter breed schaatste.
Precies, het zou maar zo kunnen dat het "rechtdoor schaatsen" wat nu zo vaak geroemd wordt door hem is uitgevonden

• tlpeter
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 18:47
Ook Ted Jan Bloemen is zo'n efficiënte rijder.

• Kalief
  • Laatst online: 15-07 23:03
quote:
Wanneer Esmee Visser en Annouk Van der Weijden
Terug zullen blikken bij Andere Tijden
In dertig of vijftig of zeventig jaar
Wanneer van de stoelen voor het commentaar
Annet, Rintje, Erben en Mark allang weg zijn
Dan rijdt op de Spelen nog Claudia Pechstein
https://twitter.com/Theo_Danes/status/964501689293295616

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

• LA-384
Schulting en ter Mors beiden door!

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

• FunkyTrip
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 16-07 09:59

FunkyTrip

Funky vidi vici!

quote:
Malfunctions schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 22:04:
[...]

Da's niet zo knap als die man niet kan tennissen.. :+
Ik kan heel aardig tennissen en mocht als clubkampioen een keertje demonstratiepotje doen tegen de nummer 2 van dames onder 14.

Polsje als potlood, maar alles vlak knetterhard op de achterlijn :D

Dit dus.

• vuurtjih
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 22:56
De Laat uitgeschakeld.

Honor View 20 | Cubot Power / X18 Plus| Chuwi HI9 Air | PS4 Slim

• Pascalito

Pascalito

♥ ♥ Love is the air ♥ ♥

quote:
Maar knecht door oOo

Reisblog: Pascal and Andrea.com - Lees nu over het kleurrijke Mexico! - Lees Film reviews!

• Heatonme
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
Hmm, ter Mors en Schulting samen in de 2e halve finale.

Cyanide & Happiness - Facebook & Privacy - Wear Sunscreen!

• vuurtjih
quote:
Als er geen straf komt

Edit: wat zei ik 8)7

vuurtjih wijzigde deze reactie 17-02-2018 12:00 (6%)

• Trouble
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 20:02

Trouble

Meisje!

quote:
mwoah, is nog even afwachten

en er uit.

Trouble wijzigde deze reactie 17-02-2018 12:00 (3%)

• Pierre

Pierre

Zucht

En klaar man man

• -ET-
  • Registratie: augustus 2001

-ET-

Phone Home

Straf dus 😐

• TheBrut3
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 23:24
quote:
Niet echt.

• jaapstobbe
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 14-07 19:18
jezus...

• Pascalito

Pascalito

♥ ♥ Love is the air ♥ ♥

:N -O-

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile / Nieuwsposter
Knegt snapt het zelf niet, maar de beelden lijken me toch duidelijk....

• Tk55
  • Registratie: april 2009
  • Niet online
Knegt staat gewoon te slapen. Zoals de commentatoren elke keer weer zeggen: Je wil niet in het gedrang komen te zitten, dus zorg dat je ergens halverwege op kop komt en je kunt de race uitrijden. Maar Knegt moet van ver komen en maakt dan dit soort fouten.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Minder plastic A.U.B.

Leenstra start niet op de 500m, maar is zich aan het voorbereiden op de ploegachtervolging.

• vuurtjih
Ik kijk nooit shorttrack, maar beginnen ze altijd zo langzaam? :D

• LA-384
Niet altijd, maar ik denk dat de dames voorzichtig beginnen om niet direct de krachten te verspelen. Het zijn heel wat rondjes bij 1500m. Of dat verstandig is geweest, laat ik in het midden.

• TheBrut3
quote:
vuurtjih schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 12:22:
Ik kijk nooit shorttrack, maar beginnen ze altijd zo langzaam? :D
Bij de langere afstanden is dat heel normaal ja. Het is geen langebaanschaatsen waar je een bepaald schema probeert te rijden. Het is steeds een mini race welke je wilt winnen.

• -ET-
  • Registratie: augustus 2001

-ET-

Phone Home

Zonde. Ze had niet genoeg meer over

• Pinobigbird
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:41

Pinobigbird

doesn't share food!

Wel even wennen hoor, een dag zonder medaille :|

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
http://kattenoppasleiderdorp.nl

• Trouble

Trouble

Meisje!

quote:
Pinobigbird schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 13:23:
Wel even wennen hoor, een dag zonder medaille :|
Ik zou de medaille-uitreiking van Esmee Visser nog eens bekijken als ik jou was :P

• BvZwolle
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 22:49
quote:
Trouble schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 13:31:
[...]

Ik zou de medaille-uitreiking van Esmee Visser nog eens bekijken als ik jou was :P
Maar die is niet vandaag behaald...

• Montaner
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 16-07 09:12
Lekker potje ijshockey wel tussen de Russen en Amerikanen.

• Trouble

Trouble

Meisje!

quote:
BvZwolle schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 13:43:
[...]

Maar die is niet vandaag behaald...
Dat besefte ik me nadat ik het gepost had ook, maar ik bedoel ook meer om er weer wat vrolijker door te worden ;) Leuke muppet, die Visser.

• LA-384
Nou, Verweij schoot daar toch wel even flink tekort. Komt op kop en binnen een ronde een seconde verloren.

LA-384 wijzigde deze reactie 18-02-2018 12:28 (6%)

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Haha, die Kramer in het interview: 'wisselen bert' :D

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Minder plastic A.U.B.

Goed idee, die Maalderink presteert ook niet goed😜

• vuurtjih
Wel leuk dat de camera even op het dak gericht word tijdens de start :?

• TheBrut3
Nou de Nederlanders zijn wel vroeg in de wedstrijd klaar vandaag :+

• Pascalito

Pascalito

♥ ♥ Love is the air ♥ ♥

Puike race voor Ter mors :)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Minder plastic A.U.B.

Goede 500 ja

• RoD
  • Niet online

RoD

Poeh, wat een race! Ben benieuwd wat dat waard is :)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Minder plastic A.U.B.

Wat een wilde rit van die Chinese

• vuurtjih
Zijn alle Koreanen boven de 20 op? Hoor steeds dat ze 16, 17, 18 zijn :D

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Onderhand moet toch duidelijk zijn dat Nederland het goud moet winnen bij het schaatsen. Volgens een of andere pseudo-kwantumtheorie ontploft er dus een zonnestelsel als Nederland niet het goud wint. Dat willen we toch niet? Denk aan de onbekende beschavingen die verloren gaan. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Minder plastic A.U.B.

Bergsma was laat weg

• RoD
  • Niet online

RoD

quote:
DaniëlWW2 schreef op zondag 18 februari 2018 @ 13:15:
Onderhand moet toch duidelijk zijn dat Nederland het goud moet winnen bij het schaatsen. Volgens een of andere pseudo-kwantumtheorie ontploft er dus een zonnestelsel als Nederland niet het goud wint. Dat willen we toch niet? Denk aan de onbekende beschavingen die verloren gaan. :+
Er komen nog heel veel concurrenten. Ik denk niet dat Ter Mors goud gaat winnen, vraag is of het genoeg is voor een medaille.

• vuurtjih
Bowe ook 37.53, spannend

• RoD
  • Niet online

RoD

Jammer :(

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

En daar ontplofte een zonnestelsel. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• vuurtjih
quote:
DaniëlWW2 schreef op zondag 18 februari 2018 @ 13:15:
Ik zoek de schuilkelder(zolder) vast op.

• Pascalito

Pascalito

♥ ♥ Love is the air ♥ ♥

Gelijk! negenduizendste verschil wow.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Minder plastic A.U.B.

Nu komen de kanonnen

• TheBrut3
Ik gok op Lee.

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik hoop maar dat het geen vierde plek wordt. Een medaille verliezen op 9 duizendste is wel erg zonde.

Edit: nou, dat zal wel geen vierde plek blijven. Scheelt :P

RoD wijzigde deze reactie 18-02-2018 13:27 (23%)

• Pierre

Pierre

Zucht

Wat een tijd

• Pascalito

Pascalito

♥ ♥ Love is the air ♥ ♥

Kanonne

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

quote:
RoD schreef op zondag 18 februari 2018 @ 13:25:
Ik hoop maar dat het geen vierde plek wordt. Een medaille verliezen op 9 duizendste is wel erg zonde.
Wat zei je? :+

• JeroenTheStig
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 22:49
Is ter mors vastgegroeid met haar telefoon? :?

PSN: Jeroen_the_stig

• RoD
  • Niet online

RoD

quote:
Het is nog niet klaar :P Die vierde plek blijft niet staan als Lee nog komt.

Edit: dat zeg ik :Y

RoD wijzigde deze reactie 18-02-2018 13:29 (5%)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Minder plastic A.U.B.

Nederland had op deze afstand al geen medaillekandidaat. Ter Mors heeft een mooie rit gereden en een mooie tijd gezet.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Minder plastic A.U.B.

Lage 35 zo of er onder ?

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Is er alleen met 500 meter zo'n irritante commentator op de baan, of staat de NPO microfoon anders? Nog niet eerder zo opgevallen.

Totaal nutteloos in ieder geval.

• Hippocampus
  • Registratie: mei 2011
  • Nu online
Moet er wel onder, tis nu al een lage 35er ;)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Minder plastic A.U.B.

Ik kijk stream met reguliere com

• Hippocampus
  • Nu online
Jammer voor de Pool, puntje int ijs en boem.

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
4 jaar trainen en dromen, en dan op de startlijn vallen.....

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Minder plastic A.U.B.

Zeikerds zeg
Komt gewoon door die valse

Hackus wijzigde deze reactie 19-02-2018 13:19 (53%)

• Tinuz___
Ben bang dat Smeekens niet op het podium komt met die tijd

• Hippocampus
  • Nu online
Staat die starter net zo lang te wachten tot er één beweegt :9

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Waarom maken we dat starten zo moeilijk? Wat maakt het uit hoe iemand staat, zolang hij maar na de start over het lijntje gaat?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Minder plastic A.U.B.

IJsslopers 😁

• TheBrut3
Waarom doen ze bij sommige competities de 500 meter 2x, zodat iedere rijden 1x elke baan heeft, maar bij de olympische spelen niet?

Edit: Zo, snelle tijd van die Koreaan.

TheBrut3 wijzigde deze reactie 19-02-2018 13:29 (13%)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Minder plastic A.U.B.

Whow, dat is snel zeg

• Hippocampus
  • Nu online
Ach, het is weer eens wat anders, een Noor met goud en geen Nederlanders op het podium.

Hippocampus wijzigde deze reactie 19-02-2018 13:43 (8%)

• Spookelo
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 16-07 15:00
quote:
TheBrut3 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 13:29:
Waarom doen ze bij sommige competities de 500 meter 2x, zodat iedere rijden 1x elke baan heeft, maar bij de olympische spelen niet?

Edit: Zo, snelle tijd van die Koreaan.
Om ruimte voor de massastart te maken blijkbaar. Normaal gesproken heeft de buitenbaan namelijk een licht voordeel doordat je naar je tegenstander kan toerijden op de kruising.

• hjs
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
quote:
Spookelo schreef op maandag 19 februari 2018 @ 13:42:
[...]

Om ruimte voor de massastart te maken blijkbaar. Normaal gesproken heeft de buitenbaan namelijk een licht voordeel doordat je naar je tegenstander kan toerijden op de kruising.
Grappig, vroeger was de laatste buitenbocht een voordeel omdat ze de binnenbocht niet konden houden door de hoge snelheid.
Terwijl ze nu harder schaatsen ;)

• Spookelo
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 16-07 15:00
quote:
hjs schreef op maandag 19 februari 2018 @ 13:47:
[...]

Grappig, vroeger was de laatste buitenbocht een voordeel omdat ze de binnenbocht niet konden houden door de hoge snelheid.
Terwijl ze nu harder schaatsen ;)
Kan zijn dat ik het voordeel verkeerd heb begrepen. :) Zit in ieder geval wel verschil tussen de banen, en dat maakt 1 omloop een beetje raar.

• RoD
  • Niet online

RoD

quote:
Spookelo schreef op maandag 19 februari 2018 @ 13:54:
[...]

Kan zijn dat ik het voordeel verkeerd heb begrepen. :) Zit in ieder geval wel verschil tussen de banen, en dat maakt 1 omloop een beetje raar.
Ja, daarom is 2x een 500m ook eerlijker. Maar dat is niet interessant genoeg voor de kijker, natuurlijk. Snap ik aan de andere kant ook wel weer.

• Tinuz___
quote:
RoD schreef op maandag 19 februari 2018 @ 14:14:
[...]

Ja, daarom is 2x een 500m ook eerlijker. Maar dat is niet interessant genoeg voor de kijker, natuurlijk. Snap ik aan de andere kant ook wel weer.
Eigenlijk toch belachelijk dat het toevalselement dan maar wordt toegelaten omdat sommige kijkers het niet snappen. Waar hebben we het over, bij het skeleton gaan ze 4x van dezelfde baan af
Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Televisies

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True