Onbekend schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 07:48:
[...]
Ik denk ik wel een terugverdientijd heb. 's Avonds elke 3 kwartier 200ml kokend heet water nodig hebben, daarvoor hoef ik dan niet steeds een waterkoker voor aan te zetten met minimaal 500ml water.
Daarnaast hoef ik steeds voor een beetje warm tapwater (400ml) niet eerst een minuut de warme kraan open te zetten waarna de cv-ketel een minuut lang voluit staat te stoken, maar heb ik direct warm water uit de boiler in het keukenkastje.
Ik denk dat vanwege die vele keren per dag dat ik warm water nodig heb, het boilertje uiteindelijk goedkoper is.

Toen wij dat ding kochten (2010), was het economisch alleen logisch als je een gezin met minimaal 5 man had. Wij zijn met z'n tweetjes, drinken 's morgens een kop thee, 's avonds ook, en met het koken wordt hij soms ook even gebruikt. En warm water uit de CV ketel was bijna instant (staat er praktisch naast

).
Maar puur het feit dat we direct kokend water hebben, als we een kop thee willen drinken (wij drinken beide geen koffie, alleen thee) was voor ons de reden om zo'n ding aan te schaffen. De rest kon ons niet veel schelen.
Het zou het theoretisch ook makkelijker maken om de CV ketel te verplaatsen, ware het niet dat de leiding naar de badkamer door de vloer zit. Nog zo'n voorbeeld dat het achteraf altijd makkelijk praten is. In 2006/2007 hadden we nog nooit van een Quooker gehoord en toen zijn de leidingen vernieuwd (en in de vloer gelegd).
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.