coax to utp (tv) converter

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
coax naar utp converter

filmpje van het product YouTube: MuxLab 500306

zijn er tweakers met ervaring en is dit een reden om dit wel/niet te doen.. 134 euro vind ik erg veel alleen een coax trekken is goedkoper maar wel enorm lastig in dit geval. (het was of UTP of coax) en gezien dat er 2x utp meer + punten had .. hebben we UTP getrokken, helaas levert de provider geen UTP boxjes meer voor tv standaard uit, en als je die krijgt dan heb je minder zenders.. (caiway)

let op ik vraag ervaring de "oplossingen" zijn alsvolgt

oplossing 1) andere provider (niet gewenst wegens enige glas aanbieder ..)
oplossing 2) interactive tv (met gevolg minder zenders) a 2,50 p maand = 4 jaar + terugverdien tijd
oplossing 3) deze ? nadeel unshielded utp ligt er nu

postje http://www.hdbtconnect.nl...-500306-kabeltv-over-utp/
een topic TV (COAX) kijken over het netwerk (UTP)

imho alternatief +review hardware tv (Dav1d in "Tv-signaal naar zolder") niet nu de vraag! en duurder 160,-

let op ik vraag om review/ervaring van andere tweakers over dit product

[ Voor 32% gewijzigd door vso op 30-01-2018 08:56 ]

Tja vanalles

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:36

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@vso ik heb geen ervaring met die setjes, maar is het geen optie om over te stappen op een andere glasvezelprovider? Voor zover ik weet ik Caiway nog ongeveer de enige die TV over coax aanbiedt. Alle andere leveranciers zijn overgestapt op IPTV boxen.

Overigens kan ik aan je openingspost niet zien wat je zelf al gevonden hebt. Ik kan me niet voorstellen dat er geen reviews o.i.d. te vinden zijn op het internet. Kun je dat even toevoegen aan je OP?

[ Voor 29% gewijzigd door rens-br op 30-01-2018 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
De hirschmann (MOKA) oplossing is precies andersom van wat de TS zoekt. MOKA is UTP over COAX. TS zoekt COAX over UTP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:36

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dat is precies het tegenovergestelde. Dit setje kan ethernet verkeer over Coax sturen. Maar de TS wil Coax verkeer over ethernet sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
rens-br schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 07:46:
[mbr]Overigens kan ik aan je openingspost niet zien wat je zelf al gevonden hebt. Ik kan me niet voorstellen dat er geen reviews o.i.d. te vinden zijn op het internet. Kun je dat even toevoegen aan je OP?[/]
Er zijn eigenlijk weinig directe reviews te vinden, en dat is precies wat ik vraag dus de oplossing is in deze al gevonden ;) maar hoe goed werkt het is de vraag..

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Gaat het om analoge TV (CATV) of digitale TV (MPEG) die je elders in huis wilt kijken?

Besef dat analoge TV een aflopende zaak is waar je beter geen investeringen in doet anno 2018...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
dion_b schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 08:57:
Gaat het om analoge TV (CATV) of digitale TV (MPEG) die je elders in huis wilt kijken?

Besef dat analoge TV een aflopende zaak is waar je beter geen investeringen in doet anno 2018...
Analoge tv .. juist mijn gedachte dus, daarom is het zonde om de coax cable in alternatieve situaties alsnog aan te brengen ..

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd. Maakt ook dat de kwaliteitseisen wat minder hoog zijn, wat zo'n Coax-over-UTP nog enige kans van slagen geeft. Toch zou ik me afvragen of overal linear TV echt nodig is en je niet via Uitzendinggemist, Netflix & consorten aan je trekken kunt komen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Laatst online: 18-09 10:50
Niet aan beginnen. Technisch hebben mensen het "werkend". Maar als je het signaal gaat meten kom je op zeer overstuurt signaal uit met enorm veel verlies in de modulatie van het signaal. Interferentie is zo opgelopen.

Je stuurt een HFC (5 - 1218MHz) signaal over een kabel die geschikt is tot max 5 - 600MHz. Iets wat je technisch niet wilt, omdat boven de 600MHz, een cat 7 kabel in dit geval, geheel andere karakteristieken krijgt dan een coaxkabel. Cat 5e, cat 6(a) kunnen niet eens tot die 600MHz komen.

Simpel uitgelegd je gaat een formule 1 wagen niet testen op een karrenspoor. Ja je kan op een karrenspoor auto's laten rijden en dat doen ze ook. Alleen kom je allerlei problemen tegen die je op een asfalt weg niet zult ervaren.

Jammer dat je niet even de moeite nam om de zoekfunctie hier te gebruiken...
Nadelen Coax over UTP?
TV (COAX) kijken over het netwerk (UTP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
MediaZoo schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 09:13:
Niet aan beginnen. Technisch hebben mensen het "werkend". Maar als je het signaal gaat meten kom je op zeer overstuurt signaal uit met enorm veel verlies in de modulatie van het signaal. Interferentie is zo opgelopen.

Je stuurt een HFC (5 - 1218MHz) signaal over een kabel die geschikt is tot max 5 - 600MHz. Iets wat je technisch niet wilt, omdat boven de 600MHz, een cat 7 kabel in dit geval, geheel andere karakteristieken krijgt dan een coaxkabel. Cat 5e, cat 6(a) kunnen niet eens tot die 600MHz komen.
Dit was min of meer mijn gedachte, vandaar de vraag.

Ja ik heb de zoekfunctie wel gebruikt alleen je uitleg hier snijd meer hout dan andere topics van je :) iets met uitleg oid ;)

Overgens je "f1 over karrespoor" is wel erg Iffy at best, iets wat je helaas niet direct als consument weet is welke signaal range(s) je gebruikt per kanaal.

Ik denk dat dit product beter werkt met shielded dan unshielded UTP kabel, maar ja wat gebeurt er in enclosed behuizing ?? zit daar nog enig slimme logica in of is het feitelijk de juiste ader paar(paren) aansluiten?

Toen kabelmodels nog serieel waren in deze regio (delta/demos kabelmodems) zat hun signaal dichtbij de zender "veronica" en ik weet dat je net zoals bij radio x-y mhz een zender hebt zitten.
In theorie kan je over coax 1gbit blazen (laat een zender 10mbit gebruiken bijwijze van spreken) dan heb je erg veel zenders over coax. via utp / glas is dit ook mogelijk maar de techniek is erg anders. Alleen dan ga ik offtopic.
Terug naar serieel kabelmodem + veronica: was de zender "rot" dan had je 99% kans op verslechterd/geen internet. alleen deze oorzaken en gevolgen gaan mij de pet te boven .. want waarom is een UTP kabel (cat6) tot max 500mhz ofzo en heeft dit met UTP signaal of met signaal in het algemeen te maken.

Als er een chip in zit die actief signalen shift van x naar y dan zit je beter maar vermoedelijk is het zelfde te bereiken met UTP stekker --> coax stekker. zelf bouwen (en op geluk de juiste aderparen benutten) gezien de oneindige garantie v.d fabrikant (immers op actieve componenten ga je niet oneindig garantie bieden imho)

Maar als er "slimme techniek" in zit dan is het de 134,- het waard omdat je zonder signaal verlies binnen de scope kan bekijken.
Dus als je 2 UTP kabels hebt met 1 coax signaal (converted), en 1 met 10gbit data verkeer (alle paren bezet) unshielded ga je dit merken ?

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

vso schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 09:38:
[...]

Dit was min of meer mijn gedachte, vandaar de vraag.

Ja ik heb de zoekfunctie wel gebruikt alleen je uitleg hier snijd meer hout dan andere topics van je :) iets met uitleg oid ;)

Overgens je "f1 over karrespoor" is wel erg Iffy at best, iets wat je helaas niet direct als consument weet is welke signaal range(s) je gebruikt per kanaal.
Oh? Ik heb even bij Caiway gezocht maar vind alleen de homing frequencies voor DTV - maar als dit echt analoog is, is je TV erop ingesteld en kun je als het goed is op je TV exact nagaan op welke frequentie welk kanaal zit. Check dat iig voor de kanalen die je belangrijk acht. Iha hoe lager hoe beter voor dit soort systemen, VHF (~200MHz) zal geen probleem zijn, de onderkant van UHF ook, maar inderdaad ga je boven de 600MHz in de problemen komen.

De 1200MHz die MediaZoo noemt kun je met een korrel zout nemen, dat wordt inderdaad door kabelaars gebruikt, maar niemand die ik ken verstuurt analoge kanalen boven de 868MHz, en het zou zomaar kunnen dat bij Caiway glas alle analoge zenders om precies deze reden in de lagere frequenties uitgezonden worden.
Ik denk dat dit product beter werkt met shielded dan unshielded UTP kabel, maar ja wat gebeurt er in enclosed behuizing ?? zit daar nog enig slimme logica in of is het feitelijk de juiste ader paar(paren) aansluiten?
Waarom denk je dat? Het probleem is geleidingseigenschappen cq demping over de geleiders, shielding doet niets met de geleiders en schermt af tegen interferentie, bovenop wat de twists in de aders al doen. Wat je nodig hebt is de kwalitatief meest hoogwaardige volledig koperen aders. Of ze wel of niet extra afgeschermd zijn maakt in een normale huissituatie geen bal uit.
Toen kabelmodels nog serieel waren in deze regio (delta/demos kabelmodems) zat hun signaal dichtbij de zender "veronica" en ik weet dat je net zoals bij radio x-y mhz een zender hebt zitten.
In theorie kan je over coax 1gbit blazen (laat een zender 10mbit gebruiken bijwijze van spreken) dan heb je erg veel zenders over coax. via utp / glas is dit ook mogelijk maar de techniek is erg anders. Alleen dan ga ik offtopic.
Terug naar serieel kabelmodem + veronica: was de zender "rot" dan had je 99% kans op verslechterd/geen internet. alleen deze oorzaken en gevolgen gaan mij de pet te boven .. want waarom is een UTP kabel (cat6) tot max 500mhz ofzo en heeft dit met UTP signaal of met signaal in het algemeen te maken.
Omdat appels met peren.

Jij hebt het over modulatievormen van een digitale signaal over (een klein deel van) het analoge spectrum op een coaxkabel. Dat heeft exact niets te maken met het prakken van het gehele analoge spectrum van kabeltype A (coax) in een ander, minder geschikte kabeltype B. Ik heb geen idee waar destijds Veronica zat in het spectrum, maar hoogstwaarschijnlijk werd je hele internetverbinding geleverd door een stukje van welgeteld 8MHz in de downstream boven de 132MHz en 3.2MHz in de upstream onder de 65MHz. Zelfs voor 1Gbps download heb je nog niet eens zoveel nodig. Via EuroDOCSIS 3.0 zou het al met zo'n 256MHz aan spectrum leverbaar moeten zijn, met EuroDOCSIS 3.1 kan het nog compacter.

Volwaardig analoog is veel minder efficient qua bandbreedte, waardoor je dus daadwerkelijk alles van 132MHz tot 868MHz nodig hebt om het over te zetten. Dat is in totaal ruim 700MHz aan spectrum. Cat7 UTP kan max 600MHz aan. Dat gaat dus nooit goed passen.
Als er een chip in zit die actief signalen shift van x naar y dan zit je beter maar vermoedelijk is het zelfde te bereiken met UTP stekker --> coax stekker. zelf bouwen (en op geluk de juiste aderparen benutten) gezien de oneindige garantie v.d fabrikant (immers op actieve componenten ga je niet oneindig garantie bieden imho)

Maar als er "slimme techniek" in zit dan is het de 134,- het waard omdat je zonder signaal verlies binnen de scope kan bekijken.
Er is weinig 'slims' aan, het is gewoon een balun die passief de signalen van de ene kabel op de ander overzetten.
Dus als je 2 UTP kabels hebt met 1 coax signaal (converted), en 1 met 10gbit data verkeer (alle paren bezet) unshielded ga je dit merken ?
Verdiep je even in waarom Twisted Pair daadwerkelijk twisted is. Die foliebescherming heb je (bij UTP itt coax) alleen nodig in situaties met idiote hoeveelheden EMI.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
dion_b schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 10:28:
[...]

Oh? Ik heb even bij Caiway gezocht maar vind alleen de homing frequencies voor DTV - maar als dit echt analoog is, is je TV erop ingesteld en kun je als het goed is op je TV exact nagaan op welke frequentie welk kanaal zit. Check dat iig voor de kanalen die je belangrijk acht. Iha hoe lager hoe beter voor dit soort systemen, VHF (~200MHz) zal geen probleem zijn, de onderkant van UHF ook, maar inderdaad ga je boven de 600MHz in de problemen komen.

De 1200MHz die MediaZoo noemt kun je met een korrel zout nemen, dat wordt inderdaad door kabelaars gebruikt, maar niemand die ik ken verstuurt analoge kanalen boven de 868MHz, en het zou zomaar kunnen dat bij Caiway glas alle analoge zenders om precies deze reden in de lagere frequenties uitgezonden worden.

[...]

Waarom denk je dat? Het probleem is geleidingseigenschappen cq demping over de geleiders, shielding doet niets met de geleiders en schermt af tegen interferentie, bovenop wat de twists in de aders al doen. Wat je nodig hebt is de kwalitatief meest hoogwaardige volledig koperen aders. Of ze wel of niet extra afgeschermd zijn maakt in een normale huissituatie geen bal uit.

[...]

Omdat appels met peren.

Jij hebt het over modulatievormen van een digitale signaal over (een klein deel van) het analoge spectrum op een coaxkabel. Dat heeft exact niets te maken met het prakken van het gehele analoge spectrum van kabeltype A (coax) in een ander, minder geschikte kabeltype B. Ik heb geen idee waar destijds Veronica zat in het spectrum, maar hoogstwaarschijnlijk werd je hele internetverbinding geleverd door een stukje van welgeteld 8MHz in de downstream boven de 132MHz en 3.2MHz in de upstream onder de 65MHz. Zelfs voor 1Gbps download heb je nog niet eens zoveel nodig. Via EuroDOCSIS 3.0 zou het al met zo'n 256MHz aan spectrum leverbaar moeten zijn, met EuroDOCSIS 3.1 kan het nog compacter.

Volwaardig analoog is veel minder efficient qua bandbreedte, waardoor je dus daadwerkelijk alles van 132MHz tot 868MHz nodig hebt om het over te zetten. Dat is in totaal ruim 700MHz aan spectrum. Cat7 UTP kan max 600MHz aan. Dat gaat dus nooit goed passen.

[...]

Er is weinig 'slims' aan, het is gewoon een balun die passief de signalen van de ene kabel op de ander overzetten.

[...]

Verdiep je even in waarom Twisted Pair daadwerkelijk twisted is. Die foliebescherming heb je (bij UTP itt coax) alleen nodig in situaties met idiote hoeveelheden EMI.
Duidelijk, maar is folie de shielding ? ik dacht dat het ijzeren mantel was

Als het zo "stom" is als je zegt .. van A naar B converter dan kan je dat zelf ook in elkaar prutsen .. zoals ik eerder opmerkte "connect the correct wires' oid. ik vermoed dat er wel wat signaal conversie in zit.. (hoop ik)

De hele uitleg met Mhz enzo klinkt me overgens erg bekend, en was min of meer wat ik in mijn leken taal probeerde toe te lichten ;)

anders zou speakerdraad/elektra draad ook werken .. (wat tot een zekere lengte vast wel zo zal zijn)

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WDHBGS
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-09 07:52
Volgens mij wordt analoge TV door Caiway al sinds 2010 niet meer geleverd:
nieuws: Caiway en Rekam stoppen op 10 oktober 2010 met analoge tv.

Naar mijn weten worden zenders van de Publieke Omroep ook niet meer analoog geleverd door Caiway.

Het zou misschien kunnen zijn dat je in een regio woont waar Caiway nog wel wat zenders analoog levert, maar ik woon in regio Westland en hier leveren ze i.i.g. geen analoge tv meer.

Voordat je iets koopt wat geschikt is voor analoge TV (die kans acht ik klein gezien storingen enz.) lijkt het me dus handig om even te checken of je wel echt analoge TV geleverd krijgt.

[ Voor 5% gewijzigd door WDHBGS op 30-01-2018 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
WDHBGS schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 17:27:
Volgens mij wordt analoge TV door Caiway al sinds 2010 niet meer geleverd:
nieuws: Caiway en Rekam stoppen op 10 oktober 2010 met analoge tv.

Naar mijn weten worden zenders van de Publieke Omroep ook niet meer analoog geleverd door Caiway.

Het zou misschien kunnen zijn dat je in een regio woont waar Caiway nog wel wat zenders analoog levert, maar ik woon in regio Westland en hier leveren ze i.i.g. geen analoge tv meer.

Voordat je iets koopt wat geschikt is voor analoge TV (die kans acht ik klein gezien storingen enz.) lijkt het me dus handig om even te checken of je wel echt analoge TV geleverd krijgt.
nieuwe oplevering sinds gisteren, (glasvezel abbo) glasvezel 1 gaat naar modem en 2 gaat naar tv ? daar word het omgezet naar coax .. zal inderdaad niet analoge tv maar DVB-C

+1 voor wakker zijn ;) helpt dit ArChie in "\[DVB-C] Digitale RTV kanaal/frequentie overzichten" ?

maar ja dit gaat me dan weer boven mijn pet

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

vso schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 17:19:
[...]

Duidelijk, maar is folie de shielding ? ik dacht dat het ijzeren mantel was
Nee, het is bij S/FTP de S en/of de F. In beide gevallen is het ook met GND verbonden (en moet je een van de twee uiteinden van de kabel ook aarden voor goede werking), maar primaire werking is gewoon een kooi van Faraday om de aders heen die het signaal daadwerkelijk vervoeren.
Als het zo "stom" is als je zegt .. van A naar B converter dan kan je dat zelf ook in elkaar prutsen .. zoals ik eerder opmerkte "connect the correct wires' oid. ik vermoed dat er wel wat signaal conversie in zit.. (hoop ik)

De hele uitleg met Mhz enzo klinkt me overgens erg bekend, en was min of meer wat ik in mijn leken taal probeerde toe te lichten ;)

anders zou speakerdraad/elektra draad ook werken .. (wat tot een zekere lengte vast wel zo zal zijn)
Niet tot zekere lengte, tot zekere frequentie :o

Het is inderdaad zo 'simpel' als een passieve verloopstuk, maar dat is even iets complexer dan een kroonsteentje. Voor breedbandige, hoogfrequente signalen moet je ook letten op dingen als impedantie, en daarbij ook nog zorgen dat de koppeling zelf voldoende afgeschermd is. Als je dit nog niet wist, ben jij niet degene om zelf zo'n ding in elkaar te prutsen op een manier dat je ook nog TV kunt kijken...
vso schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 18:00:
[...]

nieuwe oplevering sinds gisteren, (glasvezel abbo) glasvezel 1 gaat naar modem en 2 gaat naar tv ? daar word het omgezet naar coax .. zal inderdaad niet analoge tv maar DVB-C

+1 voor wakker zijn ;) helpt dit ArChie in "\[DVB-C] Digitale RTV kanaal/frequentie overzichten" ?

maar ja dit gaat me dan weer boven mijn pet
DVB-C is andere koek. Je moet dan zorgen voor voldoende SNR dat je decoder (al dan niet in de TV zelf) de boel nog kan ontcijferen. Ik kan niet oordelen of dat overzicht nog actueel is cq geldt voor jouw installatie, maar de implicatie ervan is overduidelijk: de transport streams zitten zowel laag als behoorlijk hoog, met 794MHz als hoogste. Dat pompen over een kabel die ontworpen is om tot 600MHz te vervoeren is vragen om problemen.

Misschien dat het gaat lukken, maar ik geef je met name in de hoogste transport streams weinig kans van slagen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Tja jongens weer wat geleerd in iedergeval Mijn dank is groot.
Maar helaas is dit wel theorie en geen praktijk, gokken over het produkt komen we niet ver.. ;)

er word na gedacht over het product zelf aan te schaffen.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
geen optie om een Enigma2 based decoder te scoren op MP oid? en dan als lokale stream naar bv een Kodi based doosje streamen? :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat was ook mijn gedachte, een eigen DTV server draaien. Staan ook wel wat topic van op GoT. Geen idee of die optie goedkoop is btw.

Verder: een draadje UTP vervangen voor coax is zo gedaan hoor. Aansluitpunt in de kamer losmaken, twee kabels met ducttape aan elkaar (ca 10 cm op elke kabel, sterk zat, goed omwikkelen en draaien) en in de meterkast trekken. UTP ff bewaren voor geval je weer terug wilt wisselen. Kost je per aansluiting misschien 30 euro aan Koka coax en een stel pluggen (want voor een tijdelijke oplossing pak je geen nieuwe WCD's).

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WDHBGS
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-09 07:52
Hier op GoT kwam ik dit topic tegen: DVB-C Ziggo omzetten naar IPTV.
Er wordt daar gesproken over een HDHomeRun. Aan deze uitgebreide review te zien is dit een geschikt apparaat voor jouw doel: productreview: Silicondust HDHomeRun Extend HDHR3-4DC review door Verwijderd

Je moet dan wel een mediaspeler die DLNA ondersteund of een smart TV gebruiken waar de app op beschikbaar is (ik betwijfel of dit het geval is op de Nederlandse markt).

Het apparaat kan veel meer dan waar je hem voor wilt gebruiken, maar daardoor is hij wel vrij duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:00
Hier een rus(?) die een test heeft gedaan met een soortgelijke kabel en dvb-c systeem:

Kan het niet helemaal volgen maar als ik het goed begrijp had hij met een coax connectie 89db en met 137m utp ertussen nog maar 34 db over. Of dat genoeg is voor een dvb-c verbinding, geen idee.

het setje wat hij in het filmpje gebruikt is trouwens wel stuk minder sophisticated:
https://www.ebay.com/itm/...96c1ff:g:uNMAAOSwaMhZ03zA

Ander filmpje lijkt het wel te werken maar is dat is wel maar heel kort utp kabeltje. Overigens kan ik er opnieuw geen fluit van verstaan en baseer ik puur "het werkt" op het rode smiley wat opeens groen wordt op 4:55 :+

[ Voor 46% gewijzigd door laurens0619 op 30-01-2018 21:22 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

vso schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 18:54:
Tja jongens weer wat geleerd in iedergeval Mijn dank is groot.
Maar helaas is dit wel theorie en geen praktijk, gokken over het produkt komen we niet ver.. ;)

er word na gedacht over het product zelf aan te schaffen.
Gravity? It's just a theory...

Hoe zie jij dan voor je dat je signalen op 794MHz bruikbaar kunt vervoeren door iets dat max 600MHz aankan? Dat is alsof je een vrachtwagen van bijna 4 meter hoog door een tunnel van 3 meter hoog probeert te rijden - omdat je nog nooit iemand anders het hebt zien proberen, want wat ze roepen dat het niet past is niets anders dan theorie 8)7

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:30
Zonder alles in het topic te hebben gelezen, mijn ervaring is dat het uitstekend werkt. Mijn ouders hebben een woonboerderij en konden geen nieuwe coax kabels trekken naar de locaties waar ze TV wilde kijken, ze hadden hier echter wel UTP liggen. Deze converters hebben ze toegepast en werken perfect.

Helaas erg prijzig.

[ Voor 3% gewijzigd door Junia op 30-01-2018 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:00
Junia schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 21:22:
Zonder alles in het topic te hebben gelezen, mijn ervaring is dat het uitstekend werkt. Mijn ouders hebben een woonboerderij en konden geen nieuwe coax kabels trekken naar de locaties waar ze TV wilde kijken, ze hadden hier echter wel UTP liggen. Deze converters hebben ze toegepast en werken perfect.

Helaas erg prijzig.
Goed om te horen, weet je over dat met analoge tv of digitale tv is? (dvb-c?)

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Junia
laurens0619 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 21:24:
[...]

Goed om te horen, weet je over dat met analoge tv of digitale tv is? (dvb-c?)
Analoog, TV staat zo'n 10~15 meter van de meterkast af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

laurens0619 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 21:17:
Hier een rus(?) die een test heeft gedaan met een soortgelijke kabel en dvb-c systeem:
[video]
137m is indrukwekkend ver voor 'maar' 55dB verlies.

Maar...

Dit wordt op 509MHz gemeten. Dat is inderdaad geen uitdaging bij goede UTP-bekabeling. TS heeft een DTV-pakket met transport streams op 794MHz. Dat is andere koek. Komt bij dat 55dB verlies een heel ander probleem met zich meebrengt, namelijk dat verschillende frequenties verschillend dempen. 200MHz dempt ~50% minder dan 500MHz, 800MHz dempt ~50% meer. Je eindigt dan met een volkomen 'scheef' signaal dat 50dB sterker is op 200MHz dan op 800MHz, terwijl het verschil tussen min en max acceptabel signaal bij DVB dus hooguit 20dB is. Dat recht trekken is een vak op zich - maar goed, TS heeft geen 137m om te overbruggen dus dit zal vermoedelijk minder spelen.
Junia schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 21:25:
[...]

Analoog, TV staat zo'n 10~15 meter van de meterkast af.
In welk gemeente wonen ze en welke zenders kijken ze?

[ Voor 143% gewijzigd door dion_b op 30-01-2018 21:38 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
dion_b schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 21:33:

In welk gemeente wonen ze en welke zenders kijken ze?
Omgeving oudewater, provider is Caiway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Junia schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 21:52:
[...]

Omgeving oudewater, provider is Caiway.
Dan is dat geen analoge televisie aangezien Caiway en Rekam al in 2010 daarmee gestopt zijn...

Als het Rekam/Caiway digitaal is, dan zou dit de overzicht kunnen zijn:
ArChie in "\[DVB-C] Digitale RTV kanaal/frequentie overzichten"

Wederom de vraag: welke zenders kijken ze het meest? Antwoord daarop geeft aan welke frequenties in ieder geval goed werken.

[ Voor 36% gewijzigd door dion_b op 30-01-2018 21:58 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
dion_b schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 21:56:
[...]

Dan is dat geen analoge televisie aangezien Caiway en Rekam al in 2010 daarmee gestopt zijn...

Als het Rekam/Caiway digitaal is, dan zou dit de overzicht kunnen zijn:
ArChie in "\[DVB-C] Digitale RTV kanaal/frequentie overzichten"

Wederom de vraag: welke zenders kijken ze het meest? Antwoord daarop geeft aan welke frequenties in ieder geval goed werken.
Excuses, mijn kennis is blijkbaar toch beperkter dan ik dacht aangezien ze gewoon TV rechtstreeks via coax kijken en ik daardoor dacht dat dit inherent was aan analoog.

Durf niet te zeggen welke zenders, gewoon het standaardpakket en de daarbij top 10 meest populaire zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Junia schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 22:01:
[...]

Excuses, mijn kennis is blijkbaar toch beperkter dan ik dacht aangezien ze gewoon TV rechtstreeks via coax kijken en ik daardoor dacht dat dit inherent was aan analoog.

Durf niet te zeggen welke zenders, gewoon het standaardpakket en de daarbij top 10 meest populaire zenders.
Rekam lijkt de meeste zaken op lage frequenties te hebben, grote uitzondering is deze transport stream:
8 706,00
64/6,875
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
TV Rijnmond 1 801 41
Radio Rijnmond 2 8001 200
Radio Noord Holland 2 8002 201
Omrop Fryslan radio 2 8003 202
Radio Noord 2 8004 203
Radio Drenthe 2 8005 204
Radio Oost 2 8006 205
Radio Gelderland 2 8007 206
Omroep Zeeland radio 2 8008 207
Omroep Brabant radio 2 8009 208
L1mburg radio 2 8010 209
De lokale omroepen dus. Dit is op 706MHz dus significant boven de frequenties waar UTP op berekend is. Denk je dat ze deze ooit kijken? Of heb je ze hier wel eens over horen klagen?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Junia
dion_b schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 22:12:
[...]

Rekam lijkt de meeste zaken op lage frequenties te hebben, grote uitzondering is deze transport stream:

[...]

De lokale omroepen dus. Dit is op 706MHz dus significant boven de frequenties waar UTP op berekend is. Denk je dat ze deze ooit kijken? Of heb je ze hier wel eens over horen klagen?
Vrij zeker dat ze nooit naar die zenders kijken, mogelijk enkel TV Rijnmond, maar geen klachten gehoord over bepaalde specifieke zenders die het slechter dan andere doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Junia schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 22:16:
[...]

Vrij zeker dat ze nooit naar die zenders kijken, mogelijk enkel TV Rijnmond, maar geen klachten gehoord over bepaalde specifieke zenders die het slechter dan andere doen.
Dank voor het delen van je ervaring

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:54
Er bestaan idd wel oplossingen om coax over twisted pair te sturen.

De domme oplossing met een balun is nogal storingsgevoelig. Maar ook de duurdere oplossingen zijn niet perse heilig. Met name de afscherming kan een probleem zijn.

't kan best dat je voldoende signaal hebt waardoor de verliezen binnen de normen blijven, maar dat zegt niets over 4G en andere interferentie.

Daarnaast zul je ook nog eens een aardige scheefloop krijgen van de signalen. Kortom: niet echt aan te raden.

Maar er waren (zijn?) meerdere partijen die dergelijke oplossingen aanboden. Denk bv aan Abitana ( http://www.abitana.com/nl/ ) of Lexcom Delta 8 ( https://www.schneider-ele...erformance-%28delta-8%29/ )
Ook Niko heeft zo'n systeem ( http://www.niko.eu/Upload/Brochures/PDF/PF-185-01.pdf ), al lijkt dat gerelabelled Abitana spul

Niko noemt overigens in de specs dat CAT6 STP vereist is voor CATV. Lijkt me heel redelijk gezien de benodigde bandbreedte en afscherming :)

[ Voor 14% gewijzigd door DJSmiley op 31-01-2018 19:08 ]

Pagina: 1