Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allarick2392
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-06 11:38
Beste tweakers,

Ik ben op zoek naar een manier om het DVB-C signaal van Ziggo Basis van de kabel om te zetten naar IPTV zodat ik het ergens anders kan kijken. Heeft iemand hier ervaring mee en weet hoe ik dat voor elkaar kan krijgen?

Ik gebruik nu een RPI3 als HTPC met Libreelec en zou ook TV er op willen ontvangen. Het signaal van de kabel zou komen uit het huis van mijn moeder een stukje verderop.
Ik heb al wat onderzoek gedaan en kwam op DVBLink van DVBLogic. Mijn idee is dan om een tweede RPI aan te schaffen en die dan, samen met de TVButler, als tuner bij mijn moeder neer te zetten en dan het signaal om te zetten naar IPTV zodat ik het kan kijken met mijn HTPC thuis.
TVHeadend zou een goedkopere optie zijn denk ik, al moet ik dan wel nog zoeken naar een tuner voor een degelijke prijs die werkt met RPI en TVheadend.

Heeft er iemand ervaring met een dergelijke of betere opstelling of wil ik iets wat niet kan/mag?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:44
HDHomeRun is volgens mij wat je zoekt, al dan niet met een VPN om het buitenshuis te kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allarick2392
  • Laatst online: 06-06 11:38
ThinkPadd schreef op donderdag 6 april 2017 @ 15:55:
HDHomeRun is volgens mij wat je zoekt, al dan niet met een VPN om het buitenshuis te kunnen kijken.
Die was ik inderdaad ook al tegen gekomen maar achterwege gelaten omdat ik geen Nederlandse aanbieder kon vinden en het voor binnenshuis is. Met een VPN zou ik dat wel kunnen omzeilen misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:44
Ik ben niet bekend met de apparatuur (heb geen Ziggo), je zou hier eens kunnen kijken/vragen: \[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:07

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Je kunt ook kijken naar een slingbox. Dat apparaatje is speciaal ontwikkeld voor het doorzenden van een tv signaal naar een andere locatie.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:24
Via de Ziggo Go app kun je overal TV kijken.
Kwestie van inloggen met jouw gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirhc_95
  • Laatst online: 23:33
nielsn schreef op zondag 16 april 2017 @ 21:33:
Via de Ziggo Go app kun je overal TV kijken.
Kwestie van inloggen met jouw gegevens.
Dat in combinatie met een Chromecast, het enige is dat je dan ReplayTV uitzendingen niet kunt casten maar wel in de app kunt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-06 21:51
ThinkPadd schreef op donderdag 6 april 2017 @ 15:55:
Zelf heb ik de hdhomerun en moet zeggen dat dit wel de beste manier is om je analoge signaal om te zetten naar een digitaal signaal.
Pagina: 1