TV (COAX) kijken over het netwerk (UTP)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3svb
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:50
Allen,

Het volgende. In mijn slaapkamer wil ik uiteraard als eens TV willen kijken. Als is het maar om vrouwlief naar boven te sturen, zodat ik beneden voetbal kan kijken (of omgekeerd ;) )

Er is niet de mogelijkheid om een coax-kabel tot in de slaapkamer te trekken.
Nu dacht ik aan de volgende opstelling.

[BINNENKOMST KABEL TV] -> [?] -> [POWERLINE] -> [POWERLINE] -> [?] -> [TV]

Is het mogelijk dmv een soort "bakje" om een coax-signaal te versturen door een UTB kabel om dan de output al dan niet te converteren en te connecteren aan de TV (SCART, HDMI, ...)
En het liefst van al nog kunnen zappen.

Iemand ervaring met deze of soorgelijke opstelling ?

Greets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:39

heuveltje

KoelkastFilosoof

Je zegt utp. maar hebt het vervolgens over powerline's.
Die dingen zijn niet echt ideaal voor een constante datastroom. Daarnaast zijn ze ook niet goedkoop.
Daarnaast is een coax>ip convertor ook niet echt een standaard iets. word allemaal vrij prijzig gok ik.

Als je nu toevallig al een pc beneden en boven hebt staan zou je nog eens aan een tv tuner beneden, en tv-out boven.
Maar echt gebruiksvriendelijk lijkt me dat ook niet worden "_

Ik denk dat je eerder aan zoiets moet denken : http://www.elekhomica.nl/product_info.php?products_id=391
(geen ervaring mee trouwens)

[ Voor 26% gewijzigd door heuveltje op 23-03-2011 14:03 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iooryz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-06 11:29

Iooryz

iooryz

Misschien een raar idee, maar is iets van digitenne geen oplossing? Mijn ervaring met de setjes die Heuveltje aanraad is niet enorm positief, en je kunt er ook niet mee zappen. Je zou dan beneden een oude tv of tvtuner neer moeten zetten welke het signaal naar een scart signaal ofzo omzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valar
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
heuveltje schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:58:
Ik denk dat je eerder aan zoiets moet denken : http://www.elekhomica.nl/product_info.php?products_id=391
Iooryz schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 14:26:
Mijn ervaring met de setjes die Heuveltje aanraad is niet enorm positief, en je kunt er ook niet mee zappen. Je zou dan beneden een oude tv of tvtuner neer moeten zetten welke het signaal naar een scart signaal ofzo omzet.
Zo'n setje heb ik en dat doet het redelijk. Je merkt het wel meteen als je zelf of de buren de magnetron aan hebben staan. Je kunt er wél mee zappen. Het verzendkastje heeft namelijk een (analoge) ingebouwde tuner. Je kunt eveneens je dvd-speler op het verzendkastje aansluiten en een digitale decoder zou dan volgens mij ook mogelijk moeten zijn (staat nog op mijn lijstje om eens uit te proberen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iooryz schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 14:26:
en je kunt er ook niet mee zappen.
Nee?
U sluit de TV Anywhere zender rechtstreeks aan op uw antennedoos. De ingebouwde tuner (in de zender) slaat alle beschikbare TV zenders op in zijn geheugen. De ontvanger sluit u aan op een TV waar u maar wilt.
De zender staat draadloos (ook door vloeren en muren) in contact met de ontvanger die u aansluit op uw TV. De meegeleverde TV Anywhere afstandsbediening richt u op de ontvanger en kiest u, vanaf de plek waar u op dat moment TV kijkt, de zender die u wilt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Je hebt ook powerline coax oplossingen. Google het eens zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NjitsSs
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:53
Ik heb bij m'n tv beneden een pc met MediaPortal staan. Een onderdeel hiervan is de "TV Server". Overal vanop m'n netwerk kan ik tv kijken, opnames maken, opnames bekijken.... Fantastische software!
Draait zelfs prima over het draadloze netwerk.

Een alternatief hiervoor is MythTV, maar dat vond ik niet zo gebruiksvriendelijk om in te stellen.

[ Voor 17% gewijzigd door NjitsSs op 23-03-2011 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3svb
heuveltje schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:58:
Je zegt utp. maar hebt het vervolgens over powerline's.
Die dingen zijn niet echt ideaal voor een constante datastroom. Daarnaast zijn ze ook niet goedkoop.
Daarnaast is een coax>ip convertor ook niet echt een standaard iets. word allemaal vrij prijzig gok ik.

Als je nu toevallig al een pc beneden en boven hebt staan zou je nog eens aan een tv tuner beneden, en tv-out boven.
Maar echt gebruiksvriendelijk lijkt me dat ook niet worden "_

Met powerline bedoel ik zo'n adapters om het netstroom. Die heb ik reeds in mijn bezit (niet in gebruik).
Router -> UTP -> powerline -> powerline -> UTP -> PC

Zo een coax wireless transmitter heb ik.
Maar hier zit zoveel ruis op (vooral op het geluid), dat dit niet aangenaam kijken is.
NjitsSs schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 14:59:
Ik heb bij m'n tv beneden een pc met MediaPortal staan. Een onderdeel hiervan is de "TV Server". Overal vanop m'n netwerk kan ik tv kijken, opnames maken, opnames bekijken.... Fantastische software!
Draait zelfs prima over het draadloze netwerk.

Een alternatief hiervoor is MythTV, maar dat vond ik niet zo gebruiksvriendelijk om in te stellen.
Dus als ik het goed begrijp, kan ik best een servertje installeren met een TV-kaart in.
Op deze pc staat MediaPortal geinstalleerd die dan fungeerd als TV Server.

Boven moet ik dan ook nog een PC plaatsen (wireless, bekabeld) waarop een MediaPortal geinstalleerd staat ....
Lijkt me ook prijzig, niet ? En om dan dag en nacht die server (naast mijn Synology) te laten draaien ... mijn energierekening gaat de hoogte ingaan denk ik :P
Seth_Chaos schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 14:41:
Je hebt ook powerline coax oplossingen. Google het eens zou ik zeggen.
Hierop zal zal ik deze avond eens moeten zoeken. In het verleden heb ik hier reeds op gezocht, maar daar spraken ze dat het NIET mogelijk was van een coax signaal over het elektriciteitsnet te sturen.

[ Voor 23% gewijzigd door 3svb op 23-03-2011 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:05
Er is bij lange na niet genoeg bandbreedte via wireless of powerline beschikbaar om de volledige inhoud van de 'coax' te versturen. Je ontkomt er dus niet aan met een tunerachtig iets slechts de inhoud van één zender te streamen (en zelfs dat werkt niet altijd zonder storing).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3svb
Dus als ik het goed begrijp zijn er wel degelijk COAX powerline adapters. Wat wil zeggen dat je uw netwerk over de COAX kan laten gaan.
En dus niet wil zeggen dat je uw COAX over het netwerk kunt laten gaan.

Er zal niets anders opzitten van te zitten kl*ten met het proberen te trekken van een coax kabel.
Zwaar balen ...

Toch bedankt voor de snelle reacties !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NjitsSs
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:53
De MediaPortal TV server start (dmv Wake On Lan, RTC powerup events...) automatisch op als het nodig is. Dat wil zeggen: als er een opname moet gebeuren, als de EPG bijgewerkt moet worden of als er een client wilt kijken. De viewer heeft WOL functie ingebouwd.
Ik vind het alleen al voor het opnemen een fantastisch softwarepakket. Verder draait het prima op een oud pctje. Ik heb het hier draaien op een P4 2.4GHz met 768MB ram en een Radeon 9250... Zoiets koop je voor max 50 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 21:56
Ook ik zou Digitenne aanraden wanneer je echt geen coax wilt trekken. Anders gewoon een coax kabel trekken, dat werkt het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iooryz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-06 11:29

Iooryz

iooryz

Ik had misschien wat te snel gekeken dan. De setjes waar ik mee gewerkt heb, hadden een dergelijke functie niet (maar toen ook niet nodig)

Maar een oplossing met digitenne (8 euro/maand) of MediaPortal TV zoals eerder aangedragen lijkt me dan nog steeds de beste tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht als je aan beide zijde zo een ding er tussen zet.
Afbeeldingslocatie: http://cdn.webshopapp.com/i/zzz2as/220x400x3/coax-utp-rj45-omvormer-230mtr-kleur-400mtr-z-w.jpg

http://www.friendlysecuri...mtr-kleur-400mtr-z-w.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3svb
Dit is enkel nodig als je je netwerk wilt uitbreiden via het COAX netwerk in je huis, niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:31

D4NG3R

kiwi

:)

Een COAX kabel gebruikt slechts 1 signaal, UTP gebruikt 2, 4 of 8 signalen (Respectievelijk 10, 100 en 1000Mbit). Dus dit kan nooit werken..

[ Voor 3% gewijzigd door D4NG3R op 24-03-2011 12:57 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Laatst online: 19:39

heuveltje

KoelkastFilosoof

D4NG3R schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 12:57:
[...]

Een COAX kabel gebruikt slechts 1 signaal, UTP gebruikt 2, 4 of 8 signalen (Respectievelijk 10, 100 en 1000Mbit). Dus dit kan nooit werken..
3svb schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 12:54:
[...]

Dit is enkel nodig als je je netwerk wilt uitbreiden via het COAX netwerk in je huis, niet ?
In princie is het gewoon een media convertor en kun je dus in principe ook wel voor een TV-signaal gebruiken, alleen :
-Powerplugs snappen niks van het analoge signaal wat er op die utp komt te staan.
-Utp is minimaal afgeschermd ivm coax, dus na een (paar) meter is er al niks meer van je signaal over !

[ Voor 20% gewijzigd door heuveltje op 24-03-2011 13:00 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:26
Gaat niet werkend want dit is puur BNC naar RJ45 convertor/ Balun.
Verder is het alleen mogelijk als je echt een koper verbinding tussen punt A en B hebt en aangezien je nu gebruik maakt van powerline lijkt mij dat die er nog niet is. Misschien dat een oude (KPN) telefoon kabel uitkomst kan bieden (die met rood, blauw, wit en oranje) want deze ligt meestal wel tot op een etage hoger (ouder slaapkamer).

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dit topic is enigszins verouderd, maar lijkt me desondanks geschikt om mijn ervaring te delen.
Misschien dat anderen er ook wat aan hebben.

Ik heb namelijk een mooie oplossing gevonden voor coax over utp/cat5e. Bij onze recente verbouwing had ik namelijk overal cat5e (helaas geen cat6, maar bij verbouwen moet je ook echt met alle details bezighouden) laten leggen en dus geen coax meer. Dat ik nu dus toch weer nodig heb vanwege UPC voor een beter HDTV-aanbod dan glasvezel, bovendien geen extra afstandsbediening met CI+. Nieuwe kabel trekken is lastig vanwege de vele bochten in het traject en wilde liever geen risico nemen om het nieuwe stucwerk kapot te trekken. Over coax over utp is maar weinig te vinden op internet, behalve dat het niet gaat werken. Vond uiteindelijk de eenvoudige "MuxLab 500306". En beste mensen: dat functioneert gewoon! Te bestellen bij HDBTconnect http://www.hdbtconnect.nl/muxlab-kabeltv-over-utp-2-pak.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Dat is dus een passief verloopstukje ;) werd een post hoger ook gesuggereerd.

Het probleem was dat de TS z'n coax data over een packet-switched netwerk wou overdragen, er lagen geen ethernet kabels, dus wou hij Powerline adapters gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:10
Naast die coax ook meteen 2 utp kabel trekken, hoeft dat later ook niet meer

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Of een combikabel: UTP icm coax

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johnkeates schreef op zondag 01 juni 2014 @ 11:58:
Het probleem was dat de TS z'n coax data over een packet-switched netwerk wou overdragen, er lagen geen ethernet kabels, dus wou hij Powerline adapters gebruiken.
Ik had ook nog 2 Powerlines liggen, dus heb ik het maar eens getest. Voor de wetenschap, zeg maar.

Helaas werkt het NIET. En dat is best jammer, want het zou handig zijn in de situaties dat je geen coax kunt trekken. Want Digitenne is ook niet alles, zeker niet als je uitgerekend bijv. Animal Planet HD altijd graag in de slaapkamer wilt zien.

[BINNENKOMST KABEL TV] -> [MUXLAB] -> [POWERLINE] -> [POWERLINE] -> [MUXLAB] -> [TV]

Op tv krijg ik botweg de melding "geen signaal", dus denk niet dat het aan de afstand ligt wat dan weer eventueel op te lossen zou zijn met een signaalversterker. Ook geen programmainformatie. Ik heb wel eens tvbeeld over een te grote kabelafstand gezien en dan krijg je bijvoorbeeld schokkende blokken, maar dit is dus anders. Het lijkt erop dat de Powerline domweg geen raad weet met het coaxsignaal, waardoor op de tv geen signaal wordt ontvangen.

Overige gegevens testomgeving:

Kabelafstand +- 10-15 meter
KPN Stroomnet Netwerkadapter MT2360 Firmware 4.4.0.00 (gelijk aan Devolo dLAN 200 AVplus)
Speedtest.net bekabeld 120/10 Mbps
Speedtest.net Powerlines 25/10 Mbps
Devolo Cockpit 160 Mbit/s en 87 Mbit/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:49
Pffff... COAX en UTP werken compleet anders. Dat is ook de reden dat dit niet uitwisselbaar is.

Misschien dat een zeer goed shielded UTP gaat werken. Maar anders werkt het echt niet. Heb al eens een COAX over UTP oplossing gezien waarbij slechts 3 transportstreams van de in totaal 60 van UPC goed doorkwamen. De rest hoog verlies/interferentie/modulatie problemen.

Waarom er wel een "UTP over COAX" (MOCA) mogelijk is is simpel. Er word op de kabel bandbreedte gereserveerd en daar wordt vervolgens de data over gestuurd. Dit ligt buiten het bereik van de reguliere televisie signalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:07
Coax kan prima over een netwerkkabel, mits deze maar aan voldoende kriteria voldoen.

Powerline (en Moca) zijn bedoeld om ethernet te transporteren. Als aan een device een RJ45 plugje zit wil dat niet zeggen dat het dus maar IP is.

Er zijn wel oplossingen om het over een netwerkkabel te sturen (dus geen IP). Denk aan bv Schneider Delta8 of Abitana om maar wat te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Laatst online: 15:25
Yep, zoals ik ook in het Vodafone glasvezel topic al aangeef:

Die 'media convertertjes' van Muxlab (heb zelf 2 geheel passieve audio over UTP balun adapters van Muxlab) doen niets anders dan de eigenschappen van het elektrische signaal wat aanpassen zodat ze zonder al te veel verlies over een ander medium kunnen. Nou weet ik niet hoe het met die coax over UTP dingen van Muxlab zit maar zeker als daar verder geen aparte voedingsbron bij zit, dan weet je dat het iets 'simpels' is.

Producten zoals Moca (data over coax) of Powerline (data over Powerline) maken gebruik van modulatie en demotulatie technieken (dus modems) om op ongebruikte frequenties op het specifieke medium een "data link" te creëren. En daar gaat dan weer IP, of andere zaken die over ethernet heen kunnen, overheen.

De muxlab van Stakhanov zet op de fysieke laag (laag 1 OSI model) het medium coax om in het medium UTP (en aan de andere kant weer omgekeerd) maar de "data link layer" (laag 2) blijft gewoon bestaan uit analoge radiofrequenties waarop analoge tv danwel dvb-c danwel docsis is gemoduleerd terwijl de powerlines ethernet frames verwachten.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de uitgebreide uitleg.

Zou het technisch wel mogelijk zijn coax over stroomdraad? Dan zou er nog hoop zijn dat bijvoorbeeld Devolo zo'n kastje nog gaat bouwen. Zo'n Powerline-kastje, maar dan met een coax-aansluiting ipv RJ45. Er is misschien best markt voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Laatst online: 15:25
Voor zo ver ik weet bestaat dat niet.

Je enige hoop is misschien als je een tv-provider hebt waar het basispakket onversleuteld wordt doorgegeven (bv. UPC). Er bestaan namelijk wel DVB-C naar IPTV gateways (bv. HDHomerun) en Marmitek heeft/had ook producten waarbij je de 'ontvanger' ergens op een coax aansluiting met analoge TV aansluit en waar je dan analoge TV draadloos in je huis kan versturen. Op de andere plek heb je dan ook een afstandsbediening waarmee je die tuner kan laten zappen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:16
Er is niet de mogelijkheid om een coax-kabel tot in de slaapkamer te trekken.
Als je zo veel capriolen wilt gaan uithalen i.p.v. een coax te trekken vraag ik me af wat je in de weg staat om een paar gaten te boren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In mijn geval ben ik erg blij met mijn Muxlabjes, omdat ik net bij de recente verbouwing juist mijn best had gedaan om alle kabels mooi weg te werken. Niet te zuinig met stopcontacten bijvoorbeeld, overal UTP, maar net ff te voorbarig coax tot een verouderde achterhaalde techniek gerekend. Toen bleek dat ik toch beter af ben met coax wilde ik liever niet mijn nieuwe strakke muren bekabelen langs de randen en deuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Werkt het ook in combinatie met een digitale televisie decoder? Of kijk je analoog.
Die muxlab lijkt mij erg handig als het echt werkt, ik heb ook alles UTP met patchpanel in de meterkast.
Ik wil eigenlijk geen coax meer door het huis trekken, dus dit zou een leuke oplossing zijn.

Je hebt ook speciale 8 poorts hubs voor deze adapters. Kan ook handig zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Mr. Jinx op 06-06-2014 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Digitaal via een Cl+ CAM (maar een STB zou geen verschil moeten maken), kijk vrijwel alles in HD. Ook de "verweggelegen" zenders zoals BBC2 HD en ARD HD kijken super scherp.

Tenslotte heb je een nieuwe HDTV om ook HD te kijken of niet. Bijvoorbeeld Nat Geo Wild kijkt in HD ook erg prettig. Dat bredere HD-aanbod vind ik trouwens een goede reden om voorlopig nog voor kabel te kiezen. UPC/Ziggo lopen daar nog in voorop ten op zichte van glasvezel. Bovendien ben ik ondertussen erg fan aan het worden van de Sony SideView app (bijvoorbeeld programmagids op mobiel) en dat werkt alleen met de ingebouwde tuner wat nog niet samengaat met IPTV-glasvezel.

De Muxlab functioneert theoretisch tot 100 meter, maar is succesvol getest tot 40 meter. Eventueel kun je nog een signaalversterker gebruiken. Ik overbrug nu 15 meter zonder versterker en zelfs met een 2-weg splitter ertussen (verzwakt het signaal toch ook enigszins lijkt me).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Even een update, die muxlab coax naar utp/stp werkt echt voor geen meter.
Ik kon ergens een goedkoop 2e handssetje kopen..

Ik heb er eentje open gemaakt. De coax kern gaat gewoon rechtstreeks naar een utp ader, de shield naar een andere ader. Er zit dan nog 1 component tussen waar ze wat lijm over hebben gedaan, maar ziet er uit als een spoeltje.

Dit is echt waaaaaay overpriced. Als het werkt is het leuk, maar dit is niets bijzonders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mr. Jinx had waarschijnlijk de MuxLab 500302. Dat is de COAX over UTP extender in een plastic behuizing.

Hier zit wel een wezenlijk verschil in dan de MuxLab 500306 die hetzelfde doet maar in een aluminium behuizing zit. De 500306 werkt beduidend beter heb ik mij laten vertellen.

Ik heb die 500306 nu al een poosje er tussen hangen en heb echt niets te klagen! Dus dat doe ik ook maar niet.... oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
En heeft iemand deze dingen ook geprobeerd, of misschien iets over gelezen? Ook moet even 15 meter overbruggen via CAT6 om uiteindelijk buiten wel gewoon Ziggo HD te kunnen kijken volgend zomer. Ik heb wel 2 Cat6 kabels en stroom getrokken naar buiten maar ben de coax vergeten. Oerstom, maar het is niet anders. De boel weer opentrekken is geen serieuze optie.

Werkt dit door 'gewoon' de boel in te pluggen en aan te sluiten? http://www.abitanadirect....bution/abi-ac1001s00.html

Ze zijn niet idioot duur; 63 euro (€ 73,79 incl verzending, helaas) voor 2 is toch een stuk goedkoper dan 135 voor deze: http://www.hdbtconnect.nl...l-tv-over-utp-2-pack.html

[ Voor 28% gewijzigd door garp op 01-09-2015 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16:34
Als je op die eerste link doorklikt naar de data-sheet, dan lijkt het erop dat je nog iets meer nodig hebt dan een setje van twee van die dingen.

Verwijderd

dure oplossingen worden hier gegeven.

een coax cabel is niks anders dan 1 koper draadje (kern) met daarom heen een koper geweven afscherming (draadje 2).

als je die 2 draadjes met een kroonsteentje(met koper binnenwerk) aansluit op 2 draadjes van een shielded utp kabel. dan werkt dat gewoon.
hoe lang je maximaal kan gaan hangt heel erg af van hoeveel interferentie er in je omgeving is.

je moet bijvoorbeeld niet je gsm op de kabel leggen, dan ben je je signaal kwijt.

die connecters zijn niks anders dan een veredeld kroonsteentje met wat extra elektronica om je signaal beter te krijgen, maar zonder werkt ook prima.

heb tijdens de verbouwing bij gebrek aan coax kabel dat aangesloten, en daarna eigenlijk nooit meer vervangen. HD zenders weet ik niet heb, geen hd tv er op aangesloten.

• michaell958
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-07 18:30
Hm.

HTPC. HORIZONTV van ziggo. en rocken maar?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:07
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2015 @ 15:46:
dure oplossingen worden hier gegeven.

een coax cabel is niks anders dan 1 koper draadje (kern) met daarom heen een koper geweven afscherming (draadje 2).

als je die 2 draadjes met een kroonsteentje(met koper binnenwerk) aansluit op 2 draadjes van een shielded utp kabel. dan werkt dat gewoon.
hoe lang je maximaal kan gaan hangt heel erg af van hoeveel interferentie er in je omgeving is.

je moet bijvoorbeeld niet je gsm op de kabel leggen, dan ben je je signaal kwijt.

die connecters zijn niks anders dan een veredeld kroonsteentje met wat extra elektronica om je signaal beter te krijgen, maar zonder werkt ook prima.

heb tijdens de verbouwing bij gebrek aan coax kabel dat aangesloten, en daarna eigenlijk nooit meer vervangen. HD zenders weet ik niet heb, geen hd tv er op aangesloten.
Dat iets werkt wil niet zeggen dat het verstandig is. Je kan ook je stofzuiger aansluiten met een stukje utp kabel...

Een connector vergelijken met een kroonsteentje? En een utp kabel met een coax kabel? Dat gaat totaal niet op. Verdiep je eens in RF technieken voordat je een uitspraak doet.

Impedanties en de effecten van de diverse kabels (inductie, capaciteit) spelen zeker wel mee. Waarom zou men uberhaupt anders soorten kabels hebben?

Om het maar niet te hebben over interferentie van 4G als je als met kroonsteentjes te werk gaat. Kroonsteentjes zijn echt een dirty oplossing, en al helemaal voor HF. Dan is het uberhaupt geen optie.
Pagina: 1