Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Mijn broer was gescheiden toen hij zijn huidige vriendin leerde kennen.
Mooie set met oa Rogers zuilen van pakweg 80 cm hoog, meubel met dedicated blu Ray speler, CD speler etc. Surround speakers etc.
Na een poosje verhuizen ze vanwege de komst van kinderen en bam! speakers eruit en een soundbar...

Uiteindelijk de Dali Zensor 5 geworden: niet al te duur, prima geluid en niet heel erg aanwezig. Nog even gekeken naar de Ikon 5 maar toch wel erg buiten budget.
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
Genoeg voorbeelden te vinden op Google, van zelf klussen en verbouwen tot zo kopen.

Tip: 600€ is teveel. Via amazon.de heb ik ze voor 450€ gekregen.
Dat vind ik eigenlijk wel een hele mooie oplossing. Vaak wil de man dé juiste (geluids)kwaliteit en maakt de vrouw zich zorgen over het interieur. Laat haar dan de kleur kiezen waar ze het meeste mee kan voor de inrichting. Topidee.tomic schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 09:20:
Nee, ik snap TS wel. Zelfde schuitje vaak na 13 jaar samen.
Bij speakers (2 floorstanders ook) hebben we besloten dat zij de kleur (wit) mocht kiezen en ik de speaker. Heb ze wel zelf betaald overigens.
Natuurlijk kan je ook altijd nog háár iets laten kiezen voor de woning. Nieuwe bank, gordijnen, vloerkleed etc. You get the message?
Your Friendly Neighborhood Moderator
Ziet er niet verkeerd uit, maar als je je speaker inbouwt in een meubel lever je volgens mij wel degelijk in op kwaliteit. Aanraden is altijd speaker toch wel minimaal een cm of 20 van een wand af te zetten. En vaak wil je bij relatief lage speakers een standaard zodat de tweeter op oorhoogte zit. Dit soort oplossingen lijken leuk maar doen zoveel tekort aan je set dat je dan weer beter kleinere elegantere speakers kan kopen die je wél op een perfecte manier plaatst. Just my 2 centsCR2032 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 22:50:
Wel eens aan gedacht om je speakers mooi te integreren in je interieur/ meubilair? Zonder dat je inlevert op geluidskwaliteit maar niet overal losse kasten wilt hebben staan.
Echter, een relatie is 'geven en nemen' dus als jij continu compromissen moet maken - en zij niet - dan loopt er iets niet goed.
Na de scheiding heb ik gewoon gekocht wat ik mooi vind. Ik heb een dochter die net 3 was toen ik mijn zuilen neerzette. 1 Meter hoog en 25 kg zwaar. (de speakers wel te verstaan, niet mijn dochter
Ondanks dat het flinke bakbeesten zijn, vind ik ze eigenlijk heel erg mooi. Ik wil best wat concessies doen bij een toekomstige partner, maar future-vriendinlief zal wel moeten begrijpen dat ik een droom, die ik al bijna 20 jaar had, nu heb verwezenlijkt dus dat echt niet alles zomaar de deur uit gaat.
Uiteindelijk bestaat het leven uit compromissen en water bij de wijn doen. Ik vind tegen die tijd vast iets anders weer minder mooi.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Verwijderd
Eerlijk gezegd zijn deze modellen van Klipsch niet moeders mooiste.Kelnarath schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 11:00:
[...]
Voornamelijk het lelijk, ze geeft zelf aan dat ze er geen problemen mee heeft al kocht ik speakers van 1000,- per stuk, zolang ze maar slank en mooi design hadden...
Kleur is inderdaad ook een ding, alleen komen de Klipsch niet in het wit, en je raad het al; Alle kleuren zijn lelijk...
Ik ben het zelden eens met oeverloos vrouwengetut over "de inrichting", maar hier heeft jouw dame wel een punt.
Het ziet er allemaal zo lomp en typisch amerikaans uit, zonder enig raffinement wat design betreft en het doet denken aan wat je in de jaren ´70 in een doorsnee allwave winkel zag staan.

Zes plankjes in standaard zwart die strak tegen elkaar zijn gelijmd.
Misschien klinken ze fantastisch, maar van deze zwarte zeecontainers in de woonkamer zou ook ik even moeten slikken terwijl de vrouwbaas hier zelden mekkert over de hoeveelheid speakers of de grootte daarvan.
Nu zijn die naast deze pukkels wel iets toonbaarder, dat scheelt.
Voor de cinema in de kelder, of op zolder lijken deze zwarte Klipsch speakers juist wel geslaagd.
Ik vroeg mij nog even af of je de Klipsch al beluisterd had en zo ja of ze beter klonken dan je huidige Kef´s, maar dat antwoord lijk je al positief te bevestigen.
Kun je geen leuke update bedenken die én beter klinkt en er ook nog een beetje aardig uitziet??
Iets vinden dat vriendelijker gestroomlijnd is zal niet zo moeilijk zijn.

Wat maakt het uit, wanneer je het tof vind. Er zijn mensen die dat per maand uitgeven aan drank in de kroeg, aan hobby's of weekendjes weg, who cares wat je van je eigen geld koopt. Van goede speakers heb je jaren profijt. Voor ieder wat wils toch?
Zelf geef ik mijn geld uit aan audio, vinyl, mijn mini cooper s, en computer hardware (vooral vanwege werk, animatie/vfx). Voor de rest houd ik van de kroeg en af en toe weekendjes weg. Anderen geven hun geld weer liever uit aan totaal andere dingen. Ik vind uit eten gaan bijvoorbeeld niet boeiend, laat staan in ster restaurants. Doe dat 3 keer en je hebt de speakers al bij elkaar.
Mijn vriendin begrijpt ook niet waarom ik altijd streef naar meer high-end audio, maar ze support het wel omdat ze ziet hoe enthousiast ik kan zijn over een bepaald album en hoe dat klinkt. In mijn opinie is iets als zeggen "600 euro, ben je gek?!' dus een kwestie van dat ze je niet begrijpt. Dat ligt aan haar, niet aan jou.
Sorry, geen Nederlands.

Dus de les is, choose your wife wisely.
Dost thou even hoist?
Dat kan natuurlijk wel... maar zaken als gordijnen, vloerkleden en banken hebben een zeer grote invloed op de akoestiek van de ruimte, daar wil je dus zeker niet al je invloed op inwisselen! Anders komen die geweldige speakers nog niet tot hun recht!tomic schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 09:20:
Natuurlijk kan je ook altijd nog háár iets laten kiezen voor de woning. Nieuwe bank, gordijnen, vloerkleed etc.
Het heeft wel wat moeite gekost maar mijn vrouw is uiteindelijk na een aantal voorstellen (en plaatjes kijken waarbij al e.e.a. vanwege te lage WAF afviel) mee gaan luisteren en was ook enthousiast over de Monitor Audio Silver 8's en dat is een speaker waar ik ook prima mee kan leven
Toch maar een weblog?
[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 18:18 ]
https://m.imgur.com/gallery/BbtqF
Was al langer op zoek naar een kleinere luidspreker omdat we een nieuw tv meubel hebben laten maken. Kon moeilijk kiezen omdat ik vind dat het interieur ook mooi moet zijn en niet enkel functioneel. De vorige set Was een b&w xt 5.1 ook heel mooi design en super geluid. De vrouw heeft nooit moeilijk gedaan en altijd mee betaald. Deze set staat nog te wachten op een mancave.
Nice, maar zit daar nou een mengkraan op die luidspreker?Deleon78 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 17:12:
Zoiets werkt ook goed, geluid is niet 100% hetzelfde als top of the line zuilen, maar goed:
[afbeelding]
[afbeelding]
En dan gewoon lekker in de mancave de zuilen
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Het zijn maar voorbeelden, je kunt het zo uitgebreid en luxe maken als je maar wilt.Valorian schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 23:54:
[...]
Ziet er niet verkeerd uit, maar als je je speaker inbouwt in een meubel lever je volgens mij wel degelijk in op kwaliteit. Aanraden is altijd speaker toch wel minimaal een cm of 20 van een wand af te zetten. En vaak wil je bij relatief lage speakers een standaard zodat de tweeter op oorhoogte zit. Dit soort oplossingen lijken leuk maar doen zoveel tekort aan je set dat je dan weer beter kleinere elegantere speakers kan kopen die je wél op een perfecte manier plaatst. Just my 2 cents
Het geeft vindt ik een hele mooie professionele en opgeruimde look om zo de speakers weg te werken. Heel wat anders dan de gemiddelde doorzonwoning met vijf houten kisten vol in de kamer, om over alle kabels nog te zwijgen.
Let op de sub, nice:

En als het allemaal wel wat mag kosten, zo kan het ook:

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 18:18 ]
en uiteindelijk gekozen voor de Dali Fazon f5.
In wit, met het idee dat als de kleur ons niet aanstaan ik deze in een andere kleur spuit
Minimal, maar super geluid.

Eigenlijk zit ik met het omgekeerde probleem. Ik heb een setje Audio Physic Yara Superior in zwart/wit in combinatie met een Elipson Music Center. Volgens mij een esthetische verantwoorde oplossing voor het goed-geluid-in-de-woonkamer probleem. Alleen, die speakers zijn flink aan het vergelen. Waarschijnlijk is het het donkervergeling-probleem. (Voor dat hier reacties op komen, die speakers zijn een jaar of vijf oud, de leverancier is failliet en de fabrikant is in Nederland van importeur gewisseld. Ik denk niet dat ik de moeite wil nemen om hier een schadeclaimzaak over te beginnen.)
Mij begint dat te storen. Mijn vriendin maakt het niets uit. Niettemin zit ik wel te zoeken naar een alternatief. En dan valt het op dat veel luidsprekerboxenfabrikanten inderdaad precies dat zijn: makers van van rechthoekige dozen waar een setje luidsprekers in hangt. Met een beetje geluk mag je nog kiezen tussen een fineertje e.o. zwart en wit en dat was het dan. Een speaker-ontwerp waarbij de esthetische en akoestische kwaliteiten even belangrijk zijn, is behoorlijk zeldzaam. De enige modellen waar ik op gekomen ben, zijn de de Dali Fazon F5, de Elipson Planet bollen (die ik weer niet vind klinken), een Sonus Fabers die er chic maar ook pompeus uit zien (en heel duur), Piegas misschien.. Audio Physic biedt op sommige modellen heel veel kleur opties.
Enfin, over het algemeen is de esthetiek een 'after thought'. Blijkbaar is de typische mannelijke (?) koper van een luidspreker toch vooral onder de indruk van een luidspreker die er heel technisch (b.v. B&W met z'n gekleurde speakers) uit ziet. Nette evenwichtige oplossingen zijn zeldzaam.
En in het algemeen, voordat je je vastbijt in een bepaald model omdat ie zo mooi klonk in het rijtje bij de Hifi-boer, ik zou eerst bekijken hoe je het thuis voor ogen hebt. Mijn idee is dat je een beter een luidspreker kan zoeken die niet perse in een hoek van een kamer moet worden weggestopt omdat ie ontoonbaar is. Een iets bescheidener speaker waarmee je wat meer kan schuiven en draaien (!) geeft mogelijk veel betere resultaten. Plaatsing is misschien wel belangrijker dan het merk & model voor een goed geluid.
Edit: Ik zie nu net die Fazons net boven mijn reactie. ;-)
Ik krijg hier sowieso geen speakers voor elkaar. "Lelijk"! Om een of vreemde reden mag mijn knaloranje kistradio er dan weer wel staan. Als ik het hier voor elkaar wil krijgen zou ik ze gewoon moeten kopen. Dan is het een avondje chagrijnig, maar dan is het wel weer over, hoop ik. Nou heb ik zelf geen 700 euro over voor wat geluid, dus dat is tot op heden niet gebeurd.Kelnarath schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 09:19:
[...]
Ik heb de ditch optie zeker overwogen, haha.
Nee even serieus, ik vraag mij gewoon af of andere mede tweakers met een partner hier ook last van hebben, en zo ja: Hoe krijgen jullie het voor elkaar dat het geen strijd wordt :-)
Wat ook werkte m.b.t. de TV: ik wilde een 50 inch (we hadden 40 inch) en stelde een 55 inch voor. Nee, die was veel te groot, met als resultaat een 50 inch TV.
Momenteel ben ik met een arcadekast bezig. Die wil ik in principe in de woonkamer zetten. Dat is natuurlijk uit den boze. Maar naarmate de tijd vordert is ze steeds minder stellig. Dus wie weet... Ik ben hem in ieder geval aan het bouwen en hij zal toch érgens moeten staan
Bij ons thuis is er in principe geen "mijn geld". Dus een investering van 1200 euro bespreken wij gewoon. Als vrouwlief het hier niet mee eens is en ik kan haar niet overtuigen, dan gebeurt het in principe gewoon niet. Of je moet geld "zat" hebben, maar voor ons is 1200 euro gewoon erg veel.Inverted_World schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 00:44:
Ik snap trouwens nooit zo opmerkingen als "600 per speaker, ben je gek?" ...
Wat maakt het uit, wanneer je het tof vind. Er zijn mensen die dat per maand uitgeven aan drank in de kroeg, aan hobby's of weekendjes weg, who cares wat je van je eigen geld koopt. Van goede speakers heb je jaren profijt. Voor ieder wat wils toch?
Zelf geef ik mijn geld uit aan audio, vinyl, mijn mini cooper s, en computer hardware (vooral vanwege werk, animatie/vfx). Voor de rest houd ik van de kroeg en af en toe weekendjes weg. Anderen geven hun geld weer liever uit aan totaal andere dingen. Ik vind uit eten gaan bijvoorbeeld niet boeiend, laat staan in ster restaurants. Doe dat 3 keer en je hebt de speakers al bij elkaar.
Mijn vriendin begrijpt ook niet waarom ik altijd streef naar meer high-end audio, maar ze support het wel omdat ze ziet hoe enthousiast ik kan zijn over een bepaald album en hoe dat klinkt. In mijn opinie is iets als zeggen "600 euro, ben je gek?!' dus een kwestie van dat ze je niet begrijpt. Dat ligt aan haar, niet aan jou.
Haha, ik ben het niet altijd met je eens, maar dit keer toch zeker wel.Ardana schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 16:01:
[...]
Ach, ik weet wel beter gelukkigOver alles is te praten, maar als mijn partner als audiofiel 20% van de ruimte en 50% van het beschikbare geld in audio wil stoppen (waar ik dus niks aan heb), dan denk ik dat ik toch echt de conclusie moet trekken dat we niet compatibel zijn. Als je 'n huiskamer van 20m2 hebt, dan wil je daar niet ook nog 'ns grote zuilen in kwijt (kan me ook niet voorstellen dat dat mooi klinkt eigenlijk).
Je kan prima een hobby hebben, heb ik ook, maar je zult, ook als audiofiel, de tering naar de nering moeten zetten, en rekening moeten houden met anderen. Moet ik ook in de dingen die ik wil
En dan kan je zeggen "50% is van hem!". Klopt, maar ik wil ook nog wel eens samen op vakantie ed. En als dat niet meer kan omdat er zo nodig speakers moeten komen, tsja, dan is het dus een kwestie van niet compatibel zijn. Zou een audiofiel een audiofiel als vriendinnetje hebben, dan zou het prima zijn om nog veel meer dan die 50% aan audio te besteden.
Je bent samen, dus maak je samen keuzes.
[ Voor 56% gewijzigd door barrymossel op 30-01-2018 10:47 ]
Nu met foto's:Videopac schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 09:32:
Neat Iota Alpha. Niet goedkoop, wel erg goed en hoge WAF.
Of als het iets groter mag zijn:
Neat Iota Xplorer.
Edit: ook goed en niet al te groot:
PMC Twenty5 23
Neat Iota Alpha:

Neat Iota Xplorer:

PMC Twenty5.23:

[ Voor 8% gewijzigd door Videopac op 30-01-2018 11:11 ]
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Mijn WAF heeft hetVideopac schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:09:
[...]
Nu met foto's:
Neat Iota Alpha:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Neat Iota Xplorer:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
PMC Twenty5.23:
[afbeelding]

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Neat Iota Alpha: ca 1700 euro per paar.Ardana schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:17:
[...]
Mijn WAF heeft hetMaar dat ik niet op het eerste linkje een prijs zie, laat me het ergste vrezen...
Neat Iota Xplorer: n.n.b.
PMC Twenty5.23: ca. 4000 euro per paar.
Au... dan mogen er wel aan een heleboel financiele eisen voldaan zijn wil ik daarmee akkoord gaan... dat zijn speakers die je niet moet willen als je een inkomen van < € 2k netto hebt... Imo...Videopac schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:23:
[...]
Neat Iota Alpha: ca 1700 euro per paar.
Neat Iota Xplorer: n.n.b.
PMC Twenty5.23: ca. 4000 euro per paar.
Ik vraag me af, of die niet voor een schijntje van dat bedrag na te bouwen zijn eigenlijk...
Het antwoord is: nee. Ten eerste moet je dan de exacte afmetingen van de kast hebben, ten tweede zijn de luidsprekereenheden los niet goedkoop, idem de componenten van het wisselfilter. Plus best veel werk om het netjes te doen.Ardana schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:33:
[...]
Au... dan mogen er wel aan een heleboel financiele eisen voldaan zijn wil ik daarmee akkoord gaan... dat zijn speakers die je niet moet willen als je een inkomen van < € 2k netto hebt... Imo...
Ik vraag me af, of die niet voor een schijntje van dat bedrag na te bouwen zijn eigenlijk...
Ja ja ja Nee !!
en het te verkopen aan je partner.
Ik heb bijna het hele huis in 3D getekend, en kan ik voor kasten en speakers e.d., precies laten zien hoe dit staat en wel/niet past

2e hands natuurlijk, nieuw zijn ze idioot duur. Ze komen uiteraard met speakergrill, foto is zonder.
[ Voor 62% gewijzigd door Gamebuster op 30-01-2018 19:43 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Ehm met Grille is het toch een zwarte doos, wat is daar speciaal aan?Gamebuster schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 19:38:
En als je nu een paar Bowers & Wilkins CM-speakers haalt? Die zijn visueel best aantrekkelijk. Onderstaande zijn B&W CM9 1e generatie
[afbeelding]
2e hands natuurlijk, nieuw zijn ze idioot duur. Ze komen uiteraard met speakergrill, foto is zonder.
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
Nu zijn we zover dat de huiskamer van onze nieuwe woning geheel akoestisch wordt aangepast.
Twee Dali Helicon MKII frontspeakers die ik al had, twee surround inwall speakers van Dali (had ik ook al) en 4 Dali Atmos speakers (in plafond) is het gevolg
Een SVS sub had ik ook al, maar dat kan nog wel een tandje groter
Maak er geen geheim van als je iets wil veranderen, leg het haar uit, neem ze mee naar een goede winkel en laat de verschillen horen.
Dan komt het vast goed, hoop ik ....
Succes!
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest
Nou, ik heb net voor ons trouwen de 5.1 set eruit gegooid en twee dikke Canton speaker zuilen gekocht. Zo van, dat hoef ik niet meer te vragenKelnarath schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 09:19:
[...]
Nee even serieus, ik vraag mij gewoon af of andere mede tweakers met een partner hier ook last van hebben, en zo ja: Hoe krijgen jullie het voor elkaar dat het geen strijd wordt :-)
Alleen, tsja...ze staan toch echt wel in de weg en het is ook wel minder mooi en daar begint ze na drie jaar huwelijk toch regelmatig over. Ik heb haar al gezegd: dan worden het duurdere kleinere speakers en daar staat ze zelfs nog niet eens zo negatief tegenover

Magnat Vintage 990. Ik heb ze een keer bij Correct mogen horen...1 woord: fantastisch.
Actief, 4-weg, bijna 2 meter hoog en 250 kilo per stuk. Bereik van de woofer is 10-60Hz, heeft een eigen amp van 1,5kW. Nieuw ca 20k per stuk, maar op ebay is er laatst een setje weggegaan voor 7500: http://www.ebay.de/itm/MA...Vintage-990-/172922566634 En das geen geld
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Krijg je er ook een vrijstaand huis bijThe Eagle schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 22:29:
Mocht iemand een vrouw / vriendin hebben die onderstaande toe zou staan: heel erg zuinig op zijn
[afbeelding]
Magnat Vintage 990. Ik heb ze een keer bij Correct mogen horen...1 woord: fantastisch.
Actief, 4-weg, bijna 2 meter hoog en 250 kilo per stuk. Bereik van de woofer is 10-60Hz, heeft een eigen amp van 1,5kW. Nieuw ca 20k per stuk, maar op ebay is er laatst een setje weggegaan voor 7500: http://www.ebay.de/itm/MA...Vintage-990-/172922566634 En das geen geld
Toen gingen we groter wonen en vond ik dit wel oke als rears. Front konden dan wel 2 Infinity Delta 70’s worden. Dacht ik.
Deze dus:

En jawel ze vond het wel oke. Tot we ze hadden opgehaald en ze thuis stonden.
1216 x 284 x 445 mm (H x B x T)
Maar een fractie groter toch? Nou helaas, die mochten weer terug. Ik ze toch even aangesloten om te horen. Nachtje geslapen.
Niets meer van gehoord. Ze is het straal vergeten
Vanavond toevallig een van de woofers nog zitten refoamen. Denk dat ze er vrede mee heeft. Staat soms een plantje op, misschien ia dat de truc. En onze huiskamer is een kleine 100m2 ofzo.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

DIMENSIONS
42” (106.7cm) x 9.5” (24.1cm) x 16” (40.6cm) WEIGHT 60lbs. (27.2kg)
Heeft mijn vriendin zelf mee uitgezocht, geluid van die dingen was voldoende om er voor te gaan
Maar zit zoals gezegd te overwegen om ze te wrappen als dat niet te duur is. Staat gewoon mooier in het interieur. Maar de kosten van het wrappen moeten dan wel in verhouding staan tot de waarde van de speakers. Anders kan ik beter meteen voor witte zuilen gaan
Vergeten te vermelden, geadviseerde luisterafstand is minimaal 3 meter. Past dus ook in een rijtjeswoningValorian schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 22:45:
[...]
Krijg je er ook een vrijstaand huis bij?
Maar mocht je die hebben zou ik mijn geld idd ergens anders in steken dan in speakers
[ Voor 44% gewijzigd door The Eagle op 30-01-2018 23:24 ]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Dat groter dan eender welk huis ik ooit gehad heb. (Ok, op 1 huis na, maar die tel ik voor het gemaak ff niet mee.) Ik woon nu in een huis van effectief zo'n 50m2 oid, gecombineerde woon/slaapkamer van 25m2. Daarin wil je echt geen staande speakers hebben. M'n vriend heeft een studentenkamer van 15m2 en heeft wel staande speakers, m'n andere vriend heeft ook een voorkeeur voor goed geluid, en heeft ook imo flinke jongens op z'n bureau.NiGeLaToR schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 23:04:
Niets meer van gehoord. Ze is het straal vergeten![]()
Vanavond toevallig een van de woofers nog zitten refoamen. Denk dat ze er vrede mee heeft. Staat soms een plantje op, misschien ia dat de truc. En onze huiskamer is een kleine 100m2 ofzo.
Ik denk dat het ook zeker van belang is hoeveel ruimte je hebt. Als je samenwoont op 60m2, vind ik het zonde van de ruimte om van die joekels neer te zetten. Als je toch de ruimte en het geld hebt, who cares? Have fun, eat your heart out
Precies.caspervc schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 20:34:
[...]
Ehm met Grille is het toch een zwarte doos, wat is daar speciaal aan?
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

En het mooie is, deze "mogen" beide zonder frontje in de woonkamer
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Om aan te geven hoe ik zelf een keus gemaakt:Ardana schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 16:01:
[...]
Als je 'n huiskamer van 20m2 hebt, dan wil je daar niet ook nog 'ns grote zuilen in kwijt (kan me ook niet voorstellen dat dat mooi klinkt eigenlijk).
Woonkamer van mij is iets van 25m2. Het waren bij mij of boekenplank speakers en dan een breder TV meubel (die moest ik toch nog laten bouwen) om daar de speakers op te zetten, of ze op een standaard te zetten. Of vloerstaanders.
Zijn de Klipsch Synergy F-1 vloerstaanders geworden, 2de hands op de kop getikt. Mijn eerste serieuzere speakers.
Zijn qua formaat ook niet mega groot t.o.v. andere vloerstaanders.
Vooral smal, een beetje boekenplank speaker is breder.
Qua ruimte die het inneemt maakt het afhankelijk van de indeling dus niet veel uit.
Nu woon ik alleen dus geen rekening te houden met een partner, maar alsnog zou ik zelf ook niet mega grote speakers in zo'n kleine kamer willen.
Toch zou ik voor zou ik voor films daar nog wel een subwoofer bij willen zetten.
Qua geluid hoe het klinkt, dat hangt er vanaf hoe hard je het zet en hoeveel bass er in de muziek of film zit
[ Voor 26% gewijzigd door Myliobatis op 31-01-2018 13:25 ]
Haha ruimte wel, maar geld.. ik vind gek genoeg oudere grotere speakers fijn klinken en die zijn niet per se duur. Infinity delta’s zijn vanwege hun 6ohm en lompe voorkomen niet zo populair dus een knappe set heb je voor een paar honder euro.Ardana schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 23:55:
[...]
Dat groter dan eender welk huis ik ooit gehad heb. (Ok, op 1 huis na, maar die tel ik voor het gemaak ff niet mee.) Ik woon nu in een huis van effectief zo'n 50m2 oid, gecombineerde woon/slaapkamer van 25m2. Daarin wil je echt geen staande speakers hebben. M'n vriend heeft een studentenkamer van 15m2 en heeft wel staande speakers, m'n andere vriend heeft ook een voorkeeur voor goed geluid, en heeft ook imo flinke jongens op z'n bureau.
Ik denk dat het ook zeker van belang is hoeveel ruimte je hebt. Als je samenwoont op 60m2, vind ik het zonde van de ruimte om van die joekels neer te zetten. Als je toch de ruimte en het geld hebt, who cares? Have fun, eat your heart out
Maar ook die worden oud, ben nu dus lekker aan het ‘re-foamen’.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Heb je daar ook nog een sub bij en zo ja welke?DonJunior schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 09:32:
Heb al jaren de JBL E80 Northridge staan. http://www.hifi-review.com/150866-jbl-northridge-e80.html
(ja wel met de grill er standaard op, want die dingen zijn anders echt afzichtelijk) (en nee deze zijn niet van dezelfde kwaliteit als de Klipsch, maar het ging even om de maten he)
Jazeker. De gehele JBL Northridge set staat hier in de woonkamer.Trichoglossus schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 23:05:
[...]
Heb je daar ook nog een sub bij en zo ja welke?
Sub: pricewatch: JBL Northridge E150P (Zwart)
Front: pricewatch: JBL Northridge E80 (Zwart)
Center: pricewatch: JBL EC 25 (Zwart)
Rear: pricewatch: JBL Northridge E20 (Zwart)
*sowieso
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
"Niets meer van gehoord. Ze is het straal vergetenNiGeLaToR schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 23:04:
Ooit begonnen met twee Infinity Delta 30’s. Dat zijn kleine speakers van deze serie, zo’n 90 cm hoog, 20 cm breed aan de voorkanf, 15 cm aan de achterzijde en 25 diep ofzo.
Toen gingen we groter wonen en vond ik dit wel oke als rears. Front konden dan wel 2 Infinity Delta 70’s worden. Dacht ik.
Deze dus:
[afbeelding]
En jawel ze vond het wel oke. Tot we ze hadden opgehaald en ze thuis stonden.
1216 x 284 x 445 mm (H x B x T)
Maar een fractie groter toch? Nou helaas, die mochten weer terug. Ik ze toch even aangesloten om te horen. Nachtje geslapen.
Niets meer van gehoord. Ze is het straal vergeten![]()
Dat werkt hier ook goed sinds de subwoofer niet meer verstopt staat maar nogal prominent in beeld.
Het ding is zwart, de muur en de kast ernaast zijn wit...
Mijn vrouw vermoed nog steeds dat ik met een vooropgezet plan de inrichten heb omgegooid om plaats te maken voor zuilspeakers.
Ik kan naar eer en geweten zeggen dat dit niet het geval is

Desgevraagd voor dit topic geeft ze eerlijk toe dat het wel mee valt. Speakers van 1,20 hoog vallen nu eenmaal makkelijk weg in je interieusDaniel36 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 11:31:
[...]
"Niets meer van gehoord. Ze is het straal vergeten"
Dat werkt hier ook goed sinds de subwoofer niet meer verstopt staat maar nogal prominent in beeld.
Het ding is zwart, de muur en de kast ernaast zijn wit...![]()
Mijn vrouw vermoed nog steeds dat ik met een vooropgezet plan de inrichten heb omgegooid om plaats te maken voor zuilspeakers.
Ik kan naar eer en geweten zeggen dat dit niet het geval is

Gok dat ze het niet zo'n punt vindt, tis nooit ter sprake gekomen dat het weg moet.. ook al past het eigenlijk niet supergoed in een modern interieur. Heb wel vrijwel alle kabels helemaal weggewerkt. Tot en met kruipruimte aan toe zeg maar.
Wellicht die Dali Atmos speakers eens bekijken hoe groot ze zijn. Voor of achter zou dan niet uit moeten maken.
Ik heb uiteindelijk mijn JBL Northridge E250P de deur uitgedaan en een SVS PB2000 aangeschaft.Trichoglossus schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 08:36:
Ik heb 4x e80, en de ec35, met een rel sub, maar die begint op leeftijd te raken.
De rest van de set staat er nog en zou ik graag willen vervangen maar die JBL gaan maar niet stuk
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Het is nogal een verschil t.o.v. de 250p. Waarom geen svs 1000 serie bv?Tijntje schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 14:04:
[...]
Ik heb uiteindelijk mijn JBL Northridge E250P de deur uitgedaan en een SVS PB2000 aangeschaft.
De rest van de set staat er nog en zou ik graag willen vervangen maar die JBL gaan maar niet stukenkel de sub begon kuren te vertonen.
Wat zou je voor die jbl in de plaats willen? Ik heb ze eigenlijk alleen voor de film.
Plafond speakers?Arunia schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 13:05:
Enige wat ik er nog in moet zien te fietsen eigenlijk (tegenover ooit nog eens wellicht vloerstaanders), is atmos speakers. Maar die moeten dan weggewerkt wat niet heel makkelijk is.
Wellicht die Dali Atmos speakers eens bekijken hoe groot ze zijn. Voor of achter zou dan niet uit moeten maken.
Die wil ik zelf niet, dus dat scheelt alvast.
Vind 5.1 nog steeds genoeg, ook al kan dat met 7.1, 7.2, 9.3 etc etc steeds gekker, tis wel nog steeds mijn woonkamer. Plus dat voor muziek twee goede fronts nog steeds een vereiste zijn.
Sub: E250P
Front: E90
Center: E35
Rear: E20
Precies.NiGeLaToR schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 09:52:
[...]
Plafond speakers?
Die wil ik zelf niet, dus dat scheelt alvast.
Vind 5.1 nog steeds genoeg, ook al kan dat met 7.1, 7.2, 9.3 etc etc steeds gekker, tis wel nog steeds mijn woonkamer. Plus dat voor muziek twee goede fronts nog steeds een vereiste zijn.
Leuk voor in de obligate mancave, maar voor de woonkamer, dat komt niet door de schoonheidscommissie
Kun je ook eens vertellen waarom de dames vaak iets willen "dat je niet ziet"?Ardana schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 23:55:
[...]
Dat groter dan eender welk huis ik ooit gehad heb. (Ok, op 1 huis na, maar die tel ik voor het gemaak ff niet mee.) Ik woon nu in een huis van effectief zo'n 50m2 oid, gecombineerde woon/slaapkamer van 25m2. Daarin wil je echt geen staande speakers hebben. M'n vriend heeft een studentenkamer van 15m2 en heeft wel staande speakers, m'n andere vriend heeft ook een voorkeeur voor goed geluid, en heeft ook imo flinke jongens op z'n bureau.
Of is dat een typisch Nederlands iets?
Mijn vriendin boeit het namelijk helemaal niks, vind het zelfs wel mooi.
Maar goed, ik begrijp wel dat sommige mensen het merendeel foeilelijk vind.
Ik ben zelf akoestisch engineer, dus ik bouw die dingen zelf (het is immers mijn werk)
Denk dan JUIST aan dingen die passen bij het interieur (je kan er zelfs een plantenbak van maken, vermomd als schilderij etc).
De standaard fabrieksspeakers geven mij echter qua design (en vaak ook qua technische uitvoering) de rillingen.
Qua vormgeving raar, lelijk, in your face, patserig.
Zonde want dat is helemaal niet nodig.
Nou dat dus eigenlijk. Het zijn over het algemeen elementen die absoluut niet in de rest van het intereur passen. Hoekig, donker, lomp. Vaak nog voorzien van lelijke logo's, die al niet bij de rest van de box passen, of ledjes. In het kader van "lelijk in your face".B_FORCE schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 13:38:
[...]
Kun je ook eens vertellen waarom de dames vaak iets willen "dat je niet ziet"?
Of is dat een typisch Nederlands iets?
Mijn vriendin boeit het namelijk helemaal niks, vind het zelfs wel mooi.
Maar goed, ik begrijp wel dat sommige mensen het merendeel foeilelijk vind.
Ik ben zelf akoestisch engineer, dus ik bouw die dingen zelf (het is immers mijn werk)
Denk dan JUIST aan dingen die passen bij het interieur (je kan er zelfs een plantenbak van maken, vermomd als schilderij etc).
De standaard fabrieksspeakers geven mij echter qua design (en vaak ook qua technische uitvoering) de rillingen.
Qua vormgeving raar, lelijk, in your face, patserig.
Zonde want dat is helemaal niet nodig.
Als de keuze is tussen: afzichtelijk en onzichtbaar, dan liever onzichtbaar. Als de keuze is tussen onzichtbaar en "passend bij het intereur" zou ik vermoedelijk geen voorkeur hebben, en het af zou hangen van de prijs. Vaak heeft 1 van de 2 al bepaalt / wil graag dat er 'n fatsoenlijke geluidsinstallatie komt. De ander kan dan enkel nog invloed hebben op de vorm, aangezien dat kennelijk voor de een minder van belang is. Tsja, en dan is iets dat je niet ziet, veel beter dan iets afzichtelijks.
Nu ben ik zeker geen typische vrouw (hell, ik zit op Tweakers, dat alleen al
Het zal wel vloeken in de kerk zijn, maar ik zou dan eerder zeggen; Ga voor een degelijke bluetooth speaker.Ardana schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 14:13:
[...]
Nou dat dus eigenlijk. Het zijn over het algemeen elementen die absoluut niet in de rest van het intereur passen. Hoekig, donker, lomp. Vaak nog voorzien van lelijke logo's, die al niet bij de rest van de box passen, of ledjes. In het kader van "lelijk in your face".
Als de keuze is tussen: afzichtelijk en onzichtbaar, dan liever onzichtbaar. Als de keuze is tussen onzichtbaar en "passend bij het intereur" zou ik vermoedelijk geen voorkeur hebben, en het af zou hangen van de prijs. Vaak heeft 1 van de 2 al bepaalt / wil graag dat er 'n fatsoenlijke geluidsinstallatie komt. De ander kan dan enkel nog invloed hebben op de vorm, aangezien dat kennelijk voor de een minder van belang is. Tsja, en dan is iets dat je niet ziet, veel beter dan iets afzichtelijks.
Nu ben ik zeker geen typische vrouw (hell, ik zit op Tweakers, dat alleen al), en over het algemeen ga ik echt voor functie over vorm, maar aangezien boxen/speakers/monitoren voor mij eigenlijk geen functie hebben (gezien mijn slechte gehoor en relatief gebrek aan belangstelling voor muziek; mijn belangsrijkste muziekbron is Q-music op de iPad Mini, of op de laptop met ingebouwde speakers. TV heb ik niet, films kijk ik nauwelijks.), wordt vorm al snel belangrijker dan functie.
(ja dat hoor je van iemand die in het vak zit
Een vriend van mij heeft juist zijn grote pilaren weggedaan.
Het klinkt echt helemaal niets slecht meer vandaag de dag.
Zij hebben ook nog kleine kinderen, en op deze manier kunnen ze overal lekker lol hebben.
Maar hier een klein voorbeeld van een project voor iemand die een beperkt budget had.
De kleuren passen heel goed (op de foto niet goed te zien).
Wanneer je dan tactisch een of twee subwoofers plaatst, wil ik de uitdaging zeker aangaan met alternatieven waar men een paar ruggen voor neer moet leggen.

(helaas heb ik geen foto's van de rest, het is een soort surround/stereo set, het andere paar zit mooi aan de muur).
Maar goed, mijn vermoeden klopte dus al.
Dus heren, kies gewoon iets uit dat er ook nog een beetje mooi uitziet.
Over het algemeen doen natuurlijke kleuren het heel goed!
[ Voor 4% gewijzigd door B_FORCE op 03-02-2018 14:42 ]
Meh, ik ben tevreden met m'n iPad en laptop-speaker. Als ik meer volume nodig heb, heb ik nog 'n Z2300 van LogitechB_FORCE schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 14:41:
[...]
Het zal wel vloeken in de kerk zijn, maar ik zou dan eerder zeggen; Ga voor een degelijke bluetooth speaker.
Denk dat ik binnenkort maar eens naar Duitsland rijd om daar mijn huidige JBL's te gaan vervangen voor
4 x pricewatch: Klipsch RP-280F (Zwart) - DE (€498,00)
1 x pricewatch: Klipsch RP-450C (Zwart) - DE (€449,00)
Scheelt aanzienlijk met Nederland in prijs.
Ga het wel gefaseerd doen zodat het minder zeer doet in de portemonnee.
Eerst de center en dan per 2 zuilen.
[ Voor 36% gewijzigd door Tijntje op 04-02-2018 14:05 ]
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Afzichtelijk?Ardana schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 14:13:
[...]
Nou dat dus eigenlijk. Het zijn over het algemeen elementen die absoluut niet in de rest van het intereur passen. Hoekig, donker, lomp. Vaak nog voorzien van lelijke logo's, die al niet bij de rest van de box passen, of ledjes. In het kader van "lelijk in your face".
Lomp?
Zwart?
Etc?
Ik zeg:

Die kat is trouwens extra
[ Voor 12% gewijzigd door Daniel36 op 05-02-2018 09:24 ]
Ook mijn vrouw was meteen overtuigd dat dit toch wel een veel beter geluid was. Ondanks dat deze 2 een stuk groter (en duurder) waren dan eigenlijk de bedoeling was hebben we meteen besloten deze toch te nemen.
We hebben er nooit spijt van gehad, later zelfs nog uitgebreid met een center, 2 rear speakers en een flinke subwoofer. Maar als we nu een filmpje kijken met een geweldige soundbeleving zitten we toch allebei met een grote glimlach op de bank!
https://gathering.tweaker...message/42840651#42840651
https://gathering.tweaker...message/45379285#45379285
Samen luisteren en iets uitzoeken heeft dus duidelijk mijn voorkeur, en gelukkig is mijn vrouw hier ook heel meegaand in. Ze zal dus ook nooit "verbieden" dat zoiets in de woonkamer komt te staan.
Ja, lomp, lelijk, en donkerDaniel36 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 09:01:
[...]
Afzichtelijk?
Lomp?
Zwart?
Etc?
Ik zeg: [afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Die kat is trouwens extra
Jup, die waren de opmaat naar de witte zuiltjes...dusArdana schreef op maandag 5 februari 2018 @ 16:59:
[...]
Ja, lomp, lelijk, en donker(die boxen op het dressoir dus).
Verwijderd
Twee jaar geleden heeft mijn vriend mij meegenomen naar een hifi zaak en heeft hij speakers van het merk Devialet uitgekozen. Dit is een Frans merk. Hij heeft de zilvere Phantoms gekozen die op een hoge witte standaard staan.
Ik ben toen akkoord gegaan met deze speakers. Ik vond ze al meteen een bijzondere vorm hebben, maar op dat moment was het voor mij prima. Hij had ze namelijk ook betaald als grote hifi fan. Het geluid is trouwens echt super mooi, dat hoor ik zelfs als vrouw zijnde.
Toen we gingen samenwonen en echt een huis gingen inrichten ging ik steeds meer twijfelen of ik ze wel echt mooi vond in het interieur.
Altijd als mensen de woonkamer binnenkomen, ben ik aan het polsen wat mensen er nou precies van vinden omdat ik het idee heb dat het erg overheersend is in het interieur. Dit is mijn onzekerheid.
Mijn vriend vindt het natuurlijk heel mooi in het interieur passen.
Ik weet niet goed wat ik ermee aanmoet haha.
De rest van het interieur heb ik ook bepaald, maar ik ben erg bang dat je alleen maar speaker ziet als je binnenkomt.
Ben ik nou aan het zeuren?
En wat vinden jullie van de Devialets? Ik ben benieuwd of iemand ze kent.
Groetjes,
Anna
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2019 21:19 ]
Wel kan ik me voorstellen dat wat eerder mooi was, dat nu niet meer zo hoeft te zijn. Smaak kan veranderen.
Having said that: voor die Devialets is geen goed alternatief. Ik ken ze, ze klinken fantastisch en de prijs is ook fantastisch hoog. Het alternatief is een paar flinke zuilen die je ongetwijfeld nog minder tof zult gaan vinden.
Mijn vriendin vind de Sonus Faber's ook wat overheersend maar gelukkig niet ' lelijk ' , en vooral aanzienlijk mooier dan wat we ervoor hadden, dat scheelt. Een beetje afwegen en geven en nemen is het uiteindelijk. Ik wilde geen vloerkleed, zij wel, ook opvallend. Nu hebben we beiden wat we willen en zijn er beiden blij mee
Ik zie een stel speakers die op Driades lijken. Dus ik Google even op Driade om te kijken of ik het typenummer ergens kan vinden. Kom ik er zomaar achter dat Driade (alweer) herrezen is. Drie keer failliet is scheepsrecht ofzo?Daniel36 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 09:01:
[...]
Afzichtelijk?
Lomp?
Zwart?
Etc?
Ik zeg: [Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Van alle vergelijkbare speakers die jij kent is er geen alternatief. Je kan ze nooit allemaal beluisterd hebben, Dit kan je nooit zo stellig bewerenThe Eagle schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 21:38:
@Verwijderd
Having said that: voor die Devialets is geen goed alternatief.
Er staat dan ook dat er geen goed alternatief is. Er wordt niet gesteld dat er geen alternatief is.aljooge schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 23:54:
[...]
Van alle vergelijkbare speakers die jij kent is er geen alternatief. Je kan ze nooit allemaal beluisterd hebben, Dit kan je nooit zo stellig beweren
Edit: om dan ook nog een ontopic reactie te geven heb ik 'nee' gezegd tegen nieuwe vloerstaanders (Klipsch RP-8000F) terwijl mijn vrouw die wel wilde hebben.
Het rare was dat zij de oude vloerstaanders te groot vond, maar deze waren kleiner dan de Klipsch. De Klipsch zagen er wel veel beter uit, de oude hadden versleten doek enzovoorts. Het geluid was nog wel prima.
[ Voor 32% gewijzigd door j-phone op 12-08-2019 00:11 ]
Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."
Waardeloze opmerking dit. Wat hij zegt is dat de Devialets een goed geluid hebben en de rest van de monitoren qua klank niet in de buurt komt. Bedankt maar weerj-phone schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 00:05:
[...]
Er staat dan ook dat er geen goed alternatief is. Er wordt niet gesteld dat er geen alternatief is.
Persoonlijk vind ik niet dat je zeurt.. je stelt een vraag en twijfelt over de speakers. Begrijpelijk.
Overigens denk ik dat je dit in het verkeerde topic plaatst daar hier alleen maar mannetjes zitten die vinden dat hun mega speakers de norm zijn en 'de vrouwtjes' niet moeten zeuren.
Wat ik wél bijzonder vind is onderstaand:
Dan vraag ik me af.. waarom moet je bij anderen polsen wat zij vinden van het interieur? Het is toch jouw/jullie huis waarin jij gelukkig moet zijn? Daar heeft een ander toch weinig over te zeggen? Als iemand anders nu zegt .. tja die speakers zijn ok, maar die kleur op de muur kan eigenlijk echt niet.. ga je het dan allemaal opnieuw verven.. omdat iemand anders een andere mening heeft dan jij.. dat lijkt me niet toch?Verwijderd schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 21:16:
[..]
.. Altijd als mensen de woonkamer binnenkomen, ben ik aan het polsen wat mensen er nou precies van vinden omdat ik het idee heb dat het erg overheersend is in het interieur. Dit is mijn onzekerheid.
[..]
Punt wat ik wil maken is.. Dit gevoel, over die speakers, zou jij bij jezelf en je vriend moeten nagaan. En dan vervolgens ook nadenken.. als mijn vriend er wel gelukkig van wordt hoeveel vind ik het dan waard om een mooier interieur te hebben en mijn vriend naar minderen speakers te laten luisteren.
Of leg je vriend een aantal alternatieven voor (als introductie van het gesprek) om eens te sparren over nieuwe speakers..
*sowieso
man/vrouw/apache helicopter zijn zal inderdaad het wel of niet kunnen waarderen van geluid niet veranderenVerwijderd schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 21:16:
....
Ik ben toen akkoord gegaan met deze speakers. Ik vond ze al meteen een bijzondere vorm hebben, maar op dat moment was het voor mij prima. Hij had ze namelijk ook betaald als grote hifi fan. Het geluid is trouwens echt super mooi, dat hoor ik zelfs als vrouw zijnde.
Als je bij andere mensen de kamer in loopt, waar kijk je zelf dan naar? Wat valt je zelf dan het meeste op. Er zullen ongetwijfeld mensen bij zijn die ook grote speakers hebben staan. Het kan zijn dat, omdat je zelf onzeker voelt over de grote speakers, je hier op focust en ze daarom constant ziet staan, terwijl een ander enkel een geheel interieur ziet. Je kan ook eens voorzichtig polsen bij bezoek, wel als open vraag om een eerlijk antwoord te krijgen (Wat vind je van de inrichting oid) .Toen we gingen samenwonen en echt een huis gingen inrichten ging ik steeds meer twijfelen of ik ze wel echt mooi vond in het interieur.
Altijd als mensen de woonkamer binnenkomen, ben ik aan het polsen wat mensen er nou precies van vinden omdat ik het idee heb dat het erg overheersend is in het interieur. Dit is mijn onzekerheid.
Mijn vriend vindt het natuurlijk heel mooi in het interieur passen.
....
Verwijderd
To be fair, die speakers die ze benoemt zijn wel... uhm... erg bijzonder. Dit is niet een speaker van het kaliber grote lompe kolom, meer iets uit de film Alien. Ik zou ze niet willen hebben hoe goed ze ook klinken.Aragnut schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 10:57:
[...]
man/vrouw/apache helicopter zijn zal inderdaad het wel of niet kunnen waarderen van geluid niet veranderen![]()
[...]
Als je bij andere mensen de kamer in loopt, waar kijk je zelf dan naar? Wat valt je zelf dan het meeste op. Er zullen ongetwijfeld mensen bij zijn die ook grote speakers hebben staan. Het kan zijn dat, omdat je zelf onzeker voelt over de grote speakers, je hier op focust en ze daarom constant ziet staan, terwijl een ander enkel een geheel interieur ziet. Je kan ook eens voorzichtig polsen bij bezoek, wel als open vraag om een eerlijk antwoord te krijgen (Wat vind je van de inrichting oid) .
Ik deel je mening, geef mij maar 2 prachtige zuilen. Echter is het natuurlijk ook een kwestie van haar vriend heeft een relatief grote investering gedaan van +/- 2500,-. Dat geld krijg je er nooit meer voor terug natuurlijk.Verwijderd schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 12:39:
[...]
To be fair, die speakers die ze benoemt zijn wel... uhm... erg bijzonder. Dit is niet een speaker van het kaliber grote lompe kolom, meer iets uit de film Alien. Ik zou ze niet willen hebben hoe goed ze ook klinken.
En ik zou wel vrij geirriteerd zijn als mijn vriendin eerst speakers prima vind en accepteert, om vervolgens toch liever andere te willen.
Ik ben al bijna 15 jaar samen. Je moet elkaar wat gunnen.Kelnarath schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 09:15:
Zoals velen van jullie wel zullen herkennen;
Na vele jaren plezier van je home cinema set te hebben gehad, wil je wel weer eens wat anders, uiteraard wil je een stap vooruit en niet achteruit.
Je stelt je budget samen, zoekt de beste speakers uit i.c.m. je budget, en... enter the girlfriend!
Momenteel heb ik de volgende setup:
Receiver: Denon 2400
Vloerstaanders: Kef iq70
Subwoofer: Kef KHT2005.3 ( Enkel de SW is aangesloten op het moment ).
Ik heb 2 Klipsch Rp-280F op het oog, om mijn vloerstaanders te vervangen.
Echter;
"Je hebt toch al uitstekende speakers, waarom wil je nog beter, deze zijn al super goed"
"Nee, het gaat niet gebeuren, wat een grote lompe dingen.. en ORANJE!... NEE!"
"600,- per speaker, ben je gek geworden?"
We zijn inmiddels 7 jaar ( gelukkig) samen, en ze wist waar ze aan begon toen ze verkering met me nam
En ze is zelf ook niet vies van goede muziek/geluidskwaliteit, maar de afmeting en uiterlijk van de Klipsch schrikken haar af.
Nu sta ik heus wel mijn mannetje, maar ik wil voorkomen dat dit een strijd gaat worden wie het het langste vol houd.... Ik zou gewoon de speakers kunnen aanschaffen ( My money...my business ), maar ik vind dat je dit soort dingen >SAMEN< netjes moet kunnen bespreken... maar wat tips van mede tweakers is altijd handig :-)

Deze knop bijvoorbeeld. Zij heeft het hele interieur samengesteld, ik vindt het op zich mooi, maar niet mijn smaak. Om alles weer in balans te krijgen wilde ik deze (oer lelijke maar wel lekker klappen) knop om de deur van onze portiek te openen. Vond ze allemaal prima. Omdat je elkaar wat moet gunnen.
Dat is ook qua audio ook zo. Ze zegt "als jij er maar blij mee bent" En als zij weer iets wil wat ik niets vind, geef ik ook gewoon toe.
Moraal van het verhaal. Zorg dat je je audio set kan aanschaffen en laat haar iets kopen wat zij graag wil. Krijg je het ook niet voor je voeten gegooid als je het er toch doorheen drukt

[ Voor 29% gewijzigd door coinman63 op 12-08-2019 19:15 ]
Ik geloof dat jij dingen interpreteert en vervolgens als waarheid ziet. Ik heb het nergens over monitoren. Ik beschouw de Devialets ook niet als monitor speaker. Dat zou ze ook tekort doen, en dat is ook niet hun doel. Die dingen worden gemaakt voor de woonkamer. Het zijn actieve speakers met idd een aparte vormgeving. Naar de letter is het zelfs een bluetooth speaker (Al staat het me bij dat je ze ook bekabeld aan kunt sluiten, zal wellicht van de uitvoering afhangen).aljooge schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 06:42:
[...]
Waardeloze opmerking dit. Wat hij zegt is dat de Devialets een goed geluid hebben en de rest van de monitoren qua klank niet in de buurt komt. Bedankt maar weer
Ken jij een BT speaker met een dergelijk geluid of een dergelijk prijskaartje? Of ken je een andere speaker met een dergelijk geluid (en vermoedelijk dito prijskaartje) van de zelfde grootte? Dat is wat ik bedoel qua voorhanden alternatief namelijk
Tot ze ja zegt, en dag gezamenlijk budgetWhizzCat schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 09:35:
Mooie omdenker. Je zou ook kunnen voorstellen dat je graag iets nóg groters en lompers wil hebben (B&W Nautilus b.v.). In vergelijking daarmee lijkt het dan alsof je inbindt

Topic starter:
Je zou ook wat verder kunnen sparen en voor wat meer design speakers kunnen gaan, die je vrouw leuk en mooi vindt.
[ Voor 16% gewijzigd door Audione0 op 12-08-2019 20:34 ]
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Hoogte: ca. 48 cm, breedte: ca. 20 cm, diepte: ca. 16 cm.
1700 euro per paar.

Kon je toch nog iets vinden om over te zeikencoinman63 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 19:08:
Die knop, OK, maar de manier waar je er omheen geschilderd hebt en het kabelgootje.....

Zoals de ouden zongen, zo housen de jongen. LoL IGN: warmastah
Tot zover opa spreekt.
P.s. De uitkomst van het gesprek kan dus ook zijn dat er (voorlopig) geen nieuwe speakers komen.
[ Voor 6% gewijzigd door coinman63 op 13-08-2019 07:31 ]
Verwijderd
/me rent
Verwijderd
Het was niet bedoeld om te zeuren of te klagen, want ik vind het hartstikke leuk dat mijn vriend zo’n grote passie heeft voor hifi, laat ik dat vooropstellen. Ik kan er ook echt wel van genieten als we samen muziek luisteren.
Toentertijd heb ik ja gezegd, niet wetende dat hij ze ook in ons industriële interieur wilde plaatsen. We hebben veel hout in combi met zwart in ons interieur. De Devialets vallen echt een beetje uit toom. Mijn vriend vindt ze natuurlijk perfect bij de witte plinten passen, maar ik probeer echt te zoeken op welke manier ze bij het interieur matchen. Ik zie het gewoon niet. Had gewoon het liefste een vierkant model gehad in het zwart.
Ik denk dat ik het inderdaad uitvergroot en mijzelf aanpraat dat mensen met name die speakers zien ivp het geheel van het interieur. Dit vind ik wel een mooie gedachte om in mijn achterhoofd te houden. Het klopt inderdaad ook dat ik minder alleen naar de speakers in het algemeen moet vragen bij mensen.
Maar doordat ik ze zelf niet mooi vind vind ik dat wel heel lastig en wil ik dan toch de bevestiging hebben dat ze niet zo vreselijk zijn als dat ik denk. Aan de reacties te zien vinden de meeste mensen ze hier ook vrij bijzonder, dus is mijn reactie nog zo gek niet.
Groetjes!!