PS4 besteld, bedrijf weigert te leveren

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 14.250 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

Weer een winkel die ik moet overslaan dus met online aankopen. Dank voor de tip/dit topic.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-07-2020

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Geteisem schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 15:24:
Weer een winkel die ik moet overslaan dus met online aankopen. Dank voor de tip/dit topic.
Denk dat dat wel voor een hoop mensen geldt, met zo'n figuur wil je toch geen zaken doen....

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Het is bijzonder onhandig om op deze manier in discussie te gaan met je klanten op een publiek stukje forum ja.

Vermakelijk is het wel voor de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

RodeStabilo schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 15:28:
Het is bijzonder onhandig om op deze manier in discussie te gaan met je klanten op een publiek stukje forum ja.

Vermakelijk is het wel voor de rest.
Onhandiger kan het niet. Die knakker laat duidelijk merken niets van de wet te kennen en dan ben je als "potentiele klant" wel gewaarschuwd. Maar je hebt gelijk, het is vermakelijk leesvoer....

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Het is zeker vermakelijk maar ook schokkend. Als je ziet hoe de winkel reageerd op trustpilot. Dit noem ik niet professioneel. Er word zelfs beweer dat hij geen klant was. Nou er was wel degelijk een overeenkomst die gewoon geldig was. Een winkel niet naar de Nederlandse wet wil acteren staat bij mij op de zwarte lijst om zaken mee te doen.

Jij bent geen klant van ons! Je hebt geen recht op beoordeling. Lekker anoniem geloven wat anderen vertellen. Beoordeling is onterecht!
Trol review.. Jammer dat dit dan ook weer gebeurd.

Wanneer ben je dan wel klant?
Klant
- Doet bestelling
- Betaald
- Klant gebruikt kortingscode conform op de webwinkel pagina staat.
- Klant heeft zijn verplichtingen na gekomen

Winkel
- Moet de overeenkomst nakomen. Er zijn uitzonderingen. Maar met de informatie die gegeven wordt lijkt
me niet dat dit er een van is...
- Kortingscode word nog steeds geaccepteerd. Dit is de fout fout van de winkel en naar mijn in ziens
dan ook gewoon ondernemers risico.

Topic starter moet dit dan ook gewoon bij het keurmerk melden. Want ze komen er toch niet meer uit.
En uiteraard een review op tweakers.. Winkel staat niet op tweakers in de pricewatch...

[ Voor 4% gewijzigd door geforce5_guy op 23-01-2018 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 17:49
Verbaas mij ook altijd bij nieuwe bedrijven dat de eerste reviews altijd 5 sterren zijn terwijl algemeen bekend is dat mensen eerder klagen dan positieve feedback geven. Ik vertrouw dat zo wie zo nooit en opmerkingen als "Wat een snelle levering en service zeg" is al helemaal bijzonder ;-)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie inmiddels een review op Trustpilot van 'tweaker'- dat wordt door Tweakers allerminst gewaardeerd. De indruk gewekt kan worden gewekt dat het vanuit Tweakers is geplaatst. Wij geven graag advies en een platform voor discussie, maar zullen nooit uit naam van Tweakers reviews op websites van derden plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 14:51
geforce5_guy schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 15:47:
Het is zeker vermakelijk maar ook schokkend. Als je ziet hoe de winkel reageerd op trustpilot. Dit noem ik niet professioneel. Er word zelfs beweer dat hij geen klant was.
Volgens mij was dat een reactie op een ander anonieme recensie en niet op de recensie van TS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:24
@Verwijderd

Het is inderdaad niet netjes dat er een review onder de naam "Tweaker" gepost wordt. Echter gebeuren dit soort dingen op review platforms, terecht of onterecht.

Jouw reactie op het reviewplatform gaat naar mijn mening de boekjes te buiten. Zou je zelf van een partij willen kopen die zo in gaat op reviews?
Luister alsjeblieft naar de tips van de Tweakers in dit topic en focus op damage control en klantenservice. Zo'n fiasco als dit en dat soort communicatie naar buiten is niet wat je wilt als je webwinkel net 3 weken online is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-09 15:54
Het niveau bereikt nu wel echt een dieptepunt zeg.
Er worden hier allemaal dergelijke adviezen geboden voor de verkoper om niet meer zo agressief te reageren.

Nu wordt er dus een troll-review geplaatst op Trustpilot waarop de verkoper ook reageert, en terecht.
Maar waarom nou weer op deze manier: '' Geen klant, aanhanger van de andere 1 ster beoordeling dat ook om zielige redenen geplaatst is. Respectloos, zielig. ''
Enkel '' Geen klant '' en reporten was genoeg geweest, om weer zo agressief te reageren nodig je juist nog meer trolls uit om hetzelfde te doen...

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hahn schreef op maandag 22 januari 2018 @ 22:29:
[...]

Dat zou voor mij al reden genoeg zijn om er niet aan te beginnen.

Elk bedrijf moet ergens beginnen, maar 3 weken bestaan en al direct aanbiedingen hebben die grote bedrijven niet bieden ondanks hun formaat (en dus inkoopkracht) doet bij mij alarmbellen laten rinkelen.
Tja, hoe wil je dan snel naam maken in een markt waar de concurrentie moordend is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Niet online
Jimster schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 16:03:
[...]

Volgens mij was dat een reactie op een ander anonieme recensie en niet op de recensie van TS?
Ik zie dat daaronder de review van waarschijnlijk de topic-starter staat. Helaas dus ook nu een slechte trol review die zal trust pilot vast verwijderen. Maar op beide gevallen gewoon onprofessioneel gereageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-09 15:49

PinusRigida

I put the p in pool.

Denk dat er nu veel meer schade is gemaakt aan het bedrijf dan die paar tientjes waar het oorspronkelijk om ging.
Puur omdat verkoper er een princiepskwestie van wou maken "om geen marginaal verlies te willen lijden omwille van die klant" terwijl het niet de klant was die de fout(en) beging m.b.t. de onduidelijkheid van de kortingscode en waarop die al-dan-niet sloeg. Daarbovenop nog eens reageren als een kwade kleuter, valse -en strafbare (oplichting)-
beschuldigingen maken en het ten toon stellen van een gebrek aan juridische kennis... Onprofessioneel is slechts een eufemisme.

Binnenkort nog maar 's een naamverandering dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 08:33
Zolang deze winkel zo reageert zal het echt geen kans op success hebben.
Wanneer je als winkel dit soort fouten maakt omdat je de regels niet kent, kun je 2 dingen doen:

1. leer er van en neem je verlies
2. stop met je winkel

Zo als het nu lijkt, is optie 2 voor deze winkel wellicht de beste keus uit het oog van de consument.

Een verlies van 15 euro om je goede naam te behouden.... wat is er zo moeilijk aan die keuze?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 15:57:
Ik zie inmiddels een review op Trustpilot van 'tweaker'- dat wordt door Tweakers allerminst gewaardeerd. De indruk gewekt kan worden gewekt dat het vanuit Tweakers is geplaatst.
Wow, just Wow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

Op zich wel vermakelijk doch ook triest. Zelfs na het aanmaken van dit topic had de verkoper er nog voor kunnen kiezen zijn 'verlies' te nemen het netjes op te lossen. Maar goed.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Geteisem schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 16:34:
Op zich wel vermakelijk doch ook triest. Zelfs na het aanmaken van dit topic had de verkoper er nog voor kunnen kiezen zijn 'verlies' te nemen het netjes op te lossen. Maar goed.
Tja, geldt voor de koper net zo goed. Echter is dit wel weer een mooi staaltje hoe digitale communicatie tegen kan werken.

Een mail sturen is lekker makkelijk, kan wanneer je wilt en dergelijken, maar je mist daardoor wel compleet de intonatie van een stuk tekst. Daardoor komen teksten in emails anders over dan werkelijk bedoeld. Beiden hadden goede bedoelingen en waren welwillend om te praten, als ik het topic zo doorlees.

Doordat de communicatie uitsluitend via email is gegaan (en geen van de twee uiteindelijk de stap naar de telefoon zette) is eea (snel) gaan escaleren. Zo simpel is het. Daarom bel ik meestal met een bedrijf of instelling, want dat is gewoon zoveel sneller en duidelijker en voorkomt problemen als deze.
lb84 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 18:03:
Vandaag krijg ik een bericht dat de verkoper weigert mij dit product te leveren als ik niet het bedrag van de korting bijbetaal op de door mij betaalde aanschafprijs want de korting was enkel bedoeld voor games en niet voor andere producten.
De website zei echter korting op winkelmandje en niet op games. Daarbij werkte de code gewoon netjes dus dan mag ik er toch vanuit gaan dat ik na betaling een overeenkomst heb die gewoon klopt en waarvoor hij mij dit product moet leveren?
Is trouwens niet zo. Als een winkelier jou contacteert met de melding dat ze het product niet voor X kunnen leveren, kun je twee dingen doen; bijbetalen of de koop annuleren (wat nu uiteindelijk alsnog is gedaan door de verkoper). De verkoper heeft dus netjes aangegeven niet te kunnen leveren voor die prijs.

Je kunt iemand dan niet dwingen alsnog voor die prijs te leveren. Wat dat betreft is het een beetje het verhaal met de producten die wel eens door een prijs- danwel typfout heel goedkoop op een website staan (if it sounds too good to be true, it probably is) waar vervolgens (wederom) een rechtzaak komt om de winkel te dwingen alsnog te leveren, maar zo werkt het dus niet.

Zie bijvoorbeeld de Otto-zaak uit 2008, die hoefde uiteindelijk geen TV's voor (ver) onder de kostprijs te leveren. Datzelfde principe is hier van toepassing. Het gaat mij dus niet om de zaak zelf, maar om het principe.

Kleine toevoeging waar ik later op gewezen ben: vraag is inderdaad wel, of de koper had kunnen weten dat de winkelier niet voor de (betaalde) prijs had kunnen leveren of niet. Nu weet ik even niet om welke prijs het gaat, dat maakt ook niet uit, maar de koper had natuurlijk wel kunnen kijken hoe groot het verschil is ten op zichte van andere shops (voor hetzelfde pakket aan producten) en voor zichzelf kunnen bepalen of de prijs (inclusief korting) een gevalletje 'too good to be true' is.

[ Voor 60% gewijzigd door CH4OS op 23-01-2018 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:24
CH4OS schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 16:37:
[...]
Tja, geldt voor de koper net zo goed. Echter is dit wel weer een mooi staaltje hoe digitale communicatie tegen kan werken.

Een mail sturen is lekker makkelijk, kan wanneer je wilt en dergelijken, maar je mist daardoor wel compleet de intonatie van een stuk tekst. Daardoor komen teksten in emails anders over dan werkelijk bedoeld. Beiden hadden goede bedoelingen en waren welwillend om te praten, als ik het topic zo doorlees.

Doordat de communicatie uitsluitend via email is gegaan (en geen van de twee uiteindelijk de stap naar de telefoon zette) is eea (snel) gaan escaleren. Zo simpel is het. Daarom bel ik meestal met een bedrijf of instelling, want dat is gewoon zoveel sneller en duidelijker en voorkomt problemen als deze.
Tja, het fijne van mail is toch wel dat je het in ieder geval zwart op wit hebt. Ik ben het wel met je eens dat je een groot deel van de intonatie mist, maar als je je best doet op een email en het allemaal een beetje netjes verwoord dan is de kans dat het fout overkomt best klein.

Het punt wat je van Otto noemt is echter juist niet van toepassing. Als je een TV met een waarde van boven de duizend euro voor 100 kunt kopen dan kun je als consument zien dat er waarschijnlijk een prijsfout is gemaakt, en dan hoeft de verkopende partij de overeenkomst niet na te komen. Een kortingscode van 10% is echter een totaal ander verhaal.

[ Voor 13% gewijzigd door Pyramiden op 23-01-2018 16:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Pyramiden schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 16:48:
Tja, het fijne van mail is toch wel dat je het in ieder geval zwart op wit hebt.
Snap ik, maar zover ik weet is mondeling as far as I know net zo goed rechtsgeldig. :) Of het verstandig is, is een tweede, want je hebt dan geen stok om mee te slaan, mocht dat nodig blijken. ;)
Ik ben het wel met je eens dat je een groot deel van de intonatie mist, maar als je je best doet op een email en het allemaal een beetje netjes verwoord dan is de kans dat het fout overkomt best klein.
Is dus sterk afhankelijk van het taalgebruik, wat de berichten waar ik op doel uit dit topic heel goed laten zien.
Het punt wat je van Otto noemt is echter juist niet van toepassing.
Vandaar dat ik afsluit met dat het principe wel degelijk hetzelfde is. De zaak zelf is inderdaad niet vergelijkbaar, het gaat mij echter om het principe, dat een bedrijf niet verplicht is om te leveren, als ze niet kunnen leveren voor dat bedrag. ;)

Kleine toevoeging waar ik later op gewezen ben: vraag is inderdaad wel, of de koper had kunnen weten dat de winkelier niet voor de (betaalde) prijs had kunnen leveren of niet. Nu weet ik even niet om welke prijs het gaat, dat maakt ook niet uit, maar de koper had natuurlijk wel kunnen kijken hoe groot het verschil is ten op zichte van andere shops (voor hetzelfde pakket aan producten) en voor zichzelf kunnen bepalen of de prijs (inclusief korting) een gevalletje 'too good to be true' is.

[ Voor 35% gewijzigd door CH4OS op 23-01-2018 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:23
CH4OS schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 16:37:

Zie bijvoorbeeld de Otto-zaak uit 2008, die hoefde uiteindelijk geen TV's voor (ver) onder de kostprijs te leveren. Datzelfde principe is hier van toepassing.
Alleen gaat het hier niet over ver onder de kostprijs. De winkelier had gewoon moeten nadenken wat hij op de kortingsbon ging zetten voordat hij deze live zette. Als er staat op het winkelmandje en je alleen games en nog wat anders bedoel. Heb je gewoon niet nagedacht en ben je gewoon de sjaak en heb je een overeenkomst.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

HKLM_ schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 16:53:
Alleen gaat het hier niet over ver onder de kostprijs.
Daarom geef ik als afsluiter in mijn bericht aan, dat het mij om het principe gaat en niet de zaak.
De winkelier had gewoon moeten nadenken wat hij op de kortingsbon ging zetten voordat hij deze live zette. Als er staat op het winkelmandje en je alleen games en nog wat anders bedoel. Heb je gewoon niet nagedacht en ben je gewoon de sjaak en heb je een overeenkomst.
De kortingsbon had bijvoorbeeld alleen moeten werken op het bedrag van de game, of helemaal niet moeten werken en een foutmelding moeten geven. Maar als daarna een winkelier alsnog jou meldt, niet te kunnen leveren voor dat bedrag, dan kun je een winkelier niet afdwingen.

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 23-01-2018 16:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patientzero
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09 15:20
1smakelijk topic weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:23
CH4OS schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 16:55:
[...]
Daarom geef ik als afsluiter in mijn bericht aan, dat het mij om het principe gaat en niet de zaak.
[...]
De kortingsbon had bijvoorbeeld alleen moeten werken op het bedrag van de game, of helemaal niet moeten werken en een foutmelding moeten geven. Maar als daarna een winkelier alsnog jou meldt, niet te kunnen leveren voor dat bedrag, dan kun je een winkelier niet afdwingen.
Als ik de post van Floppus lees op pagina 4 komt dat anders over op mij.

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

HKLM_ schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 16:57:
Als ik de post van Floppus lees op pagina 4 komt dat anders over op mij.
Heb je een link naar de betreffende post? Mag best in DM, om niet al teveel offtopic te gaan in dit topic. Ik heb zelf 100 reacties per pagina en heb dus minder pagina's waardoor ik geen pagina 4 heb. :)

EDIT:
Ik heb de post gevonden. En inderdaad, ik had even het stukje vergeten of de koper zelf bij de geboden prijs niet teveel 'too good to be true' had kunnen weten. :) Ik zal mijn posts aanpassen erop.

[ Voor 33% gewijzigd door CH4OS op 23-01-2018 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan0r
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04-2022
Het is wellicht even pijnlijk, maar als de webshop nu gewoon haar excuses maakt, de koop alsnog regelt. Misschien dat de koper dan zijn reviews wat neutraler kan typen. Kan iedereen weer met elkaar door één deur en is er op de ego van de webshop eigenaar na, niemand beschadigd.

Misschien tegen beter weten in, maar dat zal ik adviseren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:56

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

CH4OS schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 17:03:
[...]
Heb je een link naar de betreffende post? Mag best in DM, om niet al teveel offtopic te gaan in dit topic. Ik heb zelf 100 reacties per pagina en heb dus minder pagina's waardoor ik geen pagina 4 heb. :)

EDIT:
Ik heb de post gevonden. En inderdaad, ik had even het stukje vergeten of de koper zelf bij de geboden prijs niet teveel 'too good to be true' had kunnen weten. :) Ik zal mijn posts aanpassen erop.
Verwijderd in "PS4 besteld, bedrijf weigert te leveren"

Spuit 11 :'(

[ Voor 2% gewijzigd door SayWhatAgain! op 23-01-2018 17:16 . Reden: Jaaaaaaaaaa, te laat :/ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Niet online
CH4OS schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 16:53:

Vandaar dat ik afsluit met dat het principe wel degelijk hetzelfde is. De zaak zelf is inderdaad niet vergelijkbaar, het gaat mij echter om het principe, dat een bedrijf niet verplicht is om te leveren, als ze niet kunnen leveren voor dat bedrag. ;)
Normaal 1000,- nu voor 100 euro (90% korting)
vs
Normaal 289,99 nu voor 260,99 (10% korting)

Wat is hier hetzelfde aan?
Ik zie een korting van 90%, waarvan iedereen wel kan weten dat dat wel erg veel korting is, en een korting van 10% waarmee je plat gegooid word bij aanbiedingen. Dus in mijn mening is het zeker niet hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:32

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nu zijn we 5 pagina's verder met wellus/nietus, webshop in kwestie half zwart gemaakt.. waarom precies? 29 Euro. Nu allemaal maar massaal de webshop ontwijken, rechtzaken aanspannen en negatieve reviews gaan indienen?
Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 15:57:
Ik zie inmiddels een review op Trustpilot van 'tweaker'- dat wordt door Tweakers allerminst gewaardeerd. De indruk gewekt kan worden gewekt dat het vanuit Tweakers is geplaatst. Wij geven graag advies en een platform voor discussie, maar zullen nooit uit naam van Tweakers reviews op websites van derden plaatsen.
1 + 1 en vrij makkelijk dit topic te vinden, ik weet niet of de waardering anders is al je gemiddelde mening nu leest over de webshop hier. Best raar dat het dan 'niet gewaardeerd' wordt als een 'generieke' naam/term een review te maken, maar blijkbaar een shop af te zeiken dan wel 'gewaardeerd' wordt.

Het is niet vaak, maar ergens kies ik eerder de kant van de webshop, natuurlijk was alles niet perfect geregeld, maar het is een hype, een standaard hier op T.net geworden om maar meteen de wetten en regels erbij te slepen, met als bonus zulke topics dus op internet te laten komen.. voor wat? 29 euro. En wie zullen ze dan eerder geloven? Shop zelf, of 'het grote tweakers'?

En zoals hij/zij ook zei:
Dubbele maat.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 08:29
SinergyX schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 17:25:
Nu zijn we 5 pagina's verder met wellus/nietus, webshop in kwestie half zwart gemaakt.. waarom precies? 29 Euro. Nu allemaal maar massaal de webshop ontwijken, rechtzaken aanspannen en negatieve reviews gaan indienen?

[...]

1 + 1 en vrij makkelijk dit topic te vinden, ik weet niet of de waardering anders is al je gemiddelde mening nu leest over de webshop hier. Best raar dat het dan 'niet gewaardeerd' wordt als een 'generieke' naam/term een review te maken, maar blijkbaar een shop af te zeiken dan wel 'gewaardeerd' wordt.

Het is niet vaak, maar ergens kies ik eerder de kant van de webshop, natuurlijk was alles niet perfect geregeld, maar het is een hype, een standaard hier op T.net geworden om maar meteen de wetten en regels erbij te slepen, met als bonus zulke topics dus op internet te laten komen.. voor wat? 29 euro. En wie zullen ze dan eerder geloven? Shop zelf, of 'het grote tweakers'?

En zoals hij/zij ook zei:

[...]
Dat komt omdat de Nederlandse wetgeving altijd aan de kant staat van de consument. Niet alleen bij koopovereenkomsten maar ook bij huurgeschillen en servicehandelingen. Bedrijven hebben immers meer middelen om hun risico af te dekken en te voorkomen.

En zeg nou eerlijk. Als dit soort zaken niet word tegengehouden, hoe kunnen bedrijven tegengehouden worden wanneer ze dit bij elke bestelling doen, zelfs de rechtmatige? Ohja, we hebben een typfoutje gemaakt, graag 29 euro bij tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Xepos schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 17:52:
[...]

En zeg nou eerlijk. Als dit soort zaken niet word tegengehouden, hoe kunnen bedrijven tegengehouden worden wanneer ze dit bij elke bestelling doen, zelfs de rechtmatige? Ohja, we hebben een typfoutje gemaakt, graag 29 euro bij tikken.
Daarom zijn er review platformen om zulke dingen te melden, als je dus vaak als webwinkel een typ foutje maakt kun je ervan uitgaan dat je slechte beoordelingen krijgt.
Want zeg nou zelf, niemand gaat een rechtszaak starten voor €29 of dergelijke bedragen, dus zal het bij een review blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:32

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Xepos schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 17:52:

Grappig, er loopt hier al maanden een topic over een niet nader te noemen webshop die dit doet, mag doen, en dus ook gewoon nog in de PW zit, maar dat terzijde.

Dan cancel je de boel en koop je het elders, zo moeilijk is dat allemaal niet. Dus eerlijk? We willen allemaal dubbeltje eerste rij zitten (al dan niet 'bewust') om vervolgens moord en brand te gillen om je gelijk te willen halen. Of nee, we moeten voorkomen dat zulke kwaadaardige oplichters van webshops ons detailhandel kapot maken, de grootste oplichters van het land, de grootste misdadigers op marktplaats en omgevingen.

En waar hebben we het dan over? Een technisch foutje, een miscommunicatie en inmiddels wellus/nietus, 5 pagina's en 23 wetsartikelen voor 29 euro.. Staat eigenlijk in leuk contrast hoe bv MediaMarkt met zijn BTW actie loopt te 'stunten', maar daar mag blijkbaar dan niets meer over gezegd worden.

Er zit een groot verschil tussen benadeelt worden door een foutje, of er een voordeeltje uit te willen halen.

[ Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 23-01-2018 18:11 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat er nog volop gereageerd wordt, gelukkig nu wel wat eerlijker tegenover ons als verkoper.

De reden dat wij de order niet door hebben laten gaan is niet omdat we verlies zouden maken, niet omdat ik ga huilen om 25+ euro. Ookal is dat twee tot drie dagen winst van de pas geopende shop.

De reden van de annulering en weigering van de klant is zijn houding en respectloos gedwang tegen ons.

Hij bestelde omdat de prijs zo laag is. Dat is hoe wij een goeie naam proberen te bouwen en dat ging prima, tot zo ver ruim twintig reviews, en ja tuurlijk de eerste twee zijn van mij zelf. Ik heb er ook twee uit mijn eigen naam geplaatst maar 1 ervan telt mee voor de beoordeling. De ander die meetelt is een vriend die een spel bij me heeft gekocht. Nu is er 1 nare ervaring geweest en meteen heel Nederlandse gaming community tegen ons door een Belg die besteld bij een Nederlandse webshop en zich niet kan gedragen.

Dubbele maat is zeker aanwezig. Er is een negatieve beoordeling geplaatst door de koper. Vind ik prima. Ik heb daar niets op te zeggen. Hij heeft het negatief ervaren zo hebben wij hem ook zeer negatief ervaren. De tweede beoordeling die zichzelf 'tweaker' noemt is vals. Die persoon heeft geen aankoopervaring met ons gehad en is daarom gerapporteerd en zal verwijderd worden. Positief feedback krijgen van klanten is al heel moeilijk, dan ga ik niet per negatieve ervaring meerdere beoordelingen laten staan.

Ik ga geen excuses aanbieden, ik noemde de koper een afzetter, daar sta ik nog achter.

Wat jullie verder doen is aan ieder individueel. Vermijd ons, haat ons. Maakt niet uit. Ik laat me niet kleineren bedreigen en respectloos behandelen door iemand die van zo iets kleins zo een eenzijdig verhaal maakt. Als ik zelf niet reageerde op deze post zou er alleen maar valse informatie aanwezig zijn.

Hierbij ook de laatste reactie van mij (Eigenaar) onder deze post.
Als je er over wilt praten met ons mag je mailen naar info@cheapgamesale.nl. Of kom gezellig chatten via de site. Ik ben er vandaag aanwezig tot een uur of 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens extra informatie;

Wij zitten niet in de pricewatch en andere vergelijingssites omdat we pas bestaan. Een webshop moet minimaal drie maanden oud zijn om lid te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bron
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 15:13
Toch maar even popcorn kopen bij de supermarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Bron schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 18:13:
Toch maar even popcorn kopen bij de supermarkt.
Minstens 4 family packs.... :P Wil niet op het hoogtepunt zonder zitten namelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lb84
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 05-08-2022
Bedankt voor het heropenen van het topic en voor het juridische advies op mijn vraag.
Ik zag de opmerking van iemand of ik niet had kunnen weten dat de prijs to good to be true kon zijn? Nee dit kon ik niet, 289 -10% voor het product met een spel na korting en met bijbetaling van verzendkosten die betaald zijn terwijl ze er niet zouden zijn. Was het product iets van 267 euro ps4 console 1tb slim + 1 spel naar keuze. Een andere keten bood op hetzelfde moment voor 299 euro inclusief verzendkosten dezelfde console met 2 spellen aan ( geen vrije keuze, maar geen goedkope spellen). Een prijsverschil van 32 euro voor 1 spel minder leek mij dus heel redelijk en zeker niet to good to be true in mijn ogen :)

Toen ik dit topic opende had ik gehoopt er nog met de verkoper uit te komen. Inmiddels moet ik zeggen dat ik alle vertrouwen in deze zaak ben verloren. Zoals iemand anders al aanhaalde op pagina 1, als ik mijn gelijk al zou krijgen als ik dit juridisch zou afdwingen dan moet ik nu maar hopen dat ze hem niet "per ongeluk' voor verzending laten stuiteren of iets dergelijks. Ik kan geen vertrouwen meer in deze zaak hebben en dat ik bv goed geholpen zou worden bij een garantiekwestie indien deze zich zou voordoen.

Voor die paar tientjes zal het inderdaad waarschijnlijk niet tot een rechtzaak komen. Neemt niet weg dat ik mij op een onacceptabele wijze behandeld ben door een verkoper waar ik in goed vertrouwen een product heb besteld. Er wordt gesteld dat ik respectloos ben geweest naar de verkoper en dat hij daarom geannuleerd heeft, dus is mijn inziens nooit het geval geweest, mijn toon is zakelijk maar zeker niet respectloos te noemen, vergelijkbaar met de manier waarop ik hier typ en zoals in de mailwisseling te zien is. Ik stond er enkel op dat hij zijn overeenkomst zou nakomen wat mijn recht is zoals ik inmiddels begrepen heb.

Het laatste wat ik ooit verwacht had toen ik dit deed is dat ik op deze manier behandeld zou worden en zou worden uitgemaakt voor zaken die absoluut niet waar zijn. Er is nu inmiddels zelfs met een rechtzaak gedreigd via mail door de verkoper ivm dit topic.

Geen idee wat ik nu ga doen, behalve waarschuwen voor deze wanpraktijken op review sites denk ik dat er niet veel anders is wat ik kan doen. Ik ben benieuwd wat de webwinkelkeur waar ze bij zijn aangesloten hier nog mee gaat doen, want daar is dit nog steeds geopend als geschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 18:09:

De reden van de annulering en weigering van de klant is zijn houding en respectloos gedwang tegen ons.
En deze houding en annulering heeft totaal geen enkele wettelijke basis. Volgens de wet dien je gewoon te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 20:21
@Verwijderd Als je serieus genomen wil worden, moet je toch ook echt iets aan je taalgebruik gaan doen.
Op je website staan ontzettend veel spelfouten, en in je reacties hier ook.
En naast de fouten, zakelijk zijn. Niet zo persoonlijk.
Iemand een afzetter noemen omdat hij een kortingscode gebruikt slaat natuurlijk helemaal nergens op. 8)7
Jij moet gewoon zorgen dat die codes niet werken op bepaalde producten. Dat is jou verantwoordelijkheid.

Ik kan je ook vertellen dat je op deze manier niet lang gaat bestaan. Maar ja, dat is volgens mij niet zo'n probleem, dan ga je gewoon weer onder een andere naam verder.

1 euro marge op de meeste producten? Good luck. Je gaat nooit winst maken op die manier.
Als er 1 ding gebeurd waardoor je (grote) kosten hebt, ben je klaar.

En even voor de duidelijkheid, de TS heeft de wet gewoon aan zijn kant. Dus je kan zeggen wat je wil, maar jij zat gewoon 100% fout.

Codes die voor alles gebruikt kunnen worden ipv alleen games, is gewoon een domme fout.
10% korting op een console is geen abnormale korting, dus hij mag er van uit gaan dat het gewoon klopt.
Als hij echt wil, kan hij je dwingen om te leveren.
Dus wat er ook gebeurd is qua dreigen heen en weer of wat dan ook, jij zat in het begin gewoon fout.

[ Voor 50% gewijzigd door WEBGAMING op 23-01-2018 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 16:35

-36-

Trust me. I'm an amateur

Beetje offtopic: maar wat is nu het verhaal achter www.ps4digitalgaming.nl? Was deze webshop van dezelfde eigenaar? en zo ja zou deze dan misschien willen verduidelijken wat er mis is gegaan en wat er nu behalve een nieuwe naam veranderd is. Zonder nu direct een oordeel te willen vellen zonder de achterliggende omstandigheden te weten maar het komt alles bij elkaar opgeteld gewoon niet al te best over.

[ Voor 18% gewijzigd door -36- op 23-01-2018 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19
Noem het wat je wil..maar bij een *knip* kom je er niet doorheen op deze manier.

Ib84, neem je verlies... gezien het taalgebruik en de frustratie sluit ik niet uit dat je vervelend bezoek krijgt als je doorzet. In het kader van Wbp zou ik wel melding maken overigens.

[ Voor 3% gewijzigd door Microkid op 23-01-2018 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lb84
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 05-08-2022
Daar ben ik inmiddels ook een beetje bang voor Monater, zou erg triest zijn als dit zou gebeuren, maar ik kan alvast zeggen dat ik niet op het opgegeven afleveradres woon, dus hij kan zich wat dat betreft de moeite besparen van een bezoek.

Inmiddels heb ik melding/klacht gemaakt bij consuwijzer en ik wacht dit maar even af even als het ingediende geschil bij de webwinkelkeur. En bedankt voor de tip wat betreft Wbp, zal dat eens nakijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
De verkoper snapt het nog steeds niet, het is toch ongelooflijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 17:57

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Montaner schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 18:31:
Noem het wat je wil..maar bij een ******** kom je er niet doorheen op deze manier.

Ib84, neem je verlies... gezien het taalgebruik en de frustratie sluit ik niet uit dat je vervelend bezoek krijgt als je doorzet. In het kader van Wbp zou ik wel melding maken overigens.
Hmmmz, dat het nu al niet lekker opgelost is snap ik. Maar ga je nu serieus zeggen dat hij een huisbezoek kan verwachten vanwege de onkunde van een webshop. Je zou bijna zeggen dat je insiders info hebt.

[ Voor 1% gewijzigd door Microkid op 23-01-2018 18:50 ]

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Lees mijn post even goed, svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:40

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Modbreak:Alles is nu wel gezegd, het blijft nu herhalen van standpunten en de reacties worden er niet beter op.

Nabrander door lb84:
Bij deze nog als antwoord op de vraag van -36- :

cheapgamesale.nl blijkt inderdaad hetzelfde bedrijf met dezelfde eigenaar te zijn als ps4digitalgaming.nl

https://kassa.bnnvara.nl/...er-besteld-zijn-werken-ni

Hier kun je zien een factuur van ps4digitalgaming.nl hetzelfde KVK nummer 66273773 heeft als cheapgamesale.nl. Dus hetzelfde bedrijf maar nieuwe naam, gezien alle klachten die er zijn over ps4digitalgaming.nl wellicht de reden dat ze van naam zijn gewijzigd?

https://www.klacht.nl/ps4digitalgaming-nl/

https://nl-be.trustpilot.com/review/www.ps4digitalgaming.nl

https://klachtenkompas.nl...2c-4d9b-b20b-a40b7d5cd24c

[ Voor 83% gewijzigd door Microkid op 25-01-2018 05:44 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.