Hulde! PoP 'ost-1a' (Olst) is vannacht geupgrade naar GOF.
Hear! Hear!
Ik heb zo het vermoeden dat voor het einde van dit jaar alle EoF POP's wel omgebouwd/uitgebreid zijn
Ik heb zo het vermoeden dat voor het einde van dit jaar alle EoF POP's wel omgebouwd/uitgebreid zijn
Utrecht Oudenoord (3513) is sinds vandaag ook over
Op naar 500mbit.
Op naar 500mbit.
Af te vinken op de lijst:
BSKP-1A
WSP-1A
DNL-1A
WE-1B
En daarmee zijn alle PoP's in de gemeente Olst-Wijhe nu voorzien van GoF. Deze waren allemaal in 2012 gebouwd op EoF,
Dus zelfs de kleine PoP's (CP/AP 616) in Boskamp, Den Nul en Wesepe zijn voorzien van GoF.
BSKP-1A
WSP-1A
DNL-1A
WE-1B
En daarmee zijn alle PoP's in de gemeente Olst-Wijhe nu voorzien van GoF. Deze waren allemaal in 2012 gebouwd op EoF,
Dus zelfs de kleine PoP's (CP/AP 616) in Boskamp, Den Nul en Wesepe zijn voorzien van GoF.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Welke van deze 2 is dat, weet je dat toevallig?itsmemax schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 11:18:
Utrecht Oudenoord (3513) is sinds vandaag ook over![]()
Op naar 500mbit.
Of @Barre73
Ut-ACS Ut-7a 1 A N O FTTH
Ut-ACR Ut-wtd 1 A N O FTTH
[ Voor 6% gewijzigd door Dennis-L op 15-05-2018 13:09 ]
@Dennis-L Het is de UT-WTD.Dennis-L schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 13:08:
[...]
Welke van deze 2 is dat, weet je dat toevallig?
Of @Barre73
Ut-ACS Ut-7a 1 A N O FTTH
Ut-ACR Ut-wtd 1 A N O FTTH
De 7a is nog EoF
[ Voor 26% gewijzigd door Barre73 op 15-05-2018 17:17 ]
Interessant topic dit. Nog interessanter is dat ik deze zomer in een nieuwbouwhuis ga wonen, waar slechts 102/102 Mbps beschikbaar blijkt via fiber. Het gaat om een nieuwbouwproject in een bestaande wijk waar nu nog geen glasvezel ligt.
Kennelijk worden er door Reggefiber dus nog nieuwe FttH verbindingen opgeleverd die maximaal 100 Mbps aankunnen. Opvallend, want in de oudere huizen die er al staan is er via bonded VDSL al 200 Mbps beschikbaar.
Kennelijk worden er door Reggefiber dus nog nieuwe FttH verbindingen opgeleverd die maximaal 100 Mbps aankunnen. Opvallend, want in de oudere huizen die er al staan is er via bonded VDSL al 200 Mbps beschikbaar.
EP
Dat is niet zo heel gek eigenlijk.ep667 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 10:52:
Interessant topic dit. Nog interessanter is dat ik deze zomer in een nieuwbouwhuis ga wonen, waar slechts 102/102 Mbps beschikbaar blijkt via fiber. Het gaat om een nieuwbouwproject in een bestaande wijk waar nu nog geen glasvezel ligt.
Als er in de bestaande POP nog genoeg EoF poorten vrij zijn om nieuwbouwhuizen op aan te sluiten dan krijgen die huizen ook maximaal 100/100.
Als het een nieuwbouwwijk is, waar ook nog geen POP staat, dan wordt die POP direct voorzien van GoF apparatuur.
Maar het is inmiddels wel duidelijk dat Reggefiber/KPN WBA heel hard bezig is om de laatste EoF only POPs te voorzien van GoF apparatuur.
Je nieuwe woning krijgt dus heel erg waarschijnlijk "binnenkort" de mogelijkeid tot 500/500 maar dat is een kwestie van geduld
Het is dus een wijk waar (los van het nieuwbouwproject) nog géén glasvezel beschikbaar is. Je zou dus verwachten dat het hier om een nieuwe PoP gaat. Of wordt in dit geval infrastructuur voor DSL en FttH gedeeld, waardoor er niet meer mogelijk is?
EP
Welke postcode (zonder huisnummer) gaat het om?ep667 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 11:08:
Het is dus een wijk waar (los van het nieuwbouwproject) nog géén glasvezel beschikbaar is. Je zou dus verwachten dat het hier om een nieuwe PoP gaat. Of wordt in dit geval infrastructuur voor DSL en FttH gedeeld, waardoor er niet meer mogelijk is?
[hier stond een postcode]
[ Voor 100% gewijzigd door ep667 op 16-05-2018 11:43 ]
EP
Ik kan helaas niet meer zien op welke POP dit aangesloten zit maar mogelijk is het
Dgn-AAA Dgn-1a (Dongen)
en dat is nog een EoF POP.
Dank voor het checken. Ik zou het opvallend vinden als dat zo is, aangezien er in Oosterhout al een PoP is (Oth-AAA) die wel GoF zou moeten zijn. Die staat hemelsbreed een kilometer of 2 dichterbij. Maar ik weet niet hoe de kabels lopen, dus het zou zomaar kunnen inderdaad.
Ik hoop dat er dan snel een upgrade plaatsvindt, want het is wel gek dat ik op dit moment via bonded VDSL 2 keer zo snel zou kunnen als straks met glasvezel
. En al helemaal omdat KPN straks gewoon standaardabo's heeft van 150 en 200 Mbps.
Edit: Ik zie dat Oth-AAA/Oth-1A ook nog EoF zou zijn. Dan zitten de bewoners van de wijk die al wel 500 Mbps kunnen waarschijnlijk weer ergens anders op.
Is er nog iets van een planning bekend of kan het net zo goed morgen of over 3 jaar zijn?
Ik hoop dat er dan snel een upgrade plaatsvindt, want het is wel gek dat ik op dit moment via bonded VDSL 2 keer zo snel zou kunnen als straks met glasvezel
Edit: Ik zie dat Oth-AAA/Oth-1A ook nog EoF zou zijn. Dan zitten de bewoners van de wijk die al wel 500 Mbps kunnen waarschijnlijk weer ergens anders op.
Is er nog iets van een planning bekend of kan het net zo goed morgen of over 3 jaar zijn?
[ Voor 27% gewijzigd door ep667 op 16-05-2018 11:57 ]
EP
Dat is Oosterhout (Gelderland)ep667 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 11:54:
Dank voor het checken. Ik zou het opvallend vinden als dat zo is, aangezien er in Oosterhout al een PoP is (Oth-AAA) die wel GoF zou moeten zijn. Die staat hemelsbreed een kilometer of 2 dichterbij. Maar ik weet niet hoe de kabels lopen, dus het zou zomaar kunnen inderdaad.
Ik hoop dat er dan snel een upgrade plaatsvindt, want het is wel gek dat ik op dit moment via bonded VDSL 2 keer zo snel zou kunnen als straks met glasvezel. En al helemaal omdat KPN straks gewoon standaardabo's heeft van 150 en 200 Mbps.
Overbetuwe - Heteren, Elst, Driel, Oosterhout,Zetten,Andelst
Oth-AAA Oth-1a 1 A N O FTTH
Oth-AAB Oth-2a 1 A N O FTTH_EG
Ik weet bijna zeker, dat alle EoF POPs dit jaar een upgrade gaan krijgen.
Meerdere keren per week hoor ik wel ergens een kreet van blijdschap dat er weer een POP is voorzien van GoF apparatuur.
De PoP voor de rest van Oosterhout lijkt inderdaad Drst-AAA Drst-1A te zijn. Die is ongeveer even ver weg als Dongen, dus dat zou kunnen. Duimen voor een snelle upgrade dan maar. Ik heb ook weinig trek in Ziggo...
Plus: Verwarrend dat Oth ineens Oosterhout Gelderland is als het op fiber aankomt. Oth is binnen het POTS netwerk van KPN namelijk de afkorting voor Oosterhout NB. Zo is mijn wijkverdeler Oth-C-AM.
Plus: Verwarrend dat Oth ineens Oosterhout Gelderland is als het op fiber aankomt. Oth is binnen het POTS netwerk van KPN namelijk de afkorting voor Oosterhout NB. Zo is mijn wijkverdeler Oth-C-AM.
EP
Dat laatste hoort niet te kunnen. De PoP benamingen (plaatscodes) zijn gelijk voor glas en koper.ep667 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 12:26:
De PoP voor de rest van Oosterhout lijkt inderdaad Drst-AAA Drst-1A te zijn. Die is ongeveer even ver weg als Dongen, dus dat zou kunnen. Duimen voor een snelle upgrade dan maar. Ik heb ook weinig trek in Ziggo...
NB: @ep667 Als je me je PC en huisnr stuurt kan ik je meteen uitsluitsel geven op welke PoP deze wijk wordt aangesloten.
EDIT: Even gekeken. De OTH-1A staat in Oosterhout Brabant (die boven Breda)
Oosterhout Gelderland (gemeente Over-Betuwe heeft de OHT-1A
[ Voor 16% gewijzigd door Barre73 op 16-05-2018 12:59 ]
Ik stuur je een PM, postcode in het forum droppen vind ik niet zo'n punt, maar met huisnummer is een minder goed idee.Barre73 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 12:31:
[...]
NB: @ep667 Als je me je PC en huisnr stuurt kan ik je meteen uitsluitsel geven op welke PoP deze wijk wordt aangesloten.
KijkEDIT: Even gekeken. De OTH-1A staat in Oosterhout Brabant (die boven Breda)
Oosterhout Gelderland (gemeente Over-Betuwe heeft de OHT-1A
EP
Ah ja, OTH OHT
OHT, Gelderland heeft volledig GoF
OTH, Brabant heeft een EoF én GoF POP
Dorst heeft een eigen POP met GoF apparatuur
Drst-AAA Drst-1a 1 A N O FTTH_G

OHT, Gelderland heeft volledig GoF
OTH, Brabant heeft een EoF én GoF POP
Dorst heeft een eigen POP met GoF apparatuur
Drst-AAA Drst-1a 1 A N O FTTH_G
[ Voor 26% gewijzigd door Dennis-L op 16-05-2018 14:23 ]
Volgens mij is jouw POP inmiddels voorzien van GoF apparatuurSatfreak schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 14:42:
Yessss,...vandaag te horen gekregen dat onze POP in week 20 wordt geüpgraded naar 500/500
KPN is toch nog steeds bezig met de laatste 100 centrales. Goed nieuws voor iedereen dus
"Alle" POPs in de jouw gemeente zijn nu voorzien van GoF zie ik
apr-1a
her-1 (had al GoF)
hkl-1a (had al GoF)
spgl-1a
vu-1a
Heb ook meteen het overzicht bijgewerkt
[ Voor 28% gewijzigd door Dennis-L op 30-05-2018 13:08 ]
Deze kan je beter verplaatsen naar het XS4All glasvezel topic.Satfreak schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 08:16:
@Dennis-L
Klopt sinds gisteren is de POP voorzien van een GoF kaart.
Echter gaat het upgraden niet vlekkeloos bij XS4ALL.
Eerst wordt er verteld dat mijn hardware niet goed is en dat ze volgende week Guidion gaan sturen om nieuwe hardware te monteren. Terwijl ik in bezit ben van een ZTE ZXHN F3100 (NTU) & FritzBox 7490
Deze kunnen tot 1 Gb,.....dus mijn hardware kan gewoon 500/500 aan !!
Na 1 uur en 20 minuten aan de telefoon te hebben gehangen en iemand wilde spreken met kennis van zaken. Zouden ze dus gisteren mijn 100Mb omzetten naar 500Mb. Maar tot op heden nog niets.
Ga ik bij Mijn Xs4all kijken....Orderstatus: Woensdag 9 Juni ??
Waar gaat het mis ???
Sinds vandaag definitief omgezet van EoF naar GoF.
Diverse speedtesten gedaan....zit veel verschil in.
Bij xs4all nog het beste resultaat
http://xs4all.speedtestcu...75-11e8-9068-3dd76b1760dc
Diverse speedtesten gedaan....zit veel verschil in.
Bij xs4all nog het beste resultaat
http://xs4all.speedtestcu...75-11e8-9068-3dd76b1760dc
Netjes hoor!
Lang wachten wordt uiteindelijk beloond
Lang wachten wordt uiteindelijk beloond
De PoP Mdb-1a in Middelburg (Mortiere e.o) is ook voorzien van GoF apparatuur.
Postcode checks via https://netco-fpi-info.fourstack.nl geven nu namelijk 524Mbit aan, voorheen was dit 102Mbit.
Postcode checks via https://netco-fpi-info.fourstack.nl geven nu namelijk 524Mbit aan, voorheen was dit 102Mbit.
Kiek kiekProlution schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 19:34:
De PoP Mdb-1a in Middelburg (Mortiere e.o) is ook voorzien van GoF apparatuur.
Heb je toevallig een postcode voor dat gebied?
Ik zie dat er 2 POP's staan in Middelburg, de ene had al GoF, maar ik krijg op geen enkele postcode FttH als beschikbaar.
[ Voor 14% gewijzigd door Dennis-L op 08-06-2018 18:10 ]
Oth-AAA Oth-1a is nu ook over naar GoF!
EP
Je kan deze postcode checken: 4337PX, ik gok dat deze postcode op Mdb-1a pop zit, op die postcode werd tenminste tot enige tijd geleden nog max. 102Mbit weergegeven en nu 524Mbit.Dennis-L schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 18:04:
[...]
Kiek kiek![]()
Heb je toevallig een postcode voor dat gebied?
Ik zie dat er 2 POP's staan in Middelburg, de ene had al GoF, maar ik krijg op geen enkele postcode FttH als beschikbaar.
Dat heb je helemaal goed gegokt. Die postcode zit inderdaad op de MDB-1A.Prolution schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 19:23:
[...]
Je kan deze postcode checken: 4337PX, ik gok dat deze postcode op Mdb-1a pop zit, op die postcode werd tenminste tot enige tijd geleden nog max. 102Mbit weergegeven en nu 524Mbit.
@peize9 Heb je toevallig recent nog een postcodecheck gedaan?
Even uit interesse: waar heb je meer dan 100mbit voor nodig thuis?
Ga je een hele camping van internet voorzien? Thuis een datacentrum beginnen?
Ga je een hele camping van internet voorzien? Thuis een datacentrum beginnen?
JaMr_gadget schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 22:24:
Thuis een datacentrum beginnen?
Gewoon voor de lols, en om uploads en downloads tussen werk snel te kunnen doen.
Update voor Roden,
Vandaag net mijn 500mbit bij XS4ALL afgesloten
Heb nu alles op maximum haalbaar.
VDSL 100(200 bonded)mbit
FTTH 500mbit
[ Voor 27% gewijzigd door peize9 op 12-06-2018 23:37 ]
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke
Ik zag inderdaad op jouw postcode dat er ook 500 Mbit leverbaar is sinds kort, daarom deed ik je even taggenpeize9 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 23:35:
[...]
Ja![]()
Gewoon voor de lols, en om uploads en downloads tussen werk snel te kunnen doen.
Update voor Roden,
Vandaag net mijn 500mbit bij XS4ALL afgeslotenRoden kan nu dus ook...
Heb nu alles op maximum haalbaar.
VDSL 100(200 bonded)mbit
FTTH 500mbit
VDSL 100 is overigens nog niet maximaal, dat is 200 Mbit (als je straatkast klaar is voor supervectoring)
Supervectoring VDSL = 200 Mbit
Bonded supervectoring VDSL = 400 Mbit

Ik vind het zo wel prima
Update:
Kiek em goan

[ Voor 45% gewijzigd door peize9 op 02-07-2018 14:25 ]
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke
En inmiddels weer terug naar maximaal 102Mbps. Bijzonder...
EP
Maar da's een ander probleem: Remco brinkman in "[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2"ep667 schreef op zondag 8 juli 2018 @ 11:51:
[...]
En inmiddels weer terug naar maximaal 102Mbps. Bijzonder...
Oh, haha. Dat is onhandig. Mijn huis is vrijdag -eindelijk- opgeleverd, dus ik kon aan de slag met de verhuizing van internet. Maar toen ik gisteren XS4ALL belde werd mij medegedeeld dat ik mijn huidige abonnement (200Mbps) helaas niet mee kon nemen.
Heb het toen even laten zitten en zag toen ook op FPI Info dat er niet meer geleverd kon worden. Nooit aan gedacht dat het een bug zou zijn. Hopelijk is het een beetje snel opgelost, zodat ik in mijn nieuwe huis niet zonder internet kom.
Heb het toen even laten zitten en zag toen ook op FPI Info dat er niet meer geleverd kon worden. Nooit aan gedacht dat het een bug zou zijn. Hopelijk is het een beetje snel opgelost, zodat ik in mijn nieuwe huis niet zonder internet kom.
EP
De bug lijkt te zijn opgelost. In ieder geval op de adressen die ik gisteren checkte. Daar is nu weer 500 beschikbaar zoals dat tot een week geleden ook het geval was.
Ik had het zojuist ook al gemerkt, zoals ik in het andere topic postte. Nu snel mijn verhuizing regelen
.
EP
Dit topic kan als zodanig gewoon het archief in. Alleen nu de rest van NL nog aan de glasvezel.....