Een bijzonder kwestie:
Op mijn adres is glasvezel leverbaar en daar ben ik ook heel blij mee, echter maximaal maar 100 mbit.
Ik ben aangesloten op een EoF (Ethernet over Fiber) kaart dus dat verklaart dat wel.
Maar ik ben eens een beetje op onderzoek gegaan.
In 2013 is KPN begonnen met standaard alleen nog maar GoF uit te rollen en vanaf 2014 heeft KPN bestaande POPs omgebouwd naar GOF, deze ombouw duurde blijkbaar tot en met 2016 want ik vond in een publicatie op kpn-wholesale.com namelijk het volgende:
1. GOF Ombouw update
Er komt geen nieuwe GOF ombouw meer bij, volgens de uitrolplanning.
De laatste informatie over de ombouw POP’s staat in de lijst “WBA GOF Ombouw uitrolplanning v20160210.xls”, die u dan ook deze week voor het laatst aantreft bij de publicatie.
En ook nog het volgende:
" De planning is dat u eind 2015 in alle FttH-gebieden uw klanten met WBA een snelheid van 500/500 Mbps kunt bieden."
Een planning kan altijd uitlopen, maar het is inmiddels 2018
In 2015 is 1 POP in mijn wijk omgebouwd, de 2 anderen zijn niet omgebouwd (stonden ook niet in de planning) en gaan, afgaande op bovenstaande tekst, dus ook niet meer omgebouwd worden.
De omgebouwde POP:
Asn-AAK (asn-1a)
De "vergeten" POPs
Asn-AAL (asn-1b)
Asn-AAM (asn-1c)
Ik heb dit uiteraard ook bij KPN en bij Telfort (provider) aangekaard.
Van KPN nog geen inhoudelijke reactie, bij Telfort gaat er een webcare medewerker kijken wat hij kan betekenen.
Wanneer ik meer informatie heb of nog iets heb ontdekt dan zal ik dat hier ook even posten.
Heb je nog tips of ideetjes wat ik zou kunnen proberen of heb je inside info
, laat het dan vooral weten.
Inmiddels worden de laatste EoF POP's langzaam voorzien van GoF apparauur
In deze sheet staan de laatste EoF POP's.
De groen gearceerde zijn inmiddels voorzien van GoF apparatuur.
Heb de nu bekende omgebouwde POPs groen gearceerd
Op mijn adres is glasvezel leverbaar en daar ben ik ook heel blij mee, echter maximaal maar 100 mbit.
Ik ben aangesloten op een EoF (Ethernet over Fiber) kaart dus dat verklaart dat wel.
Maar ik ben eens een beetje op onderzoek gegaan.
In 2013 is KPN begonnen met standaard alleen nog maar GoF uit te rollen en vanaf 2014 heeft KPN bestaande POPs omgebouwd naar GOF, deze ombouw duurde blijkbaar tot en met 2016 want ik vond in een publicatie op kpn-wholesale.com namelijk het volgende:
1. GOF Ombouw update
Er komt geen nieuwe GOF ombouw meer bij, volgens de uitrolplanning.
De laatste informatie over de ombouw POP’s staat in de lijst “WBA GOF Ombouw uitrolplanning v20160210.xls”, die u dan ook deze week voor het laatst aantreft bij de publicatie.
En ook nog het volgende:
" De planning is dat u eind 2015 in alle FttH-gebieden uw klanten met WBA een snelheid van 500/500 Mbps kunt bieden."
Een planning kan altijd uitlopen, maar het is inmiddels 2018

In 2015 is 1 POP in mijn wijk omgebouwd, de 2 anderen zijn niet omgebouwd (stonden ook niet in de planning) en gaan, afgaande op bovenstaande tekst, dus ook niet meer omgebouwd worden.
De omgebouwde POP:
Asn-AAK (asn-1a)
De "vergeten" POPs
Asn-AAL (asn-1b)
Asn-AAM (asn-1c)
Ik heb dit uiteraard ook bij KPN en bij Telfort (provider) aangekaard.
Van KPN nog geen inhoudelijke reactie, bij Telfort gaat er een webcare medewerker kijken wat hij kan betekenen.
Wanneer ik meer informatie heb of nog iets heb ontdekt dan zal ik dat hier ook even posten.
Heb je nog tips of ideetjes wat ik zou kunnen proberen of heb je inside info
Inmiddels worden de laatste EoF POP's langzaam voorzien van GoF apparauur
In deze sheet staan de laatste EoF POP's.
De groen gearceerde zijn inmiddels voorzien van GoF apparatuur.
Heb de nu bekende omgebouwde POPs groen gearceerd
[ Voor 9% gewijzigd door Dennis-L op 07-06-2018 19:14 ]