Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:50
Mijn vraag

Medetweakers!

Al jaren lid hier, veel geleerd op IT gebied maar nu loop ik ergens tegen aan waar ik zelf niet uit kom 8)7

Hopelijk heeft iemand de gouden tip omtrent het volgende probleem met onze Lyric T6 die sinds augustus in ons nieuwe huis hangt, samen met de nieuwe Intergas ketel.

Destijds heeft de installateur de ketel en de thermostaat geïnstalleerd. Ik vervolgens met de iPhone 7 de Honeywell Lyric app geïnstalleerd en hem via de installatieprocedure geïnstalleerd. Zo ver, zo goed. Wat wel opviel was dat ie af en toe de melding gaf dat ie geen verbinding kon maken met de thermostaat maar dat was meestal binnen een paar minuten weer zelf verholpen. Na verloop van tijd hebben we een TP Link Deco M5 systeem geïnstalleerd, deze is gekoppeld aan de Draytek Vigor router van T-Mobile thuis.

Toen kwamen de foutmeldingen al veel frequenter, en als de app geopend werd gaf ie ook meestal aan dat de thermostaat offline was. Uiteindelijk maar besloten om helemaal opnieuw te beginnen, en te kijken of dat het probleem oploste.

Helaas. Sterker nog, nu krijg ik hem niet meer geïnstalleerd :? Je start nu de installatie procedure, dan gaat ie proberen automatisch te verbinden. Dat lukt niet. Dan geeft ie aan dat de thermostaat zelf een Wifi netwerkje op gaat zetten, dat moet je dan selecteren in de instellingen van de iPhone en dan zou het moeten gaan werken.

Niet dus. Hij geeft bij de beschikbare Wifi netwerken de Lyric T6 niet weer. Heb al met diverse telefoons en een Macbook gekeken of het netwerk zichtbaar was. Maar nee dus. Op een gegeven moment meldt de app dat er een probleem is met de communicatie met de thermostaat en dat je het opnieuw moet doen. Na 6 keer ben je dat wel beu zeg maar :(

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Relevante software en hardware die ik gebruik

* Draytek Vigor router van Tmobile thuis met nieuwste software
* Honeywell Lyric T6 thermostaat met de nieuwste software (denk ik, kan het niet meer checken in de app)
* TP Link Deco M5
* Apple iPhone 7
* Motorola G5
* Macbook Air 2014

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
* Uiteraard Google aangezwengeld :+
* 2.4 Ghz band opgezet (en telefoon daarop gezet)
* Thermostaat gereset (alle 3 de modi, Homekit, Wifi, Programma)
* App verwijderd en weer geïnstalleerd
* TP Link netwerk uitgezet om te proberen terug te gaan naar de originele situatie

...

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Beste antwoord (via DePaul op 22-01-2018 21:11)

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:21
Did you try turning it off and on again? :+
Ofwel echt van de stroom af voor een tijdje.

Zit er eventueel ook nog een "ouderwets" reset gaatje (waar je met een paperclip in kan?

En anders zou ik toch sterk vermoeden dat het een hardware defect is, zeker omdat eht al langer niet helemaal lekker loopt. Want voor zover ik kan zien heb je zo ongeveer alles buiten de hardware van de lyric zelf nu wel getest...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Al een complete factory reset gedaan?
https://ensupport.getconn...set-a-Lyric-T6-thermostat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
Nog niet geprobeerd, nu wel :+

Helaas, dat was het ook niet

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Did you try turning it off and on again? :+
Ofwel echt van de stroom af voor een tijdje.

Zit er eventueel ook nog een "ouderwets" reset gaatje (waar je met een paperclip in kan?

En anders zou ik toch sterk vermoeden dat het een hardware defect is, zeker omdat eht al langer niet helemaal lekker loopt. Want voor zover ik kan zien heb je zo ongeveer alles buiten de hardware van de lyric zelf nu wel getest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CenturiesEnd
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07-2024
Ik ga ervan uit dat op de Draytek router ook een AP functie zit? En als je T6 daarop ontsluit op een 2,4 SSID samen met je iPhone dan heb je dezelfde verbindingsproblemen als met DECO APs? Heb je ook getest met alleen een 2.4 netwerk actief en alle 5 dual band netwerken dus uit?
John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
@GENETX

Dat kan ik nog checken of ie te resetten valt met een paperclip oid, denk het eigenlijk niet, dan zou het in de instructies wel staan lijkt me. De enige manier om de stroom eraf te halen is de stekker van de ketel eruit te trekken, en dat lijkt me met de huidige buitentemperatuur niet helemaal relaxed :+

@CenturiesEnd

Er zit inderdaad ook een AP functie op. Heb ik ook al geprobeerd maar geeft geen verschil. En ja, ook de TP link offline gehaald maar ook dat gaf geen verschil

Thanks voor het meedenken guys! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
DePaul schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:56:
@GENETX

Dat kan ik nog checken of ie te resetten valt met een paperclip oid, denk het eigenlijk niet, dan zou het in de instructies wel staan lijkt me. De enige manier om de stroom eraf te halen is de stekker van de ketel eruit te trekken, en dat lijkt me met de huidige buitentemperatuur niet helemaal relaxed :+
Kun je hem niet gewoon loshalen van de grondplaat? Mijn Round Connected klik ik er zo af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwilpstra
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-04 22:44
Heb zelf ook deze thermostaat en dat werkt nu naar behoren. Maar dat was pas nadat ik het 5Ghz netwerk een andere SSID had gegeven dan de 2.4 variant. Via hoofdmenu - Reset de WIFI vervolgens resetten en dan opnieuw configureren. Eigenlijk hetzelfde wat John hierboven ook aangeeft.

[ Voor 10% gewijzigd door rwilpstra op 17-01-2018 12:50 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
@rwilpstra

OK, maar kreeg je hem toen ook direct gekoppeld om lukt het niet automatisch en moest je het handmatig koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CenturiesEnd
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07-2024
Het wil nog wel eens voorkomen dat een endpoint moeite heeft verbinding te maken met een SSID dat op verschillende bands uitstuurt maar onder dezelfde SSID (naam). Je zou mogelijk een gescheiden SSID op de 2,4 band kunnen aanmaken maar wel binnen hetzelfde LAN segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
Heren tweakers,

Nog maar eens verder gegoogeld en uiteindelijk bleek het simpel: er waren twee manieren voor een harde reset. Uiteraard de stekker van de ketel eruit trekken (maar gezien de buitentemperatuur niet echt lekker) en de thermostaat zelf van de muur af trekken en weer terugplaatsen. En dat was de magie.

Dus bij deze weer iets te bedienen via de smartphone :+ Lang leve de domotica :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ik heb nu hetzelfde probleem en de resets helpen niets - waarschijnlijk weer een prutsproduct dat afhankelijk is van de server van de fabrikant dus deze gaat ook richting /dev/null als ie het morgen niet automagisch weer gaat doen (de appp. de thermostaat werkt gelukkig wel maar tsja, als ze IOT niet snappen dan bouw ik er zelf wel eentje)

[ Voor 19% gewijzigd door franssie op 30-04-2018 23:52 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yobotje
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-11-2024
Ok hier hetzelfde issue.
Geen verbinding via de app. De router ziet hem wel en ook de andere domotica heeft netjes verbinding met zijn eigen servers.
Voor mij is dit de 1e keer dat de Lyric T6 niet wil verbinden met de app in vier maanden.
Bij Eneco’s Toon was dat in 2016 enkele maanden dagelijks het geval en de laatste maanden in 2017 regelmatig geen gasverbruik meting.
Het kan dus nog veel erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Dus ik wacht even af - maar dan merk je pas hoe slecht de software in elkaar zit, geen mogelijkheid om je Lyric te zoeken dan door het hele installatie menu heen te lopen, vermoeiend.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1068023

Hier hetzelfde met de lyric t6, via de app geen verbinding meer en vind het apparaat zelf niet meer op de app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DePaul
Zelf vanochtend ook de melding dat de WIFI radio defect was ineens. Maar de thermostaat an sich doet het gelukkig wel, maar de app is idd offline. Mogelijk zijn ze iets met de servers aan het doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1068039

Hier ook gisteravond de melding dat de wifi radio defect was....
serieus de hele avond geprobeerd om hem opnieuw te koppelen, niet gelukt.
hij loopt steeds bij een ander stuk in de lyric app vast
honeywell een bericht gestuurd via facebook. mocht ik iets horen, laat ik het wel even weten.
hopelijk inderdaad een probleem aan de honeywell kant.
wat ik overigens wel belachelijk zou vinden, waarom moet hij in verbinding staan met honeywell?
ook voor de toekomst niet heel relaxed, mochten ze over een jaar een nieuw product hebben. hoe goed wordt dit dan onderhouden?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09:41
Gisteren rond 13:30 hier ook twee keer de melding dat er problemen waren met de verbinding van de T6.
Werkt nu OK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simala
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 01-05-2018
Hier sinds gisteren ook problemen met wifi. Kan geen connectie meer maken.
Wij zaten zonder elektriciteit en eens die terug was connecteerde hij niet meer.
Dacht eerst dat het daaraan lag, maar er is dus meer aan de hand blijkbaar.

Je hebt een mail gestuurd naar Honeywell? Veel geluk. Die reageren niet.
Wanneer je op hun site gaat om filmpjes te bekijken over her-connecteren of instellen, dan liggen die ook allemaal plat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Simala schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 08:51:

Je hebt een mail gestuurd naar Honeywell?
heb een facebook messenger bericht gestuurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
Service op de Lyric heeft niet echt hoge prio bij Honeywell.
t is en blijft een thermostaat fabrikant, die de domotica er een beetje bij doet.
Ik wacht al een tijdje op het toevoegen van verschillende "sleep tijden" bij gebruik van Geofence.
Toezeggingen genoeg, maar daadwerkelijk aanpassen gebeurt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lol, tip van Honeywell: even 10 seconde van de spanning afhalen...
inderdaad hulp van niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• influenza
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-04 16:11
Mijn T6 heeft ook kuren vandaag. verdwijnt steeds uit de app, en in homekit ook niet meer te vinden. Zometeen maar eens proberen opnieuw te koppelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Net geprobeerd te koppelen en de Lyric koppelt prima met mijn WIFI, maar het laatste stapje (aanmelden bij Honeywell) mislukt steeds - ze hebben gewoon een server probleem en zijn te eigenwijs daar over te communiceren.

En het stomste is ... je moet alle stappen steeds doorlopen ook al hangt ie gewoon prima in mijn netwerk.

Wat een prutsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTeal
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21-11-2024
Hier hetzelfde probleem.
T6 verdwenen uit de app. Faalt op de laatste stap. Alleen nu staat de verwarming aan terwijl dit niet nodig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

MrTeal schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 16:22:
Hier hetzelfde probleem.
T6 verdwenen uit de app. Faalt op de laatste stap. Alleen nu staat de verwarming aan terwijl dit niet nodig is.
bedienen op je thermostaat zelf werkt wel...bij mij althans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

update: honeywell vroeg net aan mij om MAC adres van thermostaat + login naam...geen idee wat ze willen controleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrTeal
Anoniem: 1068039 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 16:25:
[...]

bedienen op je thermostaat zelf werkt wel...bij mij althans
Via homekit werkt het overigens gewoon, alleen de Lyric app niet. Verwarming was bij mij aan omdat ik op het vlammetje gedrukt had bij de stroom module van de lyric (die bij de CV ketel). Nadat die uitgedrukt is lijkt de verwarming weer uit te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTeal
lees op twitter dat de servers down zijn van Honeywell. en dat mensen er wereldwijd last va hebben.
zelfs iemand die zegt dat Tech Support aangeeft alle Lyric Thermostats terug te roepen omdat ze geen oplossing kunnen geven.. benieuwd hoeveel daar van waar is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardBoss
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22-05-2021
Ik heb sinds gisteren hetzelfde probleem met m’n T6R.
Tijd dat Honeywell het even oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardBoss
MrTeal schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 16:28:
[...]

Via homekit werkt het overigens gewoon, alleen de Lyric app niet. Verwarming was bij mij aan omdat ik op het vlammetje gedrukt had bij de stroom module van de lyric (die bij de CV ketel). Nadat die uitgedrukt is lijkt de verwarming weer uit te gaan.
Bij mij is die uit m’n homekit verdwenen, krijg hem ook niet zo 123 terug.
Gisteren avond de melding via de app dat de connectie weg was, vanmorgen werkte het nog wel via Apple.
Sinds vanmiddag dus ook uit homekit verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

MrTeal schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 16:35:
lees op twitter dat de servers down zijn van Honeywell. en dat mensen er wereldwijd last va hebben.
zelfs iemand die zegt dat Tech Support aangeeft alle Lyric Thermostats terug te roepen omdat ze geen oplossing kunnen geven.. benieuwd hoeveel daar van waar is..
Heb je een link naar dat bericht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
franssie schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 21:07:
[...]

Heb je een link naar dat bericht?
https://twitter.com/Skimmer140/status/991324682556145670

Zou maar een screenshot maken voor het geval dat. :P

[ Voor 14% gewijzigd door S_Chief op 01-05-2018 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTeal
RichardBoss schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 21:06:
[...]

Bij mij is die uit m’n homekit verdwenen, krijg hem ook niet zo 123 terug.
Gisteren avond de melding via de app dat de connectie weg was, vanmorgen werkte het nog wel via Apple.
Sinds vanmiddag dus ook uit homekit verdwenen.
Bij mij stond hij eerst wel in HomeKit maar reageerde hij niet meer. Dus heb ik hem daar verwijderd. Vervolgens via de thermostaat zelf:
Instellingen > RSET HOMEKIT uitgevoerd.

Daarna nogmaals de stappen om een thermostaat toe te voegen uitgevoerd via de lyric app (op een apparaat met iOS 10, op iOS 11 werkte het overzetten van WiFi instellingen niet).

Nadat je de “onbekende fout” krijgt in de laatste stap heeft de thermostaat in ieder geval WiFi verbinding. Toen nogmaals in HomeKit toegevoegd.

Werkte vanmorgen nog steeds.

Hopelijk helpt het ook voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-04 18:09
Heb een email gehad van Honeywell vannacht, lijkt dus te gaan om een groot probleem waar veel gebruikers last van hadden.

Gisternacht kreeg ik wel 8x een melding dat de thermostaat niet goed bereikbaar was, vannacht niet meer en nu lijkt alles weer normaal te werken.
Hallo

Sommige van onze klanten ervaren problemen met de Lyric T6 thermostaat, waarbij de thermostaat off-line wordt weergegeven of tijdelijk verdwijnt uit de Lyric app. Onze technische teams zijn druk bezig met het achterhalen en het oplossen van het probleem. Het probleem heeft geen invloed op de werking van uw thermostaat. Uw verwarmingsprogramma en de temperatuurregeling werken normaal.

Indien uw thermostaat momenteel offline is en de thermostaat de melding 'Wi-Fi Radio Defect' weergeeft, raden we u aan uw thermostaat 30 seconden spanningsloos te maken. U kunt dit doen door bij een T6 wandmotage versie de thermostaat (hoofdgedeelte) van de muurplaat te verwijderen (T6 wand montage) of bij een T6R tafelstandaard versie de thermostaatvoeding uit het stopcontact te halen. Eenmaal opnieuw opgestart, zal de thermostaat opnieuw verbinden met uw Wi-Fi netwerk en de Lyric server.

Wanneer uw thermostaat in de Lyric app ontbreekt, probeer dan de app volledig af te sluiten en opnieuw op te starten. We raden u af om uw thermostaat uit de app te verwijderen en opnieuw te registreren.

Zodra we het probleem hebben opgelost zullen we u dit laten weten.

Onze verontschuldigingen voor de overlast.

Uw Honeywell Home Team
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
Yup, heb de mail ook gehad gisteravond. Had al geprobeerd hem te resetten maar krijg hem niet meer geïnstalleerd in de Lyric app. Verder ook even niet meer naar gekeken omdat de thermostaat an sich wel werkt (dat dan gelukkig wel) en de buitentemperatuur toch weer stijgt dus hij binnenkort toch met zomerstop gaat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

30 seconde van de stroom af, did the trick for me.
kon hem daarna eindelijk weer helemaal verbinden met lyric.
kan nu alleen mijn vriendin niet toevoegen aan de app :')
als ik haar mail adres invul, krijgt ze geen mail...dus nog niet alles opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
In 2014 telde het bedrijf 127.000 medewerkers in zo'n 100 landen. In Europa heeft het bedrijf ruim 25.000 werknemers, onder meer in België en Nederland. Het bedrijf heeft een marktkapitalisatie van $ 78 miljard (2015).
Er zal toch wel iemand tussen die 127.000 personen zitten die dit kan fixen? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Na poging 6 net ben ik door de server binnengelaten. Eens kijken of ie het nog doet morgen. Maar hoe dan ook wat een prutsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardBoss
MrTeal schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 07:17:
[...]

Bij mij stond hij eerst wel in HomeKit maar reageerde hij niet meer. Dus heb ik hem daar verwijderd. Vervolgens via de thermostaat zelf:
Instellingen > RSET HOMEKIT uitgevoerd.

Daarna nogmaals de stappen om een thermostaat toe te voegen uitgevoerd via de lyric app (op een apparaat met iOS 10, op iOS 11 werkte het overzetten van WiFi instellingen niet).

Nadat je de “onbekende fout” krijgt in de laatste stap heeft de thermostaat in ieder geval WiFi verbinding. Toen nogmaals in HomeKit toegevoegd.

Werkte vanmorgen nog steeds.

Hopelijk helpt het ook voor jou.
Reset homekit gedaan op de thermostaat en ik heb hem weer toe kunnen voegen in homekit.
Heb nu wel weer de default naam van de thermostaat maar ben blij dat het weer functioneert via Apple.
Honeywell app werkt nog steeds niet...

Dank voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1068763

ik ben al twee dagen bezig om mijn T6R te registreren bij Honeywell, iedere keer krijg ik de melding: registratie fout, probeer het later nog een keer pffff.

contact gehad met honeywell maar nog geen oplossing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1068763

Dag Frank, sommige van onze klanten ervaren inderdaad problemen met de Lyric T6-thermostaat, waarbij de thermostaat offline wordt weergegeven of tijdelijk verdwijnt uit de Lyric app. Onze technische teams zijn druk bezig met het achterhalen en het oplossen van het probleem. Onze excuses voor het ongemak.
Warme groet, het Honeywell-Facebookteam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTeal
Weet iemand of het ondertussen gefixt is?
Mijn T6 verliest regelmatig weer zijn verbinding met homekit. En het hele installatie programma door blijven lopen via de Lyric app begint ook vervelend te worden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bushie
vandaag e-mail gehad van Honeywell:
https://pages1.honeywell....XU3h6VW5BZ2Q3OC8zSWNxcyJ9

PS: net ook weer (storings)melding op de Iphone, dat Lyric onbereikbaar is.
Binnenkort: De compleet nieuwe Honeywell Home-app
Wij hebben geluisterd naar uw feedback en hebben de uitstraling van de Lyric-app veranderd. De nieuwste versie, die op 22 mei uitkomt, vervangt uw Lyric-app door de volledig nieuwe Honeywell Home-app, die het bedienen van uw connected Honeywell-producten nog eenvoudiger maakt.

Dit is een verplichte update van de app. Op 22 mei krijgt u een notificatie in de app waarmee u kunt updaten naar de nieuwe versie. Als automatische updates al zijn ingeschakeld, gebeurt dit automatisch.

We zijn verheugd dat het monitoren en bedienen van uw connected Honeywell-producten nu nog eenvoudiger wordt, maar hebben uw hulp nodig om ervoor te zorgen dat u de nieuwste versie gebruikt.
Wat is er nieuw:
Het icoon
Zoek een rood Honeywell Home-icoon op het startscherm van uw telefoon, in plaats van het blauwe Lyric-icoon.
Het dashboard
Bedien al uw apparaten probleemloos vanuit één scherm.
Betere stabiliteit
Na uitvoerige tests hebben wij een eenvoudigere en gemakkelijkere manier gevonden om de app te gebruiken.
Er komt meer
Blijf hier op de hoogte van de nieuwste functies van de Honeywell Home-app.
Als u dit nog niet heeft gedaan, stel uw app dan in op automatische updates. Zo beschikt u altijd de nieuwste versie en bent u verzekerd van het beste in performance, betrouwbaarheid en gemoedsrust.

Onze groeiende familie van slimme apparatuur - beveiligingscamera's, thermostaten, waterlekdetectors - werkt samen via de vernieuwde, intuïtieve app om te zorgen dat uw woning en familie comfortabel en connected blijven.
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Bushie

oh boy
De nieuwste versie, die op 22 mei uitkomt, vervangt uw Lyric-app door de volledig nieuwe Honeywell Home-app, die het bedienen van uw connected Honeywell-producten nog eenvoudiger maakt.

Dit is een verplichte update van de app. Op 22 mei krijgt u een notificatie in de app waarmee u kunt updaten naar de nieuwe versie. Als automatische updates al zijn ingeschakeld, gebeurt dit automatisch.
Dat klinkt als "we hebben het nu weer even stabiel dus laten we een nieuwe Beta op alle gebruikers los".

Die van mij geeft overigens ook wel eens een melding van verloren connectie maar als ik in mijn logs kijk lijkt dat bijna altijd (niet altijd maar vaak wel) aan mijn ADSL verbinding te liggen die even de weg kwijt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
Wij hebben geluisterd naar uw feedback
Maar helaas niets mee gedaan,
In de vernieuwde versie nog steeds geen mogelijkheid om een tweede sleeptime in te stellen als je Geofence gebruikt. (voor in het weekend bijvoorbeeld)
Afbeeldingslocatie: https://i7.photobucket.com/albums/y286/hoksbeb/IMG_4546.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Bushie op 22-05-2018 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
Vanavond toch maar weer de stap gezet om de Home app te koppelen met de de thermostaat, al is het niet echt nodig met de huidige buitentemperaturen zeg maar ;)

Hoe dan ook: het werkte in 1 keer, en hij piept ook niet meer over het feit dat ie alleen wil werken op een 2.4 ghz netwerk, mijn standaard Wifi netwerk is een combi en daar draait ie nu netjes op :D

Alleen de Homekit koppeling had nog wat voeten in de aarde maar na een Homekit reset op de thermostaat was dat probleem ook verholpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migor
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-11-2023
Heb sinds gisteren ook een T6 maar wat ik ook probeer kan er geen verbinding mee maken. Heb dit topic gelezen en dingen die zijn geopperd geprobeerd maar helaas.
Zegt moet me registeren online vul me mac adres in "van de T6" en de crc code die nergens tevinden is. (denk dat het op de sticker staat) Krijg de melding kunnen uw aanvraag niet behandelen. Denk dat ik maar weer ouderwets terug ga naar de draaiknop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Migor schreef op maandag 4 juni 2018 @ 00:14:
Heb sinds gisteren ook een T6 maar wat ik ook probeer kan er geen verbinding mee maken. Heb dit topic gelezen en dingen die zijn geopperd geprobeerd maar helaas.
Zegt moet me registeren online vul me mac adres in "van de T6" en de crc code die nergens tevinden is. (denk dat het op de sticker staat) Krijg de melding kunnen uw aanvraag niet behandelen. Denk dat ik maar weer ouderwets terug ga naar de draaiknop
Ik snap niet helemaal wat je dan aan het doen bent, ik heb nooit het MAC adres nodig gehad. Wel mijn telefoon, ding is helaas app only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
Nope, begrijp ik ook niet, hij vroeg bij mij ook niet om een MAC adres of een CRC code. Geen flauw idee ook wat ie daarmee zou moeten eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migor
  • Laatst online: 30-11-2023
Niemand dan ook melding gehad op de T6 dat je moet registreren online?
Zodra ik hem wil koppelen via de app geeft hij dat steeds aan. Zou als ik straks thuis ben even alles nog een keer resetten en de stappen opnieuw doen. Waarschijnlijk toch iets verkeerds gedaan.
Wel bedankt voor de reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFreeZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 04-04 23:16
Ik denk dat ik de oorzaak heb gevonden van het niet-vinden van de WIFI netwerken, op een Lyric T6.

Het apparaatje "ziet" geen netwerken met een "." erin. (en wellicht meer speciale karakters". (ondanks dat de android app aanbeveelt om aan netwerken te verbinden met "2.4" erin. (lol)

Zodra ik m'n SSID aanpas zonder "." ziet hij het netwerk wel.

Dan loop ik vervolgens een stap verder weer vast, nadat het WLAN wachtwoord is ingetoetst, en m'n samsung S8 weer terugkoppelt aan het thuisnetwerk. Dat is op te lossen door 4G uit te schakelen terwijl je de Lyric configureert.

Bij mij doorloopt hij alle stappen daarna in 1x.

Like this yall...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1092521

Ik heb de Honeywell T6 aangesloten. De gsm herkent lyric wel maar kan geen verbinding maken. Geeft aan internet misschien niet beschikbaar.
Heb een ziggo modem. Ubee staat ingesteld op 2.4
Heb het meerdere malen geprobeerd. zodra ik Lyric selecteer als huidig netwerk geeft hij bovenstaand aan.
Verder communiceert de app wel met de T6.
Wie weet wat ik fout doe of nalaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RKF
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-11-2024

RKF

Zorg ervoor dat de wifi verbinding van je telefoon ingesteld staat op alleen 2.4G. Bij het schakelen tussen netwerken kan het zijn dat ie weer terug switched naar 5G en dan werkt het niet meer. Ik heb twee Android toestellen. Mijn oude getrouwe HTC M8 kan ik instellen op alleen 2.4G, echter mijn huidige Huawei P9 kan dat dit of ik weet niet hoe het moet. Dus uiteindelijk de Lyric ingesteld met mijn HTC. Top...... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Viking
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-04 23:07
.

[ Voor 99% gewijzigd door Mr_Viking op 24-10-2018 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:26
Hier meer mensen ineens issues met connecten? mijn vrouw appt net dat de thermostaat op offline staat in de app

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik krijg hem niet eens in de app zichtbaar. Ding heeft verbinding met WiFi zegt de thermostaat, maar de installatie van de thermostaat loopt niet door in de app. Dan kan ik alleen nog annuleren...

En is er geen thermostaat toegevoegd aan Honeywell home...

[ Voor 23% gewijzigd door BlakHawk op 13-11-2018 22:10 ]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
dfrenner schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 22:09:
Ik krijg hem niet eens in de app zichtbaar. Ding heeft verbinding met WiFi zegt de thermostaat, maar de installatie van de thermostaat loopt niet door in de app. Dan kan ik alleen nog annuleren...

En is er geen thermostaat toegevoegd aan Honeywell home...
Heb toevallig vorige week met hetzelfde bijltje gehakt.
Moest de installatie 3 of 4 keer opnieuw doen voordat de app/thermostat verder gingen met installatie/configuratie.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
ZeRoC00L schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:01:
[...]

Heb toevallig vorige week met hetzelfde bijltje gehakt.
Moest de installatie 3 of 4 keer opnieuw doen voordat de app/thermostat verder gingen met installatie/configuratie.
Pffff ik heb het gisteren 3 keer gedaan.
Overigens gaat het structureel de eerste keer fout en geeft de app aan, we proberen het op een andere manier.

De tweede manier lukt dan wel:

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1977/44960157965_de34032607_c.jpg

Vervolgens deze stappen doorlopen, de T6 heeft verbinding met mijn wifi netwerk. IPadres gecontroleerd, zit in de DHCP scope. Maar de app blijft hierop staan.

De enige optie die ik vervolgens heb is annuleren:

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4882/45149131364_85dfe86f9e_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romulus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09-2024
Sinds gisterenavond ook problemen hier.
Thermostaat verdween een aantal keer uit mijn Android Home App.
Probeer nu een WiFi reset te doen maar nu blijft hij op Connecting hangen.
Hebben meer mensen op het moment problemen m.a.w. is het een server probleem, voordat ik verder ga met van alles resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Romulus schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:40:
Sinds gisterenavond ook problemen hier.
Thermostaat verdween een aantal keer uit mijn Android Home App.
Probeer nu een WiFi reset te doen maar nu blijft hij op Connecting hangen.
Hebben meer mensen op het moment problemen m.a.w. is het een server probleem, voordat ik verder ga met van alles resetten?
Net support gesproken en die geven aan dat ik moet resetten... Maar die van mij is nog nooit gekoppeld geweest...

Maar ik kreeg support ook niet uitgelegd dat de app wil dat ik direct een verbinding maak naar de WiFi van de T6 en dat iOS enkel de optie biedt om het apparaat voor je te configureren. Dus iOS deelt de wifi verbinding en het wachtwoord met de apparaat.

Dit werkt perfect want de T6 is verbonden met wifi.

De app laat dan nog steeds dit zien:

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1977/44960157965_de34032607_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romulus
@dfrenner Wat en hoe moest je precies resetten?

Mijn Lyric is gewoon altijd netjes verbonden geweest met WiFi maar sinds gisterenavond kreeg hij ineens kuren. Eerst verdween hij een aantal keer uit de Home App (om vervolgens ook vanzelf weer terug te komen).
Ik heb daarna een WiFi reset geprobeerd en ervaar nu hetzelfde als jij. De Lyric connect met mijn Android (WiFi op Android zegt connected) maar daarna zou hij verbinding moeten gaan maken met het netwerk van Honeywell. De thermostaat blijft echter op Connecting staan.

Gaf Honeywell niet aan dat er op dit moment een storing in hun netwerk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Romulus schreef op woensdag 14 november 2018 @ 11:02:
@dfrenner Wat en hoe moest je precies resetten?

Mijn Lyric is gewoon altijd netjes verbonden geweest met WiFi maar sinds gisterenavond kreeg hij ineens kuren. Eerst verdween hij een aantal keer uit de Home App (om vervolgens ook vanzelf weer terug te komen).
Ik heb daarna een WiFi reset geprobeerd en ervaar nu hetzelfde als jij. De Lyric connect met mijn Android (WiFi op Android zegt connected) maar daarna zou hij verbinding moeten gaan maken met het netwerk van Honeywell. De thermostaat blijft echter op Connecting staan.

Gaf Honeywell niet aan dat er op dit moment een storing in hun netwerk is?
Persoon aan de telefoon zei daar niets over.
Hij zou een handleiiding mailen, maar niets gehad :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romulus
@dfrenner Ik ben heel benieuwd naar die handleiding en of het dit probleem oplost, ben jij inmiddels verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Romulus schreef op woensdag 14 november 2018 @ 13:57:
@dfrenner Ik ben heel benieuwd naar die handleiding en of het dit probleem oplost, ben jij inmiddels verder?
Geen mail meer gekregen, maar ze zijn maar tot 17:00 uur beschikbaar...

Morgen weer bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romulus
dfrenner schreef op woensdag 14 november 2018 @ 19:55:
[...]

Geen mail meer gekregen, maar ze zijn maar tot 17:00 uur beschikbaar...

Morgen weer bellen
Ik ben ook al de hele avond bezig, krijg de thermostaat met geen mogelijkheid meer gekoppeld. Alles geprobeerd meerdere resets, apart 2.4 ghz netwerk aangemaakt, vanaf meerdere devices geprobeerd. Niets lijkt te werken. Morgen ook maar gaan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Romulus schreef op woensdag 14 november 2018 @ 13:57:
Okee het is gelukt.

Honeywell home app verwijderd.
Honeywell home app opnieuw geïnstalleerd.
Factory reset van de T6: https://getconnected.hone...-reset-lyrict6-thermostat

Setup opnieuw doorlopen met één belangrijk verschil, de laatste stap, iets met installateur heb ik dit keer niet doorlopen en de verbinding met WiFi via de app gedaan. Dit ging nu in één keer goed.

Ik begrijp nog niet zoveel van de app, ik heb een schema aanstaan, maar ik kan niet de temp aanpassen.
Ik moet de modus naar “verwarmen” zetten en dan pas kan ik temp aanpassen?!
Raar want het is toch een thermostaat? Aan als de temp onder de ingestelde temp komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1151353

Ik heb hier hetzelfde probleem, nog iemand problemen? Ik kan mijn Lyric T6 niet registreren. Steeds de melding “Registratiefout, Kan het apparaat niet registreren. Probeer het opnieuw” via Honeywell Home App, via homekit lukt het wel.

Ik heb alles geprobeerd, factory reset, zonder stroom zetten, app verwijderen en terug installeren, op een ander toestel geprobeerd, op een ander besturingssysteem geprobeerd...
Niets helpt!
Alle raad is welkom

Groeten,
Gerrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1153067

Ik heb hier hetzelfde probleem, nog iemand problemen? Ik kan mijn Lyric T6 niet registreren. Steeds de melding “Registratiefout, Kan het apparaat niet registreren. Probeer het opnieuw” via Honeywell Home App, via homekit lukt het wel.

Ik heb alles geprobeerd, factory reset, zonder stroom zetten, app verwijderen en terug installeren, op een ander toestel geprobeerd, op een ander besturingssysteem geprobeerd...
Niets helpt!
Alle raad is welkom

Groeten,
Gerrit

Hier hetzelfde met de draadloze variant de 6TR LYRIC ook alles geprobeerd niets werkt.
Zeer vervelend.
Heb wel gemaild naar Honeywell wacht op hun antwoord..
Hopelijk is er iemand die reageert en raad/advies kan geven.
:(😡
Normaal gebruik ik IPhone/IPad

Groet Jan

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 1153067 op 11-12-2018 09:58 . Reden: Extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste Gerrit volgens informatie Honeywell zal het account moeten worden gereset.
Na tel. Contact met Honeywell gaat dit gebeuren nadat ik foto van de rode sticker waarop product nummer staat vermeld naar Honeywell heb goorgemaild.
Na de door hun uitgevoerde account resetten zou het weer oké moeten zijn.

Groet Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janus_freggel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-04 22:04
Ik heb ook een probleem met deze thermostaat. vanmorgen opgehangen en alles werkt tot aan het instellen van de wifi. Ik gebruik de android app.
Zodra ik op het punt in de app kom waar ik het huis wifi netwerk instel krijg ik in de app de melding fout verbinding met t6 verbroken en ik kan alleen nog op annuleren drukken.

Hoe is dit op te lossen? 4G staat uit en mijn andere netwerken heb ik ook maar uitgezet op mijn android

Update, de thermostaat is inmiddels wel netjes in mijn router in mijn netwerk zichtbaar, maar omdat ik hem in de app niet heb kunnen afmaken qua installatie is hij dus niet te gebruiken...

[ Voor 18% gewijzigd door janus_freggel op 11-12-2018 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janus_freggel
Anoniem: 1153067 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 11:59:
Beste Gerrit volgens informatie Honeywell zal het account moeten worden gereset.
Na tel. Contact met Honeywell gaat dit gebeuren nadat ik foto van de rode sticker waarop product nummer staat vermeld naar Honeywell heb goorgemaild.
Na de door hun uitgevoerde account resetten zou het weer oké moeten zijn.

Groet Jan
heeft dit iets opgeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volges Honeywell zou alles in orde zijn er zou sprake zijn geweest van een instabiele server bij Honeywell.

• janus_freggel
Anoniem: 1153067 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 17:51:
Volges Honeywell zou alles in orde zijn er zou sprake zijn geweest van een instabiele server bij Honeywell.
gisterenavond nog een keer geprobeerd, maar nog steeds geeft de honeywell home app aan dat de verbinding verbroken is zodra ik op het punt ben geweest dat ik de thermostaat op het wifi netwerk hang.
Overigens kan dit niet eens iets met een server aan hun kant te maken hebben, omdat ik op dat moment helemaal niet op internet zit met de app of met de thermostaat :)
Tevens heb ik de thermostaat nog nooit fatsoenlijk op wifi gehad, dus deze is nog niet eens geregistreerd op de Honeywell servers, zover kom ik niet.

Wat me daarnaast stoort is dat de support afdeling niet bereikbaar is (ik heb in ieder geval na 20 minuten maar opgehangen) maar ook op mail al 2 dagen niet reageert.

[ Voor 22% gewijzigd door janus_freggel op 13-12-2018 08:40 ]

Beste deze mail had ik ontvangen.
Ik denk dat uw probleem met de WiFi mschn. ook door een resetten van de thermostaat/en app op te lossen is.
Voor mij helpt het relaas van Honeywell helaas niet.
Ze zullen daar het account voor moeten clearen.
Als dat niet gaat werken dan gaat deze thermostaat retour leverancier spul wat niet werkt naar behoren voor zo een prijs kan gewoon niet..
En de bereikbaarheid en traagheid van handelen door Honeywell klantenservice is geenszins wat je van een wereldniveau bedrijf verwacht.
Triest eigenlijk maar succes.

Dank u voor het contacteren van de Resideo

Bij deze kan ik u mededelen dat het probleem met het registreren is veroorzaakt door een server instabiliteit die bij Honeywell is waargenomen, ik kan u echter mededelen dat het vanuit onze kant ook opgelost is. Zelf kunt u daar niks aan doen behalve uit de applicatie loggen en weer opnieuw inloggen. Als u echter de thermostaat verwijderd heeft en u kan niet meer registreren, of de thermostaat wordt niet meer weergegeven in de applicatie, dan adviseer ik u de onderstaande stappen te volgen.

Hou de Menu knop 5 seconden ingedrukt (Midden bovenin komt te staan GEAVA)
Met de pijltjes toetsen gaan naar het menu "Adv Reset" en druk op de Vink toets
Met de pijltjes toetsen gaan naar het menu "Wi-Fi Reset" en druk op de Vink toets (Indien niet beschikbaar dan deze stap overslaan en vanaf stap 7 verdergaan)
Druk nogmaals de Vink toets om te bevestigen
Hou de Menu knop 5 seconden ingedrukt
Met de pijltjes toetsen gaan naar het menu "Fabrieksinstelling" en druk op de Vink toets
Display geeft nu 'Setup' aan, druk op Pijl Rechts toets
Druk op de Vink toets, selecteer gewenste taal en druk weer op de Vink toets
Druk op de Vink toets, selecteer gewenst tijdformaat en druk weer op de Vink toets
Gebruik Plus en Min toetsen om juiste tijd en datum in te stellen, druk steeds op de Vink toets om te bevestigen
Bij de melding 'Installateur Configuratie Met Lyric App' druk op de Kruis toets
Haal de thermostaat van stroom af (T6 van muurplaat af, T6R adapter uit stopcontact), wacht paar minuten en zet thermostaat dan weer op stroom)
Laat uw telefoon enkel verbinden met het internet via WiFi, schakel alle andere verbindingen uit (vooral de mobiele data verbinding uitzetten).
Tevens is het aanbevolen om de app cache leeg te maken, de app geforceerd af te sluiten, de telefoon opnieuw op te starten en dan de Honeywell Home app weer op te starten alvorens de registratie opnieuw te beginnen.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 1153067 op 13-12-2018 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 28-04 20:53
Anoniem: 1153067 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 11:07:
Beste deze mail had ik ontvangen.
Ik denk dat uw probleem met de WiFi mschn. ook door een resetten van de thermostaat/en app op te lossen is.
Voor mij helpt het relaas van Honeywell helaas niet.
Ze zullen daar het account voor moeten clearen.
Als dat niet gaat werken dan gaat deze thermostaat retour leverancier spul wat niet werkt naar behoren voor zo een prijs kan gewoon niet..
En de bereikbaarheid en traagheid van handelen door Honeywell klantenservice is geenszins wat je van een wereldniveau bedrijf verwacht.
Triest eigenlijk maar succes.

Dank u voor het contacteren van de Resideo

Bij deze kan ik u mededelen dat het probleem met het registreren is veroorzaakt door een server instabiliteit die bij Honeywell is waargenomen, ik kan u echter mededelen dat het vanuit onze kant ook opgelost is. Zelf kunt u daar niks aan doen behalve uit de applicatie loggen en weer opnieuw inloggen. Als u echter de thermostaat verwijderd heeft en u kan niet meer registreren, of de thermostaat wordt niet meer weergegeven in de applicatie, dan adviseer ik u de onderstaande stappen te volgen.

Hou de Menu knop 5 seconden ingedrukt (Midden bovenin komt te staan GEAVA)
Met de pijltjes toetsen gaan naar het menu "Wi-Fi Reset" en druk op de Vink toets (Indien niet beschikbaar dan deze stap overslaan en vanaf stap 7 verdergaan)
Hou de Menu knop 5 seconden ingedrukt
Met de pijltjes toetsen gaan naar het menu "Fabrieksinstelling" en druk op de Vink toets
Display geeft nu 'Setup' aan, druk op Pijl Rechts toets
Druk op de Vink toets, selecteer gewenste taal en druk weer op de Vink toets
Druk op de Vink toets, selecteer gewenst tijdformaat en druk weer op de Vink toets
Gebruik Plus en Min toetsen om juiste tijd en datum in te stellen, druk steeds op de Vink toets om te bevestigen
Bij de melding 'Installateur Configuratie Met Lyric App' druk op de Kruis toets
Haal de thermostaat van stroom af (T6 van muurplaat af, T6R adapter uit stopcontact), wacht paar minuten en zet thermostaat dan weer op stroom)
Laat uw telefoon enkel verbinden met het internet via WiFi, schakel alle andere verbindingen uit (vooral de mobiele data verbinding uitzetten).
Tevens is het aanbevolen om de app cache leeg te maken, de app geforceerd af te sluiten, de telefoon opnieuw op te starten en dan de Honeywell Home app weer op te starten alvorens de registratie opnieuw te beginnen.
toon volledige bericht
Vrijdag 7 december contact gehad met Honeywell dat mijn device is iocked state. Men zou mijn macadress opnieuw vrijgeven binnen 48 uur. Vandaag nogmaals contact gehad omdat de situatie niet is gewijzigd, een half uur later bovenstaande mail ontvangen. Vol goede moet mee aan de slag gegaan maar helaas nog steeds het probleem. Ik kom van een Nest en die had deze problemen niet alleen stookt een Nest niet zo comfortabel, qua gevoel, als deze Honeywell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is opgelost gister contact gehad en men heeft mijn account gederegistreed.
Stappen doorlopen zoals beschreven hiervoor en top alles weer zoals het hoort.
Hopelijk komt het bij u ook in orde.
M.vr.gr. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeuvie
Anoniem: 1153067 schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 16:48:
Het is opgelost gister contact gehad en men heeft mijn account gederegistreed.
Stappen doorlopen zoals beschreven hiervoor en top alles weer zoals het hoort.
Hopelijk komt het bij u ook in orde.
M.vr.gr. :)
Zojuist opnieuw geprobeerd maar helaas.... Veel plezier met jouw thermostaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeuvie
Jeuvie schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 17:09:
[...]

Zojuist opnieuw geprobeerd maar helaas.... Veel plezier met jouw thermostaat.
Na een week mailen is het eindelijk opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1158572

Ik had hetzelfde met mijn Honeywell. Ging op zoek en kwam jullie discussie tegen. Heeft een van jullie misschien al eens gedacht aan ouderwetse interferentie zoals vroeger een bekend fenomeen was in telematica.

Bij mij begint het probleem als ik een van mijn specifieke laptops aan zet. Of als er een groepje GSM's en smartphones te dicht bij elkaar liggen op de tafel vlak bij de Honeywell thermostaat.

Heb de Honeywell thermostaat los gehaald van de grondplaat, en de grondplaat verplaatst naar een andere muur, en het probleem was over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Pfff, ben al een week bezig om mijn lyric weer online te krijgen. Ik heb de lyric icm Domoticz al een aantal maanden in gebruik, maar sinds een tijdje gaf de buitentemperatuur altijd -18 aan. Ik dacht, ik pas even mijn thuis locatie aan in de app op mijn telefoon, toen ik dat deed gooide de app alles eruit en moest ik heel de thermostaat opnieuw toevoegen, toen begon de drama. Ik doorloop alle stappen (heb eerst mijn 5g wifi en 3/4g data verbinding naar buiten uit gezet) en kom overal goed doorheen, dus de wifi is ook goed ingesteld van de thermostaat, maar dan bij de stap: verbinding maken met Honeywell Home, rkijg ik na een tijdje de melding: detecteren van de thermostaat op het netwerk is mislukt (verifieer dat u bent verbonden met een 2.4Ghz netwerk) maar dit is gewoon het geval. Dus ik snap er helemaal niets van. Ik heb de thermostaat ook al paar keer gereset en alle stappen weer doorlopen, maar blijf het zelfde probleem behouden. Behoorlijk frustrerend dit. Iemand tips of ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis 1
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 07:45
Alle ellende zoals bovenstaand meerdere malen omschreven ook gehad.

De-registreren was voor mij de oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1164184

@Anoniem: 735

Hoe heb je de de-registratie kunnen voltooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis 1
@Anoniem: 1164184
Heb mijn problemen aangegeven aan de Honeywell service en aangegeven dat ik mijn account wilde de-registreren. 2 dagen later was het gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Dennis 1 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 16:57:
@Anoniem: 1164184
Heb mijn problemen aangegeven aan de Honeywell service en aangegeven dat ik mijn account wilde de-registreren. 2 dagen later was het gebeurd.
31 december Honeywell gebeld (na 35 minuten in de wacht te hebben gezeten) en ik moest een foto van de achterkant van mijn thermostaat mailen. Ik heb na een aantal dagen weer gebeld om te vragen naar een status, maar ze hadden het druk en weinig bezetting? Ik bedoel een reset van een thermostaat (wat ik al absurd vind) is met 1 klik toch gedaan lijkt mij? Ik moest dus nog even geduld hebben en ik kreeg dan een mail als dit gebeurd zou zijn. Vandaag weer gebeld en gevraagd naar een status. hij zou al gereset zijn? Maar ze hebben mij geen mail gestuurd dus dat gaan ze nog doen :F .... Vanavond maar testen of ik hem ook echt kan aanmelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurklinkje
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online
Hier ook steeds registratie fout in de app pfff wat een drama

3900 WP O / 4100 WP W | Daikin 2mxm50n | Daikin FTXM 25 | Daikin FTXM 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis 1
Helaas is de service van Honeywell slecht bereikbaar. Ik heb hetzelfde probleem gehad met telefonisch contact. 2x 45 minuten in de wacht gestaan en uiteindelijk contact gekregen. Zelfde excuus: het was druk. Ik krijg iedere keer dezelfde persoon aan de lijn dus ik denk dat er maar 1 persoon daar zit. Zorg gewoon voor een betere bereikbaarheid. :(

Na het de-registreren werkt de app redelijk. Af en toe ziet hij de thermostaat niet. Op advies van Honeywell dan niets doen omdat de verbinding wel weer terug zou komen. En wat denk je? Dat is inderdaad het geval! :)

Voor zolang het duurt O-)

Het blijft wel een beetje drama!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis 1
Ik ben trouwens de laatste keer "netjes" boos geworden. Misschien heeft dat geholpen in de snelheid van de de-registratie. *O*

[ Voor 9% gewijzigd door Dennis 1 op 10-01-2019 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis 1
vwtune schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 09:52:
[...]

31 december Honeywell gebeld (na 35 minuten in de wacht te hebben gezeten) en ik moest een foto van de achterkant van mijn thermostaat mailen. Ik heb na een aantal dagen weer gebeld om te vragen naar een status, maar ze hadden het druk en weinig bezetting? Ik bedoel een reset van een thermostaat (wat ik al absurd vind) is met 1 klik toch gedaan lijkt mij? Ik moest dus nog even geduld hebben en ik kreeg dan een mail als dit gebeurd zou zijn. Vandaag weer gebeld en gevraagd naar een status. hij zou al gereset zijn? Maar ze hebben mij geen mail gestuurd dus dat gaan ze nog doen :F .... Vanavond maar testen of ik hem ook echt kan aanmelden.
En werkt de app? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Sinds gisteravond eindelijk ja! Helaas moest ik gister wel wederom naar de helpdesk bellen aangezien hij het dinsdagavond nog steeds niet deed. Ik heb ze gister netjes aan de telefoon gezegd nu niet meer zo vriendelijk te kunnen zijn omdat het gewoon te lang duurt nu. hij beloofde mij plechtig dat ik voor het einde van de dag een mailte zou krijgen met nogmaals een de-activatie van mijn thermostaat, waarempel kreeg ik dat mailtje ook zowaar rond half 5 en bij thuiskomst en het hele verhaal hoe je dat ding moet registreren erbij netjes uitgevoerd, toen ging het in 1 keer goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis 1
vwtune schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 16:04:
[...]

Sinds gisteravond eindelijk ja! Helaas moest ik gister wel wederom naar de helpdesk bellen aangezien hij het dinsdagavond nog steeds niet deed. Ik heb ze gister netjes aan de telefoon gezegd nu niet meer zo vriendelijk te kunnen zijn omdat het gewoon te lang duurt nu. hij beloofde mij plechtig dat ik voor het einde van de dag een mailte zou krijgen met nogmaals een de-activatie van mijn thermostaat, waarempel kreeg ik dat mailtje ook zowaar rond half 5 en bij thuiskomst en het hele verhaal hoe je dat ding moet registreren erbij netjes uitgevoerd, toen ging het in 1 keer goed.
Fijn! :) Hopelijk heb je nu langer plezier van je thermostaat!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Laatst online: 28-04 20:11
Mijn T6 komt niet meer voor in de iOS app Woning. Opnieuw toevoegen als accessoire wil niet meer lukken. Gelukkig kan ik de T6 wel bedienen via de iOS Honeywell-app maar het verbaast mij dat de Woning-app de T6 niet kan koppelen. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-04 20:27

EgoPro

Time is an illusion.

Jan Driebeen schreef op zondag 20 januari 2019 @ 23:11:
Mijn T6 komt niet meer voor in de iOS app Woning. Opnieuw toevoegen als accessoire wil niet meer lukken. Gelukkig kan ik de T6 wel bedienen via de iOS Honeywell-app maar het verbaast mij dat de Woning-app de T6 niet kan koppelen. Meer mensen hier last van?
Dit probleem heb ik vorige week gehad. Vanuit de app werkt het perfect maar Home maakt geen verbdingin. Ik heb op de thermostaat een "HomeKit reset" uitgevoerd, Staat ergens in het menu. Daarna het apparaat verwijderd uit HomeKit en weer toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Laatst online: 28-04 20:11
EgoPro schreef op maandag 21 januari 2019 @ 10:15:
[...]

Dit probleem heb ik vorige week gehad. Vanuit de app werkt het perfect maar Home maakt geen verbdingin. Ik heb op de thermostaat een "HomeKit reset" uitgevoerd, Staat ergens in het menu. Daarna het apparaat verwijderd uit HomeKit en weer toegevoegd.
Dank, dit was voor mij de oplossing. De T6 staat nu weer netjes in de iOS app Woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

Fantastisch maandag nog iemand kunnen adviseren met een probleem en nu werkt het bij mij andersom. Dat wil zeggen, in Home werkt de thermostaat perfect maar in de Honeywell app staat de thermostaat "offline" .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1173886

Zojuist een nieuwe T6 hermostaat geinstalleerd en waar ben ik aan begonnen....

De thermostaat werkt en na een hoop gedoe heb ik (denk ik) nu een verbinding met internet via WiFi maar ik loop helemaal vast op de registratie. Alle handleidingen en support instructies zijn nog gericht op de Lyric app die niet meer bestaat. Via de nieuwe app, Total Connect Comfort, word je voor het koppelen met een nieuwe thermostaat doorgelinkt naar de website waar je MAC adres en CRC moet invullen. Nu heeft een T6 geen CRC maar het is wel een verplicht veld. Verschillende waardes ingevuld maar niets wordt geaccepteerd.

Hoe hebben jullie dat opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

“Honeywell Home “ app, dat is de opvolger van de Lyric app, die jij noemt ken ik niet.

[ Voor 56% gewijzigd door EgoPro op 27-01-2019 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1173886

EgoPro schreef op zondag 27 januari 2019 @ 09:39:
“Honeywell Home “ app, dat is de opvolger van de Lyric app, die jij noemt ken ik niet.
Ik had de keuze uit twee apps: Honeywell Home van Resideo Tech of Total Connect Comfort van Honeywell. Kennelijk heb ik de verkeerde keuze gemaakt. Beide laten ze in het scherm "Honeywell Home" zien. Gelijk de andere versie geinstalleerd en nu is het wel gelukt. Wordt wel tijd dat ze alle instructies enz eens bijwerken naar de laatste versie van de app.

Bedankt.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 1173886 op 27-01-2019 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PomPom88
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 16-03 12:44
Ik heb mijn lyric T6 vandaag net binnen gekregen. Alles aansluiten ging redelijk snel. Maar toen ik op het punt kwam om de thermostaat te verbinden met Wifi begon het ellende. Alle punten wat hier beschreven stond geprobeerd. Elke keer kreeg ik de melding bij de wifi naam "internet missch. niet beschikbaar"

Uiteindelijk heb ik het opgelost.

Op het moment dat ik deze melding kreeg op mijn telefoon (android) ben ik 1 stap terug gegaan.
Ik moest toen een 4 cijferige code invoeren.
Daarna kon ik mijn eigen wifi netwerk selecteren (dit heb ik niet gedaan)
Ik koos voor "netwerk toevoegen"
Je kan dan handmatig je wifi invoeren.

Nadat ik alle gegevens van mijn wifi netwerk heb ingevoerd was ik verbonden.

Ik hoop dat ik meer mensen op deze manier kan helpen.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megazip
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-08-2023
Hetzelfde hier, heeft gewerkt, maar kan app ook niet registreren. Welk telefoonnummer gebruiken jullie voor de helpdesk?

Dank!
Pagina: 1 2 Laatste