🇳🇱 iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max - DJI Neo 2 FMC - Dreame L10s Pro Gen 2 & Gen 3 - Marstek Venus E 3.0 - Kia EV3 GT-Line LR
Goed punt. De mdw die ik sprak wilde vooral van mij af, althans, dat is mijn interpretatie van het gesprek. Ook 0 interesse in de foutmelding die je krijgt als je het nu poogt te activeren.THE_BASE schreef op maandag 4 mei 2026 @ 10:53:
[...]
De twee medewerkers hadden het wel specifiek over de 2025 en 2026 abonnementen met 0 MB, misschien dat daar nog verschil in zit.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E24 - 6Mio voor kromme beekjes, 50meter minder huizenbouw & AI = mount stupid.
Net even gebeld met kpn en alle 3 de abos krijgen dus een 2gb/maand "gratis" en de 1 euro verhoging.
Ik ontplofte bijna, maar ik heb ze ervan verzekerd dat de opzegging voor vast/TV en mobiel deze week op de post gaat, wat een boeven bende daar.
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
En waar ga je dan heen, en waarom die partij? Die informatie kan anderen die in hetzelfde schuitje zitten helpen met een vergelijkbare oplossingsrichting.gielie schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 09:32:
Ik heb hier even wat terug gelezen want ik vind de 1 euro verhoging voor iets wat ik niet wil hebben een principe kwestie, ik heb dus 3 0mb abo's (vrouw en kinderen) die van mij mbs krijgen elke maand, prima oplossing.
Net even gebeld met kpn en alle 3 de abos krijgen dus een 2gb/maand "gratis" en de 1 euro verhoging.
Ik ontplofte bijna, maar ik heb ze ervan verzekerd dat de opzegging voor vast/TV en mobiel deze week op de post gaat, wat een boeven bende daar.
Zelf overigens nog niets gezien. Wacht rustig af.
12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL
Mobiels gaan naar 50+, internet waarschijnlijk naar Freedom. Jammer dat dan een deel nog steeds naar KPN gaat, maar dat is dan maar zo.
Tot nu toe 1 mail gehad, die portering is in gang gezet. Nu wachten op de mails voor de andere abonnementen.
Ze hebben mij vanochtend gebelt, zoals verwacht wordt de verhoging doorgevoerd, ook al maak ik geen gebruik van de services.
In het gesprek gaf de medewerkersster aan dat als ik naar de Geschillencommissie zou stappen ik ongelijk zou krijgen (want het staat in de nieuwe voorwaarden), als oplossing mag ik mijn abonnement opzeggen. En het schijnt dat je voor de Geschillencommissie moet betalen? (heeft iemand hier ervaring mee, ik vindt het een vreemd verhaal)
Zie:Lucbo82 schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 13:07:
Naar aanleiding van de mail over de 1 euro verhoging en het filteren van het internet verkeer, heb ik gisteravond een klacht bij Kpn ingediend.
Ze hebben mij vanochtend gebelt, zoals verwacht wordt de verhoging doorgevoerd, ook al maak ik geen gebruik van de services.
In het gesprek gaf de medewerkersster aan dat als ik naar de Geschillencommissie zou stappen ik ongelijk zou krijgen (want het staat in de nieuwe voorwaarden), als oplossing mag ik mijn abonnement opzeggen. En het schijnt dat je voor de Geschillencommissie moet betalen? (heeft iemand hier ervaring mee, ik vindt het een vreemd verhaal)
https://www.degeschillenc...telecommunicatiediensten/
Je kunt niet zomaar alles in algemene voorwaarden zetten en daarmee eenzijdig contracten wijzigen. In het topic hier noemt al iemand dat het mogelijk koppelverkoop is.Lucbo82 schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 13:07:
Naar aanleiding van de mail over de 1 euro verhoging en het filteren van het internet verkeer, heb ik gisteravond een klacht bij Kpn ingediend.
Als je hun AVW 12.1 vergelijkt dan lijkt het erop dat ze eerst een heel grove clausule hadden om eenzijdig aan hun kant de tarieven te mogen wijzigen. Mogelijk was die clausule in strijd met het consumentenrecht.
Nu is er een nieuwe 12.1 waarin specifieke "redelijke" punten genoemd worden, waardoor de clausule waarschijnlijk meer kans heeft bij de rechter. Echter valt imo die 1 euro verhoging om een optionele dienst die standaard uit staat daar niet onder.
En ook: waarom is niets te zien bij de nieuwe abonnementen? Als ik op de website een nieuw abo wil afsluiten staat het er niet bij, en blijkbaar krijgen klanten die recent een abo hebben afgesloten de mail ook niet?
Dus het lijkt toch duidelijk om winstmaximalisatie te gaan op een manier die wettelijk waarschijnlijk niet 100% okee is, maar waarbij men denkt dat men ermee wegkomt: gaat om kleine bedragen dus de meeste mensen laten het erbij zitten of merken het niet eens, niemand voert een rechtszaak hierom, kans op fallout relatief klein (hun helpdesk zal niet heel blij zijn nu...)
Als ze dit op grote schaal kunnen doen dan levert het miljoenen per jaar op.
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
En done. Bellen en 3x de AI-dinges je niet laten verstaan helpt blijkbaar om bij de juiste aan te komen. Volgens degene die ik sprak blijft mijn toestelkrediet wel staan totdat ik die zelf evt afbetaal. We zullen zien…SampleUser schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 09:41:
Ik heb een paar dagen terug iemand aan de lijn gehad die na ruggespraak met hogerhand zei dat ze die emails in tranches versturen, en dat je pas (voor een periode van een paar maanden) contractvrij bent nadat je dat mailtje hebt gehad. Ik heb voor abonnement 1 (afgesloten ergens in 2024) een mailtje gehad, abonnement 2 (Augustus 2025) nog niks
[ Voor 14% gewijzigd door PatrickC op 05-05-2026 16:59 ]
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Als je vooral op WiFi zit dan voegt het inderdaad nog minder toe dan dat het sowieso al doet.
Kga niet voor een optionele dienst betalen die voor mij wordt aangezet, rot op.
Ik heb het e-mailbericht eindelijk binnen (drie dagen vóór de factuurdatum). Vervolgens heb ik geprobeerd om het abonnement op te zeggen, maar nu het volgende obstakel: ze kunnen het e-mailbericht niet in hun systeem zien, waardoor de opzegging niet kan worden ingevoerdfluxsystem schreef op donderdag 30 april 2026 @ 20:12:
[...]
Kan je me laten weten als je het wellicht binnen krijgt? Ben wel even benieuwd!
Heeft iemand in dit topic vergelijkbare problemen gehad?
Ik heb nog geen mail maar de (extra)toevoeging is al wel in Mijn KPN zichtbaar en kan daardoor ook nog niet opzeggen.r0bert4 schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 15:28:
[...]
Ik heb het e-mailbericht eindelijk binnen (drie dagen vóór de factuurdatum). Vervolgens heb ik geprobeerd om het abonnement op te zeggen, maar nu het volgende obstakel: ze kunnen het e-mailbericht niet in hun systeem zien, waardoor de opzegging niet kan worden ingevoerd. Wordt vervolgd, zucht.
Nergens kan ik zien dat ik zonder afkoopsom weg mag in mijn account. contract datum blijft staan en de opzeg mogelijkheid in app en op de website zijn uitgegrijsd. Wel de e-mail ontvangen waarin staat dat ik mag opzeggen. Ze konden mij niet op contract vrij zetten of iets anders bieden.
Advies was om bij mijn nieuwe aanbieder nummerbehoud aan te vragen onder de optie direct opzeggen. Dat is dan de optie met afkoopsom. KPN gaf aan dat die niet berekend wordt als ik het nu zou regelen dat ik per direct vertrek met nummer behoud.Als die toch berekend zou worden was dat de schuld van mijn nieuwe aanbieder. Jee wat een service! Zelf de shit veroorzaken en dan naar anderen wijzen? Hebben jullie gewoon opgezegd? Wil liever geen afkoopsom krijgen als er bij KPN intern toch iets mis gaat.
Graag hoor ik jullie ervaring
Ik heb de email door moeten sturen naar een speciaal email adres toen ik aan het bellen was. Dit was vorige week en abonnement stopt eind deze maand. Mijn familie is nu overgestapt naar Ziggo.r0bert4 schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 15:28:
[...]
Ik heb het e-mailbericht eindelijk binnen (drie dagen vóór de factuurdatum). Vervolgens heb ik geprobeerd om het abonnement op te zeggen, maar nu het volgende obstakel: ze kunnen het e-mailbericht niet in hun systeem zien, waardoor de opzegging niet kan worden ingevoerd. Wordt vervolgd, zucht.
Dat klinkt hoog die 5%, maar op basis van de vorige voorwaarden had KPN niet perse een objectieve reden nodig om prijzen te verhogen en stond er ook geen maximum aan gekoppeld. Dat zou betekenen dat KPN in mijn geval (oude voorwaarden) er ook prima nog 10 euro extra van mag maken. In de nieuwe voorwaarden is dat met geldige reden (punt 12.1) dus 5% of maximaal 3 euro als die 5% hoger uitvalt. Dus op dit vlak zou je kunnen stellen dat de voorwaarden zijn "verbeterd" en verduidelijkt.ucsdcom schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 17:55:
Ook een nogal onvriendelijke dame aan de lijn gekregen na doorverbonden te zijn. Gevraagd mijn contract zonder prijsverhoging door te zetten, naast dit komt namelijk ook nog de inflatie correctie in het najaar en in de nieuwe algemene voorwaarden staat dat jaarlijks prijzen verhoogd mogen worden met max 5%. Dus met deze eerste verhoging is het zeker nog niet klaar voor abonnees.
De vorige voorwaarden waren vaag en zouden om die reden waarschijnlijk geen stand houden voor een rechter. Daarom is het nu juist duidelijk en expliciet gemaakt, hoewel m.i. nog steeds te vaagLightLuke schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 19:18:
[...]
Dat klinkt hoog die 5%, maar op basis van de vorige voorwaarden had KPN niet perse een objectieve reden nodig om prijzen te verhogen en stond er ook geen maximum aan gekoppeld. Dat zou betekenen dat KPN in mijn geval (oude voorwaarden) er ook prima nog 10 euro extra van mag maken. In de nieuwe voorwaarden is dat met geldige reden (punt 12.1) dus 5% of maximaal 3 euro als die 5% hoger uitvalt. Dus op dit vlak zou je kunnen stellen dat de voorwaarden zijn "verbeterd" en verduidelijkt.
Mijn ervaring is dat het een stel hufters zijn die alleen maar willen graaien.ucsdcom schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 17:55:
Ook een nogal onvriendelijke dame aan de lijn gekregen na doorverbonden te zijn. Gevraagd mijn contract zonder prijsverhoging door te zetten, naast dit komt namelijk ook nog de inflatie correctie in het najaar en in de nieuwe algemene voorwaarden staat dat jaarlijks prijzen verhoogd mogen worden met max 5%. Dus met deze eerste verhoging is het zeker nog niet klaar voor abonnees.
Nergens kan ik zien dat ik zonder afkoopsom weg mag in mijn account. contract datum blijft staan en de opzeg mogelijkheid in app en op de website zijn uitgegrijsd. Wel de e-mail ontvangen waarin staat dat ik mag opzeggen. Ze konden mij niet op contract vrij zetten of iets anders bieden.
Advies was om bij mijn nieuwe aanbieder nummerbehoud aan te vragen onder de optie direct opzeggen. Dat is dan de optie met afkoopsom. KPN gaf aan dat die niet berekend wordt als ik het nu zou regelen dat ik per direct vertrek met nummer behoud.Als die toch berekend zou worden was dat de schuld van mijn nieuwe aanbieder. Jee wat een service! Zelf de shit veroorzaken en dan naar anderen wijzen? Hebben jullie gewoon opgezegd? Wil liever geen afkoopsom krijgen als er bij KPN intern toch iets mis gaat.
Graag hoor ik jullie ervaring
Mooi stukje tekst over CEO Joost Farwerck:
BronKPN wil zich richten op zijn klantenbestand en wil loyale klanten die al lang bij KPN zitten belonen. 'Dus daar investeren we in.' Volgens de topman is KPN daarmee 'een beetje afgestapt' van het jagen op steeds maar nieuwe klanten. 'We willen echt de klanten bij ons houden, dus dat is het verschil met wat wij doen en de anderen.'
...
Laat onverlet dat KPN ook de tarieven verhoogde, maar dat was in lijn met de inflatie. Meer is niet verhoogd, aldus Farwerck. 'Dat is best wel in alle redelijkheid gebeurd, vergelijkbaar met wat anderen doen.' Maar tegelijkertijd zegt de ceo ook met nieuwe diensten en gratis securitypakketten te komen. 'We willen ook waarde brengen, niet alleen maar een tariefverhoging.'
En ik wil gewoon een goed netwerk. Een betaalbaar abonnement. En fijne voordelen door te combineren.zwaargeschapen schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 21:53:
[...]
Mijn ervaring is dat het een stel hufters zijn die alleen maar willen graaien.
Mooi stukje tekst over CEO Joost Farwerck:
[...]
Bron
Ik wil hier echt helemaal niks meer mee te maken hebben
Deze week alle opties doorgenomen en KPN blijft toch het aantrekkelijkst voor ons gezin.
🇳🇱 iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max - DJI Neo 2 FMC - Dreame L10s Pro Gen 2 & Gen 3 - Marstek Venus E 3.0 - Kia EV3 GT-Line LR
Is heel verstandig om de emotie weg te laten en te kijken wat voor jou specifieke situatie het beste is en daarop te besluiten. Helaas zijn de andere aanbieders ook boefjes met slechte en goede dingen, dus blijven opletten is het devies.THE_BASE schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 22:44:
[...]
En ik wil gewoon een goed netwerk. Een betaalbaar abonnement. En fijne voordelen door te combineren.
Deze week alle opties doorgenomen en KPN blijft toch het aantrekkelijkst voor ons gezin.
Heeft iemand wellicht meer info? Ik heb nog een oud abonnement (met een looptijd) die ik graag wil aanpassen naar de nieuwste SuperUnlimited+ abonnementen. Maar dit mag blijkbaar niet??
[ Voor 27% gewijzigd door turkeyhakan op 08-05-2026 10:23 ]
vertrekken en gelijk nieuw abo afsluiten dan?turkeyhakan schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 10:11:
Door de wijziging van de Algemene Voorwaarden mag ik conform de e-mail mijn abonnement opzeggen of aanpassen; bel ik met KPN, geven ze aan, meneer, u mag alleen kosteloos vertrekken, maar een ander abonnement voor u afsluiten, dat kan niet.![]()
Heeft iemand wellicht meer info? Ik heb nog een oud abonnement (met een looptijd) die ik graag wil aanpassen naar de nieuwste SuperUnlimited+ abonnementen. Maar dit mag blijkbaar niet??
Dat is toch normaal? Je mag vertrekken als je het niet eens bent met de nieuwe voorwaarden. Waarom zouden ze je dan direct een nieuw abonnement voor je afsluiten waarmee je met de nieuwe voorwaarden akkoord gaat?turkeyhakan schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 10:11:
Door de wijziging van de Algemene Voorwaarden mag ik conform de e-mail mijn abonnement opzeggen of aanpassen; bel ik met KPN, geven ze aan, meneer, u mag alleen kosteloos vertrekken, maar een ander abonnement voor u afsluiten, dat kan niet.![]()
Niet moeilijk doen: opzeggen naar KPN PrePaid. Als dat is gebeurd dan vraag je zelf een nieuw abonnement aan.turkeyhakan schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 10:11:
Ik heb dezelfde route bewandeld en kreeg hetzelfde antwoord. Je mag weg en we gaan je niet tegenhouden.turkeyhakan schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 10:11:
Ik zou toch echt zeker willen weten of er een 'vinkje' bij m'n contract staat. Het wordt pas echt lastig als jij zelf een contract elders gaat afsluiten en KPN laat je niet gaan omdat jij die e-mail niet hebt gehad.Erwin schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 10:01:
Iemand ervaring met gewoon elders afsluiten en nummerbehoud aanvragen ondanks lopend contract? Heb totaal geen zin om de molen door te lopen met klantenservice en het welles/nietes wat wel en niet kan. Ik wil gewoon weg om meer dan de AV reden en dit is een mooie opening.
Als je die e-mail wel hebt gehad kun je zonder opzeggen gewoon ergens anders een nieuw contract aanvragen.
E-mail reeds 1 mei ontvangenTHE_BASE schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 10:51:
[...]
Ik zou toch echt zeker willen weten of er een 'vinkje' bij m'n contract staat. Het wordt pas echt lastig als jij zelf een contract elders gaat afsluiten en KPN laat je niet gaan omdat jij die e-mail niet hebt gehad.
Als je die e-mail wel hebt gehad kun je zonder opzeggen gewoon ergens anders een nieuw contract aanvragen.
Wegwezen dan!
12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL
Het kan mogelijk beter afhankelijk wensen en eisen. Websites als internetten.nl of bellen.com geven al een aardig idee van de mogelijkheden op jou adres. En dan is het verder kijken wat je belangrijk vindt of nodig hebt qua reizen of extra diensten.heho schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 16:32:
Ik was aan het kijken of ik het elders beter zou kunnen krijgen, maar dat valt nog niet mee. Daarnaast zie ik nu Ziggo "gratis voetbal" aanbieden, waar alle klanten vervolgens €2.50 meer voor gaan betalen. Kortom: ze zijn allemaal hetzelfde als het er op aan komt.
probeer het nu gewoon eens voor 1 maand. Valt het tegen dan kan je als nieuwe klant binnen komen. Bevalt het wel, dan verleng je direct bij die andere aanbieder naar een contract van 1 of 2 jaar.
Om vervolgens weer zonder actie opnieuw aansluitkosten te betalen. Abonnementen zijn ook hoger geworden dan wanneer je klant blijft.ucsdcom schreef op zondag 10 mei 2026 @ 12:13:
Voor wie met mobiel weg wil: diverse providers hebben abonnementen met een looptijd van 1 maand. Ben (Odido) Simyo (KPN) en Hollandsnieuwe (Vodafone) hebben prima kwaliteit, maar daarnaast ook prijzen die heel veel gunstiger zijn. Vanwege de service wilde ik bij de hoofdprovider KPN blijven. Na laatst weken onbereikbaar geweest te zijn door capaciteit issues op hun technische dienst moest ik wachten in de rij van te verhelpen issues. Zonder zakelijk contract met schade clausule kom je tegenwoordig ook bij KPN als hoofdmerk als consument dagen in de wachtrij. Meermaals de status vragen hielp niets. De premium die je betaald hebt voor zekerheid blijkt dus nep en onzinnig geworden. (daarna in 2 minuten door een technicus in de systemen opgelost) . Door de intussen matige klantenservice zie ik niet langer redenen de premium te betalen.
probeer het nu gewoon eens voor 1 maand. Valt het tegen dan kan je als nieuwe klant binnen komen. Bevalt het wel, dan verleng je direct bij die andere aanbieder naar een contract van 1 of 2 jaar.
En als laatste raak je voordelen kwijt, in elk geval het entertainment pakket.
Wachten totdat de mail binnen is las ik op meerdere plekken. Tot die tijd is er aan jou als klant nog niets medegedeeld dus ook geen reden om op te zeggen.stijnec1 schreef op maandag 11 mei 2026 @ 11:35:
heb ook de mail gehad, heb 3 mobiele abonnementen, waarvan er 1 nog 1,5 jaar loopt. Heb KPN gebeld, maar die konden me niks vertellen, want "de mail was nog niet zichtbaar in hun systeem". Wil voor alle abonnementen overstappen, maar uiteraard niet nog 18 maanden een afkoopsom moeten betalen, heeft iemand het al voor elkaar gekregen van KPN zwart op wit te krijgen dat al je abonnementen mogen worden opgezegd zonder kosten?
Als je geen toestel af te betalen hebt kun je volledig weg met sim-only. Zover ik begreep kan toestelbetaling worden losgekoppeld van abo als je weg wil gaan, maar da's een beetje onduidelijk.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Mobiel, andere onderwerpen horen in:
- KPN Glasvezel: ~[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie