• henk_dh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:25
Pilovali schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 17:23:
[...]

apn op internet4 ook geprobeerd?
De apn heeft niks te maken met toegang tot netwerken bij roaming. De apn wordt pas gebruikt nadat je al verbonden bent met een netwerk. Mogelijk dat het wel helpt bij het probleem met verbroken datasessies.

Ik had gisteren geen toegang tot Proximus in België. Ik had wel direct na het passeren van de grens verbinding met BASE. Ook Orange werkte zonder moeilijkheden.

Vorige week in Duitsland kwam ik direct op o2 terecht, maar kon zonder problemen switchen naar Telekom.

[ Voor 21% gewijzigd door henk_dh op 16-08-2026 15:45 ]

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:23
Pilovali schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 17:23:
[...]

apn op internet4 ook geprobeerd?
Ja, geen verschil. Blijft uitvallen.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:59
Roaming blijft toch behelpen als ik dit zo lees. Odido heeft dat toch echt wel stukken beter voor elkaar.

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:23
Naafkap schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 14:45:
Roaming blijft toch behelpen als ik dit zo lees. Odido heeft dat toch echt wel stukken beter voor elkaar.
Het enige positive verschil bij Odido met een zakelijk abonnement is dat je gelijk op Telekom mag roamen. In Zwitserland kreeg ik een vette rekening en in de minder populaire reislanden had ik vaker helemaal geen signaal of enkel 2G EDGE. Iedere aanbieder heeft dus wel wat. Ik heb dan liever KPN waarmee ik toch nog überhaupt 4G signaal heb, ookal is het een minder sterk en goedkoper netwerk wat ze dan gebruiken in het buitenland.

[ Voor 3% gewijzigd door timmie1 op 16-08-2026 14:49 ]

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

• Naafkap
timmie1 schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 14:48:
[...]

Het enige positive verschil bij Odido met een zakelijk abonnement is dat je gelijk op Telekom mag roamen. In Zwitserland kreeg ik een vette rekening en in de minder populaire reislanden had ik vaker helemaal geen signaal of enkel 2G EDGE. Iedere aanbieder heeft dus wel wat. Ik heb dan liever KPN waarmee ik toch nog überhaupt 4G signaal heb, ookal is het een minder sterk en goedkoper netwerk wat ze dan gebruiken in het buitenland.
Ik weet niet hoe lang dat geleden is, maar ik zit al jaren particulier bij Odido en heb toegang tot alle netwerken in Europa, 5G en VoLTE op bijna alle netwerken. Straks over naar kpn maar hou m’n hart vast als ik de roaming ervaringen hier lees.

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11:35
Ik ben wekelijks in Duitsland en paar weken geleden nog in België en Luxemburg geweest. Ik en m'n vriend met KPN hebben 0 problemen gehad. Het roaming probleem is voor mij al een hele tijd geleden opgelost.

• Creative91
  • Laatst online: 09:43
Ook ik ben dit jaar 3 keer in diverse Europese landen geweest (Duitsland, België, Frankrijk, Oostenrijk, Zwitserland en Italië) en heb absoluut geen problemen gehad. Ik heb afgelopen 2 jaar eigenlijk geen issues meer gehad.

Ik heb in al deze landen ook de beschikbare netwerken getest en mocht op elk netwerk roamen. Paar jaar geleden was dit bij mij echt anders (toen mocht bijvoorbeeld A1 in Oostenrijk niet en ook Proximus in België mocht niet en Telekom in Duitsland deed het volgens mij ook niet). Sommige providers moet je een paar keer proberen voordat je toegelaten wordt. Maar als andere netwerken geen bereik hebben gaat hij ook automatisch naar dat netwerk. Alleen in Frankrijk vind ik vaak alle netwerken buiten de autoroute en steden vaak niet zo goed. Maar dit is dan op alle netwerken en speelt dan ook op mijn Vodafone simkaart van mijn werk.

• airweb
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 25-08 20:35
Ik ben nu in Zweden en onderweg via Duitsland (O2 netwerk) en Denemarken geen enkel probleem gehad met roamen. Vanuit Nederland Google maps en radio stream aangezet en naar Zweden gereden. Mijn mobiel zit nu op Zweden Telia 5G en kan ik bellen en data gebruiken. Ik maak gebruik van mijn kpn abonnement.

[ Voor 10% gewijzigd door airweb op 17-08-2026 10:11 ]

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:34
Naafkap schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 14:57:
[...]

Ik weet niet hoe lang dat geleden is, maar ik zit al jaren particulier bij Odido en heb toegang tot alle netwerken in Europa, 5G en VoLTE op bijna alle netwerken. Straks over naar kpn maar hou m’n hart vast als ik de roaming ervaringen hier lees.
Die KPN roaming uitdagingen staan al langere tijd hier in het topic, waarom ga je dan toch over naar KPN en blijf je niet lekker bij Odido? Had je vooraf niet ingelezen?

• Naafkap
swhnld schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 08:17:
[...]

Die KPN roaming uitdagingen staan al langere tijd hier in het topic, waarom ga je dan toch over naar KPN en blijf je niet lekker bij Odido? Had je vooraf niet ingelezen?
Omdat ik daar andere redenen voor heb en roaming is een van de onderdelen waar ik consessies heb moeten doen klaarblijkelijk. Het valt me wel vies tegen van de kpn.

• swhnld
Naafkap schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 08:53:
[...]

Omdat ik daar andere redenen voor heb en roaming is een van de onderdelen waar ik consessies heb moeten doen klaarblijkelijk. Het valt me wel vies tegen van de kpn.
Dan zou ik suggereren, wacht even af met oordelen of het mee of tegenvalt voor jou, misschien gaat het roamen voor jou wel goed. Als je goed leest is er een beperkte groep die het probleem heeft, en bij een deel is het probleem weer verdwenen.

• Dutchredgaming
  • Laatst online: 24-08 23:42

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Hoi allemaal,

Ik kreeg een actieaanbod van KPN op de mat met korting op de nieuwe Unlimited abonnementen (2-jarig contract i.c.m. vast internet thuis). Ik twijfel nu over welke smaak ik moet kiezen:
  • Unlimited400 (max 400 Mbps): € 17,50 / mnd
  • SuperUnlimited (max 700 Mbps): € 18,50 / mnd
  • SuperUnlimited+ (max 1000 Mbps / 1 Gbps): € 20,00 / mnd
Ik heb een Samsung Galaxy S24 Ultra, dus qua modem en hardware zit er geen rem op als het goedis.

Mijn dilemma: de stapjes in prijs zijn maar € 1,- tot € 2,50 per maand, dus het is verleidelijk om voor de € 20,- 'overkill' te gaan. In de praktijk en op de dekkingskaart zie ik echter dat KPN 5G meestal tussen de 200 en 600 Mbps schommelt.

Mijn vraag aan jullie:
  • Is die 1 Gbps in de praktijk überhaupt ergens realistisch te halen op het KPN netwerk, of zijn de zendmasten en actuele netwerkbelasting de echte bottleneck waardoor je vrijwel altijd onder die 400–600 Mbps blijft steken?
  • Heeft SuperUnlimited(+) in het dagelijks gebruik daadwerkelijk meerwaarde boven Unlimited400, of is het puur marketing voor pieken die je zelden aantikt?
Ben benieuwd naar jullie ervaringen en speedtests!

Review QNAP TS-230 NAS

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-08 16:58
Dutchredgaming schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 13:01:
Hoi allemaal,

Ik kreeg een actieaanbod van KPN op de mat met korting op de nieuwe Unlimited abonnementen (2-jarig contract i.c.m. vast internet thuis). Ik twijfel nu over welke smaak ik moet kiezen:
Ik heb een Samsung Galaxy S24 Ultra, dus qua modem en hardware zit er geen rem op als het goedis.

Mijn dilemma: de stapjes in prijs zijn maar € 1,- tot € 2,50 per maand, dus het is verleidelijk om voor de € 20,- 'overkill' te gaan. In de praktijk en op de dekkingskaart zie ik echter dat KPN 5G meestal tussen de 200 en 600 Mbps schommelt.

Mijn vraag aan jullie:
  • Is die 1 Gbps in de praktijk überhaupt ergens realistisch te halen op het KPN netwerk, of zijn de zendmasten en actuele netwerkbelasting de echte bottleneck waardoor je vrijwel altijd onder die 400–600 Mbps blijft steken?
  • Heeft SuperUnlimited(+) in het dagelijks gebruik daadwerkelijk meerwaarde boven Unlimited400, of is het puur marketing voor pieken die je zelden aantikt?
Voor dagelijks gebruik zal het weinig uitmaken. Maar wat ik zelf fijn vind aan de duurdere abbonementen is dat de roaming bundel grote is. Dat kun je meenemen in je overweging.

• swhnld
Hoi allemaal,

Mijn vraag aan jullie:
Heb je vakantieplannen de komende 2 jaar buiten de EU, dan is de + te overwegen omdat die roaming er voor een aantal landen in zit wat je niet hebt in de andere varianten:

Buitenland buiten de EU: *Je kan 25 GB per maand gebruiken buiten de EU; Albanië, Aruba, Bonaire, Brazilië, Canada, Curacao, India, Marokko, Saba, Sint Eustatius, Sint Maarten, Suriname, Thailand, Turkije, de Verenigde Staten (inclusief Alaska en Hawaï) en Zuid-Afrika.

Ook heb je meer MB's te delen e.d. om te overwegen, hier staan ze naast elkaar: https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/unlimited-data

Ga je dat niet doen (vakantie buitenland/data delen), kijk naar je eigen gedrag, download je daadwerkelijk zaken die een hogere snelheid vereisen? Zo niet, lekker de goedkoopste nemen. Scheelt toch 60 Euro over 2 jaar.
Je kunt per maand switchen hè! :)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• Pilovali
Hoi allemaal,

Mijn vraag aan jullie:
Ik heb wel eens de 700-800 Mbps aangetikt. Het is zeker wel mogelijk.
Maar zelfs 50 Mbps is ruim voldoende voor alles wat ik op de telefoon doe, dus voor de hogere snelheid hoef je het niet te doen. Als ik snel iets wil downloaden, pak ik wifi wel.

• NLM1K
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11:17
Je kan het op N78 zeker halen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aoY3EHnaEe9vRH3poiJQ5OWs1Mg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/euR2Mwa3snCywCLqY7IsUtK4.png?f=user_large

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-08 22:17
Hoi allemaal,

Dat aanbod wil ik volgende maand ook wel hebben! Als ik nu kijk moet ik €26/maand betalen voor de Unlimited400….

• Dutchredgaming
  • Laatst online: 24-08 23:42

Dutchredgaming

ICT Beheerder

WishmasterNL schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 14:18:
[...]

Dat aanbod wil ik volgende maand ook wel hebben! Als ik nu kijk moet ik €26/maand betalen voor de Unlimited400….
Helaas met een bestaande is natuurlijk niet mogelijk, maar als je zegt bij een specifieke afdeling zegt dat je wilt opzeggen dan kan men wel wat regelen. Niet zoals de genoemde prijzen, maar wel vollediger

Review QNAP TS-230 NAS

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Hoi allemaal,

Mijn vraag aan jullie:
Deze ochtend ook dit aanbod geaccepteerd ;) Was (in mijn geval in ieder geval) tot en met vandaag te gebruiken.

Ik heb gekozen voor SuperUnlimited+ gekozen, ik had een Vodafone abonnement waarbij iets van 24 euro per maand betaalde(al ruim 20+ jaar). Ik ben vooral benieuwd naar het bereik en internetsnelheid want juist dat was echt minder goed de afgelopen jaren bij Vodafone.

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 11:06
Ik kom nu met een Lebara sim ook weer op Telekom.de standaard. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZvXZq1XBaez5M3rIamo9pIwg1to=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2h6YnRNKTQTsGRttkcuLcAxm.png?f=fotoalbum_large

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
weet iemand of KPN ook banden uitschakelt ‘s nachts om stroom te besparen? Ik haal nu maar 200 Mbps terwijl ik overdag rond de 800 zit.

• Pilovali
turkeyhakan schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 04:31:
weet iemand of KPN ook banden uitschakelt ‘s nachts om stroom te besparen? Ik haal nu maar 200 Mbps terwijl ik overdag rond de 800 zit.
Doet volgens mij elke provider wel tegenwoordig. 200 Mbps is ook niks mis mee (ben al blij als ik 50 Mbps aan tik thuis).
Soms helpt het om meerdere speedtests achter elkaar te doen, dan gaat misschien de hogere banden ook aan.

Een Vodafone schakelt/schakelde de banden ook overdag uit, dus heb liever dat ze 's nachts uit gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Pilovali op 21-08-2026 16:08 ]

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09:45
turkeyhakan schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 04:31:
Was me ook al opgevallen, 5G gaat bij weinig gebruik in idle modes, pas na een speedtest zie ik dat 5G uit de idle stand komt en daarna kan ik op de volledige snelheid downloaden. Volgens mij doen ze dit om bandbreedte te besparen.

Opzich niet erg aangezien het browsen in die idle modes even snel is.

PSN : Geraedus

• Pilovali
Geraedus schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 16:12:
[...]

Was me ook al opgevallen, 5G gaat bij weinig gebruik in idle modes, pas na een speedtest zie ik dat 5G uit de idle stand komt en daarna kan ik op de volledige snelheid downloaden. Volgens mij doen ze dit om bandbreedte te besparen.

Opzich niet erg aangezien het browsen in die idle modes even snel is.
Oh, dat heb ik eigenlijk niet gemerkt. M'n telefoon zit vrijwel altijd wel op 5G. Alleen van Wifi naar 5G gaat hij even in idle.
Opzich ook niet erg met 5G-NSA, scheelt wel beetje batterij.

• Pilovali
https://antennekaart.nl/k...2c-48ff-a7a3-14c0d00bc9b2

KPN heeft weer een aantal N78 live staan. Wat me wel opvalt is dat ze ook een aantal nieuwe N1-only locaties hebben. Weet iemand waarom? Die locaties hebben ook weinig 4G banden.

• jk-5
  • Registratie: November 2015
Pilovali schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 12:54:
https://antennekaart.nl/k...2c-48ff-a7a3-14c0d00bc9b2

KPN heeft weer een aantal N78 live staan. Wat me wel opvalt is dat ze ook een aantal nieuwe N1-only locaties hebben. Weet iemand waarom? Die locaties hebben ook weinig 4G banden.
Zeker! Dat waren sites met oude antennes die geswapt zijn naar Huawei met alleen low (dus 800+900MHz). Maar deze antennes hadden vaak ook gewoon 3G2100 en 4G1800, dus ondersteunen dat gewoon. Aangezien een vervanging voor die sites uit lijkt te blijven hebben ze daar nu dus RRU’s toegevoegd voor 1800MHz en 2100MHz, om de capaciteit iets uit te breiden

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Pagina: 1 ... 57 58 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Mobiel, andere onderwerpen horen in:
- KPN Glasvezel: ~[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie