• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Geraedus schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 12:19:
Is dit de email die iedereen gehad heeft? Deze komt nu net bij me binnen.

[Afbeelding]
Net ontvangen voor mijn 0 MB abonnement. En ook dat ik Datapakkers kan aanzetten voor 2,25 euro per maand voor 5 GB die dan verdubbelt worden. Doen ze toch ook weer wat goed!

iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line


  • KorteGebruiker
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Geraedus schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 12:19:
Is dit de email die iedereen gehad heeft? Deze komt nu net bij me binnen.

[Afbeelding]
Bij mij vandaag ook

  • RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Geraedus schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 12:19:
Is dit de email die iedereen gehad heeft? Deze komt nu net bij me binnen.

[Afbeelding]
Hier bij mij ook net. Zelfde bericht ik heb een 0MB abbo.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe - Globalping Probe


  • stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:39
Steeffoon schreef op maandag 18 mei 2026 @ 20:18:
Ik walgde al van de manier waarop KPN een euro per maand bovenop het contract gooide. Ook de nieuwe voorwaarden vond ik wat discutabel. Vandaag gestuit op een interessante aanbieding van Odido; het Unlimited abonnement voor 12,50 euro per maand. Gelijk in orde gemaakt, partner ook. Gelijk ook maar KPN Internet en TV opgezegd en over naar Odido. Moest eigenlijk tot oktober uitzitten, maar aangezien ze de voorwaarden daarvan hebben aangepast, kon ik eerder weg. Eerste jaar voor 15,00 euro per maand. Daar word ik blij van.
Waar vind je 12,50 per maand? Goedkoopste wat ik zie is 20 per maand voor unlimited, en dat is dan met speed cap 20mbit

  • Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:29
stijnec1 schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 14:04:
[...]

Waar vind je 12,50 per maand? Goedkoopste wat ik zie is 20 per maand voor unlimited, en dat is dan met speed cap 20mbit
In december ook al keer hier op tweakers gepost, dit is mijn post op pepper: https://nl.pepper.com/share-deal-from-app/404207

  • MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Weet iemand hoe je met die gewijzigde voorwaarden (ivm KPN Extra Veilig) het beste mét nummerbehoud over kan stappen?

Wij hebben 3 abo's en omdat we toch al onlangs van KPN glasvezel vanwege een verhuizing naar Delta glasvezel over hebben moeten stappen, waren onze abo's al duurder geworden en voor onze jongste die aan een abo toe was hebben we Simyo geprobeerd, want KPN netwerk waar we gewoon erg tevreden over zijn. Maar nu ik erachter ben gekomen dat Simyo zelfs met de duurste abo's x3 ongeveer de helft zal kosten van wat wij nu bij KPN zelf kwijt zijn, zou ik een dief van mijn eigen portemonnee zijn om niet over te stappen en nu kan ik volgens de mails die we hebben gehad tot uiterlijk 10 en 23 juni repectievelijk opzeggen.

Maar was het niet zo dat je niet moet opzeggen omdat je dan je nummer kwijtraakt en juist eerst nummerbehoud moet aanvragen? Oftewel: kan ik nu zonder problemen bij Simyo een abo afsluiten en bij KPN het nummerbehoud laten aanvragen? Of zijn er nog andere stappen nodig?

KPN zegt in de mail "je regelt dit het makkelijkst via MijnKPN" maar ik kan echt niks specifiek hierover vinden.

  • Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:21

Steeffoon

Smartphone-nerd

MooDyBLueS schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 16:27:
Weet iemand hoe je met die gewijzigde voorwaarden (ivm KPN Extra Veilig) het beste mét nummerbehoud over kan stappen?

Wij hebben 3 abo's en omdat we toch al onlangs van KPN glasvezel vanwege een verhuizing naar Delta glasvezel over hebben moeten stappen, waren onze abo's al duurder geworden en voor onze jongste die aan een abo toe was hebben we Simyo geprobeerd, want KPN netwerk waar we gewoon erg tevreden over zijn. Maar nu ik erachter ben gekomen dat Simyo zelfs met de duurste abo's x3 ongeveer de helft zal kosten van wat wij nu bij KPN zelf kwijt zijn, zou ik een dief van mijn eigen portemonnee zijn om niet over te stappen en nu kan ik volgens de mails die we hebben gehad tot uiterlijk 10 en 23 juni repectievelijk opzeggen.

Maar was het niet zo dat je niet moet opzeggen omdat je dan je nummer kwijtraakt en juist eerst nummerbehoud moet aanvragen? Oftewel: kan ik nu zonder problemen bij Simyo een abo afsluiten en bij KPN het nummerbehoud laten aanvragen? Of zijn er nog andere stappen nodig?

KPN zegt in de mail "je regelt dit het makkelijkst via MijnKPN" maar ik kan echt niks specifiek hierover vinden.
Wij gaan over naar Odido, met deze fijne actie: 12,50 euro voor unlimited.

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Oppo Find X9 Ultra, Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air


  • MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Steeffoon schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 17:27:
[...]

Wij gaan over naar Odido, met deze fijne actie: 12,50 euro voor unlimited.
En wat heb je aan KPN kant moeten regelen? Of is het gewoon kwestie van (in jouw geval) Odido afsluiten en daarbij nummerbehoud aanvragen?

  • Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:21

Steeffoon

Smartphone-nerd

MooDyBLueS schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 19:02:
[...]

En wat heb je aan KPN kant moeten regelen? Of is het gewoon kwestie van (in jouw geval) Odido afsluiten en daarbij nummerbehoud aanvragen?
Ik was al contractvrij, ik had mijn verplichte tijd al uitgezeten. Dus dat was inderdaad Odido afsluiten en met nummerbehoud bij Odido het contract aanvragen.

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Oppo Find X9 Ultra, Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air


  • Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:29
Mijn contracten lopen tot 7 augustus. Aangezien ik optimaal wil profiteren van klantvoordeel wil ik alles tegelijkertijd overzetten.

Thuis internet per 10 augustus.
Mobiel 2 (0MB) per 10 augustus.
Mobiel 1 (Unlimited) per 9 juni. }:| Dat is blijkbaar de datum waarop het op z'n vroegst mogelijk is volgens KPN. Ik heb Odido maar gevraagd om dit ook per 10 augustus te doen.. :+

Dus het lijkt mij dat KPN de nummers waarvoor een verhoging geldt al heeft vrijgegeven. Vraag het gewoon aan, en kijk maar of de datum voor nummerbehoud naar wens is.

  • Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:21

Steeffoon

Smartphone-nerd

Mawlana schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 20:36:
Mijn contracten lopen tot 7 augustus. Aangezien ik optimaal wil profiteren van klantvoordeel wil ik alles tegelijkertijd overzetten.

Thuis internet per 10 augustus.
Mobiel 2 (0MB) per 10 augustus.
Mobiel 1 (Unlimited) per 9 juni. }:| Dat is blijkbaar de datum waarop het op z'n vroegst mogelijk is volgens KPN. Ik heb Odido maar gevraagd om dit ook per 10 augustus te doen.. :+

Dus het lijkt mij dat KPN de nummers waarvoor een verhoging geldt al heeft vrijgegeven. Vraag het gewoon aan, en kijk maar of de datum voor nummerbehoud naar wens is.
Dat kan ook. Anders kan je na het aanvragen bij Odido altijd nog even bellen met KPN.

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Oppo Find X9 Ultra, Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air


  • jk-5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15:00
KPN heeft vanmorgen weer een update geüpload naar de Antennekaart. Vrij saai, de uitrol van 3500MHz gaat niet heel hard: https://antennekaart.nl/kaart/4g?lat=52.17825189&lng=6.15879363&zoom=7&scan=d6926be7-7f3f-4fba-af5d-bda8e422b119&providers=kpn

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl


  • Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:50
jk-5 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 10:23:
KPN heeft vanmorgen weer een update geüpload naar de Antennekaart. Vrij saai, de uitrol van 3500MHz gaat niet heel hard: https://antennekaart.nl/kaart/4g?lat=52.17825189&lng=6.15879363&zoom=7&scan=d6926be7-7f3f-4fba-af5d-bda8e422b119&providers=kpn
Ah, eindelijk! Ik zit de afgelopen dagen al steeds Antennekaart in de gaten houden. Meestal zijn er 2 updates per maand, dus ik hoopte eigenlijk dat dit een hele grote was. Maar helaas.

  • petertje30
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:08
Hoe zit eigenlijk bij nieuwe klanten?

Heeft Kpn de nieuwe prijzen voor mobiel nu op de website staan, of komen hier de prijsverhogingen nog bovenop?

  • schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:56
Onlangs opgezegd vanwege wijziging algemene voorwaarden, later een mail ontvangen over een afkoopsom. Direct gebeld, zou automatisch worden kwijtgescholden.

Vandaag factuur ontvangen inclusief afkoopsom. Direct weer contact opgenomen en zeer onvriendelijk te woord gestaan. Conclusie afkoopsom terecht van 250 euro vanwege een openstaand smartwatch krediet van €50.

Het betreft een Sim only met eind datum Januari 2027. Op dit abonnement heb ik een smartwatch met dual sim aangevraagd met dus een openstaand krediet nu nog van €50.

Afkoopsom abonnement is €250 euro die dus niet kwijtgescholden wordt omdat ik een smartwatch krediet heb lopen van €50, die ik volgens de medewerker eerst had moeten inlossen voordat ik de overstap had moeten maken.

Het zou in de mail staan volgens de medewerker (zie ik niet in de mail staan) en het zou ook heel logisch zijn volgens de medewerker. :p, nog aangegeven dat ik het logisch zou vinden dat ik het smartwatch krediet moet betalen en de afkoopsom komt te vervallen omdat het niet in verhouding staat maar de medewerker snapte niet dat ik zo kon denken :p

Heb een klacht bij een zeer behulpzame medewerker ingeschoten en nu wachten tot KPN met mij contact op gaat nemen.

Iemand zelfde ervaringen?
KorteGebruiker schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 16:53:
[...]

Dat is gek, bij mij wordt ie wel iets omhoog gezet. Ik heb een 0 GB abonnement en onder “korting zolang de abonnement loopt” staat er 1,59 ipv 1,50 na 2 inflatiecorrecties
Nog ff gekeken, ik heb 3 kortingen op mobiel. Een “korting” die gewoon de standaardprijs van het abonnement verzorgt (en het ranzige trucje met de inflatiecorrectie legaal lijkt te maken (“inflatiecorrectie gaat over de prijs zonder korting”)), een combi-korting vanwege vast en dan nog €5 extra korting die ik bij verlengen heb onderhandeld. Alleen die eerste korting wordt geïndexeerd.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)


  • Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:57
schumi1986 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 11:53:
Onlangs opgezegd vanwege wijziging algemene voorwaarden, later een mail ontvangen over een afkoopsom. Direct gebeld, zou automatisch worden kwijtgescholden.

<heel verhaal>

Iemand zelfde ervaringen?
Ooit was ik klant bij KPN omdat dit soort "problemen" altijd snel en netjes geregeld werden. Als ze al voorkwamen. Nu is er eigenlijk geen toegevoegde waarde om te blijven, maar heb ik ook geen zin om de molen in te gaan zodra ze met die onterechte afkoopsom beginnen te zwaaien :F .

  • theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:43
Hebben jullie ook weleens dat je opeens "Geen service" hebt nadat je een oproep hebt gestart, terwijl je wel goed ontvangst hebt?

Als ik een specifiek telefoonnummer bel (om een garage open te doen), neemt de "robot" aan de andere kant van de lijn de oproep niet aan maar hangt op. Als ik hetzelfde nummer vervolgens nog een keer bel, zie ik boven in beeld dat het signaal helemaal wegvalt (van 3 naar 0 streepjes) en later zelfs naar "Geen service". Ik heb hier niet echt last van, en het gebeurt alleen bij dit ene nummer, maar ik vind het wel heel bijzonder om te zien.

Screenshot
edit:
Ik bel met de KPN sim, niet met de tweede sim van Simpel

[ Voor 5% gewijzigd door theblindman op 31-05-2026 19:53 ]


  • ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 16:52
theblindman schreef op zondag 31 mei 2026 @ 19:52:
Hebben jullie ook weleens dat je opeens "Geen service" hebt nadat je een oproep hebt gestart, terwijl je wel goed ontvangst hebt?

Als ik een specifiek telefoonnummer bel (om een garage open te doen), neemt de "robot" aan de andere kant van de lijn de oproep niet aan maar hangt op. Als ik hetzelfde nummer vervolgens nog een keer bel, zie ik boven in beeld dat het signaal helemaal wegvalt (van 3 naar 0 streepjes) en later zelfs naar "Geen service". Ik heb hier niet echt last van, en het gebeurt alleen bij dit ene nummer, maar ik vind het wel heel bijzonder om te zien.

Screenshot
edit:
Ik bel met de KPN sim, niet met de tweede sim van Simpel
Als je dual sim gebruikt kan je sws maar 1 sim actief hebben tijdens het bellen. Heb je probleem ook met simyo? (of bel je met simyo?)
theblindman schreef op zondag 31 mei 2026 @ 19:52:
Hebben jullie ook weleens dat je opeens "Geen service" hebt nadat je een oproep hebt gestart, terwijl je wel goed ontvangst hebt?

Als ik een specifiek telefoonnummer bel (om een garage open te doen), neemt de "robot" aan de andere kant van de lijn de oproep niet aan maar hangt op. Als ik hetzelfde nummer vervolgens nog een keer bel, zie ik boven in beeld dat het signaal helemaal wegvalt (van 3 naar 0 streepjes) en later zelfs naar "Geen service". Ik heb hier niet echt last van, en het gebeurt alleen bij dit ene nummer, maar ik vind het wel heel bijzonder om te zien.

Screenshot
edit:
Ik bel met de KPN sim, niet met de tweede sim van Simpel
Als je de 2e simkaart uitzet, gebeurt het dan nog steeds? Of gebeurt het alleen als er 2 sims actief zijn?

2 SIMs actief hebben kan soms verbindingsproblemen veroorzaken, omdat ze niet allebei tegelijkertijd kunnen zenden richting het netwerk.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.


  • theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:43
ikbenjoeri schreef op zondag 31 mei 2026 @ 20:02:
[...]

Als je dual sim gebruikt kan je sws maar 1 sim actief hebben tijdens het bellen. Heb je probleem ook met simyo? (of bel je met simyo?)
Sorcerer8472 schreef op zondag 31 mei 2026 @ 20:37:
[...]

Als je de 2e simkaart uitzet, gebeurt het dan nog steeds? Of gebeurt het alleen als er 2 sims actief zijn?

2 SIMs actief hebben kan soms verbindingsproblemen veroorzaken, omdat ze niet allebei tegelijkertijd kunnen zenden richting het netwerk.
Voor de zekerheid heb ik mijn Simpel sim even uitgezet en het gebeurt nog steeds als ik alleen mijn KPN sim actief houd. (screenshot) Ik kan helaas niet met mijn Simpel sim testen, omdat de garage-opener werkt met een allowlist waar mijn Simpel telefoonnummer niet op staat.

Ook wel opvallend is dat ik toen ik mijn tweede sim uit ging zetten in de Instellignen app, ik gevraagd werd om een diagnostische test uit te voeren. Hier kwam verder niets uit helaas.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hsf-TuQJuFsm1UIwjBciwj5K8y0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JFwsZGL9BEeZeBPRfib3k9Nf.jpg?f=fotoalbum_medium
Staat VoLTE aan op je KPN-SIM en kun je tijdens het bellen nog gewoon data gebruiken? En staat wifi-bellen aan?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.


  • swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:26
theblindman schreef op zondag 31 mei 2026 @ 19:52:
Hebben jullie ook weleens dat je opeens "Geen service" hebt nadat je een oproep hebt gestart, terwijl je wel goed ontvangst hebt?

Als ik een specifiek telefoonnummer bel (om een garage open te doen), neemt de "robot" aan de andere kant van de lijn de oproep niet aan maar hangt op. Als ik hetzelfde nummer vervolgens nog een keer bel, zie ik boven in beeld dat het signaal helemaal wegvalt (van 3 naar 0 streepjes) en later zelfs naar "Geen service". Ik heb hier niet echt last van, en het gebeurt alleen bij dit ene nummer, maar ik vind het wel heel bijzonder om te zien.

Screenshot
edit:
Ik bel met de KPN sim, niet met de tweede sim van Simpel
Waar zit de SIM van je garage op aangesloten, welk netwerk en provider?

En wat is het merk/type van je garage opener? Hoe handelt die de signalering af?

  • Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18:26
Door vakantie loop ik wat achter, daarom even wat meerdere reacties gequote, en ook @GerjanT, @Steeffoon, @schumi1986, @Geraedus, @Mawlana, @jpg97, @ucsdcom en anderen...
THE_BASE schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 08:28:
[...]

Nog steeds geen mail ontvangen voor mijn 0MB abonnement, maar misschien komt het nog. Ik ben in elk geval nog wel aan het nadenken te vertrekken, maar een rekensom leert mij dat het bij de grote providers lood om oud ijzer is.

In elk geval nu wel opgepakt door de media:

Telefoonabonnement bij KPN? Dat kan zomaar euro's duurder worden

https://www.rtl.nl/nieuws/economie/artikel/5600660/kpn-regelt-mogelijkheid-om-prijzen-met-zeker-3-euro-maand-te
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 19:15:
[...]

Tbh ze kunnen niet een datum zo kort na prijsverhoging afdwingen, het zou redelijk zijn om 30 dagen na de eerste ontvangen hogere factuur aan te bieden. Heel makkelijk om over zo'n mail heen te lezen gezien ze best wat irrelevante dingen rondsturen ook.
WhatsappHack schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 21:51:
Heb de mail ook gekregen. Ik ben er wel een beetje klaar mee eigenlijk. KPN heeft bij afsluiten van het abonnement gezegd én geschreven dat mijn abonnement 24 maanden lang €21 is. Die afspraak werd al verbroken met de vaste klanten-boete (“inflatiecorrectie”) - en die boete werd ook nog eens geheven over een artificieel veel hogere prijs (zogenaamde “prijs zonder korting”, terwijl dat abo nooit voor die prijs is aangeboden door KPN) in plaats van over de afgesproken prijs die ik daadwerkelijk betaal. Aan alle kanten was dat al niet zuiver. Maar dan nu weer via een eenzijdige wijziging zomaar €1 er bovenop (en waarover overigens ook inflatiecorrectie geheven zal worden), waar voor mij niets tegenover staat. Plus een nogal dubieuze wijziging in de voorwaarden.

Het gaat allemaal volkomen tegen alle beloftes en afspraken in en dat is echt een behoorlijk abjecte manier van zaken doen, ik wil het bedrijf waar ik iets koop kunnen vertrouwen - en dat vertrouwen is nu wel een keer weg. Ja het gaat uiteindelijk “maar” om een paar euro (die inflatiecorrectie beschouw ik ook als tegen de afspraak in, moeten ze maar niet “je betaalt 24 maanden lang €21” in alle mails, contractoverzicht en telefoongesprekken zetten), maar het is principieel gewoon niet juist en de nieuwe voorwaarden geven een onbehaaglijk gevoel dat dit veel vaker gaat gebeuren, waardoor je bij KPN dus nooit weet waar je aan toe bent.

Ik liet m’n abo al jaren op de hoogste vorm (soortgelijk met wat nu “SuperUnlimited” heet) terwijl deze eigenlijk iets oversized was, ik heb het vooral aangehouden vanwege het onbezorgd bellen vanuit NL naar andere EU-landen; maar dat doe ik eigenlijk niet zoveel meer. Door dit gedoe dus de boel toch opnieuw geëvalueerd en een overstap naar een ander KPN-merk óf concurrent blijkt tenminste €16 per maand besparing op te leveren, Dus ipv €1 extra inkomsten gaan ze dan in de min, namelijk -€16/mnd inkomsten (of meer als we naar de concurrent gaan) voor mijn account en wij houden bijna €200 per jaar in the pocket. En dat vanwege een €12/jaar verhoging en eigenlijk puur door de manier waarop. :+

Ik hoop dat deze manier van werken ze genoeg klanten kost (of op z’n minst overstappen naar KPN-dochters met lagere tarieven) dat die €1 per klant die ze wél vast weten te houden (al is het maar omdat die nog met vast vastzitten, en die riskeren ze nu ook weg te gaan jagen) een verkeerde gok blijkt te zijn en per saldo niet voldoende oplevert - of de omzet zelfs doet dalen. (Maar dan pakken ze die overgebleven klanten misschien gewoon een tweede keer, om het recht te zetten. :))

Heel teleurstellend dit van KPN. En ik snap het niet. Met de prijsproblematiek bij Ziggo dat continu klanten bloed en de hack bij ODIDO stond KPN er PR-technisch goed voor. En dan doen ze dit… voor een euro per klant. Ongelofelijk domme beslissing, maar nog dommere timing.
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 09:06:
@WhatsappHack de levenslange korting wordt ook geïndexeerd, alleen de combikorting niet.

Als je wil blijven tegen dezelfde prijs kun je altijd een gang naar de Geschillencommissie overwegen ;)
petertje30 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 10:19:
Hoe zit eigenlijk bij nieuwe klanten?

Heeft Kpn de nieuwe prijzen voor mobiel nu op de website staan, of komen hier de prijsverhogingen nog bovenop?

Ik heb de mail gisteren pas gelezen. En eea schoot me direct in het verkeerde keelgat.
Eerst inderdaad al een 'vaste klanten-boete' met de inflatieverhoging en nu dit.

Toevallig had ik er wel al over gelezen...
https://www.consumentenbo...ziggo-kpn-wat-kun-je-doen
Ik ben benieuwd of daar nog iets uitkomt.
Mocht iemand naar de Geschillencommissie (of de rechter) stappen, dan maakt die denk ik wel kans. Maar ja, voor €12/jr...

Voor nu heb ik op de mail gereageerd (via hun contactformulier) dat ik eea nietig verklaar en niet accepteer en dat ik klant blijf onder de oude voorwaarden en prijs. Ik denk dat dat ze me uit willen lachen, want ik ben gebeld geworden, maar iets ging mis en kreeg geen contact. Krijg ik een mail dat ik terug kan bellen, anders zien ze de zaak als opgelost... Toch maar weer opnieuw gereageerd dat ik eea niet accepteer en of ze aub per mail willen reageren.

Ik denk niet dat dit effect zal hebben, maar ik ben wel benieuwd hoe dit verder gaat. Want ik krijg die mail, maar ik heb dus eigenlijk pas gisteren een bevestiging gestuurd dat ik die gelezen heb. Het lijkt mij sowieso niet dat zij dit dan eenzijdig mogen wijzigen, binnen zo'n korte termijn, als ik er niet eens vanaf wist. Dus nog buiten wat de CB aangeeft dat het allemaal al niet zou mogen.

Hoe dan ook, ik weet het nog niet.
Ik heb 'Onbeperkt internet', wat nu SuperUnlimited heet. Ah en daar waar dit gisteren voor nieuwe klanten nog €32,50 was, wat ik er oorspronkelijk ook voor betaalde, is dit nu blijkbaar verhoogd naar €35,50.
Met de inflatiecorrectie zat ik al een tijd op €33,67, maar dit wordt dus €34,67. Mijn contract loopt nog tot 18 oktober en is verlengbaar per 21 juni.
Wat voor mij in dit abo belangrijk is, is de unlimited data en de 75Gb in de EU. De snelheid is van iets minder belang.
Het enige wat ik vind dat vergelijkbaar is, is Odido met Unlimited Plus
Maar mocht iemand iets anders weten, hoor ik het graag.

  • THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Truus01 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 22:48:
Door vakantie loop ik wat achter, daarom even wat meerdere reacties gequote, en ook @GerjanT, @Steeffoon, @schumi1986, @Geraedus, @Mawlana, @jpg97, @ucsdcom en anderen...


[...]


[...]


[...]


[...]


[...]
Ik heb de mail gisteren pas gelezen. En eea schoot me direct in het verkeerde keelgat.
Eerst inderdaad al een 'vaste klanten-boete' met de inflatieverhoging en nu dit.

Toevallig had ik er wel al over gelezen...
https://www.consumentenbo...ziggo-kpn-wat-kun-je-doen
Ik ben benieuwd of daar nog iets uitkomt.
Mocht iemand naar de Geschillencommissie (of de rechter) stappen, dan maakt die denk ik wel kans. Maar ja, voor €12/jr...

Voor nu heb ik op de mail gereageerd (via hun contactformulier) dat ik eea nietig verklaar en niet accepteer en dat ik klant blijf onder de oude voorwaarden en prijs. Ik denk dat dat ze me uit willen lachen, want ik ben gebeld geworden, maar iets ging mis en kreeg geen contact. Krijg ik een mail dat ik terug kan bellen, anders zien ze de zaak als opgelost... Toch maar weer opnieuw gereageerd dat ik eea niet accepteer en of ze aub per mail willen reageren.

Ik denk niet dat dit effect zal hebben, maar ik ben wel benieuwd hoe dit verder gaat. Want ik krijg die mail, maar ik heb dus eigenlijk pas gisteren een bevestiging gestuurd dat ik die gelezen heb. Het lijkt mij sowieso niet dat zij dit dan eenzijdig mogen wijzigen, binnen zo'n korte termijn, als ik er niet eens vanaf wist. Dus nog buiten wat de CB aangeeft dat het allemaal al niet zou mogen.

Hoe dan ook, ik weet het nog niet.
Ik heb 'Onbeperkt internet', wat nu SuperUnlimited heet. Ah en daar waar dit gisteren voor nieuwe klanten nog €32,50 was, wat ik er oorspronkelijk ook voor betaalde, is dit nu blijkbaar verhoogd naar €35,50.
Met de inflatiecorrectie zat ik al een tijd op €33,67, maar dit wordt dus €34,67. Mijn contract loopt nog tot 18 oktober en is verlengbaar per 21 juni.
Wat voor mij in dit abo belangrijk is, is de unlimited data en de 75Gb in de EU. De snelheid is van iets minder belang.
Het enige wat ik vind dat vergelijkbaar is, is Odido met Unlimited Plus
Maar mocht iemand iets anders weten, hoor ik het graag.
Het lijkt uiteindelijk een storm die is gaan liggen, misschien speelt er op de achtergrond bij instanties nog iets, maar heb het vermoeden dat vrijwel iedereen het slikt.

Ik heb ook even gerekend en met die euro extra per maand is KPN alsnog voordeliger dan andere aanbieders voor ons, dus we blijven zitten. Als ze het onder inflatie hadden gegooid of bij een verlenging was ik net zo goed de Sjaak geweest. Nu krijg ik er nog een onzinnige dienst voor terug. :)

iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line


  • stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:39
THE_BASE schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 00:54:
[...]

Het lijkt uiteindelijk een storm die is gaan liggen, misschien speelt er op de achtergrond bij instanties nog iets, maar heb het vermoeden dat vrijwel iedereen het slikt.

Ik heb ook even gerekend en met die euro extra per maand is KPN alsnog voordeliger dan andere aanbieders voor ons, dus we blijven zitten. Als ze het onder inflatie hadden gegooid of bij een verlenging was ik net zo goed de Sjaak geweest. Nu krijg ik er nog een onzinnige dienst voor terug. :)
ik stap wel over van KPN naar Odido met 3 mobiele abonnementen en vast internet. in het Odido topic staat een link naar Pepper waar je mobiele abonnementen kunt bestellen met flinke korting. Daarnaast krijg je het eerste jaar vast internet voor 20 euro per maand voor 1gbit, waardoor het over 2 jaar gezien ruim goedkoper is dan KPN, en dan heb ik ook meegenomen dat ik Netflix weer zelf moet gaan betalen.

Over 2 jaar kijk ik wel weer verder

  • THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
stijnec1 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 08:28:
[...]

ik stap wel over van KPN naar Odido met 3 mobiele abonnementen en vast internet. in het Odido topic staat een link naar Pepper waar je mobiele abonnementen kunt bestellen met flinke korting. Daarnaast krijg je het eerste jaar vast internet voor 20 euro per maand voor 1gbit, waardoor het over 2 jaar gezien ruim goedkoper is dan KPN, en dan heb ik ook meegenomen dat ik Netflix weer zelf moet gaan betalen.

Over 2 jaar kijk ik wel weer verder
Ik heb die deal gezien, maar geen haar op m’n hoofd die erover nadenkt naar Odido over te stappen: Afgelopen jaar op mobiel netwerk veel storingen, glasvezelnetwerk minder stabiel en betrouwbaar dan KPN. En ben het AVG debacle nog niet vergeten.

iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line


  • Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18:26
Ik heb nog telefonisch contact gehad met KPN. Helaas, zoals te verwachten, geen andere optie dan opzeggen.
Wel krijg ik de tijd om t/m 22 juni op te zeggen, omdat ik de mail pas later heb gelezen. (Dat is op zich aardig, maar ook iets waaruit mi blijkt dat ze weten dat ze iets doen wat eigenlijk niet mag.)

Ik zit nu inderdaad ook naar Odido te kijken. Maar ik heb nu al ruzie met hun chatbot (maar dat had ik ook met die van KPN en andere bedrijven ;) ).
Ik wil namelijk weten wat het kost als ik in de EU extra GB wil verbruiken/kopen, maar ik vind dat nergens terug op hun site, en kan dat blijkbaar alleen opvragen via hun app, maar ik zit dus nog niet bij Odido.
Dat vind ik dan al behoorlijk slecht, als een website onvolledig is, hun chatbot onkundig en me in een loop zet, en dus hun klantenservice slecht.
Dat nog buiten de hack en mogelijk mindere kwaliteit van hun netwerk (als ik @THE_BASE mag geloven).
Maar wel €15/mnd goedkoper!
Misschien dat ik toch maar even bel met Odido. Ik heb in ieder geval ook nog even de tijd om te beslissen.

  • THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Truus01 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 15:17:
Ik heb nog telefonisch contact gehad met KPN. Helaas, zoals te verwachten, geen andere optie dan opzeggen.
Wel krijg ik de tijd om t/m 22 juni op te zeggen, omdat ik de mail pas later heb gelezen. (Dat is op zich aardig, maar ook iets waaruit mi blijkt dat ze weten dat ze iets doen wat eigenlijk niet mag.)

Ik zit nu inderdaad ook naar Odido te kijken. Maar ik heb nu al ruzie met hun chatbot (maar dat had ik ook met die van KPN en andere bedrijven ;) ).
Ik wil namelijk weten wat het kost als ik in de EU extra GB wil verbruiken/kopen, maar ik vind dat nergens terug op hun site, en kan dat blijkbaar alleen opvragen via hun app, maar ik zit dus nog niet bij Odido.
Dat vind ik dan al behoorlijk slecht, als een website onvolledig is, hun chatbot onkundig en me in een loop zet, en dus hun klantenservice slecht.
Dat nog buiten de hack en mogelijk mindere kwaliteit van hun netwerk (als ik @THE_BASE mag geloven).
Maar wel €15/mnd goedkoper!
Misschien dat ik toch maar even bel met Odido. Ik heb in ieder geval ook nog even de tijd om te beslissen.
Beetje off-topic, maar heb je hier iets aan?

https://www.odido.nl/service/buitenland

Ook voor 15 euro per maand zit ik liever stabiel. Vroeger zat ik er echt anders in, hoor. Maar heb daar echt geen zin meer in. Ik wil kwaliteit en weten waar ik aan toe ben. Odido zal het vast doen, maar goed doen is iets anders. Succes ook met de klantenservice. :)

iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line


  • Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:29
Truus01 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 15:17:
Ik heb nog telefonisch contact gehad met KPN. Helaas, zoals te verwachten, geen andere optie dan opzeggen.
Wel krijg ik de tijd om t/m 22 juni op te zeggen, omdat ik de mail pas later heb gelezen. (Dat is op zich aardig, maar ook iets waaruit mi blijkt dat ze weten dat ze iets doen wat eigenlijk niet mag.)

Ik zit nu inderdaad ook naar Odido te kijken. Maar ik heb nu al ruzie met hun chatbot (maar dat had ik ook met die van KPN en andere bedrijven ;) ).
Ik wil namelijk weten wat het kost als ik in de EU extra GB wil verbruiken/kopen, maar ik vind dat nergens terug op hun site, en kan dat blijkbaar alleen opvragen via hun app, maar ik zit dus nog niet bij Odido.
Dat vind ik dan al behoorlijk slecht, als een website onvolledig is, hun chatbot onkundig en me in een loop zet, en dus hun klantenservice slecht.
Dat nog buiten de hack en mogelijk mindere kwaliteit van hun netwerk (als ik @THE_BASE mag geloven).
Maar wel €15/mnd goedkoper!
Misschien dat ik toch maar even bel met Odido. Ik heb in ieder geval ook nog even de tijd om te beslissen.
Je koop of een extra bundel of betaald per MB (is het goedkoopst) en dat kost €1,80 per GB maar dan is een losse esim in de EU goedkoper!

  • Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18:26
Roy Tollenaar schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 15:31:
[...]

Je koop of een extra bundel of betaald per MB (is het goedkoopst) en dat kost €1,80 per GB maar dan is een losse esim in de EU goedkoper!
offtopic:
Ik ben toch maar even gaan bellen (of althans, ik heb de app gedownload en heb Odido mij laten bellen).
Blijkbaar kost GB-aanvuller €20 voor 6Gb extra, of het zou 1ct per Mb zijn.

Ik kan helaas (nog) geen esim gebruiken.
Maar welke bedoel je?
(Had ik al benoemd dat het in mijn geval voornamelijk om Zweden gaat?!)

(Ik denk er in ieder geval nog even wat langer over na.
(Ik heb ook nog altijd geen nieuwe mifi... ;) ))

  • Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:29
Truus01 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 15:55:
[...]
offtopic:
Ik ben toch maar even gaan bellen (of althans, ik heb de app gedownload en heb Odido mij laten bellen).
Blijkbaar kost GB-aanvuller €20 voor 6Gb extra, of het zou 1ct per Mb zijn.

Ik kan helaas (nog) geen esim gebruiken.
Maar welke bedoel je?
(Had ik al benoemd dat het in mijn geval voornamelijk om Zweden gaat?!)

(Ik denk er in ieder geval nog even wat langer over na.
(Ik heb ook nog altijd geen nieuwe mifi... ;) ))
Oftoppic maar hier heb je unlimited EU op 10mbps voor bijna niks en 200GB in 7 dagen is geen probleem voor ze :9 https://www.trip.com/things-to-do/detail/45892282?language=EN&locale=en-XX&fromfavorites=1&tid=P0007_10650019167_10650010429&curr=USD

  • Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18:26
Nou heb ik op zich niks tegen 100Mbps, maar 10 lijkt me erg traag.
Tzt maar eens verder induiken, in heel het esim gebeuren.

  • Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18:26
Roy Tollenaar schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 15:31:
[...]

Je koop of een extra bundel of betaald per MB (is het goedkoopst) en dat kost €1,80 per GB maar dan is een losse esim in de EU goedkoper!
Andere optie ontdekt... ;)
(Ook interessant voor de anderen die het gehad hebben met KPN en over willen stappen.)

  • theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:43
theblindman schreef op zondag 31 mei 2026 @ 19:52:
Hebben jullie ook weleens dat je opeens "Geen service" hebt nadat je een oproep hebt gestart, terwijl je wel goed ontvangst hebt?

Als ik een specifiek telefoonnummer bel (om een garage open te doen), neemt de "robot" aan de andere kant van de lijn de oproep niet aan maar hangt op. Als ik hetzelfde nummer vervolgens nog een keer bel, zie ik boven in beeld dat het signaal helemaal wegvalt (van 3 naar 0 streepjes) en later zelfs naar "Geen service". Ik heb hier niet echt last van, en het gebeurt alleen bij dit ene nummer, maar ik vind het wel heel bijzonder om te zien.

Screenshot
edit:
Ik bel met de KPN sim, niet met de tweede sim van Simpel
Update: Ik had dit zojuist weer maar dan buitenshuis terwijl ik een vriend met Odido probeerde te bellen. De eerste oproep kreeg ik van mijn iPhone de melding "Bellen mislukt" en toen ik het nog een keer probeerde viel het signaal terug van vol bereik naar "Geen service". Ook een derde poging ging niet goed. Uiteindelijk heb ik maar via FaceTime audio gebeld (want met data vol bereik) maar dit wordt wel vervelend.
Sorcerer8472 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 08:25:
Staat VoLTE aan op je KPN-SIM en kun je tijdens het bellen nog gewoon data gebruiken? En staat wifi-bellen aan?
VoLTE staat aan (en kan geloof ik ook niet meer uit op een moderne iPhone?) en WiFi bellen staat aan. Heb nu nog even getest of data blijft werken tijdens het bellen, en dat lijkt wel zo te zijn.
swhnld schreef op maandag 1 juni 2026 @ 10:23:
[...]

Waar zit de SIM van je garage op aangesloten, welk netwerk en provider?

En wat is het merk/type van je garage opener? Hoe handelt die de signalering af?
Die beheer ik helaas niet zelf dus dat weet ik niet, maar het is een vrij simpel ding die de deur open doet als hij je nummer herkent en anders ophangt.
@theblindman , klinkt als iets waarbij een SIM-swap in de KPN-winkel misschien kan helpen? (als ze dat nog in de winkel doen)

Worst case kan het ook betekenen dat er een defect is in je telefoon, bijv. dat hij een bepaalde band niet meer kan ontvangen/zenden (dat komt weleens voor).

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.


  • Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:29
theblindman schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 21:30:
[...]

Update: Ik had dit zojuist weer maar dan buitenshuis terwijl ik een vriend met Odido probeerde te bellen. De eerste oproep kreeg ik van mijn iPhone de melding "Bellen mislukt" en toen ik het nog een keer probeerde viel het signaal terug van vol bereik naar "Geen service". Ook een derde poging ging niet goed. Uiteindelijk heb ik maar via FaceTime audio gebeld (want met data vol bereik) maar dit wordt wel vervelend.


[...]

VoLTE staat aan (en kan geloof ik ook niet meer uit op een moderne iPhone?) en WiFi bellen staat aan. Heb nu nog even getest of data blijft werken tijdens het bellen, en dat lijkt wel zo te zijn.


[...]

Die beheer ik helaas niet zelf dus dat weet ik niet, maar het is een vrij simpel ding die de deur open doet als hij je nummer herkent en anders ophangt.
Welke telefoon gebruik je? Er zijn bepaalde iPhone 11 modellen die niet lekker werken.

  • Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18:26
Truus01 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 21:57:
[...]

Andere optie ontdekt... ;)
(Ook interessant voor de anderen die het gehad hebben met KPN en over willen stappen.)
Ik ben overgestapt naar Odido, met deze optie, dus voor de helft van de prijs dan bij KPN ben ik nu klaar.

Wel nog een mail gekregen dat ik €130 en een volle maand moet betalen, maar ik meende hier al ergens gelezen te hebben dat dit niet klopt.
Hebben ze mij bij KPN ook niks van gezegd, juist dat ik zonder problemen per direct en zonder kosten over kon.
(En heb maar gelijk even de laatste factuur gestorneerd en een klacht over die mail ingediend.)
THE_BASE schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 15:25:
[...]

Beetje off-topic, maar heb je hier iets aan?

https://www.odido.nl/service/buitenland

Ook voor 15 euro per maand zit ik liever stabiel. Vroeger zat ik er echt anders in, hoor. Maar heb daar echt geen zin meer in. Ik wil kwaliteit en weten waar ik aan toe ben. Odido zal het vast doen, maar goed doen is iets anders. Succes ook met de klantenservice. :)
Qua dekking, Odido heeft hier een straat verderop masten staan (op een flat), waar KPN ze ook heeft. En ik had direct toch betere verbinding via Odido dan ik ook met KPN heb gehad.
Hoe dat in het buitenland zal zijn is afwachten, maar ik moet wel zeggen, toen ik jaren geleden lang klant ben geweest bij T-Mobile heb ik hun dekking altijd als goed ervaren. (En met KPN heb ik afgelopen jaar juist wel wat probleempjes ondervonden in het buitenland.) Dus ben benieuwd.

Maar ik denk dat ik nu voor 2 jaar goed zit bij Odido, voor de helft van de prijs dan bij KPN (€17,50 ipv €34,67).

  • THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Truus01 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 16:59:
[...]

Ik ben overgestapt naar Odido, met deze optie, dus voor de helft van de prijs dan bij KPN ben ik nu klaar.

Wel nog een mail gekregen dat ik €130 en een volle maand moet betalen, maar ik meende hier al ergens gelezen te hebben dat dit niet klopt.
Hebben ze mij bij KPN ook niks van gezegd, juist dat ik zonder problemen per direct en zonder kosten over kon.
(En heb maar gelijk even de laatste factuur gestorneerd en een klacht over die mail ingediend.)


[...]

Qua dekking, Odido heeft hier een straat verderop masten staan (op een flat), waar KPN ze ook heeft. En ik had direct toch betere verbinding via Odido dan ik ook met KPN heb gehad.
Hoe dat in het buitenland zal zijn is afwachten, maar ik moet wel zeggen, toen ik jaren geleden lang klant ben geweest bij T-Mobile heb ik hun dekking altijd als goed ervaren. (En met KPN heb ik afgelopen jaar juist wel wat probleempjes ondervonden in het buitenland.) Dus ben benieuwd.

Maar ik denk dat ik nu voor 2 jaar goed zit bij Odido, voor de helft van de prijs dan bij KPN (€17,50 ipv €34,67).
Lekker genieten van het voordeel, over 2 jaar zie je wel weer. Ben je in elk geval een ervaring rijker!

iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line


  • nielsiejjj92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-06 22:26
Truus01 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 22:48:
Door vakantie loop ik wat achter, daarom even wat meerdere reacties gequote, en ook @GerjanT, @Steeffoon, @schumi1986, @Geraedus, @Mawlana, @jpg97, @ucsdcom en anderen...


[...]


[...]


[...]


[...]


[...]
Ik heb de mail gisteren pas gelezen. En eea schoot me direct in het verkeerde keelgat.
Eerst inderdaad al een 'vaste klanten-boete' met de inflatieverhoging en nu dit.

Toevallig had ik er wel al over gelezen...
https://www.consumentenbo...ziggo-kpn-wat-kun-je-doen
Ik ben benieuwd of daar nog iets uitkomt.
Mocht iemand naar de Geschillencommissie (of de rechter) stappen, dan maakt die denk ik wel kans. Maar ja, voor €12/jr...

Voor nu heb ik op de mail gereageerd (via hun contactformulier) dat ik eea nietig verklaar en niet accepteer en dat ik klant blijf onder de oude voorwaarden en prijs. Ik denk dat dat ze me uit willen lachen, want ik ben gebeld geworden, maar iets ging mis en kreeg geen contact. Krijg ik een mail dat ik terug kan bellen, anders zien ze de zaak als opgelost... Toch maar weer opnieuw gereageerd dat ik eea niet accepteer en of ze aub per mail willen reageren.

Ik denk niet dat dit effect zal hebben, maar ik ben wel benieuwd hoe dit verder gaat. Want ik krijg die mail, maar ik heb dus eigenlijk pas gisteren een bevestiging gestuurd dat ik die gelezen heb. Het lijkt mij sowieso niet dat zij dit dan eenzijdig mogen wijzigen, binnen zo'n korte termijn, als ik er niet eens vanaf wist. Dus nog buiten wat de CB aangeeft dat het allemaal al niet zou mogen.

Hoe dan ook, ik weet het nog niet.
Ik heb 'Onbeperkt internet', wat nu SuperUnlimited heet. Ah en daar waar dit gisteren voor nieuwe klanten nog €32,50 was, wat ik er oorspronkelijk ook voor betaalde, is dit nu blijkbaar verhoogd naar €35,50.
Met de inflatiecorrectie zat ik al een tijd op €33,67, maar dit wordt dus €34,67. Mijn contract loopt nog tot 18 oktober en is verlengbaar per 21 juni.
Wat voor mij in dit abo belangrijk is, is de unlimited data en de 75Gb in de EU. De snelheid is van iets minder belang.
Het enige wat ik vind dat vergelijkbaar is, is Odido met Unlimited Plus
Maar mocht iemand iets anders weten, hoor ik het graag.
Je linkt naar Unlimited Plus van Odido echter is dit het Data only (tablet abbo). Als je voor Odido zou gaan zou ik de link van Roy gebruiken. Heb je voor €27,50 unlimited en 100GB in EU of 75GB en 1 Extra naar keuze (ook zonder klantvoordeel):

Roy Tollenaar in "[Odido Mobiel] Ervaringen & Discussie"

  • Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:29
nielsiejjj92 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 17:46:
[...]

Je linkt naar Unlimited Plus van Odido echter is dit het Data only (tablet abbo). Als je voor Odido zou gaan zou ik de link van Roy gebruiken. Heb je voor €27,50 unlimited en 100GB in EU of 75GB en 1 Extra naar keuze (ook zonder klantvoordeel):

Roy Tollenaar in "[Odido Mobiel] Ervaringen & Discussie"
Met klanten voordeel zelfs maar €20 per maand!

  • Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18:26
nielsiejjj92 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 17:46:
Je linkt naar Unlimited Plus van Odido echter is dit het Data only (tablet abbo). Als je voor Odido zou gaan zou ik de link van Roy gebruiken. Heb je voor €27,50 unlimited en 100GB in EU of 75GB en 1 Extra naar keuze (ook zonder klantvoordeel):

Roy Tollenaar in "[Odido Mobiel] Ervaringen & Discussie"
Roy Tollenaar schreef op maandag 8 juni 2026 @ 17:49:
Met klanten voordeel zelfs maar €20 per maand!
Beetje OT, maar ik snap het even niet. Dan zou ik toch €25/mnd in totaal kwijt zijn? Nu maar €17,50.
En als ik die 100Gb nodig heb, hoef ik mijn abo alleen tijdelijk te verhogen.

Ah wacht! @nielsiejjj92 Ik was inderdaad aan het kijken naar Data Only, maar ben nu gegaan voor in die link van @Roy Tollenaar. En ben niet gegaan voor Unlimited Snelst met 100GB, maar Unlimited Basis met 60GB.
(Met het goedkoopste Data Only-abo en daardoor €12,50+€5 kwijt per maand.)

  • Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:57
Afgelopen 4 juni getracht het nummer te porteren naar Vodafone. Helaas bleek het nummer niet vrij om over te nemen, i.t.t. tot wat KPN mij had verteld. Besloten om het resterende termijn uit te zitten en dan KPN te verlaten.

  • schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:56
Truus01 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 16:59:
[...]

Ik ben overgestapt naar Odido, met deze optie, dus voor de helft van de prijs dan bij KPN ben ik nu klaar.

Wel nog een mail gekregen dat ik €130 en een volle maand moet betalen, maar ik meende hier al ergens gelezen te hebben dat dit niet klopt.
Hebben ze mij bij KPN ook niks van gezegd, juist dat ik zonder problemen per direct en zonder kosten over kon.
(En heb maar gelijk even de laatste factuur gestorneerd en een klacht over die mail ingediend.
Ik heb dat onlangs hier ook gepost, factuur inclusief afkoopsom van 250 euro ontvangen.

Waar ik in eerste instantie te horen kreeg dat ik die afkoopsom moest betalen vanwege een openstaand smartwatch krediet van 50 euro heb ik na 3 telefoontjes en na het indienen van een klacht te horen gekregen dat die afkoopsom idd onterecht is en KPN dit voor klanten die daar recht op hebben in batches gaat terug betalen :s

Heb het idee dat ze het daar ook niet meer snappen en ben benieuwd hoe lang dit gaat duren voordat ik het terug ga krijgen.

Het storneren is idd helemaal niet zo gek, dat ga ik ook maar eens doen, laat ze zelf de puinhoop maar oplossen.

  • krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:24
Truus01 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 16:59:
[...]

Ik ben overgestapt naar Odido, met deze optie, dus voor de helft van de prijs dan bij KPN ben ik nu klaar.

Wel nog een mail gekregen dat ik €130 en een volle maand moet betalen, maar ik meende hier al ergens gelezen te hebben dat dit niet klopt.
Hebben ze mij bij KPN ook niks van gezegd, juist dat ik zonder problemen per direct en zonder kosten over kon.
(En heb maar gelijk even de laatste factuur gestorneerd en een klacht over die mail ingediend.)


[...]

Qua dekking, Odido heeft hier een straat verderop masten staan (op een flat), waar KPN ze ook heeft. En ik had direct toch betere verbinding via Odido dan ik ook met KPN heb gehad.
Hoe dat in het buitenland zal zijn is afwachten, maar ik moet wel zeggen, toen ik jaren geleden lang klant ben geweest bij T-Mobile heb ik hun dekking altijd als goed ervaren. (En met KPN heb ik afgelopen jaar juist wel wat probleempjes ondervonden in het buitenland.) Dus ben benieuwd.

Maar ik denk dat ik nu voor 2 jaar goed zit bij Odido, voor de helft van de prijs dan bij KPN (€17,50 ipv €34,67).
Hier ook overgestapt naar Odido met die aanbieding.

Maar, ik merk toch echt wel verschil t.o.v. KPN. Die heeft de dekking toch echt net ietsje beter geregeld op bepaalde locaties hier in Friesland en Groningen (is ook logisch, KPN heeft meer locaties met antennes hier in de regio. En de gesprekskwaliteit bij binnenkomende oproepen vanaf KPN/VF naar Odido is echt compleet bagger. Een vaste lijn klinkt zelfs beter.

Ik had hier rekening mee gehouden, dus niet direct een groot issue, maar als KPN een leuke aanbieding heeft ga ik ook direct weer terug.

Zakelijk nog gewoon een KPN SIM dus ik kan het aardig goed vergelijken.

  • Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18:26
Erwin schreef op maandag 8 juni 2026 @ 19:46:
Afgelopen 4 juni getracht het nummer te porteren naar Vodafone. Helaas bleek het nummer niet vrij om over te nemen, i.t.t. tot wat KPN mij had verteld. Besloten om het resterende termijn uit te zitten en dan KPN te verlaten.
Heb je bij KPN geklaagd over die aankomende €1 verhoging? Want dan moeten ze je wel 'per direct' over kunnen laten stappen.
Bij mij ging het porteren ook meteen goed, in de Odido-winkel, zagen ze bijna direct dat het kon, met datum van vandaag. (En anders was ik ook heel boos de KPN-winkel binnengestapt die er tegenover ligt...)

  • Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18:26
schumi1986 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 20:40:
Het storneren is idd helemaal niet zo gek, dat ga ik ook maar eens doen, laat ze zelf de puinhoop maar oplossen.
Weet wel dat 'ze' (meegemaakt bij andere firma's en providers) dan vrij snel gaan dreigen met verhogingen en incasso en kosten en alles.
Ik heb nu dus volgens mij onterecht gestorneerd, en zal zodra ik de rekening opnieuw krijg die direct betalen, maar zal ook als ze die andere facturen toch sturen en gaan dreigen met extra kosten, die vrij snel betalen.
Want het is (helaas) net iets makkelijker om je geld terug te krijgen als je onder protest betaald hebt, dan dat je die extra kosten (en mogelijk incasso) kunt tegenhouden, laten verwijderen, of later terug te krijgen.
(Komt volgens mij vooral doordat eea automatische processen zijn die vanzelf opstarten bij het niet betalen van ingeschoten rekeningen.)

Maar met 'n keer storneren, geef je wel aan dat je serieus bent. Denk ik.

  • Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18:26
krakendmodem schreef op maandag 8 juni 2026 @ 20:57:
[...]

Hier ook overgestapt naar Odido met die aanbieding.

Maar, ik merk toch echt wel verschil t.o.v. KPN. Die heeft de dekking toch echt net ietsje beter geregeld op bepaalde locaties hier in Friesland en Groningen (is ook logisch, KPN heeft meer locaties met antennes hier in de regio. En de gesprekskwaliteit bij binnenkomende oproepen vanaf KPN/VF naar Odido is echt compleet bagger. Een vaste lijn klinkt zelfs beter.

Ik had hier rekening mee gehouden, dus niet direct een groot issue, maar als KPN een leuke aanbieding heeft ga ik ook direct weer terug.

Zakelijk nog gewoon een KPN SIM dus ik kan het aardig goed vergelijken.
Bij mij dus (vooralsnog) geen probleem. Ik ging van 3 streepjes direct naar 5 (vol). (Limburg) En gelukkig gaat het bij mij voornamelijk om internet en zal ik niet snel tegen problemen door een slechte gesprekskwaliteit aanlopen.

  • schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:56
Truus01 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 22:11:
[...]

Weet wel dat 'ze' (meegemaakt bij andere firma's en providers) dan vrij snel gaan dreigen met verhogingen en incasso en kosten en alles.
Ik heb nu dus volgens mij onterecht gestorneerd, en zal zodra ik de rekening opnieuw krijg die direct betalen, maar zal ook als ze die andere facturen toch sturen en gaan dreigen met extra kosten, die vrij snel betalen.
Want het is (helaas) net iets makkelijker om je geld terug te krijgen als je onder protest betaald hebt, dan dat je die extra kosten (en mogelijk incasso) kunt tegenhouden, laten verwijderen, of later terug te krijgen.
(Komt volgens mij vooral doordat eea automatische processen zijn die vanzelf opstarten bij het niet betalen van ingeschoten rekeningen.)

Maar met 'n keer storneren, geef je wel aan dat je serieus bent. Denk ik.
Vraag mij wel af of KPN volledig in hun recht staat met een incassobureau als je dit laat opspelen. Uiteindelijk is het een onterecht factuur gezien de afkoopsom onterecht is.

  • Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18:26
schumi1986 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 11:00:
[...]

Vraag mij wel af of KPN volledig in hun recht staat met een incassobureau als je dit laat opspelen. Uiteindelijk is het een onterecht factuur gezien de afkoopsom onterecht is.
De factuur van de afkoopsom zal ook wel vrij snel recht getrokken worden. En anders kun je inderdaad bij het incassobureau aangeven dat je de factuur betwist en dan zouden zij het terug moeten leggen bij KPN. En uiteindelijk moet eea misschien voor een rechter uitgevochten worden.
KPN staat zeker niet in hun recht, maar bij automatische procedures wordt het lastig om je gelijk te krijgen. Zeker niet snel en makkelijk.

Maar zover heb ik het ook nog nooit laten komen, omdat ik dus het idee het dat het sneller en makkelijker is om een onterecht betaalde factuur terug te krijgen dan om extra kostenen dergelijke aan te vechten.

  • ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 16:52
De zomer komt er weer aan, dus veel mensen gaan weer op reis. Om de roaminglijst actueel te houden, is jullie input van harte welkom.

Heb je recent in het buitenland geroamd en weet je op welke netwerken je terechtkwam? Deel dan vooral je ervaringen, bijvoorbeeld per provider, land en netwerk.

Ook handig voor iedereen die vooraf wil weten op welke netwerken je kunt roamen tijdens vakantie of zakenreis.

Alle aanvullingen, correcties en ervaringen zijn welkom!

Sheet: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1Nu1Dfkk-IW5sGNirB6hcX-RkHy2_1KcMCwgpex135lk/edit?usp=sharing

Input: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScLZNtQtEZGVngr3Qe11snftcC980xsZaEKFEXkK4H-k26VGg/viewform

[ Voor 14% gewijzigd door ikbenjoeri op 12-06-2026 11:57 ]


  • Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:50
ikbenjoeri schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 14:01:
De zomer komt er weer aan, dus veel mensen gaan weer op reis. Om de roaminglijst actueel te houden, is jullie input van harte welkom.

Heb je recent in het buitenland geroamd en weet je op welke netwerken je terechtkwam? Deel dan vooral je ervaringen, bijvoorbeeld per provider, land en netwerk.

Ook handig voor iedereen die vooraf wil weten op welke netwerken je kunt roamen tijdens vakantie of zakenreis.

Alle aanvullingen, correcties en ervaringen zijn welkom!

Sheet: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScLZNtQtEZGVngr3Qe11snftcC980xsZaEKFEXkK4H-k26VGg/viewform

Input: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScLZNtQtEZGVngr3Qe11snftcC980xsZaEKFEXkK4H-k26VGg/viewform
Beide linkjes zijn hetzelfde. Klopt dat? :P

  • ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 16:52
Pilovali schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 10:06:
[...]

Beide linkjes zijn hetzelfde. Klopt dat? :P
Thnxx, bijgewerkt

  • Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:50
Thx.

Als ik een MVNO zoals Simyo heb, is dat gelijk aan KPN? Ik was begin dit jaar in Madeira (Portugal), daar had ik 5G met MEO.

  • stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:39
Ben momenteel in Frankrijk. Welk netwerk ik ook kies, er is geen 5g. Mijn vrouw heeft vandaag dezelfde ervaring met kpn. Iemand anders ook?

  • Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:21

Steeffoon

Smartphone-nerd

stijnec1 schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 11:15:
Ben momenteel in Frankrijk. Welk netwerk ik ook kies, er is geen 5g. Mijn vrouw heeft vandaag dezelfde ervaring met kpn. Iemand anders ook?
Kijk even naar de netwerkinstellingen, of je wel ingesteld hebt dat je 5G wilt gebruiken.

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Oppo Find X9 Ultra, Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air


  • stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:39
Steeffoon schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 11:20:
[...]

Kijk even naar de netwerkinstellingen, of je wel ingesteld hebt dat je 5G wilt gebruiken.
Jazeker, onderweg in België werkte het wel gewoon

  • Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23:31
stijnec1 schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 11:15:
Ben momenteel in Frankrijk. Welk netwerk ik ook kies, er is geen 5g. Mijn vrouw heeft vandaag dezelfde ervaring met kpn. Iemand anders ook?
Op https://www.antennesmobiles.fr/ kun je kijken welke antennes er in de buurt zijn. Wellicht zit je te ver weg voor 5G.

  • Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Heb je alleen geen 5G of heb je helemaal geen mobiele dataverbinding?

[ Voor 10% gewijzigd door Commendatore op 13-06-2026 17:04 ]


  • stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:39
Incognitum schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 13:09:
[...]

Op https://www.antennesmobiles.fr/ kun je kijken welke antennes er in de buurt zijn. Wellicht zit je te ver weg voor 5G.
Zit midden in Parijs dus dat mag geen issue zijn. Zit afwisselend op 3G en 4g

  • Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:29
stijnec1 schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 17:09:
[...]

Zit midden in Parijs dus dat mag geen issue zijn. Zit afwisselend op 3G en 4g
En als je zelf orange selecteert?

  • r0bert4
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18:53
Truus01 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 16:59:
[...]

Ik ben overgestapt naar Odido, met deze optie, dus voor de helft van de prijs dan bij KPN ben ik nu klaar.

Wel nog een mail gekregen dat ik €130 en een volle maand moet betalen, maar ik meende hier al ergens gelezen te hebben dat dit niet klopt.
Hebben ze mij bij KPN ook niks van gezegd, juist dat ik zonder problemen per direct en zonder kosten over kon.
(En heb maar gelijk even de laatste factuur gestorneerd en een klacht over die mail ingediend.)


[...]

Qua dekking, Odido heeft hier een straat verderop masten staan (op een flat), waar KPN ze ook heeft. En ik had direct toch betere verbinding via Odido dan ik ook met KPN heb gehad.
Hoe dat in het buitenland zal zijn is afwachten, maar ik moet wel zeggen, toen ik jaren geleden lang klant ben geweest bij T-Mobile heb ik hun dekking altijd als goed ervaren. (En met KPN heb ik afgelopen jaar juist wel wat probleempjes ondervonden in het buitenland.) Dus ben benieuwd.

Maar ik denk dat ik nu voor 2 jaar goed zit bij Odido, voor de helft van de prijs dan bij KPN (€17,50 ipv €34,67).
schumi1986 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 20:40:
[...]

Ik heb dat onlangs hier ook gepost, factuur inclusief afkoopsom van 250 euro ontvangen.

Waar ik in eerste instantie te horen kreeg dat ik die afkoopsom moest betalen vanwege een openstaand smartwatch krediet van 50 euro heb ik na 3 telefoontjes en na het indienen van een klacht te horen gekregen dat die afkoopsom idd onterecht is en KPN dit voor klanten die daar recht op hebben in batches gaat terug betalen :s

Heb het idee dat ze het daar ook niet meer snappen en ben benieuwd hoe lang dit gaat duren voordat ik het terug ga krijgen.

Het storneren is idd helemaal niet zo gek, dat ga ik ook maar eens doen, laat ze zelf de puinhoop maar oplossen.
Ik kan me (helaas) bij jullie aansluiten: na het moeizaam beëindigen van mijn abonnement (vanwege de algemene voorwaarden) toch een gepeperde factuur ontvangen door een afkoopsom, terwijl er werd toegezegd dat dit niet zou gebeuren 8)7 . Wat is de stand van zaken bij jullie? Is de afkoopsom inmiddels al gecrediteerd of niet en gaan jullie storneren (doorzetten)?

  • Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18:26
r0bert4 schreef op zondag 14 juni 2026 @ 19:38:
[...]


[...]

Ik kan me (helaas) bij jullie aansluiten: na het moeizaam beëindigen van mijn abonnement (vanwege de algemene voorwaarden) toch een gepeperde factuur ontvangen door een afkoopsom, terwijl er werd toegezegd dat dit niet zou gebeuren 8)7 . Wat is de stand van zaken bij jullie? Is de afkoopsom inmiddels al gecrediteerd of niet en gaan jullie storneren (doorzetten)?
Ik heb überhaupt geen factuur voor de afkoopsom ontvangen en die verwacht ik ook niet.
Ik heb de stornering van de laatste factuur nog staan, maar krijg steeds de melding dat er nog een factuur openstaat, waarvan ik de betaaldatum wel naar achteren heb verplaatst, in de hoop dat de correctie op die factuur voor de (nieuwe) betaling plaatsvindt, want ik heb nu wel de bevestiging dat ik ook het deel van de maand dat mijn abo al gestopt was gecrediteerd zal krijgen.

Ik heb dus eigenlijk alleen de mail gekregen met de 'dreiging' dat ik nog 2 facturen zou ontvangen, die afkoopsom en de laatste factuur, maar ik heb die nooit ontvangen, maar juist de laatst betaalde factuur gestorneerd. En aangezien je vooraf betaald, krijg ik daar dus een deel op gecrediteerd.

Rond de 25e zal ik het weten, dat schijnt hun datum te zijn om te factureren en ook de crediteringen door te voeren en zo.

  • r0bert4
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18:53
Truus01 schreef op maandag 15 juni 2026 @ 09:52:
[...]

Ik heb überhaupt geen factuur voor de afkoopsom ontvangen en die verwacht ik ook niet.
Ik heb de stornering van de laatste factuur nog staan, maar krijg steeds de melding dat er nog een factuur openstaat, waarvan ik de betaaldatum wel naar achteren heb verplaatst, in de hoop dat de correctie op die factuur voor de (nieuwe) betaling plaatsvindt, want ik heb nu wel de bevestiging dat ik ook het deel van de maand dat mijn abo al gestopt was gecrediteerd zal krijgen.

Ik heb dus eigenlijk alleen de mail gekregen met de 'dreiging' dat ik nog 2 facturen zou ontvangen, die afkoopsom en de laatste factuur, maar ik heb die nooit ontvangen, maar juist de laatst betaalde factuur gestorneerd. En aangezien je vooraf betaald, krijg ik daar dus een deel op gecrediteerd.

Rond de 25e zal ik het weten, dat schijnt hun datum te zijn om te factureren en ook de crediteringen door te voeren en zo.
Dat is best een goede, de betaaldatum naar achteren verplaatsen, dit ga ik ook maar doen. Een paar dagen geleden is er bij mij een creditering toegezegd, maar de afkoopsom wordt doodleuk morgen afgeschreven.

De onverschillige houding van KPN rondom de hele opzegging vanwege de algemene voorwaarden stoort mij nog het meest: fout op fout maken, om vervolgens alsnog doodleuk een afkoopsom af te schrijven. Vervolgens een creditering toezeggen (eerst nog zien dan geloven), maar aangeven dat ik eerst de foutieve factuur moet voldoen. Wat een klucht.

  • Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18:26
r0bert4 schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 07:39:
[...]

Dat is best een goede, de betaaldatum naar achteren verplaatsen, dit ga ik ook maar doen. Een paar dagen geleden is er bij mij een creditering toegezegd, maar de afkoopsom wordt doodleuk morgen afgeschreven.

De onverschillige houding van KPN rondom de hele opzegging vanwege de algemene voorwaarden stoort mij nog het meest: fout op fout maken, om vervolgens alsnog doodleuk een afkoopsom af te schrijven. Vervolgens een creditering toezeggen (eerst nog zien dan geloven), maar aangeven dat ik eerst de foutieve factuur moet voldoen. Wat een klucht.
Ik vond de vrouw aan de telefoon van kr steeds best aardig, maar inderdaad ook wat onverschillig.
Ik hoop dat de Consumentenbond doorzet en gelijk krijgt en dat KPN dus iets van een boete of zo moet betalen (en compensatie aan degenen die zijn gebleven).

  • Imre Himmelbauer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 16:00

Imre Himmelbauer

Redacteur
Hey iedereen, ik ben aan het inventariseren hoe groot de problemen zijn die @Truus01 @r0bert4 en @schumi1986 ervaren. Zijn er meer mensen bij wie het opzegproces slecht is verlopen? Je mag reageren of me een dm sturen. Heel erg bedankt alvast!

  • outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Imre Himmelbauer schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 14:46:
Hey iedereen, ik ben aan het inventariseren hoe groot de problemen zijn die @Truus01 @r0bert4 en @schumi1986 ervaren. Zijn er meer mensen bij wie het opzegproces slecht is verlopen? Je mag reageren of me een dm sturen. Heel erg bedankt alvast!
Nog iets te vroeg om te zeggen. Begin juli kan ik pas zeggen hoe de afhandeling zal zijn. Mocht het niet gaan zoals het hoort dan laat ik dat weten.

  • phpn3rd
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:19
Imre Himmelbauer schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 14:46:
Hey iedereen, ik ben aan het inventariseren hoe groot de problemen zijn die @Truus01 @r0bert4 en @schumi1986 ervaren. Zijn er meer mensen bij wie het opzegproces slecht is verlopen? Je mag reageren of me een dm sturen. Heel erg bedankt alvast!
Hier twee abonnementen (1 maandelijks, 1 met een looptijd tot november 2027) opgezegd op 1 mei om per 1 juni naar Youfone te gaan (gewoon overstapservice gebruikt). Dit werd dezelfde avond bevestigd en is daarna keurig verlopen. Tot dusver nog geen eindafrekening gekregen, maar ik wacht het einde van de maand nog even af. Verder geen toestelkredieten o.i.d.

  • Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:29
Imre Himmelbauer schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 14:46:
Hey iedereen, ik ben aan het inventariseren hoe groot de problemen zijn die @Truus01 @r0bert4 en @schumi1986 ervaren. Zijn er meer mensen bij wie het opzegproces slecht is verlopen? Je mag reageren of me een dm sturen. Heel erg bedankt alvast!
Hier wordt het nummer pas op 24 juni overgezet naar Odido vanaf KPN contract liep tot januari 2027 dus ben benieuwd of ik ook nog iets ga krijgen!

  • ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 16:52
Pilovali schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 12:36:
[...]

Thx.

Als ik een MVNO zoals Simyo heb, is dat gelijk aan KPN? Ik was begin dit jaar in Madeira (Portugal), daar had ik 5G met MEO.
Kan verschillen, maar ik heb zelf gezien. Met KPN kon ik wel op een netwerk en met Simyo niet.

Als iets werkt met MVNo werkt zeker met de hoofdprovider. Ik heb het aangepast in de sheet MEO met 5G

  • jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:34
Als iets werkt met MVNo werkt zeker met de hoofdprovider. Ik heb het aangepast in de sheet MEO met 5G
Daar doe je wel een enorme aanname.

Voorbeeld: Simpel is 100procent een dochter van Odido, maar met Simpel kun je je bundel in Zwitserland gebruiken en bij Odido standaard niet*.

*Alleen bij de duurdere unlimited abonnementen.

  • Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:29
jongetje schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 16:46:
[...]


[...]

Daar doe je wel een enorme aanname.

Voorbeeld: Simpel is 100procent een dochter van Odido, maar met Simpel kun je je bundel in Zwitserland gebruiken en bij Odido standaard niet*.

*Alleen bij de duurdere unlimited abonnementen.
Dat zijn dan puur voorwaarde want een Odido unlimited abonnement of Odido abonnement met internet op reis bundel kan op alle netwerken in Zwitserland (Simpel misschien ook wel maar dat weet ik niet)

  • ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 16:52
jongetje schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 16:46:
[...]


[...]

Daar doe je wel een enorme aanname.

Voorbeeld: Simpel is 100procent een dochter van Odido, maar met Simpel kun je je bundel in Zwitserland gebruiken en bij Odido standaard niet*.

*Alleen bij de duurdere unlimited abonnementen.
Dat gaat over wel of niet roamen in een land. Maar bij de hoofdproviders betaal je een premium prijs. Daarvoor kunnen zij ook data inkopen bij duurdere providers. MVNO’s kiezen vaak voor een lagere prijs per GB bij roaming.

  • Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:15
Alle waar is naar zijn geld. Ook hierom kies ik altijd voor kpn, Vodafone of Odido. Niet zo’n budget provider.

  • Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:29
Naafkap schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 19:56:
Alle waar is naar zijn geld. Ook hierom kies ik altijd voor kpn, Vodafone of Odido. Niet zo’n budget provider.
Misschien wat offtopic voor het KPN forum maar kwa roaming is Odido echt veruit het beste in elke land wel meerdere netwerken met 5G en de grootste roaming bundels.

  • Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:21

Steeffoon

Smartphone-nerd

Roy Tollenaar schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 19:57:
[...]

Misschien wat offtopic voor het KPN forum maar kwa roaming is Odido echt veruit het beste in elke land wel meerdere netwerken met 5G en de grootste roaming bundels.
Beste in elk land? Nee. Zwitserland zit bijvoorbeeld bij KPN in je Nederlandse bundel, bij Odido niet. Om maar een voorbeeld te noemen.

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Oppo Find X9 Ultra, Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air


  • swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:26
Roy Tollenaar schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 19:57:
[...]

Misschien wat offtopic voor het KPN forum maar kwa roaming is Odido echt veruit het beste in elke land wel meerdere netwerken met 5G en de grootste roaming bundels.
Kijk je naar kosten en buiten de EU, dan veranderd het plaatje. Qua dekking is op dit moment waarschijnlijk Vodafone de beste van de 3 grote aanbieders wereldwijd. Qua prijs in het buitenland waarschijnlijk KPN als je bundels moet kopen (omdat die standaard 30 dagen geldig zijn in plaats van maar 1 dag, of 1 week). En dan zou jou argument zijn 5G netwerken en formaat EU bundels.

Kortom, het is goed kijken waar je heen gaat, wat je nodig hebt, en hoe vaak, en daarmee de keuze maken. Bijvoorbeeld, zit je met je gezin bij Odido en ga je met de auto naar Milaan, doorkruis je Zwitserland, en heb je voor elk toestel een bundel nodig, heen en terug, of je moet creatief worden met hotspots en uitzetten roaming op de toestellen zonder bundels om per ongeluk verbruik te voorkomen.

  • AlesT
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23:26
Qua dekking zou ik dan ook zaken zoals VoLTE roaming, HD Voice, de mate van roam steering en de (seamless) handover delay zeker niet vergeten. Voor sommige zijn dat best belangrijke features, afhankelijk van je reisdoel & frequentie :).

De kosten & voorwaarden van roaming(bundels), het wel/niet beschikbaar maken van je bundel voor wearables of extra sim’s (zoals bij KPN) én de beschikbare netwerken & technologieën per land zijn gelukkig wel publiekelijk beschikbare info.

Helaas worden de lijstjes met roamingnetwerken die alle 3 de grote providers publiceren niet echt regelmatig door hun bijwerkt, dus de lijstjes van @ikbenjoeri zijn een belangrijke toevoeging hieraan. :)

  • Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23:31
ikbenjoeri schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 14:01:
De zomer komt er weer aan, dus veel mensen gaan weer op reis. Om de roaminglijst actueel te houden, is jullie input van harte welkom.

Heb je recent in het buitenland geroamd en weet je op welke netwerken je terechtkwam? Deel dan vooral je ervaringen, bijvoorbeeld per provider, land en netwerk.

Ook handig voor iedereen die vooraf wil weten op welke netwerken je kunt roamen tijdens vakantie of zakenreis.

Alle aanvullingen, correcties en ervaringen zijn welkom!

Sheet: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1Nu1Dfkk-IW5sGNirB6hcX-RkHy2_1KcMCwgpex135lk/edit?usp=sharing

Input: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScLZNtQtEZGVngr3Qe11snftcC980xsZaEKFEXkK4H-k26VGg/viewform
Ik zie in je lijst staan dat O2 Duitsland geen 4G/5G doet, maar vandaag continu gepushed in Duitsland naar dit netwerk. Met gewoon 4G en 5G. Zal het ook in je lijstje invoeren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OaoXJObCvCd1oGH7wIc2ylNrMsY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mlS8iieOLDJdIHD2sdtsmqp7.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door Incognitum op 19-06-2026 18:35 ]


  • Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:29
Incognitum schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 18:34:
[...]

Ik zie in je lijst staan dat O2 Duitsland geen 4G/5G doet, maar vandaag continu gepushed in Duitsland naar dit netwerk. Met gewoon 4G en 5G. Zal het ook in je lijstje invoeren.
Werkt sinds februari ook weer maar eind 2025 kwam je er op geen mogelijkheid op. Nu lijkt Vodafone.de het juist weer niet te doen maar dat is ook geen verlies.

  • stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:39
swhnld schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 11:11:
[...]

Kijk je naar kosten en buiten de EU, dan veranderd het plaatje.
Tarieven buiten de EU zou ik nooit meewegen in mijn keuze, dan is een eSIM vrijwel altijd goedkoper
stijnec1 schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 10:26:
[...]

Tarieven buiten de EU zou ik nooit meewegen in mijn keuze, dan is een eSIM vrijwel altijd goedkoper
Hangt van de bestemming en de frequentie af. eSIMs kunnen vaak maar op 1 netwerk en dat kan soms echt tegenvallen.

Ga je soms dan is het anders dan wanneer je regelmatig gaat. En gaat het juist om bijvoorbeeld één van de Vodafone-landen zoals Turkije, of een KPN-SuperUnlimited+ land zoals Suriname dan is dat ook een ander verhaal.

Of reis je veel zakelijk dan is de Vodafone €50/mnd add-on waarmee je wereldwijd je bundels kunt gebruiken misschien wel heel praktisch…

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.


  • AlesT
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23:26
En mocht je alsnog regelmatig gebeld worden buiten Europa is ook KPN fijn met hun 100MIN/SMS/MB bundel voor €9,99. Dan heb ik tot bepaalde hoogte nog duidelijkheid over de kosten. Ze zijn zoals hier eerder al genoemd werd 30 dagen geldig en ook geldig als je binnen die 30 dagen in andere landen bent waar deze bundel ook beschikbaar is.

Deze bundel deel je ook met je Multisim op een 4G Apple Watch (mits netwerk VoLTE Roaming ondersteund). Zo heb ik tijdens een rondje hardlopen in het zuiden van Chili gewoon binnen deze bundel kunnen bellen of mijn locatie kunnen delen, had alleen m'n Apple Watch bij me. :)

100MB internet is wel wat karig tegenwoordig, zeker gezien een gemiddelde smartphone allerlei achtergrondtaken gaat doen voordat je überhaupt iets hebt opkunnen zoeken, dus dan ben je er al doorheen. Handiger is de combi met een lokale/regionale data only eSIM, als dual sim met KPN voor bel & sms. Dat werkt zowel lokaal als terug naar NL.
Lokale eSIM heeft ook als voordeel dat je ook geen last hebt van de roundtrip latency via NL (of van lokale websites die alleen IP adressen uit die regio toestaan). VPN terug naar mijn router in NL maakt het af voor de momenten dat je wél een NL IP nodig hebt. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door AlesT op 22-06-2026 23:27 ]


  • EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:31
Hangt er van af waar je naartoe gaat. In sommige landen is het nog wat kariger dan die 100 MB/SMS/MIN :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EjRG1qxVQXcbUvtQ6hDoOHsbJTc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Irj12mVbQyd0xRvf2sAYkhvo.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb daar toch maar even een eSim gebruikt :P
Hey @AlesT dit kan in veel landen niet meer omdat daar nu een data-only bundel is. Dan ben je gedwongen om hoge kosten te maken of via eoa VOIP-oplossing te bellen.

Wat ook nog kan: je sluit een bundel af maar je verbinding komt niet verder dan 3G, wat ik meemaakte in Panama. KPN zet het door naar de 2e lijn, maar die bellen dan midden in de nacht Panamese tijd en vinden het raar dat ik niet opneem 8)7

Sowieso vind ik KPN toch bergaf gaan. Plan een terugbelverzoek in, dan krijg je een sms'je "we proberen het één keer". Gaat m'n telefoon ook echt 1 keer over. Vast een sjappie die er geen zin in heeft, en KPN monitort dit gedrag blijkbaar niet.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.


  • swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:26
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 10:44:
Hey @AlesT dit kan in veel landen niet meer omdat daar nu een data-only bundel is. Dan ben je gedwongen om hoge kosten te maken of via eoa VOIP-oplossing te bellen.

Wat ook nog kan: je sluit een bundel af maar je verbinding komt niet verder dan 3G, wat ik meemaakte in Panama. KPN zet het door naar de 2e lijn, maar die bellen dan midden in de nacht Panamese tijd en vinden het raar dat ik niet opneem 8)7

Sowieso vind ik KPN toch bergaf gaan. Plan een terugbelverzoek in, dan krijg je een sms'je "we proberen het één keer". Gaat m'n telefoon ook echt 1 keer over. Vast een sjappie die er geen zin in heeft, en KPN monitort dit gedrag blijkbaar niet.
Maar wat is een goed alternatief. Odido is ook niet alles, en met de verkoop van Vodafone naar Ziggo dit jaar zal dat ook hun roaming propositie gaan beinvloeden.

Kijk je naar de MVNO's is er ook nergens een goed overzicht wat waar wel of niet werkt.

  • domi10
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 24-06 09:57
Ik heb mijn sim only bij KPN vervroegd opgezegd wegens aanpassing voorwaarden en bij mij is het in ieder geval goed gegaan qua kosten. Vandaag heb ik de laatste factuur ontvangen waarop een afkoopsom vermeld staat en meteen de creditering ervan.

  • netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

netblade

Sunrise

Waar staan 5G zendmasten? | Antennekaart.nl

Nieuwe update van KPN slechts 43 sites geactiveerd met N78

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think


  • Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18:51
Een een noob vraagje. N78 is de nieuwe techniek?

PSN : Geraedus


  • netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

netblade

Sunrise

Geraedus schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 06:41:
[...]

Een een noob vraagje. N78 is de nieuwe techniek?
Nee hoge band voor extra snelheid, als die band aanwezig is kun je vaak richting de 1gigabiit aantikken (en veel capaciteit wat ik veel interessanter vind)

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think


  • Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18:51
netblade schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 07:11:
[...]

Nee hoge band voor extra snelheid, als die band aanwezig is kun je vaak richting de 1gigabiit aantikken (en veel capaciteit wat ik veel interessanter vind)
Bedankt voor je antwoord. Dan wordt het wel eens tijd dat ze in regio Maastricht eens gaan upgraden.

PSN : Geraedus


  • netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

netblade

Sunrise

Geraedus schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 07:55:
[...]

Bedankt voor je antwoord. Dan wordt het wel eens tijd dat ze in regio Maastricht eens gaan upgraden.
Ze lijken momenteel vooral randstad en drukke gebieden te doen, en enkele sites in buitengebieden voor de dekkingsverplichting. Gaat helaas niet zo hard meer als voorheen

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Pagina: 1 ... 55 56 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Mobiel, andere onderwerpen horen in:
- KPN Glasvezel: ~[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie