Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe laptop voor studente

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Je moet er ook aan denken: als ik mijn laptop laat vallen, heb ik dan geld om hem te vervangen? Een Apple is zeker mooi - maar ook zonde als die na een maand of wat uit je handen valt en stuk raakt.

Verwijderd

Topicstarter
Kan je macbook Air verzekeren voor valt of stuk gaat?

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10:08

g0tanks

Moderator CSA
We helpen je graag maar je mag echt wel zelf wat meer moeite doen bij bepaalde vragen. Google 'MacBook Air verzekering' en je krijgt echt honderden resultaten.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• 0xygen500
  • Registratie: Juni 2014
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2018 @ 14:00:
Wat is handiger I5 of I7? Is het handiger om Office 365 Personal - Jaarabonnement of Office 2016 Mac voor Thuisgebruik en Studenten?
Je kan gewoon office krijgen voor studenten. Daar zijn websites voor, zowel MBO als HBO wordt er geleverd.

@dewil1990 nee voor een financiële opleiding hoef je geen Macbook te hebben, volgens mij gebruik je daar amper laptops voor.

Verder, mensen dit is een meisje die gewoon graag een Apple wilt. Je hoort het wel vaker als je een Windows aanraad dat ze dan toch een Apple willen, waarom? Apple. Als je dan aangeeft dat een SSD in hun oude laptop wonderen doet, dan is het toch ja maar Apple is wel heel mooi en werkt zo goed. Dat praat je bijna niet meer uit iemand zijn hoofd. Hoeft natuurlijk ook niet, iemand zijn goed recht om een Apple te kopen.

Zoals eerder al is aangegeven een SSD en een nieuwe accu is voldoende voor je eisen, als je echt een Apple wilt dan moet je hem kopen.

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Wat is handiger I5 of I7? Is het handiger om Office 365 Personal - Jaarabonnement of Office 2016 Mac voor Thuisgebruik en Studenten?
i5 is voor wat je wil waarschijnlijk ruim voldoende maar waarom wil je een nieuwe laptop?
Upgrade gewoon je huidige (SSD, nieuwe accu, misschien extra geheugen) en heb er nog 3+ jaar plezier van.

Veel goedkoper.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind mijn huidige laptop onhandig om mee te nemen, want het is te zwaar en te groot om in mijn tas te stoppen.

• luckremers
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:21
I5 is voor jouw gebruik ruim voldoende! Office 365 Personal - Jaarabonnement is een abonnement. Je moet dus elk jaar weer betalen. Office 2016 Mac voor Thuisgebruik en Studenten is een licentie, Dit schaf je aan en dan hoef je maar 1 keer te betalen.

Airco? Warmtepomp? Inbedrijfstelling?! DM! | KremersTechSolutions.nl

Verwijderd

Topicstarter
luckremers schreef op maandag 15 januari 2018 @ 14:44:
[...]

I5 is voor jouw gebruik ruim voldoende! Office 365 Personal - Jaarabonnement is een abonnement. Je moet dus elk jaar weer betalen. Office 2016 Mac voor Thuisgebruik en Studenten is een licentie, Dit schaf je aan en dan hoef je maar 1 keer te betalen.
Ik ga dan Office 2016 Mac voor Thuisgebruik en Studenten aan te schaffen, want ik wil niet elke jaar opnieuw betalen

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-11 21:20

Oekol

waka waka hey hey

0xygen500 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 14:13:
[...]

Verder, mensen dit is een meisje die gewoon graag een Apple wilt. Je hoort het wel vaker als je een Windows aanraad dat ze dan toch een Apple willen, waarom? Apple. Als je dan aangeeft dat een SSD in hun oude laptop wonderen doet, dan is het toch ja maar Apple is wel heel mooi en werkt zo goed. Dat praat je bijna niet meer uit iemand zijn hoofd. Hoeft natuurlijk ook niet, iemand zijn goed recht om een Apple te kopen.

Zoals eerder al is aangegeven een SSD en een nieuwe accu is voldoende voor je eisen, als je echt een Apple wilt dan moet je hem kopen.
Klopt, maar het is deels ook iets wat ze niet kopen kan (sinds twee jaar en op dit moment nog steeds niet). Die aankoop is niet slim, tenzij er verwacht wordt dat wanneer er een rekening komt (ziektekosten, iets rondom het huis, kostgeld of welke andere reden dan ook), dat de maatschappij daar voor opdraait? :+

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• luckremers
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:21
Leoon. schreef op maandag 15 januari 2018 @ 15:13:
[...]

Klopt, maar het is deels ook iets wat ze niet kopen kan (sinds twee jaar en op dit moment nog steeds niet).
Waarom zou TS het niet kunnen kopen! ze geeft zelf aan een budget te hebben van maximaal €1500.

Airco? Warmtepomp? Inbedrijfstelling?! DM! | KremersTechSolutions.nl

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

luckremers schreef op maandag 15 januari 2018 @ 15:19:
[...]

Waarom zou TS het niet kunnen kopen! ze geeft zelf aan een budget te hebben van maximaal €1500.
Echt waar ja?
Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2018 @ 21:18:
Ik hoop dat mijn huidige laptop niet stuk gaat voor de voorjaarsvakantie, want ik heb nog niet genoeg geld voor een macbook of een windows laptop
Om trouwens nog maar te zwijgen over prijsdiscriminatie dat het uit maakt met wat voor besturingssysteem je bepaalde websites benaderd wat voor prijs je te zien krijgt.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• unezra

unezra

Leoon. schreef op maandag 15 januari 2018 @ 15:13:
[...]

Klopt, maar het is deels ook iets wat ze niet kopen kan (sinds twee jaar en op dit moment nog steeds niet). Die aankoop is niet slim, tenzij er verwacht wordt dat wanneer er een rekening komt (ziektekosten, iets rondom het huis, kostgeld of welke andere reden dan ook), dat de maatschappij daar voor opdraait? :+
Waar haal je dat vandaan?
Er staat dat ze van haar ouders 2 jaar geleden geen Mac mocht kopen, maar ook dat er nú een budget is van €500 - €1500

Ik vraag me werkelijk af waar je de wijsheid vandaan haalt dat de maatschappij op draait voor de kosten van haar notebook.

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

unezra schreef op maandag 15 januari 2018 @ 15:25:
[...]

Waar haal je dat vandaan?
Er staat dat ze van haar ouders 2 jaar geleden geen Mac mocht kopen, maar ook dat er nú een budget is van €500 - €1500

Ik vraag me werkelijk af waar je de wijsheid vandaan haalt dat de maatschappij op draait voor de kosten van haar notebook.
Waarom lees je zo slecht? Zoals in onderstaande quote geeft ze duidelijk aan dat ze het geld niet heeft.
Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2018 @ 21:18:
Ik hoop dat mijn huidige laptop niet stuk gaat voor de voorjaarsvakantie, want ik heb nog niet genoeg geld voor een macbook of een windows laptop
Als ze het geld uiteindelijk heeft en ze geeft het allemaal uit aan die 'notebook'. Dan is er niks meer over toch? Kijk en dan, als er dan een rekening komt. Wat dan? Precies.

• unezra

unezra

Leoon. schreef op maandag 15 januari 2018 @ 15:28:
[...]
Waarom lees je zo slecht? Zoals in onderstaande quote geeft ze duidelijk aan dat ze het geld niet heeft.
Hmm. Dat heb ik inderdaad niet gelezen. My badd.

Nee, dan is het inderdaad absoluut niet handig om nu een MacBook te kopen. Is de investering in een nieuwe batterij van een paar tientjes en een SSD van hetzelfde bedrag by far het beste.
[...]
Als ze het geld uiteindelijk heeft en ze geeft het allemaal uit aan die 'notebook'. Dan is er niks meer over toch? Kijk en dan, als er dan een rekening komt. Wat dan? Precies.
Ik vrees dat d'r ouders dan kunnen bijspringen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het alle geld bij elkaar heb dan koop ik de Macbook Air
Mijn ouders gaan ook deel betalen

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2018 15:49 ]

• 0xygen500
  • Registratie: Juni 2014
  • Nu online
Leoon. schreef op maandag 15 januari 2018 @ 15:28:
[...]

[...]

Het kind is een MBO student. Waarschijnlijk gaan papa en mama in dat geval van een ziekte betalen papa en mama denk ik wel voor haar. Het gaat hier over een laptopadvies, geen levensadvies. Ook al is het hier 100x aangehaald dat het niet nodig is om zo'n duur ding te kopen als je daarna geen budget meer overhoud.

• Leo. P. Klepper
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-08 07:39
Een HP Stream 14 lijkt me prima voor jouw doel, is superlicht, gaat 10 uur mee op één acculading en kost minder dan € 300,-. Gebruik hem al een paar jaar om in de trein te werken. Zou hem zo weer kopen.

• unezra

unezra

Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2018 @ 15:48:
Als ik het alle geld bij elkaar heb dan koop ik de Macbook Air
Mijn ouders gaan ook deel betalen
Ok.

Je ouders weten ook dat zo'n MacBook heftig overkill is voor hetgeen jij er mee doet en dat je huidige laptop prima te fixen is met misschien €100 aan investering?

Het is jouw geld, jouw investering, jouw ouders. Dus doe vooral je ding. Maar ik snap niet heel goed waarom je hier vraagt naar onze input, terwijl je allang je keuze gemaakt lijkt te hebben dat je die MacBook wil.

Met zo'n MacBook zou ik overigens nog voor iets anders bang zijn: Jatten.
Een oude klunky laptop is niet zo jatgevoelig en áls 'ie al gejat word, heb je voor weinig geld een nieuwe 2e hands via Marktplaats of V&A. Een MacBook is extreem gewild. Even los van de verzekering, hoe blij word je er van als iemand doodleuk die MacBook uit je handen grist en d'r mee vandoor gaat? Weg €1500. (En als je niet hebt gezorgd voor backups, wat je hoe dan ook moet doen, weg schoolwerk.)

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-11 16:18
@ topicstarter

Is de software die je gebruikt op school allemaal beschikbaar voor de Mac? Zijn er medestudenten die ook een macbook hebben? Zo ja, misschien even vragen hoe hen dat bevalt.
Ik vraag dit want je bent aan t studeren voor medewerker financiële administratie en alle mensen in de fin admin die ik ken gebruiken allemaal specifieke software die alleen geschikt is voor windows.

Something something

• unezra

unezra

@SeenD Hmm. Goeie. :) Ik denk dat TS daar helemaal niet aan heeft gedacht...

Verwijderd

Topicstarter
De vakken die ik krijg is online en via de boeken

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:41
@Verwijderd Je zou misschien ook eens tweedehands kunnen kijken. Voor minder dan de nieuwprijs van een MBA heb je een iets oudere Macbook Pro die gewoon veel meer biedt dan de MBA.

Voorbeeldje V&A aangeboden: Apple MacBook Pro 13,3" Retina (2015) 2,7GHz 128GB

V&A aangeboden: Apple MacBook Pro 13,3" Retina (2015) 2,7GHz 128GB

De Macbook Air is natuurlijk ook tweedehands te krijgen (al raadt ik hem nog steeds af ;) ), bijvoorbeeld: V&A aangeboden: Apple MacBook Air 2014 13,3" 4GB, 256GB

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Het ziet er naar uit dat je persé een Macbook wilt. Koop die dan. En laat het ons weten of deze bevalt. Je vraagd niet om goede raad maar om een bevestiging van wat jij wilt. Nou, ga je gang!

• nl0jdb
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-11 17:04
Wat ik van iedereen mis, is het(numeriek) toetsenbord!!!

Als je een financiële opleiding doet ben je hoogstwaarschijnlijk veel met getallen bezig?

Zou het dan niet handig zijn om in ieder geval een laptop te nemen met een numeriek gedeelte in het toetsenbord? Niets is zo vervelend/traag als bovenin naar de cijfertjes moet zoeken.

• unezra

unezra

nl0jdb schreef op maandag 15 januari 2018 @ 22:14:
Wat ik van iedereen mis, is het(numeriek) toetsenbord!!!

Als je een financiële opleiding doet ben je hoogstwaarschijnlijk veel met getallen bezig?

Zou het dan niet handig zijn om in ieder geval een laptop te nemen met een numeriek gedeelte in het toetsenbord? Niets is zo vervelend/traag als bovenin naar de cijfertjes moet zoeken.
USB nummeriek toetsenbordje d'r aan hangen. Zit het meteen op de juiste plek.

Ik heb wel eens op een laptop gewerkt met nummeriek deel maar persoonlijk vind ik dat extreem vervelend werken. Je vingers staan precies het nummeriek gedeelte te ver naar links als je normaal typt.

Maar goed, nummeriek block is inderdaad wel een goede tip daar iig voor te zorgen.

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-11 15:00

amas

Law of Nature: Chaos

Misschien even een hele gekke gedachten tussendoor, maar waarom geen Chromebook? Voldoet aan al haar eisen, is een fractie van de prijs en geen gedoe met verzekering (gaat ie stuk, koop je een nieuwe ben je nog steeds goedkoper uit dan een Macbook :+ ). Zoals vermeld wordt alles online gedaan, dus ik neem aan dat een browser voldoende is.

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:54
amas schreef op maandag 15 januari 2018 @ 23:45:
Misschien even een hele gekke gedachten tussendoor, maar waarom geen Chromebook? Voldoet aan al haar eisen, is een fractie van de prijs en geen gedoe met verzekering (gaat ie stuk, koop je een nieuwe ben je nog steeds goedkoper uit dan een Macbook :+ ). Zoals vermeld wordt alles online gedaan, dus ik neem aan dat een browser voldoende is.
Staat niet meer in de TS maar als ik het me goed herinner wilde OP er ook films mee kijken. Als het Netflix/streaming is kan dat prima via een Chromebook, maar anders zal er wat opslag nodig zijn, wat vaak weinig aanwezig is in een Chromebook.

• wieland99
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20-11 16:43
Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat er een financiële opleiding bestaat waar je alleen met de browser op een computer moet werken. Je gaat volgens mij toch op zen minst ook excel moeten gebruiken...

Ik zou toch nog maar eens informeren 😉
Pagina: 1 2 Laatste