Email programma online

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Bestaat er een programma als Thunderbird van Mozilla, welke volledige online werkt?

Ik dacht eerst dat ditt misschien met office online zou werken, maar als ik de website goed begrijp kun je de emailberichten en adresboek niet delen.

Ik heb op een website wel iets gevonden over het installeren van Thunderbird op een online server, maar snapte er heel weinig van, bovendien was het artikel uit 2010.

Waar het mij om gaat is dat ik de vele e-mail accounts die ik heb kan bekijken in 1 programma. Maar dat ik dit programma wel op diverse plekken kan bekijken.

Op dit moment heb ik Thunderbird op kantoor geïnstalleerd en bekijk ik mijn e-mail via team viewer.
Op zich wel een werkende methode, alleen moet de pc op kantoor dus altijd aan staan.

Uit principe wil ik niet met programma's van google werken, om de pure reden dat ik de inhoud van mijn e-mailberichten niet met google wil delen.

Wie heeft er een idee? Het hoeft niet een gratis programma te zijn.

Beste antwoord (via Zomaar iemand op 14-01-2018 19:59)

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Zomaar iemand schreef op zondag 14 januari 2018 @ 19:31:
[...]

Ik wil geen gebruik maken van de diensten van google

[...]

Dan ga ik he toch nog een keer proberen, ik kreeg het na een behoorlijke tijd puzzelen eerder niet voor elkaar.

[...]

Dat kan ik niet. Mijn hoster gebruikt trouwens roundcube. Ik weet niet of hij een oude versie gebruikt, maar het is echt verschrikkelijk. Op een mobiele telefoon of tablet is het programma niet te gebruiken omdat grote delen van het scherm niet te zien zijn.

[...]

De afbeelding werkt niet helemaal, denk ik, maar ik ga het nog een keer proberen met outlook.
Roundcube en Squarrel blinken inderdaad niet uit in mooie thema's, al kan je wel zelf een responsive thema installeren - waardoor het beter werkt.

Outlook (online, niet de software zelf op je desktop) is wellicht het beste.

Onder settings (tandwiel) kan je gewoon pop3 / imap4 accounts toevoegen die daarna (naar keuze) in een folder worden opgeslagen.

Als je ook de smtp-instellingen overneemt, kan je 'zelfs' mailen uit naam van die emails zonder dat de ontvanger ziet dat het via Outlook is gegaan.

Let wel : pop3 = je mail blijft altijd in Outlook staan, ook als je het - elders - uit de mailbox gooit.

imap4 = een 100% sync van je email, dus als je het op je telefoon verwijdert, is het ook weg bij Outlook...

- edit - besef me ineens een hele oude oplossing, die ik in de jaren '90 van de vorige eeuw gebruikte...

https://mail2web.com/?lid=0&il=1

Je kan hier al je mail checken en ook een (gratis) account aanmaken, waardoor je mail 1 op 1 daar wordt doorgezet...

Het ziet er niet uit, maar heeft me - toen - aardig wat keren gered omdat ik niet via usb-stick of desktop bij mijn mail kon...

Is wel Amerikaans, dus je geeft het deels uit handen - maar kan een life-saver zijn...

[ Voor 14% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 14-01-2018 19:40 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263284

En dat lukt niet via outlook.com?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsNL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:33

NielsNL

DigiCow

Om hoeveel accounts gaat het, en op hoeveel computers wil je kunnen kijken? Outlook.com lijkt me niet zo'n verkeerde oplossing. Of misschien met een portable versie (USB-stick) van Thunderbird werken.

[ Voor 45% gewijzigd door NielsNL op 14-01-2018 06:06 ]

M'n Oma is een site aan het haken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
NielsNL schreef op zondag 14 januari 2018 @ 05:03:
Om hoeveel accounts gaat het, en op hoeveel computers wil je kunnen kijken? Outlook.com lijkt me niet zo'n verkeerde oplossing. Of misschien met een portable versie (USB-stick) van Thunderbird werken.
De protable versie heb ik even geprobeerd, maar ik ben te chaotisch en laat die usb stick steeds overal liggen.

Ik wil het kunnen kijken vanaf 4 computers.

Ik kreeg het met outlook niet voor elkaar omdat ik dan voor elke computer een nieuwe versie moet aanschaffen.
En 10 euro per maand uitgeven om mijn mail te kunnen kijken vind ik wat veel. Dan kan ik beter de pc laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Maar met Office365 / Outlook heb je gewoon een mailbox in de cloud? Alle mail komt daar binnen en dan kom ik op het punt dat ik niet begrijp wat je nou precies wilt bereiken.

Om wat voor e-mail accounts gaat het om? Bij je eigen hoster en eigen domeinnaam? Vaak ondersteunen die gewoon IMAP en hoef je mail niet middels POP3 op te halen. Zo werk je op alle PC's in dezelfde mailbox.

Of gaat het om Ziggo / KPN / ISP mail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonderbloem
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 27-05 22:04
Vorkie schreef op zondag 14 januari 2018 @ 12:14:
Maar met Office365 / Outlook heb je gewoon een mailbox in de cloud? Alle mail komt daar binnen en dan kom ik op het punt dat ik niet begrijp wat je nou precies wilt bereiken.

Om wat voor e-mail accounts gaat het om? Bij je eigen hoster en eigen domeinnaam? Vaak ondersteunen die gewoon IMAP en hoef je mail niet middels POP3 op te halen. Zo werk je op alle PC's in dezelfde mailbox.

Of gaat het om Ziggo / KPN / ISP mail?
Inderdaad, alleen bij Ziggo/KPN staat er een limiet van 1 of 2 GB op dacht ik. De webmail van Outlook.com werkt prima. (Exchange server) Het nadeel is wel met meerdere mailboxen dat je apart moet inloggen/overswitchen. Dan kan je beter een Office 365 home afsluiten met Offline applicaties erbij. (voor Outlook)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:46

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Je hebt dus gewoon 4 vaste computers vanwaar je elke keer gewoon kan checken? Met IMAP hoef je dan toch geen emailprogramma in de cloud te hebben?

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
Sorry voor de onduidelijkheid.
Het gaat om een hele berg e-mailadressen.
Waarvan een aantal van de websites, 3 gmail adressen en 1 live adres.
Nu worden die laatste 4 zelden gebruikt, alleen als ik om wat voor reden dan ook geen e-mail kan versturen naar een klant. (verkeerde instellingen office, streng spamfilter etc.)

Ik kan wel de e-mailadressen via IMAP benaderen, maar dan moet ik nog steeds op alle accounts apart inloggen. Daarom vind ik Thunderbird zo fijn. 1 mappenstructuur, 1 adresboek en makkelijk kunnen wisselen van e-mailaccount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Zomaar iemand schreef op zondag 14 januari 2018 @ 13:14:Ik kan wel de e-mailadressen via IMAP benaderen, maar dan moet ik nog steeds op alle accounts apart inloggen. Daarom vind ik Thunderbird zo fijn. 1 mappenstructuur, 1 adresboek en makkelijk kunnen wisselen van e-mailaccount
In Outlook kun je toch eenvoudig bij alle email adressen in een keer, hoef je ook niet elke keer in te loggen of ben ik nu gek?

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-06 14:33
In Gmail kun je ook meerdere inboxen (POP/IMAP) toevoegen. Misschien is dit wat je zoekt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Markimoo schreef op zondag 14 januari 2018 @ 15:50:
[...]

In Outlook kun je toch eenvoudig bij alle email adressen in een keer, hoef je ook niet elke keer in te loggen of ben ik nu gek?
Exact... ik heb gewoon een xxxxxxxxxxxxx@outlook.com account (gratis) en ping daar naar iets van drie andere pop3 / imap accounts die volledig los staan van outlook.

Elk account heeft een eigen mapje en synched om het kwartier, ofzo...

Het is dus niet real-time, wellicht doet Google dat beter? maar werkt goed... zo archiveer ik al jaren alle mails...

- edit - en als je handig bent, host je zo'n oplossing zelf...

https://roundcube.net/

https://squirrelmail.org/

[ Voor 9% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 14-01-2018 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

In mijn Outlook 2016 heb ik meerdere email adressen, geen problemen mee.
Afbeeldingslocatie: https://oowoo.club/nmrmm81p.png
Nee je krijgt niet de volledige adressen.

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
Exception schreef op zondag 14 januari 2018 @ 15:52:
In Gmail kun je ook meerdere inboxen (POP/IMAP) toevoegen. Misschien is dit wat je zoekt?
b2vjfvj75gjx7 schreef op zondag 14 januari 2018 @ 15:54:
[...]
Exact... ik heb gewoon een xxxxxxxxxxxxx@outlook.com account (gratis) en ping daar naar iets van drie andere pop3 / imap accounts die volledig los staan van outlook.

Elk account heeft een eigen mapje en synched om het kwartier, ofzo...

Het is dus niet real-time, wellicht doet Google dat beter? maar werkt goed... zo archiveer ik al jaren alle mails...
Dan ga ik he toch nog een keer proberen, ik kreeg het na een behoorlijke tijd puzzelen eerder niet voor elkaar.
- edit - en als je handig bent, host je zo'n oplossing zelf...

https://roundcube.net/

https://squirrelmail.org/
Dat kan ik niet. Mijn hoster gebruikt trouwens roundcube. Ik weet niet of hij een oude versie gebruikt, maar het is echt verschrikkelijk. Op een mobiele telefoon of tablet is het programma niet te gebruiken omdat grote delen van het scherm niet te zien zijn.
Markimoo schreef op zondag 14 januari 2018 @ 16:11:
[afbeelding]
De afbeelding werkt niet helemaal, denk ik, maar ik ga het nog een keer proberen met outlook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Hoezo werkt de afbeelding niet @Zomaar iemand? Omdat er dingen geblurred zijn?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Zomaar iemand schreef op zondag 14 januari 2018 @ 19:31:
[...]

[...]

[...]

[...]

Roundcube en Squarrel blinken inderdaad niet uit in mooie thema's, al kan je wel zelf een responsive thema installeren - waardoor het beter werkt.

Onder settings (tandwiel) kan je gewoon pop3 / imap4 accounts toevoegen die daarna (naar keuze) in een folder worden opgeslagen.

Als je ook de smtp-instellingen overneemt, kan je 'zelfs' mailen uit naam van die emails zonder dat de ontvanger ziet dat het via Outlook is gegaan.

Let wel : pop3 = je mail blijft altijd in Outlook staan, ook als je het - elders - uit de mailbox gooit.

imap4 = een 100% sync van je email, dus als je het op je telefoon verwijdert, is het ook weg bij Outlook...

- edit - besef me ineens een hele oude oplossing, die ik in de jaren '90 van de vorige eeuw gebruikte...

Je kan hier al je mail checken en ook een (gratis) account aanmaken, waardoor je mail 1 op 1 daar wordt doorgezet...

Het ziet er niet uit, maar heeft me - toen - aardig wat keren gered omdat ik niet via usb-stick of desktop bij mijn mail kon...

Is wel Amerikaans, dus je geeft het deels uit handen - maar kan een life-saver zijn...

[ Voor 14% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 14-01-2018 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
Markimoo schreef op zondag 14 januari 2018 @ 16:11:
[afbeelding]
Ik zie alleen dit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JfTeJu2ZodP8WapNbPt71Tpk/thumb.png
b2vjfvj75gjx7 schreef op zondag 14 januari 2018 @ 19:37:
[...]

Microsoft is ook uit de VS, dus daarmee ben je toch ook al de grip kwijt.

[ Voor 60% gewijzigd door Zomaar iemand op 14-01-2018 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01:35

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Pffffff.... geen "diensten" van Google willen gebruiken maar wél 3 gmail-accounts hebben? Beeeeetje tegenstrijdig, vind je zelf ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
Icephase schreef op zondag 14 januari 2018 @ 19:53:
Pffffff.... geen "diensten" van Google willen gebruiken maar wél 3 gmail-accounts hebben? Beeeeetje tegenstrijdig, vind je zelf ook niet?
Helaas blokkeerd gmail nog wel eens tijdelijk een emailadres, dus dan kun je niet anders als je toch je klant wil bereiken, dus voor die paar keer per jaar kan ik helaas niet anders, als er een andere oplossing zou zijn zou ik die zeker gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

@Zomaar iemand en als je hem direct opent?
Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/5a5ba7888258b/5a5ba7887ee54-2018-01-14_16-10-47.png
@Icephase inderdaad. :^)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Zomaar iemand schreef op zondag 14 januari 2018 @ 19:55:
[...]

Helaas blokkeerd gmail nog wel eens tijdelijk een emailadres, dus dan kun je niet anders als je toch je klant wil bereiken, dus voor die paar keer per jaar kan ik helaas niet anders, als er een andere oplossing zou zijn zou ik die zeker gebruiken.
Euh... dat doet Gmail niet zomaar lijkt me? Waarom blokkeren ze je mailadressen?

Ik zou de oplossing toch gaan zoeken in IMAP i.c.m. meerdere accounts in 1 mailprogramma per apparaat, dat kunnen ze zowat allemaal wel. Bijv. Airmail 3 voor Mac OS heb ik goede ervaringen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
Nee ze blokkeren de server.
Na een email naar de hoster is het vaak na een paar uur opgelost. Helaas wachten mijn klanten niet zo lang. Dus in afwachting daarvan, gaat het dan via gmail.

IMAP gaat het hem niett worden, daarvoor heb ik veel te veel e-mail berichten met tekeningen, foto's etc., dat kost me veel te veel dataopslag.

Ik ben nu aan het puzzelen met outlook, ook even kijken wat mij dat per maand zou gaan kosten, ook met het oog op de meerdere werkplekken die we aan het maken zijn.
dat in vergelijking met een pc die gewoon altijd aan staat,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Het is dus zakelijk? Waarom zet je dan niet zelf een Exchange server oid op? Dan ben je van het belazer af en kun je het inrichten zoals je wilt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
Ik moest het even opzoeken op internet. Maar het zit dus in het office pakket.(alleen niet in de trial), maar als ik de informatie zo lees is dit wel te hoog gegrepen voor mij. Vooral als je bedenkt dat je me niet eens lukt om outlook goed werkend te krijgen.

En als ik het goed begrijp moet een server altijd draaien, het lijkt me in dat geval makkelijker om het te houden zoals het nu is, namelijk via teamviewer. Dan moet de pc ook altijd aan staan, maar kan ik wel gebruik maken van de kennis achter Thunderbird, mijn firewall en mijn virusscanner.
Pagina: 1